Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Magisk
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz Mikulásbá #16295 üzenetére
A riportot most megnéztem és azt mondták benne, hogy csak a rendszer indulását követően keletkezett káresemények lesznek a rendszerbe feltöltve.
Így én úgy gondolom, hogy az én kocsimnak hiába van korábbi biztosítós ügye, azt a rendszerben nem fogom látni.[ Szerkesztve ]
-
Richard!
addikt
Üdv!
Focus Mk3 (facelift, 2014 után) melyik benzines motorral ajánlott?
Az automata váltója vállalható?Ma kezdődik életed háralévő része
-
Brave_86
aktív tag
válasz Mikulásbá #16289 üzenetére
16.perctől
De ez csak az eredetileg magyar járművek esetén fog működni ha jól gondolom? Külföldről kereskedő által frissen behozott jármű esetén van már rendszáma a járműnek? Az alapján is kereshető lesz a platformon? -
Brave_86
aktív tag
válasz Mikulásbá #16289 üzenetére
Köszi szépen fél füllel hallottam a TV-ből, de még nem láttam a híreket, vagy a cikket. Át is olvasom, most ezt.
Nem sos szerencsére a vásárlás. Vásárlás előtt szeretek érdeklődni és felmérni, hogy mit is veszek. Még az apróságoknál is pár ezres tételnél, nemhogy egy autónál
---
Nem volt túl hosszú
Külföldi járművek esetén is több infóhoz lehet majd jutni?
Csak rendszám alapján? Alvázszám nem célszerűbb lenne?[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #16290 üzenetére
szedd ki a kürtöt, majd direktbe kötsd rá az akksira, tippre a kürt halt meg.
kiszedni nem nehéz, szembol balos fenyszoro kiszeded es akkor mar hozzafersz a kurt tartokonzol csavarjahoz.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
mtade
aktív tag
válasz bajnokpityu #16290 üzenetére
Nálam s-maxon volt hasonló, simán csak eloxidálódott a kapcsolat a tűzősaru és a duda között. Kis mozgatás, kis wd40, azóta tudok trombitálni.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
bajnokpityu
félisten
válasz ReFleXx #16288 üzenetére
nem működik
alábbi dolgokat tapasztaltam.
1. forscanban 2 horn jelző van, egy gomb, és egy relé, mindkettőt jónak jelzi, ha megnyomom a dudát, on, ha elengedem off.
2. főbizti hibátlan állapotú, és a testhez képest 12Von van
3. relé kattog, ha nyomkodom a gombot. a relé tápján fixen ott a 12V, a kapcsolt erek között végtelen ellenállást mérek (be van dugva a kürt odalent).
4. mind a biztin, mind a relén fixen 12V mérhető, függetlenül, h be van e nyomva a gomb.szóval nemtom hogyan működik, de sztem a biztositéktáblában levő relé után van egy újabb relé még, amit a kormány vezérel, és vagy ez hibás, vagy a kürt kuka. kürthöz nehéz odaférni.
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #16285 üzenetére
mi a gond a dudaval? ezt nem irtad
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
kcsa
veterán
válasz Brave_86 #16286 üzenetére
Csak HE-ről tudok nyilatkozni: az csappantyúdologtól vásárlásnál nem kell rettegni, hangról megmondható hogy beteg-e, belealkudható az árba, nem tétel. Pl. : Craig videói jók. Mondeot szerel, de ez speciel azonos.
Olajfogyasztás pedig lottó, de ez kis túlzással minden autóra elmondható.
Esetleges érdemes megkérdezni (eladónak természetesen soha nem csinálja), meg azt is hogy mióta az övé, mit rakott bele, stb. De tényleg szerencse kérdése, ez ilyen sport.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
bajnokpityu
félisten
mk4 wiring diagramja van esetleg valakinek?
elküldené a regisztrált mailcimemre?
etis ben ujabban csak fizetős van, nekem meg csak annyi kellene hogy a duda relé és a duda között esetleg van-e még valami alkatrész.másik kérdés, ez sszámomra nem logikus. a test és a biztosítékok lába között miért van olyankor is 12V, amikor az adott áramkör nincs használatban? itt gondolok a főtábla 31es biztositékra (duda).
a dudám vezérlése forscan szerint oké, csak nem tudom hol a gond. Elég szar meló lebányászni az alsó kötényt , fölöslegesen meg pláne 2 dudája van az mk4 mondinak, egymás után sorban a vezető felőli ködfényszóró mögött.
-
kcsa
veterán
válasz Brave_86 #16272 üzenetére
A Duratec HE 1.8/2.0 - nak is megvannak a maguk bajai: szívósorban lévő csappantyúkat megeheti a motor ha nincs időben diagnosztizálva - ez általában gtk. Ennek egyszerű és gazdaságos megoldása a csappantyúsor kiszerelése,a maradék nyílások légmentes zárása. Drágább megoldás a felújítás, de nincs érdemi előnye.
Ha korábban nem időben vagy nem jó olajjal volt cserélve hajlamosak olajfogyasztásra is. (enyém speciel aránylag jó (1.8), de ez nem törvényszerű). Kicsit mázli kérdése, de vigasztaljon hogy állítólag az eredeti Mazda még rosszabb - legalábbis találkoztam ilyen külföldi fórummal.
Viszont láncos motor, még a régivágású, strapabíróbb fajta,de azt nem tudom, hogy focusba is raktak-e pl DMF-et, ahogy a Mondeoba is.
1.6 - ról kicsit kevesebbet tudok, a vezérlésmódosító kerekek néha cserére szorulnak, közepesen fájdalmas áron. Szíjas, megvásárlás után ajánlott cserélni - kivéve ha garantálva van a cseréje.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
nagyúr
-
Brave_86
aktív tag
válasz molnarpeter #16273 üzenetére
Hármat kérdeztem: "1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi?"
-
-
flymi
addikt
válasz bajnokpityu #16263 üzenetére
+patomi +gabor9991: Na ezt nem tudtam, h pontosan melyik a váltómérete.
Közben találtam kisokost.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Brave_86
aktív tag
válasz molnarpeter #16270 üzenetére
A C válasz és linket nem értem. (493db találat)
Nem feltétlenül kell erősebb motor. Csak az 1.6-os mellett felmerült, mint opció az 1.8-as is. Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.Jelenleg, - úgy tűnik - maradnék az mk2 FL-es vonalon.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Brave_86 #16269 üzenetére
C válasz [link]
1.8 Mazda eredetű motor, akár a 2.0 [link] (javítsatok ki, ha tévedek, de Volvo vonalon is ugyanez a kínálat volt kb)
1.6 volt 100 lovas egyszerűbb, meg a Ti-VCT erősebb. Utóbbi esetén az okoskerék jellemző hiba, de itt a fórumon fordult elő sajnos alacsony olajnyomás probléma is. Inkább az egyszerűbbet keresd.
Ha erősebb benzines kell, Volvo C30/S40/V50 ugyanez, abban létezett 2.4/2.5(?) öthengeres, megbízható motor szívó és turbós is.
[ Szerkesztve ]
-
Brave_86
aktív tag
válasz Gergőke88 #16268 üzenetére
Igen, ahogy nézegetem a hirdetéseket és alvázszám szerint rákeresek (ahol az is meg van adva) a legtöbb Németből behozott.
1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi? A legtöbb hirdetés sima 1.6-os. (alatta nem is nézelődtem)Azt olvastam, hogy jelentősebb fogyasztás nincs a kettő között. Fenntartásban és szervizekben van árban különbség?
-
Brave_86
aktív tag
Sziasztok!
Mk2-es (facelift 2008-2010) vásárlása előtt állunk (benzines) Jó lenne max 1,8 MFt-ig. Az egyik kiszemelt a következő lenne:
[FORD FOCUS 1.8 TitaniumCélszerűbb az 1.6 Ti-VCT- változatnál maradni, vagy a fenti is jó lehet?
FORD FOCUS 1.6 Ti-VCT TrendMilyen előnyök/ hátrányok vannak? Tudnátok véleményeket mondani? Esetleg valami leírást, tesztet linkelni?
Köszönöm! -
-
flymi
addikt
válasz bajnokpityu #16259 üzenetére
Nézem én is a Prime 3-at, nagyon jónak tűnik ár/érték arányban is.
Téli szett 195/65 R15.
Nyáriból szeretnék nagyobbat és picit szélesebbet feltenni. 16-os méretre gondoltam, de nem tudom milyen széles legyen?
205-ös talán nem lenne akkora előrelépés, 215/65-ös esetleg? Gondolom nem annyira lufi, hogy 60-as kéne, inkább komfortos legyen, mint gerinctörő.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
jupp008
senior tag
válasz bajnokpityu #16259 üzenetére
Mondeon én is Hankook -ot használok téli és nyáriba is. Ár-értékbe sztem nagyon jó.
Volt több autóm, sokféle közép felső és prémium gumival, Hankook teljesen jó. -
kcsa
veterán
válasz bajnokpityu #16259 üzenetére
Prime 2 van a Mondeon, egész jó.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
bajnokpityu
félisten
hankook nekem nagyon bevált, pláne, ha nyáriról, és prime 3 vagy afeletti szériáról beszéltünk.
235/45R17 van a nyári szettemen, S1 Evo 2, piszok jó cucc. 110 volt egy szett, sztem ennyiért nem találtam volna jobbat. előtte prime 3 volt 215/55R16ból, az is jó volt.gyártástechnológia szabja meg nagyjából a gumi összteljesitményét, azt ritkán cserélik. aztán az összteljesitményt osztják, szorozzák, hogy éppen vizen tapadjon, v szárazon jobban, esetleg tartós v tapadósabb legyen, stb.
-
flymi
addikt
válasz bajnokpityu #16256 üzenetére
Én is arra gondolok, h biztos úgy voltak vele, ákcijós a tecsóba a 10w40, jólesszaz.
Pedig az a pár ezres plusz már igazán nem egy nagy összeg a gyári Ford 5w30-ért, h a kocsi továbbra is egészséges maradjon.Nyári pacskerokból majd milyet érdemes nézni tavasszal?
Újat szeretnék, főleg városban vezetek, ha hosszabb távra megyek, akkor sem pályán.
Azt sem tudom mennyit módosítanak az évek alatt (összetétel, új típusnév, stb...) a gumikon...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kcsa
veterán
Ez az a kérdés, ami adott típustól függ. A fenti Toyota remek példa, de dci is hajlamos főtengely csapágy kopásra nem jó/nem elég gyakori csere miatt.
De robogós viszonylatban is ismerem a szitut, ahol a gyártó 10w50-et írt elő, de "jó az olcsóbbik 10w40 is" felkiáltással lehet is gyűjteni vezérműtengelyre.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz molnarpeter #16246 üzenetére
Vagy meg inkabb tiszta villany
-
ReFleXx
addikt
válasz DeFranco #16240 üzenetére
Anyam ugyanez a hasznalat, 10év alatt 50e km, 90%ban varosi 2.5km-ek, emelle 0 műszaki érzék párosul, értsd néha szinte alapjáratrol indul el már majdnem lefullad, majd jol kihuzat/ későn vált
Az auto (Fiesta 1.3) ehhez kepest nagyon jo motorikusan es mechanikailag, 1 rugo törés , 1 hutofolyadek tartaly + 1 akksi csere nagyjabol eddig.
Mondjuk azt hozza kell tenni, hogy ezek az euro 6+ ecoboostok biztos kevésbé tolerálnák ezt a használatot.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
bajnokpityu
félisten
válasz #27070592 #16233 üzenetére
Éljenek a kevés kilométeres autók. Kuga 2-300kgrammal nehezebb, mint mondeo? Nálunk is voltak dokiuzemu autók, 50ig nem volt bajuk, de hogy a kov tulaj mit szivhatott velük, nemtom. Mostani szomszéd 1.6 turboval doki, de még fiatal a kocsi, 8ev körül majd megkerdem.
Fps ami belevaló. Ha 0w30 akkor azt. Nem csak starts top miatt híg az előírás. Csomó kocsi meg ezelőtt ilyen olajjal ment.
[ Szerkesztve ]
-
#49155328
törölt tag
Sziasztok!
2016-os 1.5 tdci-be milyen olajat tegyek.
135e. km van benne.
Gyárilag Castrol start-stop 0W-30-at ír elő.
Nem tudom az 5w-30 jó lehet e bele.
A start-stoppot nem használom sosem. -
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #16233 üzenetére
Édesanyám corsája 14 év alatt kapott 50k kilométer futást 90%-ban doktorüzemben (2,5km a városbabe leáll 2,5km haza illetve 1,5km rokonhoz 1,5km haza) a maradék 10% országút
a vezetési stílus a vidéken szokásos induláskor rúgom mert a hurka motor különben semmit nem mozdít a kasztnin (hidegüzemet nem ismerjük, autó, gyújtástól 100% menetkész), egyébként meg takarékos ezeröt kanyar hármasban 15-tel
köszöni szépen egy kinyomócsapágy cserén kívül semmi baja, most kezdett el csörögni a lánc ami felhasználástól független típushiba, olajat decit nem eszik.
ok a kasztni remeg a beteg bakoktól stb. de full egyben van az autó a kopókat leszámítva.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Pardise #16238 üzenetére
Igazából használtban is van magasan ülős, mint ahogyan újonnan is van magasan ülős olcsóbban, és a fennmaradó összeget fordíthatta volna masszőrtől gyógyfürdőn át egészen tengerparti nyaralásig sok mindenre (legalábbis ha jól emlékszem, Te mondtad, hogy nem a fülén folyik ki a pénz és keményen megdolgozott ezért) amiben örömét és egészségét leli, de ha Neki ez volt a szíve vágya, akkor reméljük, leli benne legalább akkora örömét, mint amit elvár tőle és használja egészséggel sokáig.
-
senior tag
válasz dedike #16237 üzenetére
Mindig is olyan kocsit szeretett volna, amiben fent ül és nem le. Ebbe kényelmesen be és ki tud szállni. Édesapám elég nagy darab ember, fájós háta, dereka van. Ez a kocsi ilyen szempontból jó neki. Nem lehetett lebeszélni róla, de hát ő tudja, ő pénze
Your car, your life ;)
-
#27070592
törölt tag
válasz Pardise #16231 üzenetére
Magasságos szacib..
Kérlek mondd hogy jól fűtött garázsban áll az autó és így legalább az otthoni indítások nem csonthideg blokkal történnek..
Ha a bejáratás azt jelenti hogy az első ötezer kilométeren kap háromezer hidegindítást, akkor ne csodálkozzatok ha három évesen már ötvenes keverékkel jár majd szegény autó. -
senior tag
Üdv. ismét srácok!
Kis vélemény megoszást szeretnék közzé tenni a Kugával kapcsolatban, így 300 km után.
Szuper autó, jó magasan ül benne az ember, kényelmes és stabil. Nagyon jó, hogy a kartámasz állítható előre-hátra, kár, hogy a mondeoban ez fix. Ha jól tudom a kuga 2-300 kilóval nehezebb, mint a mondeo, de jól húz ez is, bár még annyira nem lett meghajtva. Apumnak is azt tanácsoltam, hogy olyan 5 ezer km-ig finoman bánjon az autóval. A SYNC itt is gyors, nem akad. Ami negatívum, hogy az érintőkijelző be van süllyesztve a műszerflaba, így kicsit nehezebb hozzáférni és nem is olyan kényelmes kezelni, mint pl. a mondeoban.
Használattól félek, mert fater még annyit sem megy évente, mint én. Évente 3-4 ezer km-t megy, ezt nagyrészt városban. Elmagyaráztam neki, hogy a kugának nem fog jót tenni, ha beindítja, megy vele 1 km-t, leálítja, majd megint megy 1-2 km-t, stb. Nagyon rövid távokra megy városban. Most, hogy új az autó, azért ment vele rendesen, de hosszú távon nem tudom mi lesz. A régi fiat stilot megtartotta, hogy az jó lesz pl. munkába járni (ami 2 km-re van), hát a kugát akkor nem tudom hogy fogja használni. Én is nagyrészt a városban használom a mondeot, de én ha kimegyek, akkor megyek legalább 20 km-t.
Your car, your life ;)
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #16227 üzenetére
Most vettem észre, hogy mi is a tünet,eddig átsiklottam felette. Nekem féktárcsa rázta be az autót 120 felett, ráadásul sunyi módon a hátsó. Csak egy ötlet...
Persze pár hónap a remek pesti utakon, és simán elmászik a centrír is.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16225 üzenetére
változó alapvetően a s.em kényes meg a futómű is kihozza a gumi anomáliáit.
ha tuti a gumi jó a centrír akkor csend van, a 4 szezonos barum után az új semperit sokkal jobb volt, a téli után a nyári is jobb stb. m3 és m5 között sőt szakaszonként is nagy különbséget érzek rezonanciában.
a fuótmű geometria ellenőrizve, tökéletes, kétszer centrírozva tetetem fel (a pongrác úton van egy gumis az végre rájött hogy engem azzal lehet megfogni ha ráhagy 30 másodpercet guminként hogy centrírozva is megforgatja és duplanullát mutat a gép) elvileg minden ok.
szerintem én vagyok erre túl kényes, meg féltek minden mozgó részt a kocsi aljában hogy nehogy ez rázza el. de minden ismeretem és minden mérés szerint minden jó amit megnéztünk.
-
#31733248
törölt tag
válasz troll81 #16222 üzenetére
Én csak decemberben szoktam feltetetni a télit és február végén cseréltetem vissza. Két szezont megyek egy garnitúrával, durván 25-30 ezer kilométert. Akkor még el lehet adni a gumit darabonként 8-10 ezerért, úgy jobban megéri, mintha lejárnád (értelemszerűen jobban is tapad). Kopott volt, de még jól használható. Nem volt hangos, előtte egyszer már megszívtam már egy zajosabb téli gumival, azt egy szezon után el is adtam.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz troll81 #16215 üzenetére
(#16215) troll81
"ezzel szemezgetek éppen Continental WinterContact TS860 185/65 R14 86T"
Az előző nekem is ilyen volt, válaszd nyugodtan, nem fogsz benne csalódni!
(#16220) flymi
Nem feltétlenül kell ilyesmire gondolni. Ma már gyorsan és sokat lehet keresni, ha valaki jól csinálja. Nekem is összeállt minden fontos dolog önerőből huszonévesen (új családi ház és új kocsi, két gyerek mellett). Értelemszerűen nem alkalmazottként. Sőt, azt látom, ma már bizonyos szempontból könnyebb is, itt van például kiváló lehetőségként az e-kereskedelem.
Tudom, hogy közhelyes, de alapvetően az valósul meg, amit fejben megteremtesz. Ha a háztartásbeli, gyerekeket nevelő feleség, akkor az. Nyilván nem törvényszerűen, de sokkal nagyobb az esélyed rá, ha erősen elképzeled. Mert akkor egyre többet gondolkodsz azon, hogyan érheted el.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz #31733248 #16214 üzenetére
Persze, nem sajnálom én senkitől. Mikor meglátok egy csúcsjárgányt, az első gondolatom az, hogy hűha, jó lenne megnézni közelebbről. Aztán mikor meglátom, hogy valami tejfelesszájú huszonéves van a volán mögött, aki épphogy kilát belőle, na akkor jön az ominózus második kérdés, ami böki a csőrömet. Alapvetően nem a dolgozó és produktumot előállító vállalkozóval van bajom, mert igazán nem irigylem. Hanem az ingyenélő, mégis luxusban nevelkedő kakasokkal, meg ezen jampik nőismerőseivel.
Meg aztán ahogy múltkor néztem Panamerát már lehet kapni tizenpár milláért is.
Az a baj, hogy mi még mindig nagyon Kelet-Európa vagyunk. Itt egyszerűen nem működhet az a felállás, miszerint apu dolgozik, anya otthon főz és vigyáz a két-há csemetére a saját kertes családiban, majd minden második-harmadik évben levedlik a kocsit és vesznek újat. Egy fizetésből nem lehet megélni és családot + házat fenntartani. Képtelenség.
Na, OFF vége.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
troll81
addikt
válasz DeFranco #16218 üzenetére
40 ezer körüli futás van benne kb de majd atszamolom. Most mikor szemreveteleztem egy hete akkor szembesül tem a problémával. A nyari pl hankok azzal teljesen elgedett vagyok. Nem tudom mi a realis futás egy teliguminak menyit kell kibirni kb km ben de keveslem ezt a 2.5 szezont.
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #16217 üzenetére
szerintem ne sajnáld rá, mert nálad komolyan dolgozik, megszolgálja az árát. az mindegy, hogy a felső polcról (főleg adac tesztek alapján) mit választasz szerintem, így is leszűkül max. 3 opcióra
amikor én vettem pont nem volt sehol conti, akkor nyert nagyot és vitték, ezért lett dunlop.
egyébként annyiban nem vagyok vele elégedett, hogy most kezdi az ötödik szezont azt hiszem, és ráz. pedig futómű jó, centrír jó de rezonál, hajam ledobom...
-
troll81
addikt
válasz DeFranco #16206 üzenetére
szia november elejétől áprilisig fent van napihasználatos.vegyes autópálya város kellene a biztos tapadás.ezzel szemezgetek éppen Continental WinterContact TS860 185/65 R14 86T A firestone winterhawk 3 ezt 2.5 szezon alatt le jartam a hópihés mélység határolóig.... az igy meg nem felel meg már nekem
normál használat de vegyes van minden hegy völgy egyenes.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz DeFranco #16209 üzenetére
(#16209) DeFranco
A budapesti lakásárak jóval magasabbak, ez tény.
(#16211) flymi
Ma már szerencsére sok vállalkozó él tisztes jólétben. Ott vannak körülötted is: nézd meg a kisvárosok tüzépeseit, az ipari parkban megtelepedett vállalkozókat, vagy azokat, akiknek már van néhány üzletük. Mindannyian úgy döntöttek egykor, hogy bevállalják a vállalkozói lét nehézségeit. Én is így tettem. Életem egyik legjobb döntése volt és nem csak anyagilag.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Én 16 éves koromban kezdtem a diákmelót. Újságot hordtam ki a nővéremmel (Szuperinfó, Interspar és egyéb reklámújságok), egyedül ezt lehetett 18 éves kor alatt csinálni.
Később nyomdában dolgoztam, a Tescoban éjszakánként, volt, hogy autót mostam. Mindig akadt valami meló a suli mellett. Egyetemista koromban már 'válogathattam' is a munkák között.A szüleim arra neveltek, hogy 18 éves korom után - a kaja és szállás kivételével - a magam ura leszek akármi történik. Kidobni nem dobtak 18 évesen az utcára..de ha ruha/cipő kellett, vettem a saját pénzemen, ha bulizni szerettem volna..mentem saját pénzemen, ha utazni szerettem volna...mentem a saját pénzemen...stb..stb. Szerencsémre, tartották a szavukat. Így talán megtanultam értékelni a pénzt.
Egyetem során magánórákat vállaltam (angol szakos voltam), mellette meg szórólapoztam, nyomdáztam, vagy árut pakoltam. Nem szórtam a pénzt, de azért megvettem amire szükségem volt és évente 1-2helyre el is tudtam utazni.
Most 35 éves vagyok, lassan 36. Van egy talán Kelet-Magyarországon jónak mondható állásom. Másfél éve vettem meg életem első új autóját. Kifizettem egyben. Persze nem 8-10milliós autó. De...nincs saját családom, gyerekeim, ami anyagi szempontból kíméletesebb. Nem lehetetlen új autót venni manapság és nem is kell hozzá gazdagnak lenni. Sosem tudhatjuk, ki mivel foglalkozik, milyenek az egyéb körülményei, 'honnan van?' rá pénze.
Egy új autó nagy öröm. Én is borzasztóan örültem amikor átvettem, mert tudtam, hogy nagyon sok munkám van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
Vállalkozók, operatív lízinggel veszik, áfát gyakorlatilag nem kell fizetniük. Lízingszoftverekkel is foglalkozom, néha betekintést nyerek az éles adatbázisokba, tele van X5-re meg hasonszőrű autókra kiadott ajánlatokkal
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
flymi
addikt
Én is kíváncsi lennék, honnan van az embereknek pénze olyan hiperűrrakétákra, amik egy családi ház árával vetekszenek?! Van valami titkos recept?
Ma csak két Panamerát és három Jag-et számoltam, nem beszélve az új csúcs mercikről... Mindenki gyárigazgató vagy lottónyertes? Nem vágom...
Vagy lehet kicsit maradi vagyok mert nem ismerem az autófinanszírozási opciókat, de azt vallom jobb a békesség és legyen kifizetve. Itt a baj?Esetleg csak itt vidéken van csóróság? Ha egy vállalkozó teszem azt keres napi 150k-t, akkor is több, mint egy évig kell melózzon egy 50 misis verdáért, és akkor még nem evett, nem fizetett számlát stb...
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Hát emberek, múlt éjszakát kint töltötte a kocsi az utcán a District XV-ben, nem is aludtam egészen nyugodtan, de túléltük. Ma pedig hazahozott minket Pestiából délvidékre, ez volt az első hosszabb túránk. 5 nap múlva lesz még egy kicsit rövidebb a Duna mellé a szülőfalumba, aztán az idén már nem lötykölök bele semmit.
Szépen lassan kitapasztalom mit tud, a jelentősebb kaptatókat három felnőttel és csurig pakolt puttonnyal már nem nagyon kedveli, de azért még felszalad. Persze ez nem Svájc, ott egy-két hegyen boztos elfogyna az az 1.6-os motor.
A számlálót elfelejtettem resetelni, így nem igazán releváns az utóbbi ~550km fogyasztási adatai.Szerencsére komolyabb tahóságot nem tapasztaltam az elmúlt két napban az utakon. Illetve ma hazafelé jövet egy városi teperjárós úgy esett be a körforgalomba valahol Rácalmás és Dújváros környékén, h a kocsim orra már rég bent volt, de annyira gyorsan jött, h majdnem megcsókolta a hátsómat és még le is villogott. Meg Pesten egy buszos rámdudált, mert beengedtem magam elé egy szintén sietős autóst. De az ilyeneket ignorálom.
Visszaolvastam a két nap hsz termését. Ehhez mondanék annyit, de talán már említettem korábban, mi 3 évig spóroltunk erre a milliós autóra, mindketten állami cégnél.
Az a baj az "apu vedd meg" kölkökkel, h nem tudják értékelni a munkából szerzett pénz értékét.
Csak két példa az utcánkból: két vállakozó, mindkettőnek jól ment (az második Isten nyugosztalja már nincs köztünk). Az első gyereke sorban kapta a segge alá a quadot, robogót, kocsit, össze is törte majd mindet. Nem baj, majd apu vesz másikat.
Nade az utca másik végén lévő jómunkásember viszont azt mondta a fiának, ha kell valami, akkor elmész és dolgozol, majd megveszed rajta amit szeretnél. El is ment melózni nyáron, az ősszel pedig apuka kiegészítette a csemete keresetét, így az meg tudta venni magának azt, amit nagyon akart.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #16199 üzenetére
"Azert tudok nem egy alkalmazotti fizu rol, ahol keményen kell sokat dolgozni, de aránylag simán ki lehet hozni új autót."
Tudom, de ettől még (sajnos!) érvényes, amit mondtam. A magyar átlagfizetéshez képest sajnos nagyon drága az élet, főleg, ha valakit nem segít az apubank. Egy új, 70 négyzetméteres lakás 30 millió, egy alsó-közepes kocsi 5 és közben élni is kell(ene)...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #16204 üzenetére
mennyit mész milyen terepen milyen úton milyen stílusban?
én télit minőségit vettem, dunlopot (winter response) megér ennyit a fékút (lásd lenti példák, ha ilyeneket csak egyszer úszol meg egy jó gumival már behozta az árát)
*no offense nem az olvtársak gumiválasztását kritizálom nincs összefüggés csak szemléltető példa bármilyen hasonlóság blablabla
-
OPiiPO
veterán
válasz #31733248 #16198 üzenetére
"Senki ne értse félre (mert óriási baj, hogy így van), de azzal, ha alkalmazott leszel, ebbe gyakorlatilag bele is nyugszol (kevés kivétellel)."
- ez erősen túlzott általánosítás, de karácsony lévén nem akarok flame war nyitni[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
troll81
addikt
Sziasztok valami ajanlat kellene teli gumira 185 65 14 r meretben. Lejartam az előzőt. Későn vezttem eszre sajnos es most keresgelek ujat. Köszönöm
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Szerintem elég gáz, hogy ilyen dolgokról megy az eszmecsere! Mikor csatlakozik valaki egy fórumhoz,(mert vett egy autót), miért téma az, hogy miből vette és főleg miből, ha új? Speciel én is 15 éves kocsit cseréltem újra és lakótelepen lakom. Meg is kaptam, hogy simán elköltözhettem volna egy családi házba. Meg sem fordult a fejben, hogy ez nekem nem prioritás. Nem egyformák az igények és nekem is volt olyan az életem során, hogy 350 órákat adtam az életemből havonta. Szerintem ezen nincs mit irigyelni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest