Hirdetés
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
Hülye kérdés tudom... A bejelölt MIN fölötti vonal a minimum jele ugye? Eddig mindig a felirat alá igazítottam, másik autómnál úgy volt. Igaz ott megvolt jelölve egy nyíllal, mint itt a maximum.
Most szembesültem a hülyeségemmel. Megyünk nyaralni, aztán alaposabban csekkoltam az autót körbe.Arcam AVR5 felső kategóriás házimozi erősítő, új állapotú, eladó
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #14390 üzenetére
idén ezért kérdeztem mert amikor nekem cserélték akkor azt mondták hogy egyszer kell cserélni a gyári bakelit kereket acélra és aztán már nem
mennyit ment el a gyári vezérlés? hány kilométer van a kocsiban és mennyi idős?
btw általában hasonlóak az árak a 2013-ashoz pár tétel tér el. nekem akkor csináltak most visszanéztem.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Essmotor valami nanotechnológiás fagyállót használ?
⭐ Stella
-
Jenne
őstag
válasz bajnokpityu #14384 üzenetére
Gondolom dízel üzemanyag szűrőről kérdezel.
Igen, elvileg a gyári ajánlás az 60 ezer km, de a hazai gázolaj minősége közel nem, az mint a tőlünk nyugatra lévő kutakon. Már sok éve a Shell és az OMV is csak a MOL lepárlóból kapja a naftát sajnos. Meg is látszik a minőségen. Hiába a prémium dízel, már nem az mint régebben. A gyártó ahhoz a jó minőséghez kalkulálta a 60 ezres csere intervallumot.
Csak megjegyzésként.- amikor a városunkban lecserélték a helyi tömegközlekedésben régi Ikarus buszokat Mercedesekre, már fél év elteltével jöttek a problémák, az üzemanyag ellátó rendszernél. Nem várt eltömődések, lerakódások, iszaposodások, injektor kokszosodások ...stb...stb.
A gyári Mercedes szerelők (garanciálisak voltak még a buszoknak egy nagy része) fogták a fejüket. Nem a MOL gázolajának a "minőségéhez" voltak tervezve és gyártva az alkatrészek.
Ezek fényében én is úgy gondolom és be is tartom, bár mindig és kizárólag csak a Shell vagy OMV prémium dízelét tankolom, hogy 30 ezrenként ajánlott a csere.
Fiam Fiestájában 45 ezernél cseréltettem, miután megvettük, az elsők között volt ez a csere, előtte a tulajdonosa az nem cseréltetett, meg akarta várni az előírt 60 ezret.
Kár hogy nem fényképeztem le a belsejét, mert szét lett bontva, csoda, hogy még szűrt. Természetesen gyári gázolajszűrő lett betéve megint, mert abba át lehetett tenni a gázolajszűrő fűtést, mert gyárban ilyet is tesznek bele. Sajnos nem mindegyik szűrőbe lehet áttenni, például a MANN-ba se. Azt hiszem a Purfluxba abba betehető, mert megvan a helye. Sok szűrőben csak a lyuk van, pontosabban egy záródugó, de más semmi.
Sok esetben az van, hogy ha nem gyárira cserélik újból az első cserekor, akkor a szerelő eldobja a régi szűrőt, vele együtt a fűtés részét is (ha az még gyári szűrő volt) és beteszi a nem gyárit. Pontosan illeszkedik az is a helyére, csak azokban nincsen már ez a melegítő fűtés, de a legtöbbjébe nem is tehető át, aztán amikor jönnek a hidegebb reggelek, nehezen akar indulni a motor vagy éppen nem is indul, ha erősebb mínuszok vannak.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #14384 üzenetére
30e kmenkent cserelem, ne varj vele.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Real_Necro
veterán
válasz bajnokpityu #14384 üzenetére
Én 20-as ciklusokban cseréltetem.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
bajnokpityu
félisten
ha 121ezernél számla szerint cseréltek üzemanyagszűrőt, akkor egy 3ezres karika előtt 165nél cseréltetnétek? hivatalosan 60ezrenként kéne.
gondolom 105ezret kizárt, h kibirjon, tehát talán valóságban is cserélték.
illetve, ha mégis eltömődne, akkor mi van? csökkent teljesitmény, vagy tréler?
-
DeFranco
nagyúr
a kék nyilakkal jelölt csavarok könnyen kiszedhetők, nem tudom mi a nevük pontosan.
ezek gyakorlatilag csavar+"dübel", teljesen műanyagból, laza kötésben. óvatosan elkezded tekerni kifelé a csavart, úgy hogy közben nem nyomod, aztán már ha rá tudsz fogni körömmel, akkor kézzel minimális erővel húzva kitekered, aztán kiveszed a "dübel" részét is, vissza ugyanez.
bunkó szervizesek gyakran csavarostól tépik ki nyomják vissza.
alul a kerékdobot is le kell venni, ott kell kipucolni az alját aztán érdemes rátenni valami felületvédelmet is mert különben szétrohad, emiatt kereket is le kell venni, én még nem álltam neki de nagyon kellene.
a dekli szélét én most sikaflexszel tervezem visszaragasztani. nem tudom a c-maxban hogy van, de a focusnál ott van alatta a pollenszűrő, amit a bunkó szervizesek megint csak nem úgy cserélnek, hogy szépen leveszik a deklit, hanem csak kézzel feszegetnek rajta egy rést a motortér felől és emiatt "görbül" a teteje. igaz a nap is megszívja, nekem a másik oldal is eláll.
tényleg, azt tudja valaki hogy focus 1-hez a dekli alá való bolhát honnan lehet gyorsan olcsón szerezni? cserélném azokat is akkor, ha már nekiállok. (ilyet találtam, ez talán az)
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Újabb amatőr kérdés (kb. ugyanannyira értek az autókhoz mint a birkatenyésztéshez, de ilyen apróságok miatt nem röhögtetném ki magam a szervizben. Inkább itt )
C-Max, 2007. A szélvédő alatti műanyag vízelvezető (?) 1-2 ujjnyira felvált a jobb oldalon (piros nyilak a szélvédő és a motortér felől), aminek nem örülök, mert az eső befolyik, a levelek és egyéb szemét pedig alászorulnak, illetve szintén behullanak a motortérbe. Ahogy néztem, ez az elem a kék nyilakkal jelölt csavarokkal van rögzítve, ezt vajon le tudom szedni, hogy kipucoljam, majd normálisan visszategyem? Azért kérdem, mert alulról is takarja egy lemez, tehát nem látom, hogy anyák vagy valami más rögzítés van-e a csavarok alján, aztán ha lenne és leesik kiszedés közben, akkor eléggé meg leszek lőve....
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
troll81
addikt
-
Jenne
őstag
Én sok éven át mindig ugyanott cseréltettem olajat a család autóiban, és Castrol A5 Magnatec 5w30 -asok voltak. Mint már írtam, két éve kezdődött, hogy valami nem stimmelt az olajjal, mert cserék után is már azonnal más hangjuk lett az autóknak és szépen fogyasztották is az olajat, amit addig előtte nem igazán tettek.
Miután váltottam a fent belinkelt olajra, megszűntek azok a problémák, és az a szerviz ahol cseréltettem is mindig, Ők is leálltak a castrollal (hordóssal is meg a flakonosokkal is) mert a régi, visszajáró ügyfeleik egyre többen kezdtek panaszkodni az olajra. Ők a Castrol helyett átálltak a Totalra.
Két garázs szomszédom is Totalt használ, egyik egy dízel szívós Volvóban, tizenéve már, másikuk meg egy Ford S-maxban. Semmi bajuk vele, nagyon jókat mondanak az olajról.(#14376) tboy93
Kíváncsi leszek majd, hogy ez az Eurol olaj, ami ( a leírása szerint) tudja a hosszított periódusos olajcsere intervallumot, bírja-e majd addig? 2 év vagy 30.000 Km. Viszont most voltam vele egy majd 4 ezer Km-es autópályás vezetésen, így már van az olajban március óta 7 ezer Km, de a 3/4 és a max állás közöttit mutat a nívópálca, talán kicsit közelebb van a 3/4-hez a szint mint a max-hoz. Azaz talán ha fogyott ennyi Km alatt 2 dl olaj. Ez az előtte használt Castrolra vetítve anno már ennyi út után bőven a fél szint alatt volt mindig.
A garázsszomszéd, a Volvóban szigorúan 2 évente cseréli a Totalt (az is hosszított csereintervallumos olaj) bár a két év alatt kábé átlagosan csak olyan 15-16 ezret megy.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
embe
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #14374 üzenetére
Én Purflux szűrőt tettem be, most is azt vetem.
Castrol olajat tettem bele CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 A5 -t. De mivel többen negatív tapasztalatokról számoltatok be, így visszatértem a korábi autóimnál használt Total márkához, és ebből ezt vettem - elvileg kimondottan Ford specifikus olaj ez is.Arcam AVR5 felső kategóriás házimozi erősítő, új állapotú, eladó
-
nagyúr
Ezeket nem néztem meg, igaz, én még csak gyári szűrüket tettem a kocsiba.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Jenne
őstag
válasz Sub-ZeRo #14371 üzenetére
Szia!
Azért írtam rögtön a Ford gyári szűrő után az első lehetséges és teljes értékű választásnak a Mann Filtert, mert a Mann gyártja a gyári Ford szűrőt is. Volt/van nekem mind a kettőből tartaléknak, és teljesen ugyan az mind kettő. A Mann szűrőn és a Ford szűrőn is a szűrő műanyag keretén teljesen azonosak a rajta lévő azonosító számok, még a Mann felirat is ott van a Ford szűrőn a számoknál. Csak a dobozukban különböznek. Az egyik Ford logós és fehér doboz, a másik Mann logós és zöld/sárga doboz.
A Purflux is (szűrőkben) az egyik gyári beszállítója a Fordnak, így az is teljesen megfelelő.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nagyúr
Sziasztok!
Használ valaki autós kamerát 3-3,5es Fókán? Kábelt el lehet vezetni az oszlopoknál bontás nélkül?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz troll81 #14364 üzenetére
Gyári olajat, gyári szűrővel kell cserélni és jó lesz.
Ha nem tudod, akkor a könyvet üsd fel, nézd meg milyen szabványnak kell megfelelni az olajnak és olyat keress bele. Amúgy én a gyárira esküszöm, még akkor is ha castrol márkájú, nem olyan márkát, hanem Ford-ot rakok bele.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Jenne
őstag
válasz troll81 #14364 üzenetére
Szia!
Én éveken át a Castrol Magnatec A5 5w30 olajat használtam a három itthoni autóinkban. Dízelek. Aztán azt kezdtem észrevenni, hogy valamiért hangosabbak(?) és klattyogósabbak, varrógépesebb hangú lett a motorhang és megnőtt az addig alig-alig olajfogyasztásom is.
Váltottam két éve (itthon mind a három autónkban) és most ez van benne. Olajfogyasztás szinte semmi, nagyon szépen jár a motor.
De a Total is jó
De a minőségi, lehetőleg gyári olajszűrőn azon ne sprórolj. Én mindig gyári Ford szűrőt tetetek bele, én viszem, Jó még a MAN Filter vagy a Hengst filter vagy Purflux is. Én egyszer a Filtronnal már megszívtam, de az ilyen mint Armafilt azt inkább nem javaslom, hiába nagyon olcsó.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
troll81
addikt
nekem az utolsó kettő csere után a hordós olajtól hangosabb lett mint szokott,ezért ki próbálok mást.A flakonos totál ford olajjal szebb hangja volt,de az nem mindig van a szervizben. ezért vinnék bele mást. az olajfogyasztás t nem vettem észre pedig a héten is bele megy 1200km körül.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #14367 üzenetére
Azért baj, mert nívópálca alsó vonala alatt volt az olaj, szerintem nem is érintette mikor észrevettem.
Ford olajból ennyit sosem zabált előtte ezért nem is néztem olyan gyakran csak Ess-nél ilyet tesznek bele.⭐ Stella
-
troll81
addikt
sziasztok olajcsere lenne ezt neztem a focusomba A Totalt valanam le nem tetszik ez lenne az uj kiszemelt ha megfelel bele. az a baj 5 lirter megromlik ez kb 1 2 honap alatt?kb ugy jon ossze a km
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 2015 év végi Focus 3 kombi. A hátsó helyzetjelző izzó kiégett, az, ami a csomagtartó ajtóban lévő lámpatestben van. Ezt hogy lehet cserélni?
A gyári könyv amit adtak hozzá csak a 4 ill. 5 ajtóst írja, a kombi kimaradt belőle...
Addig eljutottam, hogy van a csomagtér fedélen belül egy kis ajtó, ha azt leveszem, akkor a féklámpa izzóhoz hozzáférek, ill. van ott egy műanyag fejű anya, amit ha lecsavarok akkor a lámpa test rendszám felöli vége már mozog, az ajtó széle felöli vége viszont nem mozdul.. hogyan kellene levenni, van rá valami trükk? Eltörni nem akarom, így nem mertem feszegetni.. Köszönöm!
-
nagyúr
Sziasztok! Az mk4 mondeorol mik a velemenyek? Mennyire nyugos tipus, melyek az ajanlott benzinmotorok?
-
nagyúr
Youtube-on keress rá hátha van valami videó, hogy kell megcsinálni.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Sziasztok!
A vezetőoldali ülésmagasságállító-kar beragadt a C-Maxban (2007), se le, se fel, minimálisan mozog csak. Házilag valahogy meg tudom buherálni, vagy várhatok vele a következő szervizalkalomig?
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Real_Necro
veterán
Ma kaptam egy engine malfunction feliratot, egyébként nem tapasztaltam semmit.
Itthon kiolvasva a következökez kaptam:
P0234:85-E2 Turbo/Szuper Feltöltő Túltöltés Állapot
P0130:29-28 HO2S11 áramkör meghibásodottIrány a szerviz?
Mondeo MKIV fl. 2.0 dízel[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Jenne
őstag
Tankol közületek valaki (akár rendszeresen is már hosszabb ideje) a Lukoil-nál a drágábbik Nitro Premim diesel üzemanyagot? Ha igen akkor megosztaná a tapasztalatát?
Érezhető változás van egy MOL vagy egy Shellhez képest?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
Lehet, hogy azt a kipufogó rendszer tömítetlensége is okozhatja..
Itt egy kis olvasni való erről[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
RazoR
veterán
Köszönöm a részletes infókat, jövőhéten megy is dokihoz az autó! Nálam a motortérben minimálisan érezhető a szag, az utastérben inkább, főleg nagyobb kigyorsítás után, de normálisan haladva is kb állandóan, nagyon enyhén de érezni. Nagyon remélem, hogy megtalálja a szerelőm az okát.
-
Jenne
őstag
A magad megnyugtatására mondom vagy éppen ellenkezőleg...
Nálam, amikor bevizsgálták mi a hiba, akkor beszélgettem a két szerelővel. Azt mondták, hogy a motortérben lévő/jelentkező kipufogógáz szagot több dolog is okozhatja. Egyik például a kartergáz visszavezető cső esetleges repedése, vagy ha az EGR cső lecsúszott/meglazult, vagy a flexi cső lazulása/repedése. Ez a három alkatrész az 1.4 TDCi (PSA) motoroknál a levegőszűrő ház alatt található. Tehát szépen le kell bontogatni...Vagy esetleg még a leömlő tömítése is okozhatja, de ezek amiket felsoroltam, erre azt mondták, mindegyike nagyon kis valószínűséggel okoz ilyen hibát, a tapasztalatuk szerint. Eddig szinte minden esetben az injektor tűzkarika/tűzgyűrű átégése volt a hiba oka, mint nálam is. Ajánlott nagyon hamar orvosolni ezt a hibát, mert ha teljesen átég, és ehhez nem sok idő/kilométer kell, akkor már nagy baj is lehet. Ez egy kábé 4 mm vastagságú réz vagy bronz karika. Nem nagy az egész, szemre méretezve úgy kábé 15-16 mm külső átmérőjű lehet, és egy 6-7 mm körüli lyukkal közepén. Ennek az anyagára 500 Ft körül van, viszont ha megbontották azokat az injektorokat, akkor nagyon ajánlott nem visszatenni a régi csavarokat és leszorító villákat. Újakat betenni ezekből és gyárit(!) nem valami utángyártott mókoltakat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Igen. A 3-as hengernél egyértelműen kifújt, a 4-esnél is kezdődött, de ott még nem annyira volt vészes. Ennek egyébként és én ahogy akkor a műhelyben néztem, látható jele nincsen, mert ez az egész a levegőszűrő ház alatti részen van valahol. Amikor nézték a műhelyben, mondták hogy sziszeg is. Emelt fordulaton vizsgálták alul-felül, én nyomtam a gázpedált, de ezt egy tapasztalt szerelő meg fogja Neked oldani. Az biztos, hogy eléggé lehetett érezni a kipufogógáz szagot, amikor leálltam az autóval és felnyitottam a motorháztetőt. Mondjuk ha nem garázsban van tartva az autó, és leállításkor a szabadban a parkolóban van mindig, akkor nehezebben észrevehető, de én (ezt már írtam is) amikor álltam be a Tesco parkolóba, az autóból kiszállás után is éreztem már.
Én ezt a sziszegő, kifújásra utalóhangot a vezető ülésből motortér felől nem hallottam. Viszont az utastérben egy nagyon halk sziszegést szoktam hallani, azt is akkor ha járó motornál a (alapjáraton) áll az autó, de az nem ez az injektor kifújás hang. Az a fékszervo hangja, ha ilyenkor a fékpedálra lépek azonnal megszűnik az a halk sziszegő hang. Erre is rákérdeztem, és azt mondták ez természetes így. Ezzel majd akkor lesz gond, ha a fékpedálra lépve nem szűnik meg az a halk sziszegés, hanem továbbra is folyamatos marad vagy éppen még fel is erősödik. Húzós összeg annak a javítása, egy fékszervo dob csere...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szerintem nem látható megbontás nélkül.
Nálam aknából is megnézték, hátha esetleg a kipufogó ereszt vagy a flekxibilis cső vagy a kartergáz cső, de aztán egyértelművé vált, hogy ez a tűzgyűrű vagy minek nevezzem a ludas. Tapasztalt szerelő nem fog hibázni a behatárolásnál.
A motorháztetőt ha kinyitod, és jár a motor, ha fölé hajolsz akkor érezni azt a szúrós jellegzetes dízel kipufogógáz szagot. Ezt nem szabadna érezni ha hibátlan állapotban van a motor.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Salex1
őstag
Mondeo 4,5-nél be lehet valahogy azt kapcsolni, hogy zárásnál automatikusan húzza fel az ablakot? (Ne csak hosszú gombnyomásra)
-
Jenne
őstag
(#14335) DeFranco és (#14336) RazoR
Nagyon szívesen leírom, mert ha valaki ilyet tapasztal, mert jobb minél előbb orvosolni a hibát, a későbbi jóval nagyobb javítási költség megelőzése céljából. De kicsit hosszú leszek ...
Vissza kell mennem az időben, hogy hogyan kezdődött, talán ezzel másoknak is segíthetek mert minél előbbi a felismerés annál előbb lehet orvosolni a bajt egy későbbi jóval nagyobb kiadás megelőzése miatt. Gondolok itt például az injektor cserére. Az autó az egy 2006-os 1.4 TDCi fiesta, PSA motor. Kicsit az bosszant az egészben, hogy alig 50 ezer km van benne és ilyen hiba jött elő. De ami elromlhat az el is romlik. ...Előbb-utóbb.
Nos akkor tehát.... Egy ideje, 2-3 hete azt éreztem, hogy mintha bejönne az utastérbe az a szúrós dízel kipufogószag. Tudjátok mire gondolok, biztosan mindenki be tudja azonosítani azt az "illatot". Először arra gondoltam, hogy talán a résnyire lenyitott ablakon a forgalomból valamelyik autóból jön/érzem? Aztán már akkor is éreztem, igaz nem nagyon erősen, de éreztem, amikor beálltam a garázsba. Mivel mindig orral állok be a garázsba, kicsit furcsáltam, de gondoltam ez vele jár ilyenkor. Aztán egyszer már konkrét eset volt (most vasárnap), amikor mentem a Tesco parkolóban, sehol a közelben álló vagy mozgó autó, és a kanyarodáskor megint éreztem, de most már a feleségem is mondta hogy Ő is érzi. Beálltam az egyik parkolóba és talán megérzésből, felnyitottam a motorháztetőt. No ekkor már igen intenzíven érződött ez az erős szúrós kipufogószag. Legerősebben a kiegyenlítő tartály és levegőszűrő ház közötti rész felől éreztem. járattam a motort közben)[kép] Pirossal jelölve honnan éreztem a legjobban.
És a hiba ami ezt okozta a következő volt:- a 3-as henger injektornál lévő kábé 500 forintos réz porlasztó tömítés átégett, de a megbontás után, 4-es hengernél is már kezdődő átégési nyomok voltak láthatóak. A 3-as henger injektorát nagyon nehezen tudták kiszedni, de sikerült sértetlenül. Ha ilyenkor ezt nem sikerül épen kiszedni és megsérül, vagy már beégett mert későn lett szervizbe menve az autóval, akkor injektor sajnos csere. (nem kis pénz egy ilyen injektor) Mivel meg kellett bontani az egészet, ezért - de egyébként is ezt tennék, mondta a szerelő - mind négy tűzgyűrűt/tömítést kicserélték. Kitisztították mind négy injektor fészket, teljesen új gyári csavarokat és teljesen új gyári rögzítőkapocs/rögzítő villa(?) lett visszatéve, a régiek helyett. Régit nem rakunk vissza, mondták, mert fárad az anyag ...stb. Precíz munka/hozzáállás. Jó kis munka volt egyébként, mert bő három órát tartott. Viszont a hiba megállapítás az alig volt pár perc.
Azt tanácsolom, hogy az ilyen munkával messze kerüljétek el a Ford szervizeket! Én ott akartam kezdeni, de piszokul felhúzták az agyamat. Oda mentem az autóval, (Pécs Ford-FX) mondtam mit kellene csinálni (kijönni valakinek és megtekinteni, mert akkor még nem tudtam mi okozza ezt..). Ügyfélszolgálatos flegmán, fa arccal közölte, hogy 10 nap múlva tudják majd megnézni, addigra tud időpontot adni. Ha megvan a hiba akkor újabb időpont majd a javításra. Na ekkor már kezdtem lila hajat kapni, de amikor még azt is közölte, hogy ez a vizsgálat és csak ez(!) 0,8 rezsi óradíj lesz (15.890 Ft/órával számolva) akkor hagytam ott Őket.
Elmentem az egyik független szerviz egyik pécsi műhelyébe, amit az ismerősöm ajánlott, ott azonnal segítettek, ráálltak aknára, egy szerelő alulról, egy másik pedig felül nézte/vizsgálta, percek alatt megvolt a diagnózis. Ez volt kedden délelőtt. Mondták, hogy ha szerdán, azaz másnap tudom hozni az autót reggel nyolcra, akkor aznap délutánra készen is lesz. Így is történt, már készen van az autó. Szervizkönyvbe beírva, dátumozva ...stb. Összesen az egész, munkadíjjal anyag költséggel volt kerek 35 ezer forint.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
mtade
aktív tag
válasz bajnokpityu #14341 üzenetére
Akkor ezen még nem a külön dpf gázolajszelepes megoldás van?
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! 2010-es Mondeo IV-hez, 2.0 TDCi, 140 LE változathoz (EURO V-ös, részecskeszűrős) megfelelő a Ford 5w30 gyári motorolaj? Vagy inkább más ajánlott? Köszönöm!
-
mtade
aktív tag
Üdv,
S-max 2.0tdci 140 Le vásárlását tervezem. Régóta dízelezek, de ez lesz az első dpf-es autóm.
Mondeo mk3 részecskeszűrője tudom, hogy csúnyán higítja a motorolajat, a kérdés, hogy a PSA-s is ugyanígy csinál-e, ha sok regen szakad meg.Köszi a válaszokat.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
embe
nagyúr
válasz szuszinho #14337 üzenetére
Én ilyet vettem a fórum ajánlása alapján. Lapossal és androidos telóval is hibátlanul működik.
Több típust, köte kinézetre olyan is volt mint amit Te linkeltél, egyik sem működött hibtátlanúl.
[ Szerkesztve ]
Arcam AVR5 felső kategóriás házimozi erősítő, új állapotú, eladó
-
szuszinho
őstag
Ez jó forscan-hez?
-
Jenne
őstag
Egy másik, Fiestás fórumon is kérdezem, de talán többen olvassák itt ...
A kérdéses autó az egy Ford Fiesta 2006-os, 1.4 TDCi.
Egy ideje kipufogógáz szagot érezni akkor amikor felnyitom a motorháztetőt. Elég erősen. Járó motornál, felnyitott motorháztetőnél próbáltam behatárolni hogy honnan jöhet a kipufogógáz szag, és egy helyen érzem nagyon erősen azt a kipufogógáz szagot, a kiegyenlítőtartály és a levegőszűrő ház közötti terület fölé hajolva. Beteszek egy képet, azon a piros színnel körülhatárolt rész felől érzem ha ott fölé hajolok.
Más részekről nem érzem, próbáltam szagolgatni mindenütt de csak onnan érzem. Az utastérbe is érezhető de ott nem annyira mert a pollen és szagszűrő (még) megszűri, de azért érezhető, ami nem szerencsés.
Volt nem régen egy dízelüzemanyag szűrő csere, és azt láttam hogy pont azon a részen eléggé meg lett bontva a szűrő cseréhez. Az lehetséges, hogy ott valamit nem tettek vissza vagy közben szétcsúszott és ez okozza/okozhatja azt a hibát?
Kép nem a legjobb de talán látható melyik részre/területre gondolok. Szerviz első körben egy befecskendező tűzgyűrű cserét mondott, ami elég húzós lenne, több mint 3 órás meló, de ha az a hiba akkor természetesen meg lesz javíttatva. Csak nehezen tudom elfogadni, hogy egy alig 50 ezret ment autónál ilyen hiba legyen.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét vagy tanácsát.
[kép]A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
szuszinho
őstag
Sziasztok,
Találtam egy nem éppen mai írást:
Sziasztok! 2007-es Focus MK2 Trend Collection-om van. Gyárilag felszerelték lábtérvilágítással (foglalat, szálak behúzva), viszont a biztosíték- táblán nem kötötték be. Erre találtam egy megoldást hosszas keresgélés után. Tegnap sikerült beszerelnem. Minden mozzanatot megörökítettem. A fotókat feltöltöttem a netre. Úgy gondoltam, h megosztom veletek. [link] Remélem, h hasznotokra válik a képes leírás. Szép napot mindannyiotoknak!
Most tettem szert egy ilyen Fókára, és itt is ugyanez a helyzet. A kérdés az, hogy csak így lehet "bekötni"? Tehát, gondolom a belső világításra forrasztja a szükséges vezetékeket, csak így lehet megoldani? Gyárilag is így van? (Az egyik csatlakozóból kiszedni, aztán forrasztani a másikba?)
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi az autó amivel kapcsolatban kérdeznék.
Észrevettem, és ezt az utastérből is hallani lehet, hogy halk folyamatos sziszegő hang (mintha eresztene/jönne ki a levegő valahonnan ahhoz hasonló a hang) hallható folyamatosan. Csak akkor szűnik meg ha rálépek a fékpedálra. Amint lelépek a fékről, azonnal megint hallható ez a sziszegő hang.Ez hiba vagy természetes? Holnap amúgy is szerviz lesz, említsem meg a szerelőnek?
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #31600896 #14323 üzenetére
én amikor a fókával elindultam akkor a sárvédőívet és az ajtót akartam rendbe rakatni kezdőd korrózió megszüntetésre és utólagos üregvédelemre.
három helyről elhajtottak, hogy nem vállalják, ne is akarjam, elemcsere, viszlát (minimális felszíni korrózió volt, nem hogy átrohadva nem volt, de két húzás csiszivel lejött volna ami rajta volt az is)
egy helyen bevállalta volna a faszi de két keresztkérdésre kiderült, hogy fogalma nincs róla mit fog csinálni
egy helyen meg megmondták pacekba hogy simogathatom de jó nem lesz, rozsdamentes nem lesz, amit egyszer megkapott annak már kereszt, halasztani lehet a gondot megszüntetni nem, itt kezelték le, tényleg nem állt meg a történet csak lassult, most kellene megint hozzányúlni 4 év után
az alja akkor is már korrodált volt amikor vettem, szintén semmi vészes, semmi aggasztó de felületi korrózió adott volt, utánajártam mit takarna az utólagos alvázvédelem minden az utolsó rozsdafoltig csiszimiszi, aztán alapozó-passziváló, aztán rücsi. ezt rendesen megcsinálni sok nap megfeszített szívás meló, a kezét közben a szaki szétveri, három másik munkát megcsinálna, és te nem látod csak a végeredményt, ami egy szép telibefújt rücsi lesz. sakkozd ki mi van alatta. kunc. el se indultam vele.
fórumtárs hodás topicban csináltatott alváz- és üregvédelmet, nem az ajánlott helyen mert ott valami éves várólista van, hanem amit alternatívaként ajánlottak, hát még a hosszbordás meg a klímahűtő is kapott az anyagból és még a kárpitot is sikerült összeb.ni, szóval több kárt csináltak mint hasznot.
én ezek alapján elengedtem. aminek látom értelmét, az az üregek belső bevédése, kerékdob alatt takarítás, passziválás, kívülről meg kenegetni, amíg van értelme aztán kalap. nagy varázslás szerintem nincs, csak max. magadnak vásárolod meg a nyugalmat pár évre.
-
#31600896
törölt tag
válasz dellfanboy #14324 üzenetére
Szerintem még ma délután elviszem a bontóba, de előtte lealvázvédőzöm, meg felújítom.
-
DeFranco
nagyúr
válasz TigerCat #14318 üzenetére
az dícséretes, tényleg mind rohad ami nem lett utólag üregvédelemmel kezelve, én is ezt látom.
a mosás utáni törölgetést én is csinálom de sok értelmét nem látom, hajnali harmat, eső miatt ugyanúgy vizes lesz és nem csak az ajtó a kritikus hanem a sárvédőív is, mert ott még a dzsuva is megáll
-
RazoR
veterán
MK2.5 parkradar bekötési rajz kéne, nincs ötletetek hol találok? Vettem modult kábelköteggel és van pár kábel amit nm tudok beazonosítani! Köszi!
-
TigerCat
nagyúr
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Szinte az összes Fiesta és Fusion rozsdás az ajtók aljánál? Olvastam hogy típushiba, mert oda folyik az esővíz, de reménykedtem benne hogy vannak kivételek. Megnézve pár példányt, már nem vagyok benne biztos.
-
#31600896
törölt tag
Focus II kézifék gomb törött. Hogy tudom kivenni és másikat belerakni?
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Ford Focus mk2 1.6 tdci-nél hol van a klíma kondenzvíz lefolyó? Valószínűleg elvan dugulva, mert ózonos tisztítás után is bűz van, viszont nem találjuk. Semmilyen csövet nem látunk alul. Hol kellene kb keresni?
-
Salex1
őstag
Mondeo 4,5-ben nem kaptam a kocsihoz rádió kódot (használt vásárlás 2 hónapja), lehet azt pótolni valahogy? Fordnál mennyibe kerül?
-
pet007
aktív tag
Klima radit cserelt mar valaki mk4 mondin? Tegnap bevittem toltetni, es mondtak hogy 450£-ert kicserelik a radit mert lyukas tobb helyen es feltoltik. Ebayen 40£ korul van radi, ezert kerdezem mennyire maceras cserelni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Miért nem? Régi autókban nem gyújtásról mentek ezek. Egy relével kevesebb.
1 órát simán járathatod a hűtőládát szerintem. 50W körül fogyasztanak azok. De ha para van, akkor vegyél egy ehhez hasonlót, ami lekapcsolja a hűtőládát, ha merül az akku és nem ér meglepetés. (mondjuk ezt a típust nem dicsérik Amazonon, mert túl korán lekapcsol és csak járó motor mellett megy)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest