Hirdetés
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
Mintha valahol olvastam volna a múltkor, h a Focus kombi ajtaját is lehet kézzel nyitni. Mármint tegyük fel mi van ha bedöglik a kulcsban az elem vagy bármi és nekem mégis ki kellene nyitni az mk2 csomagtér ajtaját, akkor hogy?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz KilgoreTrout #17295 üzenetére
jack bemenet 2300forint vagy veszel ide egy ilyen átalakítót 2098 forintért, bontott gyári hangszórót szerintem 5000/darab áron vehetsz, így még marad is a keretből.
Persze előbb nézesd meg, hogy a hangszórók vagy a fejegység a hibás.[ Szerkesztve ]
-
szgabor12
tag
válasz KilgoreTrout #17297 üzenetére
Ez elég változó, attól függ milyen szakit találsz. Nekem a mélyláda, erősítő, 2 hangszóró + 2 csipogó és fejegység beszerelést és kábelezést 12-ért csinálták az előző autómba, de volt aki ugyanerre 25-öt mondott..
[ Szerkesztve ]
,,If I'm not back in five minutes... just wait longer!"
-
kcsa
veterán
válasz KilgoreTrout #17295 üzenetére
80-ból röhögve kijön valami elfogadható bt+usb fej négy elfogadható hangszóróval. Persze ha kábelezésben van gond az még remek móka tud lenni...
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
2-es kombi Focus-ban jelenleg a 4 ajtó hangszóróból csak 1 szól, a bal első és a hátsók némák.
80 ezernél többet nem költenék rá, ennyiből érdemes bármit is csinálni vele? Fejegységet is jó lenne cserélni (vagy legalább egy jack bemenet jó lenne). -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gabor9991 #17288 üzenetére
Pontosan! Az volt a baj, hogy rossz volt a kupak és nem volt zárt a rendszer...
Mindenhol azt írják, hogy a termosztátcsere alapból lutri, ezért tartok most egy újabbtól... De ezek szerint a gyáriban lehet bízni.Még megvan a levél, amiben vastagbetűkkel kiemelve írták, hogy 74 fokos kell bele.
Előtte SOHA semmi panaszom nem volt rá. Már szervizbe se szívesen viszem...
Lehet visszaviszem, hogy tegyenek bele egy gyárit. Így akkor végülis 4 kör alatt sikerül abszolválniuk a vízpumpacserét normálisan.[ Szerkesztve ]
-
Cyrin
addikt
válasz ReFleXx #17292 üzenetére
2001 2.0 régi típusu TDi, először csak utángyártott termosztátot vettem, ez minden más autóban meg is oldja a problémát max 5 ezeres tétel, ez nem vált be, biztos szar a termosztát vegyünk mégegyet, az se jó, vegyünk gyárit, azzal se jó.
aztán jött az olajtermosztát, meg ez az eldugott motor hátulján lévő cső az 55 ezres. Mindig jobb lett egy darabig, utána mégse jó. Ok vigyük fordos szerelőhöz, megcsinálta, jó volt egy pár hónapig, aztán télen megint nem jó. aztán eladtam.Nem túlmelegedett, hanem nem melegedett fel. ha nagy nehezen mégis, a menetszél levitte. megint első vonásig akár kicsit alá is.
[ Szerkesztve ]
-
Cyrin
addikt
nyugi gyerekek, én 100 ezret költöttem a dízel mondeomnál termosztát cserére, (3 is van benne, ebbpl az egyik 55 ezer) és sose lett jó, szintén visszahűlt...
-
kelly416
veterán
válasz zoltan.bagi #17286 üzenetére
És még én sírok, hogy beáll 75 fok körül a mutató (10-12 perc elteltével a mostani külső hőmérsékletek mellett) és tartja hegyen-völgyön? Még majdnem termosztátot cseréltettem, hogy 80 körül legyen, mert a dpf regen sem nagyon akart elindulni álló helyben az alacsony hőfok miatt, csak nagysokára? Befogtam a számat és a polcon hagyom azt a termosztátot még egy ideig, ha már gyári, nem kótyavetyélem el pár ezresért...
-
#31600896
törölt tag
válasz zoltan.bagi #17286 üzenetére
Nekem 15 perc alatt delet mutat a mutató
-
gabor9991
őstag
válasz zoltan.bagi #17286 üzenetére
Ha a gyárival melegszik akkor ott más baj van.
-
kcsa
veterán
válasz zoltan.bagi #17286 üzenetére
Sajnos általános tapasztalat, hogy az utángyártott termosztátokkal sok a gond, nagy általánosságban a gyári ajánlott.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kinek nagyjából mennyi idő alatt melegszik be a motor? Nyáron kicserélték a termosztátomat és 82 helyett 74-est tettek bele, merthogy az 1.6 benzinbe (2003) az való. (Utána is melegedett. Visszavittem: kiderült hogy a kupak nem zár, szóval nem is kellett volna csesztetni...)
Ma reggel 3 fokban 3km és kb 10 perc volt mire elindult a mutató. 30 perc araszolás után is még visszament piros lámpánál. A 82 fokossal ilyet nem csinált...
Legutóbb az volt gyanús, hogy kb 200km pálya, majd kb 800-900m lejtő (motorfék) után visszament majdnem legalulra...
Télen városban letakart hűtővel járok eleve (Lökhárítón csak, azaz kb 30% felület szabad) így eddig nemigen jött elő, csak most az enyhülés miatt kiszedtem a takarást.
Visszavinném szívem szerint megint, de ha utána meg nyáron a 82-es miatt fog melegedni, akkor nem vagyok előrébb...
Kösz,
Z.ui:
Tudom, hogy a mutató csak nagyságrendi visszajelzés, kiírva a hőfokot az indulás ~50 fok és középre ~80-nál ér. 95-nél meg pont ugyanott van, mint 80-nál -
tibbike01
őstag
Egy új izzónak (pláne egy márkásnak) erősebb, élesebb a fénye és mély sárga a színe valamint a villogása is feszesebb. Az izzó búráját sárga festékkel szokták bevonni, ami elvékonyul vagy lepattogzik egy idő után és marad a fehéres-sárgás szín. Lehet, hogy így elsőre nem tűnik fel, de ha cserélnéd rögtön észrevennéd a változást.
-
tibbike01
őstag
Még a 4200K is sárgás lesz! Nálam a Cool Blue Intense csalódás volt színben. Vártam, hogy majd fehér-kékes színe lesz, erre csak valamelyes világosabb sárga.
Ha már lumenetről rendelsz érdemes kb az összes izzót cserélned az autóban...pláne index, rendszámtábla és hátsó világítást. Szebbé tudja tenni az autót ha szépek, élénkek a színek.
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
Osram Night Breaker Laser 150 van bent nekem is most - valamivel fehérebb a fénye, de azért csodát ne várj
Előtte Tungsram Megalight Ultra volt, az is hasonló tudású. Sajnos az árukhoz képest nem nyújtanak annyival többet... persze én is időről időre megveszem őket (amikor le vannak akciózva 3500/pár körülre), de amúgy én sima H7-tel járok.
Persze a lámpabúra és a foncsor minősége is mérvadó lehet.Sportrugó ízlés kérdése - ha nem pattog, nem túl kemény, akkor akár maradhat is.
-
Cyrin
addikt
a megvett ford focus 2-ben ki szeretném cserélni a fényszóró izzót, az undorító sárga halogén helyett.
Ezeket néztem, a másodis tungsram 4200K, és a negyedik Osram 3750K tetszik, de gyakorlatban nem tudom mit mutatnak, esetleg túl kékes a 4200K? Azt írja ez a megendedett felső határ.
A másik, hogy az autó alatt ültetpő rugók vannak, ezekről semmit nem tudok, hogy ez most jó vagy nem a gyárihoz képest. Ez maradhat vagy csere?
-
Goose-T
veterán
Vidd el hozzájuk. Nincs cím megadva, de felhívhatod őket, elmondják, hova kell menni. Én hozzájuk hordom évek óta a Fordjaimat, nem találgatóemberek, hanem hozzáértő szerelők.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
Cseréltél már Pierburg-szelepeket? A facelift előttiben még kettő van, az is okozhatja a hibát, mert a turbógeometria állításáért felel többek között.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Motar
tag
Van, hogy kilő mint a golyó, van hogy rángat mintha menet közben el-el menne az erő. Volt hogy nem bírta a tempomat a 140et tartani kicsi emelkedőn. És ezeknél az eseteknel nem égett a hiba jelzés.
Attól hogy mindig a szexre gondolok, már szexmániás vagyok?
-
Motar
tag
válasz bajnokpityu #17269 üzenetére
Az is lehet, nem tom nem értek hozzá. Csak eddig 3 embert kérdeztem meg, mindenki mást mondott és mindenki ezt tipikus tdci motor hibának vélte. Amúgy 2.0 tdci.
Attól hogy mindig a szexre gondolok, már szexmániás vagyok?
-
Motar
tag
válasz SzlobiG #17266 üzenetére
Ki lett olvasva, állítólag turbó. De a turbó tölt, kaptam adalékot és ki lettem küldve pályára. Ideig, óráig segített.
Nem sokkal előtte vettem az autót, akkor elvileg minden ki lett olvasva és csak az injektorokkal volt gond.
[ Szerkesztve ]
Attól hogy mindig a szexre gondolok, már szexmániás vagyok?
-
flymi
addikt
válasz Goose-T #17264 üzenetére
Nyami. Akkor tudsz olyat ami megfelel a paramétereknek és ledes? Linkkel természetesen.
Már megrendeltem egy marékkal, a fene se nézte h can buszos-e...
Most néztem, az egyik hirdetéshez ez van írva: 5050 36mm Error Free Canbus Festoon Dome LED Lights White
Hááát... Meglátjuk./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Motar
tag
Sziasztok.
Adott egy 2008as mk4. Sajnos nálam is jelentkezett a "motor malfunction" jelenség porlasztócsúcs felújítás után (nem tudom van e összefüggés)! Tudtok ajánlani JÓ szerelőt, aki benne van ebben a Ford betegségben? Volt már kormos turbó, meg rossz üzemanyag... Nem akarok Dr House áldozat lenni.
Lehetőleg Bp-n belül. Köszi
[ Szerkesztve ]
Attól hogy mindig a szexre gondolok, már szexmániás vagyok?
-
Goose-T
veterán
A rendszámtábla-világítás kültérinek számít, csak E jelzésű izzót rakhatsz elvileg bele. Fel van fűzve a CAN buszra is, úgyhogy ha nem CAN-kompatibilis ledet vettél, akkor hibakód lesz a jutalmad.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
mtade
aktív tag
válasz ReFleXx #17262 üzenetére
Kezdő usernek felesleges szerintem.
Hibát olvasni / törölni simán lehet a nem kapcsolóssal is, viszont konfigurálni nem kellene 0 tapasztalattal. Ha már magabiztos az alapokban, onnantól meg már úgysem kérdez ilyesmit. Szerintem.Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
flymi
addikt
Délután szétkaptam a jobb hátsó ajtókárpitot és meglepődve tapasztaltam, h csak egy darab nem gyári csavar fogta az egészet, tehát már volt cserélve korábban. Elég avíttas állapotban volt a hangszóró.
Betettem a bontott újat 3 helyen az ajtóhoz fogatva, szépen szól. A régivel viszont nem tudom mit kezdjek. Kuka?
A kilincs leszedése kicsit trükkös volt, de a jutyúk a barátom és végül megoldottam egy rongy segítségével.
Hátsó rendszámtáblát is lecseréltem úgy mint korábban az elsőt, ne virítson már kocsin a kereskedés neve. Meg ha már ott matattam kivettem a rendszámtábla világítást, megpucoltam a burkolatot (volt némi ganyé), mögötte elég szar állapotú 36mm-es szofita gyári izzók vannak, rendeltem is gyorsan egy marék ledest ebayről, azzal szebb lesz ha ideérnek és beépítem.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Üdv!
Focus II 1.4 benzineshez egy jó hibakód olvasót és törlőt tudnátok linkelni nekem?
Még mindig dobálja a sárga jelet, pedig szondák rendben vannak, katalizátor is okés, motorikusan is remek, váltó is tökéletes... városban ilyen hidegben 7.1 - 7.3 a fogyasztás, ami szerintem nem gáz, valamint az olajat se eszi. Már nincs mit megcsináltatni rajta gyakorlatilag, így szerintem elegendő lenne nekem egy kiolvasó amivel törlöm néha...[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #17245 üzenetére
A passat? Kb egy árba vannak a mondival sztem, kicsit talán drágább. Anno mikor a mondit vettük közel 9 millió volt a passat szintén annyira jött volna ki. Hozzá teszem szerencsére nem a passatot választottuk a 2.0 pd-vel...
Ha most ránézel a használt 2015-ös passatra és az ötös mondeora kb ugyanolyan áron mennek a dízelek.
-
ReFleXx
addikt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
mtade
aktív tag
válasz tboy93 #17247 üzenetére
Én a 2006os S-maxot ennyiért lőttem szeptemberben. Kellett bele egy dmf, meg kicsit kopott belül, szerintem 30k-t áldoztam a belsejére, egész jó most. Én ezért szeretem a Fordot, gombokért egész jókat lehet venni. Mondjuk ehhez kell az, hogy ne akarjak új autóban sopánkodni az értékvesztés miatt...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
#31733248
törölt tag
válasz ReFleXx #17244 üzenetére
A dízel Mondeokat még nem néztem meg, de azt látom, hogy más gyártóknál is bezuhantak a használt dízelek árai...
(#17245) bajnokpityu
Azt már tudjuk, hogy az 1.6 Ecoboost hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya megrepedhet, vissza is hívták az érintett autókat és kicserélték. Megnéztem kíváncsiságból a benzines, szervizkönyves hazai Passatokat is, mostanra a 6 éves benzinesek ugyanannyiba kerülnek, mint a Mondeok...
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #17241 üzenetére
Igen, de azok ujonnan aranylag dragak. Hasznaltan elvileg a hasznalati ertek kicsit realizalja az arakat. A mondik meg szvsz kifejezetten olcsok ujonnan. Anno a skoda volt ujonnan alularazott, viszont azert alig veszitett arabol. Hat a ford nem. Ujonnan is olcso, majd beleall a foldbe par evesen az ara.
Ez nekem azt mondana, hogy szar, pedig nem.Regi insignia szvsz szarabb auto, megis dragabb, es ertektartobb.
Econ: de az egy szar motor. Es mar hire is ment.
[ Szerkesztve ]
-
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Nem csak a mondi buk ám ennyit ott van az ellenfele a passat ugyanez a szindróma. Audi, bmw, merci ugyanez ott is hatalmas az értékvesztés rövid időn belül, pedig azok prémiumok... Főleg most az utáljuk a dízelt hiszti végett meg még jobban megy le az áruk.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Mihez képest megy el harmadáron? A listaárhoz képest? Én nem látok hasonló mértékű értékvesztést...
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #17237 üzenetére
Ahogy az se normális, hogy egy 3.5 éves kocsi az új árának közel 90 százalékáért cserél gazdát.
-
bajnokpityu
félisten
válasz olajbogyo #17236 üzenetére
volt már vagy 5-6 márkájú autónk. egyik se prémium, de olyan szinten egyik se bukta az árát (még a franciák se), mint a ford. ami annyiból fura, hogy sztem újonnan is nagyon jó árértékűek. de fordot akkor vegyen az ember, ha ennek tudatában van. ez sztem nem normális dolog, ha egy szervizelt jószág harmadáron megy el 5-6 évesen..
-
olajbogyo
aktív tag
Ok, Srácok!
No, majd meglesem mennyit adnak a kugáért 3-4 év múlva. Ha nem sokat, akkor vissza a Suzukira
"Nem vagyok lusta, csak energiatakarékos üzemmódban vagyok."
-
-
nagyúr
válasz DeFranco #17230 üzenetére
A beltér kinézetét, ezt aláírom, erősen szubjektív. A felhasznált anyagok minősége, elsősorban a műanyagokra értve, szerintem kritikán aluli. Itt-ott sorja, kopog stb. Az ülés már ránézésre is gagyi, hosszabb utakat el nem tudnék képzelni benne. A váltás érzet meg a Civic után, hát hogy is mondjam ... érdekes
Kívülről egyébként egész pofás.
Tovább is gondoltam akkor eggyel és elkezdtem nézni a Clio Grandtour-t, az egy fokkal jobb.
-
ReFleXx
addikt
válasz olajbogyo #17228 üzenetére
pedig ez letezo dolog csak nem a kis suzukiknal, nezz meg egy premium auto ertekveszteset, 3-4 év alatt, abbol veszel egy uj suzukit. kis kocsiknak kisebb az ertekvesztese.
az uj autok ara is folyamatosan emelkedik, peldaul az elso Focusok újkori arabol ma egy új Fiesta sem jonne ki.
Most kaptal 3.8at a Vitaraert, de pl egy mostani Vitarak kező ára vagy 300e Ftal tobb mint 3 éve.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
DeFranco
nagyúr
válasz tboy93 #17227 üzenetére
milyen dolgokat találtál gagyinak? megint csak ténylegesen érdekel.
ha jól emlészem nálatok van szerelő az ismeretségi körben. úgy azért sok minden egyszerűbb mint az "utcáról"
@olajbogyo: az egy dolog hogy nominálisan mennyivel adtad el kevesebbért, közben a pénz is vesztett az értékéből meg az autók ára is kúszik felfelé. a kérdés az hogy mennyiért tudnál most (vagyis az eladás pillanatában) venni egy újat ugyanabból. az az értékvesztés.
egyébként most tényleg nem nagyon van értékvesztése az alsó árkategóriás új autóknak meg használtpiacuk sem nagyon van. ha nem pörög a piac akkor a használt autó is tartja az árát veszettül.
-
kcsa
veterán
válasz olajbogyo #17228 üzenetére
Vannak márkák, ahol tényleg csak ekkora az értékvesztés, Dacia és Suzuki tipikusan ilyenek. Ezért én személy szerint nem is vennék 400-al olcsóbban használt Vitarát az új helyett. Ha pont ennyi hiányzik, ennyit még a Provident is ad
Más márkáknál már szabad szemmel is láthatóbb az értékvesztés.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz tboy93 #17227 üzenetére
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok, de ez a kedvenc témám, mármint az ..."értékvesztés lett volna az új autón...."
Szerintem ez a hatalmas értékvesztés, amiről beszélnek új autó vásárlásakor, csak egyszerű városi legenda.
Saját tapasztalatom, pont azt bizonyítja, hogy ez nem igaz. Múlt héten adtam el a Suzuki Vitarámat, 3,5 éves volt 4,2 volt újonnan. Most az eladáskor 3,8 at adtak érte. Én nem tartok nagy értékvesztésnek egy 3,5 éves autónál 400 eFt-ot. Ráadásul az, az előtti 2005-ös Swiftet, szintén újonnan vásároltat 10 évesen fél áron adtam el. Ezért mondom azt, hogy nem igaz az, hogy sokat veszítenek az új autók az árukból. Vannak akik ilyeneket mondanak, hogy ááááá új autó, minek? Kihozod a kereskedésből, és már másnap 500 eFt kevesebbet ér... No ezzel a sírba tudnak kergetni, vagy ilyen nagy formátumú luxus járgány lenne a suzuki? Költöttem a vitarára a 3 év alatt köt.szervízre 100 eFt összesen.....huhh de nagy összeg, jó, akkor adjuk a 400 hoz hozzá így 500, az sok?!"Nem vagyok lusta, csak energiatakarékos üzemmódban vagyok."
-
nagyúr
válasz DeFranco #17222 üzenetére
Én is kattogtam egy darabig a logan mcv-n, nagyon jó áron nyomják. Viszont a minősége annyira gagyi, hogy egyszerűen képtelen voltam elengedni minden elvárásom csak az olcsósága miatt. Én inkább a 10 éves középkategória mellett tettem le a voksom, a szervizköltségen meg majd bukok annyit mint az értékvesztés lett volna az új autón, cserébe mindent megkaptam amit szerettem volna.
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #17225 üzenetére
Nem, kormányt akárhogy tekerem nem nyöszörög. Szerintem is a szíjj lesz a ludas, de majd csere után tudok biztosat mondani.
Csak bennem úgy ragadt meg ez a dolog, h rezonátor, de akkor javítom magam és flexibilis csőként igyekszem utalni rá a jövőben.jupp008: Persze vehettem volna messzebbről és többért olyat, amiben csak vezérlést kell cserélni, de ez most már így marad. Meg ki tudja mennyi idő múlva találtam volna olyat. Amennyit meg ráköltöttem már nem érné meg eladni, nem is azért vettem. Jó lesz ez, csak a kereskedő költse a hasznát gyógyszerre, mert kiváló állapotúnak hirdette és alkudni se nagyon akart belőle, pedig elé toltam az akkor ismert hibák listáját. De legalább ismert az előélete, magyar, élhető futással és beltérrel, motorikusan is rendben van.
Ha eljön az ideje és egyszer majd lecserélem, biztosan új autót fogok venni sok év garival és akkor megkímélem magam sok bosszúságtól, parkolópályától, alkatrész vadàszattól, de az nem most lesz.
Megtehettem volna, h ebbe beleülve addig megyek vele amíg szét nem esik alattam, de szeretem a dolgaim rendben tartani és a lehetőségekhez mérten az állapotot szinten tartani vagy javítani.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
jupp008
senior tag
válasz DeFranco #17222 üzenetére
Az én keresési feltételem anno ez volt: 2 felnőtt + 7 éves gyerek. 4-5 éves autó. Kombi. Legyen jól felszerelt mindennel. Évente többször külföld (nyaralás, sielés stb). Nem szeretem a kisebb autókat (pl. focus, Mazda3 már nekem az) szeretem ha van hely a kocsiban mindenkinek, mindennek. Én vagyok a legmagasabb 167cm -el
Amit szerettem volna mert nagyon tetszett: Peugeot 508 SW csak nem kaptam normálisat akkor.
Amiket nézegettem: Mazda6, 508, S-Max (bár ezt 3 főre feleslegesnek tartottam én is), Insignia. Aztán belebotlottam a Mondeo -ba és megtetszett. -
kcsa
veterán
válasz DeFranco #17222 üzenetére
BTW pont ezért néztem én is a Daciat, teljes mértékben egyezik a gondolkodásunk a kérdésben.
Más kérdés, hogy az olyan részletektől mint a motorháztető zsanérja még az én gagyimércém is kiakad, és ilyenkor kattogok inkább egy millióval hosszabbért, de az SX4-en. De annyit meg nem ér nekem az egész, úgyhogy még valószínűleg ülök a Mondeoban egy darabig
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz jupp008 #17221 üzenetére
én értelek de a kérdés valós, ebben a problémakörben tobzódok egy ideje. tehát nem kihívásnak szántam a kérdést, hanem tényleg érdekel.
és gondoltam hogy ha már ennyire határozottan lépsz fel, akkor alá is tudod támasztani.
nálam most nagyon erősen versenyez egy olyan koncepció (persze szigorúan csak elvi, matematikai szinten) szalon logan 5 év garival 1 literes turbós motorral. ránéztem hahura, eladó példány van kb. 4 darab ami 5 évnél fiatalabb, és azoknak is úgy áll az ára mint a beton.
respektje nincs de 4-5 évre le van a gond aztán csere. értékvesztésben van rajta valamennyi bukó de nyersz hajat, időt meg "hátezilyennemújmár" karbantartási és javítási költséget.
szerk: de ez érzésre elég unortodox megoldásnak tűnik, lehet van hibája, ezért keresem az alternatívákat.
[ Szerkesztve ]
-
jupp008
senior tag
válasz DeFranco #17220 üzenetére
Nem akarok felesleges indulatokat generálni, mert rohadtul nem értek a kocsikhoz csak szeretek beleülni és probléma mentesen használni azt amit megvettem. Arra akartam célozni, hogy nem kell az első megnézett autót megvenni és főleg nem kell az alsóbb árszegmensből választani a már kinézett típusnál.
Úgyis rá kell költeni azt a bizonyos plusszt, csak menet közben sokkal macerásabb.
Én nem ragaszkodom márkához, mostani Mondeóm előtt Octavia volt előtte meg Citroen. Valszeg következő autóm is megint más lesz, csak, hogy ne ugyanazt vagy hasonló műszerfalat keljen néznem megint évekig.Ajánlani végkép nem tudok semmit, ebbe most tényleg nem is akarok belemenni mert nincs értelme.
Attól függetlenül úgy gondolom 2,5-3 M Ft. alatt nem érdemes fő családi autót venni. -
-
jupp008
senior tag
-
flymi
addikt
~7300 pénz volt a két Conti szíj (52% kedvezménnyel).
Most már csak időpontot kell kérni a szerelőmnél a cserére, ez neccesebb lesz.
Remélem megszűnik a zaj a csere után.
Aztán lehet töprengeni a továbbiakon (szélvédő javítás, lukas dob és rezonátor csere), ezeket kellene első körben a nyár végéig még megejteni. A többi már csak "csicsa".[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Nem lesz olcsó a két szíj, tegnap néztük ~7-8k /db a Gates listaáron, de szerintem jó lesz oda valamelyik olcsóbb márka is. Nem tom erre adnak-e kedvezményt, majd meglátjuk. 8-10 óra közt elmegyek ha lesz rá időm.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #17215 üzenetére
Akkor szíj lesz. Van egy hosszabb és egy rövidebb szíj, a hosszabb forgatja a generátort és (többek között) a kormányszervo szivattyút is, a rövidebb a generátor és a klíma közt feszül. A héten veszek mindkettőből egyet és kicseréltetem. Remélem megszűnik a visítás.
Megjött a két napellenző, gyors ki is cseréltem. A jobb hátsó hangszóró kiműtése holnapra marad. Meló közben lesz rá annyi időm.
Arra gondoltam, h miután kifúrtam a popszegecseket a csere hangszórót ugyanúgy teszem vissza ahogy volt (van ott két patent is), aztán önmetsző csavarral három másik helyen az ajtóhoz rögzítem a műanyag keretet benne a zajkeltővel.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz ReFleXx #17213 üzenetére
Nem, a tartály nem volt cserélve. Ez a szűrő nekem új infó.
De szerintem ha el is lenne tömődve (ha van benne egyáltalán), akkor az előzőnek is lett volna hangja. Ez csak a csere után jött elő, úgyhogy vagy szíj vagy csapágy lesz./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
-
flymi
addikt
válasz ReFleXx #17211 üzenetére
Igen. A régi akkor nyöszörgött kicsit amikor tekertem a kormányt, ez most nem csinálja ezt, viszont ~2200-as fordulat fölött elkezd visítani, amit eddig nem csinált. General Ricambi dobozos felújított szivattyú az alany, literes gyári hidraulika folyadékot vettem hozzá.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz DeFranco #17209 üzenetére
Nem mondtam még? Kész lett a hátulja: lengőkarok, csillapítók és rugók cserélve. Ha hátulról nézem csak úgy rikítanak az új csavarok.
Elől még egy szilent párt cserélni kellene, de most biztos nem mert állíttattam futóművet. A kormányszervó 2200-2500 fordualt környékén elkezd visítani, gondolom a szíj. Ha nem akkor csapágy és újra cserés, így nem maradhat, mert városban még csak elmászkálok vele, de hosszabb utakon lehetne jobban is pörgetni, csak így nem merem.
Kismillió dolgot lehetne még rajta cserélni (lukas dob, bal tükörburkolat, kavicsfelverődés a szélvédőn...), de a tavasszal már nem akarok többet költeni rá. Egyben van most a dőlt betűseket leszámítva.
Küszöbre még nem vettem meg a tüllszoknyát, mert az agyon van karistolva, javítani kéne.
Hátra a mély csak terv, motorvédőt se vettem még meg, akksi decemberben cserélve lett.
Ne tessék aggódni tető alatt van. Oldalról a ház védi, másikról pala + sövénykerítés. Télen se fagyott le egy ablak se, mikor a szabad ég alatt tartottakra vastagon.
Használva van azért munkába járásra, asszonyt hurcibálom vele kórházba, bevásárolni, stb... Hetente max 1-2 nap az amit állva tölt.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #17207 üzenetére
Az jó, viszont továbbra sem tudom mit kezdjek a 2200-as fordulaton visító kormányszervóval, nem is merem pörgetni a motort. Veszek hozzá szíjat, ha nem múlik el tőle akkor csapágy gondja van ami nagyobb baj. Szivattyú felújítással nem tudom foglalkozik-e egyáltalán valaki (cég, szaki), vagy vigyem vissza és vegyek másikat? Csak necces hogy az is ilyen lesz. Újat biztos nem veszek csak felújítottat, mert elég húzós az ára (~110k) szemben a felújítottal (~35k).
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #17205 üzenetére
A hűtő alá vettem műanyag védőlemezt új koptatóval, felrakattam. Motorvédő lemezt még nem szereztem de kőfelverődés ellen az sem ártana, meg ha már motortér akkor m.háztető szigetelés esetleg még szelepfedél takaró, de elég drága hozzá a csavar (Cromaxnál néztem).
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Én eredetit vettem bontottat, meglepően szép újszerű állapotban vannak. Hétvégén fogom beletolni az autó arcába az új fényszórókat
Sárfogón gondolkodtam én is, de nem hiszem, hogy olyan jó ötlet, mert alatta a fém még hamarabb elkezd korrodálódni. Ilyen a küszöbvédő műanyagcsík is a küszöb alján. Nekem az se volt rajta lehet sohasem. Talán hátulra jó lehet a sárfogó, mert ott a műanyag elemre kell rögzíteni. Nekem projektben van még az apró kőfelverődések kijavítása javítóstifttel (bár ezt biztos gyakran meg kell csinálni, mert nem lehet valami tartós), valamint az alsó motorvédő felhelyezése, de majd ha aknaközelben leszek.
-
flymi
addikt
válasz #31600896 #17201 üzenetére
Értelek. Ma beugrok a cuccokért a postára és a napokban megcsinálom.
Gondolkodtam még olyan huncutságokon is mint a formázott műanyag sárvédő, sötétített lámpa (amit te is nézegettél). De egyelőre parkolópályán vannak ezek, kivéve talán a négy kis sárvédő, de nem találtam eddig még értelmes áron./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Anulu79
addikt
válasz molnarpeter #17199 üzenetére
Most néztem meg komolyabban a dolgot. ahogy látom ez a gyári magnóra (talán másra is) köthető. Ebben az esetben is tölti vajon az USB-s eszközt? Én csak töltésre szeretném használni.
-
Anulu79
addikt
válasz molnarpeter #17199 üzenetére
Ilyenre gondoltam köszi! Nem ebay-ezek de lagalább már meg van a neve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- HDMI topic
- Magisk
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Eredeti játékok OFF topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Windows 11
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- Hecht GG 950 aggregátorok
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest