Hirdetés
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz Synthwave #16797 üzenetére
Én meg pont az ellenkezőjét mondom, mint kcsa. A Fordot hagy meg álomnak, mert ha baja lesz, márpedig lesz ennyi idősen, akkor egy álmod omlik össze, arról nem is beszélve, hogy ha Te magad húzod meg csúnyán, elég gatya érzés lesz. A Szuzi meg ütni-vágni jó sokak szerint, ha abból tényleg ennyire kikíméltet találsz, akkor ki fogja szolgálni a tanuló éveidet, nem válsz meg tőle nehéz szívvel, és ha bármi van, tényleg minden bokorban találsz hozzá akármit ingyen, vagy olcsóbban.
Aztán ha elmentél meglesni a Szuzit és kiderül, hogy mégsincs olyan jó állapotban, akkor menj és nézd meg a Fordot is.Szerk.:
Bár abban kétségtelen igaza van a fórumtársnak, hogy ha megmozgatja a fantáziádat, akkor talán érdemesebb arra koncentrálni. De ez a Belga papáé volt, aki csak műszakira vitte, egyébként garázsban állt, én is hobbinak vettem meg és alig használtam, azért van ilyen jó állapotban... hát nem tudom. Valószínűleg én vagyok túl pesszimista, de így legalább vagy igazam van, vagy kellemesen csalódom.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz DeFranco #16791 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb tényleg csinálni egy telefontartó valamit a kedves feleségednek is? Akár egy mágneses tartót (vannak már kimondottan mágneses tartóhoz való tokok is, ha éppen a telefont óvni akarjátok és nem összekaristolni, ahol a tokba van ágyazva a fémlapocska) vagy valami egyebet kitalálva?!
De ha már bluetooth, akkor vannak kimondottan olyan dolgok, amit rádugsz mondjuk a kazettádra, mindent átvisz telefonról a hangszórókra, még kihangosít is, csak jobb fajtát kell venni. Vagy ott az FMtransmitter megoldás is, annak is el lehet rejteni a madzagját, ha madzagos (én azért vettem vezetékest, hogy közel tudjam tenni a számhoz a mikrofonos részét), és ugyan nem olcsó egy jobb fajta, de mégsem 10.000+, na meg autócserekor magaddal tudod vinni, mert FM rádió azért már majdnem minden autóban van. Mondjuk az én Rönyómban pont nincs, de hát ez egy hosszú történet.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Hát, az "álom" inkább a 930 Turbo (Convertible)/Testarossa/C4 Corvette/X180 Esprit Turbo Bermuda-négyszög ének környékén keresendő. Mondjuk úgy, hogy a Sierrát defaultból csípem, a Szuszka meg tényleg jó-jó, de meh.
Hát igen, csak jó lenne a lehető legjobban leredukálni a rémálom esélyeit. : >
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
kcsa
veterán
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ugyan. Nagyon erősen függ attól, hogy mennyire/hogyan tartották karban. Meg aztán vannak olyan típusok, amik már 10-15 évesen (vagy korábban) lépten-nyomon vergődnek valamivel, állandóan csak viszik a pénzt, meg olyanok is, amikbe (költői túlzással) olaj meg víz kell a folyamatosan kopó alkatrészek időszakos cseréjén kívül (ami bármilyen autó esetében fennáll), oszt kivisz a világból. Csak van egy általános megbízhatósági indexe a típusnak. : S
Ez egy olyan dolog, hogy egy viseletesebb, 25 éves Szuszkába verejtékezés nélkül beülsz, míg egy megvigyázott 25 éves Oltcitbe inkább nem. Ilyen értelemben kérdeztem - általánosságban.
És ha tényleg nem rohad? Ürge azt írta, hogy folyamatosan garázsban tartották, 5 évvel ezelőttig egy szintén garázsos belga papáé volt, azóta meg kb. 3000 km-t ment évente. Jó, könnyen lehet, hogy mese habbal, de első blikkre akár még hihető is.
-----------------------------------------------------------
(#16794) molnarpeter: Köszi. Írtam neki.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Már megkezdtem a PH!-s Canossa-járást, most a Ford totyik van napirendi ponton.
Szóval (ideális esetben) mostanában lenne esedékes az első autó megvétele. A keret elég szűkös, uszkve 6 kiló, amiben már benne van az átiratás is - persze, ha egy pártízezerrel kevesebbre jön ki, az csak jó, mert úgy marad egy minimális tartalék a következő hónapig. Ennél többet amúgy sem lenne érdemes költeni, ez is bőven sok egy olyan jármű megvételére, ami gyakorlatilag tanulópénz és jó eséllyel kapni fogja a "szeretetet", annak ellenére, hogy vigyáznék rá. Viszont nyilván roncsot se akarok, sem attól hidegverejtékezni, hogy bármikor az útszélen maradhatok.
A legracionálisabb választás természetesen egy Szuszka lenne, mert olcsó, keveset fogyaszt, igénytelen, egyszerű, mint egy faék, kivisz a világból és még az alkatrész is szotyi árban van hozzá. Találtam is egy nagyon szép kis háromajtós darabot (2001-es, 1000-es motor, minden elektromos, két légzsák, szervo, állófűtés, pohártartó, kutyafüle, vezetett szervízköny, minden dokumentáció, kevesebb, mint 70 000 km). Szóval nátyon patika és 450 pénz. Eléggé buzerálja a logika relét. Viszont Szuszka, amiért azért annyira nem rajongok. Az agyamnak kedves, de a szívemnek nem.
Éééés...
Ugyanennyiért találtam egy '89-es Ford Sierra 1.6 GL szedánt. Gyerekkoromban volt egy coupénk, és nagyon szerettem, szóval a Sierra képe tulajdonképpen mindig ott mocorgott belül. Mármint, hogy egyszer majd kell egy (ugyanígy vagyok a kétütemű Wartburg 353 Touristtal). Nem az ultimate álom, de azért jó lenne. Feeling. Csípem, pedig semmi világrengető. És akkor itt van ez: elvileg 102 ezer kilométer, garázsban tartott, kívül-belül tip-top (legalábbis a képek eléggé bizalomgerjesztőek itt is; tökéletesnek mondott ajtókeretek és küszöb stb.), minden mechanikus rajta - de legalább van tolótető, ami eléggé juhuhú. Igaz, hogy ennyiért már van Mondeo is, de egyrészt az valószínűleg olyan is, másrészt meg az nem csigáz fel, egy kicsit sem. A Probe már más tészta lenne, de abból nem túl sok van kishazánkban..
A felhasználás amúgy a következő lenne: heti 1-2 alkalommal munkába járás (oda-vissza ~50 km, jórészt autóúton), helyi ügyek intézése, bevásárlás - meg alkalom adtán random térképre bökés után kis túrázás, mert gurulgatni jó.
Adják magukat a kérdések: általánosságban mennyire megbízhatók a Sierrák (különös tekintettel az 1.6-os benzinesekre)? Mire érdemes nagyon figyelni vásárláskor? Milyen az alkatrész-ellátottsága/szakik létszáma? Mennyire költséges fenntartani (pl. a Szuszkához viszonyítva) - egyelőre zéró autószerelési tapasztalattal? Igaz, hogy 7-10 liter között ki lehet vele jönni (9-10 városban)? Érdemes belevágni?
Próbálnám az érzelemdús megközelítést egy picit racionalizálni. Segítsetek.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16790 üzenetére
persze, nekem is megvan ez a megoldás, sőt már azt is megtaláltam hol lehetne megfúrni a rádió házát a belső kivezetéshez, de annyiban bonyolult a dolog, hogy két ellentétes helyre kellhet kivezetni: vagy le a pohártartóba, ha a feleségem telefonjáról szól a balambér, vagy ha egyedül vagyok akkor fel a szelőzőhöz ahol az én telefonom pocol a tartóban.
persze fel lehetne pakolni még egy tartót a feleségem telefonjának de akkor már megint ott tartunk hogy több a leves mint a hús.
szóval ezt úgy kell megoldani hogy a balközép szellőző és a jobb pohártartó között átvihető legyen a jack, ezért is jött képbe, hogy legyen bluetooth, és akkor nem kell tyúkbelezni meg van kihangosítás is, de akkor meg a középkonzol ratyi meg valamennyi pénzt is ki kell adni a projektre pluszban (ami alapvetően nem lenne gond ha maga a megoldás résmentes lenne)
a legjobb valami "man in the middle" bluetooth dobozka lenne amit bepattintok pl. a rádió meg a csatlakozó közé, és aztán arra kell csatlakozni a telefonnal és intézi a lejátszást.
kelet-európai problémák
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz DeFranco #16789 üzenetére
Most komoly? Kipattintod a fejegységet, betolod mögé a kazi kábelét, a műszerfal mögött elvezeted oda, ahová szeretnéd és kitolod az egyik nyíláson a jack-et
Én a 2-es fókában a kesztyűtartóból a középkonzol feletti jobb oldali szellőző szélére vezettem a jack-et. Amikor a telefont felraktam a bal oldalon a mágneses tartóba, a jack ott csücsült közvetlen kézügyben. Tudom, nem igazán a legszebb megoldás, de még mindig jobb, mint lógó kábelek hadába belegabalyodni. A következő autóhoz már meg van a szekrényben a QI-töltős gravitációs tartó, annak a kábelét is eldugom, meg a fejegységhez is lesz kapcsolat, de mivel még az autó márkája sincs meg, az a project erősen tervezés alatt áll. -
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16787 üzenetére
végül 13,5k-ért találtam használható 1din-es fejegységet tokkal vonóval adapterekkel, de végül a családi tanács úgy döntött, hogy egyelőre marad a kazetta adapterezés, főleg azért mert kevéssé esztétikus a beépítés eredménye a fotók alapján (nem mintha a lógó tyúkbél jobb lenne de az ingyen van).
majd megpróbálom valahogy megoldani a kábelmenedzsmentet, és meglátjuk mennyire lesz használható
(vagy bekötöm a kesztyűtartóba az új fejegységet, mivel nincs benne mechanika mindegy neki hol van )
bontottat nem akarok venni mert ugyanúgy lutri, és a kazettások is 5k fölött mennek ahogy elnézem a racsinbazáron, a cd-s változat (amire legalább hackelhető jack) meg horror áron.
@kcsa: úgy-úgy
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
meh... ott meg a kábelekkel kell vesződni, jobb az önálló kazetta
persze már az 1din-es rádiókat nézegetem egy órája, mert nem tudok leállni
ha cserélni kell gumit-szíjat akkor annak mi a beszerzési forrása és milyen áron lehetne ezt felújítani? mert ha 2-3k vagy több akkor nem éri meg vacakolni vele.
-
kelly416
veterán
Így van. Annak a szalagját nem nyúzza, a telefonon elfér még néhány gyerek-kedvenc a többi mellett és egy lejátszási lista nekik. Persze, lusta ember politikája, de ha szétszedi a mangót ( ), ki tudja, össze is lehet-e még rakni hibátlanul? És nem feltétlen a kolléga kézügyessége miatt, hanem a sok esetben gyárilag egyszerre 8 helyre behúzott rugók és egyebek miatt, amit halandó puszta kézzel csak nagyon cifra anyázásokkal tarkított három éves öregedéssel járó nyugis délutánon tud esetleg megcsinálni, amikor nincs otthon senki.
Szerk.:
DeFranco:
Szerintem vatera, jófogás, hardverapró, valahol használt SD képes 1din-es fejegység, és problémád megoldva. 10-15 körül gyanítom megáll még akár kerettel is, bár nem hiszem, hogy beépítőkeret kellene neki. Juditnak meg nem kell Kenwood meg Pioneer és társai, csak szépen szóljon. Kollégám Ladába korhű kinézetű 1din bluetooth-os kihangosítós minden klappolós rádiót vett kínából vagy wish-ről pár ezresért.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
focus mk1 magnó kérdés:
a gyári kazettás magnó van a kocsiban, eddig megelégedéssel használtuk, általában Halász Judit kazettákat hallgat rajta Elnök úr, ha véletlen egyedül utazunk akkor meg rádiózunk.
igény esetére van egy kazetta-jack adapter a kesztyűtartóban ha mégis telefonról akarnánk zenét hallgatni.
most viszont elkezdte húzni a szalagot a deck, nem eszi de mindent 90%-os sebességen játszik, ami egyrészt viszonylag fülsértő másrészt meg a gyerek se downtempon tanulja a muzikalitást, ezt rendezni kellene.
új fejegységben nem gondolkodom egyelőre, nem szeretnék most erre komolyabban költeni (20-30k-ban minimum benne lenne din-fedővel, iso átalakítóval, stb.)
a kérdés az, hogy szerintetek lehet-e valamit kezdeni ezzel hogy húzza a magnó a szalagot, javítható lehet-e házilag, illetve ha nem, akkor van-e valami kerülő megoldás arra, hogy akár jacken akár bluetoothon hallgassunk zenét? fm tunerek kizárva azt nem szeretnék.
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #16777 üzenetére
foleg, 3foknal is izzitott valamelyik nap, meg tobbszor is valszeg amikor nem is irja
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
félisten
válasz molnarpeter #16762 üzenetére
Ja, de már nem emlékszem, melyiket mondta... és szerintem már Ő sem.
Talán Castrol?"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #16777 üzenetére
Biztos?Azt olvastam, hogy
Fordnál -20 fok alatt már a maximális izzítási időt engedi az elektronika ami 8mp.-20 feletti hőmérsékletnél is izzít csak rövidebb ideig.
Ilyen külső hőmérsékletnél a motor beindítása után az izzítógyertya izzítás utáni fázisba lép és további maximum 30 másodpercig működik amennyiben a fordulatszám nem magasabb mint 2500/p.[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz gabor9991 #16776 üzenetére
De lehet az "gond" volt, h 45aH-s volt a Suzuki akksija, amivel próbálkoztunk + a vékonyka kábel. Kevés volt neki. Autószerelő áthozta a hüvejkujj vastagságút + Escort nagyobb akkuját, azzal pöcc-röff.
Csak próbálom összeszedni azokat a holmikat, amik elengedhetetlenül szükségesek egy autóba ha nem csak a városban mászkál az ember./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #16773 üzenetére
Persze a dízel az nyilván más, ilyen hidegben még lehet akkor is izzít amikor már jár a motor plusz jóval nehezebb megforgatni a motort mint egy benzinesnél
Én a saját esetemben szerencsés voltam a kb. hüvelykujj vastagságú (a réz keresztmetszete meg kitudja ) kábellel simán indult.
De flymi kocsija is benzines, szóval esetében sem feltétlenül szükséges a tankokhoz méretezett kábel.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #16772 üzenetére
autótól függ, egy nagyobb fajta dízelhez azért kell keresztmetszet. szerintem érdemes megvenni egyszer egy rendeset, ezt viszed magaddal 20-30 évig azzal jársz jól ha mindenhez jó.
a jó nem feltétlenül jelent drágát, és ha van ismerősöd, fillérekből csinál neked olyat amivel egy tankot is bebikázol. de ha nincs, akkor is inkább egyszer fizesd ki a jót.
szerk:hozzáteszem hogy nem tudom az enyém milyen, autós boltban vettem, akkor még semmilyen fogalmam nem volt az autókról (most se sok van), de az volt a mondás hogy ez bőven meg fog felelni de nem vágtam még ketté. benzinest bikáztam vele, működött.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #16772 üzenetére
Ha pl. éjszakára felkapcsolva marad valamelyik lámpa 1-2 napra egy dízelen, úgy egy vékony kábellel csak hő termelődik, mozgás már nem nagyon Pont a keresztmetszet számít, hogy a motor indításához szükséges több száz Amper közlekedni tudjon a segítő oldalról on demand - rendes kábellel gyakorlatilag nullás, döglött akkuval is beindul a gép, csak nem tudja majd feltölteni, illetve lecsatlakoztatást követően a motorvezérlő alacsony fesz miatt leállhat.
Talán még benzineshez jó egy olyan kábel, ami a legdrágább a kúton/autós sorban. Ha van ismerős, aki tud nagy keresztmetszetet forrasztani, veszel két pár csipeszt, meg szereztek hegesztőkábelt/hasonlót, és össze lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #16771 üzenetére
Pár napja a gyerek bekapcsolta az ülésfűtést ami leszívta az akkut, egy teszkós bikakábellel simán beindítottam a kocsit.Az szerintem maximum a 2-3 ezres kategória.Arra az 1mp-re ameddig tekeri a motort az önindító szerintem pont jó egy olyan is. -
molnarpeter
nagyúr
Pont akciós Dízelhez is elég lehet
-
flymi
addikt
-
mtade
aktív tag
Én vagyok csak bátor? A csomiban csak némi koporsószög van, meg télen egy pár cipő és egy kabát. S-maxról beszélünk, a pótkeréknek helye sincs...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
kelly416
veterán
Általában emelő, keresztkulcs, vontatóköztél (szerencsére inkább én húzok másokat, minthogy engem húzzanak), bikakábel, rongyok, kéztisztító, kézfertőtlenítő, néhány izzó és biztosíték (és ezek többnyire bele is férnek a fejjel lefelé elhelyezett pótkerékben), meg még egy-két ez-az, ha sima otthoni használatban van a gép. Nyaraláshoz és egyéb nagyobb utakhoz természetesen kiegészítem ezzel-azzal néha, attól függ, mire lehet szükség. Pl. hólánc, ioncserélt víz, jégoldó, stb... Spanit és egyebeket, mióta futóm van, a futó kellékeként tartok csak.
Szégyenszemre poroltóm nincs, de már rég be szeretnék tervezni valahová egyet, de autóváltás előtt állok, majd utána meglátom, hol és mennyi helyem lesz.DeFranco:
Fater 5ös kazánlemez darabot használ az emelő alá otthon is, úgyhogy én azt tanultam el. De kerék alá azt nem tenném be több okból sem.
A poroltóról viszont megegyezik a véleményünk, bár a család meg a gyerekek lassúsága miatt (képesek elbambulni veszélyhelyzetben is) gondoltam, hogy mégiscsak beszerzek egyet. Ülés alá viszont nem merném tenni, mert ha elszabadul, nagyot üthet vagy beragadhat a pedálok alá/közé. -
kelly416
veterán
Ja? Akkor nem szóltam. Nem mondom, hogy havi rendszerességgel, de majdnem havi rendszerességgel látok (hallok inkább, aztán fordulok csak oda) olyant, valaki nekiszalad egy padkának, vág egy igen meglepődött fejet, és mielőtt bárki bármit tehetne, már löki is rükibe és tapossa a gázt. Lehetőleg azt sem óvatosan teszi, hanem lendületből próbálja, amikor az eleje még jobban megereszkedik lefelé az idióta fizika miatt.
-
DeFranco
nagyúr
poroltó amúgy felesleges, csak olyan mint a lottószelvény, ha egyszer elkezded nem hagyod abba. szinte kizárt hogy egy tüzet meg tudsz vele fékezni a kocsiban, max. arra jó, ha más ég és pont ezzel tudod eloltani.
persze ha az ülés alatt van gyorsoldóval akkor lehet pont van annyi időd hogy egy mozdulattal előrántod és már fújsz is, de ha el kell menni érte hátra a csomagtartóba és esetleg még elő is kell kotorni a táskából/kárpit alól/stb. akkor már inkább fuss mert mindegy.
ez a magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
Nekem is szaporodnak a holmik a csomitartóban, de az emelő és a kerékkulcs még hiányzik. Poroltót sem vettem még, pedig szemeztem vele egyszer.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
félisten
Üdv!
2006-os 1.6 benzin kombi Fókába Q8 szintetikus olajat töltött tavaly a szerelő, most jelez, hogy alacsony a szint.
Milyen olajat ajánlanátok utántöltésre?(#16761) DZs
Este megnézem, de az állagából én nem sok mindent szűrök le.[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
DeFranco
nagyúr
félreállva a füvön elég megnyugtató ha nem az anyaföldbe süpped az emelő lába, hanem kap egy viszonylag stabil talajt.
igaz nekem sem magamtól jutott eszembe, nagybátyám nyomta a kezembe a palánkot, azt már én költöttem hozzá hogy ha elkapar a kerék akkor lehet arra is jó hogy arra kaptasson fel.
@Mágus2: te egy külön kategória vagy (az apraját én sem soroltam most fel de az én eszközellátottságom így is minimális ahhoz képest ami nálad lehet)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
meg poroltó, spanifer (vontatáshoz, soktonnás), akkutöltő, esernyő, szerszámok, olajok, ablakmosó, desztvíz, wd40, gyorskötöző, duct tape, izzókészlet, punepa, rongy, keményfa lap az emeléshez vagy dagonyából kimászni, odb olvasó, pokróc, pulóver, pattintós melegítőpárna, tölcsér, stb.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
Mindegyikőtöknek a kocsijában van emelő és kerékkulcs?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz kelly416 #16744 üzenetére
Nem is hallottam az egészből semmit, még csak érezni sem lehetett, csak annyit láttam mikor már eltávolodtam a padkától, h a műanyag darabok ott hevernek szerte szét. De mint mondtam, már eleve törött volt és ezért lógott is, 1-2 helyen nem is fogta semmi a jobb oldalon pedig csak egy gyorskötöző tartotta a helyén. Szóval jobb is így, most legalább kap egy újat és ezután jobban figyelek mennyire állok rá. Leginkább lehetőleg semennyire.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Anulu79
addikt
Mk2-es 2007-es évjáratú 1.6 Ti-VCT Focus miatt érdeklődnék. azt szeretném megtudni, hogy erre a motorra is jó a Volvo motor takaró műanyag?
-
kelly416
veterán
Egyébként igazad van, ilyen esetben az az első teendő, hogy rükibe toljuk és gáz... ja? Mégsem.
Első körben kézifék, kiszállsz, megnézed. Ha nem vészes, próbáld meg letolni a padkáról. Ha nem ülsz benne, talán már le sem ér.
Ha ez nem kivitelezhető vagy még mindig leér, vagy próbálj alá tenni valamit a keréknek emelő segítségével, vagy próbálj valamit alacsúsztatni a lökösnek, amin csúszik és nem akad, mint a padkában. -
flymi
addikt
válasz gabor9991 #16742 üzenetére
Az a vicc, hogy nem először álltam rá ugyanott ugyanarra a magasabb padkára, de eddig nem menetem még rá ennyire. Most sikerült elkapnia a műanyag elem végét és mint a piros ász, mindent vitt. Mondjuk már törött volt előtte is, most csere érett lett. Fosok, nehogy a hűtőnek baja legyen.
Jó, h már törött volt, mert különben lehet a lökös is ott maradt volna.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Ma sikerült az első lökössel egy picit magasabb padkára ráállni. Rükvercben viszont beakadt a hűtő alatti műanyag védő lemez és három darabban szedtem össze. Még jó, h a hűtő nem sérült. 1-2 darabka még mindig fityeg alatta, a szentlélek tartja. Holnap lekapom, nehogy a kerék alá kerüljön.
EZ elvileg patent lehet oda? (2005 Focus kombim van)
Lehet akkor veszek hozzá másik koptatót is, amire ezt fel lehet tenni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
olasz61
tag
Valaki használ mk2 focus-on négyévszakos gumit,melyik vált be?
Köszi! -
Brave_86
aktív tag
válasz lama_lamm #16734 üzenetére
hasznaltautok.hu
Itt kb 4,5M-ért hirdetik. Mi az eladás oka amúgy? -
lama_lamm
aktív tag
Kedves Fordosok!
Mennyit érhet jelenleg az autóm szerintetek?
2016. 09. havi gyártás és üzembehelyezés
Ford Focus Sedan Titanium 1.5 Ecoboost (150 le), manuális váltó
Alap Titanium felszereltség, csak nappali menetfény és B oszloptól sötétítés ami extra.
56k km van benne, ezt 90%ban városon kívül raktam bele.
Első lökhárító márkaszervízben ki lett cserélve gyári alkatrészekkel sérülés miatt.
15k km-enként olajcsere márkaszervízben.
Garanciális még 45k km-t, vagy 2021. 09 végéig.(Tudom, annyit ér,amennyiért megveszik, de úgy nagyjából mi lehet az irányár
Köszönöm előre is
-
flymi
addikt
No kérem. Voltam a gumisnál nyári pacsker ügyben. Azt mondta február közepén kapja a listát a rendelhető gumikról, raktárkészlete ugye nincsen. Az akkor kapott listaárból tud majd 10-15% kedvezményt adni.
Nem fog felmenni addig a nyárik ára? A kinézett gumiból méretben most ~18500-ért tudnék venni online egy darabot, igaz felnim még akkor nem lenne hozzá, viszont a gumis mondta, h tud adni a kocsihoz méretben gyári acél felnit. Kérdés h mennyiért és milyen állapotút. Találtam patika szettet 40-ért dísztarcsával együtt, csak túl messze van tőlem...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Jenne
őstag
válasz Csaby25 #16730 üzenetére
Szia!
5w30 olaj kell az autódba, ami rendelkezik a Ford WSS-M2C913-C vagy Ford WSS-M2C913-D elfogadással és API SL valamint ACEA A5/B5 szabvánnyal.
Például ez.
vagy ez
vagy ez[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Ford focus mk1, 2002, 1.6 benzin 16V, 185.000 km, a 10w40-est nem eszi.
Ez az ajánlott bele: Ford Formula Plus 10W40 vagy ez Ford Formula XR+?Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #16727 üzenetére
akkor mi, lebontottad az elejet?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
flymi
addikt
válasz ReFleXx #16725 üzenetére
Majdnem.
Amit néztem/találtam az nem 215/50, hanem 215/55 R16 a Focus 195/65 R15-höz képest így:Ennyivel kerül feljebb/lejjebb az autó: 0.42 cm
Átmérőkülönbség (mm): -8 mm
Átmérőkülönbség (%): -1%A legideálisabb ugye a 205/55 R16 lenne, ez van a
bibliábankézikönyvben is.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
5x108 Et 50 a gyári felni, viszont 215/50 16" gumik vannak rajta. 2011-es Mondeo-ról való a felni, mert az támogatta azt is, viszont a Focus-om kézikönyvében csak 205/55 a támogatott ebben a méretben.
Váltóméret kalkulátor szerint viszont még szo-szo elmegy...
Ez még mindig nem egészen az amit keresek.ReFleXx: Akkor végül is ez is jó lehet? Igen, full gyári felni, semmi utángyártott bigyó. Mondom nem értek hozzá, csak jól megszűrtem első körben a találatokat, tegnap és ma viszont már másképp keresgéltem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
mondom, nem kell annyira ragaszkodni minden parameterhez
ha 5x108-as es ford a felni akkor valszeg jo lesz.
az ET lehet kisebb is valamennyivel meg ugye függ a felni szélességétől is, erre talalsz neten kalkulatorokat.
ET52.5 vagy ET52 hot mindegy, valszeg ugyanarra a felnire ket helyen ketfelekeppen irjak, 63.3 vagy 63.4 is ugyanaz.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #16718 üzenetére
nah, ugy volt ahogy irtam?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
flymi
addikt
válasz xEon1337 #16720 üzenetére
Gyári 16" alut vadászok. Talán most találtam is, ráadásul felszereltséghez tartozót. Kíváncsi vagyok mit mond a tulaj a méretekre illetve enged-e az árból, mert 8 éves nyári pacskerokra semmi szükségem nincs.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
őstag
Szia!
Gyárilag a 15-ös acélfelni adatai így néznek ki:
- 5x108 lyukosztás
- 6,5 széles
- 63,4 agyátmérő
- 52,5 ETCikkszáma: 1365993
Onnan tudom, mivel 2 hónapja vettem a sajátomra egy darab gyári új Ford acélfelnit (Cromaxból), de sajnos mint utólag kiderült, a Volvómra ET46 kellett volna.
Azért láthatsz sok hirdetésben sima ET52-őt, mivel gondolom a rublikába nem lehet tizedest írni. A 63,3 még a régebbi 4 lyukas felni agyátmérője.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
gabor9991
őstag
Az enyémen 15"-os nem gyári kerék van, 195-ös gumikhoz 7" széles a felni , ilyen gumikhoz ez a maximum ajánlott felniszélesség.
63.4-es közép helyett is valami más mérettel rendelkezik, esztergáltattam bele központosítót.
ET szám 52.5 helyett talán 43??? nem tudom pontosan, az biztos, hogy a kerék az a sárvédő vonaláig kilóg.
Ezekkel a kerekekkel vettem a kocsit 8 éve nem én tettem rá de nem lett tőle eddig semmi baja. -
bajnokpityu
félisten
válasz molnarpeter #16714 üzenetére
kürtöt cseréltem, kaptam innen segitséget, hogy merre, hány méter, ez oké.
kormány: hát megmutattam másoknak is, senki se érez/hall semmit.
ma kocsikeresésben voltam, végén hazaértem, megállapítottam, hogy xarok rá, marad.majd ennek örömére ma meghúztam a küszöböt.
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #16716 üzenetére
Ez már megvolt, de ha bepötyögöm h Ford 2005 Focus és megnézem az 1.6-hoz vonatkozó EUDM adatokat ott 7 széleset ír 63,4 agymérettel és ET52-vel, de másik motornál ugyanehhez a mérethez ír ET52,5-t 6,5 széleset is.
A 101 lovas szívó benzines meg nincs is a listában.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #16705 üzenetére
Akkor továbbra is tart a hagyomány kb újonnan kellene fújni rá még egy réteget, ahogy néztem némelyiket, még a nap is durván kiszívja. Az egyik Fiestával is volt olyan, hogy kátyú után kalapálni kellett a felnit, bár ott relatív alacsony az oldalfal is (195/50R15).
Ragaszkodó példány duda, kormány kérdés megoldódott?
Ez a baj különben, hogy külföldön lefut 200-300 ezret az autó, megtekerik, szervizkönyv le van cserélve vagy elveszik, aztán jó esetben fél évig nem omlik össze. Otthoni Golf is német import, sajnos onnan nem is lehet sokat lekérdezni, csak a szerviztörténetet, meg az ECU-ból kiolvasni, az alapján rendben van.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
Na én most már teljesen belekevertem a felni kérdésbe...
Fogalmam sincs, h milyen 16"-os felnivel szerelték anno a 2005-ös Focus-okat GYÁRILAG, az alap adatoktól eltérni ugye nem lehet:
5x108 lukkiosztás
6,5 szélesDe ET és kerékagy átmérővel lehet játszani, csak nem érdemes, ezért maradjak az alábbiaknál:
ET52,5 és 63,4 kerékagy átmérő. Ha nem muszáj nem mókolnék tehermentesítővel.
Viszont sok olyan hirdetést látok, ahol ET52 van (ilyen tudtommal nincs), illetve találtam olyan Ford alufelnit, ahol 63,3 volt írva az agy átmérőhöz... Most akkor hogy is van ez? Tudja valaki pontosan milyen 16-os felnivel szerelték újonnan az ezen évi Focus-t?Tudom gumi és felni topicban érdeklődjek, de itt talán több a Focus-os.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Brave_86
aktív tag
Én most már a C-MAX-on is gondolkodom! Ez melyik motorral lenne ajánlott (benzines)?
Elektronikusan nyilvántartott szervizkönyvben mennyire lehet bízni (német autó esetében) ezt is ugyan úgy meg tudják mókolni? -
bajnokpityu
félisten
válasz molnarpeter #16703 üzenetére
enyém 3 évesen is merő rozsda volt. mindezt úgy, hogy tojás alakú is. ami azért szép teljesitmény, mert ruzsdálni a nagy szilárdságú acél szokott, ami meg nem lesz könnyen tojás. a ford felnmi meg kb gyárilag tojás..
ui. nagyba nézegetem a mondi utódját (másfél évre vettem, és már 2 éve megvan), és nem egyszerű ügy...
visz mindenhova, mindig látja, hogy mire cserélném el, és lassan ott tartok, hogy marad...igazából alig van baja, jó nagy, jól megy, nem eszik sokat, és diag szerint kb hibátlan a blokk, és környéke.
Anulu79:
brutál dolgok mennek még mindig az országban. amikor teljesen egyértelmű, és bizonyíték van rá, h tekert, kiirva: garantált kilóméter. kérdem csókát, hogy érti ezt, válasz: hát kifizetem az utazási költséget, ha tekert a kocsi. nemtom mit szólna a biró
biztos létezik olyan autó, amit importáltak, és valós a km, de az meg vagy kifli volt, vagy vizkáros, vagy még nem látta élő ember... van pár nepper haverom, olyan dolgokat csinálnak még midnig, hogy ihaj. egyszerűen nem értem, hogy merik megcsinálni a teljesen egyértelmű csalást.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #16702 üzenetére
Ez a magán Golf volt, fb csoportban legnépszerűbb bontós A gumi miatt szerencsés volt, hogy elvitték egyáltalán. Cégnél nem jellemző ilyesmi, vagy új téli szett felnivel szalonból, vagy ha egy garnitúra van csak, akkor a gumisnál intézik mindet, esetleg biztosítás... Egyszer nonstopgumi polírozott karcos alut, de ennyi. Azt viszont meg kell erősítsem, valahogy hamarabb feladja a festék a Ford felniken, úgy Mk2.5 Focus idejéig biztosan, újabbakat még nem tudom.
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16698 üzenetére
tudod hogy van ez, vagy vannak kapcsolataid, vagy van homokfúvód, vagy elcseszel egy csomó időt meg benzint mire a nulláról körbejársz mindent. ami megint csak pénzben kifejezhető.
nektek vannak kapcsolataitok, tudtok cherrypickelni a jobbakból meg tudjátok kit kell felhívni, kellynek van helye meg eszköze vasazni. mire én utánajárok, szabit veszek ki, megforgattatom gumissal, elcseszek egy fél napot a csiszire, megveszem a festéket, stb. ugyanott vagyok mintha megvenném az újat.
akkor nagyon sokszor feltettem a kérdést szerintem itt is hogy ki tud valami jó forrást, nem szólt senki hogy ismer valakit akinek hibátlan pótkereke van a pult mögött.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #16700 üzenetére
Bocs elírtam tényleg. Egy felnit görgőzni kell.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest