- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Csíkszélességben verné az Exynos 2600 a Snapdragon 8 Elite 2-t
- iPhone topik
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
wolruf
őstag
válasz
cintula187 #10755 üzenetére
Kinek mi felel meg. Alapvetően úgy néztem, hogy leginkább GA gépekhez használják, jetekhez nem. Én viszont általában A318 és a default b737/a320 párossal szórakozok. Az instrument panelhez vannak igencsak mókás műszerek, pl ezek:
A többi része (radio, switch, multi) a legtöbb default cuccal megy. SPAD driveren keresztül pedig elméletileg bármihez fel lehet konfigurálni, csak győzt erőforrásokkal
-
wolruf
őstag
válasz
cintula187 #10753 üzenetére
Azt én is, még csak agyalok, hogy mit, hogy kéne
Nem lesz valami bonyolult, olyasmit képzeltem el, mint egy autó középkonzolja (vékony, inkább magas valami), talán az alsó részében beleapplikálom a 2 throttle quadrantot (tudom, nem fog semmire sem hasonlítani, amolyan hibrid lesz...), aztán az egészet talán akusztikai szövettel leburkolom azt jónapot
Így könnyedén tudom elpakolni, ha épp' nem repülök (panellakás nem jumbo cockpit
) Azért agyaltam a netbook ,,agy'' megoldáson, mert az ráapplikálnám erre a tokra, és így nem az USB kábelekkel kéne bohóckodni, hanem csak táp és lan csatlakoztatással le lenne tudva az egész. Ki tudja, talán még egy későbbi toldáshoz is jó lehet
-
uRSul
tag
válasz
cintula187 #10747 üzenetére
Köszönöm, ki is próbáltam, tényleg van benne valami!
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #10743 üzenetére
Hát az Airbus X Extended, ez nem is kérdés.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #10718 üzenetére
Hamár a téma felbukkant, had osszam meg [ezt].
Mindenkinek nagyon jó szórakozást!
(PS: és ez a csávó ezzel az angol tudással óceánokat repül át több száz utassal a háta mögött...
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #10679 üzenetére
De laptopról ugyan úgy kiterjesztheted az asztalt tabletre, nem? Akkor marad az érintőképernyő, meg plusz egy képernyő is.
Data Provider -> Extras -> Settings
Itt választasz egy más által nem használt portot (default: 51747), Server mode: Any.Lapotopon csak a DisplayUnit-ot telepíted, és a System -> Settings-ben megadod a fenti portot, Server mode: remote, Server name or IP address-nek pedig a másik gép helyi IP címét (amit a másik gépem célszerű először fixre beállítani, pl 192.168.1.123).
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #10674 üzenetére
Tabletre nem lehet feltelepíteni a klienst?
djfules: REX-nél a nem HD-s textúrákkal is gond van? Ingyenes talán van avsim-en. Én személy szerint AS2012-zök, és ha még valahol elérhető lenne, lehet a Zinertek felhőit használnám... a régieket, nem ezt az új, szuperjó, csilivili extra HD plusz kiadást.
-
djfules
tag
válasz
cintula187 #10666 üzenetére
Nem frisíti automaticusan kell hozzá a navigraph vagy az aerosoft navdata is elég! Letültöd instalálod kész.. azért küldtem egy privit is
-
wd.taz
aktív tag
válasz
cintula187 #10659 üzenetére
Szia!
Azt szeretnéd, hogy az Androidon lásd a képet? Arra az AirDisplay app jó.
Én a CDU-t akartam az enyémen, de sajnos nem ment rendesen. Hardveresen gyengének bizonyult a Tablet, megváltam tőle. Az egyik cimbimnek van iPad II-je (azt hiszem) 10"-os, mondta, hogy kölcsönadja kipróbálni hogyan muzsikál rajta.
Az Androidos app ha érdekel, küldj privit.
Tazi
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #10658 üzenetére
- Azt látom hogy idapra kiterjesztett képernyő appal megoldható. De androidra is valahogy?
más. Tudja valaki, hogy miért kapok megint néha "unable crz alt" hibát? Minden adat is meg van adva az FMC-ben és amíg el nem érem a crz alt ot addig a Vnavot be se tudom kapcsolni.
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #10643 üzenetére
Privát üzenet, msn, stb.
-
boeing
őstag
válasz
cintula187 #10607 üzenetére
Akkor jól emlékeztem,mert én is sokat agyaltam rajta.
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #10602 üzenetére
Kiválóan működik a tekeredés
Csak minden beállítás után ki kell húzni de annyi baj legyen.
-
válasz
cintula187 #10600 üzenetére
Ha 737-esen vagy 747-esen A/P nélkül tekergeted a V/S-t, akkor nem történik semmi, azon kívül persze, hogy az FD vízszintes szárai elmozdulnak. Legalábbis a valóságban.
Milyen modellel működött ez egyébként?
-
válasz
cintula187 #10597 üzenetére
Ha nem aktív az A/P, akkor mégis minek kellene tartania az irányt és a magasságot? Ez minden gépen így működik. Vagy nem, egészen értem, amit írsz.
-
boeing
őstag
válasz
cintula187 #10591 üzenetére
Szia én nagyon sokat repkedtem vele,a tekerő gombokat ki húzni és betolni is lehet.Az lesz a hiba hogy robot nélkül nem veszi be a dolgokat.
-
válasz
cintula187 #10579 üzenetére
PMDG 738-nál a csűrők mozgatására gurulás közben nem fordul el a gép, legfeljebb felszállásnál, adott sebesség felett, bár ott is inkább csak dől. Gurulás közben csekkolom a kormányt - ahogy a checklist is írja TAXI OUT-nál - és akkor vettem észre, hogy a gép össze-vissza kanyarog, és melegítjük a gumikat.
Korcsii: nem hiszem, de lehet, hogy amikor újratelepítettem az FS-t, úgy maradt... csekkolom, amint megérkeztem LEBL-be.
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #10511 üzenetére
Sikerült, király
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #10509 üzenetére
Ja, azt bizony nem is lehet.
Overheadet is át tudod vinni, nekem mindig az volt a háttérben, előtte az FMC és a komplett pedestral panel.
-
boeing
őstag
válasz
cintula187 #10487 üzenetére
Szerintem utólag,mert ilyet effektet nem ismerek Fsx alá,meg is halna.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #10474 üzenetére
Én jöttem haza Los Angelesből, Korcsii meg befarolt elém Anglia fölött és végül is Luxemburg volt a végpont (ahol reménykedtem, hogy az ATC engem, mint hazait hoz le előbb, de sajnos nem)
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #10462 üzenetére
Voltam, váltanak FSX-re és hangolni kellett a rendszert, addig repültem A320-szal egy rövidet.
A pedálok..... ööööööööö.........javítás alatt..... kb már fél éve.
Október környékén egyébként összeránthatnák ismét a társaságot egy kis repre.
Korcsiival mi természetesen bemutatnánk jól bevált gyakorlatunkat; autoland a 31L melletti füves részre. Mindezt persze kötelékben, ha az igények úgy kívánják. Mert ha már csinálunk valamit, azt csináljuk jól.
Neked pedig csak annyit mondok: TNCM.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #10359 üzenetére
Relatíve nem olyan nehéz az orr futó, mert ugye a gép súlyponthelyzetének felszállás előtt rendbe kell lennie. 10-15 tonnát pedig hidraulikusan, pár centire a a talajtól meg lehet emelni különösebb gond nélkül. Az előnye ennek a módszernek, hogy a gép saját súlyát használod ki a mozgatáshoz.
A másik esetben amikor külső vontató van, rúddal, csak a vontató üresen 14 tonna, és ha nagyot kell tolni akkor meg lehet azt csinálni hogy az abroncsokat vízzel töltik fel (plusz levegő persze, a nyomás meg lesz benne) így közel még 4 tonna saját súly adható hozzá. A vontatók teljesen hidraulikus meghajtásúak, nincs fizikai kapcsolat a kerekek és motor között, illetve a kormány és a kerekek között.
A nagy gépeket sok esetben nem lehet kerékemelőssel lökdösni, mert a terhelés meghaladja az emelő kapacitását.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #10316 üzenetére
Nagyobb reptereken már most is van hasonló rendszer.
A clearance ezen keresztül küldi a FP-t a gépnek. 777-es pilóták pölö már nem pötyögnek semmit, csak ellenőrzik a kapott útvonalat, majd EXEC.
Technikailag nem tartom különösebben bonyolultnak az autotaxit, a hold position pedig egy klikk a groundot ellátó irányítótól és az új parancs máris a gépen van.
Ennél persze nyilván bonyolultabb, de 10 éve a mozdulatokkal vezérelhető tévén is röhögtünk.(#10318) Geryson: Én is láttam már. Gondolom azért ilyen "finom", merthogy a 380 rendszerei azért csak újabbak, mint egy 777. Majd a 787-ben a Boeing teszi oda magát jobban.
Nálam nem is kérdés, hogy melyik lesz a jobb és szerethetőbb gép.
Egyébként a CATIIIC ilyen irányú fejlesztéseiről nem hülyéskedek lassan 10 éve olvastam és ezek szerint még mindig semmi.
Dolgoznak ezerrel, csak vártak a Honeywell SmartRunway, SmartLanding [rendszerére].
2004-ben kezdtek fejleszteni, 2009-re lettek készen, és bő egy éve már élesben is használják több gépen.(#10319) Jorus: : Mit vártál? Airbus...
-
válasz
cintula187 #10320 üzenetére
Pedig, ha már ott a kamera, igazán gurulhatna pár cenitvel odébb - ahogy teszi azt a gurulás közben más helyeken.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #10290 üzenetére
Jaja, amikor kijött a kép, akkor sokan kérdeztek vissza, hogy "hol az ajtó?".
Amúgy engem a székek "kényelmessége" hat meg igazán!
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #10254 üzenetére
Szia! Ez pl. akkor van, ha magasabb magasságot állítasz be, mint amit a gép el tud érni (ld. VNAV CRZ oldalon a MAX bejegyzés). Azaz pl. még túl nehéz a géped. A VNAV ilyenkor értelemszerűen leold.
wd.taz: Eladod a tabletet? Ennyire nem jött be az FMC kihelyezése arra a készülékre?
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #10244 üzenetére
ez megoldódott.
más.pmdg 747 ben az unable cruise alt üzenet minek köszönhető? akkor is kapom ha az fmc ben lejjebb veszem az adatok és ráadásul a vnav se kapcsol be
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #10068 üzenetére
Így már világos, kicsit lassabb az agyam, mint a szemem és az ujjaim.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #10066 üzenetére
"Inkább a FLIGHT-ot"
Ezt miért kellett megtudnunk?
Egyébként milyen (még pozitív értékelést nem hallottam, talán majd Te)?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9985 üzenetére
Ja igen, amit elfelejtettem. Nálam stabil 60 fps megvolt. Néha elég idegesítően ugrált 50-75 között, ilyenkor olyan volt, mintha megjelentek volna mikrolaggok is, bár az fps kiírása 50-nél kevesebbet nem mutatott.
Lehet, hogy kéne még egy esélyt adnom? Nálad leváltaná az fsx-et kisgépes repülésben? -
Asbee
veterán
válasz
cintula187 #9985 üzenetére
Privát ment.
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9850 üzenetére
A fotójegy szerintem is nagyon dúrva lehúzás. Mondjuk az ár sem semmi de majd a piac eldönti.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9832 üzenetére
Természetesen!
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9830 üzenetére
Igen, így már beugrott. .PLN kiterjesztéssel dolgozik a PMDG.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9827 üzenetére
Még nem néztem meg, hogy mit generál a Korcsii által javasolt oldal, de a lényeg, hogy a PMDG által olvasható formátumnak kell lennie (talán .rte, de ebben most nem vagyok biztos) és ezt simán bemásolod a PMDG/Flightplan mappába. Ezek után az FMC-ben meg a CO ROUTE LSK-hoz beírod a korábban bemásolt fájl nevét (pl. LHBPEDDF, merthogy én így szoktam értelemszerűen elmenteni, tehát csak az ICAO kódokkal és így könnyű megjegyezni) és már tölti is be az FMC.
Tulajdonképpen ugyanaz a művelet, mint amikor elmentesz egy általad írt FMC útvonalat és utána visszahívod egy későbbi alkalom során. A lényeg, hogy az PMDG csak a flightplan mappából tud visszatölteni útvonalat, tehát nincs böngészési lehetőség.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9804 üzenetére
Neeem.
Van az a gomb, amivel aktválod a T/O és a Go around tolóerőt és azt keresem. Nem sikerült még bekalibrálnom a tolókaromat és nagyon ugrál, erre meg megbüntetett a Malév Logger, hogy túl nagy tolóerőt használtam felszálláskor.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9673 üzenetére
Hibát keresünk, azt nem mondtam hogy így marad. Vedd le, és ha jó, akkor fokozatosan emelünk a beállításokon, kis türelem és kitartás kell a hiba kereséséhez, és a lehetséges hiba források kiszűréséhez.
-
ChipKng
aktív tag
válasz
cintula187 #9662 üzenetére
Tulhajtottad a procit?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9649 üzenetére
És mitől?
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #9648 üzenetére
ok megjavult
-
Ombi5
őstag
válasz
cintula187 #9641 üzenetére
En ugy ertettem, h vettem egy 120 Gb-os SSD, amin csak WIN 7 + FSX lesz, ha kell. Semmi masra nem fogom hasznalni..
-
Ombi5
őstag
válasz
cintula187 #9639 üzenetére
Nah aszem igy pakolom fel kulon SSD-re en is most mar, csak kulon erre tartom majd.....
-
wolruf
őstag
válasz
cintula187 #9593 üzenetére
Nekem a Dx10 preview ha be van kapcsolva,nem mutatja.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9583 üzenetére
Szia,
Van, főleg a Turbo módnál, de attól is függ, hogy melyik verziót használod. Küldök PÜ-t és megbeszéljük.
(#9584) pyth: Így van, akkor már tudsz mindent.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9569 üzenetére
Ja, az más. Akkor az a megoldás, hogy livery managerben összes livery töröl, PMDG modellek töröl (a telepítés sorrendjében, ha 600-900-ig felraktál mindent). Géped újraindít, és mehet a PMDG újra fel, SP-ket ne felejtsd el felrakni, mert a liveryk által okozott hibák SP1a-ig voltak jellemzőek. Az ezután következő SP-knél már nem volt semmi gond.
Valamit továbbra sem értek: ha nem kapsz VREF-et, akkor a képen miért látom a speed tapen?
(#9575) pyth: Milyen menüre gondolsz? Az FMC-ben találhatóra, a windows start menüjében találhatóra?
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9574 üzenetére
Read only bejegyzéseket szedd akkor le minden file-ról, beleértve a teljes FSX foldert és ami alatta van. Ellenőrizd utána hogy tényleg le vette-e, mert van hogy úgy csinál mintha igen, de rajta marad.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9572 üzenetére
Reinstall volt mát? uninstall, kitörölni minden maradék file-t, és onnan újra? Menny be a folderba, ahol a modulok vannak telepítve, és ellenőrizd hoGY READ ONLY BEJEGYZÉS NINCS-E RAJTUK.
Hova van telepítve az fs, és a PMDG?
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9569 üzenetére
"Malév is átállította "kompakt" stílusra a kijelzőket."
FMC-PMDG setup-aircraft-displays-PFD/NO(rögtön az első)
Első betöltésnél gondolom mindig az jön amire azt beállították.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9567 üzenetére
200 csomó tízfokos flapsnél?
Ha jól emlékszem 205 csomó a minimum clean speed (persze ez típus függő) vagyis ennél a sebességnél még 1-es fékszárny nélkül is tökéletesen uralható a gép.
1. Jellemzően 1-5-15-30-as állást használnak az életben, a többi csak azért van, ha nagyon szükséges (40-es flapst pl rövidebb futópályáknál).
2. NGX-nél fokozatosan kell lassítani, tehát dobsz 200-nál egy flaps 1-et, majd sebesség leteker roboton 180-ra, flaps5, majd 160, futó ki és flaps 15, és így tovább. A robot csak olyan (legkisebb) sebességet hajlandó elfogadni, ami az adott fékszárny állásnál még biztosítja a gép irányíthatóságát, ha pl 1-es flapsnél 110-es sebességet adsz meg neki, annak nem fog örülni. Ezt jelzi is egy villogó A betűvel a speed windowban. Hivatalos eljárás szerint egyébként, a külső markernél már full approach configban (flaps 30 vagy 40, futó ki, speed brake arm, autobrake igény szerint) kell lennie a gépnek.VREF: Init ref oldalon minden szükséges adatot (GW, ZFW, tartalék üa, cost index, bár ez nem fontos) meg kell adni, különben nem fog Vrefet számolni az FMS, mert nincs miből. Legfontosabb a súly, ha az approach ref oldalon nincs pontos gross weight, akkor az életben nem kapsz VREF-et, az FMS-től. (V1-VR-V2-őt sem kapsz addig, amíg a súlyt, valamint az indulási és az érkezési repteret nem adtad meg.)
Én egyébként látok a képen VREF-et a speed tapen: 30-as flapsnél 168 csomót ír, ami elég magas egy 737-esnél. Ez talán egy 900-as? -
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9565 üzenetére
DX10. Igazából DX9 alatt is ugyan ez, csak ott nem az FSX képet rakja a helyére, hanem egy sima szürkeséget.
De hogy mitől is van? Lassan tölti be a textúrát.
Solution: gyorsabb/több (V)RAM, gyorsabb HDD/defrag pl O&O defraggal.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9543 üzenetére
Amit elfelejtettem; nálad is a joyon lévő gázkar min, illetve max állásánál a hajtómű fsx-ben 1 %-on, illetve 99 %-on van csak? (Tehát 1-1 % mindkét végpontnál elveszik.)
/*Ha a cockpitben a gázkar fölé viszed az egered, akkor jelenik meg az aktuális % érték.*/ -
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9543 üzenetére
Újonnan, boltos ismerőstől. Logiból még nézegettem a force 3d pro-t, de szvsz már nem gyártják. Használttól meg inkább félek, mind megijedek
. Esetleg nem tudja valaki, hogy a Logi force 3d pro-t lehet még valahol biztosan kapni?
-
fatal`
titán
válasz
cintula187 #9515 üzenetére
Mert a Madeira az egy ezeréves cucc és nem az FSX verzió portolása. Nézz meg egy olyan repteret, ami azonos release. Pl. bármelyik újabb flytampa, vagy sok aerosoft cucc (pl. mallorca x, ibiza x stb.), alig van különbség.
-
fatal`
titán
válasz
cintula187 #9512 üzenetére
A látványbeli különbség sem olyan hatalmas, mint amennyivel az x gépigénye nagyobb.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9475 üzenetére
Szia,
Igen, úgyanúgy működik itt is a képnézés, mint az Avsim topikok egy részében. Ha nem vagy regisztrált tag, nem tudod megnézni a képeket. Bocsi, elfelejtettem mondani.
(#9482) Geryson: Apropó, láttátok, hogy hogy megváltozott a Jeppview? 1206-ot installáltam tegnap, nagyon komoly lett.
Én már használom egy ideje, nagyon szeretem, sokkal jobb, mint a 3.0-ás volt. A főbb újdonságokról egy [összefoglaló] -
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9480 üzenetére
Én már kikapcsoltam a "war zone" funkciót régen, de amikor még ismerkedtem az FSPass-al (van vagy 5-6 éve szerintem), akkor volt olyan, hogy szitává lőtték a Cessna 441-emnek az egyik szárnyát és a propit. Azt hiszem 2500 pontot kaptam azért, mert élve letettem a gépet (tudod jól, hogy egy igazi long haul sem hoz 1000 pontnál többet).
Apropó, láttátok, hogy hogy megváltozott a Jeppview? 1206-ot installáltam tegnap, nagyon komoly lett.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9480 üzenetére
Pedig van war zone egy-két helyen. Némi bónuszpontot kapsz érte.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9477 üzenetére
Thermal Anti-Ice.
Más: Nagyon jók a videók és a képek! Legközelebb remélhetőleg én is veletek tarthatok, bár nekem a hétvége mindig necces (de majd igyekszem).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9475 üzenetére
Köszi, segített. Egyébként mit akart jelenteni ez az üzenet?
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9466 üzenetére
Az a vigyor jobbegyen...
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9453 üzenetére
MSN? readme-ben a címem (skype meg a nickem).
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9451 üzenetére
xx csere megvolt? Egyel nagyobbra, mit az utolsó...
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9433 üzenetére
Ez a nem Flight vonal (értsd: szimulátor, nagyon is)...
Lockheed Martin licencelte az FSX motorját, és most azt fejlesztgeti, hogy legyen egy jó szimulátor tréningek számára. Ez azért jó, mert rengeteg minden kompatibilis, viszont ahogy olvasom, még küzd az FSX hibáival. A 2.0-ról eddig nem sokat olvastam, de az elvileg már jobban ki fogja használni a GPU-t, meg a mai hardvereket...
Geryson: jó szórakozást!
De erre jó, ha mindig beírod a fórumba, hogy mire jöttél rá, így csak vissza kell keresni (hint: &suser=Geryson).
-
Asbee
veterán
válasz
cintula187 #9423 üzenetére
A justplanes filmek nagyon jók!!
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9418 üzenetére
És akkor most mitől lehet single ch?
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9416 üzenetére
Igen, szerintem lhbp31R-en már láttam LAND3-at. Esetleg tévedek?
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9408 üzenetére
Hát nem tudom, de én a LAND3-at láttam eddig és azt vártam, hogy ez mitől lett single chanel azt nem tudom. Tényleg azt hittem, hogy valami hibaüzi, de ha nem akkor mi és miért nem zöld LAND3 jön mint korábban? Fölötte a cwsR sem tudom mi, hiába nyomkodom azt kiugrik.
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9401 üzenetére
-
vzsolo2225
tag
válasz
cintula187 #9398 üzenetére
A 31L ILS frekije 111.5, nem pedig 111.05.
-
válasz
cintula187 #9396 üzenetére
Ez konkrétan azt jelenti, ami oda van írva.
Vagyis, hogy a beállított megközelítési mód és a frekvencia nem egyezik. Szal mondjuk betekersz egy VOR frekit, és megnyomod az APP-ot, akkor ezt írja ki, mivel az APP ILS frekit várna. Ugyanígy fordítva, tehát, ha ILS frekit adsz meg, és VOR-ra állítod az ND-t, ugyanezt fogja kiírni.
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #9381 üzenetére
Én is ezt akartam mondani, az a +-1 óra szerintem semmi (tekintve hogy nekem is kb fél óra lejutni - pedig a kerület stimmel), meg itt talán nem csak a repülés a cél, hanem hogy megismerjük személyesen is egymást, ha már ennyit jár a szánk itt.
-
válasz
cintula187 #9372 üzenetére
Na, a glideslope nem fog megjelenni az ND-n, ellenben a pálya meghosszabbított vonala igen. Ehhez meg kell adnod az FMC-nek, hogy melyik lesz a választott APP. Malév livery-ért hála.
OFF: ez az első hét, hogy nem kell kijárni a reptérre, elég furcsa.
Cypress: erősítő PÜ ment.
-
válasz
cintula187 #9365 üzenetére
GS, mint Glideslope, vagy GS, mint Ground Speed?
Feltételezem az előbbi, mert az utóbbi irreleváns adat.
Az ND-n, amit 2-es számmal jelöltél nem jelenik meg a siklópálya, mivel az két dimenzióban ábrázol. Van kiegészítő hozzá, amit külön lehet rendelni a 737-esekhez, ez a VSD (Vertical Situtation Display), ez így néz ki működés közben:A mi gépeinken (Malév) nem volt ilyen funkció, de egyébként sem sokan rendelik, tudomásom szerint. Hogy FS-ben milyen beállítás kell a használatához, illetve melyik modell tartalmazza, azt nem tudom.
Ha másra gondoltál, akkor sorry.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9365 üzenetére
A "2-esen" nincs a bal felső sarokban semmi?
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9343 üzenetére
Most jutott eszembe egy videó a témáról.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9343 üzenetére
Az NGX nem az gép, amit az FCOM minimális átolvasása nélkül repülni lehetne.
A többiek pedig már elmondták a lényeget.
EFIS probléma megoldódott?
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9351 üzenetére
Úgy tudom, hogy akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a harmatpont 0 fok, vagy alatta van. Mondjuk a pitotfűtés tulajdonképpen végig mehet (lásd AirFrance katasztrófa), de a szárnyakról lekapcsolják, meg úgy tudom meg is fogja (terheli) a gépet. Vagy nem terheli, csak a visszavezetett hő miatt a hajtóművek teljesítménye esik?
Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187 #9351 üzenetére
Köszönöm a többieknek is a tanácsokat. mÁr nem riaszt
-
vzsolo2225
tag
válasz
cintula187 #9351 üzenetére
Nem a földtől, vagy a cruise-tól függ, hogy hidegben kell-e anti-ice, hanem, hogy jegesedési körülmények vannak-e.
-
vzsolo2225
tag
válasz
cintula187 #9348 üzenetére
Hát On-ra az 1-es meg a 2-es Engine Bleed kapcsolót. Ezekkel kapcsolod be, hogy a hajtóművek biztosítsanak bleed levegőt a légkondinak.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9343 üzenetére
Hú hallod, itt azért van egy pár gond.
Yaw damper: felszállás után még nem kell a csillapítás, így "off"
APU: be kellene kapcsolni, hogy az lássa el elektromossággal a gépet és ne a hajtók
Engine start: mind a kettő "cont" módban, hogy birdstrike esetén azonnal újraindítson
Anti collision: on, hiszen mennek a hajtóműveid
FLT ALT és LAND ALT: ahogy leírták, beállítva megfelelően (repülési magasság + leszállási magasság)
BLEED AIR: mind a kettő + APU on
Engine ice és Wing anti ice: felesleges, terheled a gépet (ha mai időjárással repülsz, azaz nincs fagy)Szerk: Ja, bocsánat, ha crusing-on készült, akkor az első három nem kell, plusz APU bleed sem, de a többi igen.
-
vzsolo2225
tag
válasz
cintula187 #9343 üzenetére
Engine Bleed?
-
válasz
cintula187 #9345 üzenetére
AUTO mellé megadtad a repülési magasságot, és a célreptér magasságát?
-
válasz
cintula187 #9343 üzenetére
Légkondit rakd AUTO-ba, azért szirénázik, mert megfulladsz.
Egyébként emerg. lights is mehet ON-ba, némi villogás sem ártana, DC és a StandBy Power is kalimpál kicsit. -
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9334 üzenetére
szerintem először rendszer szinten áskálódj.,.. nagy hibakeresési hadművelet fekete csirke áldozása mellett. Registry clean, és társai. Sajnos ilyenre soha nem lehet jó tanácsot adni.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9332 üzenetére
nálad más gond lesz...
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9329 üzenetére
A PFD-re gondoltál ugye, ahol a műhorizont is van? Tehát a jobb oldali ND-n nem mutatja a localizert és a G/S-t valamint az ILS frekit, ha az EFIS-en VOR állásba kapcsolsz?
FMC-ben bekapcsoltad ezt a funkciót? Set FSX LOC CRS? Simulation alatt találod.
Ja igen, az Autoflightban pedig engedélyezni kell ezt: GS capture before LOC. Különben addig nem süllyed a gép, amíg nem talál Localizert.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #9319 üzenetére
OOM problémára használd [ezt] a patch-t.
Panel state: ha valamelyik SP-t felraktad az automatikusan törli a korábban mentett Panel State állásokat.
Before Taxi state állás nincs alapértelmezve, ezt gondolom már te mentetted el.
Itt találod az alapértelmezett panel state állásokat: FMC/PMDG setup/panel state load.
(#9326) cintula187: a megoldást leírtad.
Egyébként az ilyen kis szarságokra is érdemes figyelni az NGX kapcsán. Pl: érzékeli, ha nincs a pitot cső fűtés bekapcsolva, ilyenkor hideg időben abnormális sebességi értékeket fogsz kapni, vagy ha egy hónapnál örögebb az AIRAC, akkor nem tudsz ARCUS-t repülni, és az SP1b-ig nem írta ki a pálya ILS frekijét ha régi AIRAC-ot használtál. Szóval pont úgy működik, mint egy igazi gép.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9323 üzenetére
Az aida az everest utódja. Elvileg Aida-n belül az "Alaplap"->"Lapkészlet" résznél a "Memória időzítések" bekezdés a lényeges. Erről kéne a screenshot.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cintula187 #9321 üzenetére
CPU-Z nevű progival, esetleg Aida-val.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9319 üzenetére
Tegyél egy próbát a game boosterrel, valószínűleg valami más össze szemeteli a memóriát. Ha az sem segít, akkor meg kéne nézni a hogy a memóriád időzítése megfelelőek-e, illetve lehet kéne nézni egy melegedést is core temp-el.
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9316 üzenetére
Mi a hiba üzenet?
-
RCH663
aktív tag
válasz
cintula187 #9174 üzenetére
Küld, de előtte próbálj meg egy dolgot:
fsx.cfg-be
[GRAPHICS]
szekció alá írd be
HIGHMEMFIX=1
Alapból nincs benne. Ennek a fagyást elvileg meg kell oldania. A jobb teljesítményen nálad nem nagyon tudunk segíteni, mert proci, mind a memória lassú ahhoz, hogy komolyabb scenery-ket tudj futtatni. Kis javulást el lehet érni, de nem jelentőset. Sajnos az FSX négy, gyors magnál kezdődik...
-
fatal`
titán
válasz
cintula187 #9030 üzenetére
Nem lesz jet, se addonok hozzá. Árkád játék lesz, érmegyűjtögetés és hasonló baromságok. Ingyenes lesz fizetős ms kiegekkel, amik gondolom területeket fog lefedni (esetleg később jetek, bár kétlem).
(#9031) Geryson: Az alapjátékban a hawaii szigetek lesznek benne, slussz.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #9030 üzenetére
Én mondjuk továbbmentem a Microsoft oldalára (és képeire), de valóban ott sem látok jet-eket. Lehet, hogy olyan lesz mint a Ship Simulator (nem tudom, hogy az Microsoft-e), hogy van 5 helyszín, az ki van dolgozva részletesen és ott mozoghatsz a térképen belül? Mondjuk repülővel ezt el sem tudom képzelni...
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187 #9023 üzenetére
Engem is.
-
andorra
őstag
válasz
cintula187 #8603 üzenetére
Pontosan le kellett volna írnod, hogy milyen autopilot funkciókat használsz az adott szituációban. Így csak találgatni lehet. Az, hogy látja az ILS pályát semmit nem jelent, ha a hozzá tartozó funkciók nem aktívak. Az APP csak akkor tudja átvenni a függőleges irányítást, ha az ideális magasságon (olyankor azonnal), vagy felette kapcsolod be és az ideális magasság közelébe süllyed.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #8605 üzenetére
Hm, tehát akkor be van tekerve egy magasság, a V/S az "0"-án áll és mégis süllyed? Ez már elég furcsa. Biztosan nem egy alacsonyabb "célmagasság" van beállítva?
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187 #8603 üzenetére
Hát ha látja az ILS-t és a siklópálya miatt süllyed, akkor az csak jó, nem? Amennyire én tudom az APP gomb bármelyik repülőnél felülírja a többi MCP parancsot (VNAV, LNAV, ALT HLD, HDGSEL, HDGHLD, V/S). Bár bevallom lehet akkor nem értem a kérdésed...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Haditechnika, harcászat
- Xbox Series X|S
- Xbox tulajok OFF topicja
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bluetooth hangszórók
- Minden, ami Unreal Engine
- Asztalos klub
- Windows 11
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- További aktív témák...
- Xbox Series X, dobozában, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Xbox Series X, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű garanciával., Bp-i üzletből eladó!
- Eladó Gopro Hero 10 Black edition sok tartozékkal!!
- Brutál GAMER (I7-9700K/RX 6800 Aorus/Z370-F CHIP)
- Simrig eladó PS5/PC kompatibilis. (olvass leírást.)
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - XEON I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" 4K DreamColor I Cam I W11 I Gar
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Laptop 15-fc0026nh (AY7E1EA)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest