- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- iPhone topik
- OnePlus One - Kína már itt One
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
1.: Egy Szu-30-ast még az ukrán légvédelem célfelderítő lokátorai is észlelhetnek, ha kellő magasságban repül, hiszen "alig" 200-220km van az Ukrán partvonal és Krím között.
2.: Külső forrásból is kaphatnak adatokat, ez lehet ukrán vagy baráti állam vadászgépe avagy AWACS-ja, illetve drónja, például az US Navy MQ-4C Triton drónjai is rendszeresen járőröznek a Fekete-tenger déli részén.
3.: Égháttérben a csónak saját EO/IR érzékelője is ad rövid távolságú célfelderítési képességet. [Itt egy lelövés látható, de ugye a gép "világít" az égbolton...]Tehát feltehetően vegyes a téma, valamilyen forrásból (feltehetően földi vagy légi radar) a Szu-30 helyzete ismert, azt továbbítják drónvezérlőknek, akik a rövid távú célfelderítést már a csónak EO/IR rendszerével hajtják végre. A célleküzdés már autonóm, a rakétát indítási pozícióba állítják, aktiválják az érzékelő fejet, és ha az AIM-9M befogja a célpontot, indítják a rakétát...
-
Most jött szembe velem, hogy az ukrán drón csónakról indított rakétával történt Szu-30 lelövésnél mindenhol R-73-ast lehetett először olvasni, mint használt rakétát.
Most meg azt olvasom, hogy valójában AIM-9M-et használtak... -
Ha jól emlékszem az F-14A/B típusban használt Martin-Baker Mk.7A típusú katapult ülés megbízható működéséhez volt előírás, illetve a kezelőszervek elhelyezésénél így voltak kimérve a távolságok, vagyis egy rövidebb karú ember nem ért volna el minden kezelőszervet kényelmesen.
Az F-14D esetén a Martin-Baker Mk.14 már elvben nagyobb szabadságot adott, de arról már nincs információm, hogy ott változott-e a pilóták magasságkorlátozása. -
judas13
addikt
Az amerikai F-35-ösök karbantartási munkálatainak repülési órára vetített aránya javult 2018 óta, de a küldetésképes gépeké elmaradt.
-
TaaT
nagyúr
Egy youtuber csaj kipróbálhatta az F-35 szimulátort. Az egyetlen női F-35 teszt pilóta kalauzolta a videó során. [link] Érdemes tudni hogy az F-35-ből nincs kétüléses verzió, tehát mindent a szimulátorban kell elsajátítani mielőtt igazi gépre ülhetnének az emberek.
Pletykák szerint az egyik lehetséges ok hogy nem F-35 gépek voltak a TOP GUN második részében pont az volt hogy nincs belőlük kétüléses, Tom Criusenak meg hiába van van (valamilyen) pilótajogsija, természetesen az F/A-18-ast sem vezethette soha.
-
Úgy kezdődik, hogy az analóg műszereknél is elvárás az, hogy hőingadozást, rázkódást elviseljék, tehát nem olyan a műszerfaluk, mint egy autóban lévő műszerblokk.
Ráadásul ezek egyenként cserélhető, ellenőrizendő, karbantartandó műszerek, tehát piszok sok munkát adnak a karbantartó személyzetnek. Mérvadónak érdemes még egyszer megnézni egy F-15C műszerfalát, ott van a műszerek egyekénti rögzítésére a négy-négy csavar...A vadászgépekben használt kijelző nem olyan, mint ami az asztalodon van, ezektől is elvárás a valódi MIL-STDN szabvány szerint rázó- hőhatás-, stb. teszteken való megfelelés (nem úgy, mint a marketingből PC alkatrészekre rácuppantott "jaj, átment *valamilyen* szabvány szerinti teszten az alkatrészünk, innen kezdve ez katonai szintű elektronika... hát nagyon nem az...).
És most vegyük hozzá a tömeget, ami ugye eléggé kritikus pont - na e téren is oltári nagy előnyben van egy LCD kijelző a sok apró analóg műszerhez képest...
Szóval ismét: nem véletlen, hogy kb. mindenki lecseréli az analóg műszereket a repülőgépekben. Ja, amúgy nem csak a vadászgépekben, de még a kereskedelmi utasszállítókban is...
Ez egy, amúgy a konzervativizmusáról ismert Boeing gyár 787 repülőgép műszerfala, zéró analóg műszerrel...: -
Nem azt firtattam, hogy értenek-e a pilóták a gép kezeléséhez, hanem hogy éles körülmények közt mennyire látható egy ilyen kijelző, hogy bírja a hőt, rázkódást az analóg műszerekhez képest és feltételeztem még azt is, hogy a kapcsolók és miegyéb helyett érintőpanelen, esetleg menürendszeren keresztül kell a gépet kezelni, erre jött az autós analógia.
-
-
Samott
addikt
Csak nekem hianyzik egy h betu a cimben?
-
hanem amikor koltsegcsokkentes miatt lehagyjak az erintogombokat es kapcsolokat. [...] mert egy kapcsolot az utra figyelve is meg lehet talalni. ezt nem en mondom, hanem a relevans kutatas
Igen, pont erre gondoltam. Egy-egy újabb autóba beülve csak nézek, amikor egy funkciót percekig keresnek a menüben, amiért én az enyémben csak odanyúlok és ott van.
-
proci985
MODERÁTOR
es akkor ez itt egy regebbi F15A. F35 esetén konkrétan [link] augmented realityt használ a HMDként integrált sisak.
teruleten amikor utoljara lattam 10 eve nagyon komoly kutatas folyt, elsodlegesen UX szempontok alapjan (is).
egyebkent amit beszeltem egyik ismerosommel aki 20 eve volt besorozva tankosnak Svedorszagban, konkretan mar volt a tanknak integralt decision support systemje.
egyebkent fontos pl, hogy a fizikai kapcsolok nem tuntek el. autoknal sem az a baj, hogy tud kulonboz kijelzo setupokat ( [link] pl Volvo V40 2012nel haromfele beallitas volt a "muszerfalra"), hanem amikor koltsegcsokkentes miatt lehagyjak az erintogombokat es kapcsolokat. amikre szukseg lenne, reszben, mert nincs haptikus feedback, reszben, mert egy kapcsolot az utra figyelve is meg lehet talalni. ezt nem en mondom, hanem a relevans kutatas.
egyebkent kulonbozo HUD autoban korabban is volt, Saaboknal 1993ban vezettek be a night modeot.
-
Olvashatóság: hát a hagyományos műszerek leolvashatósága erősen véleményes, mivel eleve össze kell zsúfolni őket, ha megnézed az eredeti F-15A műszerfalát, pont ezt fogod látni...
A kijelző lényege az, hogy mindig csak azokat az információkat vetíti a pilóta elé, ami az adott pillanatban szükséges. A fel- és leszállásnál nincs szükség a radarképernyőre vagy a fegyverzetinformációra, de az állásszögre, futómű állapotára, magasság információra annál inkább - ki lehet nagy méretbe tenni. Harci helyzetben viszont fordított lehet a műszerek méretaránya.Harci helyzetben ez:
Fel- és leszálláshoz ez:Nem véletlen, hogy miden modern vadászgépen ilyen kijelzőt látsz, még a sehol sem tartó Szu-75 esetén is...
Strapabíróság: Hát especiel nem nagyon van probléma a kijelzőkkel, ha lenne, akkor nem használnák őket, nem gondolod?
-
cog777
senior tag
-
dabadab
titán
Ez így elsőre ChatGPT-vel generált marhaságnak tűnik.
Megtaláltam a forrást, ezek alapján nem malware-ről van szó, hanem tamper-proofingról, szóval a drón nem fog semmit sem megfertőzni, amiről szó van (USB port túlterhelése, blokkolás, hazatelefonálás) azt mind a drón saját processzora csinálja. -
dabadab
titán
[link]
Ez fejlesztés? Azt se értem, hogy egy autóba minek kapcsolók és műszerek helyett egy k.va LCD érintőkijelző, hát még ide
Az ott nem érintőkijelző, csak sima kijelző.
És persze nem csak annyi a különbség, az csak a látványos rész. -
judas13
addikt
Ukrajna trójai drónjai: Új határterület a kiberhadviselésben
Nem is nagyon tudtam idáig erről, hogy Ukrajna már itt tart ebben a kérdésben is. Komoly.
-
A dedikált háborús témákat tehermentesítendő az off hozzászólásoktól, itt lehet megbeszélni az új és régi hadiipari technológiákat, fejlesztéseket, haditaktikát, és mindent ami harcászattal, fegyverkezéssel kapcsolatos, de nem kapcsolódik szorosan a speciális háborús témákhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest