- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Fotók, videók mobillal
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Statikus
senior tag
Nekem néhány esetben volt jelvesztés lakott területen belül, 2-3 épület árnyékában ment el a jel. Befosva nem voltam, mert szépen felment RTH magasságba és már emelkedés közben visszajött a jel. Természetesen ilyen jellegű vakon elrepüléshez ajánlott ismerni a környéket.
Így utólag azért belegondolva, ismeretlen helyen megindul RTH magasságba úgy, hogy fölötte van egy kábel, egy fa... érthetetlen is, hogy nincs benne felső szenzor.
-
Tomdriver
őstag
válasz
NvidiaRTX #6689 üzenetére
(#6689) AuraSync
Mininél nagyon gyorsan jön a jelvesztés, gyakran visszafordíthatatlanul.(#6690) Timer
Érdekes, én meg pont azt figyeltem meg, ha szembe fordítom a gépet, akkor jön vissza hamarabb a jel. Lehet a Mininél elöl van?(#6692) krx21
Ez mindenképpen jó hír, köszönöm.
A vad nem tudja, mi ez. Figyel, de ha nem látja nem ugrik. Az autó már más, az génjeikbe rögződött és bizalmatlanabb vele. Persze hazai viszonylatban csak őzről beszélhetünk, ők mozognak nappal is, más nagyvadat a sűrűk mélyén esélytelen megfigyelni ekkor.(#6693) P3Dr0
Szürke kijelző és vele para nálam már többször is volt a fentebb említett hirtelen jelvesztés miatt. De 'hál Isten, emiatt keresés még egyszer sem.
Nagyon szép felvétel, gratulálok hozzá! -
Timyyy
őstag
4 hónapis mavic air 2
"gimbal overload"
Semmi crash, semmi durvulás, egyik napról a másikra. Frissítettem a szoftverét, és utána jött ki a jelenség. Nem tudom hogy összefügg-e, vagy enélkül is pont most produkálta volna...?MM-ben vettem, nekik kell visszavinni gariztatni, vagy egyből a DJI-t keressem?
-
Masterboy84
tag
válasz
sityupityu #6685 üzenetére
Nem, minden led világított, előtte töltöttem fel.Akkor lehet, hogy úgy tettem le a földre hogy volt mögötte vmi, de ha kézből engedem el, akkor is ott vagyok mögötte, és általában nem sipákol.
-
majestic
őstag
Lenne 2 kérdésem:
1. Melyik platformon jobb a DJI szoftvere: IOS vagy Android?
2. Ha csak távirányításra használnám, melyik androidos telefont ajánlanátok (kijelző fényesség, aksi idő, stabilitás, stb.) -
P3Dr0
senior tag
válasz
NvidiaRTX #6691 üzenetére
Nekem egyszer volt totális jelvesztés. 1200m re járhatott a drón mikor totál se kép, se hang, szürke kijelző..... Az a fél perc mire előkerült maga volt az örökkévalóság! Mint később kiderült abba az irányba amerre küldtem a drónt egy domb volt, elég lapos de 100m magasan 1200m messze bőven elég volt,hogy kitakarja a jelet teljesen. Szerencsére az RTH tökéletesen működik de mindig ellenőrzöm felszállás előtt a signal lost option-t.
Én is szeretek közel menni az objektumhoz amit filmezni szeretnék de néha sajnos nincs rá mód. Múltkor egy kastélyt akartam filmezni de nagy volt a birtok. Messziről (1500m kb.) Kellett indítanom a drónt. Szerencsére minden jól működött.Amitől én nagyon félek 2 dolog. Sirály és a ragadozó madarak.....
Volt már nagymadák,hogy közel repült a drónhoz de szerencsére megfordult és nem bántotta na de a sirály.......az egy repülő, tollas patkány -
NvidiaRTX
őstag
Az is ugyan ilyen fordulásnál az Air 2-be.
Múltkor egy falu szélén szálltam fel és amikor narancs lett a kapcsolat elkezdtem megfordulni álló helyben hoppá máris piros lett és képernyő szakadás.
Persze annyira ettől nem kell megijedni több tesztet is néztem és van, hogy pirosról vissza felugrott fehérbe a jel mert frekit váltott a gép.
De jobb félni mint megijedni én a saját gépemet kockáztatom ilyenkor nem egy kölcsön kapott teszt gépet.
Jobb a békesség ilyenkor inkább visszajövök vagy irányt váltok.
Ha egy nagyobb falut akar bemutatni az ember azt több helyszínen több felszállással is meg lehet csinálni azért van 4 akkum. -
válasz
NvidiaRTX #6689 üzenetére
Ismerős az érzés. A Sparkot sem merem elengedni jelvesztésig soha, sőt, ha csak egy pillanatra megszakad a kép, tolatni kezdek vele, mert a hátuljában van az antenna, és ha szembe fordulsz magaddal, képes még ilyen körültekintő használat mellett is RTH-ba csúszni. Az ilyesmit a wifi számlájára írtam, de ezek szerint az OcuSync sem mindenható.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Tomdriver #6688 üzenetére
Tesztelni kell mert terület függő.
A Drónhungári-sok is csináltak ilyen tesztet az Air 2-vel semmi közepén, hogy lejjebb ereszkedtek és nem volt jelvesztésük.
Itt nem is igazán a fákkal van a gond inkább épületekkel és a wi-fi szennyezettséggel.Amúgy én nem bízok ilyen RTH dolgokban, 1km-re van korlátozva a távolság és amint látom, hogy csökken a jel vagy is már narancssárga akkor jövök is vissza.
Én is inkább megközelítem a helyet és inkább ott szállok fel ezen az 1km-es körön belül.Meg is kaptam érte a beszólást múltkor munkatársamtól:
Milyen drón az amit úgy kell a helyszínre szállítani hát nem tud oda repülni?
Mondom neki megértenéd az aggályomat ha neked is lenne egy 300k-s cuccod a levegőben tőled több km-re.
Akiknek nincs ilyen cuccuk sokszor nem tudják elképzelni, hogy milyen azzal a gondolattal élni minden reptetés során, hogy 50% vagy visszajön vagy nem.
Valamelyik reggel felszálltam a házunknál a faluban, hogy csináljak egy szép napfelkeltés 360-as panorámát és mire elértem a ~85m-es magasságot már vagy 20-30 kis fecske körözött a gép körül. Végül csak kép lett belőle mert féltem, hogy valamelyik neki megy a gépnek.
El kezdtem leszállni és az egész raj követett egészen ~20 méter magasságig.
Ne legyek parás mi? -
Tomdriver
őstag
P3Dr0, AuraSync,
köszi a válaszokat, ezek szerint az Air2 megfelelőbb lehet erre a célra, 50 méter magasság már elég és a táv is.
Kérdés mennyivel hangosabb, mint a Mini? Ezt még mindenképp le kell teszteljem. -
válasz
Masterboy84 #6683 üzenetére
Kontaktos lehet a táv belső akkuja. Vagy a feszültség vagy az áram nincsen meg és azért hisztizik.
-
válasz
Masterboy84 #6683 üzenetére
Szerintem három esetben csipig (persze eltérően). Akadályészlelésnél, hazahívásnál és akkor, ha merülőben van a táv akkuja. Nem a legutolsó van nálad?
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Masterboy84 #6683 üzenetére
Akkor csipog így ha akadályt érzékel a gép nem? Nem azzal van a gond?
-
Masterboy84
tag
Sziasztok! Mavic Air távirányítója miért kezdhet el csipogni eszetlenül mindenféle előzmény nélkül? Bármit csináltam vele, ha bekapcsoltam mindig csipogott. Volt, hogy már bejött a kamerakép is, de mégis csipogott. Egy dolog oldotta meg, hogy füves talajra kicsit földhöz b...tam
na de nem ennek kellene lennie a reális megoldásnak...
-
Tomdriver
őstag
Mavic Air 2-t használ itt valaki erdős terepen? Arra lennék kiváncsi, mi az a távolság, ami még kontrollálható.
Én a Minit főként újulatok feltérképrzésére használom, szeretem mert csendes és nem zavarom vele a vadat (volt már így néhány vadmegfigyelésem.
)
De ha elküldöm a fák fölött egy másik területre (30-40 méter magas fákról beszélek), nem árt ha előtte fellövöm kb. 200 méterre, nehogy jelvesztés legyen. Így még 400-500 méterig elmegy, viszont ott már nem tudom lejjebb engedni, pedig min. 60 m lenne az ideális magasság.Gondolom az Air 2 (pláne Mavic 2 Pro) ennél többet tud.
-
válasz
NvidiaRTX #6678 üzenetére
Én nem fizettem légteret sehol sem csak a kolléga. Az én példámat csak megemlítettem, hogy mindenféle ultrakönnyű kisgépekkel meg siklóernyőkkel olyan helyeken és magasságban repkednek, ahol szerintem nem is szabadna és kétlem, hogy bármiféle engedélyük lenne (pláne a siklóernyősöknek). Persze ezt csak így gondolom, de lehet, hogy tévedek.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
sityupityu #6677 üzenetére
Ilyenkor miért nem híjjátok fel ezt a légteres központot, hogy itt repkednek az én légteremben?
Ha már fizettél érte számon lehet kérni őket nem?
Mert így tényleg úgy néz ki, hogy csak a pénz szerzésről szól ez a légteresdi. -
-
Semmi. Pár hete egy aktivált (!) légtérben jött át motoros kisgép a fejem felett, szerencsére még csak csomagoltam kifelé. 150 méterig volt légterem, lehet, hogy felette volt, de nem igazán hiszem. Más alkalommal sárkány repülő húzott át tőlem párszáz méterre a fák felett, szintén a 30 perccel korábban aktivált légteremben haladva...
-
P3Dr0
senior tag
Én Svédországban élek ott nincsenek ilyen furcsa dolgok mint itt.
Látóhatáron belül kell maradni a drónnal.Kontrollálatlan légtér max. 120m , kontroll légtér max.50m, katonai légtér max 15m magasság. Minden reptér kifutópályától számított 5km es körben a repülés tiltott csak a toronnyal egyeztetve van lehetőség a repülésre. Vannak védett területek mint a Svéd királyi paloták ha ott repül az ember durván meghurcolják és a drón irányítást átvéve elveszik a hatóságok az eszközt. Ezenkívül tilos a repülés a természeti rezervátumok és védett területek mint erőmű, börtön...stb. felett. Erre van kifejezett dronos térkép így tisztán látni hol lehet és hol nem lehet repulni.
Lassan letelik a karanténom és bár ugyan elhoztam magammal a drónt (meg még vettem mellé egy másikat isde mivel ennyire bonyolult itthon a helyzet lehet nem is fogok reptetni.....
Néztem a legter . hu oldalon a térképet egy káosz az egész. Láttam olyan drón légteret Balatonnál ahol 5500 láb magasságig van engedély.....
Egyébként ha az ember mégis csak reptet mi van ha belerepül egy előzőleg bérelt drónos légtérbe? -
Fuhur
kezdő
A légtér igénylés tevékenységre szól . Lehet igényelni egy eszköz repülése számára de lehet sporteseményre. Csak gondoljatok bele: egyetlen reptérnek sem lenne egy aktív repülőn kívül levegőben gépe ha a légteret kizárólagosan egy gépre adnák csak meg. Vagy eje (ejtőernyős) ugratásnál már nem is ugorhatnának, hiszen az őket szállító gép már foglalja a légteret. Ez nem így van!
Ha rendezvényre kéred, akkor arra kapod (megfelelő feltételek esetén), ha kizárólagosan kéred, arra kapod (szintén megfelelő feltételek esetén).
A kék szalagnál a probléma az volt, hogy egyetlen szemfüles "játékos" megigényelte a fél Balatonra aztán más már nem kaphatott. elvileg csak úgy repülhetett volna akár sportrepülő is ott, ha szemfüles mókusunkkal egyeztet. A további probléma ott a légtér visszaadásának kb lehetetlensége volt. Ez mind szépen mutatja, hogy ez az egész dolog mennyire életszerűtlen és ezért betarthatatlan. -
infinyt
újonc
Sziasztok! Egy ideje nem reptettem a MP2-t. Ma azt tapasztaltam,hogy a telefon kijelzőjén a bal alsó sarokban lévő térkép ablak sötét volt. Indulásnál a női hang csak a take off-t mondta be, azt hogy ellenőrizzem a home pointot a térképen, viszont nem. A GPS műholdak közül 12-t látott. Látótávolságról nyomtam neki egy RTH, és gond nélkül visszajött a kiindulási helyre. Mi lehet a probléma? Köszi előre is.
-
válasz
KillHates #6670 üzenetére
Szerintem úgy, hogy adott eseti légtérben annyi maradat reptet egyidőben, ahányat akar. A kérvényen nincs erre vonatkozó érték, tehát kábé az Ő felelőssége, hogy mennyit kordinál egyidőben. Az sincs leírva, hogy csak én foghatom a távirányítót. Innentől már csak értelmezés kérdése.
-
válasz
majestic #6668 üzenetére
Senki sem tudja betartani. És igazából nem is nagyon akarja, amíg ilyen lehetetlen állapotok vannak. Talán egyedül a DroneHungary-sok pedánsak ebben, mert ők annyira fókuszban vannak, hogy kénytelenek. (bár nem tudom, hogy egy-egy versenyt hogy oldanak meg, mert egy légteret csak egy mardárnak biztosítanak azonos időben, mert volt már úgy, hogy szerettem volna igényelni de mondták, hogy foglalt már.
-
válasz
Statikus #6667 üzenetére
Ez valóban így van, hogy teljesen szubjektív. Van egy operatőr barátom, aki már 4 AIR-t "elfogyasztott", mert munkára használja és annyira szereti, hogy le nem cserélné másra!
Én itt arra próbáltam utalni,. hogy részemről a RTF drónok inkább a hobbi kategóriába tartoznak, míg a nagyobb, mondjuk fix szárnyas villanymadarak meg inkább profi cuccok. Persze a kivétel erősíti a szabályt, mert ott a Fimi A3 ami fix szárnyas és klasszikus hobbídrón és ott a MavicPro vagy a nagy Anafi thermal kamerával amivel meg nem optimális szelfit csinálni -
-
Statikus
senior tag
válasz
KillHates #6661 üzenetére
Javaslom, hogy a MUNKÁRA kifejezést kicsit részletezzük.
Kinek mit jelent a drón munkára használata.
Ugye nem mindenki rallyvideokat készít drónnal, tehát nem mindenkinek számít a leg-leg-leg sebesség.
Vannak, akik épületeket, építményeket fotóznak egyben, vagy annak nagyon kis részletét közelről.
Vannak akik tájfotóznak.
Vannak akik kimennek a 100 hektáros birtokot körberepülni, hogy lássák van e kerítésbontás, vagy akármi.
Vannak akik hőkamerával éjjel vadakat, vagy migráncsokat keresnek a hőkamerával.
Van aki sűrű, növényzettel benőtt környezetben repül, fontos a tökéletes navigációs képesség, az érzékelők és a méret.
Sorolhatnám, de szerintem nem lehet kijelenteni, hogy munkára Phantom, hobbira Mavic.Ki milyen munkára használja még a drónt?
-
Bárcsak így lenne, de sajnos nem.
A legtöbb EU-s déli országban az van érvényben, hogy látótávolságon belül kell használni a drónt max 50m magasságig, lakott területen, üdülőövezetben.
Kilterületen meg nem repülhetsz bele G légtérbe ( ha jól tudom akkor annak 1000 láb)
Itthon az ősrégi posztkommunista paranoid rendelkezés a hatályos, mert stadion és kisvasút építésben jók vagyunk, de az EUs normatívák aktualizálásában nem igazán. Valszeg arra várunk, hogy valami pénztároslőrinc-közeli banda kifejlesszen egy digitális malacpersely appot amivel lehet majd repülni. -
válasz
majestic #6663 üzenetére
Üdv a klubban. Valóban nonszensz, nem véletlenül várja mindenki a normális EU szabályzást. Mindenesetre, amit megtehetsz addig is: DOE tagság, ezzel járó kedvezményes biztosítás megkötése, egyedi légtér engedély igénylése 30 napra. Ha mázlid van, nincs kórház, reptér, BV intézet a környéken, és megadják (plusz repülés előtt és végén fel kell hívni a légi irányítást, ezt se felejtsd el soha! ). Aztán ha éppen csak minden második hónapra kérsz, vagy néha ott is repülsz, ahol nincs engedélyed, az már saját döntés és vérmérséklet kérdése. A helyedben nem ott repülnék, ahol lakok, a második felszállásra az lesz, hogy kukkolod a szomszédságot, a magyar mentalitás már csak ilyen.
-
majestic
őstag
válasz
KillHates #6662 üzenetére
Na de ebből - leegyszerűsítve - az derül ki, hogy sehol és soha nem lehet repülni... Te akkor hol repülsz? Mindig kimész valamilyen elhagyatott részre? Van a hatóságoknak valami bemérő eszközük, hogy bemérjék honnan irányítod a drónt? Akkor mire lehet használni? Minden esetben engedélyt kell kérni? Ez nonszensz!
-
válasz
majestic #6659 üzenetére
Mi van akkor ha “véletlenül” rajtakapnak, hogy nincs repülési engedélyem? Mert én tuti nem akarok engedélyeket kéregetni...
Eljárást indítanak ellened, első körben figyelmeztetnek, utána 30 ezres bírságot is kiszabhatnak.Egy társasház (3 lakásos) teljes alsó szintje az én tulajdonom egy 440 nm-es kizárólagos kerthasználattal. Ott használhatom a gépet?
Nem! Légtérhasználati nélkül egy papírrepülőt sem dobhatnál el a kertedben. Közterülten meg pláne. Engem még teljesen zárt építési területen is b@sztatott két közteres. Aztán odajött az építésvezető és elküldte őket az örömlány anyjukba, hogy mit keresnek ott láthatósági mellény és munkavédelmi sisak nélkül. (rajtam mindig van mellény amikor reptetek, kobak meg az építkezéseken) Ennyit a jogkövetésről a hatóságok részéről.Ha mégis feljelentene a jóindulatú szomszéd, akkor mi történik? Honnan tudja bárki is bizonyítani, hogy egyáltalán van Drónom?
Ezt nem tudom. Én általában személyesen szoktam affektáló prolikkal konfrontálódni, mert valahogy az értelmesebb rétegekből inkább kiváncsiságot vált ki a drónozás nem ellenérzést. De már jártam úgy, hogy egy szántőföld felett reptettem az Inspire-t mert befotóztam egy lovardát, amikor a semmiből megjelent torzonborz, 3 fogú, full alkesz nő és ordítozni kezdett, hogy feljelent mert kukkolok a drónnal. Hát.... nem voltam kedves vele. Fogatkozott, hogy rámhívja a rendőröket de aztán eltakarodott, úgy ahogy jött. -
válasz
lionshamlet #6660 üzenetére
Szerintem hobbira inkább egy Mavic2, munkára meg a Phantom. A Mavic nagy előnye, a mérete, hogy gyorsan RTF, nem kell a propokkal matatni, viszont sokkal sérülékenebb mint a Phantom és drágább is hozzá minden. A Mavic második sorozatában elég sok dolgot kijavítottak.
Nekem egy Inspire1 Pro-m volt, de eladtam, mert munka már nem volt rá annyi és hobbira meg pont a reptetés előtti összeszerelés miatt nem szántam el magam rá. Én ma egy AIR2-t próbáltam mert nekem az AIR1 az egyik nagy kedvencem és gondoltam, hogy az AIR2 majd mekkora nagy előrelépés lesz, de csalódmon kellett. Szerintem a szoftverén butítottak, meg valahogy nem volt annyira "egyben" mint az AIR1. AIR1-et meg nem akartam. Így hát Autel Evo 2 lett belőle, ami viszont nagyon kellemes meglepetés lett! Tényleg hülyebiztosan repül, baromi messzire elmegy (na jó a Mavic2 messzebb megy) és brutál sokat bírja az akkuja. A színe mondjuk elég vicces, de ez van -
lionshamlet
senior tag
Sziasztok, a tortenet röviden:
Dji Phantom 4 dron megserult, elkuldtem szervizbe.
Csakhogy a posta elvesztette a csomagot.
2.5 honap varakozas utan visszaterítettek valamennyi casht.
(Rosszul nem jartam, de nem a teljes vételárat térítettek meg).A kérdés pedig.
Dji Phantom 4 ujra, vagy Mavic pro?
A mavicbol is az elso, vagy a masodik szeria ajanlottabb?
Összehasonlítva mondjuk a Phantom 4-gyel, jobban jarok-e bármelyik maviccel vagy maradjak a Phantom 4-nel?
Esetleg P4 pro, ha tálalok jo árban?
Ebbol kifolyolag hasznaltan szandekszom venni, újszerű allapotban levő dront.
Nem sürgős, ráérek bongeszni a hirdetesi oldalakat.Csak hobbi celra kell, nem munkára.
Érdekelnének a vélemények, pro es kontra.
-
majestic
őstag
Jó egy órát olvasgattam a hozzászólásokat. Szeretnék venni egy Mavic 3 Pro (ha majd megjelenik). A kérdésem az okosokhoz az lenne, hogy végül is most mi az a kötelező szabályzat, ami engem érintene a használattal kapcsolatban.
Mi van akkor ha “véletlenül” rajtakapnak, hogy nincs repülési engedélyem? Mert én tuti nem akarok engedélyeket kéregetni...
Egy társasház (3 lakásos) teljes alsó szintje az én tulajdonom egy 440 nm-es kizárólagos kerthasználattal. Ott használhatom a gépet?
Ha mégis feljelentene a jóindulatú szomszéd, akkor mi történik? Honnan tudja bárki is bizonyítani, hogy egyáltalán van Drónom?
-
NvidiaRTX
őstag
-
Az érdekes, de akkor miért írta a munkatársuk azt, amit? Nyilván túl sokat kérdeztem, így nekem már nem eladó! :) Furcsa volt az egész szitu. Csütörtökön váltottunk néhány emailt, péntek délelőtt küldtem egy emailt, hogy nem tudom webshopon keresztül rendelni, de itt vannak a számlázási és szállítási adatok, és megveszem. Semmi válasz. Volt elég dolgom, nem foglalkoztam vele, gondoltam majd ma biztos jeleznek. Semmi. Megírtam, hogy mi a helyzet, erre jött az infó, hogy már nincs meg. Erre most meg raktáron van. Mindegy, úgy veszem, hogy akkor ezt el kell engedni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Milyen monitort vegyek?
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E6540! I7 4600U / 8GB DDR3 / 128GB SSD! / HD8790M
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- HP EliteBook x360 830 G7 i5-10210U 16GB 256GB 13" FHD Áthajtós érintős 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest