- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
-
Mobilarena
Ebben a topicban tehetitek fel a videokártyákkal kapcsolatos azonnali, sürgős kérdéseiteket! Javasoljuk, hogy mielőtt kérdeztek töltsétek ki az adatlapotokon a konfigurációra vonatkozó részt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
kolopele #90675 üzenetére
Már nagyon régen volt, hogy vmi tartósan 60 fps alatt legyen, szóval passz.
De a 0.1% low esetén honnan veszed, hogy feleződik a képfrissítés?
Emlékeim szerint a VRR előtti monitoromnál csak simán tört a kép, de az fps az szabadon ingadozott a natív frekvencia alatt. Pl. volt egy 40-45 fps-em, akkor az nem volt szinkronban és kész.
Régen, amikor még ilyen Nvidia 6000 és 7000 volt, akkoriban van emlékem arról, hogy a meghajtó fixálta az fps-t 30-ra. Nem 0.1% low, hanem konstans 30 ha nem ment a játék stabil 60 fps-el. Ezt hívtuk adaptív V-sync-nek. Ilyen ma nincs. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kolopele #90595 üzenetére
UE5-től azért nem kell hasra esni. Érdemes megnézni ennek a srácnak videóit, amiben kielemez néhány játékot dev szemszögből és bemutatja mi a probléma forrása, mit lehet tenni ellene és mi lenne elvárható a fejlesztőktől. UE5 elég sok sebből vérzik sajnos, ami a teljesítményt illeti.
#90605kolopele
Ezt a konzol port dolgot nem értem még. Minden hardveren ugyanaz a kód fut amit ugyanaz a motor hajt. Konzolon csak be van lőve minden beállítás és a játék készítésekor is a konzolok limitációit szem előtt tartva ment a fejlesztés. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy egy PC-n ugyanaz a kód lassabban fog futni, vagy emulálva lenne. PC-n csak megnyitják a beállításokat és szénné lehet állítgatni mindent. Sokkal magasabbra, mint konzolon. Pazarlóan magasra. Egyedül a beviteli eszközök kezelésében lehet érdemi eltérés felhasználói oldalról. Ezért is játszok előszeretettel xbox kontrollerrel PC-n. Ha a teljes harc rendszer gamepad köré lett kialakítva, akkor miért ne!
RT: én az RT-re szavazok és már várom az időt, amikor a GI lesz az általános minden játékban. Nyilván akció közben nem az árnyékokat bámulja az ember, de a nyugisabb jeleneteknél azért nagyon kitűnik a raszter fény-árnyék. Nekem rombolja az immerziót.
Illetve egy GI teljesen meg tudja változtatni a játék kinézetét is. Ha a játékok a fotó realisztikus grafikára gyúrnak, akkor az RT kikerülhetetlen lesz. Meg minél előbb terjed hozzá a kellően erős hardver, annál egyszerűbb lesz a fejlesztés is, hisz elég lesz csak bekapcsolni a GI-t, belőni a fényforrásokat, ráhúzni a képre a colour grade-et és készen is vannak.
Meg vannak egyéb hozadékai is, pl RT hang. Kell nekünk az RT. -
Iroil
tag
válasz
kolopele #90343 üzenetére
Vagy nincs bekapcsolva a V-sync vagy nem történik egyszerűen szaggatás. A játék ahol problémás volt amúgy sem engedi a klienst 75fps-en túlra szóval gondolom ha para lenne a freesync kikapcsolás akkor már kellett volna akadjon valamiféle gond. Remélem továbbra is élvezhetem a játékot probléma nélkül mert a fentebb leírt egyvelegek számomra majdcsak olyan, mintha sakkozni kéne megtanítanom egy leveli békát.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
kolopele #90346 üzenetére
Én használom a Frame Gen-t (Nvidia DLSS) ahol lehet és a V-sync egyszer be lett kapcsolva a meghajtóból és soha nem nyúltam hozzá azóta. Nincs képtörés semmilyen fps mellett olyan 20 fps felett (G-sync compatible alsó határa). Nyilván az FG az botrányosan darabos 40 natív képkocka alatt. De persze indie játékon kívül mindenhol VGA limitem van mielőtt elérné a V-sync-et az fps, szóval kvázi mindegy is, hogy be van-e kapcsolva.
Meg fura módon még ahol nincs VGA limitem, ott is megáll olyan 140 fps alatt vmiért. Felteszem az vmi VRR fps cap lehet, amit nem mutat a meghajtó - gondolom a VRR működési tartományán belül szereti tartani a meghajtó az fps-t.
Ugye azt tudjuk, hogy a V-sync az csak ott aktív, ahol az fps eléri a monitor frissítési frekvenciáját. Alatta nem aktív, ott a VRR működik. Szóval 144 Hz-es monitoron csak 144 fps mellett aktív a V-sync. 138 fps-nél G-sync és Freesync aktív. Szóval a V-sync az csak egy limit. Azon felül az FPS cap-nek szerintem csak annyi értelme van, hogy hűvösebb, halkabb a gép és kevesebbet fogyaszt, ha ez vkinek szempont.
Persze ha ciripel a tekercs a kártyán, akkor ott nyilván ez nem szempont. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kolopele #90343 üzenetére
VRR flicker a jelenség neve és az OLED-eket sújtja igazán. Egyik visszatartó erő nálam, a beégés utáni második ellenérvként. LCD-n is létezik papíron a dinamikus kontraszt bekapcsolásakor, de nem igazán jellemző az LCD-re az efféle vibrálás VRR-nél.
Kis helyesbítés: V-sync-et nem váltja ki a Freesync. Vagyis az FPS-t nem fogja limitálni a VRR. Ha nincs V-sync vagy FPS cap, és kellően erős a gép, akkor simán ki fog futni a Freesync tartományból a képernyő frekvenciája felett és ugyanúgy törni fog a kép.
V-sync és Freesync együtt használatos. Előbbit általában meghajtóból jobb kényszeríteni és játékon belül kikapcsolni, mert a driver-es megoldás konzisztensen jobb. Vagy fps cap, ha vkinek a monitor frekvenciája túl gyors lenne vmilyen okból. -
Grave_444
nagyúr
válasz
kolopele #90244 üzenetére
Persze, ha nincs kihasználva visszaveszi az órajeleket, amennyiben nincs módosítva a gyári driveres-játékbeli beállítás. Igen, az ilyen tesztek nem terhelik végig 100%-on.
A fentieket a maximum órajelre értettem, hogy egy UV nem befolyásolja negatív irányba, ezáltal a teljesítménye se lesz kevesebb tőle.
Egyszerüsítve ugyanolyan lesz a kártya, mint gyári állapotában órajel szempontjából, csak csökken a "hőmérséklet, zajszint, fogyasztás" .
-
blp85
senior tag
válasz
kolopele #90229 üzenetére
Nekem is Radeon Pulse 6700XT van, és tényleg a legutolsó frissítés óta magától ugrik fel az Adrenalin szoftver, mondjuk ez annyira nem zavar, illetve talán a legutolsó frissítés volt az, amit egyszer vissza is vontak...
Mondjuk a szoftver frissítés óta mintha a ventilátor vezérlés is másabb lenne, kevésbé érzi magát játék alatt helikopternek a gép (mondjuk lehet ez csak valami placebó hatás).Nekem egy másik hibám volt nem is olyan régen, amit le is írtam, és azóta sem értem, hogy játék alatt kifagy minden és közli, hogy márpedig nem támogatott a DirectX 12 a rendszer által. [link]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
kolopele #90232 üzenetére
9 éve Nv driverek szaladgálnak itt is; egy évnyi rövid szünettel csupán egy Vega8 társaságában. Nulla problémám volt mind a Gamer, mind a Studio meghajtókkal.
Sőt, Studio meghajtóval játszottam sokáig. Semmi eltérést nem tapasztaltam a kettő változat között. Nekem mondjuk az AMD meghajtójával se volt semmi technikai problémám. Csak buta volt, mint a föld. Alap dolgokon kívül nincs benne sok.Annyit még hozzá kell tennem, hogy egy kivételével sosem játszottam új AA játékokkal. Mindig olyan 2 éves lemaradásban vagyok és fél áron húzgálom be, ami tetszik. Addigra úgyis elsimítanak minden hibát, legyen az a meghajtó, a játék fejlesztő, vagy az oprendszer.
Nem is értem miért olyan kritikus mindenki, amikor frissen jelenik meg egy játék. Pár hónapig úgyis bug-okra vadászik mindenki. -
KAMELOT
titán
válasz
kolopele #90232 üzenetére
Saját tapasztalataimat nem hiszem el? Az érdekes lenne.
Tudod érteni is kell a dolgokhoz, nem csak mindenféle xart feltenni. Sajnos a legtöbb gond abból van, hogy nem értenek hozzá, mindneféle nem oda illő dolgokat felraknak, vírusirtó nincs. Aztán csodálkoznak, hogy gebasz vna a géppel. -
KAMELOT
titán
válasz
kolopele #90224 üzenetére
Itt azt írtad jó a driver, 5 nap múlva már nem jó!?
-
basaharc502
aktív tag
válasz
kolopele #90224 üzenetére
Hát most szórakoztam ezzel, de ugyan az a helyzet...ami érdekes, mert ha elindítok egy játékot a jobb felső sarokban feldobja azt a kis ablakot, hogy alt+r-el játék közben is beléphetek az adrenalin software-be....aztán hiába pumpálom az alt+r-t nem történik semmi...ellenben minden játékban a textúrák nehezen töltődnek be, a hang is késik stb...valami gebasz lett...az is lehet, hogy a kártya haldoklik, bár attól még az amd software-nek el kellene indulnia.
-
-
h4mi1
tag
válasz
kolopele #90103 üzenetére
megjott a tap ugyan ugy nem detektálja.. esetleg valaki vágja milehet uj gep mostmar minden uj osszeraktam mukodott masnap mar nem kapcsolt be a monitor mikor elinditottam a gepet , ha a videokartyara van dugva hdmi vagy dp , alaplaprol van kep, a gepen ha ranezek nem is latja a video kartyat viszont az elrejtett eszkozokbe meg ott van , kikapcsolva nincs, nvidia t nem engedi feltenni mert azt irja h nem talal video kartyat ,
probaltam : bios update , downgrade , reset, kivenni berakni ujra csatlakozokat megneztem ,masik hdmi kabel , dp kabel, maga a kartya vilagit rajta az msi ventik nem porgonek es hideg is az egesz
fx 7600x , msi 4060 ti 16gb , msi b650 mortal motherboard, msi a750gl psu
-
h4mi1
tag
válasz
kolopele #90099 üzenetére
ez egy EVGA 650BQ amugy most h igy gondolkozok rajta volt olyan az elozo setuppal h ha ujra inditottam a gépen akkor a monitor nem kapcsolt be , de nem gondoltam volna h a táp miatt inkabb a video kartyára gyanakodtam akkor is, a regi video kartyam meg van de az joval gyengébb mint a 4060 ti 16gb az egy 1060 8gb
-
Viktor77
titán
válasz
kolopele #90015 üzenetére
Nem ezzel van a gond.
De ilyen fórumon nem hozunk ilyen érvet. Egyrészt nevetséges, másrészt, ki számít komoly rendszergazdának, harmadrészt semmivel tudod alátámasztani az állításod=nevetségessé teszed magad és kapod a megjegyzéseket. Szerintem ez neked sem hiányzik. -
Csokifalo
senior tag
válasz
kolopele #89966 üzenetére
Most erre azt mondom, hogy én se vagyok mai darab, annakidején amikor bejött a VHS kazetta akkor volt Budapesten 3 db kölcsönző ami úgy nézett ki ( Intervideo ) hogy ha kellett egy 20 éves film ( nyugati dekadens filmeket el lehetett felejteni, cserébe voltak 20 éves premierek
) na szóval felszálltam a trolira, utána metro, villamos, és gyalog hogy a tékába érjek, ahol kivettem a hőn áhított kazettát, már ha bent volt. Aztán haza, és megnéztem a lejátszó videómagnón, amihez távirányító sem volt. ( majd aztán később persze lett távirányítós, meg egy felvevős is hogy másolhassam ). Na szóval, mondom ezt most úgy, hogy minden szobában 4K-s tv még a garázsban is,plex szerver kb 3000 db letorrentezett filmmel, ebből kb 400 mese, meg sorozatok. A feleségem a nappaliba nyomja állandóan, max híradót néz, a gyerekszobába és nálam csak dísznek van koax, tv-t sose nézünk, a lányom 0-24 mesézik, ha úton van akkor tabletről ( 4ik tablet Neki 9 évesen ), én meg a szobába ultrashort 4K vetítővel a nagyobb filmeket egy 170-es vászonra, vagy csak net/film a 85' oled tv-n. No, kissé hosszú lett, de ezt arra írtam amit mondtál, nekem is 1998 ban volt az első pc-m, 2 évig netem se volt, utána is csak betárcsázós, majd arany áron ISDN... és akkor a lényeg: most azért mert AKKOR az volt, nem feltétlen akarja az ember ugyanazt az élményt most is megélni
Régen évekig nyomtam mondjuk a Return the castle Wolfenstein-t, most meg véletlen betettem meta3 VR szemüvegbe nosztalgiázni, és 10p után uninstall volt annyira sz@r volt sajnos... Szerintem az ember génjeiben természetes a kódolt fejlődésre vágyás, miért kellene ma azt nézni mi volt 25 éve. Édesanyám is mindig a kukoricacsutka babát emlegette, kb annyira érdekelt mint most a lányomat egy VHS kazetta ( bár van nosztalgia sarkom Videoton tv-vel de kb tojik rá...Béke
-
Csokifalo
senior tag
válasz
kolopele #89958 üzenetére
Sajnos komolyan gondolom igen... mivel engem kizárólag COD érdekel, a feleségemmel online toljuk minden este ha elalszik a gyerek ( Ő boxról ). És sajnos IGEN marhára észreveszem, mutatom is.
DLSS nélküli nyers eredmény 4K ultra ( 120 Hz oled tv ):
Alulfesz és stock:29-07-2024, 19:22:46 cod.exe benchmark completed, 20313 frames rendered in 142.047 s
Average framerate : 143.0 FPS
Minimum framerate : 113.9 FPS
Maximum framerate : 173.2 FPS
1% low framerate : 110.7 FPS
0.1% low framerate : 36.0 FPS
29-07-2024, 19:25:43 cod.exe benchmark completed, 21412 frames rendered in 137.797 s
Average framerate : 155.3 FPS
Minimum framerate : 122.4 FPS
Maximum framerate : 189.4 FPS
1% low framerate : 114.3 FPS
0.1% low framerate : 30.0 FPSOC
30-07-2024, 01:33:30 cod.exe benchmark completed, 23150 frames rendered in 148.984 s
Average framerate : 155.3 FPS
Minimum framerate : 115.2 FPS
Maximum framerate : 203.7 FPS
1% low framerate : 114.5 FPS
0.1% low framerate : 90.5 FPS
Ami ebben az esetben engem érdekel, az a 0.1% és az 1% low
Single playerben ez nyilván senkit se érdekel
De ha multiban 120 ról bezuhansz 30-ra, azt megérzed, ergo pont sz@rrá lőnek
Ennek fényében NEKEM igenis fontos, ki mire használja ugye, nekem egy jó minőségű stabil 120 fps ami a lényeg, bezuhanások nélkül#89959Teasüti : úgy látom COD-nál ez pont nem így van, vagy legalább is nálam nem, pedig azt hiszem jól csináltam
-
KAMELOT
titán
válasz
kolopele #89864 üzenetére
Hwinfo, gpuz értékekből tudunk meg sok mindent.
Mennyi a venti rpm, hőfokok, egyes ágakon a fesz és stb.
Nagyon fontos információ.
A legtöbb ember érdekes, hgoy szó nélkül veteszi a dolgokat.
Mint pl. itt nagyon részletesen és átláthatóan leírta a dolgokat, így nem kell 500 embernek 659x megkérdezni, hogy mi mennyi meg hol stb.
Ha valaki kérdez, akkor kb így kell kinézni a kérdésnek! -
bobalazs
nagyúr
válasz
kolopele #89860 üzenetére
Nem tudom miért szólsz hozzá ha nem értesz hozzá.
Szerinted a power limit és az alulfeszelés ugyanaz.
UV is csak úgy állítható be, hogy valamennyit csökken egy VGA teljesítménye, ami általában 2%. A power limit lejjebb húzása ugyanez,P = U × I még mindig.
nagyúr létedre millió hsz.el mindig ugyanazokat a hülyeségeket írogatod, és olyanhoz is hozzászólsz amihez nem értesz.
Mást is ki szoktam javítani ha blődséget ír, veled meg az a bajom hogy rendszeresen csinálod. -
Grave_444
nagyúr
válasz
kolopele #89860 üzenetére
Mivel szakmai topik azon kevesek közé tartozom, akik még nem ignorálnak és veszem a fáradtságot kijavítom a téves információt, ha már nekem címezted.
Ha nem azonos chipekről van szó, nyilván nem egyenlő erősek azonos órajelen.Mivel a többség szerint is így helyes, lehet el kéne gondolkodni.
Egyébként most te álltál másba. -
Grave_444
nagyúr
válasz
kolopele #89854 üzenetére
Hogy lenne már ugyanaz a kettő.
Ha power limit csökkentéssel szeretnél jobb hőfokokat elérni nem 2%-al fogod kisebb értékre állítani. PW limit csökkentéssel lassabb órajelen fog menni és gyengébb lesz.
UV mellett egyáltalán nem kötelező kisebb órajelet megadni, sőt, tuningolni is ugyanúgy lehet."A power limit lejjebb húzása ugyanez, csak biztosabb."
UV esetén a teljesítmény limit változatlan maradhat, tehát nem ugyanaz.Amennyiben nem muszáj, fals infókkal ne zavard össze a kérdezőt.
-
-
bence5511
csendes tag
válasz
kolopele #89788 üzenetére
Ha minden igaz jövőhétvégén egy i5 13600k-s processzorral leteszteljük a kártyámat egy másik gépben, aztán akkor meglátjuk, hogy mi a helyzet, annak a cpu-nak bőven elégnek kéne lennie. Viszont az övét sajnos nem akarja átrakni az enyémben mert túl sok meló lenne, illetve nem akarja annyira szét szedni a gépét, úgyhogy abban maradtunk, hogy a kártyát átdobjuk megnézni aztán meglátjuk. Legalább a kártyát akkor tényleg ki lehet zárni, ha ott jó.
-
bence5511
csendes tag
válasz
kolopele #89776 üzenetére
Aha hát sajnos lehet benne valami, nagy eséllyel akkor kihúzom ezzel karácsony körülig, aztán remélhetőleg egy félconfig csere megoldja, ha nem akkor meg eladom a maradékot is aztán teljes csere. Legalább pár problémát sikerült kiküszöbölni, illetve használhatóbbá tenni mint volt előtte, köszi szépen minden ötletet amit leírtál.
-
bence5511
csendes tag
válasz
kolopele #89771 üzenetére
Igen én is pont ettől félek, hogy mi van ha veszek új lapot + procit + ramot és még mindig fenn áll ez a probléma. Karácsonyra már egyre jobban agyalok magamnak egy 7800x3d vásárlásán, mert akkor azért az elég jövő biztos lenne kártya + foglalat szempontjából. Csak tényleg az a bosszantó, hogy ha egyik haveromnak egy i5 9400f-el és egy rtx 4060 al + 1x16gb rammal ami ugye neki csak 2400mhz-n megy mert xmp-t nem nyomta rá, beakadás nélkül mennek ezek a játékok, és ez tényleg így van mert átmentem hozzá és ki is tudtam próbálni nála, akkor azért egy erősebb procival, hogy a fenébe hozhat nekem jóval rosszabb eredményt.
Nem tudom már a lapon és a processzor cseréjén kívül mit lehetne csinálni, ami bosszantó, hogy van a lapra és a processzorra is garancia, de hát így nem tudom visszaküldeni se mert benchmark alatt meg jól teljesít, és nem csinál semmi kirívót. -
bence5511
csendes tag
válasz
kolopele #89716 üzenetére
Ahogy említettem is, ez a 91 fok csak az indításnál volt (ami lehet attól még rossz nem azt mondom) kb 25 másodpercig, utána a 30-ik percnél is a maximum amit elért 85.5 volt. Amúgy nem rég volt újrapasztázva szóval sajnos az nem lehet gond, ráadásul egy thermal grizzly pasztával, szóval nem egy vacakkal.
Ezen a hűtőn gondolkodtam, mert korrekt áron megy és jókat olvasni róla:
Thermalright Assassin X 120 Refined SE PlusViszont kicsit félek, hogy nem fogja megoldani a kártya problémám, mivel amikor a cpu nincs magas hőfokon a kártya ugyan úgy pihen jóformán, de értem én persze ettől függetlenül ezt is kezelni kell csak bosszantó, hogy semmi olyan kiütköző dolog nincs és valamiért még sem akar úgy működni ahogy kellene.
-
bence5511
csendes tag
válasz
kolopele #89705 üzenetére
Ezek az eredmények születtek:
Ami feltünt, hogy játékkal ellentétben ez a program alatt 3.7 volt az órajel maximuma illetve, viszonylag gyakran bedobálja 3,6-ig, de csak 1 másodpercre majd visszaugrik 3,7-re 10 másodpercig kb, ilyesmi ütemben változott.UI: A proci a teszt elején ugrott meg 90+ ig, utána ahogy elkezdett a venti dolgozni visszaállt inkább ilyen 80-83 ig, majd a vége fele kezdett 86 ig menni.
https://ibb.co/HzrJ2gQ
https://ibb.co/z6Y9Xfk
https://ibb.co/VtSS0jd
https://ibb.co/nkCYtpW
https://ibb.co/0XgqpG3Saltanus néztem, de semmit nem találtam ami nem stimmelt volna, illetve egy bios frissítést is megejtettem, de nem jutottam előrébb vele. Persze simán lehet elsiklok dolgok felett, mert azért nem vagyok biosban annyira jártas.
Nemsokára futtatok heavygrip egy cb-t is, arról is küldök képet majd.
-
5leteseN
senior tag
válasz
kolopele #89703 üzenetére
Én egy próba erejéig tennék a VRM-ekre egy hűtő-légáramlatot először ideiglenesen, ha van értelme, akkor pedig "Csináld-Magad"/DIY véglegesen.
Biztos vannak valami rugalmasan rögzíthető, beállítható(flexibilis) ventik, az ide elegendőkisebb teljesítménnyel is, amik bőven elegendőek a VRM-ekhez.Nem nehéz, kis "elszántsággal" lazán megy egy ilyen. Régebben napi szinten módosítottam így saját "Gamer"-ré tuningolt vasaimat, jó eredménnyel.
Most is gyakorolom ezt a műfajt, csak már más területeken. -
5leteseN
senior tag
válasz
kolopele #89604 üzenetére
Jól megtervezett hűtés("rendszer") esetén az utolsó 10%-os fordulatszám tartomány a hatásfok romlása miatt már csak 5% körüli levegő-többletet jelent, az utolsó 5% meg már csak 2-3%-ot.
Nem lineáris a levegőmennyiség görbe a fordulatszámmal, általában.Az összedobált hűtéseknél viszont lehetnek komoly tartalékok, de ritka, hogy egy jelentősen nagyobb teljesítményre képes (ezért valószínűleg drágább)motor kerülne a mai fillér-szexelő világban egy VGA-ra.
Ez az néhány napjainkban érvényes "ököl-szabály" csak úgy érdekességként került ide.Más VGA-terület hasonlóan "elméretezett" és elfelejtett(letiltású, ezért) kihasználatlanul hagyott(és megtalált
) lehetőségeire volt nosztalgikus példa nálam az nV-cég GeForce 4200Ti-k esete, amikből szinte mindig lehetett 4500Ti-t csinálni, és gyakran még 4800Ti-t is.
Szép különbség volt teljesítményben és árban is!
Jól jött ifjú titánként!Vissza kanyarodva: A hűtésnél például egy áramlásjavító tölcsér hasonlót, vagy akár többet is hoz a konyhára(hűtő-levegő mennyiséget), mint az utolsó 10-15% fordulat, ami magas fordulatszám tartománytól szoktak üvölteni a ventik.
Pl egy ilyen áramlásjavító és hatásfok növelő tölcsérröp van szó (egy gázturbina elé rögzítve a próbapadon):
Helyhiány miatt, és mert most(még ? ) nem divatos, és menő, és cool ez a megoldás, ezért nem szokásos, nem is alkalmazzák VGA-k esetében, pedig a csendesítős, hűtés-hatásfok javítós célra ez is jó.
Ha valaki "elvetemült" mégis megcsinálja, betehetné az előtte/utána eredményt!
-
Csongi2015
tag
válasz
kolopele #89546 üzenetére
Sziasztok!Jó reggelt mindenkinek!
Visszaállítottam a venti vezérlőt,gyári beállításra így a vga hőfok 65 körül mozog ez nem nagyon változott,a hotspot 90-95 között.A ventik így 2000 ford körül mennek maximum.Ha majd ma odajutok csinálok hwinfot játék közben és felteszem. -
Grave_444
nagyúr
válasz
kolopele #89546 üzenetére
Tudom, de ahogy neki be van állítva úgy nem csak az órajelet tartja, hanem a feszültséget is idle, azért írtam.
Nem mondanám csúszkálásnak, szerintem teljesen mindegy, hogy játék közben hőmérsékletfüggően 1890 vagy 1905MHz a GPU. Ha nem állítasz semmit is ez alapján szabályozza a boost órajeleket minden mai kártya.
User error, ami miatt eredetileg írt, igen, mert szarul van/volt beállítva az AB. -
Csongi2015
tag
válasz
kolopele #89546 üzenetére
Sziasztok!Majd csinálok egy hwinfo-t,felteszem ide és visszaállítom a venti görbét gyárira hogy akkor mennyik a hőfokok,ha a 90 pár fok a hotspot és nem gond akkor addig fölengedem,és meglátom hogy mennyire mennek a ventik ennél a hőfoknál de gyanítom hogy alatta lesz a 100% nak így.Köszönöm!
-
OmikronO
csendes tag
válasz
kolopele #89171 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Ajánlom a Fan Control nevű alkalmazást. Egy órát el lehet vele bíbelődni, de nagyon részletesen be lehet vele hangolni a ventiket. TUF lapom van és nem tudtam a BIOS-ban úgy beállítani ahogy szerettem volna, mert az alapértelmezett érték túl magas, és persze be a BIOS-ba, ki a BIOS-ból stb... Végül így lőttem be:
Nálam 56°-nál indulnak be a VGA-n a ventik, a front ventit rá állítottam a VGA-ra, alig indulnak el. Nagyon finoman hangolható vele az egész gép és persze így hangtalan. Meg van vele az a jó fajta érzés, hogy "na akkor ez meg van".
-
Pikari
veterán
válasz
kolopele #89159 üzenetére
Igazad van, de ugyanakkor a hozzászólásban leírt dolgok miatt egyúttal nincs. Bár egy 8800GT 2007-ből elég lenne a megfelelő grafikai színvonalhoz ma is, ha a játékok optimizálva lennének, és visszafele kompatibilisek lennének. De nem azok.
Lustaság, trehányság, inkompetencia, időhiány, trendvonatok, mesterséges elavulás, agyhalott konzumerizmus. mainsteam enginekben való kókányolás - hülyéknek tervezve, hülyék által megírva - a játékfejlesztés és a programozás teljes elválása sok esetben olyan extrém szinten, hogy a fájlformátumok, a pixel és a polygonok fogalmának nem értése, akár több tízezer polygonos fűcsomókat eredményezve úgy, hogy mindegyik külön modell, több gigás pályák... Lehetne sorolni a végtelenségig a különféle okok egyvelegét, aminek bizony az az eredménye, hogy az újabbnál újabb videójátékok valóságtól elrugaszkodott gépigénnyel rendelkeznek annak ellenére, hogy ránézésre nem néznek ki sokkal jobban, mint a közel húsz évvel korábbi elődeik.
Azzal, hogy az emberek százezreket dobálnak ki a műanyag féltéglákra, legitimálják ezt a trendet, és emiatt egyre több olyan helyzet lesz, hogy a 8-12 gb már valamihez kevés lehet.
Hogy megéri -e? Egy 10 centis luxus műanyag féltégla a videójátékozás élményének kicsiny növelése érdekében megér félmillió forintot? Segítek, nem. Húszezret sem. De kapitalizmus van, és az emberek a pénztárcájukkal szavaznak. Minden annyit ér, amennyiért el lehet adni.
-
De4d
őstag
válasz
kolopele #89155 üzenetére
Csak 2k-t használok, és van egy 4070em egyelőre nem is cserélnék, csak 12gb és ugye nem olyan rég jött 4070ti s ami kapott 16gb-t, illetve első emlékem az volt hogy a sima super is 16gb-s és azzal a némi felárral érdemes lenne e váltani, de gyors utánanéztem, kideülrt rosszul emlékeztem a sima super is csak 12 gb a 4060ti kapott 16gb-t (arra meg biztos nem váltok le) Szívem szerint egy 4070ti supert választanék utólag, de az már sokkal drágább, a sima superre így hogy nem is 16gb-s meg nem érdemes váltani a sima 4070ről.
-
pandras83
őstag
válasz
kolopele #89115 üzenetére
Bocs tőled is meg ricsip-től is a szarkazmusért és a leegyszerűsített válaszért. Csupingo kolléga itt írja fentebb a pontos választ.
Az meg szerintem is teljesen normális hogy csúcs vga-val tesztelnek, de ha a user csak ez alapján választ, akkor lesz neki nagyobb gondja is mint a cpu-vga arány.
Aki nem "kezeli a helyén dolgokat", az így járt. Nem is értem miért aggódsz a "user" miatt. Aki nem megy utána a legalapvetőbb infóknak és/vagy nem tanul a hibákból, annak nem való semmilyen gép, nemhogy egy gamer pc.
-
Csupingo
veterán
válasz
kolopele #89117 üzenetére
Persze, de nem a monitor határozza meg pl. a minimum fps-t. Igen, ha nincs óriási különbség a processzorok között, akkor szabad szemmel sokszor nem is lehet észrevenni semmit. Amúgy már egy gtx 1060, rx 580 esetén is írták többször a tulajok, hogy 4.gen-es i5-ről, i7-ről erősebb cpu-ra váltva sok játék teljesen "kisimult".
Ha meg nagyon extrém a helyzet: nagyon gyenge vga, ami adott helyzetben 25fps-t tud, nagyon erős cpu-val kb. mindenhol 25fps-t fog produkálni. Nagyon gyenge cpu erős vga-val meg játékhelyzetenként nagyon eltérő számokat fog hozni. Pl. 5-ről 100-ra ugrál az fps számláló. Ez a rosszabb eset, mert ettől érzed darabosnak a játékot.Manapság nem ilyen drasztikus a helyzet, ha az ember igyekszik jól összeválogatni az alkatrészeket akkor nem fut ilyen szélsőséges szituációkba. Régebben ezzel én is többször találkoztam, mikor diákként csak gyenge cpu-t és vga-t tudtam venni amik alig bírtak kiköhögni 25 fps-t, ami gyakran szépen bezuhant.
-
Csupingo
veterán
válasz
kolopele #89115 üzenetére
Most nem erről van szó, a monitornak meg semmi köze hozzá. Arra céloztak, hogy pl. az átlag fps lehet elegendő eltérő erősségű processzorok esetén is, de a minimum fps jóval magasabb lehet egy jóval erősebb cpu-val. Valamint robbanások, gyors mozgás, több egység esetén is kevésbé esnek vissza az fps számok játékokban. Ez azt eredményezi, hogy a maximum és minimum között is ritkábban és kisebbeket fog ugrálni a számláló, ezáltal simább lesz a játékmenet. Persze ahhoz, hogy ezeket kiérezd, viszonylag szélsőséges helyzetek kellenek, ezért kicsit gyengébb vagy erősebb procik esetén ez szinte észrevehetetlen.
-
-
Lézerparaszt
őstag
válasz
kolopele #89089 üzenetére
Köszi! Eddig nem használtam ezeket mert mindig jó procim volt SLI miatt. Gyorsan néztem pár tesztet YT-on, van amiben csak egy kicsit marad el, van amiben kicsit jobban a 4060. Viszont ha bekapcsoljuk a DLSS3-at és a FG-t akkor kb ugyanaz, vagy jobb a 4060. Szerintem a videós is így érthette. Szerencsére csak olyan játékokkal játszom amiben van mindkettő, vagy egyáltalán nem is számít mert nincs gépigénye (Factorio).
Nem vagyok már nagy igényű, használom majd a DLSS3-at és a FG-t is, ráadásul így 3090 után az a 120W-os TDP is elég vonzó. -
-
-
5leteseN
senior tag
válasz
kolopele #89053 üzenetére
Nincs elég, egyértelmű infó.
Az is érdekes, hogy az ezek szerint sejthetően 400MHz-cel visszavett freki után is, sőt jobban fagy és összeomlanak a játékok!
Ez nekem VGA és-vagy driver probléma!
Esetleg a VGA-t illesztő PCIe hidat ellesztó gyári driver --volt már nekem ilyen: DELL T5810), de ez itt nem valószínű.Egy VGA-cserés teszt nálam a következő lépés, majd a táp.
-
Pikari
veterán
válasz
kolopele #88901 üzenetére
Annyit hozzátennék, hogy én B/C kategóriás, és indie játékokkal szoktam inkább játszani. Ezek eljutottak a 800 mbyte-2.9 gbyte körüli méretektől a 10-80 gigáig, a kukából kiszedett 9500GT-n 120 fps-től a 2 fps-ig mindössze 5 év alatt. És nem az engine hibája. Plusz, ugyanúgy néznek ki, mint a 10 évvel ezelőtti iterációik. Szóval mindenki levonhatja a következtetést magának, ami számomra leginkább az, hogy ne etessük a hardvergyártókat pénzzel.
-
Pikari
veterán
válasz
kolopele #88899 üzenetére
Azt figyeltem meg, hogy amikor az aktuális korszak játékai gagyik, és kevés van belőlük, akkor olcsók a gamer gépek.
Pl 2009 körül, amikor még tombolt a windows xp korszak annak ellenére, hogy technológiailag már a dx11 is létezett, de a kompatibilitás miatt szinte az összes játéknak volt emiatt directx9-es/vagy opengl 1.x-es verziója, amik meg általában a leggagyibb athlon xp-n is mentek. Mivel eleve elég kevés játék volt, ami volt is, elég élvezhetetlen, nem nagyon rohantak az emberek gaming pc-t építeni, ezért lehetett venni mondjuk egy x1600-at milkacsoki áráért, athlonxp benne 2x512 mega rammal szintén megvolt 5k körül. Persze aki nagyon menő akart lenni, az már 8800g-t tolt a gépébe, core2duo vagy quad mellé, de az közel az abszolút csúcshoz is 150 körül megvolt (mai árfolyamon számítva 300).
-
Leone743
tag
válasz
kolopele #88896 üzenetére
egyszer fateral kicseréltette egy szemét pc boltos az egész gépet (alkatrészenként egyesével)mert csak a legvégén jötek rá hogy a bekapcsoló gomb szar,de adigra már kifizetet mindent és enyi,szoval a hozzá álásról lehet vitatkozni hogy mi szar és mi nem
ráadásul az ott maradt alkatrészeket elrakta
-
-
Pikari
veterán
válasz
kolopele #88892 üzenetére
A legtöbb táp, még a Chieftec és Társa és hasonlók agyonajnározott drótos krupmplijai is, tényleg instabilkodni kezdenek lekapcsolás helyett. Például simán bejárja az 5v ág a 4.3mat zokszó nélkül, semmi olyan védelem nincs bennük, ami valódi felhasználás és valódi problémák során le tudná kapcsolni a rendszert.
Ezzel együtt itt valószínűleg tényleg nem az lesz a probléma.
De aki úgy guberálja össze alkatrészenként a gépét, annak sajnos meg kell küzdeni ilyenekkel, a régi szép időkben is csak így ment, amikor az ember összebugázta magát a 400as processzorát, ali alaplapokat, acorp tápját, rossz szektoros 30 gigás slim maxtorját, enyhén érintkezési hibás mobil rackjeit, tnt2 m64eket...
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- DELL WD19 / WD19S dokkoló + 130W töltő
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest