- Fotók, videók mobillal
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz
Ear001 #78758 üzenetére
"Hisz frekvenciánként késleltetünk, vagy nem?"
Nem tudom a nagyon űber stúdiótechnikában, vagy a térhangosítás világában létezik-e ilyesmi, de az autós DSP-k biztosan nem képesek erre (vélelmezem, előbbiek sem)
Viszont izgalmas problémákat lehetne megoldani vele, főleg ha állítható (amolyan Q faktor módjára) sávtartományokban lehetne időkorrekciózni. Onnantól ki volna az az allpass filter, minden hibájával együtt
Viszont tényleg érdekelne ha létezik ilyen megoldás, hogyan és miként működik...? -
válasz
Ear001 #78764 üzenetére
Oké, ha elmagyarázod elfogadom. Kérdésem tehát, van egy DSP-zett jel egy csatornán ami bemegy a "hagyományos" keresztváltóba. Onnan tovább megy akkor ugye a magasnak és a mélyközépnek. Hogyan lehet akkor itt megoldani, hogy a mélyközépnek 1ms késleltetést állítok be, a magasnak meg mondjuk 1.2ms-ot? Érdekel ez mostmár tényleg.
-
válasz
Ear001 #78758 üzenetére
Nem-nem. Nem lehet frekvenciánként késleltetni. Tehát értem mire gondolsz. Most csak kerek számokkal számoljuk. Úgy gondolod, hogy pl egy magas sugárzónak /induljon 2KHz-től/ egy csatornán belül késlelteted a 2KHz feletti jelet a magasnak és két 2KHz alatti jeleket pedig a mélyközépnek? Egy csatornán belül ez nem kivitelezhető sajnos. Ehhez 2 csatorna kell. Egyik csatornára bekötöd a magasakat, ott elvégzed a vágásokat ha nincs keresztváltó, amit megkap a magas. Másik csatornán elvégzed a vágásokat a mélyközépnek és azt a jelet kapja. Egy csatornán belül ez nem kivitelezhető. Plusz még a klasszikus felállásban a sub-nak is kell egy csatorna. És van ugye a 3út+sub ami elterjedt. Ott már 7 csatornára van szükség. És van a fanatik kategória /Steinbacher Péter/ akinek a Brax dsp 12 csatornája sem elég már
-
válasz
Ear001 #78756 üzenetére
Tehát Jelforrás-DSP-erősítő-keresztváltó igen. Szóval vegyünk mindössze egy két csatornás erősítőt, legyen jobb és bal oldali csatorna. Tehát a jobb oldali csatornát, bekötöd a "hagyományos" keresztváltóba, amiből ugye két csatorna lesz, mivel leválasztod a magassugárzókat és a mélyközepeket. Viszont a dsp-vel csak az erősitőnek az egy csatornáját tudod késleltetni, tehát azt a késleltetett jelet kapja meg a magas és mélyközép is. Vegyünk 1ms késleltetést egy csatornán. Szóval ez bemegy a keresztváltóba, ott a magassugárzó és a mélyközép is ugyan azt a 1ms-mal késleltetett jelet fogja kapni, AMI NAGYON NEM JÓ. De BI-AMP keresztváltónál pont ezt küszöbölték ki.
Igazad van, komoly DSP-k világában teljesen felesleges a keresztváltó. Van néhány fanatikus, aki azt állítja, hogy az igazán jó hang keresztváltón keresztül lesz. Ezzel lehet egyetérteni és lehet nem egyetérteni. Szerintem felesleges, sokak szerint nem.
-
válasz
Ear001 #78754 üzenetére
Jajj, kicsit tényleg elegem van az ilyen hozzászólásaidból!! Két üzenete van ennek. Az egyik, hogy hatalmas szakmai tudással rendelkezel, másik, hogy a számodra teljesen triviális dolgokról állítok orbitális hülyeségeket, amivel a teljes tudatlanságomat próbálod közvetíteni a topik követői felé!
Nincs ezzel baj, de akkor legalább a lexikális tudásod picit darabját megosztanád, hogy miért vagyok hülye. Írd le, és ha úgy van felvállalom, hogy hülye voltam és esetleg még tanulni is tudok belőle.Szóval itt van ez a "hagyományos" autos keresztváltó /nevezzük most így/:
Szóval itt van egy csatorna bemenet az erősítőből, amit oszt magassugárzóra és mélyközépre. Itt, hogyan fogod elvégezni az időkorrekciót külön a magassugárzókra és külön a mélyközepekre? Esetleg azt állítod, hogy mondjuk pl a jobb oldalon az A oszlopon a füled magasságában elhelyezett magassugárzó és a bokád és térded közt az ajtóban elhelyezett mélyközép nem kíván külön időkorrekciót? Vagy esetleg azt állítod, hogy egy autoban nincs szükség egyáltalán időkorrekcióra? Nem tudom eldönteni a velős válasz-kérdésedből sajnos, mert annyira szakmai
Talán facebookon elmegy ez, de egy szakmai topikban semmiképpen!
Itt meg van amit troll81 kolléga csatolt képet, a Rainbow Germánium BI-AMP keresztváltóról:
Itt ha kiveszed az összekötő lemezt, akkor külön csatornát kap a magassugárzó és külön csatornát a mélyközép. Így külön külön tudod a késleltetéseket állítani. Ennyit állítottam mindössze!! -
troll81
addikt
válasz
Ear001 #78641 üzenetére
privátban ki fejthetned bővebben. mint tudjuk a hang megítélése szubjektív egyéntől függő.
rendes teszt canton hangfallal párosítva nem volt szarvagy csak rossz a fülem .
[link] es mitől ilyen drága úgymond ha szar lessz eladom.tudok melle fujitsu ten illetve yamaha esb ra steg part is tenni.
ezt kellene megfejteni a rádió hoz melyik melyik csatorna.
Mindenképp jó lenne ellenőrzés céljából megfejteni -
-
spidersoft
senior tag
válasz
Ear001 #77249 üzenetére
Sziasztok ismét!
Végül egy Kenwood KMM205 lett. Korrekt jószág, szól a rádió mindenfelé, amerre megyek, viszont van vele egy bajom: minden második kulcselfordításra bekapcsol magától. Ez mitől lehet? Tehát ha ki van kapcsolva a rádió, és leállítom az autót, majd újra elindítom az autót, akkor kikapcsolva marad, és ha megint leállítom, majd elindítom, akkor viszont már bekapcsol és szól a rádió... ami nehezíti a probléma felderítését: nem minden esetben csinálja, de elég gyakran.
Köszönöm az infót!
-
spidersoft
senior tag
válasz
Ear001 #77245 üzenetére
Ez rendben van, inkább az lenne a kérdésem, hogy a tunerben van-e különbség... például tévéknél a siemensek tunerje, úgy vettem észre, érzékenyebb.
A kocsin amúgy a gyári antenna van hátul. nem tudom, hogy milyen nyereségű, nem nagyon volt használva eddig... lehet, hogy teljesen jó, az is lehet, hogy nem
de most nem antennát, hanem rádiót kéne vennem másikat, nyilván azon is múlik, és nem akarom, hogy benézzem ezt a kérdést. Aztán majd ha kevés lesz, gondolkozok az antenna cseréjén is. Városokban (pláne a fővárosban) ez nyilván nem kérdés, nagyjából mindenhol van tökéletes vétel, de itt a hegyek-dombok között hamar veszik az amúgyis távolról érkező, vagy helyi csatorna esetén mérsékelt teljesítményű jel...
-
bl555
csendes tag
-
Wollf
tag
-
Pietrosz
addikt
válasz
Ear001 #76930 üzenetére
A kábellel nincs gond szellőzés az nem sok van már ha azt szellozesnek lehet nevezni hogy nincs letakarva semmivel. Szerintem kap egy ventit amúgy is egy szinttel lejjebb akarom rakni van egy kis rekesz a csomagtartóban a felső szint alatt oda pont elfer felette meg vágok egy lyukat kérdés hogy befelé fujjon a venti vagy kifelé
-
dethroner
veterán
-
Lusu
aktív tag
válasz
Ear001 #76315 üzenetére
A rezgéselnyelős részét nem is vitatom, de azért kérdezem, van ennek bármi jelentőssége abban az esetben, amikor a kiemelő gyűrű körül bármit is veszel számba, 100x jobban fog rezegni mint az a rétegelt lemez gyűrű? Szobában egyértelmű előny, de egy autóban nem ez fogja a megváltást hozni.
Vajon megéri a szopást az észrevehetetlen akusztikai előny a kétséges felületkezeléssel? Mert lássuk be, ahol betekered a csavart, akár egy tessauer anya betétbe, ott a légnedvesség kérlelhetetlenül utat talál, elkezd hízni az MDF, reped a lakk...
-
SoulReaver
veterán
válasz
Ear001 #76175 üzenetére
Tudtad, hogy van autóspecifikus kiemelő keret ajtókhoz? 3 lyuk van rajta összesen, ezt gondolom egy óvódás is képes lyukra tenni.
Meglátjuk mennyi idő lesz. Max a szombat is rámegy.
Nyilván minden autó egyforma igaz?
Szedtem már szét az ajtókat, nekem 10 perc volt az első kettő. Akkor egy szakinak, aki mindennap ezeket csinálja biztos nem 200 óra... -
Lite
őstag
válasz
Ear001 #76102 üzenetére
És #Lusu: Mi a véleményetek a fejegység önbeméréséről? Anno a 80PRS saját kalibrációja után a vágásokon és az időkorrekción kellett igaztani fülre és az már tényleg tetszett.
Egy ilyen Axton 592 esetében ez lehetséges? (Van egy XTZ szubokhoz vett mérőmikrofonom, az talán ráakasztható.) -
Lusu
aktív tag
válasz
Ear001 #76090 üzenetére
Így van, mikrofonnal mérni, a megfelelő mérőtechnikát használni, a szoftvert beállítani, a megfelelő zajokat használni természetesen tudni kell, és hozzá tartozik a megfelelő hardverek kiválasztása. És ahogy írtam is, kétszer egymás után ugyanazt a mérést, minimális toleranciával, tudni kell produkálni, enélkül vak vezet világtalant.
Igen az autós környezet még mostohább, pl. a reflexiók miatt, az aszimmetrikusan és túl közel elhelyezett hangsugárzók miatt. De ezek döntő többségével nem tudsz mit csinálni, a primer és a visszavert hangok összességét hallgatod, azt kell olyan jól beállítani amennyire csak lehet. És ehhez kell olyan méréstechnikát használni, ami a leginkább közelít a valóságban hallottakhoz. Sweep-pel mérni egy pontban, valóban totális kudarc lesz.
Komolyan kíváncsi lennék egy rendszer fülre behangolt és egy mikrofonnal (jól) behangolt preset vaktesztjére. Helyesebben nem is vakteszt, hanem idegen teszt. Olyan hallgassa meg aki nem vett részt a behangolásban és nem tudja melyik preset melyik. -
-
Lite
őstag
válasz
Ear001 #76053 üzenetére
Tisztában vagyok vele, de egy fél éves,garanciális kocsit nem szeretnék szétborítani, full hangrendszer építése miatt. Ráadásul ez MIB3 platformos Passat, nincs is megfelelő MOST150 adapter, hogy optikán lehessen kihozni a (talán flat) jelet. A gyári "komoly" hangrendszer szinte semmivel sem volt jobb, mint a gyári alap. Csak +500k lett volna...
Ezért gondoltam, hogy a plug&play kis digitális erősítők, DSP-vel, valamennyit hoznak rajta. És igen, a magas jelszint sem a barát, ráadásul egy Golfos mérés szerint nem is egyforma jelet kap minden csatorna.Szóval innen indulok. Még 3.5 évig csak az alapot hallgatni azért nem szeretném. A gáz, hogy vannak autóspecifikus hangszórók (Focal IS VW széria), ami elvileg a fejjel való együttműködésre van kitalálva, de egy ajtóbontás során kiderülne, hogy hozzányúltam a kocsihoz (pedig állítólag elég sokat javít a hangon).
Így az ajtószigetelés is No-Go egyenlőre.Szóval itt a versenyzők sora: Match 5.4 DSP (ez még szubot is hajt!
), Blam RA 704 DSP Pro, Axton 592 DSP. Talán egy minőségi sorrendnek is megfelel, de kérdés, hogy találkozott-e velük valaki...?
Illetve: Awave - elvileg a STEG-hez van köze, illetve a Musway - aki kísértetiesen a Rainbow hangszórókra emlékeztet. Ezek jók lehetnek?
#Footy: ha hallasz valahol, kíváncsi lennék rá én is. Annyi pénzért vicc. Aztán max kap extra tápot. És az ráadásul 2 Ohm-ot is elvisel (változatlan teljesítmény mellett).
-
válasz
Ear001 #76056 üzenetére
Nos, ha jól emlékszem, te válaszoltál nagyon magas lóról, hülyének nézve. Ezúton megkérlek, hogy tartogasd ezt a stílust a barátaidnak, családtagjaidnak és ne nekem mert szerintem én sem teszem! Főleg ne úgy, hogy nem kérdeztem hülyeséget, köszönöm
1: Milyen rendszer és konkrétumot akarsz, direkt nem írtam ilyesmit, mert nagy általánosságban szerettem volna tudni, hogy mik is azok a jellemzők, amik megkülönböztetik a berillium és selyem magassugárzókat. Biztosan vannak ilyenek.De legyen: Jelenleg semmilyen rendszer nincs az autóban, 2020-ban UK hazaköltözésnél el lett adva minden, most viszont lehet lesz mert hiányzik. Amiért kérdeztem az az, hogy volt egy régi Rainbow profi komponens szett [kép] , aminek a magasai nagyon nagyon jók voltak. Nem birom másképp leírni, de az agyamig hatolt a magas hang, de nem volt egyáltalán bántó és hosszan lehetett hallgatni. De mivel ugye ez már nem kapható, valami ilyesmi minőséget kellene keresni! Most pedig ez a kérdés azért merült fel, mivel most autohifi outlet akciózza ezt: [link] Itt ugye berillium van. De szerintem a hifi topikban megkaptam a választ és inkább lesz a Gladen aero space vagy az Audio System avalanche. Ami biztosan lesz a rendszerben az a kenwood DMX 7017 2 din fejegység, ez megvan. Játszik minden formátumot még DSD-t is. Jó mappakezelés és viszonylag gyorsan teszi a dolgát. Helix DSP mini mkII ez szintén megvan már, karácsonyra ide is ér Angliából
Alpine PDX V9 erősítő, helytakarékosság miatt és azért mert egy igazán jó erősítő. Hallottuk ezt az erősítőt, tudjuk milyen. Sub JL 12W3V3, ez sem ismeretlen számunkra. Kábelek maradnak a Sommer orbit mkII nem volt ezekkel sem baj anno. Szigetelés Silent Coat 2mm lesz. Huhh remélem minden apró részletet leírtam, hogy megfeleljen neked.
Utolsónak pedig, ugymond nem vagyunk már teljesen hülyék a dologhoz, Steinbacher Péter építette annó a hifi-t az autóba, így nézett ki: [kép] Előtte pedig egy itteni forumtárs segített a hang beállításokban a páromnak.
-
válasz
Ear001 #76054 üzenetére
Mondjuk, ezt a hozzászólást megspórolhattad volna igazából szerintem. Nem hinném, hogy hülyeséget kérdeztem. Manapság pár ember azt is leírja, hogy kábel és kábel között milyen különbségeket hall, akkor gondolom ki lehet azt is fejteni, hogy selyem és berillium közt mi a helyzet
Az autó hifi dolgokat nem olyan könnyű vásárlás előtt meghallgatni-kipróbálni mint a szobai dolgokat.
-
Marchello19
tag
válasz
Ear001 #76045 üzenetére
Értem, akkor az erősítőn feljebb rakom, és a fejen pedig leveszem, ha kell. Van speaker level beállítás a fejegységemen, csak ugye kicsit macera mindig kikeresni a beállítást menet közben. Akkor végülis ezt a speaker level beállítást ki tudom váltani egy RCA-ra köthető potival, nem?
-
Marchello19
tag
válasz
Ear001 #76025 üzenetére
Lehet hülyén fogalmaztam, de így lenne a bekötés, ahogyan te mondod. A fejnél levágott kábelnek nem a fej felőli oldalát, hanem a hangszóróból jövő részét kötném a hangváltóra.
Lényeg a lényeg, van kb. fél méter használva a gyári hangszóró kábelből, jó így, vagy érdemes cserélni újra?
-
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76014 üzenetére
A generátorom elvben felújított, egy X5-ről raktam át. Idén újították fel Németországban a Hellánál, számla is megvolt.
Földelés: az akksi a csomiban van, ahova az akksi negatívja van földelve, oda van rácsatlakoztatva az erősítők negatív kábele is. Ez egy 35-ös ofc réz kábel, az megy bele egy testelosztóba, onnan van 20-20-as kábellel elvezetve az erősítőkig. A proci tápja az aksitól van közvetlen elhúzva, a test pont nem az erősítőknél van, máshová raktam, de amikor oda volt csatlakoztatva, akkor is rossz volt.
Az fej a gyári Quadlickon kap földet és tápot. Véleményed szerint van rá sansz, ha a fejet az erősítő testpontjára kötöm, lehet javulás? RCA-ban tényleg elveszten akkor, nem tudom milyen kellene venni. Az az igazság, hogy 3 pár 5 méteres kellene a proci, fej közé (front, rear, sub), meg 4 pár 1.5 méteres kellene a proci-erősítők közé (front, rear, 2x sub), ami azért már szemmel látható összeg. Nem is az a gond, csak félő, akkor is szar lenne2 db zajszűrő jelenleg megoldotta a dolgot (tudom, nem megoldás), van min rágódnom.
-
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76008 üzenetére
Esetleg még arra gondoltam, hogy a berángatott Gladen ECO kábelek nem faszák. Agyaltam, valami speckóbb, csavart érpáros RCA beszerzésén. Esetleg a Sony erősítő érzékeny erre, annak a cseréje is megfordult a fejemben. Csak ugye megint nem kis összeg, és ha beszopom, és nem jó
Az a legnagyobb bajom, ötletem sincs, mi lehet a gond. Az erősítők megfelelő tápot kapnak, egy helyre vannak testelve, az RCA-k az autó bal oldalán futnak, mivel a jobb oldalon megy egy vastag kábel a generátortól az akkuiig.Mások sokkal nagyobb katyvasz, csinálnak, csak összeokádnak mindent, és semmi ilyen gondjuk nincs, nekem meg, aki tényleg odafigyel mindenre, így szopik
Még a fent leírt dolgokat megpróbálom, meg veszek egy táp zavarszűrőt a DSP-nek meg a fejnek, és ha így se lesz jó, felgyújtom
Múltkor például fejegység mögötti kábelek kibogozása, a táp jobbra, az RCA-k balra eltolása megoldotta a problémát teljesen. Még annyi, mivel a SUB kimenet nem egészen jó a fejegységen - vagy a régi erősítőm nem szerette, de random elment a mély - , a REAR kimenet van Y-al megoldva. Lehet azt megszüntetem, úgysincs már rá szükségem... -
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76008 üzenetére
Igen, speakon csatin agyaltam, bár igazából csak hallottam. Van 2 meg 4 pólusú, nem igazán tudom merre induljak el...
A zajjal sokáig küzdöttem, sajnos BMW, mindenhol komfort elektronika meg tápkábel van. Az RCA-k, kábelek külön vannak vezetve, tényleg tanácstalan vagyok. Már csak arra tudok gondolni, hogy a fej szedi össze a tápból. Igazából a DSP előtt már nem volt zajos a rendszer.
A DSP vagy az erősítő hangerejének levételekor elmegy a zaj, de akkor meg hangerő nincs sajnos. -
Lusu
aktív tag
válasz
Ear001 #75875 üzenetére
Igaz, mellékelhettem volna fotót mire is gondolok és a műszerfal alatti beépítés is elég pongyola megfogalmazás a részemről. De ha úgy mondom kick panel neked biztosan érthető mire gondolok. Ott a kasztni sarkában a pedálok, utas oldalon a láb mellett lehetőség van egy recsegés, zizegés, az ajtó panelből adódóan másodlagos rezgésektől "mentes" masszív dobozt beépíteni. A 80-250Hz valóban szűkre szabott érték, de ez csalódás mentesen tuti kijön belőle. A 80Hz-et a doboz szűkössége miatt írtam, biztosan bemegy alá egy alkalmas hangszóró, de más kérdés mit mutat a mérés és milyen lesz a hallgatási élmény. Én ezt a megoldást nem próbáltam ki. A 250Hz pedig lehet sokkal magasabb, ha a hangszóró rálát a fülünkre, ami nem minden esetben megoldható, ha pedig a műszerfal kitakar, akkor meg jelentős átvitelt veszít 200Hz felett, szóval a 250 is lehet túlzás. Plusz miért szenvednénk a 200Hz feletti hangok kiadásával az alsó sarokból ha azok irányítottsága miatt szépen elkezdik lehúzni a színpad szélét, maradjon csak meg a középsugárzónak műszerfal magasságban ez a feladat.
Öh izé, 200Hz-ig miért is baj ha bármi a hang útjában van? Durva hasonlattal a mélynyomó sincs jó helyen a csomagtartóban mert takarnak a hátsó ülések.Ebben a tartományban nincs különösebb jelentőssége az útban lévőségeknek, ezért működik jól pl. a BMW ülés alatti megoldása, vagy a Mercedes tűzfalra épített hangszórója. Kérdés, ha azt mondom 50Hz alsó határfrekvencia akkor te mit értesz alatta? Mert én arra gondolok, ahonnan már egyenesen megy tovább a frekvencia görbe, nyilván EQ-zás után 1-2 max 3db-es határon belül. 50Hz alatt meg vagy a crossover slope-ja adja az esést vagy a hangszóró és leginkább a beépítéséből adódó természetes rolloff (erre nem tudom mi a helyes magyar megfelelő) Azért szerintem nem olyan rossz, ha mondjuk egy Linkwitz-Riley-val már 50Hz-nél vághatod a sub-ot Butterworth-el meg még mélyebben.
A hely persze elég szűkös, de a legtöbb esetben egy 16-os sőt 20-as mélyközepet be lehet faragni. Mivel a kasztnit kivágod a hangszóró mögött, ezért egy Infinite Baffle alkalmazás jön létre, ha valamiből hát ebből kijön a basszus. Mikor az ajtómból át tettem a hangszórókat az IB beépítésbe, az első lépés az volt, hogy 8db-t vettem vissza a hangerejükön, hogy ugyan azt a szintet nyomják mint az ajtóban. A beépítésen túl, még hozzáadódik a hangerőhöz a sarok hatás, szobában mennyi is az? +6db? Itt biztos nem valósul meg maradéktalanul ez a hatás, de hogy erősít rajta az biztos. Végül pedig a távolság. Mindig kínlódás az autóban, hogy túl közel vannak a hangszórók, ahogy írtad is, abban az átalakított autóban ez mekkora előnyt jelentett. Nem mértem pontosan, de legalább 30cm-vel került messzebb a fülemtől a hangszóró, de inkább 40.
Aztán pedig, miért kínoznám a szegény 16-os hangszóróimat azzal, hogy 50Hz alatt basszust produkáljanak? Arra úgysem képesek, hogy lefedjék a teljes sub tartományt, nagyon max 35-ig lemennek, de azzal már kínlódni fog mert emelni kell az EQ-val a végét. És akkor még nem is említettük, hogy ez egy lineáris átvitel lesz, a fülnek pedig jobban tetszik 200Hz alatt egy oktávonkénti 2-3db emelkedés. Ezt a feladatot nálam egy 15" sub látja el, szintén IB beépítésben. Emiatt 50Hz felett már alig van átvitele, cserébe oktávonkénti 3db emeléssel leszól 10Hz-ig és a lehúzott ablakban meglobogtatja a hosszú hajat
Mondjuk egyszerű eszközökről esetemben szó sincs, mert egy Helix DSP Pro-val dolgozok ami szinte mindent tud amire egy tuninghoz szükség lehet.
És, bár már voltak bent, de ide teszem a képeket a beépítésemről ami félkész (és ha így haladok soseleszkész) és az IB kickek EQ és XO mentes átviteléről egy hallgatási pozícióban átlagolással mért átvitel.
-
Alu
senior tag
válasz
Ear001 #75792 üzenetére
Erre kíváncsi leszek, köszönöm!
Ezzel a módszerrel elvileg nem tudom túlhajtani az első szettet, igaz?A fordított polaritást pl. egy mély hangszórónál úgy képzeljem el, hogy amikor a (legyen most szinusz) jel alap esetben kifelé indítaná el a membránt, majd a második félperiódusban húzná vissza a mágnes felé, addig fordított polaritásnál először a mágnes felé indul a membrán és a második félperiódusban jár kifelé?
-
Alu
senior tag
válasz
Ear001 #75766 üzenetére
Nagyon köszönöm ezt a részletes leírást!
Hétvégén remélem lesz egy kis időm és akkor kipróbálom amit ajánlottál.Mielőtt elkezdek finomhangolni tudnám még kérni a segítségeteket az erősítő gain beállításához?
A subnál láttam olyan lehetőséget, hogy a hangszóró impedanciájából és rms terhelhetőségéből képlettel kiszámolom, hogy ezekhez az értékekhez mekkora feszültség tartozik. Ezután lekötöm a hangszórót az erősítőről, elindítok a fejegységen 50Hz szinusz teszt jelet, feltekerem a fejegységen a hangerőt a kívánt értékhez és az erősítőn addig állítom a gaint, amíg a kimenetén az előbb kiszámolt feszültséget nem kapom.
Ez a megoldás szerintetek mennyire célravezető?
Illetve az első szettnél ti hogy szoktátok ezt beállítani? Nyilván az 50Hz mérőjel kilőve. Én első körben arra gondoltam, hogy oszcilloszkóppal mérem az erősítő kimenetét normál zene mellett és az amplitúdó maximumából visszaszámolom, hogy épp mekkora teljesítmény jut a hangszórókra. De ez így elég macerás és zenefüggő, gondolom van ennél egyszerűbb megoldás is. A problémám, hogy az első szett terhelhetősége 125W rms, az erősítő pedig 150W rms (papíron, tehát a 120W körüli rms még reális is lehet). Viszont így nem merek a yt -s videók tanácsaira hagyatkozni, miszerint "addig tekerd amíg el nem kezd torzítani, aztán kicsit vissza és patika"...#75782 Lite
Köszönöm Neked is!
A magasnak nem probléma a fordított polaritás? -
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #75669 üzenetére
Köszi a tanácsokat. A kilógó réz dolgot javítom, teljesen igazad van. A "Saját magára visszahajtott drót" részt hirtelen nem tudom, melyikre gondolsz, esetleg tudnád jelölni? Testpont 1 van, oda van testelve a kasztnihoz, mint maga az akku, tehát nem az akkumulátorra húztam a testet, hanem arra a pontra, ahová az akku testkábele megy. Onnan van elvezetve a tápelosztóig.
Sorrendben a bal szélső a 12V, a középső a test, a jobb szélső a remotet osztja el. Helyhiány miatt kerültek ennyire egymás mellé.
Sajnos az RCA toldást nem tudom kivenni a szerelhetőség miatt, esetleg arra valami árnyékoló megoldás lenne, akkor azt beszerelném.
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
Ear001 #75535 üzenetére
A gyári fej mélyei alapból nem igazán jók, ezért tegnap leszedtem az egyik ajtóról a kápitot és egy régebbi Pio. fejet kötöttem a hangváltóra, de nem volt sok javulás. A polaritást is megcseréltem, de az sem változtatott.
Valószinű, hogy a szivacsos részt kellene valahogy lezárni/megkeményíteni.
A kábelcserét még megpróbálom.A műanyag kiemelő gyűrű is okozhat még ilyen problémát?
-
janaman01
addikt
válasz
Ear001 #75445 üzenetére
Elcseszett androidos xarok...igy meg ráadom a gyújtást bekapcsol , de a kijelző ( motoros ) nem jön ki magától...majd ha leveszem a gyújtást és újra ráadom, akkor újra töltődik az android és elfelejt mindent , a rádió , nyelv stb beállitásokat...
Szerintem akkor egyelőre marad a sárga piros közösen az állandó pozitívon még nem veszek egy normálisat -
30z.Samu
titán
válasz
Ear001 #75111 üzenetére
Köszönöm szépen, még nincs konkrét fejegység, most ezzel szemezek, de ha van más javaslat hasonló áron, azt szívesen veszem illetve hangszóró pár ajánlásokat. Mert csak kettőt szeretnék rákötni, nem guruló zeneládát szeretnék, csak a mostani Sokol hangzásnál jobbat és az sem hátrány, ha van benne Bluetooth.
-
-
pjen
félisten
-
pjen
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- E-roller topik
- Fotók, videók mobillal
- MasterDeeJay: Natív 3Dfx Glide Windows11 alatt Voodoo1 és Voodoo2-vel.
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S24 Ultra / Kártyafüggetlen / 12/1024GB
- Eladó karcmentes állapotban levő Xiaomi 14T 12/256GB / 12 hónap jótállás
- Bomba ár! HP ProBook 450 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- OLCSÓBB!!! DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- Epson Expression 12000 XL Nagyformátumú A3 szkenner
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest