- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz
Rush77 #77004 üzenetére
Ha alatta van tiszta, fémig felcsiszolt felület, jó lehet az is. Más kérdés, hogy a gyári testpont az akkumulátor környékén hogyan muzsikál? Bár egy C-max talán még nem olyan öreg, hogy eloxidáljon alatta, de sose tudni.
Utána lehet átgondolni, hogy az RCA szedi-e össze esetleg? Bár ez egyszerű dolog, lehúzod mindet és ha megszűnik a zaj, egyesével visszadugod még az is kiderül melyik kábellel van a baj. Aztán azt megtalálni, hogy miért szedi össze a zajt még mindig sok variációs történet.
Amennyiben lehúzott kábelekkel is nyíg akkor az erősítő szűrése a ludas, próbáld meg lejjebb venni a Gain-t, hátha el lehet csendesíteni annyira, hogy ne legyen zavaró, de még értelmes hangerőn zenét is szolgáltat. Ugyanakkor az erősítő lehet szakiért kiált, de ha nincs baja és mégis ilyen akkor lehet valami megbízhatóbb darabot kíván a környezet. -
dmad
aktív tag
válasz
Rush77 #76412 üzenetére
Ez nem egyedi eset, nagyon sok "márkás" rádióban se tudja csak a kihangosító profilt a bt.
Persze a régebbiekről beszélek, az újakban már mind tudja.Amúgy Fordban lehet cserélni a bt modult, van olyan ami tudja a zenét is, illetve USB-t is.Csak nem mindegyik rádió képes vezérelni.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76365 üzenetére
Axton AE652 volt. Azért kár nekifogni az egésznek... A Hifo-t nem ismerem, alapból régi márka (mondjuk az Axton is), ez vmi nagyon belépő kategóriás szett.
De, ha ennyire bejön a német vonal, akkor egy-két tipp:
Sounstream
ESX
Alpine
Crunch
Vibe
Ground Zero Iridium
BlamEzek közül, kb. ami tetszik, ezekkel azért lehet valamit kezdeni, meg azért bőven van feljebb.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76354 üzenetére
Jó kis szett lesz ez...
A beszerelés és a tartozékok igényét együtt kezelném. Kérdezd itt és itt, illetve ha "fészbúkon" benne vagy autóhifis csoportokban, fognak tudni mondani ügyes kezű kollégát, aki privátban vállal.Ha minden összeállt, ne lepődj meg azon, hogy a beálltásokkal sokat fogsz babrálni, mire a tényleg neked tetsző hangot kapod. Ez természetes folyamat.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76352 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy a fejeken a 4 hangszórós üzemben NEM megy a dsp nagy része. Ezért jársz jól egy egyszerűbb fejjel + egy pici DSP-s digitális erősítővel. A DSP akkor teljesedik ki, ha csak az első ajtókban vannak hangszórók és a középmélyet, magasat, szubot külön kell kezelni és külön erősítők is hajtják, illetve ilyenkor nem használjuk a gyári fizikai keresztváltót, illetve külön kábelezést kap minden sugárzó.)
Javaslom még megtekintésre a kisebbik Axton-t (542) és az Excursion-t, bár ezekhez az ISO csatiba bele kell majd piszkálni, hogy rendes tápja legyen (a QuadLock is talán csak 20A-t tud).
Illetve a környező EU országokból ezeket általában olcsóbban be lehet szerezni! Főleg akcióban!
A hangszórókat is megnézném, mert még sok esetben németeknél az is olcsóbb és ide simán szállítanak.
Íme!Én a fejen és a hangszórókon hoznám vissza az árkülönbözetet, a DSP-s erősítő dobja a legnagyobbat a rendszeren...
Olcsóbb szettekből: [link] , [link] , [link] ezeket mondjuk. Megtakarítottál sok erősítőre fordítható pénzt... -
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76350 üzenetére
Itt nincs hülye kérdés, sem hülyeség. Azért van a fórum, hogy egymás szívásait az autóhifi világában minél jobban lerövidítsük, a pénztárcát kíméljük.
Szóval: az elképzelés nem ördögtől való. Hasonló projekten dolgozok én is (garanciális kocsiban garanciavesztés nélkül, meg utána családkompatibilis módon = gyerek hátul is hallgatják a zenét, de a szubtól nem akarom, hogy megsüketüljenek = csak az ajtók kimaxolva).
A fejről hajtás nem lehetetlen, de ehhez a legérzékenyebb hangszórók kellenek. A gyári hangot azonban elég macerás lesz megközelíteni. És a fej a 4 hangszórós üzemmódban általában nem engedélyezi a DSP-s üzemmódot (vágás, időkorr, stb.) = azaz semmit sem nyersz vele.
Amit javaslok (mivel gondolom nem garanciális a kocsid, már bátrabban hozzá lehet nyúlni, de nem állat módon):
- Vegyél egy 2DIN-es fejet (a a 2 DIN kell egyáltalán), aminek van első-hátsó (tehát min. 2 pár rca) kimenete.
A lejátszott formátumokra figyelj, azért abból tudjon ezt-azt!- Vegyél egy Axton A592DSP erősítőt, ennek húzz direkt tápot és földet az akkumlátorról (10-es vezeték elég, 20A-es biztosítékkal, valami ilyen, de az akksira testelj vissza! )
Ez az erősítő képes 4 hangszórót rendesen meghajtani, ajtónként tudsz mindent állítani, jelen esetben a 4 ajtót külön tudod eq-zni, az időkorrekció nem lesz érdemes/releváns ebben a felállásban. Illetve a saját BT rendszerén telefonról bármi rá tudsz küldeni (minőségi zenehallgatás), akkor nem a fejről jövő jel fog szólni.- Ajtókat szigeteld ki, az STP kitűnő holmi (legalábbis én nagyon szeretem).
- Vegyél két szett azonos hangszórót. A fenti erősítő esetén vagy 4 vagy 2 Ohm-osat. Az említett Gladen a 3 Ohm miatt itt nem okés.
Pl. [link] vagy [link], vagy [link], vagy [link], [link], vagy [link]És ennyivel meg is jöttél.
(Esetleg a hangszóróknak az ajtóba direkt kábelt húzni a csatlakozókon keresztül...Minden ajtóba 1 pár, azt a keresztváltóba, onnan már úgyis más a szitu...)
U.i.: Azok az erősítők, amiket írtál, erősen a felejtős kategória szereplői. Az AS pedig overkill lenne, az sok tápot igényel. SQ-ban azért nem cél a generátor kinyírása, az autó felgyújtása...
)
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76346 üzenetére
Jók a JVC-k. A Kenwood-dal már valóban egy cég, régen kb. az volt az érdemi különbség, hogy a hangjuk egy kicsit eltért. A Keni volt az elektronikusabb, a JVC középtartománya kicsit más volt, azaz, aki elektronikus zenét hallgatott, annak talán inkább a Keni jött be, hangszeres zenére pedig talán inkább a JVC. De utána a rendszer többi része még nagyon sokat befolyásolt...
Nyugodtan veheted, ez a lényeg. De ponotosan mit is szeretnél a fejtől? Ezek már nem érintősek!
Amit néztél, annak a DAB nélkül verziója (van egyáltalán DAB antennád a kocsiban?):KW-X850BT , bár ez csak 2.5V...
Illetve mennyire fontos a nagy felbontású zenék lejátszása? Mert ezek csak FLAC 96/24-et tudnak. (Ami bőven elég, csak vannak olyan mások, mint én, aki már WAV-ban rögzíti a zenéit...
)
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76340 üzenetére
Nem szentírás, de a 4V-os fejegységekkel általában (nem 100%-ban!) kevesebb volt a zajosodási gond, kevésbé érzékeny a környezetére. Minőségre nem emlékszem, hogy lett volna különbség (álló motornál)
De a profi(bb) és komoly fejek azért nem véletlenül nem 2V-osak. Lásd a talán legnépszerűbb fejet az autóhifivel komolyabban foglalkozók körében: Pioneer 80 PRS, ami 5V-on megy...(Saját tapasztalatom, hogy ugyanabban az autómban, ugyanaz a hangtechnika/rendszer kínlódott a 2.5V-os Pio-val, sípolni kezdett, vagy az index zavarta, ha olyan kedve volt, a generátorzajt is összeszedte, vagy ... Szóval elegem lett, kihúztam a fejet, kicseréltem egy Kenwood KMM-304-re (4V-os kimenő) és láss csodát, soha többé nyűg vele.)
Mondjuk, ha nem egy nagy dögöt akarsz tenni a kocsiba, hanem egy kicsi D-osztályos erősítőt a kesztyűtartó mögé (pl. Focal Impulse 4.320), semmi gondod nem lesz, ha rövid, jól árnyékolt kábellel, ügyesen elvezeted a jelet (mindent a fejen fogsz állítani, nem kell sokat az erősítőhöz nyúlkálni).
Ha a csomagtartóba kellene elvinni a jelet és majd aktívra áttérsz (lejtő...) , akkor azért már több rizikót tartogat...
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76337 üzenetére
Ebből a repertoárből egyértelműen a DPX-5200BT a nyerő, ha a DAB nem kell (Magyarországon néha van kísérleti adás, de konkrétan semmi értelme).
Ami pro a Pio-khoz képest: újabb, magasabb bitrátájú , stb. file-okat is lejátszik (192kHz/24bit), wav és flac formátumban is (Pio csak flac 96/24, wav 48/24 max)
Ami con a Pio-khoz képest: bonyolultabb a crossover része (bár finomhangolhatóbb), kicsi máshogy működik az időkorrekciós blokk, mint a Pio-n, de ugyanúgy elérhető vele a kívánt hang!Ami viszont az összesnél gáz: Preout 2-2.5V ?! Ez azért már évekkel ezelőtt, főleg a Kenwood-oknál 4V volt (erősítő használata esetén van jelentősége, amúgy nem).
Update: Kenwood DMX9720XDS abszolút csúcs.
5V preout, mint a régi szép 80PRS-en...
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76333 üzenetére
Ha hátsó ajtókba nem kerül új hangszóró, vagy nem lesz használva, azzal ne foglalkozz. Sokadik lépés lenne a kocsi teljes rezgéscsillapítása...
Ez a fejegység kicsit furi nekem. Van ugyan szub kimenete, de nincs időkorrekció, sem DSP. Csak egy 10 sávos EQ. Viszont így - FELTÉTELEZEM - az aktív vágást nem tudja. Innen kezdve az első ajtóban a szettet saját váltójával kell használni, tehát az első ajtókhoz elég a 2 csatornás erősítő.
Ha szubot vagy hátsó ajtókat is szeretnél, akkor érdemes a 4 csatis, vagy még egy 2 csatis (hidalható), vagy 1 monoblokk a szubnak.Ha nem fejleszted tovább a rendszert (azaz csak az első ajtók megdolgozva, abban szett, gyári váltóval), akkor elég egy korrekt kis 2 csatornás erő.
A gyárinál akkor lesz jobb a szett, ha az ajtó ki van szigetelve és tudod EQ-zni. Erőstővel meg főleg.
Az üres ajtóba betéve viszont csalódás lesz! A gyári cucc azért ki van találva valamennyire, az ajtóhoz, fejhez készül. Ellenben, ha beleállsz a szigetelésbe, akkor azért jelentősen jobb lesz a vége, beálltások után. -
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76331 üzenetére
Szia!
Ebből a csapatból a Hertz-et választanám, mivel az a legérzékenyebb, így fejről hajtva a legtöbbet ebből lehet kihozni. Minőségre azért ez nagyon az alap kategória. Ennél kicsit jobban járhatsz a Gladen Alpha sorozattal, ami 3 Ohm-os kivitelben, szintén elég érzékeny szett, hangerőben ugyanide fogsz érni, de kezelt ajtók esetén sokkal jobb minőséget fog nyújtani. Ha egy kis erősítőt is betennél, egész más világ nyílna meg...
A fejegységről nincs tapasztalatom, bár ahogy olvasom, ez elől 2, hátul 1 DIN?
-
I'am Dony
őstag
válasz
Rush77 #59567 üzenetére
Szerintem az STP Antirust S ár-érték arányban ill. a súlyát tekintve nagyon jó választás. Én ezt választottam. A hátsó ajtókra tök felesleges, mivel oda hangszórót sem érdemes tenni. A kèt első ajtóra az említett anyagból 4 db. elég lehet mivel 50x75 cm a tábla mérete. Nem kell a 10es pakkot venned, mert Zsolti az Autohifi-city től db.-ra is küld neked, keresd őt.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Rush77 #58798 üzenetére
Nekem 190-UBG van. Összehasonlítási alapom nincs, egy X370BT (amit most árulok) volt az előző autóban, de az újba már nem ment a piros LED, ezért a 190 zöld verzió váltotta. De más autó, más rendszer, nem tudom. Megvagyok vele elégedve amúgy, jó a fényerő, a Pioneer telefonos applikáció nagyon jó EQ -nak, egyedül a zene szám pörgetés hiányzik nagyon az appból, már írtam a Pioneernak, azt mondták feljegyezik.. Bár biztos minél többen írnánk a basys-nak, annál komolyabban vennék, nem is értem egy ilyen funkciót hogy hagyhattak ki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- ASUS TUF Gaming A620M-Plus + AMD Ryzen 5 8400F + 16GB 5600MHz Kingston Fury Beast + hűtő
- Eladó Erős Gamer PC - Akár Cyberpunk 2077-re Is Készen! (Ryzen 3 2200G RX 570 8GB 32GB RAM AIO
- MacBook Pro 2019 '16 2,6 Ghz 6mag Intel Core i7 16/512gb - Space Gray Touch Bar
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- NVIDIA Quadro M2000 4GB 128bit GDDR5 videokártya
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest