- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Eleglide C1 - a középérték
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok. Nem tudom tud-e valaki segíteni a következőben:
Egy 2006-os Ford Fiestában cserélném a gyári 6000CD-t. Milyen csatival/átalakítóval és beépítőkerettel készüljek? -
Sziasztok. Gyári rendszerre szeretnék egy aktív mélyládát kötni, a hangszórókról venném le a jelet. (BMW E39 toring, nem DSP-s, nincs BM54, se gyári erősítő) Az lenne a kérdésem, remote jelet honnan lehetne szülni neki? Nem igazán van kedvem előre kábelezni ennyiért. Valaki megoldotta valahogy? Esetleg valaki tud olyan jelszint átalakítót, ami ad ki remote jelet, mert amit én találtam, azokon van ugyan, de ugyanúgy erőről kell a 12 Voltot hozzáadni.
-
-
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni. Előre bocsájtanom, nem azt várom el a hangszórócserétől, hogy milyen fantasztikus javulás lesz, hanem a célom a régi, 20 éves hangszórók kidobálása, remélve, minimális változást fogok tapasztalni. Az alany egy Bmw E39 touring (kombi), normál sztereo rendszerrel, nincs DSP meg ilyen dolgok. Nos az autóban a tetőkárpitban hátul van 2 darab hangszóró, elöl az ajtókárpitban egy panelben ( [link] ) 1-1 hangszóró és 1-1 csipogó. Az alsó linkeken látható a hangszórók tulajdonságai. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes kicserélni? A beépítési átmérő 13 cm. Hátulra van értelme 2 utas hangszórót rakni? Előre gondolom nem, mert külön csipogó van, oda másfajta szett kellene. Igazából a csipogókat nem cserélném, csak a 4 hangszórót. Remélem érthető voltam, eléggé noob vagyok a témához. Csipogó: Hangszóró:
[link]
Maga az ajtókárpit felépítése, és a benne lévő "hangrendszer" elemei:
[link]
Előre valami ilyesmit gondoltam volna:
[link] -
Sziasztok. Az autómban a képen látható módon van elrendezve egy Soundstream USA 364 erősítő, egy Hertz HBX30-as mélyládával, amiben jelenleg egy Hertz HX300-as hangszóró van. Az erősítőre van egy pár 13-as Pioneer hangszóró is kötve.
A rendszer nagyon szépen szól, a mély kicsit sok, de még állítgatni kell.
Nos a probléma, hogy olyan 1,5-2 óra intenzív veretés után az erősítő rendesen forró, sőt ki-ki is kapcsol, gondolom a hővédelem. Csináltam alá 15 mm-es távtartót, hogy jobb legyen a légáramlás, azt a napokban beszerelem. Azonban ha ez is kevés lenne, akkor érdemes ventillátort tenni hűtésnek? Olyan 80-100-as centire gondoltam.
Jelenleg a legegyszerűbb a arra panelra lenne ráfogatni, amin az erősítő is van, van hely mögötte jócskán, de van értelme alulról hűteni?[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok. A következő gondom lenne. Adott egy Soundstream USA 364 4 csatornás erősítő. Az 1-2 channelen 1 pár 13 cm-es koaxális hangszóró van, a 3-4 channelen egy Hertz mélynyomó, 30 cm-es hangszóróval hídba kötve. A mély a “jobb” oldalon szól. Az erősítő 1 pár RCA-val van “meghajtva”, van kapcsoló rajta, hogy a 3-4 channel az 1-2-ről kapja a jelet, vagy “saját” rca betápról.
Az 1-2 channel potijai nemrég lettek cserélve, mert recsegtek, és random elment hol a jobb, hol a bal hangszóró. Hogy a lent leírt hiba akkor is fennállt-e, így azt nem tudom biztosra megmondani.
Nos indításnál, általában amikor naponta először indul a jobb oldali 13 cm-es hangszóró nem indul be. Ha elkezdem felvenni a hangerőt, akkor egyszer bekapcsol, és akkor patentul működik. Ha lecsatlakoztatom a mélynyomót, akkor viszont szépen indul a hangszóró. Valaki járt már így? Esetleg elképzelhető, hogy a “közös” rca miatt van így? A fejen 1 pár rca van, egy Y megoldás lenne, úgy szétosztanám a jelet?[ Szerkesztve ]
-
válasz kovbandi82 #74081 üzenetére
Update: lecsatlakoztatott mélynyomónál se indul el a jobb hátsó sajnos. Ha a pitin állítok az erősítőn (pausera rakva a zenét) zene indításkor ugyanúgy nem indul a hangszóró, csak ha felveszem a hangerőt.
-
-
Sziasztok. Tudja valaki, az Xover Sip-el mit lehet állítani, vagy hogyan kellene a képen látható erősítőn? Vagy egyáltalán mi a fene az 2 kártya van benne, azt lehet gondolom cserélgetni. Soundstream USA 364 az erőlködő.
A manualban amit a neten van számomra értelmezhető dolgot nem találtam, az alábbi linken található a 10. oldalon.
Ha számít a bekötés: Chanell 1-2 Bridgeben van, Low Passban állítva a kapcsoló, a Bass EQ Flatben, a Channel 3-4 Full Range-be van állítva, Stereon, és ott is Flatban a Bass EQ.
-
A másik kérdésem lemaradt, bocsánat a dupláért.
Szeretnék a jövőben még egy erősítőt berakni az autóba, hogy meghajtsam az első szetteket. A tápelosztónak van a nevéből értetődő funkciót kivéve más haszna is? Csak azért, mert ugye az akksim hátul van, nem kellene még egy kábelt átráncigálni az autón. Köthetem a másik pozitív-negatív kábelt is az akkuira, vagy vegyek egyébb gyakorlati okokból a fent említett eszközökből? Ha igen, milyet kellene?Más:
RCA jel felerősítésére van valamilyen eszköz? Kínai fejem van ( tudom, nem való semmire, de nem szabvány helye van a rádiónak, szóval rettentő bután néz ki egy szabvány 1 vagy 2 dines fej ), és 1 pár rca. Nos jelenleg is erről az 1 párról van meghajtva az erősítő, át lehet kapcsolni, hogy honnan kapja a 3-4-es csatorna a jelet, és van rajta output is, szóval róla elvben tovább tudnám vinni az RCA-t, csak nem tudom, így mennyi lenne a veszteség, elbírná-e az 1 pár RCA ezeket. Ezért gondoltam, talán fellelhető a piacon erre eszköz...
-
Sziasztok. Az asszony meg a gyerekek miatt szeretném az erősítőt/mélynyomót időszakonként lekapcsolni. Azt találtam ki, a remote szál kapcsolóval való megszakításával ez elvben kivitelezhető. Van ennek valami gyakorlati akadálya, vagy hátránya az erősítőre nézve?
-
válasz nimmrody #74174 üzenetére
Ilyen Renegade meg SAL cuccokat felejtsd el. Veszel fasza cuccokat, de feleslegesen, ha az erősítő ilyen hitvány. Nekem is egy Hertz mélyládám van, HBX 30, annyi, hogy a mélynyomóját egy ugyancsak Hertz HX300-ra van cserélve. Használtan vettem egy Soundstream USA 364-et hozzá, gyönyörűen szól, pedig igencsak le van tekerve 1/4 teljesítményre. Kíváncsiságból átraktuk múltkor a haverom kocsijába a ládát, ilyen SAL rettenet van neki, egy kalap szar volt a mélynyomó hangzása. Inkább vegyél egy használt minőségi erőlködőt, mint egy ilyen budget valamit.
-
Sziasztok. Tudom, hülye kérdés, de a környezetemben mindenki mást mond, lassan nem tudom kinek higgyem el amit mond. Mindkét oldal lehülyézett már
komponens szettnél az erősítőt Hi vagy Full állásba kell állítani? Ugyanez a kérdés koaxális hangszóróknál. -
-
A másik kérdésem a következő lenne. Az autó egy E39 touring. 2 db. 4 csatornás erősítő van. Az egyik 2 csatornája hajtja a mélynyomót hídban, a másik 2 csatornán a tetőkárpitban lévő 13 cm-es koaxiális hangszórók vannak.
A másik erősítő az első szetteket hajtja, az 13 cm-es komponens szett. Viszont hátul kevés a magas. Az ajtókárpitban a hátsó ajtón csupán 1 db nagyjából 35 mm-es hangszórónak van hely (nagydifisnél volt ott hangszóró), nekem üres, a gyári hangszóró "medium treble loudspeaker" néven fut, a linken látható...
[link]
Nos oda ha beépítek egy magasugárzó párt, akkor azt az erősítőről vagy a fejegységről hajtsam meg? A magassugárzóhoz adnak gondolom hangváltót, azt ugyanúgy a erősítő/fejegység és a hangszóró közé kell rakni, és levágja a nem kívánt hangokat.
Vagy esetleg oda valami másfajta hangszórót ajánlotok? -
-
Sziasztok
https://www.hififutar.hu/index.php?pages=termek&id=15570
Ilyet használ valaki? 1 Nem rontja a hangminőséget, mint pl. a zavarszűrők? Mennyire szedi össze a zavaró jeleket (pl. generátorzaj?) -
válasz lautnermark #74337 üzenetére
Csupán érdeklődtem, találtam egy ilyet. 1 rca van a fejegységen, ha Y-al elosztom akkor gondolom gyengülne a jel, gondolom ezzel lehetne felerősíteni az Y után.
-
Sziasztok. Úgy néz ki döglődnek a hátsó hangszóróim. Jelenleg egy Pioneer csoda páros van benne, ami új korában is kalap szar volt (azóta tudom, mióta előre beraktam egy Audio Sytem komponens szettet). A kérdés, hogy mit ajánlanátok 13 cm-es méretben?
a rendszer egy BMW e39 touringban van, a cserélt egyedek a tetőkárpitban vannak. Elöl van egy Audio Sytem komponens szett, hátul egy Hertz mélynyomó, a D oszlopban pedig egy par Hertz Tweeter. A szettet és a tweetert, na meg az új “lakót” egy Sinus Live 2004 hajtaná meg. Árban azt a 20-30k-s kategóriát lőném be.
Jelenleg egy Ground Zero 52x-el szemezek...[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok. Remélem tud valaki tanácsot adni.
Adott egy rendszer, ami zajos. Generátorzajos. Ha jól letekerem az erősítőt, akkor megszűnik, de akkor is bosszant. Az alany egy BMW E39 toring.
A fejegységen 1 pár RCA van, lett berakva egy ACV jelátalakító, 2 csatornás, így van 3 pár RCA. Az RCA kábelek az autó bal oldalán futnak, jobb oldalt mennek a kocsi pozitív kábelei.
A csomagtartóban van az akkumulátor. 2 erősítő van a csomagtartó 2 oldalán. 20-as ofc kábelekkel vannak szerelve, nincs tápelosztó, közvetlen az akkura vannak kötve a pozitívok, a negatív pedig arra a test pontra, ahová az akkuié is van kötve. A remote szál a kocsi jobb oldalán fut, belemegy az egyik erősítőbe, és abba a csatiba van bekötve a másik erősítőbe menő remote is, így egyszerre kapcsolnak. A jobb oldal erősítő, ami közelebb van az akkuihoz, hajtja a mélyet. A bal oldali az első-hátsó szettet. Minden le van forrasztva. Elvben minden jó mindenütt, mégis nagy a zaj. Esetleg valaki tudna tanácsot adni?[ Szerkesztve ]
-
Adott egy Audio System MX130evo komponens szett:
https://en.audio-system.de/wp-content/uploads/2020/06/MANUAL-MX-SERIES-EVO.pdf
A gyári leírás szerint az erősítőből jövő vezetékpárt a mélyközépre kell csatlakoztatni, és onnan tovább vinni a hangváltón keresztül a magasaknak a jelet. Így is van bekötve, azonban kevés a magas. Hátul egy Phoneix Gold koax szett lett beépítve, és tudatosult bennem, hogy sokkal több a magas, szebben szól (előtte egy Pioneer szett volt hátul, az Audio System beépítése után tudatosult bennem, hogy egy kalap szar a Pio...) Egy Sinus Live 4 csatornás erősítőre vannak kötve, mindegyik csatornán ugyanazok az beállítások, HPF-be kapcsolva, kb 80hz körüli értéken.
Van itthon Hertz DX100 és DX200 hangváltó, az lenne a kérdésem, ha a gyári hangváltót kihajítanám, és ezeket raknám be a mélyközepek és a csipogók elé, akkor véleményetek szerint javulna a minőség? Vagy esetleg az erősítőn kellene állítani, kikapcsolni az LPF-t, és Full Range-re rakni? Vagy felejtsem el ezt a szettet, ez ennyit tud, keressek mást? Esetleg más típusú hangváltó? Minden építő jellegű hozzászólást örömmel veszek.. -
-
válasz vidaila #74632 üzenetére
Nem kell bekötni, csak amit használsz. Azonban erősen javaslom mindegyik RCA behúzását, gondolva a jövőre, ne kelljen többször szétszedni a kocsit. Ugyancsak ha elöl van az akksid, és hátra kerül az erősítő, akkor izmos kábelt húzz be, mert igencsak szopás lenne a későbbiekben bontani. Vagyis a kábelezést úgy old meg szerintem, hogy ha bővítenéd a rendszert (amit úgyis fogsz), ne kelljen ismét azzal vesződni, és ne spórolj a szerelési kelléken, mert a végén többel kötöd be...
-
Sziasztok
Adott egy E39 touring, amiben van egy Hertz Hbx30-as Bandpass láda, amiben egy Hertz HX300-as mély lakik. Szépen szól, de azt olvastam, nem az igazi ennek a ládának a hatásfoka, egy zárt ládában jobb lenne. Az lenne a kérdésem, hogy ha átraknám a mélyet, lenne számottevő változás?
A másik, hogy régebben egy Soundstream USA 364-el hajtottam, ami elhalálozott, és beraktam egy Sony N502-es erősítőt neki, és így jóval kevesebb a mély.
Nos amikor a ládámat átraktam egy másik kocsiba, ugyanilyen erősítőre, sokkal erőteljesebbek voltak a mélyek. A különbség, hogy abban a fejben 4V RCA volt, enyémben 2V mind a három. Van valami lehetőség az RCA jel felérősítésére?
Esetleg ha erősítő cserére adnám a fejem, akkor tudna valaki tanácsot adni? Azonban van pár lényeges pont a kialakításban:
A kábelezés és a elhelyezés miatt fontos lenne, hogy egyoldalon legyen minden csatlakozó, alul, és villás sarus legyen a bekötés, ne a sima bedugós. 2 csatornás erő vagy monoblock kellene, a hangszóróknak külön erőforrás van. A kábelezés 20-as OFC réz, szerintem azzal nem lenne gond.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Sziasztok. Nem 100%-ban autohifi, de talán tudtok segíteni.
Egy kombiban kellene a csomagtartóban a remote szálat 3 helyre elvezetni. Nem akarom sodorhatni, forrasztani, valami “elosztó” kellene, továbbá egy “gyújtás pozitív” ágat kellene 3 fele ágaztatni egy szivargyújtóra, egy tolatókamera vezeték nélküli adó-vevőnek és egy DVB-T boxnak. 2.5-es vezetékről van szó. Van valamilyen ötlet? Sokan a Wagot mondták, de az olyan cigány dolognak hangzik első hallásra. -
Valahol azt olvastam, hogy nem is alkalmas valamiért. Nem vagyok villanyász, valamit a volt/amper dologról mondtak.
-
Sziasztok. Kondenzátor bekötésben kérnék tanácsot.
Jelenleg 2 erősítő van a kocsiban, külön tápellátás az akksiról, külön bizti. A testkábel sincs elosztóblokkra kötve, az akku testkábel csatlakozásához van kötve a kaszni felöli oldalon. Egy kondit tervezek rakni a mélynyomó erősítőjéhez. Ott az erősítő testjét is onnan vigyem, tehát azt is kábelezzem el a kondihoz, vagy megcsináltatom úgy, hogy csak a pozitív kábelbe rakom be az akksi és az erősítő közé, és a kondi testjét vagy oda kábelezem el, ahova a másik 2 erősítő van kötve, vagy van nem messze egy gyári testpont, oda kötöm? Nem tudom, világosan fogalmaztam-e.
A másik, hogy a biztit a akku-kondi, vagy az kondi-erosito közé kell-e rakni? Nem nagy távolságok, alapból hátul van az akksi a kocsiban. -
Sziasztok. Adott egy BMW E39 toring. Az ajtóban és hátul a hangszórók kicserélve Audio System illetve Phoenix Gold szettetekre, ezeket egy Sony XN-N1004 hajt, illetve van egy Hertz mélyláda, amit egy Sony XM-N502 hajt. Tisztában vagyok vele, alap konfig, de nekem megfelel. A csomagtartóban van az akku, 35-ös kábel megy a 2 erősítőig, onnan tápelosztóval van elvezetve a fesztó 20-as kábelekkel. Nem "gagyi" kábelszettes tyúkbelek, rendes hifi rézkábelt rendeltem. Most kellett új akkut vennem, a régi megdöglött. A kérdésem az lenne, hogy érdemes lenne-e egy kondit berakni, hogy kíméljem az akkut, vagy felejtsem el, felesleges?
A másik, hogy az erősítők teste ugyanoda van kötve (ugyanúgy 20-20-as kábel, testelosztóba kötve, onnan 35-ös kábel megy a testpontra) mint az akkumulátor. Viszont az akku gyári testkábele vékonyabb, mint a 2 erősítőé. Olvastam, hogy ez nem éppen jó, az akku testkábelének vastagabbnak kell lennie, mint az erősítőké, de azt nem tudom, hogy ebben az esetben is így van-e, ha egy pontra van testelve az akku és az erősítők is.... -
Olvastam a generátor zaj dolgot, hasonló cipőben járok én is. Leírom a dolgot, hátha valakinek lenne ötlete. Előre bocsájtom, teljesen felújított generátorom van, 120A (a régivel is csinálta), az akku új, a akku-autó testpontja jó, arra a testpontra van testelve mindkét erősítő, ahová az akkumulátor.
Nos a rendszer egy tipusspecifikus multimédia, 3 pár RCA megy róla hátra. A sub RCA-ba van kötve egy RCA basszus vezérlő. Az RCA kábelek bal oldalon mennek, az autó tápkábele a jobb oldalon, az nem zavar be. A remote kábel is a jobb oldalon megy, nem az RCA-k mellett. Az akku a csomagtartóban van. Az egész rendszer a felhajtható csomagtér padló aljára van felrakva, közvetlen egymás mellett nem megy a táp/jel vezeték. Az RCA és a hangszóró kábel viszont igen. A tápot egy 35-ös réz kábelen kapja, ami belemegy egy tápelosztóba, ahonnan 20-as kábelekkel vannak megtáplálva az erősítők. A test ugyanígy megy.
Szerintem a gyenge pontok: E39-ben az ajtó kábelátvezetők pinezve vannak, nem közvetlen a kábel megy át az ajtóban, eléggé macera az áthúzás, közvetlen a gyári kábelre kötöttem rá, onnan van elvíve az erősítőig a vezeték. A hátsó hangszóróknak van gyári kötéspontja a hátsó dobnál, ott kötöttem rá a hangszórókra, és vittem tovább az erősítők felé. Mivel a panelnak, amire rászereltem az egészet, kivehetőnek kell lenni, így az RCA kábelek meg vannak toldva egy jó minőségű apa-apa toldóval, továbbá egy ISO csatlakozót bepineztem, ott lehet szétcsatlakoztatni az erősítőtől jövő hangszórókábeleket az autó fele menő résszel. A tápkábeleket nemes egygyedűséggel, mivel egyébb, 35 mm-es gyorscsatlakozóz nem találtam, hegesztő kábel bajonettzáras lengőcsatlakozóval tettem szerelhetővé.
A hangszórókat egy Sony XM-N1004 hajtja, a mélyet meg egy Audio-System Twister F4-380. Nos ha a Sony erősítőt felveszem kb. a max teljesítményének a 80-90 %-ra, a hangszórókból járó motorral statikus zörej hallatszódik halkan, és 2500-as fordulatszámtól kis generátorzaj halható. Nem nagy, de bosszantó. Ha kb. a teljesítményének a 60 %-ra leveszem, akkor mindez megszűnik. Honnan veheti fel a zajt? Arra gondolok esetleg, hogy az RCA toldóból, mivel ugyanebben az autóban egy régebbi építésben volt berakva egy RCA Y (azon a fejen 1 kimenet volt), és egyszer annak egyik ága széthúzódott kicsit. Szólni szólt, de magas volt a zaj. Amint összedugtam, eltűnt. Viszont lövésem sincs, ezt a toldást hogy tudnám leszigetelni, hogy ne legyen ilyen.... RCA zajszűrőm van itthon, azonban nem akarnám megoldani azzal a problémát. Esetleg az ISO csatlakozón veszik fel a hangszórók? Tudom, elvben alacsony jelen nem lehet állítólag. Beraktam egy képet, hogy is néz ki. Tudom, nem a legszebb, főleg hogy az elmúlt 20 évben valaki valamikor összebaszta az egészet ott lent, de nem is akarom mutatni[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Ear001 #75669 üzenetére
Köszi a tanácsokat. A kilógó réz dolgot javítom, teljesen igazad van. A "Saját magára visszahajtott drót" részt hirtelen nem tudom, melyikre gondolsz, esetleg tudnád jelölni? Testpont 1 van, oda van testelve a kasztnihoz, mint maga az akku, tehát nem az akkumulátorra húztam a testet, hanem arra a pontra, ahová az akku testkábele megy. Onnan van elvezetve a tápelosztóig.
Sorrendben a bal szélső a 12V, a középső a test, a jobb szélső a remotet osztja el. Helyhiány miatt kerültek ennyire egymás mellé.
Sajnos az RCA toldást nem tudom kivenni a szerelhetőség miatt, esetleg arra valami árnyékoló megoldás lenne, akkor azt beszerelném.
[ Szerkesztve ]
-
Köszi a tippeket. A jelzett dolgokat igyekszem javítani.
A testek elvezetése külön-külön szép feladat lesz megint, szerzek be csatlakozókat, kábelt etc.[ Szerkesztve ]
-
Drága hobbi tud lenni a hifi, ha rendesen megakarom csinálni. Azon a pár méter kábelen már semmi nem múlik. A toldásokra sajnos nincs alternatívám a leírtak miatt. Tervben van egy DSP beépítése, az hátha javít a helyzeten.
-
-
-
Sziasztok. Audison BIT TEN D-ről kinek mi a véleménye? Egy BMW E39-be szerelném be, amiben egy tipusspecifikus androidos fejegység került (tudom, hogy nem a legjobb a vélemény róluk, de elég bután néz ki ebben az autóban a szabvány 1-2 din), 4 hangszóró és egy mélyláda, mindegyik erősítőről hajtva (a 4 hangszórót egy Sony XM-N1004, a mélyet egy Audio-System F4-360).Hangzásban hozna javulást? A másik, hogy a leírásban láttam, hogy lehet hangszóró jelet, illetve RCA jelet is adni neki, utóbbi AUX néven fut, és csak egy pár bemenet. Van értelme kikábelezni a hangszóró jeleket hozzá (hátra kerülne a csomagtartóba), vagy elég egy pár RCa-t adni neki, a tudja a dolgát úgy is?
-
-
Sziasztok
Tanácsot szeretnék kérni.
Ezek közt a ládák közt örlődök, melyiket válasszam.
Ground Zero GZIB 250XBR
https://www.ground-zero-audio.com/en/produkt/gzib-250xbr/
Audio-System Carbon10br
https://www.type-rsound.com/audio-system-carbon-10br.htmlEsetleg szóba jöhetne a DLD ST300/500+, de azok csak zárt ládában a korlátozott hely miatt.
Az erősítő egy Audio-System Twister F4-380 lenne.
Esetleg valakinek van tapasztalata a fenti ládákról? -
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy 2001-es BMW E39 tipusú autó. Ebben van egy típus specifikus androidos fejegység, 2 erősítő, az egyik a első-hátsó szettet hajtja, a másik a mélyet. Agyaltam rajta, hogy rakok be a rendszerbe egy DSP-t, hogy jobban lehessen paraméterezni. A fej csere egy DSP-s minőségibbre nem opció, mivel sajnos a kialakítás miatt bután néz ki az autóban a szabvány 2 din.
Fontos, hogy az RCA input legyen rajtuk, nem akarom megint szétborítani az autót a kábelezés miatt. Ez a 3 jelölt lenne:
Kicx STD8: https://tutihifi.hu/termekeink/erosito/kicx/kicx-std8-autohifi-hangprocesszor
Elvben ebben alapból lenne pl. BT modul, meg rá tudom kötni egyből a 3 pár RCA-mat, viszont csak orosz nyelvű leírásokat találtam.
Pioneer DEQ-S1000A2: https://www.basys.hu/pioneer-deq-s1000a2.html?gclid=Cj0KCQjwhY-aBhCUARIsALNIC054Yz_lylW7N1-ZmtN8hiIeEYqcDKoTQflwhl0ymUjki-6qHi0S-h4aAiisEALw_wcB
Ehhez lenne Androidos app is, tudnám kezelni a fejről, viszont 1 pár RCA bemenete van, nem tudom rendesen szét tudja-e venni a csatornákat....
Audison Bit-Ten:
https://autohificentrum.hu/hangprocesszorok/audison-bit-ten-hangprocesszor-bit-ten
Ugyancsak 1 pár RCA bemenet.Esetleg még találtam használtan egy Rainbow DSP-t a Jófogáson, az is több RCA bemenetes, vagy a Gladen 4to6 jöhetne szóba, de anyagi szempontból jobb lenne a felső 3 közül valamelyik. A kérdésem az lenne, hogy valakinek a fentiek közül van valamelyik? Egyáltalán érdemes megvenni? Közel 100k-t azért tudok máshova is tenni, nem akarok lyukra szaladni.
A másik kérdésem az lenne, hogy a mélyet egy Audio-System Twister F4-380-al hajtok. Van rajta dedikált kondenzátor csatlakozó. Igényli az erősítő, azért lehet rajta, vagy csak a parasztvakítás része a dolognak? Leszögezném, rendes kábelezés van, 35-ös kábel megy az akitől, onnan 20-20-ra van osztva a 2 erősítőre, OFC réz, nem a kábelszentes megoldás, nem észlelek tápellátási gondokat.
A 3. dolog amiben tanácsot kérnék: kivettem a fejegységet a tolatókamera csatlakozó miatt, amikor visszaraktam, eléggé fülsértő generátorzaj kezdett halladszódni. A fejegységet kivettem megint (mondjuk vagy 10x mire sikerült elhallgattatni), nagy nehezen addig pakolgattam jobbra-balra mögötte a kábelokat, ameddig sikerült a zajt megszüntetni. A gyári Quadlock csatlakozó és a rádió között van egy közdarab, szerintem onnan vette fel a zajt, mert amikor sikerült az RCA kábelektől elég messze rakni, akkor megszűnt. A kérdésem az lenne, van-e valami megoldás, hogy elszigeteljem ezeket egymástól, van-e erre valami anyag, amivel betekerhetem a kábeleket....
[ Szerkesztve ]
-
-
Köszi, sajnos nem találtam, viszont egy Helix P-DSP-t igen. 6/8-as. Mondjuk csak 2 par RCA-m van, plussz SUB. Egyébként ha csak a 2 pár RCA-t dugom rá, a Subot kiadja akkor is igaz? Majd amúgy keresek valakit, aki behangolja a rendszert. Kecskemét környékén esetleg valaki? Ha kell, 100 km-es körzetbe is elmennék, persze nem ingyen gondolnám a projektet...
-
-
válasz bokarcsi71 #75998 üzenetére
Köszönöm!
-
Bekerült a DSP, szép is, jó is, csak sajnos megjött a generátorzaj is. DSP nélkül semmi se volt, ha kihagyom, akkor sem. Egyelőre levettem az erősítő teljesítményét, továbbá a DSP elé beraktam 1-1 zavarszűrőt, ami ideiglenes megoldásnak jó, de nem kellene véglegesnek lennie. esetleg van valakinek valami tipp, mi lehet a gond? Esetleg felszedheti a zajt a tápon keresztül? Vannak a tápkábelbe köthető zavarszűrők, az megoldás lenne?
A másik, hogy mivel az egész erősítős/tápos cucc egy panelre van szerelve, amit kiszerelhetőnek kell lennie, a hangszóró kábeleket is kénytelen vagyok toldani 1 ponton, ahol a panel kivételekor le tudom választani az autótól az egészet. Jelenleg egy ISO csatlakozóval van megoldva, de szeretném átalakítani, azonban nem találom a megfelelő eszközt. Banándugósra gondoltam, de nincs aljat, vagy legalábbis nem találok, ami kábelre szerelhető. Esetleg valakinek lenne valamilyen ötlete? -
-
válasz Ear001 #76008 üzenetére
Igen, speakon csatin agyaltam, bár igazából csak hallottam. Van 2 meg 4 pólusú, nem igazán tudom merre induljak el...
A zajjal sokáig küzdöttem, sajnos BMW, mindenhol komfort elektronika meg tápkábel van. Az RCA-k, kábelek külön vannak vezetve, tényleg tanácstalan vagyok. Már csak arra tudok gondolni, hogy a fej szedi össze a tápból. Igazából a DSP előtt már nem volt zajos a rendszer.
A DSP vagy az erősítő hangerejének levételekor elmegy a zaj, de akkor meg hangerő nincs sajnos.[ Szerkesztve ]
-
válasz Ear001 #76008 üzenetére
Esetleg még arra gondoltam, hogy a berángatott Gladen ECO kábelek nem faszák. Agyaltam, valami speckóbb, csavart érpáros RCA beszerzésén. Esetleg a Sony erősítő érzékeny erre, annak a cseréje is megfordult a fejemben. Csak ugye megint nem kis összeg, és ha beszopom, és nem jó Az a legnagyobb bajom, ötletem sincs, mi lehet a gond. Az erősítők megfelelő tápot kapnak, egy helyre vannak testelve, az RCA-k az autó bal oldalán futnak, mivel a jobb oldalon megy egy vastag kábel a generátortól az akkuiig.Mások sokkal nagyobb katyvasz, csinálnak, csak összeokádnak mindent, és semmi ilyen gondjuk nincs, nekem meg, aki tényleg odafigyel mindenre, így szopik
Még a fent leírt dolgokat megpróbálom, meg veszek egy táp zavarszűrőt a DSP-nek meg a fejnek, és ha így se lesz jó, felgyújtom
Múltkor például fejegység mögötti kábelek kibogozása, a táp jobbra, az RCA-k balra eltolása megoldotta a problémát teljesen. Még annyi, mivel a SUB kimenet nem egészen jó a fejegységen - vagy a régi erősítőm nem szerette, de random elment a mély - , a REAR kimenet van Y-al megoldva. Lehet azt megszüntetem, úgysincs már rá szükségem...
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...