Hirdetés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Minek olvassam el a marhaságaidat? Odáig olvastam, hogy "a másik hardver úgy néz ki, csak papíron tudja ugyanezt". Ennek az ellenkezője bebizonyosodott a most tárgyalt, általad szentírásként vett tesztben is, korábban is milliószor cáfolták, de úgy látszik egyeseknek hiába...

-
HSM
félisten
Ajánlom akkor neked is: [link]
Attól, hogy korai messzemenő következtetéseket levonni, bizonyos dolgok azért kezdenek világossá válni.
1. A fórumtársnál alapból is azért volt gyorsabb, mivel sok compute futószalaggal dolgozott a motorjuk, az pedig az AMD-nek jobban fekszik.
2. A konzol jóval nagyobb piac, mint a PC, ezt ne felejtsd el.
3. ... Lásd első két sor. -
Egon
nagyúr
LOL, mert nyilván egy alfa állapotú teszt az szentírás...
1. Nem tűnik fel, hogy a nevezett fórumtársnál async off-fal is gyorsabb a 290X a 980-nál, ami minimum furcsa? MIből gondolod, hogy ebből a tesztből általánosítani lehet (ráadásul pont az áprilisi változatból)?
2. Attól, hogy a konzol a fő platform, PC-n az nV-nek van jóval nagyobb részesedése. Ezt vagy figyelembe veszik, vagy nem: innentől hitkérdés.
3. gbors kérdéseit inkább így kellene feltenni:
- Mikor?
- Mennyi? (pontosabban mennyi optimalizálás nélkül, és mennyi ha optimalizálnak rá...)
- Milyen arányban fektetnek a fejlesztők plusz munkát az nV-re optimalizálásra, azaz 100 megjelenő játékból hány lesz Maxwellre (is) kigyúrva?
Ezek a legfontosabb kérdések, amik olyan szinten eldönthetetlenek, hogy még tippelni is nehéz rájuk. Innentől kezdve felesleges az okoskodás (talán pár hét múlva többet lehet majd látni). -
HSM
félisten
Most nem azért, de ha egy 290X 19ms alatt végez ugyanazzal, amihez a GTX980-nak 28ms kell, az eléggé mocsáricsiga kategória, pláne ahhoz képest, mennyivel drágább kártya volt a 980.
Ez másfélszeres FPS, ha átszámolod.... 35 vs. 52.A kérdéseid amúgy jogosak. Ugyanakkor ha azt nézem, a fő platform a konzol, akkor azért nem biztos, hogy prioritás lesz, hogy az Nv hardveres gyengeségeit valahogy szoftverből gyorsítgatni próbálják, amikor a GCN "magától" is gyors lesz.
-
nyilván nem retail drivert használtak. írta korábban, hogy az ő motorjuk karakterisztikája nagyon eltér attól, ami az aotsben van. ergo mindkét állítás igaz lehet, mert nem feltétlenül lehet az egyik engineről tapasztalatakat kivetíteni a másikra. túl kevés az infó.
-
válasz
velizare
#9988
üzenetére
A jelen téma szempontjából teljesen mindegy, milyen mértékben, az a lényeg, hogy gyorsult, nem pedig stagnált, és főleg nem ment át mocsári csigába, ahogy az AotS-es srácoknál. Az érdekes, hogy hogyan csinálta, de lehet pl., hogy vmi speciális experimental development drivert használtak, vagy ilyesmi.
(#9986) Ren Hoek: mindegy igazából, ez a bench csak egy katalizátor volt ahhoz, hogy egy probléma a felszínre kerüljön. Következtetéseket nem az eredményeiből kell levonni, hanem pl. abból, amint lejjebb linkelt Petykemano.
(#9990) HSM: azon sok meglepődnivaló nincsen, hogy a Radeonok többet gyorsultak - az ilyesmire jobban kihegyezett uarch mellett több is a kihasználatlan erőforrás bennük. Ugye a GCN tervezésekor az AMD már erre az irányra gyúrt, csak lassabban jött el, mint gondolták. Biztosan lesznek is fájdalmak emiatt a Maxwellel - a két fontos kérdés pedig ugyanaz, mint eddig:
- Mikor?
- Mennyi extra munkát fektetnek majd a fejlesztők abba, hogy ezeket enyhítsék? -
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek
#9984
üzenetére
Lásd egy kicsit lejjebb, 5. bekezdés, ugyanezt írtam.

(#9985) gbors: Dehogy pörögtem túl, csak pár gondolat ébredt bennem, amiket leírtam.

Szval efféle fegyverre gondoltál... Hát igen, mostmár úgy tűnik van.

sayinpety fórumtárs éppen olyan eredményekre jutott, hogy a GCN marha sokat gyorsult DX12-vel, míg a Maxwell-ek alig. De azt az eredményt jó rég linkelte. (Erre gondoltam (#9988) cain69, köszönöm!
)A Maxwell-ben a gond ott lehet, hogy pl. másolási műveletek nem futhatnak tetszőleges más feladat mellett, míg GCN-en igen. Ugyanis vagy grafikát számol, vagy mást, amennyire kivettem az adatokból. Ez pl. komoly gond lehet, főleg olyan programoknál, amik sok adatot másolgatnának, ami egyébként indokolt is DX12 alatt, elkerülendő a VRAM megtelését, és a mikroakadásokat.
-
Ren Hoek
veterán
Amúgy AOTS bench akkor most milyen állapotban van? Nekem ez sem tiszta.
- Multicore támogatás egyelőre nem aktív? (FX ezért maradt le)
- Van benne jelenleg Async? Milyen mértékben/formában? (Abu említette, lesz majd olyan pálya ami DX12-ben indul csak el, olyan "durva") Vagy NV egyelőre kikapcsoltatta a saját kártyáira?Csak mert sokan olyan következtetéseket vonnak le architektúrákra nézve, egyetlen programból, hogy az totál értelmetlen.
-
válasz
Ren Hoek
#9982
üzenetére
Nem a compute queue-k száma az izgalmas kérdés, hanem (feltéve, hogy tényleg ekkora overhead a CS) a szükséges váltások száma. Ha pl. az összes compute queue scene-előkészítési feladatokat végez, amik mind lefuthatnak a grafikai taskok előtt, akkor nyugodtan lehet több queue, először azokat hajtja végre a GPU - aztán vált, és jöhet a grafika (mellesleg ez nagy előnye a félig szoftveres megoldásnak). Ennek persze előfeltétele, hogy a frame-re vonatkozó összes feladat meglegyen, amikor elkezdi a számítást - ezt nem tudom, hogy így van-e, ill. ha nincs, akkor megoldható-e egyáltalán. Ez egy második, ellenkező irányú nagy HA.
Az önmagában nem gond, ha az adat ide-oda vándorol a compute és a grafikai queue-k között - miután ezek az architetktúrák erősen latency-állók, szerintem a GCN-en ez csak akkor gond, ha eszement mértéket ölt. Ami inkább kérdés, hogy a gyakorlatban mennyi értelme van ennek - nem vagyok grafikus programozó, úgyhogy erről inkább véleményt sem mondok.
(#9983) HSM: kicsit túlpörögted azt az egy mondatot, nem?
Nem a két szituációt hasonlítottam össze, csak annyit jegyeztem meg, hogy most már az AMD oldalon is van csodafegyver.Az, hogy a gyakorlatban mi lesz, attól még nagyon messze vagyunk. Egyrészt ott voltak sayinpety fórumtárs saját tapasztalatai, ahol a Maxwell is gyorsult az a-c hatására, tehát elvileg működésre lehet bírni a dolgot normálisan. Másrészt B megoldásként ott lesz a lehetőség, hogy mindent a gf queue-ba tesz a program, mint az AotS esetében - így az aszinkron sebességnyerés elmarad, de ez úgyis kisebb lett volna, mint a GCN esetében. Harmadrészt pedig, ki tudja, milyen meglepik jönnek még elő...
-
HSM
félisten
Azért azt tartsuk szem előtt, hogy a város alatti óceán mindkét hardvert megizzasztotta annak idején, csak belerakatták, mert míg NV-n csak 17-21% sebességbe került, addig az AMD-s kártyákon 31-38%-ot vett el a teljesítményből. [link]
Háttérstory, hogy az Nv halál feleslegesen rakta bele a hardverébe az atomdurva tesszelátort, a HD5850-em "elsőgenerációs" tesszelátorával is még évekig remekül el lehetett lenni a legkisebb gond nélkül.
Async shader esetében viszont arról van szó, hogy az egyik termék tud egy igen hasznos funkciót, ami ráadásul a DX12 egyik lényegi újdonsága, amivel jócskán gyorsulhat a feldolgozás, míg a másik hardver úgy néz ki, csak papíron tudja ugyanezt és még lassulhat is.
Tehát az első esetben egy nem központi funkció irreális (mesterséges) túlhasználatáról volt szó, amitől mindkét hardver szenvedett, csak az AMD kicsit jobban praktikusan a semmiért. A második esetben viszont az új API egyik lényegi újdonsága fest úgy, hogy nem hoz pozitív eredményt az Nv hardveren, míg az AMD-n igencsak.
Továbbra is amondó vagyok, hogy korai lenne túl messzemenő következtetést még levonni (mindamellett azért már kezdenek kirajzolódni dolgok), az érvelésem csupán arra irányult, hogy én egészen másmilyennek látom ezt a szituációt, mint anno a Crysis 2 tesszelálós történetét.
(#9982) Ren Hoek: A GCN-nek nem okoz fejtörést, mert ott vannak a hardveres ütemezők (ACE-k) valamint "stateless" architektúra, azaz nem kell állapotot váltania bizonyos funkciók elvégzésére.
-
Ren Hoek
veterán
Ha jól értem, ez azt jelenti (amit 970 topicba is írtam), hogy limitált módon, de működhet az Async nem?
Tehát 1 graf, 1 compute szál még oké lehet slow context switch-el is, mert az még etethető szoftveresen, beleférne a frame-be."Ezt meg lehet csinálni egészen addig, amíg a graf és a compute feladatok nem használják össze-vissza egymás eredményeit."
Erre alapból figyelni kéne a paralell programozás miatt, nem? Vagy nem világos GCN-en ez miért ne okozna fejtörést.
-
válasz
Petykemano
#9979
üzenetére
Jó kis írás, érthető, és nem utolsósorban magyarázza az összes eddigi jelenséget / állítást. Ha az "üzemmódváltás" tényleg up tp 1000 ciklust igényel a Maxwellen (ez azért egy elég súlyos állítás), akkor a gyakorlatban frame-enként nem lehet több 1-2 ilyen átkapcsolásnál (sőt, ALU-limitált esetben 1-nél sem nagyon), azaz a schedulernek nagyon komolyan rendezgetnie kell a feladatokat. Ezt meg lehet csinálni egészen addig, amíg a graf és a compute feladatok nem használják össze-vissza egymás eredményeit. Ezzel meg is van a recept, hogy hogyan lehet megcsinálni a földalatti óceán AMD-s megfelelőjét

-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano
#9979
üzenetére
Jó kis cikk (így reggel félig másnaposan
)
Ha tényleg Slow Content Switch-nek hívják már, akkor mitől async? Lehet semmit se fog gyorsulni, mert összeadódnak a ms-ek.Hamarosan roskadásig lesz Hardverapro 100 ezres 980 Ti-kkel

-
válasz
FollowTheORI
#9973
üzenetére
gcn stateless, cserébe nem "emlékezhet" az előzőleg végrehajtott feladatokra, csak azzal dolgozhat a gpu, amit megkapott.
amíg nvidiánál sávszél spórolás van, addig a stateful működés nekik a megfelelő, és a soros feldolgozás.
de majd a profik megmondják. -
-
-
Wikin amugy ez van írva a context switchről általában:
"Hardware vs. software
Context switching can be performed primarily by software or hardware. Some processors, like the Intel 80386 and its successors,[6] have hardware support for context switches, by making use of a special data segment designated the task state segment or TSS. A task switch can be explicitly triggered with a CALL or JMP instruction targeted at a TSS descriptor in the global descriptor table. It can occur implicitly when an interrupt or exception is triggered if there's a task gate in the interrupt descriptor table. When a task switch occurs the CPU can automatically load the new state from the TSS.
As with other tasks performed in hardware, one would expect this to be rather fast; however, mainstream operating systems, including Windows and Linux, do not use this feature. This is mainly due to two reasons:
1. Hardware context switching does not save all the registers (only general purpose registers, not floating point registers — although the TS bit is automatically turned on in the CR0 control register, resulting in a fault when executing floating point instructions and giving the OS the opportunity to save and restore the floating point state as needed).
2. Associated performance issues, e.g., software context switching can be selective and store only those registers that need storing, whereas hardware context switching stores nearly all registers whether they are required or not."
Szóval várjuk meg mi lesz, lehet ettől még gyors. Attól függ az nVidia hogy oldotta meg.
-
válasz
#45185024
#9962
üzenetére
Ha elfogadjuk így van, akkor sincs gond feltétlen.
Ez csak azt mondja hogy az ACE bizonyos része szoftverben(driver) van megoldva, míg AMD-n hardveresen.
Ettől még nem feltétlen lassabb (pl kell context switch), csak máshogy törénik a vezérlése/előkészítése.
(Pl lehet CPU igényesebb csak, az meg ma már nem igazán gond.) -
Televan74
nagyúr
Miről beszélsz te? Hisz van Fury a piacon.[link]
Nanot meg levadászták az oem -ek.Ott talán nem kell árversenyt vívni az AMD -nek,és felvásárolják az összes legyártott darabot, kérdés nélkül.
Majdnem olyan mint a 380X, papíron van,de mind a Apple -é.TPU meg talán valamikor megsértette az NDA -t és azért nem kap. Amúgy meg az olyan olvasók mint én is,akik google -n keresünk rá a tesztekre.Majd most nem a TPU olvasottságát fogjuk növelni hanem más weboldalakét.
(#9967) imi123 Lehet hogy a Fury csak egy tesztfázis a 16/14nm előtt.Nekik addigra már lesz tapasztaltuk a HBM -el.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024
#9962
üzenetére
Nem, szerintem ez a bekötés... eddig is tudtuk, hogy TIER 2, tehát több CPU overhead-et fog emészteni a GPU etetése paralell... Ezt már hónapok óta tudni, hogy szoftveres context switch van benne, míg GCN-ben ott lapul HW-ben.
Itt már olyan vádak érték a Maxwell2-őt, hogy nincs benne egyáltalán Async motor, és driveresen sem lehet megírni. Nagyon kíváncsian várom mi lesz a végkövetkeztetés, lehet nem fog annyit gyorsulni mint a GCN, vagy nagyobb overhead lesz, de ha megtanulják használni a másfajta rendszert a fejlesztők, akkor nem jutnak az Oxide sorsára, hogy DX11-ben majdhogynem gyorsabb.
Abu azért jó lenne ha ránézne és validálná az infót

-
smkb
őstag
Na a Nano tesztpéldényok limitálásával tényleg elérte az AMD a legalja szintet... ez már gáz... komolyan felmerül bennem a kérdés, miből fog élni a vga részleg, ha csak az átnevezett termékek vannak a piacon, a Fiji alapúakból meg kb 0 értékelhető mennyiséget gyártanak. Nagyon nagy a baj már az AMD-nél.. már azzal sem tudnak a piacon jelen lenni, ami tán eladható lenne.
Az meg hogy TPU-nak nem adnak tesztpéldányt, kb olyan, mintha egy autógyártó a Top Gearnek nem adna.Irtó béna, és gyerekes húzás.
-
#45185024
törölt tag
Ez a tipikus amerikai mentalitás, vedd meg az ájfón hármat a négyet az ötöt, mert neked szükséged van rá.
Miért is mert van benne ujlenyomatolvasó, és az cool, mert nehogy már megjegyezd a 4 jegyű pinkódod inkább vásárolj 200 ezerért.
Az hogy meg tud az ipar győzni embereket hogy nekik szükségük van 250-300 ezres videó kártáykra és minderre másfél évente persze, az teljes agymosás, és mégis létezik és most már az AMD is kezdi ezt átvenni felzárkózva Nvidiához.
Így tűnt el szép lassan a középkategória. -
Petykemano
veterán
A 980 megjelenését követő prohardveres tesztben a 780ti-t a 980 is bőven előzte. (A 980 előzte, de még a 970 is béfogta a 290x-et is ugyebár)
Ebben a tesztben, amit linkeltél, meg az látszik, hogy! 780ti újra fogja a 290x-et, de nemhogy a 970-980, de még a 980 ti is csak picivel erősebb.
Most ezzel lehet, hogy kivágta magát az nvidia az alól. Vád alól, hogy a korábbi generációk támogatását abbahagyná az új generáció érkeztével. De még súlyosabban vetül rá a piac szándékos szoftveres befolyásolásának árnyéka, saját vásárlóinak manipulálása, az új széria driveren keresztül történő kedvezőbb színben való manipulatív feltüntetése.
Ahogy korábban Abu említett egy példát, hogy vajon hogy érezheti magát az a titan vásárló, aki látja, hogy a 960 bizonyos játékokban jobban teljesít. Vajon hogy érezheti magát az, aki épp 780ti kártyáját cserélte a sokkal jobb maxwellre. Ami most mint kiderült annyival nem is jobb.
De le a kalappal. A stratégia működik. Egyrészt ez generál eladásokat. Másrészt durva, hogy olyan komoly szoftveres tartalék van a kártyákban, amely lehetővé teszi/tette a 780ti elhanyagolását úgy, hogy versenyképes maradt a konkurenciával a Maxwell megjeleneléséig.
Harmadrészt működik. A S/A fórumon olvastam valakitől, hogy egy ismerősével egy időben vásároltak videókártyát, 7970, ill 680. Az nvidiás már cserélt maxwellre. Mikor beszélgettel az aszinkron shaderekről, és hogy jobban járt-e aki amdt vett, az nvidiás azt felelte,hogy nem baj,majd amikor kijön az új nvidia kártya, ami már nem marad abban sem alul, megveszi azt is.Könnyen észrevehető, hogy az elégedett vásárló, nem Mindig a legjobb üzleti stratégia.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Ren Hoek
#9960
üzenetére
Hoek nem akarlak elkeseríteni de ez nem mond ellen az itt eddig elhangzottaknak.
Eddig is azt mondták hogy tudja (szoftveresen) csak a kontextus váltás miatt nem gyorsul tőle a rendszer.
Erre most ez azt írja:
Maxwell 2: Queues in Software, work distributor in software (]context switching), Asynchronous Warps in hardware, DMA Engines in hardware, CUDA cores in hardware.
Szóval én kivánom hogy tudja és minden Nvidiás is legyen boldog direct x 12 alatt de azért várjunk meg konkrét számokat inkább. -
TTomax
félisten
-
Ren Hoek
veterán
Lehet felesleges volt aggódni :p
-
-Solt-
veterán
A fejpozíció követés már a TrackIr esetén is tökéletesen működik ha megvan a fix 60 FPS. Vagy csak azt hisszük, és nem venni észre az akadást, mert nem a teljes látóteret tölti ki a kép?
Régebbi játékok esetében mennyire lesz bonyolult megoldani a támogatást, hogy normálisan is működjön a VR?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegében igen. Valójában persze a Mantle kell, de az a LiquidVR alapja.
Igazából nem ez az AMD igazi VR csodafegyvere. Fontos dolog, de a Latest Data Latch miatt olyan alacsony az AMD VR csomagjának késleltetése. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a fejpozició közvetlenül a GPU-s számítás előtt legyen meg. Minden más VR rendszer a jelenetszámítás előttről szerzi ezt az adatot, és ez ad hozzá az egészhez úgy 5-10 ms-os extrát.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
tibcsi0407
#9944
üzenetére
Nem ertem, gyorsabb most a DX11-ben mint a DX12-ben ?
-
davian
csendes tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a VR-nél ne keverjük a szoftveres problémát a hardveressel. Az AMD implementációjának azért olyan alacsony a késleltetése, mert a VR egy VR-re tervezett API-n keresztül működik. Az NV-nek csak a szabvány API-k maradnak, amelyeket nem terveztek olyan igénybevételre, amilyet a VR követel. Függetlenül attól, hogy a hardver mire képes, a szabvány API-k nem alkalmasak a megfelelő késleltetésre. Akkor lesz ez a VR alkalmas a legtöbb hardverre, ha a szabványos VR API-k elkészülnek.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi
#9950
üzenetére
Tomi Yllgrim-et kérdezd meg erről ő írt már erről:
"0.6.0.1-es SDK-val teszteltem, szemuveg nelkul nekem a gyors korbenezes fejfajasos, kiprobalom az uj 0.7-essel, ebben mar van LiquidVR csomag meg specko driver is ha az megszunteti nalam szemuveggel vagy/es anelkul akkor.." #9814
Ugyanez lesz Nvidián is ... -
Malibutomi
nagyúr
NV on VR [link]
All our GPUs for the last several years do context switches at draw call boundaries. So when the GPU wants to switch contexts, it has to wait for the current draw call to finish first.
So, even with timewarp being on a high-priority context, it’s possible for it to get stuck behind a longrunning draw call on a normal context. For instance, if your game submits a single draw call that happens to take 5 ms, then async timewarp might get stuck behind it, potentially causing it to miss vsync and cause a visible hitch.
-
h1mpi
félisten
válasz
#Morcosmedve
#9945
üzenetére
Ja jó gyenge, veri az 5960X-et

-
bombibmw
veterán
válasz
#Morcosmedve
#9945
üzenetére
Hova erősebb?

"Veri" a Haswell-E-t is.Én még mindig bizonytalan vagyok, hogy 970-et vegyek-e jövő héten, vagy valami AMD-t.

-
#Morcosmedve
veterán
válasz
tibcsi0407
#9944
üzenetére
Azt hittem erősebb a Skylake.

AMD jó gyenge,
-
h1mpi
félisten
Átmásolom a Maxwell topicból. Mégse égett le a DX12 teszten az nV és ez csak jobb lesz, ha elkezdenek drivert is finomítani. Bocs telórol nem tudok linkelni.
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=28522270&postcount=2
-
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano
#9933
üzenetére
Ezek mindig túlárazott termékek voltak és lesznek is.

(#9934) wjbhbdux Én csak azt nem értem,hogy az NV miért nem mondta a probléma kezdete óta,hogy nálunk van a hiba,dolgozunk rajta. Úgy néz ki mintha homokba dugnák a fejüket és várnák hogy elüljön a vihar.

-
tibcsi0407
félisten
válasz
Petykemano
#9933
üzenetére
Ha nem is játékra, de biztos van olyan szegmens, ahol ezért a pénzért tökéletesen ellátná a feladatát. A 16 GB ram nem jöhet rosszul 1-2 renderelésnél, vagy hasonló szituban.

Bár ez az ár egyáltalán nem félelmetes egy 2GPU-s kártyáért.
Játékra gondolom inkább Fury X-et érdemes venni.wjbhbdux
Ez csak jó hír, így elkerülhető a lázadás

Miután 2 hete vettem VGA-t, egy picit szíven talált a dolog. -
wjbhbdux
veterán
Oxide fejleszto bedobta, hogy driver hianyossag van az Nvidia reszerol az async computeal kapcsolatban, meg az o megvalositasuk nem is jo pelda erre a featurere
. -
Petykemano
veterán
válasz
tibcsi0407
#9904
üzenetére
a $699-es árával alá akar vágni a Fury X-nek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki van zárva. Mondom, hogy lesz olyan gyártó, aki egyetlen egy Nano VGA-t szállít EU-ban. Az USA már három számjegyű mennyiségét kap, de a gyártók nem fogják odaadni a kereskedelmi forgalomba szánt termékeket. Akik sokat kapnak azok az OEM-ek, na ők aztán biztos nem adnak tesztre. Szóval az a pár darab lesz, amit az AMD tesztre szán, és azok kapnak, akiknek az olvasottsága magas. Akik esetleg kedveltek, de az olvasottsaguk alacsony, azok biztosan kimaradnak az NDA lejártára. Nyilvan itt az a probléma, hogy ebben a formában a kisebb oldalak vannak háttérbe szorítva a nagyobbakkal szemben. Arról például a TechReport nem tehet, hogy nem olyanok a forrásai, mint mondjuk tomnak. A TPU egészen mas kategória. Ők NDA-t szegtek régebben, és ezt manapság az AMD nem nézi el. Más Radeont sem kaptak már korábban. Ezen úgy tudnak változtatni, ha kifizetik a bírságot, ami nagyon durva pénz. Esetleg nagyon be kell puncsolni, és akkor talán újra megy a csomag.
-
Petykemano
veterán
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem ez az egész jól jellemzi az AMD termékstratégiáját. Konkrétan az, hogy nincs.
Nem az van, hogy kiadnak X típust, az előre beharangozott tulajdonságokkal, hanem az épp aktuális gyártási helyzet (és hogy mennyire tudják belőni a mérnökök) határozza meg a kiadott terméket, kb startkor.- Fury X, az "overlockers dream", mindenki arra számított, menni fog mint állat, minek is tennének rá vizet, ha nem? Ehhez képest semmi. Azóta sincs semmi unlock rá.
- Nano: Először 290X/970 helyére vártuk, kb árra is (+ értéktöbblet HBM stb miatt benne volt)... ehelyett kiadtak egy méregdrága rétegcuccot, ráadásul nem adnak belőle a tesztoldalaknak mert startra nem jött le annyi.
Hogy is van ez? A start előtt pár nappal találják ki kb milyen legyen a VGA
Annak függvényében alakul, hogy mennyit tudnak lehozni belőle, és hová tegyék a chipeket. Nekem ebből a kapkodás jön le, és az, hogy nincsenek nagyon a helyzet magaslatán (pénzügyileg sem) 
-
TTomax
félisten
HardOCP se kapott... [link]
-
#85552128
törölt tag
-
Loha
veterán
válasz
#45185024
#9909
üzenetére
Sajnos ezeken a grafikonokon nem fog szerepelni a Nano mert a TechPowerUp sem kap tesztpéldányt, ahogy a Techreport sem...

-
h1mpi
félisten
válasz
Dark KillerX
#9915
üzenetére
Mert megfogja 60FPS-nél és lehet, hogy feljebb is menne. Benchmarkolni mindig vsync off-al kell.
-
Dark KillerX
addikt
Nvidia esetén driverben bekapcsolt Vsync-el, mért csökken a 3d-s teljesítmény, pl Firestrike alatt?
Mert ezelőtt 5 évig használtam AMD-t ( nem volt különösebb gond
) és ott a sriverben bekapcsolt Sync-el , ugyanannyit kaptam a 3d-s tesztek alatt Viszont ha alapértelmezettre állítom , a GPU nem megy 100%-on, és ez nem jó (kb 90%-on megy ) 
AMD vs NVidia összehasonlítás szempontjából is érdekes lehet ez
-
#45185024
törölt tag
Nem kell átgondolni mert a legalsótól erősebb lesz:
és itt csak Direct X 11 ről beszélünk ugye. -
válasz
#45185024
#9905
üzenetére
lehet meg fogják. a 290xből is csináltak ilyet. 4x8pines tápcsati van rajta. a 295höz képest valamivel alacsonyabb fps, 3500rpmig felpörgő ventillátorok, és a 295höz képes egyenletesebb áramfelvétel (a 295nek 2x8pines tápcsatijai vannak) jellemezte, amikor lemérték őket.
ugyanezt kiadta az asus is rog ares iii néven, turbinák helyett fekete ek fc blokkal. -
h1mpi
félisten
válasz
tibcsi0407
#9904
üzenetére
Ez elég beteg, végre egy olyan AMD termék amit megvennék

-
#45185024
törölt tag
válasz
tibcsi0407
#9904
üzenetére
Te jó ééég egy 16 Gigás két magos 390 es

Ez a szörny kinek a rémálmából pattant ki ? Fury proval kellett volna ezt csinálni...
Majd lehet mondani direct x 12 alatt ó hát ezt a 980ti-t még egy 390 is megveri
-
tibcsi0407
félisten
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024
#9900
üzenetére
Azért ez nem igaz... nem véletlenül készül el most már minden androidra is
Shelter amúgy poén, bár kimaxoltam mindent 170 dwellerrel... kár hogy nincs több kontent benne. Abban egyetértek, a többi mobiljáték egy fos f2p... de ez kell a népnek, a komplexebb játékok kora sajnos leáldozott kicsit. Gyors, könnyen fogyasztható szórakozás. Emiatt kurvultak el a fogyasztók. Talán emiatt lesz egyre kevesebb rituálé szerűen PC elé leülős, összetett, gondolkozós játékmenetű game.Steam gép pedig PC-ként lesz elterjedve úgy tűnik. Értelmetlen lenne kihozni egy N-ik tiszta konzolt
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Horgász topik
- Windows 11
- Hobby rádiós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Elemlámpa, zseblámpa
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 NITRO+ - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 5080 AMP Extreme INFINITY ULTRA
- PowerColor Red Devil RX 9070 XT 16GB GDDR6
- ASUS RTX 5090 32GB GDDR7 ROG ASTRAL OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U904 - i5-4G I 10GB I 256SSD I 14" QHD+ I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS37701 100% Akkumulátor
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- JBL ProFlora CO2 Starter Bio Set biológiai CO2 készlet 10-40 l-es édesvízi akváriumokhoz
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







, már a Fermi is:






) és ott a sriverben bekapcsolt Sync-el , ugyanannyit kaptam a 3d-s tesztek alatt Viszont ha alapértelmezettre állítom , a GPU nem megy 100%-on, és ez nem jó (kb 90%-on megy )



