-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
A gpu stock (1250) gondolom, a memoria reszleteit pedig nem lattam a kinai forrasnal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. A Dunia esetében az Ubisoft pont újraírta, hasonló culling koncepcióban, ahogy az id. A Frostbite új verziója is GPGPU cullingos, amit a Battlefront 2 használ. Az Unreal Engine 4-et most fejlesztik fel. A 4.20-ban már látható lesz az eredménye, azzal át is állnak default Vulkan API-ra. Senki sem pihen, csak nem mindenki lesz kész napra pontosan ugyanakkor. Abban sem vagyok biztos, hogy mindenki ugyanazt a gyártói támogatást kapja. Azért a fejlesztéseket olyan dolgok is hátráltathatják, mint a beígért hardverek, toolok csúszása, stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a motoron múlik, hanem a shadereken. Ha RPM-et használnak benne, akkor az adott shadert a Polaris maximum 10-20%-kal futtatja gyorsabban. A Vega akár 67-100%-kal is. Ha mondjuk a shadert a 32 kB-os LDS határ löki 3 wavefront alá, akkor az Vegán már akár 6 wavefront mellett fut, ami úgy kb. sokkal gyorsabb az adott shaderre nézve. Hasonló a Volta és a Pascal kapcsolata is. A Volta komplexebb shadereknél is kb. kétszer több warpot tud futtatni, ha az LDS volt a Pascalon a limit. Na és ezeket a shadereket kik adják oda a fejlesztőknek? Na kik? Így van az AMD és az NVIDIA.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint itt azokra a fejlesztőkre gondolsz, amelyek vagy a GameWorksöt használják, ahol az NV biztosítja a kódokat (SE Business Division 2, Snail, Rocksteady, Wargaming), vagy az AMD-vel kötöttek partnerkapcsolatot (Bethesda, id Software, Ubisoft Montreal, Eidos Montreal/Labs/Nixxes, RSI, NetEase, Rebellion, Saber Interactive, IO Interactive), hogy kutassa nekik az újításokat, és biztosítson kész kódokat a játékokba? Vajon miért nem nyugtat ez meg engem.
-
#85552128
törölt tag
-
menpee
aktív tag
Nem az AMD gyártja a chipeket, hanem a GloFo. Köztük szerződés van megadott darabszámra, ami szám függött az AMD megrendelési igényétől és a GloFo gyártási kapacitásától. Ezen felül a memória beszállítók sem törik össze magukat.
Ha csak annyi lenne, hogy a pirosaknál kellene néhány túlóra hetente a több kártya piacra dobásához, akkor már három műszakban dolgoznának. -
GPU-t eddig is már csakis az AMD adott nekik szinte az utóbbi években...
Most meg a Ryzen végre CPU téren is versenyképes... kevesebbet is fogyaszt, mint a hasonló intelek... ergo simán egy APU-val kiváltható a csúcs mac gépek központi egysége, és elhagyható számos mobil vagy asztali CPU+ dGPU kombó is.
Lenne benne ráció váltani a kizárólagos intel vonalról.
Ebbe az egészbe csak az a nagy kérdőjel, hogy az apple igencsak függetlenítésre dolgozik minden téren... és hosszútávon, bizony a saját CPU+GPU játszik... GPU-juk már van ami hozható is akár desktopra is... már csak az x86-ot kell kilőni valami combosabb saját ARM procival és pápá intel meg AMD is.
-
#45997568
törölt tag
Jo, hat boltosok
Hp honlapjan ott van 600$-ert, az eleg jo deal szerintem
-
Petykemano
veterán
-
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert ha a Bethesdával elkezdenek kivételezi, akkor minden partnerük követeli majd magának a kódok szabad módosításának lehetőségét. A GameWorks addig működik, amíg mindenki ugyanolyan lassú kódot kap. Onnantól, hogy valaki megkapja az esélyt a teljesítmény drasztikus javítására, a többi partner is követelni fogja ugyanazt.
A Bethesda a Fallout 4 után el szerette volna érni, hogy az NV ne egy kiszolgálójuk legyen, hanem a tényleges R&D partnerük, vagyis a Bethesda nem middleware-eket akart, hanem konkrét megoldásokat bizonyos problémákra, szabadon módosítható forráskóddal. Nyilván ezért fizettek is volna (ennek a módja nyilván megegyezés kérdése). Mivel ezt nem tudták kiharcolni, ezért a szerződés lejártával az AMD-hez álltak, akik amúgy is csapták nekik a szelet, illetve az ID Software eleve az AMD-t akarta partnernek.
A Bethesda amúgy tényleg fizet munkáért, tehát nem ingyen várják el a segítséget, csak az AMD nem igazán pénzt kér, hanem exkluzív játékbeli tartalmakat. De ez valszeg bonyolult szerződés lehet, mert a két cég kölcsönösen egymást reklámozza, tehát itt ez nem csak szimpla R&D kapcsolat. -
Ren Hoek
veterán
Ezen én is felkaptam a fejemet... Abu, mi az a nincstovább?
Vége a világnak, gaming iparnak, AMD-nek, VEGA-nak? Ha az "egyik kezelés nem jön be"? Wtf...?
Tyrel: Nekem speciel elég lett volna egy fotorealisztikus live bejárható/forgatható techdemó, aminél működnek a feature-ök, implementálva is vannak egytől egyig, és az 1080 Ti a Polarisokkal együtt összefossa magát rajta.
Annak idején volt is ilyen DX12 teszt, Maxwell ellen... és az még csak teszt volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanez volt az első GCN-nél és a Keplernél is. Idővel újratesztelik mindet. Eleve a reddites FineWine dolog a GCN-re lényegében ebből terjedt el. A Hawaii a GK110 ellen ment, majd amikor elérhetővé vált a GM204, akkor már az ellen. És a hardver semmit sem változott (leszámítva az új kijelzőmotort, de annak nincs szerepe a teljesítményben, csak a HDR-t tette támogathatóvá).
-
smkb
őstag
Bocs, de ezen csak mosolyogni tudok... most akkor ez is egy prosumer kártya, mint a Titan Xp? Nemrég erről volt szó. Az, vagy nem az? Akkor hasunlítsuk teljeskörűen ahhoz, ha már az a kategória. Az AMD is próbálkozott ezzel...
Már bocs, de ilyen hablaty semmisem piaci kategória, amit az AMD próbál ráhúzni az FE-re, szimplán nem létezik.
-
-
Raggie
őstag
De pont ez a lényeg, hogy erre lesz optimalizálva. Pont hogy "játékos" driver nem lesz rá(az az RX-re lesz).
Csak a support nem lesz hozzá olyan mértékű mint a full professzionális kártyáké.Szóval ha valaki ár/érték arányú professzionális kártyát keres akkor eléggé nyerő lehet.
-
Ren Hoek
veterán
Általában az átlag gamer szívja majd meg a Polarissal, aki esetleg 1+ évre vesz kártyát. Azért többek is felhívták a figyelmet a VRM terhelésre...Én nem szeretnék átverni se mást, gariidő előtt 1 héttel, ha beszopok egy miner Vegát mondjuk. Azon felül a használt árakat majd hirtelen üti be.
Szerintem a Vega ugyan úgy érintett lehet, főleg a fogyasztás optimalizálás miatt, és mert a Polarist kifosztották.
Egy lapra több kártya is befér, és egy minernek 1-2millió befektetés hamar visszajön ígyis úgyis, csak legyen mit venni.(#29537) Pug válasza: Szerintem minden szakértő elismerheti (a függetlenség előnye mellett), hogy jelenleg az illegális pénzforgalom melegágya, nincs tökéletesebb eszköz ennél... (Most nem részletezném, de hencegő ismerőseim bitcoin darkwebes vásárlásai után semmin nem csodálkozok. Kb bármi beszerezhető a bitcoin "védelme" alatt... de ez off
-
And01
aktív tag
Ha jól emlékszem játékfejlesztő az Usa-ban!
A gyártók termékmegjelenés előtt kiküldik a teszt hardvereket,
a partnerek számára! Bár nda miatt nyilván sok infot nem oszthat meg.
Mellesleg a zen infói is pontosnak bizonyzultak.Hozzá hasonlókbol kellene több a phn trollból kevesebb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OEM-eknek is gyártanak. Ráadásul a Computex az OEM start a Radeon 500-as sorozatnál, tehát egy rakás termékhez kellett az OEM-eknek szállítani egy rakás GPU-t, hogy a Computexen ezek a partnerek bejelenthessék a PC-ket, és szállíthassák rögtön a Computex után. Ez általában mindig okoz egy kis fennakadást, mert a retailre szabott raktárkészlet megcsappan amiatt, hogy egy jó darabig csak az OEM rendelések élnek. Aztán, ha a retail raktárkészletet hirtelen felzabálja a piac, akkor nyilván azt nehéz pótolni, mert az OEM megrendeléseket teljesíteni kell.
-
-
Állítólag a kriptovaluta bányászok viszik el ezeket a kártyákat. Kizárt dolog, hogy most minden gamer Polarist akar és elkapkodják az összes kártyát.
Hozzáteszem, hogy ez nagyon káros a gamer piacra, mert nincs jelen az AMD ezekkel a kártyákkal, így a fejlesztők sem foglalkoznak vele annyira. Elvileg.
Szerk: Sokáig írtam a hsz-t, megelőztek közben.
-
Gerr'y
senior tag
Bitcoin arfolyama felrobbant, mindenki a banyaba ment csakanyozni. Ekkora kereslet novekedest nem tudtak elore prognosztizalni. Kell egy kis ido mig a gyartok utoleri k magukat es utana a szallitmanyoknak meg meg kell erkezniuk.
Junius vegere lesz ujra vga, addig tessek strandolni -
Raymond
titán
Es ez csak az egyik amit meg mindig GPU-val banyasznak, megnezheted ott a tobbit is, ven beloluk eleg. Marciustol meglodultak az arak igy sokan kapnak az alkalmon es gyakorlatilag az osszes kartyat megvettek, megnezheted az ebay-t is milyen arakert mennek az RX480/470/580/570 kartyak.
Ilyenre nem tud egyik gyarto sem tervezni mert ezt nem latod elore.
-
#45185024
törölt tag
Azért ez így leírva látni hogy AMD loves Intel meredek
2017 Financial Analyst Day
Itt vannak a szereplők és ITT LEHET REGISZTRÁLNI Webcast-hoz.
Nem ez nem olyan Woodman-os
Magyar idő szerint ma este 22 órakkor kezdődik !!!!Más. Ebbe segítsetek már nekem. Konkretizáljuk már az árakat.
399
499
599
Tudtok olyan dolgok árát ami ennyibe kerül ( Dollár ) kint és megvan hozzá egy magyar lehetőleg komolyabb bolt ára ? (nem a varázsló)
Mert akkor be lehetne határolni konkrét árakat Forintban. -
Ren Hoek
veterán
Igen az FP16-nak ára van, szóval nem is lehet mindenhol használni, főleg ha egyre jobban közeledni szeretnénk a fotorealisztikus geometriához és animációkhoz.
Inkább azt látom, hogy az ipar diktálta az FP16-ot a VGA-kba, ha meg már bennevan, akkor nézzük meg mit lehet vele kezdeni ilyen speciális esetekben, mint a hajszimuláció - mert úgy sem látszanak ilyen méretben a számolási hibák.
Szerintem sem lesz olyannyira elterjedve ez mostanában. Viszont a Pascalok is elég erősek FP16-ban (csak le van korlátozva mesterségesen, hogy ne használhassák Deep Learningre egy gamer kártyát)... majd a Pascal 2-ben kiengedik, és akkor el lehet adni mint feature-t
-
-
Petykemano
veterán
nem, nem tudok róla. Csak az biztos, hogy a konzolok tudják és a felhasználók szeretnének konzolon 4K játékot 60fps-sel játszani és ennek egy megvalósítást segítő eszköze tud lenni az FP16 és a packed math. Ha a konzolon ez megvalósul és ha azt át is hozzák PC-re, akkor az a vega teljesítményére is hatássa lehet.
De mivel ez egy játékokban nem Day0 feature, ezért én úgy tekintenék rá, hogy vagy bejön, vagy nem, és ha igen, akkor se az összes játékban és akkor is csak a vega életciklusának közepétől, meghosszabbítva azt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a PresentMon nem tudja a compute parancslistán lévő presentet érzékelni. Ezért csak azokat a presenteket méri, amelyek a grafikai parancslistán jelennek meg, de a Deus Ex a Doomboz hasonlóan a compute parancslistából is hív presentet. Emiatt a CPU fps, amit a PresentMon mér eltér a GPU fps-től, ami nekünk fontos lenne. Ezért kapott a Deus Ex egy beépített benchmarkot, mert máshogy nem lehet benne GPU fps-t mérni. És ettől most hiába szalad világgá mindenki, ez az explicit API-k átka, hogy tulajdonképpen csak akkor mérhető a GPU fps, ha az alkalmazás fejlesztője erre a gondolt. Ez nekünk is szívás, de ez van, ezt kell szeretni.
(#24995) Szaby59: Az azelőtti Total War is inteles cím volt.
A Battlefront csak reklámszerződéses volt.
-
Ha akarják, be tudják... az új GCN nagyon sokat javult hatékonyságban a shaderszámhoz/mérethez képest... ha jól skálázódik, akkor egy duplázott GPU tudna büntetni "olcsón".
Persze ROP meg backend valszeg megintcsak erősen limitált lenne, de hát ez meg ilyen... AMD filozófia.
De még ezt leszámítva is lenne esélyük rá, ha akarják.Egy új GCN nagy Fury meg a régi ég és föld lenne még így is azonos shaderszám/méret mellett, szvsz.
-
#00137984
törölt tag
Mire megérkezik a Zen és a Vega, teszteket és véleményeket olvashatok ezekről, addigra minden friss cimet végigjátszhatók az i5 és akár egy GTX 1070 (R9 490 ???) videókártyával. HBM 2 vagy az átmeneti GDDR5X, majd idővel megjelenő egyéb technológia érdekel ugyan, de kézzelfogható teljesitményre van szükségem a pénzemért. Ezt mostanság az AMD nem minden tekintetben teljesitette, ezért a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján az R9 480 sem fogja. 4K és a VR nem szempont ebben a kategóriában (vagy lehetne...), de valami előrelépést már nyújtani kell mostanság. R9 390 szint és a GTX 970 néhány %-os lehagyása nem nagy kunszt, és ezért már nem adok ki nagy pénzeket. Nvidia oldalon megint szépen elnyúltak felfelé a tesztcsikok, miközben AMD részéről a hallgatás most már inkább gyanús. A várható teljesitményszint az eddig ismert adatokból közel véglegesen eldöntötte melyik videókártya hová várható. Nagy meglepetésekre nem számitok... de azért lepjenek meg minket egy várakozásokat felülmúlló gyorsabb és jó árazású R9 400-as szériával. Még ha véletlenül (nem) AMD-t vennék, de egy kis leszórítós árversenynek részemről nincsen ellenvetésem.
-
Es kevesebbet fogyaszt (de ez sokakat annyira nem izgat).
Izgatja, ha az AMD fogyaszt többet, és kifogásként mindig felhozhatják. De ha az NV egy kis sebességtöbbletért jóval többet fogyasztana, akkor nem számítana.
Malibutomi: A VGA kártyáknál nem hiszem, hogy marketing értéke van az órajelnek. (Szerk: Kivéve az említett fórumokon, már most is az megy itt a PH NV-s topikjában, hogy majd mindenki 2500 MHz-re fogja cibálni az 1080-asát.) Csak az számít, hogy a tesztekben hogy szerepel.
-
Malibutomi
nagyúr
Na de onmagaban a csikszelesseg csokkenes nem sokat er sebesseg szempontjabol: max magasabb orajel erheto el* (itt azt latjuk, hogy nagyobb csiksz. az nvidia, megis joval magasabb Hz-re kepes).
Ezt latjuk az NV-nel kisebb csikszelesseg magasabb orajel. Szinte az egesz gyorsulast az emelt orajelekbol erkezik, ahogy a fogyasztascsokkenes is. Epp ezt mondom, amig nem jonnek masik kartyak, addig nem tudni, hogy ebbol a "csodabol" mennyi az NVidia, es mennyi a TSMC 16nm erdeme.
Masreszt jol mutat a 2GHz-es orajel az NV-nel, ahogy az 1500MHz is jol mutatott a Maxwellnel, de amig a 970-nek pl kell is az 1400-1500MHz hogy pariban legyen egy sokkal alacsonayabb orajelu GCN-el, addig ez csak egy szam kulonosebb jelentoseg nelkul.
En most is hasonlora szamitok, hogy 1300-1400MHz-et latunk max a GCN-bol, de az pariban lesz a 2GHz-es Pascallal.
A marketing resze megint mas, mert sajnos sokan nem latnak tul a nagy szamokon, es hogy azzal lehet vagizni a forumon -
Abu85
HÁZIGAZDA
A GP104 ugyanazt a back-endet tartalmazza, amit a GM204.
A ROP oldalán egy kicsit kétséges fejlődés, mert a Microsoft hozni akarja a programozható blendinget, ami azért komoly strukturális átalakítást igényel. Szóval legközelebb már ennek megfelelő ROP modell lesz a GPU-kban. -
stratova
veterán
Párszor már szóba került, pedzegettük, hogy AMD változatlanul nagy sürűségre, Nv magas órajelre tervez. Vö Nv felső kat. 1080 2560SP, 1070 2048 SP. Amd közép kat. / Mainstream P10 2560 SP és 2304 SP
Pardon GTX 1060 Ti-t (1070M) elírtam, ott 1792 SP-t feltételeznek ehhez 112 TMU a 192 bites buszhoz pedig 48 ROP passzolna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest