Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
4970K sem egy könnyen hűthető processzor, ahhoz képest hogy csak 88W a TDP-je.
De a közvetlen utódra gondoltam 14nm-en.
Jó lenne ha lenne majd egy órajel/ipc/min.vcore/max. maghőmérséklet összevetés 3-4,5Ghz-ig. 3770K 4790K 5775C 6700K? között. hogy látni lehessen hogy tolódik lefelé a "sweet-spot"
(#193) t72killer: Nem 100%-osan igaz, mert a hatásfokon még tudnak javítani.
-
#16939776
törölt tag
Nem fognak ezek elskálázódni addig, nagyobb a szivárgó áram -nemhiába van leskálázva az órajel-, kisebb a mag méret, és a tokozáson való elhelyezés miatt még nehezebb lesz hűteni a CPU-t.
Eddigi tendenciát követve 4GHz@1V...4,2Ghz@1.1V lehet az ésszerű vége ezeknek.
4,5Ghz kérhet magfeszt rendesen, kupak nélkül folyadékhűtővel, talán 80C°-alatt tartható. Késöbbi példányok futhatnak jobban, de nem lesz benne annyi tartalék, mint a korábbi generációkból ki lehetett hozni. SZVSZ -
joysefke
veterán
Megmondom oszinten, nem tudlak kovetni
Nem olyan nehéz az:
Amikor lecserélem a H61-es lapomat () akkor nekem a 4690(K)/4790K egy utódja fog kelleni, 32GB RAM társaságában.
-Haswell-t nem fogok már venni, hiszen ha kijön a Skylake akkor az már N-2-ik generáció lesz.
-Broadwellből nincs 4690/4790 replacement, akkor ez is kimarad.
-HEDT anyagi okok miatt nem lesz. A PC a hobbim, de nem ennyireMinnél erősebb processzormagokkat akarok 4 vagy 8 szállal. Az iGP hidegen hagy, nem tudom mire használni, tehát azt hogy "lassan" a fele CPU terület IGP-ből áll számomra merő pazarlás. Én nem tudnék mit kezdeni egy rahedli maggal, feltételezem, hogy ezekkel nem vagyok egyedül...
Most jött ki a 980Ti (ilyenem nem lesz mostanában) és most fog kijönni a Fiji is . Mindkettő, de főleg utóbbi VGA brutális CPU erőt fog követelni, a Fiji ráadásul egy szálon. Az a gémer aki eddig egy/két high end VGA-t hajtott a leggyorsabb kommersz procival, az szerinted mit fog szólni egy:
-Broadwell H-hoz ami CPUban kicsit gyengébb, de tartalmaz egy hasznavehetetlen IGP-t?
-Egy HEDT-hez, ami drága, tele van maggal, de ő nem talál olyan játékot, ami mondjuk 6 magnál többel érdemben fog tudni kezdeni valamit.Ennek fényében ugye megérted, hogy kezdek aggódni azzal kapcsolatban, hogy az Intel mit tervez a jelenlegi kommersz K-szériával.
J.
-
joysefke
veterán
Köszi!
3) Nem hinnem, hogy ez az Intelnel fokuszban lenne. Ha nem fontos az iGPU, akkor vegyel HEDT-t, ok igy gondolkoznak.
Hmmm.
Csak ugye az az enthusiast user aki ki tudna használni egy gyorsabb i5/i7-K-t, de nem tud mit kezdeni az erősebb iGP-vel, annak a problémáira nem feltétlenül az extrém proci a megoldás, hiszen ugyanez a user könnyen lehet hogy a hatalmas magszámmal nem fog tudni mit kezdeni. Neki minnél nagyobb 4-8 szálas teljesítmény kell.Másrészt pedig ne felejtsük, hogy hacsak nem szabják át a HEDT plattform árstruktúráját/pozícionálást, akkor bizony az jóval drágább lesz mint amit a Zxx+i5/i7 kombótól megszoktunk, tehát a jelenlegi igen elkötelezett, újdonságkövető enthusiast réteget nem tudnák 100%-san a HEDT felé terelni, lenne egy jókora lemorzsolódás (akik persze intelt vennének, de olcsóbbat).
J.
-
leviske
veterán
De szinte a Carrizo-nál is biztosnak tűnik, hogy a DDR4 egy felesleges feature (vagy kimaradt?). A HBM meg úgyis a tokozáson kapott volna helyet. Mekkora plusz költséget jelentett volna a gyártóknak azon túl, hogy drágább lett volna a lapka (ami mellé viszont nem kellett volna DDR3 és az ahhoz szükséges alaplapi vezetékelés)
(#170) wjbhbdux: Ha az AMD nem nyújtja mindkét AAA konzol alá a hardvert, akkor a Mantle-nek esélye sem lett volna letenni két API alapjait. Így meg van egy komoly helyzetelőnye a cégnek, amit vagy ügyesen kihasznál, vagy elbénáz. Mindenesetre sokat mond, hogy az nVidia igényét érezte a GameWorks-nek, míg korábban azért nem esett nehezükre a tiszta verseny.
A továbbiakban meg a Sony fejlesztései dobhatnak az AMD APU-in.
Nyilván persze se a DX12/Vulkan, se pedig a Sony HSA irányú fejlesztései nem fogják előnybe hozni az AMD termékeit, de manapság már az is nagy szó, ha nincsenek szoftveres hátrányban ill nem futniuk kell a piaci igények után, hanem egy általuk megszabott úton fejlesztve haladni. Egy ekkora erőforrásokkal rendelkező cégnek az is sokat segít, ha a piacot nem a konkurencia diktálja.
-
joysefke
veterán
Köszi a választ!
2) Mindketto igaz. A HEDT platformon tovabbra is a nyers CPU ero lesz a fokusz, egyre tobb maggal, magas TDP-vel (140+ Watt), tovabbra is IGP nelkul. A mainstream desktop platformon pedig tovabbra is maradnak a 4 GHz koruli, egyre nagyobb IGP-vel szerelt procik (4790K es utodaik), a TDP pedig egyre csokken, de a kiralykategoriaban csak nagyon lassan
1,
tehát úgy gondolod, hogy a K procik iGP-je is ugyanolyan arányban fog erősödni és feltehetően egyre több tranzisztort lekötni, mint a non-K szériák?2
Nincs esetleg esélye egy az iGP rovására történő drasztikus L3 cache méretnövelésnek,3
esetleg az iGPU fogyasztási keret rovására történő CPU alapórajel/turbó emelésnek?____________
4,
Egyáltalán desktopon mi motiválja az Intel-t erre a hatalmas iGP tranzisztorszám emelésre (pazarlásra), amikor (számomra) egyértelműnek tűnik, hogy a kocajátékosok száma és legfőképpen fizetési hajlandósága igen véges, iGP-vel értelmesen gyorsítható praxis-orientált workloadot meg (a jelenben) nem igen sikerül találni.Az szép, hogy most már iGP terén is megverték az AMD-t, de erős AMD iGP ide vagy oda nem lehet azt mondani, hogy az AMD iGP-i bármennyire veszélyeztetnék vagy veszélyeztették volna a múltban az Intel profitját.
Egyszerűen nem értem, hogy egy (az AMD-vel szemben) kétlábbal a földön járó Intelt mi motivál erre az eszetlen iGP-déibáb kergetésre..
J.
-
joysefke
veterán
Fiery:
(1)Te hogy ítéled meg, mekkora az esélye, hogy a Intel még idén kiöjjön desktop Skylake-kel, ami a 4690K/4790K vonalat vinné tovább (azon userek számára akik nagy ívben leszarják az iGP-t)?(2)Vagy a processzor-erő fókusz desktopon már csak a HEDT plattform (LGA2011) kiváltsága lesz és innentől csak egyre nagyobb iGP-ket látunk a CPU/összes tranzisztorszám-arány rovására?
J.
-
leviske
veterán
Birom a cég vaslogikáját. A Kaveribe kerül GDDR5 vezérlő, de a részben sajátnak nevezhető HBM a Carrizo-ból kimarad. Pedig mennyivel több értelme lett volna, mint a DDR4 támogatásnak. Pláne így, hogy a desktop piac kihagyásával lazán jöhetett volna exkluzívan csak HBM támogatással.
(#142) Abu85: Ilyen szempontból a Frostbite csapat "AMD által támogatott fejlesztőnek" minősül?
(#165) Crytek: Ugye az stimmt, hogy a PS4 lapkájának teljes mérete 'elméletben' átkonvertálva 14nm-re valamivel kisebb területet foglal, mint ezeken az IGP?
Ha az Intelnek vannak olyan ambíciói, hogy be akar kerülni egy konzolba, akkor idővel biztos sikerülni is fog, de nem ezzel a grafikus-architektúrával. Az AMD és az nVidia majd akkor nézelődhet, ha a cég véletlen kidob egy GCN vagy Kepler szerű cumót, de ahhoz előbb gondolom le kéne mondani arról, hogy mindent X86 vonalon meg lehet oldani.
-
sb
veterán
Ha így van és hozza 65W-on a fix Turbót akkor ez igen szép előrelépés.
Az IGP meg egyértelműen az. Valamelyik grafikonon a GTX 750-től alig marad le. Hihetetlen erő.
Mondanám, hogy a GCN APU lenyomná 512 shaderrel ha jobb memót kap de nem vagyok benne biztos. Egy GDDR5-ös 7750-en is ennyi van és az is távol áll egy 750-től.Az más kérdés, hogy ár/értékben nem túl jó. Maradnék a dvga-nál akkor is ha elég ez a teljesítmény.
Gyanítom a kisebb IGP-k meg közel sem ilyen erősek eDRAM nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan a VR-hez hasonló dolgok miatt csinálják ezt. Jelenleg a VR teljesen töredezett, pedig a szabványosításra vonatkozóan már 2012-ben kapott a GAB és az ARB fontos támpontokat. Azóta eltelt három év, és ez sehol sem tart. Az egyik legfontosabb szoftveres funkció a fejpozíció linkelése, hogy a rendszer a lehető legfrissebb pozícióból számolja a képkockát. Jelenleg az AMD grafikus API-ja az egyetlen, ami támogatja.
Egy fejlesztő számára a VR-nél sokkal költségesebb lesz külön az AMD és külön az NV csomagjára dolgozni szabvány hiányában.
Tök egyértelmű a cél innen. Inkább megcsinálják elsőre kétszer csak azért, hogy gyorsan legyen megegyezés, minthogy évekig három-négy külön rendszerre kelljen dolgozni. 5 éves szinten sokkal olcsóbb kierőszakolni az iparból egy szabványt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesznek DX12-re és Vulkan API-ra való portolások. És amit ezek az API-k támogatnak a fejlesztők elképzeléseiből aktiválva is lesznek. Viszont vannak dolgok, amiket nem támogatnak, amit a fejlesztők szeretnének, és az AMD ezeket lehetővé teszi a saját API-jában.
Ez nagyon fontos, mert xy igény sokszor csak fél évtized múlva lett a szabvány része. Sokkal egyszerűbb valamit gyorsan szabványosítani, ha már alkalmazást kínálnak rá. Az ipar kényszerbe kerül, hogy valami legyen gyorsan szabvány, mert nem tesz jót, ha csak az AMD-n érhető el.
A fejlesztő erre már nem úgy gondol, hogy pár százalékos részesedésre dolgozik, hanem úgy, hogy érdeke az elterjedés. Ha ezt úgy lehet elérni, hogy pár százalékos részesedére dolgozik, akkor úgy. A lényeg, hogy az MS és a Khronos vegye az igényt számításba. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokban a számításokban, amiket tipikusan egy játékfejlesztő át akar rakni simán jobb a GCN. Az Intel esetében alapvetően igaz, hogy ha van függőség az utasítások között, akkor jó eséllyel elveszíti az elméleti teljesítmény felét. Régen alkalmaztak olyan co-issue feldolgozókat, mint az Intel, mert grafikai számításban megéri, de compute-ban sokszor elvérzik. Emellett a parancsátadás sem mindegy. Az Intel órajelenként egy paranccsal etetheti a hardvert. Ha kevés, nem tudnak mit tenni. A Kaveri órajelenként 64 paranccsal etethető.
Csak az AotS-ről vannak adatok, bár az tényleg speckó, mert ott olyan funkciók lesznek, amit más cég a Mantle és a HSA hiánya miatt nem érhet el. De az AMD által támogatott fejlesztők ezekre általánosan építenek. Alapvetően az exkluzivitás a fő útirány.
-
leviske
veterán
Ha tartják az arányokat az APU-kban, akkor a 14nm-es cuccban nem 32CU-nak kéne lennie azonos lapkaméret mellett? Bár itt a Kaveri adataiból indulok ki, lehet, hogy a Carrizo a ~3milliárd tranyója már több CU-t is hoz, azt a tervezési modellt meg gondolom 14nm-re is át tudják vinni, nem?
Amúgy, ha az Intel eDRAM-os megoldása elvileg csak az "egyszerűbb motorokban" működik effektíven, akkor van egyáltalán értelme lekövetni HBM-el?
-
leviske
veterán
Azért 14nm-en, ekkora lapkaméret mellett és ennyi tranzisztorral ez nem túl nagy győzelem szerintem. Bár az AMD bénázása miatt ez is bőven elég lesz ahhoz, hogy az Intel ugorjon egy hatalmasat teljes a GPU piacon. Gondolom ezzel 2016-ig jól be is zuhannak a pirosak az utolsó helyre.
szerk: Hacsak a Carrizo-val nem dobnak egy hatost a mobil gépekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD és NV esetében a meccs egyszerűbb, mert a két cég alapvető értékrendje megegyezik. Az Intel esetében ez nehezebb, mert jóval kevesebb a driverfejlesztésre szánt büdzsé és innentől kezdve azok a játékok kerülnek fókuszba, amelyekkel a célpiac reálisan játszik.
Nem azt mondom, hogy nem szabad megmutatni, hogy az Intelnek hol vannak a gyengéi, csak azok nem a hardver gyengéi, hanem a driverfejlesztésre szánt kevés pénzből származó hiányosságok. Ott a Civilization sorozat, amely LORE motor után mindig is durva volt, ha rajzolási parancsról van szó. Az Intel thin driverjének ez abszolút nem fekszik, mert 2000 rajzolás felett drasztikusan romlik a szoftveres rendszerük hatékonysága. De ilyen a driver, mert ilyet kért a Microsoft, csak a hülye AMD és NVIDIA ezt a kérést nem tartotta be.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy mit mond az Intel. Számos játékra nincs még optimalizált eDRAM profiljuk. Nem szívesen tesztelnénk enélkül egy játékot. Nem véletlenül van kiemelve, hogy egyszerű motor kell, mert ahhoz könnyű eDRAM profilt írni.
Azt is figyelembe kell venni, hogy amíg az AMD azt mondja, hogy persze nyomassátok a Battlefieldet, addig az Intel nem ajánlja, mert nincs Frostbite-ra optimalizált driverük.(#19) Sinesol: Pontosan. Az Intelnek nem ugyanaz a célcsoport és a meghajtó fejlesztése is az MMO/MOBA és az egyszerű motorokra van kigyúrva. Nem célszerű ráereszteni egy Frostbite-ot, mert sosem volt cél, hogy legyen hozzá profil. Igazából az AMD-nek sem az szerintem, csak a nagy hardverekről a profil leszivárog.
-
-
Laja333
őstag
Most még igen. Jobban megéri nekem egy Igp nélküli erős CPU, dGPU-val. De ha tényleg bejön az, hogy igp-n lesz majd AI számítás, dGPU-n a grafika, akkor jelenleg csak ez jöhet számításba. Godavarinak nincs elég cpu ereje egy 290x-hez ( a 8350-nek se). Ez az apu meg látszólag elég jól megbírkózi vele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nagyjából egységben van azzal, amit ők mondtak, hogy a nem komplex motorokban jól teljesítenek, erre számítottak. A komplex motorokkal nem tudnak mit kezdeni. Leginkább a hibrid leképzőkkel van bajuk, ahol a motor alapvetően a sávszél kímélésére van kigyúrva, és ezért cserébe radikálisan nő a compute terhelés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- Eladó iPhone 12 mini 64GB bevizsgált, hibátlan készülék
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3106, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest