Hirdetés
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 FE - fenséges, felejthető vagy felesleges?
- iPhone topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor nem kell megvenni, ha nem jó, de az Intel valószínűleg legalább egy tucat olyan játékot lát készülőben, ahol az IGP ereje eléggé számít.
Már mondtam korábban, hogy a D3D12 egy nagyon gyors átállás lesz. Óriási limiteket dönt le az API, és jelentősen csökkenti a programokhoz használt leképző fejlesztési költségét. Nem beszélve az olyan járulékos előnyről, hogy ha egy játék D3D12-n fut, akkor mehet az Xbox One-ra a Windows Store-ból.
Az Intel is pontosan látja, hogy a D3D12 újításai az elkövetkező egy évben vezető szerepet fognak vállalni, és aszerint paraméterezték ezeket a lapkákat. A procit nem igazán erősítették, mert nem számít, de az IGP-t az amúgy nagyon sokak által aktívan kutatott multiadapter lehetőségekre kigyúrták. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#16939776
#199
üzenetére
De ezeket a processzorokat nem csak mára tervezték, hanem minimum egy évre előre. Például a Skylake-S a Broadwell-K kategóriájában nem kínál ellenfelet. Ez alá érkezik, tehát a Broadwell-K zavartalanul marad a most megcélzott helyen minimum egy évig. Az Intel pontosan látja, hogy egy éves viszonylatban mekkora jelentősége lesz az IGP erejének több DX12-es játékban. Nem kötelező ezzel egyetérteni, de az átlag gamer azt fogja venni, ami a tesztek tetején van, és azok nem a gyenge IGP-vel rendelkező procik lesznek.
Az UE4-nek a multiadapter koncepciója egyszerű, mint a faék. Sokkal jobb lehetőségeket is rejt a WDDM 2.0 az IGP kihasználására, amely nem csak a sebességet növeli, hanem felszabadítja a processzoridőt és csökkenti a késleltetést. Az Intel veletek ellentétben már ezekről is tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem félreértik sokan a desktop stratégiákat. Alapvetően nincs ide tervezett termék sehol. Vagy a mobilból jön fel, vagy a szerverből le. És ez továbbra is így marad, csak megváltozik a piac állaga. A HEDT platformok megmaradnak, mert bizonyos feladatok ezt igénylik. Munkaállomások például. Annyi történik, hogy gaming terület mozog. Az új API-k teremtettek olyan lehetőségeket, hogy az IGP ilyen irány mellett többet ér a több processzormagnál, és ezt le kell fedni. Ezért lett a lapka nagy része IGP most, mert a gamer teljesítményorientált, és azt veszi, ami gyorsabb. Ettől a hagyományos procik nem tűnnek el. A munkaállomásban az igények nagyrészt ugyanazok maradtak. Játékra is lehet sima procit venni, csak az új lehetőségeket kihasználó programokban az IGP-s proci többet ér.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan a VR-hez hasonló dolgok miatt csinálják ezt. Jelenleg a VR teljesen töredezett, pedig a szabványosításra vonatkozóan már 2012-ben kapott a GAB és az ARB fontos támpontokat. Azóta eltelt három év, és ez sehol sem tart. Az egyik legfontosabb szoftveres funkció a fejpozíció linkelése, hogy a rendszer a lehető legfrissebb pozícióból számolja a képkockát. Jelenleg az AMD grafikus API-ja az egyetlen, ami támogatja.
Egy fejlesztő számára a VR-nél sokkal költségesebb lesz külön az AMD és külön az NV csomagjára dolgozni szabvány hiányában.
Tök egyértelmű a cél innen. Inkább megcsinálják elsőre kétszer csak azért, hogy gyorsan legyen megegyezés, minthogy évekig három-négy külön rendszerre kelljen dolgozni. 5 éves szinten sokkal olcsóbb kierőszakolni az iparból egy szabványt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesznek DX12-re és Vulkan API-ra való portolások. És amit ezek az API-k támogatnak a fejlesztők elképzeléseiből aktiválva is lesznek. Viszont vannak dolgok, amiket nem támogatnak, amit a fejlesztők szeretnének, és az AMD ezeket lehetővé teszi a saját API-jában.
Ez nagyon fontos, mert xy igény sokszor csak fél évtized múlva lett a szabvány része. Sokkal egyszerűbb valamit gyorsan szabványosítani, ha már alkalmazást kínálnak rá. Az ipar kényszerbe kerül, hogy valami legyen gyorsan szabvány, mert nem tesz jót, ha csak az AMD-n érhető el.
A fejlesztő erre már nem úgy gondol, hogy pár százalékos részesedésre dolgozik, hanem úgy, hogy érdeke az elterjedés. Ha ezt úgy lehet elérni, hogy pár százalékos részesedére dolgozik, akkor úgy. A lényeg, hogy az MS és a Khronos vegye az igényt számításba. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokban a számításokban, amiket tipikusan egy játékfejlesztő át akar rakni simán jobb a GCN. Az Intel esetében alapvetően igaz, hogy ha van függőség az utasítások között, akkor jó eséllyel elveszíti az elméleti teljesítmény felét. Régen alkalmaztak olyan co-issue feldolgozókat, mint az Intel, mert grafikai számításban megéri, de compute-ban sokszor elvérzik. Emellett a parancsátadás sem mindegy. Az Intel órajelenként egy paranccsal etetheti a hardvert. Ha kevés, nem tudnak mit tenni. A Kaveri órajelenként 64 paranccsal etethető.
Csak az AotS-ről vannak adatok, bár az tényleg speckó, mert ott olyan funkciók lesznek, amit más cég a Mantle és a HSA hiánya miatt nem érhet el. De az AMD által támogatott fejlesztők ezekre általánosan építenek. Alapvetően az exkluzivitás a fő útirány.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#131
üzenetére
A low-level API önmagában nem csoda. Annyit tesz, hogy eltünteti a többletterhelést és a párhuzamosítást akadályozó tényezők nagy részét. Ettől még a processzorok teljesítménykülönbsége megmarad, persze az i3 itt hátrányba kerül a két mag miatt, tehát az négy maggal könnyebb célpont.
Itt akkor lesz lényeges változás, ha az IGP-t is használja a program low-level API-val. Az Ashes of the Singularity ilyen játék és ott a Kaveri elver mindent. Persze ez a képesség egyelőre csak az AMD API-jára igaz.
Röviden, ha a program nem használja az IGP-t, akkor jobb lesz ugyan a terhelés, de az i5 és i7 gyorsabb marad. Ha a program használja az IGP-t, akkor a Kaveri letarol minden más processzort.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
t72killer
#93
üzenetére
Nem marad mindenhol ugyanannyi a feldolgozók száma. 72 feldolgozóig skálázódik.
Igen gyúrni nagyon kell, mert DX12-ben nem jó a Gen8 és Gen7.5 kihasználtsága. Bár ezt nagyrészt a Microsoft számlájára írom, hogy májusban a semmiből bedobták, hogy akkor a TIER1 szint emulál és nincs vita.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az majd ősszel jön (mármint úgy tényleg hibamentesen). De ja Vulkant támogat a Source 2 és igen lesz DOTA 2 Vulkan API-ra.
Elsődlegesen azért fontos ez a Valve-nak, hogy legyen egy nagyobb tesztidőszak. SteamOS-en biztos menni fog. Windows port is lehet, de például az Intelnek a Vulkan nem tetszik, mert nagyon sok területen emulációra kényszeríti a rendszerüket. Na persze a DirectX 12 is, de az kevesebb területen. Mindegy igazából a Valve saját magának megírja a drivert.(#35) alevan: Elérhető az architektúrák dokumentációja, tehát nem kérdezik meg az Intelt, hogy mit akarnak. Valószínűleg a sok emuláció miatt a Vulkan API-t nem kedvelik annyira, de ez nem kedv kérdése. Ha jönnek a programok kell rá a támogatás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem véletlen, de ott inkább arról van szó, hogy a Valve írja az Intel IGP-ihez a SteamOS-re a drivert. A Valve nagyon sok Steam Machine gépet akar Intelre építeni, viszont a GDC-n is mondták, hogy az Intel nagyon keveset költ driverfejlesztésre és azt is rosszul. Ezért úgy döntöttek, hogy nem hagyják a platformjukat rossz terméktámogatással elvérezni, így felvállalják, hogy minden drivert megírnak az Intel helyett.
(#28) Laja333: Az IGP+dGPU már egy idei trend lesz, legalábbis az AMD és az Intel szerint is. Azt persze nem mondták meg, hogy milyen játékokban.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD és NV esetében a meccs egyszerűbb, mert a két cég alapvető értékrendje megegyezik. Az Intel esetében ez nehezebb, mert jóval kevesebb a driverfejlesztésre szánt büdzsé és innentől kezdve azok a játékok kerülnek fókuszba, amelyekkel a célpiac reálisan játszik.
Nem azt mondom, hogy nem szabad megmutatni, hogy az Intelnek hol vannak a gyengéi, csak azok nem a hardver gyengéi, hanem a driverfejlesztésre szánt kevés pénzből származó hiányosságok. Ott a Civilization sorozat, amely LORE motor után mindig is durva volt, ha rajzolási parancsról van szó. Az Intel thin driverjének ez abszolút nem fekszik, mert 2000 rajzolás felett drasztikusan romlik a szoftveres rendszerük hatékonysága. De ilyen a driver, mert ilyet kért a Microsoft, csak a hülye AMD és NVIDIA ezt a kérést nem tartotta be.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AI GPU-n számítását senkitől sem hallottam úgy, hogy az nem csak délutáni kísérlet, hanem komoly dolog. Sem az MS-től, sem az AMD-től, és most az Inteltől sem. Elsősorban azért nem, mert sokkal jobban párhuzamosítható, nagyon számításigényes folyamatok futnak ma a CPU-n, amelyeket az IGP-re nagyon egyszerű átemelni. Ott a view frustum culling. Az egy rakás, nagyrészt független vektoros számítás. Baromira a vektormotorokkal telepakolt IGP-k terepe. És ami jó ebben, hogy amit ilyen módszerrel leveszel a processzorról az extra processzoridő például AI-ra.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy mit mond az Intel. Számos játékra nincs még optimalizált eDRAM profiljuk. Nem szívesen tesztelnénk enélkül egy játékot. Nem véletlenül van kiemelve, hogy egyszerű motor kell, mert ahhoz könnyű eDRAM profilt írni.
Azt is figyelembe kell venni, hogy amíg az AMD azt mondja, hogy persze nyomassátok a Battlefieldet, addig az Intel nem ajánlja, mert nincs Frostbite-ra optimalizált driverük.(#19) Sinesol: Pontosan. Az Intelnek nem ugyanaz a célcsoport és a meghajtó fejlesztése is az MMO/MOBA és az egyszerű motorokra van kigyúrva. Nem célszerű ráereszteni egy Frostbite-ot, mert sosem volt cél, hogy legyen hozzá profil. Igazából az AMD-nek sem az szerintem, csak a nagy hardverekről a profil leszivárog.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nagyjából egységben van azzal, amit ők mondtak, hogy a nem komplex motorokban jól teljesítenek, erre számítottak. A komplex motorokkal nem tudnak mit kezdeni. Leginkább a hibrid leképzőkkel van bajuk, ahol a motor alapvetően a sávszél kímélésére van kigyúrva, és ezért cserébe radikálisan nő a compute terhelés.
Új hozzászólás Aktív témák
- 152 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-12450H, RTX 4060
- Autós kamera eladó
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest




