- BlitzWolf termékek topicja
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Én továbbra is azt gondolom, hogy a DirectX12 érkezte, ami lehetővé teszi a játékok nagy magszámon való skálázódását, ziccer helyzet az AMD 6-8 magos processzorainak. Ez persze még messze van attól, hogy erre stratégiát lehessen építeni, de tavaly ősz elején az E sorozatú frissítések-csiszolások is külön roadmap feltüntetés nélkül érkeztek. Mondjuk kétségtelen, hogy ott semmi lényeges nem változott. De ugyanúgy megérkeztek a 220W-os 9XXX-es FX-ek is anélkül, hogy az stratégiai fontossággal bírt volna. Akár azt is mondhatnánk, hogy csak égette magát vele az AMD.
A Samsung kínálatába felkerült a 28nm-es FD-SOI Bár csak nyilatkozatok (pletyka) szintjén, de szó van arról, hogy a GF-nál 22nm-es FD-SOI eljárás készül, amelyet a Drezdai gyárba szánnak, ahol az FX processzorokat készítik jelenleg. Az egyedi eljárásokra vonatkozó kijelentését nem feltétlenül kell úgy értelmezni, hogy a finfeten kívül mást nem fog használni, csak hogy ő maga nem fog invesztálni egy csak neki készített egyedi eljárásba. A nevezett kettő egyike sem egyedi megrendelés. a GF eljárása annál is inkább valószínű, hogy el fog készülni, mert az IBM félvezetőgyártásának átvételekor elvileg abban is megállapodtak, hogy a GF lesz a kizárólagos szállító pár évig.
Lecserélve a 32nm-t ezen eljárások valamelyikére excavator magokat (+15-20% IPC) építve 95W-on elérhető lenne a 4GHz, de lehet, hogy még több is. Végülis a 12 magos IBM Power8 22nm PD SOI-n eldöcög 4GHz-en 190W TDP-vel, amivel a Haswell i7-et már DX11-en is befoghatná és akkor erre jönne rá még a DX12-skálázódás. Ez pedig komoly fegyvertény!
És ezt most nem azért mondom, mert milyen jó lenne, hanem mert adottnak látszik három lehetőség konstellációja:
- Elkészült az excavator, amely már 15-20%-kal jobb IPC-vel rendelkezik, mint a Piledriver, s lehetővé teszi a teljesítmény növelését (további) frekvencia és fogyasztásemelés nélkül.
- a 32nm-es PD-SOI kiváltható a kicsit kisebb 28 vagy 22nm-es jobb teljesítmény és fogyasztás mutatókkal rendelkező FD SOI-val. Az FD-SOI elvileg olcsóbb is lesz, mint a finfet, nyomott árú, alacsony marzsú termékekhez ajánlott. Mivel az FX szériában nem használtak HDL-t, ezért még az se feltétel, hogy azt portolni kell.
- Előbbi két pontból nyerhető előrelépés még aligha indokolna egy szériafrissítést, hiszen jóesetben csupán felzárkózna. Ám a szolídan magasabb IPC-vel, az elfogadható fogyasztás mellett megvalósuló magas frekvenciával ÉS a DX12 nyitotta skálázódási lehetőségekkel szerintem nagyonis megnyílna a lehetőség, hogy az AMD megszerezze a - DX12-es játékokban - a Fiery által is sokat emlegetett "király" kategóriát. Ami - Fiery szerint - minden más termékét is - többek között a szintén excavatorral szerelt Carrizo-t is - eladhatóbbá tenné.Persze erre még mindig lehet mondani, hogy a géming FX által lefedett területe túl kicsi bevételekkel kecsegtet, az AMD pedig nem engedhet meg magának ilyen repi kiadásokat.
-
sb
veterán
"Az Intel veletek ellentétben már ezekről is tud."
Az jó, ha tudja, mert neki kell elkészíteni azt a procit amin futni fog.
A fejlesztő is jó ha tudja, mert neki meg a programot ami így fog futni.A user meg majd megveszi ha:
1. megjelent a játék/program
2. és látja a grafikonon, hogy a megjelent játék/program jobban fut az ilyenolyan igp-s cpu-n.Ez a világ rendje.
Persze a gyártók ezt máshogy látják, mert sem az Intel sem a fejlesztők nem szeretnek puszira dolgozni. Nekik az lenne a jó, ha a tisztelt 100M user megvenné a részf*szú baglyot előre... abból a pénzből pedig ők kifejleszthetnék utólag mivel már megvan a zsé és a piac rá. A user meg majd utólag megtudja, hogy mire is jó a termék.Az első ugye a Kaveri volt. Egységes címtér, stb...
Semmit nem láttunk még az előremutató értékeiből. Most jön a Skylake és még jó ideig ebből se fogunk.
Majd 1 év múlva már lesz valami, 2-3 év múlva meg talán általános lesz a dolog.És nincs ezzel gond. Nem áll ellentétben azzal amit írsz már régóta. Ez lesz a jövő, az új irány. Én is minden topicban úgy fogalmaztam, hogy "nem lehet más" az új irány... mert egyrészt minden ide mutat. Nem viccből jönnek a brutál IGP-s egységes címterű Intel cpu-k sem. Másrészt - és ez a legjobb érv - nincs más irány. a másik irány a passzív pangás amiben évek óta élünk. Az meg nem biznisz senkinek.
Szóval jön ez majd... de csak majd. És az átlagusernek ez az egy szó a hangsúlyos. Ma beröffenti a gépet és mivel tud játszani? Crysis-szal. Az meg 6x jobban fut őskövület Sandy i7+dvga-n mint egy új APU-n.
-
Ja, semmit nem kell megvenni, de én szeretnék, és az Intel ebben a generációban nem mutat értelmes alternatívát arra az esetre, ha nem akarom a csudálatos über-IGP-jüket.
Mondtad, hogy a DX12 gyors átállás, én pedig felírtam a naptárba
Óriási limiteket dönt le, és óriási paradigmaváltást is igényel - ezek ritkán mennek gyorsan. Szóval hiszem, ha látom. -
#16939776
törölt tag
"De az átlag gamer azt fogja venni, ami a tesztek tetején van, és azok nem a gyenge IGP-vel rendelkező procik lesznek."
Megveszi teszt alapján a "leggyorsabbat" és beüzemelve rájön hogy kikapcsolt IGP-vel kevesebb ugyan az FPS, de nem fordul fel a gyomra vagy előrébb végez a frag listában?
várni kell ca.1 évet, abban jók vagyunk, mi tudatlanok...
-
#16939776
törölt tag
"Játékra is lehet sima procit venni, csak az új lehetőségeket kihasználó programokban az IGP-s proci többet ér."
Ez jelen időben szerintem nem helytálló. Még csak 1-2 demót láttunk konkrétumok nélkül. Az viszont kiderült hogy a feladatmegosztás (dGPU+IGP) használata a teljesítmény mellett a késleltetést is növeli jelentősen.
Nem hinném hogy egy "kompromisszum kerülő gamer" nem venné ezt észre...ha már őket hoztad célközönségnek."VR" miatt is a lehető legkisebb késleltetést hajkurásszák, és itt egy technológia ami alapból 30-50%-ot dob rá... Nem hinném hogy bármire mennének ezzel a koncepcióval/megoldással.
Olyan 2-3 generáció múlva már ki fog kristályosodni hogyan kell a dx12-es játékokat támogatni IGP-vel, +késleltetés nélkül. De most is csak marketing szag van, tényleges előrelépés nélkül. -
Fiery
veterán
Teljesen egyertelmu, hogy a fejlesztok celja az, hogy az iparagat atformaljak, es nem az, hogy hamar elkeszuljenek egy utos jatekkal, amit epp fejlesztenek. Teljesen egyertelmu, hogy a fejlesztesnel a fokusz a par szazalekon van, nem a nagy tomegek igenyein. Teljesen egyertelmu, hogy jobban megeri par plusz effekt miatt a Kaverira egyenileg fejleszteni, amikor az ipar epp a VR iranyaba indult meg, es teljes atalakulas kuszoben all a jatekpiac. Szerintem zarjuk is itt le, majd mindenki figyeli az esemenyeket, hamarosan ugyis terdig fogunk gazolni a Mantle 2.0-s jatekokban
-
Fiery
veterán
Oke, tehat akkor elmeletileg letarol mindent a Kaveri, _amennyiben_ direkt ugy irjak meg a kodot, hogy ne vegye figyelembe azt, hogy a Kaverin kivul mas iGPU is letezik a vilagon. Ez a Kaveri szazalekban kifejezett boven egy szamjegyu piaci reszesedeset tekintetbe veve rendkivul valoszinu elkepzeles
Kb. annyira valoszinu, mint hogy valaki kizarolag Windows Phone-ra fejlesszen egy appot.
-
Petykemano
veterán
Ebből a szempontból én nem is annyira a api low level jellegére gondoltam. Vagy legalábbis nem tudom, hogy mennyire függ össze a low level jelleg és az, hogy jobban skálázódik a cpu magokon. De én utóbbira gondoltam
Igaz, AMD forrású állítás, de a Mantle és a DX12 megjelenésével az AMD azt állította, hogy azok jobban skálázódnak majd a több magon. Eddig DX11-ben az AMD procik jelentős hátrányban voltak, mivel a DX11 inkább csak egy szálon futott és ha a proci tudott biztosítani egy nagyteljesítményú szálat a DX11-nek, akkor az ki tudta hajtani a VGA-t, ha nem, akkor nem.
Amennyire én tudom az AMD FX procijainak többszálú teljesítményével (Throughput) nem volt nagy baj, de két szálból egy magra jutó teljesítményt csak 60%-40% volt képes megosztani. Szemben az intel HT-gel, ahol a két szálra jutó throughput 80%-20%-ban volt osztható. Összességében tehát egy i3 egy 4-6 magos, illetve egy i7 egy 8 magos AMD procival szemben jóval magasabb teljesítményt tudott produkálni DX11 játékokban.
Az állítás itt az, hogy ez a jobb skálázódás miatt változik:
Itt pedig teszt szinten is látható, főleg az alacsonyabb részletességű teszteknél:
DF4 DX11 vs Mantle -
Fiery
veterán
"Ha a program használja az IGP-t, akkor a Kaveri letarol minden más processzort."
Biztos? Marmint a legtobb procit oke, de ugye kapasbol itt van a Broadwell-H, ami CPU reszben eleg jo, iGPU-ban kb. a Kaveri szintje, ugyanugy OpenCL 2.0-t es DX12-t tamogat, tehat nem latom az okat annak, hogy egy ilyen procit is letaroljon a Kaveri. Lenyomni oke, de letarolni? Vagy van valahol erre konkret mérés?
-
-
Fiery
veterán
"Nem szívesen tesztelnénk enélkül egy játékot"
Szerintem meg pont a mostani allapot alapjan kellene tesztelni egy ujonnan bejelentett procit. Be kellene mutatni, hogy melyik jatek mukodik szepen, es melyik lassu. Mert az azert nem kicsit gyanus, ha minden jatekban erosebb a BDW-H iGPU-ja, mint a Godavari
En azert ennel arnyaltabb kepet gondolnek realisnak: az AMD vs. nVIDIA dGPU csatakban sem szokas az, hogy minden egyes jatekban elviszi a koronat az egyik oldal.
"Azt is figyelembe kell venni, hogy amíg az AMD azt mondja, hogy persze nyomassátok a Battlefieldet, addig az Intel nem ajánlja, mert nincs Frostbite-ra optimalizált driverük."
Erre nem az a megoldas, hogy be sem mutatja egy adott portal, hogy Battlefield alatt mit tud az egyik vagy a masik GPU. Ha f*s az egyiken, azt is be kell mutatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- SSD kibeszélő
- Elektromos autók - motorok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mesterséges intelligencia topik
- MotoGP & WSBK
- BlitzWolf termékek topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3084, 95% Akkumulátor
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest