Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
- iPhone topik
- Ennyibe kerülnek itthon a Redmi Note 12 modellek
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Apple iPhone SE - se vele, se nélküle
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Pulzust és hőmérsékletet is mér a Huawei FreeBuds Pro 2+
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Új hozzászólás Aktív témák
-
babosmiki
addikt
Még mindig nem tudom eldönteni, hogy tetszik e vagy sem..De elfogadnám az biztos, ha nem nekem kéne kifizetni.
"Galaxy Z Fold3, Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
tthom
senior tag
Kiváncsi lettem volna egy normál autópályás haladásra, az átlag tesztekben azokat mindig meglepően kihagyják. Főleg hidegben. De ha 25kWh 110 körül.. Akkor 130-140nél lehet 30 legalább..? Azzal 200km-t is elmegy a nagyobb pakkos.. Hát, még mindig nem az igazi..
[ Szerkesztve ]
-
Legalább jól néz ki.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Hopp egy Legendd.
Live-Die-Respawn
-
#16820480
törölt tag
Jó kis autó ez, de jöhetne valami kisebb is már végre. EV4 vagy ilyesmi. Jön a Toyota, Subaru, Nissan is hatalmas SUV-okkal, pedig nem erre lenne szükség
-
Uzi74
senior tag
"Ugyanígy változik hátul is a rakodótér, előbbi esetben 520 liter, utóbbi formula esetén pedig 490 literes" - nem az AWD miatt kisebb vagy nagyobb hátul a hely, hanem a meridian mélynyomó miatt (elől valóban az AWD amiatt)
Van pár gyerekbetegsége még a hőmenedzsmenttel, elkattant fűtés inverterekről olvasni a gyártás elejéről meg hogy nem fűti fel az akkut gyortöltésre navigálás előtt. Nyárra Tomtom navi-t kap, az állítólag már tudja majd.
Az EV6 legnagyobb problémája, ha rendelsz és nincs készleten, a szerződésben nem szerepel vállalt szállítási határidő - 40-60 hétre becslik....
A konkurrensekből mach-e-t és model 3-at vezettem, azoknál ez jobban tetszett sok szempontból (főleg beltér és zajszint). Ami az EV6-nál megemlítendő: a sávtartó volt ideges, mikrokorrigál megállás nélkül és a naviban elavult a processzor, de nekem nagyon bejön. -
Jópofa, de ezek az árak nagyon elszálltak... elfogadnék egy ilyet második kocsinak a benzines mellé, de ennyiért kizárt.
-
angyalpc2
aktív tag
Szép, új, csendes..
De ezzel az aksi technikával el kell felejteni a zelektromos kocsit.
Pláne ezeket a tank méretű szarokat
Elektromos kocsi -> kicsi városi, város közi bejárós, dugóban araszolós, rohangálós, gyerek cipelős.
Minden másra csak erős kompromisszumokkal.
Arra meg fölösleges a 60kW meg tank méret.
200kW-os aksinak kellene lennie amit 30 perc alatt kell tölteni fullraMost nézd meg egy benzinkutat egy sűrűbb városban 5-10 percenként váltják egymást a kocsik és 600-1000km megy bele üzemanyag.
Most a 200-300km-er hatótávval 1-4 órányi töltögetéssel ugyan ennyi kocsit képzelj el.El lehet képzelni, minden sarkon 10-30 kocsit kellene töltögetni
Ehhez rakd hozzá a villanyhálózatot ami alkalmas 500K-1MW csúcsterhelésre utcasarkonként meg a kiszolgáló erőművet mögé.Az egész egy halott ötlet, csak azért mert a villany ára alacsonyabb kw-ra számítva pillanatnyilag (nem fizet jövedéki adót, se útkarbantartást se)
A benzin ára meg sok relatíve.És akkor nem beszéltünk az akku degradálódásról, hogy 200e km után X millió Ft költség
Mellesleg az összes koreai kocsi más márkák másolatának a másolata, nekem kifejezetten szúrja a szeme, hogy nincs semmi egyéni ötletük, más márkák vonalait, stílus jegyeit látom benne.
A motorháztető eleje vw scirocco, a lámpa seat cupra, a hátsó lámpa Toyota prius 4, a szárny e-mach...hát[ Szerkesztve ]
-
19-ben adtam el a Renault Zoe long range-et. Elegem lett a téli hatótávból, nem működő oszlop, nem adja ki a kábelt az oszlop, nem kezd el tölteni, foglalt és társaiból.
Úgy adtam el hogy se az akksi technológia se a töltés infrastruktúra nincs erre kész. (És nyugaton élek)
400km volt a katalógus adat amikor megvettem
3 hónapra rá WLTP ciklussal újra mérték akkor már csak 300 lett az új adat ugyan arra a kocsira.
Télen 2 fokban, 100% töltöttség, akkor lehúzva mutatott 148km távot. 128km reptéri felvételre nem mertem elindulni vele. Hideg van fűtesz, világítasz, autó pályán sokkal gyorsabban fogy a táv... Tapasztalatom szerint jó ha a 115 meglett volna, ami megint nem igaz mert nem merítheted nullára.Mindegy, nem folytatom a regényt, de ez az első elektromos autó ami elgondolkoztatott ismét. Pont ma (tegnap) néztem teszteket, árakat.
Viszont az árából már igen szép RX jön ki ami jóval kisebb csalódottsági faktorral járna. Gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Hallosz
senior tag
Annyiból hasznos ez az akkumulátoros szárnypróbálgatás, hogy kiderüljön, nem ez a megoldás.
Amúgy az autó tetszetős, a cikk jó lett.Mert lakni, muszáj.
-
Füleske
őstag
"Ha pedig hosszan meghúzzuk a jobb fülecskét, akkor nem az történik, amit már más gyártónál láttunk, hogy állóra fékezhetjük az autót"
Khm, Kia e-Niro. Amúgy ez (számomra) nagyon hasznos dolog.#9 sheratan: Kisebb autók is vannak. Házon belül e-Niro, Kona, amúgy meg 500e, Mini, I3, 208, Corsa, Honda e, Zoe.
#15 angyalpc2: Pont, hogy ezzel az "aksi technikával" már el lehet indulni autópályázni is.
"Most nézd meg egy benzinkutat egy sűrűbb városban 5-10 percenként váltják egymást a kocsik és 600-1000km megy bele üzemanyag.
Most a 200-300km-er hatótávval 1-4 órányi töltögetéssel ugyan ennyi kocsit képzelj el."
Nagyon sarkított és ráadásul hamis összehasonlítás. A benzinkutak nem pár év alatt teremtek, az 1-4 óra pedig konkrétan hamis adat.
500 kW töltés meg nem kell minden utcasarokra, elég az autópályák mellé. Mire mindenki megveszi az EV - t (30-50 év), simán lesz megfelelő töltőhálózat is mellé.
"csak azért mert a villany ára alacsonyabb kw-ra számítva pillanatnyilag" Nem, pont nem ez az ok. Ez csak egy terjedést segítő körülmény, ahogy a kedvezmények is.
"És akkor nem beszéltünk az akku degradálódásról, hogy 200e km után X millió Ft költség"
Abszolút hülyeség. Típus, használat, és idő függvénye az akkucsere. Pl. itt egy 270e km Ioniq: [link]
"Mellesleg az összes koreai kocsi más márkák másolatának a másolata" Mutass már egy eredeti formatervet manapság. Mármint szépet, ne pl. a BMW hódpofát.#17 janeszgol: Ha jól sejtem, neked sincs elektromos autód. Különben nem írnál ilyen hülyeségeket. "Más szemlélet kell ide." Ebben egyet értek.
#18 Hallosz: Hallgatom a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
őstag
válasz
janeszgol #20 üzenetére
Érveket mi ellen?
"Az elektromos autóknak semmi értelmük nincs így" Ok, akkor értelmetlenül használom.
"Valamennyi visszatöltés van, de ez kevés." WTF???
"Az meg egyszerűen szürreális nézet, hogy majd mindenki töltögeti a kocsiját." Nem, majd a szomszéd. A benzinkút is házhoz jön.
"Akkor miben is lennénk előrébb?" Mondjuk nem döglünk meg a szmogban? Nem kell a zajt hallgatni?
"De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel?" Ezt mégis hogyan gondolod? Kardántengely elektromos autóban? Veszteségek?[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Vannak, de ezek fele csak átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk. A másik meg, hogy például egy Honda E, Mini-e, Zoe vagy i3 hatótávja tényleg borzalmasan kevés. Városi használatra még oké lenne (de városban pont nem használom, mert ott minek), hanem ilyen környékbeli utakhoz főleg, és mondjuk elmenni túrázni meg vissza az már nem biztos, hogy menne töltés nélkül (nézegettem sokat az ABRP tervezőt).
janeszgol: A másik megoldás és szemléletbeli váltás, hogy nem járunk autóval. Sőt, ez még hatékonyabb is lenne, ha környezetvédelem a cél, hiszen nem kell legyártani őket, nem használnak energiát, stb.
-
-
tothmaxy182
őstag
Sokan kinevetik a Dacia Spring-et. Pedig szerintem elektromos vonalon az ahhoz hasonló autókban lenne a jövő. Mit gyártanak most? 300 lóerős, 500 Nm-es drabális tankokat (SUV), 18-25 millióért. Nagyon rossz az irány...
Városi kisautók kellenének, városba való teljesítménnyel. A Daciát (amit amúgy szívem szerint sosem vennék) is jól mozgatja városon belül az a szar kis 44 lóerős motor. Több ilyen kéne, olcsón!
Ebből így nem lesz bolygómegmentés...Minden szavam magánvélemény!
-
janeszgol
nagyúr
válasz
#16820480 #26 üzenetére
Akkor leírom, mi a bajom. Kérem a modikat ne töröljék ki, hiszen időt szántam rá.
Mióta vannak elektromos autók? 9-10 éve minimum. Mekkora fejlődést sikerült elérnünk? Nagyobb kijelző, sőt az egész szélvédő lehetne egy megjelenítő, akkor hangcuccok (hogy jól szóljon), meg majd wifi, mobilnet, mert IoT. De önmagát nem tudja feltölteni az autó.
Persze ha többszáz kilométerre megyek, akkor belefér a köztes töltés (na jó, nem fér bele), de otthon is töltögessem? Miért?
Elektromos amionokról álmodozunk. Atán a raktér felét majd az akku foglalja el vagy mi? 2030-ra kolonizálni szeretnénk a Marsot, de egy elektromos autó nem tudja magát teljesen visszatölteni. Nevetséges.Ez pont olyan érthetetlen számomra, mint amit anno, sőt nem csak anno, hanem ma is mondanak a napelemekkel kapcsolatban. 10 év alatt megtérül. Tényleg? Hát az tök jó. 10 év röpke idő, alig történik valami ennyi idő alatt...
A Bitcoin bányászat megmutatta, hogy ha valóban rácuppanunk az elektromos hálózatra, akkor nem csak egy várost, hanem egy országot is meg lehet bénítani. Arról nem is beszélve, hogy állítólag válság van: az EU ezen pörög már pár hóapja. Németország büszke arra, hogy lekapcsolgatta az atomerőműveit, de láthatólag a természetből vett energia nem elég.Most lehet, hogy csak a meghatottság beszél belőlem (Legendd visszatért?), de én ezeket problémának látom. És nevetségesnek. Ott a fórumtárs esete. Most tényleg ne haragudj FeRRaR1, de a Renault Zoe egy kis p*csányi autó. Ha ezzel ennyi gond volt, akkor mi van a többivel? Oké tudom 2-3 tonnás SUV-ot kell venni és le van a gond.
Tehát ma a villanyautó úgy néz ki, hogy töltjük otthon, töltjük közben, töltjük a célállomáson. Vendégségben ne itallal várjanak, hanem a 30 méteres narancssárga hosszabbítóval.Igen laikus vagyok. De nekem is csinálják ezeket, nem? Mindig a nagyközönség, a laikus hozza a pénz többségét a házhoz. Mivel ad többet? Füleske szerint azzal, hogy csendes. Váó.
Nincs smog tőle. Oké ez igaz.[ Szerkesztve ]
-
bigrock
addikt
válasz
tothmaxy182 #28 üzenetére
Aki elhiszi, hogy a villanyautó koncepció a Föld megmentése érdekében van, az azt is elhiszi, hogy a gyógyszergyárak (kovid védőoltás) érdeke az emberek hosszú élete.
-
janeszgol
nagyúr
válasz
tothmaxy182 #28 üzenetére
Ja. aztán meg jön a hír, hogy lítium hiány van. Tök jó, hasznos tapasztalt volt az elektromos autózás első 10 éve.
-
Raysen623
addikt
Belseje mennyire kopogós? Sok a műanyag vagy ezena szinten már azt is lecserélik valami puhábbra?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Uzi74
senior tag
Igazad van, 19 előtt sokkal rosszabb volt a töltőhelyzet, én is 19-ben kezdtem az elektromos autózást, valóban lehetett lukra futni, de a megszokott útvonalakat kiismerte az ember és nem volt gond. Igaz nekem nagyobb akkum volt, hőszivattyúval társítva- 480km WLTP (ez országúton nyáron 90 tempomattal meg is lehet), 130-al 300 km, 200 Km worst case hatótáv (télen 160km/h tempomat - ok, 200 km/h-val még kevesebb) - így már nem éreztem sosem hatótáv parát vagy valódi korlátozást a napi használatban (Németország-Magyarország útvonal az jóval lassabb volt természetesen, mint a benzinessel - amit tulajdonképpen csak arra használtuk utána). Az egyetlen dolog ami nagyot fejlődött azóta, az a töltési sebesség, én is ezért favorizálom az ev6-ot következő autónak - itt kicsit jobb a hatékonyság és sokkal jobb a gyorstöltési sebesség...
Látom mások azzal érvelnek nem ez elektromosság a jövő meg 200ezer km alatt kuka az akksi, az megválaszolhatná majd honnan szerzi be azt a 16ezer liter benzint a jövőben, ami erre a távra kell? Tenyészt dinoszauruszokat és elássa őket pár millió évre? (ja és akkor a mobiltelefon is hülyeség, mert azt is kell néha tölteni?)
Szvsz akinek kényelmetlen egy München-Budapest távon kétszer megállni 20 percre tölteni, annak a szájából nem hiteles a környezetvédelmi mantra.
-
Füleske
őstag
válasz
#16820480 #26 üzenetére
" átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk"
Ezt már láttam sok helyen leírva, csak nem látom az alapját. A gyártónak olcsóbb a dedikált platform, minden más szerintem csak marketing. Igaz, pl. a Model 3 - ban van első csomagtartó. De pl. a MEB platformú VW villanyautókban nincs. A hatékonyság a hajtáslánctól függ, lásd Ioniq vs. Ioniq 5. Ha a méretet is nézem, kiderül, hogy a hatékonyság kb. ugyanaz, elöl annyival több a hely, mint amennyivel magasabb az eleje (E-Niro - ba pl. lehet tenni utángyártott első csomagtartót), hátul nem látok változást, az akku mindenképp alul van.
"városban pont nem használom, mert ott minek" A villany hajtás legjobb terepe pont a város. Rövid távok, megállások, dugók, gyorsítások. Elképesztően más kategória, mint egy belső égésű. Túrához a hatótáv parára legjobb megoldás a nagyobb akku. (Kona 64 kWh)
Olyan dolog, hogy környezetvédelem, bolygó mentés szerintem nem létezik, működik. Saját magunk védelme létezik. A gyártók részéről meg a profit. Valahogy így: [link]#27 Hallosz: 2-3 év az nagyon kevés, szerintem nem fogok tudni beszámolni az akkuról semmi érdekeset. Ha rossz lesz, van rá 7 év garancia.
-
#16820480
törölt tag
válasz
janeszgol #29 üzenetére
Ne haragudj, de hogy a csudába töltené magát vissza egy autó? Azért alapvető fizikával nem ártana tisztában lenni, ha vitatkozni szeretnél. Eleve semmilyen hajtáslánc hatékonysága nem 100% (amíg az energiahordozótól eljutunk a kifejtett munkáig), elektromosnál ez olyan 85-90% körül van, majd ha a lendületet fékezésnél visszaalakít árammá, akkor hasonló hatásfok, ennyit tud elméletileg visszatölteni, már persze ha képes felvenni az akku. Hozzátenném, hogy benzinesnél ez odafelé 30-40% hatásfok, visszafelé pedig fizikailag lehetetlen, tehát 0%, szóval mennyivel is hatékonyabb az elektromos?
Mennyit fejlődött az elektromos hajtás és autók? Hát nézz meg egy első generációs Leaf-et, Zoe-t vagy akár Model S-t, azért elég sok minden változott, nem csak a képernyők.Elektromos kamion probléma jelenleg, de ott is vannak próbálkozások, például áramszedős autópálya, hidrogén, meg egyebek. Majd kiderül melyik az igazán járható út. De ennek nem sok köze van a személyautózáshoz igazából.
A 10 éves megtérülés egyáltalán nem sok szerintem. Főleg, hogy 2-3x ennyit elmegy egy normális napelem. Ennél sokkal nehézkesebb egy ház szigetelésének megtérülése, ami 2-3 évtized jó esetben, mégis lényeges és csinálják is relatív sokan azért szerencsére.
Nem gond igazából, ha nem tudsz 10 éves megtérüléssel számolni vagy úgy általában mit kezdeni, de akkor szeretnélek megkérni, hogy ne is próbálj meg légyszíves jövőt érintő döntésekbe beleszólni. Köszönöm (mindazok nevében, akik szeretnének élni a jövőben is).A Zoe egy kis autó, ennek megfelelően egy kis akkuval benne, ráadásul korai generációs. Azóta azért volt fejlődés, de ha nem szeretnél utánanézni ezeknek, vagy nem érdekel a téma, akkor könnyű példálózni az évekkel ezelőtti dolgokkal.
#32: Olajválság bezzeg sosem volt.
-
neoforce
aktív tag
Naiv gondolat lenne hogy ez 3 év alatt fejlődött volna annyit hogy most jobb legyen.
Ezek dodgemek még mindig kicsi és időjárás függvényű a hatótáv még mindig lassú és macerás a töltés.Akku technologia még mindig vicc, rohadt drágák és azért hogy reszkess hogy eljutsz vajon Á-B be megér ennyit?Tök értelmetlen néphülyités ez az elektromos autó....!
Vicc az egész..... -
Füleske
őstag
válasz
janeszgol #29 üzenetére
Valami ilyesmit írhattak volna anno a lovas kocsisok is, az autózás tizedik éve körül. (Miért járjak a patikába benzinért?)
A töltést én nem látom problémának, nem kell fognod a töltőkábelt közben.
A Zoe töltési problémáiról leginkább a gyártó tehet. Nem véletlenül nem így oldották meg mások az AC töltést.
"De nekem is csinálják ezeket, nem?" Nem, ha nem akarod. Nem kényszerítenek rá, hogy vegyél. Ez egy lehetőség, annak, akinek megfelel.
#32 janeszgol: És? Kell neked lítium? Nem értem a problémád.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Kedvelt tévhit, hogy fagyoskodik az ember az eautóban (kivéve pár korai próbálkozást). Nem a fűtés miatt csökken jelentősen az autópálya hatótáv télen, a hőszivattyű beéri 1-1,5KWh-val ( rövid utakon ok, ott fel kell fűteni), hanem mert a levegő sűrűsége nagyobb a hidegben és jóval nagyobb a légellenállás. (50-60 órát elmegy az autómban a fűtés gond nélkül, ha tele van az akku - nem tudom egy belsőégésű autó mit szólna hozzá, ha járatnád alapjáraton napokig - és nem fulladnál meg közben)
Szerintem 8ezer liter fosszíliát elégetni és a légkörbe eregetni 100ezer km-en vicc...
-
neoforce
aktív tag
Nem voltam elég pontos, önmagában az elektromos autó ötlete tetszik csak ehhez nincs alkalmas technológia (ez tény).Hagyjuk már a környezeti hatást, amikor az akkumulátor környezetszennyezőbb a gyártása mint egy dizel egész életciklusa.....
Majd ha elszál a rózsaszín köd a jelenlegi elektromos autokrol beszélhetünk. -
#16820480
törölt tag
válasz
janeszgol #38 üzenetére
Nekem meg az az igényem, hogy ne legyenek hangos és büdös autók a környezetemben az utakon. Az meg nem úgy néz ki, hogy valakit megdobsz sok pénzzel, és hirtelen megold bármilyen problémát.
Füleske: A két Ioniq közt a hatalmas különbség a súly és design (hogy az 5 szögletesebb, magasabb építésű és ezért a légellenállása is rosszabb).
A dedikált platform szerintem nem csak ennyit számít, sokkal könnyebb elhelyezni egy akkut vagy az elektromos motorokat, ha eleve úgy tervezik, hogy ezek legyenek benne, ne pedig a belsőégésű motor, váltó, benzintank, stb.
Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni. Szerintem az 50km oda és 50 vissza az rövid táv, nem is jelent azért egy normális EV-nek gondot, de egy Mini-e például nem biztos, hogy télen is meg tudná csinálni, vagy épphogy, egy Kona 39 pedig simán. Nincs igényem 60+kWh akkura, feleslegesen nagy és nehéz a mindennapokra, egy jól megtervezett 35-40kWh bőven jó lenne, csak még ezek is drágák, szóval arra várok, hogy lejjebb menjen az áruk.
Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását. -
-
Uzi74
senior tag
Melyik tanulmányra alapozod az életcilusra vonatkozó állítást? Itt pl 70%-al jobb a BEV....
[link]
Egyébként ha nem is lenne jobb a BEV, inkább választanám azt, mert egyrészt az olaj egyre fogy, szennyezi a vizeket és a környezetet, másrészt a tüdőmnek sokkal jobb(lehet hogy nincs alkalmas technológia, és csak képzelem hogy 3 éve boldogan azzal járok : )
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
őstag
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan?(nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség)
Új hozzászólás Aktív témák
ma Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.
- Shuttle XS35V4 Mini PC, J1900 4 Magos CPU, 4GB DDR3, 60GB SSD, WIFI, HDMI, USB 3.0, WIN 10, Garanciá
- HP Elitebook 840 G3, 14" HD, i3-6100U, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, új akku, gar
- Latitude 3510 I3-10110U, 8GB ram, 256GB SSD, FHD IPS, magyar bill, 1 év gari
- Ólcso Megbízható 9gen Komplett játszós gép sok tárhellyel / RGB /
- VivoBook X542UN 15.6" FHD i7-8550U MX150 16GB DDR4 240GB magyar bill DVD író ujjlolv gar
Állásajánlatok
Cég: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Város: Budapest
Cég: Fluffy Stone Media GmbH
Város: Budapest