- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
"Ugyanígy változik hátul is a rakodótér, előbbi esetben 520 liter, utóbbi formula esetén pedig 490 literes" - nem az AWD miatt kisebb vagy nagyobb hátul a hely, hanem a meridian mélynyomó miatt (elől valóban az AWD amiatt)
Van pár gyerekbetegsége még a hőmenedzsmenttel, elkattant fűtés inverterekről olvasni a gyártás elejéről meg hogy nem fűti fel az akkut gyortöltésre navigálás előtt. Nyárra Tomtom navi-t kap, az állítólag már tudja majd.
Az EV6 legnagyobb problémája, ha rendelsz és nincs készleten, a szerződésben nem szerepel vállalt szállítási határidő - 40-60 hétre becslik....
A konkurrensekből mach-e-t és model 3-at vezettem, azoknál ez jobban tetszett sok szempontból (főleg beltér és zajszint). Ami az EV6-nál megemlítendő: a sávtartó volt ideges, mikrokorrigál megállás nélkül és a naviban elavult a processzor, de nekem nagyon bejön. -
Uzi74
senior tag
Igazad van, 19 előtt sokkal rosszabb volt a töltőhelyzet, én is 19-ben kezdtem az elektromos autózást, valóban lehetett lukra futni, de a megszokott útvonalakat kiismerte az ember és nem volt gond. Igaz nekem nagyobb akkum volt, hőszivattyúval társítva- 480km WLTP (ez országúton nyáron 90 tempomattal meg is lehet), 130-al 300 km, 200 Km worst case hatótáv (télen 160km/h tempomat - ok, 200 km/h-val még kevesebb) - így már nem éreztem sosem hatótáv parát vagy valódi korlátozást a napi használatban (Németország-Magyarország útvonal az jóval lassabb volt természetesen, mint a benzinessel - amit tulajdonképpen csak arra használtuk utána). Az egyetlen dolog ami nagyot fejlődött azóta, az a töltési sebesség, én is ezért favorizálom az ev6-ot következő autónak - itt kicsit jobb a hatékonyság és sokkal jobb a gyorstöltési sebesség...
Látom mások azzal érvelnek nem ez elektromosság a jövő meg 200ezer km alatt kuka az akksi, az megválaszolhatná majd honnan szerzi be azt a 16ezer liter benzint a jövőben, ami erre a távra kell? Tenyészt dinoszauruszokat és elássa őket pár millió évre? (ja és akkor a mobiltelefon is hülyeség, mert azt is kell néha tölteni?)
Szvsz akinek kényelmetlen egy München-Budapest távon kétszer megállni 20 percre tölteni, annak a szájából nem hiteles a környezetvédelmi mantra.
-
Uzi74
senior tag
Kedvelt tévhit, hogy fagyoskodik az ember az eautóban (kivéve pár korai próbálkozást). Nem a fűtés miatt csökken jelentősen az autópálya hatótáv télen, a hőszivattyű beéri 1-1,5KWh-val ( rövid utakon ok, ott fel kell fűteni), hanem mert a levegő sűrűsége nagyobb a hidegben és jóval nagyobb a légellenállás. (50-60 órát elmegy az autómban a fűtés gond nélkül, ha tele van az akku - nem tudom egy belsőégésű autó mit szólna hozzá, ha járatnád alapjáraton napokig - és nem fulladnál meg közben)
Szerintem 8ezer liter fosszíliát elégetni és a légkörbe eregetni 100ezer km-en vicc...
-
Uzi74
senior tag
Melyik tanulmányra alapozod az életcilusra vonatkozó állítást? Itt pl 70%-al jobb a BEV....
[link]
Egyébként ha nem is lenne jobb a BEV, inkább választanám azt, mert egyrészt az olaj egyre fogy, szennyezi a vizeket és a környezetet, másrészt a tüdőmnek sokkal jobb(lehet hogy nincs alkalmas technológia, és csak képzelem hogy 3 éve boldogan azzal járok : )
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Sorry, hosszú:
Nyilván annál jobb minnél több megújuló van a mixben és szerintem is önlábonlövés az atomot idő előtt kivezetni, de az elektromos autók CO2 lábnyoma az életciklus alatt még így is kisebb, mint egy belsőégésűnél (Németországban mindenképp, Magyarországon főleg, Lengyelország kérdéses). (a legyártás több CO2, de az üzemeltetés lényegesen kevesebb) Viszon ha magánemberként van elég napelemed és intelligens töltésvezérlésed egyrészt függetleníted magad a világpiactól másrészt tudod, hogy tényleg nem okozol plusz emissziót. Az kiöregedett akkuk stationárius másodlagos felhasználásávan majd könnyebb lesz növelni a megújulók arányát - és ez tovább csökkenti az akkugyártás lábnyomát
Mi a hosszútáv? Egy mai "nagy akkus" modellel 200Km-ig semmi kompromisszumot nem kell kötni, 300km-ig ne menj 140-nél gyorsabban, 400 az már csak város-országúton van meg és e fölött tagadhatatlan van kompromisszum a megállásokkal
Az élményautózás nekem jó gyorsulást, azonnali pedálreakciót, jó kanyarsebességet jelent - mikor visszaülök a benzinesbe (hiába 5,9mp a 0-100 katalógusadat) mintha kiestem volna a hipertérből érzésem van (a 3. pont a futómű az marad az ICE-nél, mert ott aktív).
Mai árakon számolva 200 ezer km alatt 5,5misivel több el fog menni üzemanyagra, szervízeket, többletadókat nem számolva. Ha megnézed a sokat futott e-niro árakat, szerintem kevesebbet estek, mint a benzines társaik. Persze ha jön egy új akkutechnológia, estetnek nagyobbat, ha sokáig megtartod ez nem fog érdekelni - minden 10 év fölötti 200 ezret futott autó leesik 10 ezer eur alá.
Pluging hibrid is jó lehet, ha valaki úgy használja ahogy kell - sok rövidet megy és néha hosszút - és megelégszik az elektromos üzemmódban egy BEV-hez képest szerényebb menettulajdonságaival.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Érezhető lesz a hossza, de nem annyira vészesen - egy c osztály is 284cm-es tengelytávú. Furcsa az lesz, hogy a sarkokba ki vannak tolva a kerekek.
A mostani 2,99-es tengelytávhoz képest nekem felüdülés lesz , de azzal is el lehet járni probléma nélkül. Figyelni kell majd az elején, könnyű rámenni a szegélyre, egészen más az utánfutás - tipikusan ha egy merőleges parkolóból állsz ki és fordulsz jobbra. Amikor új volt hozzá is ért a hátsó kerék a falhoz egy parkolóház kanyarban - szerencsére a karosszeriánál kijjebb volt a kerék és az már nem ért hozza...[ Szerkesztve ]
-
-
Uzi74
senior tag
Ha eltekintünk a hatásfoktól - az ok, hogy elvileg gyorsabban lehet hidrogént tankolni, ha összesűrítette a gázt 400 bárra a kompresszor, de ez több mint fél óráig tart a kutaknál jelenleg - a 2. autó várhat fél órát, mire tankolhat - ennél gyorsabban feltölt a topicbeli EV6.
Egyszóval nagyon rá vagy utalva az infrastruktúrára, volt olyan európai ország (majd megkeresem ha érdekel), ahol csődbe mert az utolsó hidrogénkút is, egy fickó meg ott nézett bután a 3 éves Mirai lízingjével, sehol nem tudta megtankolni... -
Uzi74
senior tag
abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)
Ulm-Budapest max 150-el:[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Az első töltés fajlagosan a leglassabb, ez EV6 80%-ig tölt igazán gyorsan - a 2. 3 töltés többet tölt kevesebb idő alatt ha megnézed. Az ev6-al legalább 300 KW-os HPC oszlopokat akarsz.
Az, hogy mennyibe kerül az változó, 70%-ot beletölteni (ami tipikus 10%-80%)
Az első töltés kb 22,18 Euro ADAC e-Charge
A másik 2 az Ionity oszlop, ott alapban drágább:
de ha van Ionity power előfizetésed (amit most a kia 1 évre ad ingyen, amúgy havi 12 eur lenne)
16,12 Euro Kia Charge Easy + IONITY Power
amúgy "utcáról beesve" 42,58 Euro IONITY DIRECT
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Oesterreich/Goettlesbrunn-Arbesthal/IONITY-Goettlesbrunn-A4/37924/Télen valamivel lassabb lenne, abetterrouteplanner.com -on játszhatsz széllel- esővel, sebességekkel, hol akarsz megállni, stb, ha érdekel. Amúgy +5 C-al számolva 8:31 perc lenne (15 perccel több) és bejön egy 4. töltés is. Meg azt tudni kell, hogy itt úgy számol mindenütt tudod tartani a kívánt sebességed, a valóságban ez kevesebb lesz és a fogyasztás is jóval kevesebb lesz (és a töltési idő is - vagy jobban nyomod helyenként látva hogy van tartalék áramod). Minnél nagyobb a forgalom, annál közelebb van a dieselhez az idő. (Üres úton benzisessel BUD-MUC távot 5 órán belülre lehet hozni, de volt már 6,5-7 óra is)
Még annyit, hogy worst case úton (-5 fok, hóesésben) is teszteltem Bud-Muc-ot és úgy is túlbecsülte az ABRP a fogyaszást, nem volt hatótáv para. Tervezett sebességnem 120Km/h-t szoktam megadni, mert az átlag oda fog tendálni és menet közben nézem a tervezett SOC görbét a ténylegeshez - 130-140-et általában lehet tartani a valóságban így tervezve
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Örülök, hogy segíthettem
Igen, jelenlegi árazáson teljesen attól függ mire használod, hogy melyik éri meg. Ha napi szinten mész 1000km-eket sok cuccal, nagy homlokfelülettel, akkor diesel - ha évi 4-5x, akkor az alig látszik meg az átlag kilóméterköltségeden igaz pár óra elveszett az életedből - de azt a pár órát csendben töltötted . Éves szervízek EV6-nál szinte minimál tételek lesznek, néha kell fékolajat cserélni meg pollenszűrőt, az adók is kissebbek. A futómű kopik kicsit jobban, mert nagyobb a tömeg.
Amennyiben egy hasonló teljesítményű hathengeres diesellel hasonlítanánk össze az EV6-ot, még jobban nyílna az olló.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Ez igaz, drágább lesz az elektromos autózás is, de abban biztos vagyok hogy a fosszilis üzemanyagok árát úgy fogják belőni, hogy az még drágább legyen - relatíve olcsóbb legyen a villany. Németeknél 2026-ig 20 centtel több adó kerül majd rájuk (most a dieselen 47 cent+áfa, benzinen 65 cent+áfa). Már most 1,60 körüli a dieselár.. Szóval 15 millió e-autóig egálban lesznek az adóbevételek csak az üzemanyagból (15 millióval kevesebb diesel-benzines legalább annyi adót fizet majd, mint korábban - eautókat 0 adóval számolva, ami szintén nem igaz az áram miatt) Magyarországon sem lesz örökké rögzített ár az is biztos.
@Noukoum: akkor a worst case is már átbillenti, jó tudni
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Nem szigetüzem lenne, hanem nulla betáplálásos konstrukció - megoldható okosmérőkkel és az arra alapuló inverter vezérléssel. Németeknél már most sincs szaldó elszámolás és az azonnali saját felhasználás irányába megy minden akár energiatárolók beépítésével is - minél nagyobb az olló a vásárolt és a betáplált áram között, annál jobban megéri 5-10Kwh tároló beépítése. Ha olyan az életviteled e-autóval, hőszivattyúval 70% fölé viheted az autarkia mutatódat. (ugye a fránya tél...)
-
Uzi74
senior tag
válasz HaliGab23 #171 üzenetére
Szimplán intelligens töltő kell távoli vezérlési lehetőséggel, németeknél eleve arra kaptak az emberek támogatást, ami képes erre. Ha gáz lenne a hálózattal visszaszabályozzák a töltést és lehet simítani a görbét. 10 Eur elektronika töltőnként olcsóbb mint 2 paks...
Kisebb hatótáv, sűrűbb de rövidebb töltés = szerintem ez csökkenti az egyidejűséget, poisson eloszlásra tippelnék elsőre.
-
Uzi74
senior tag
A tied tipikusan az a felhasználás, ahol még nem váltanék elektromosra. Dusseldorf-Bud és FRA-BUD útvonalakat csináltam egy időben gyakran, ott eleget vagy úton töltés nélkül is és ha üres a pálya lehet tolni neki 200 fölött. Ha amúgy is megállnál 2 óránként, akkor viszont mehetne elektromosan is.
Ha lecseng a covid és tudsz vonaton is dolgozni (és nincs sok cuccod) Railjet 1st vagy Business class MUC-ig, ott átszállni - menetidő 8:20, igaz nem háztól házig - mikor egyedül mentem sokszor válaszottam már autó helyett -
Uzi74
senior tag
-
Uzi74
senior tag
válasz HaliGab23 #212 üzenetére
Én meg korábban leírtam, hogy ha az energiaszolgáltató által távvezérelhető töltőket telepítesz (mint Németországban pl.) máris kisimítod a görbét. Tipukusan csak annyit akar a felhasználó, hogy reggelre legyen tele az akku, nem kell este 10-re ismét feltöltenie, miután 6-kor hazajött. Mi ebben technikailag annyira lehetetlen feladat?
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Csak az utasülésben nincs szerintem állítható deréktámasz az alapban...
Igy van, minnél magasabb kategóriáról beszélünk annél kisebbre nyílik az olló egy BEV és egy ICE között - kisautóknál nagyobb, sőt ha már a 300+ lóerős kategórát nézed már könnyen fordul a helyzet. (különösen ha az adókat is behozod a képbe)
Megjegyezném nem sok embert ismerek, aki visszatért BEV után az ICE világba - ha egyszer belekóstoltál, nincs visszaút akár fáj a pénztárcádnak akár nem -
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #297 üzenetére
Ha interkotinentális távokat mész egy nap, az EV kétségkívül még macerásabb. Egy Hamburg-Budapestre az ABRP a topicbeli EV6-al 12:16 időt tervez 150 kmh-s utazóval (6db, 2 órányi össztöltéssel) Ha dugó van, kevesebbet kell tölteni
Model 3 82kwh-s LR-re 11:14-et tervez mondjuk, SR+-al írt neked 15 órát? -
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #316 üzenetére
Elég rosszul jönnek ki az SC-k St. Valentin után meg Ausztriában sok a V2-es, ha az ionity-t is engedélyeznéd a tervezésben szerintem gyorsabbat tervezne az autó is . (az 50 perces töltési idők hosszúnak tűnnek, vagy lassan tölt vagy 80% fölé akar)
(Zürich-Szeged 11:28 körül lenne becsülve)
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #318 üzenetére
A töltési görbe attól függ hogy áll a SOC és hogy mit tud a töltő (ha nem hideg az akku). Az SC V2 150kw-ot tud, ha melletted is állnak akkor felezitek. Láthatóan alacsony SOC-nél korlátoz a V2 jelentősen.
[link]Ionity az 350kw-ot tud, mindegy mennyien állnak még ott (de mivel sokszor csak 4 oszlop van, nagyobb eséllyel van tele és hibás oszlopba is könnyebb belefutni. 1-2 hónapja kapott a model 3 update-et, azóta be lehet tervezni más töltőket is, nem csak az SC-ket:
M3P-re tervezve[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #322 üzenetére
Ha ugyanolyan volt az SOC, akkor az akksinak kellett más hőmérsékletűnek lennie... (kicsi az esélye, hogy a töltővel volt valami) Célpont volt a navigációban az SC, ha igen, volt elég ideje előmelegíteni az akkut? (És nem álltál senki mellé az SC-n ugye? Az X.A ás X.B oszlopok osztják a 150KW-ot)
A hideg akkut max 40-50KW-al elgedi tölteni valószínűleg
(Az EV6 szoftvere éppen várja a javítást, mert nem fűti fel előre az akkut és télen nem 18 perc a töltés)[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz Shadowbull #337 üzenetére
Mióta a 94-est meghosszabbítottak "+20-as szabállyal" Bud-Muc is megvan este kényelmesen 4:45- alatt, 19:00 - 19:30-as indulással
-
Uzi74
senior tag
Az hogy osztoznak-e és hogy hogyan osztoznak, az függ a töltőtől és az annak installációjától
A tervező azt sem tudja feltétlen lesz-e szabad oszlop ott egyáltalán, nyári szünet végén voltak is sorok a frekventáltabb helyeken.. Én emiatt csak olyan oszlopra tervezek hosszú úton, ahol legalább 4 oszlop van. Mikor a közelben jársz érdemes ránézni van-e szabad és esetleg áttervezni.
Én speciel mikor utat tervezek itt szoktam megnézni a töltőket mik a tapasztalatok és a sebesség: [link]
Ionity - nem oszt
V2 SC oszt a szomszéddal
V3 SC nem oszt
fastned nem oszt, de sokszor csak 150Kw
Enbw - a magányos töltők általában osztanak, a nagyobb parkok nem
Kempower töltők - az egész töltőparkra egy nagy trafó van, azt osztja az összes oszlop között, szerintem ez lesz a jövő, jobban kihasználja a meglevő kapacitást[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
A korábban linkelt goingelectric.de oldalra rámész, kiválasztod a töltőt ami érdekel, kiválasztod az autód, beállítod 10%-80%, megnézed mennyi időt számol (bónusz hogy mennyibe kerül)
V2 [link]
mellette 5 méterre az ionity: [link]
A sok "ha" előre megválaszolható a korábban linkelt eszközökkel. Hogy éppen szabad lesz-e marad nyitva, megbecsülhető, ha ránézel a tesla vagy ionity app-ban, mennyi szabad éppen amikor te is mennél máskor (1 héttel előtte péntek délután pl., ha akkor mennél)@sheratan: nem KWh-ban írja a teljesítményt, hanem km/h-ban, ahogy a tesla displayen látja
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
IT, 1 elektromos, 2 benzines, (összeadva 800 Le fölött ). Munkába 2x20 km ingázás S-Pedelec-el (45-ig segít), menetidőben nincs lényeges különbség - korábban normál bicóval, ott kellett zuhanyozni ilyen távon már
Pandémia előtt évi 6000 Km ment a bicóba évente, most home office-al 1000[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Ott a főnököm (igen, multinál), biciklivel jár télen is, neki a főnöke privát zuhanyzót építtetett az irodája mellé, kitalálhatod miért
(feleségem női főnöke is biciklivel jár, még esőben is)
Igaz ez itt Németország és igen, van aki nem jár biciklivel, van akinek nem megoldható - de úgy érzem sokkal több olyan van, aki csak a kifogásokat keresi, miért fontos neki 2 Km-re is autóval menni. Itt legalább már túl vannak azon az emberek, hogy valaki azért jár biciklivel, mert egy szerencsétlen csóró akinek nincs pénze autóra. -
Uzi74
senior tag
Ahogy kiállok a garázsból rögtön egy ilyen kereszteződéssel találkozom (annyi nehezítéssel, hogy a jobbról jövök is bekanyarodhatnak balra (oda ahonnan én jövök és elsőbbségük lenne). Reggelente dugó van, mert egy lámpától visszatorlódik. Csak akkor megyek be az autók közé, ha belátni mindkét irányt (az autók fölött-között), előtte nem - ha nem biztonságos, várok míg változik a helyezet (és biztos ami biztos lassan megyek, hogy az autó orrán levő keresztforgalom-radarnak legyen ideje figyelmeztetni, ha valamit benéztem volna - teslán van ilyen elöl egyébként?
Amennyiben nagyon rizikós a szitu és nem javul szimplán elmegyek jobbra és visszfordulok az első lehetőségnél, nem fogok az életem árán is balra kanyarodni -
Uzi74
senior tag
válasz mjani1172 #485 üzenetére
"Mondok egy meredekebbet, bár látom nem fog átmenni. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten gyalogátkelő hely előtt megáll az egyik sávban egy autó, akkor az értelmes sofőr is megáll vagy számít rá hogy lassítani kell, mert megjelenik egy gyalogos. Nem megy át fékezés nélkül."
Ez nem mérlegelés kérdése, a Kresz szerint ilyenkor mindig meg kell állni:
"(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti." -
Uzi74
senior tag
Az EV6 tesztkörömön az adaptív tempómat, sávtartás jól működött - a kormányon sok mikrokorrekció volt viszont, az nem tetszett, egy mercedes vagy jaguar finomabban csinálja, de kisebbet-lassabban teker. Az adaptív tempomat az jobb volt mint egy jaguar-ban (az szvsz túl későn reagál), hasonló mint egy mercedes-ben. Nekem furcsa, hogy bal oldalra tették az asszisztensrendszerek gombjait. (továbbra is a mercedes tempomat karja a kedvencem, az el van találva)
A táblafelismerés is ment, igaz mikor már elhaladtál mellette - a tempómapnal illett volna korábban átadni a sebességet - a tábla után még gyorsabb leszel egy darabig.
Az adaptív fényszóró lehetne jobb fényerejű is és néha nem veszi vissza időben, egy bmw vagy mercedes laser light-ILS érezhetően fényesebb és jobb
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...