- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HThomas
őstag
Kösz (és a többieknek is) a tapasztalatokat, jó látni, hogy haladnak ezzel is... szimpi a Kia, a Ceedemben két dolog zavar: pályatempónál már sok a szélzaj, illetve az ülés hosszú távon nem olyan kényelmes (valszeg elkényeztettek az amcsi piacos tespedős autók). Kíváncsi lennék, hogy az újabb, nagyobb Kiák milyenek ilyen téren.
-
Squirrel
őstag
Persze, cél volt a töltő. A 18 férőhelyen voltak rajtam kívül 3-an, esetleg négyen, dél körül. Emlékeim szerint szellősen álltunk. És a max. teljesítményleadást néztem. Elkönyveltem magamban, hogy ez ilyen. Nyilván nem objektív teszt volt, de kicsit akkor csalódtam a Superchargerben, hogy miért nem tölt szélsebesen mindig
De azóta rászoktam az itthoni töltésre hétvégente vagy nyáron ha süt a nap (ha már van napelem a házon).
opr: na, az ugy meg hardabb. Én a síelésnél is így vagyok. A legközelebbi elfogadható pálya kicsit több, mint 1 óra, 7 óra sielés után már a vissza 1 ora se kívánatos. Hazautakon én kólát nyomok (egyébként azt nem iszok). Van benne cukor, az ad energiát meg koffein folyamatosan adagolva. Legutóbbi utunkon haza Skt. Floriantól (az Linznél van) a maradék 600 km-t egy seggel, megállás nélkül toltam le. Aludt mindenki a kocsiban én meg pörögtem a koffeintől mint egy zárlatos bíró ica.
-
Squirrel
őstag
Ehhez képest tök ugyanazon az útvonalon (munkából jövet), ugyanazon a supercharger direkt ugyanazon töltőjénél 3x töltöttem kíváncsiságból. Egyszer 750, egyszer 350, egyszer 250 km/h-ás teljesítménnyel töltött (persze nem végig, de legalább az elején ilyen tempót írt ki) És mindig kb ugyanannyian voltak, próbáltam ugyanakkor tölteni. És az autóm is kb ugyanolyan töltöttségű volt. Nem tudtam rájönni, mi a francért tölt 3x más sebességgel. V2-es 18 férőhelyes SC, kb mindig 3-4-en voltunk.
-
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Persze, hogy nem lesz örökké rögzített ár, ahogy áramátvételi kötelezettsége sem a szolgáltatóknak. Akkor pedig a napelemnek marad a szigetüzem. De, egyébként nekem tök mindegy, hogy mi hajcsa a zautót, csak tudja azt, amire használni akarom.
A dízel áremelésének lesznek egyéb következményei is. Mivel a hosszútávú közúti szállításra még nincs általánosan alkalmazható alternatíva, ezért egy-egy gázolaj áremelés minden olyan dolognak tolja feljebb az árát, amit szállítani kell. Ha pedig hirtelen megdobják, akkor még sofőrhiánnyal is számolni kell. Azt meg láttuk nemrég angliában, hogy mit eredményez. -
Somatom
veterán
De, ez is csak átmeneti állapot. Az állam többszáz milliárdot húz be jövedéki adóból és a régebben külön fizetett útadót is beépítették az üzemanyagba. A villanyosok ezekből jelenleg semmit sem fizetnek, de ha változik a járművek aránya, akkor ennek is változnia kell, mert az állam nem fog lemondani ezekről a bevételekről.
-
Somatom
veterán
Köszi a részletes választ!
Az utazási idő meglepett, de úgy látom, hogy ennek jelenleg csak a ződség lenne az előnye, mert tankolási költségben nem látok nagy eltérést. Plusz, a pakolhatóság. Most egy Grand Espace4 -em van, amiből kivettem három ülést. Így négyen sok cuccal is beférünk (Blablacaron is meg szoktam hírdetni az utat). Villanyosban nem találtam hasonló kalibert, de ha lenne is, az biztos többet fogyasztana. A dízellel is 1,5 - 2l plusszom van, a kollégám kombi Passat -jához képest. De, abban még hárman is szűkösen vagyunk. -
Somatom
veterán
Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).
-
FeRRaR1
őstag
Az a baj hogy nagyon nem egyszerű a képlet. Nincs tökéletes válasz és nem fekete vagy fehér az egész. Németországban pl az atomerőművek bezárása miatt szén tüzelésre álltak át. SZÉN TÜZELÉS a nagy fejlett Német o.-ban. 2020 után is, WoW... Alapjában véve két hasonló méretű / tudású elektromos autó legyártása 2x annyira szennyező mint ha sima benzines lenne. Nekem az is a "bajom" hogy szeretek sportosan, tempósan haladni, ami nagyon gyorsan degradálja az akksi pakkot. Megfelelő kommunikáció kellett volna az elejétől. Sok hosszú táv? Diesel. Csak város? Elektromos. Vegyes felhasználás vagy élmény autózás? Benzin vagy Hybrid.
Nekem megvan a V8 hosszú távra és élményre, középkorú Lexus hybrid a mindennapokra. Használt autó árak miatt drágábban tudom most eladni mint 2 éve vettem, ezért ezt meglépem. EV6 ott van a kijelöltek között ahogy az RX 450h is. 7 év gar, vs. sose romlik el. Hasonló ár, Lexus prémiumabb, minden amihez érsz, a Mark Lewinson hifi az egyik legjobb. Persze kinek mi a preferenciája. Így hogy most már tudok kényelmesen itthon tölteni, jó alternatíva lehet az EV6 is. Csak ritkán kéne máshol rádugni. Viszont nagyobb érték vesztés, de még érvényes garanciával lehetne eladni amikor arra sor kerül... Alszok rá még párat.
-
neoforce
aktív tag
Gondold át, ha estleg elfogyna ha esetleg nem lenne aki kitermelné hidd el akkumulátort sem fognak gyártani az autódhoz, és ne gondold hogy az áram nem fog emelkedni.
hogy visszatérjek a címben lévő autóra egy fasza dízel motorral vagy egy jó kis benzinesssel egész vagány járgány lenne -
neoforce
aktív tag
Nem voltam elég pontos, önmagában az elektromos autó ötlete tetszik csak ehhez nincs alkalmas technológia (ez tény).Hagyjuk már a környezeti hatást, amikor az akkumulátor környezetszennyezőbb a gyártása mint egy dizel egész életciklusa.....
Majd ha elszál a rózsaszín köd a jelenlegi elektromos autokrol beszélhetünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Call of Duty: Black Ops 6
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Need for Speed: Rivals
- További aktív témák...
- Lenovo T14 Thinkpad G2 FHD IPS i5-1145G7 vPro 4.4Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD
- GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC 8GB
- Gigabyte 15 G5 Gamer FHD IPS 144Hz i5-12500H 12mag 4.5Ghz 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Win11 Garancia
- Samsung Galaxy A04s 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- HIBÁTLAN iPhone 12 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3028
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest