- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Íme az új Android Auto!
- Prohardver app (nem hivatalos)
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
ph 2027-re érkezhet meg a vállalat 1,6 nm-es eljárása, de a sztárok inkább az olcsóbb node-ok lesznek.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
janeszgol
félisten
Valóban nincs. De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel? Ott a kardántengely, ami erőt fejt ki, de lehet bármi más forgó alkatrész.
Ez így, ahogy ma van egy nudli.[ Szerkesztve ]
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
#16820480
törölt tag
Vannak, de ezek fele csak átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk. A másik meg, hogy például egy Honda E, Mini-e, Zoe vagy i3 hatótávja tényleg borzalmasan kevés. Városi használatra még oké lenne (de városban pont nem használom, mert ott minek), hanem ilyen környékbeli utakhoz főleg, és mondjuk elmenni túrázni meg vissza az már nem biztos, hogy menne töltés nélkül (nézegettem sokat az ABRP tervezőt).
janeszgol: A másik megoldás és szemléletbeli váltás, hogy nem járunk autóval. Sőt, ez még hatékonyabb is lenne, ha környezetvédelem a cél, hiszen nem kell legyártani őket, nem használnak energiát, stb.
-
-
#16820480
törölt tag
Nem néztem végig az összes Volvot, hogy mit tudnak a kategóriatársaikhoz képest, de elég sok tényező van, ami beleszól a hatékonyságba, igen. A súly, kialakítás, hajtáslánc, stb. De még ha csak annyi előnye van a dedikált platformnak, hogy költséghatékonyabb, az már sokat számíthat, mert így tud idővel lejjebb menni az EV-k ára.
A linkedhez meg: Carlin egy fasz, már elnézést, ha komolyan gondolja ezt a "they just disappeared" szöveget (tudom, humor akar lenni, *lassú taps*). Egy rakás extinction event volt a Földön, amikre nem volt ráhatásunk, de a mostani legújabbat éppen mi okozzuk. Nem arról van itt szó, hogy a természet ellenében meg akarunk menteni fajokat, hanem hogy azt akarjuk elkerülni, hogy mi öljük meg őket. Persze, nem a bolygót védik ezek az intézkedések, ha a bolygóra úgy tekintünk, mint egy darab kőre, mert annak semmi baja nem lesz nyilván. ha meg úgy tekintünk rá (praktikusabban) mint egy ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik. -
passatgt
aktív tag
Igen, de vannak benne olyan technológiai megoldások, amik olcsóbb autókba is beépíthetők. Főleg úgy, hogy az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más. Csak azt akartam jelezni, hogy simán lesznek jobb fogyasztású elektromos autók a jövőben és még nagyon sok tartalék van benne, nem csak pár %.
-
#16820480
törölt tag
-
kavalkád
aktív tag
egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.
hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.
nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.
[ Szerkesztve ]
-
HaliGab23
senior tag
Hát pedig azt írják, hogy:
"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
#16820480
törölt tag
Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.
HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.
-
#16820480
törölt tag
Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.
-
Foglalt név
addikt
Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobilt Én meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe... -
Somatom
veterán
Nemtom az milyen város lehet, de tuti nem Budapest. A karácsonyi kajavásárlást akartam megejteni. 40 perc alatt jutottam el a Fény utcai piacig, ami cirka 3Km. Ott szembesültem azzal, hogy az összes parkolóház megtelt, még az utcájába sem tudtam bekanyarodni. A kimenekülés majdnem egy óra volt. Visszaálltam a garázsba, beöltöztem és a nagy hátizsákkal fordultam kettőt a bringával. Mitől lenne élvezetes ez egy villanyautóval?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
Nincs tapasztalatom, mert igenyem sincs még eautora. De költözés elott állok igy felmerem. Pont a szubjektivitasodat emeled ki azzal hogy egy regi luxusmonstrum fenntartasi költségeivel peldalozol. Erdemes lenne objektivnak lenni... Magam is meglepodtem hogy a regebbi eautosok bizony nem a hirdetett nem kell javitani tapasztalatokat irjak le.
Nagyvarosban kozlekedni élvezetes hat bexxarok. 1 orat allni a dugoban es a sok hulye kozepvezeto ket beosztottas ceges oktaviassal versenyezni hogy ne ugorjon eled a dugoban az nem élvezetes... Furcsa hobbid van...
Az eauto kb olyan mitosz lengi körül mint anno a led izzo nem megy tonkre szleng volt... 2-3 evente cserelem oket mert vagy tonkremennek vagy elhalvanyulnak. Jobbnak tartom oet mint a hagyomanyost ennek ellenere? Igen. Megfelelt a hypenak? Nem. Kb mint most még az eauto. Jo biztosításkotest a teslara addig is...
Jelenleg epp az extrem zodseg hozzaallas es eroszakossag a visszataszító. Bar erdekes hogy a kamionok eseteben nagy a kuss mert nem lenne a polcon ződség:) az akkugyarak meg bizony igazi wellnessek:)
Na de részemről zartam a temat. Tovabbi jo gondolkodast az útvonalon hogy legyen eleg nafta.
Halkan azert megjegyzem hogy a alszentseg azert tetten érhető abban hogy a nagyvarosban autozni akarsz, nem tomegkozlekedni vagy epp kozel lakni a melohelyhez:) jo a ződség de annyira nem hogy felemeljuk a sexxunket?
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ó, dehogyisnem. Én sem szeretnék órákkal több időt tölteni a Németországba utazással, de már írták nekem, hogy rá leszek kényszerítve. Sztem van az a dugódíj, parkolási díj, stb., amitől aki csak teheti, nem autóval közlekedik. A főpolgármesterünk jól fogott hozzá, nem tudom, hogy miért hagyta abba. Ügyesen kiejtette a Lánchidat, a pesti rakpartot, meg a Blahát. Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná, azzal símán metróra, bringára kényszeríthetné az autósokat. Nem tudom, hogy emlékszel-e a taxis blokádra. Akkor is kiürültek az utak, senki sem közlekedett autóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G