Hirdetés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Netfone
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #45 üzenetére
Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség) -
Emericus Max
tag
válasz #16820480 #45 üzenetére
"Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni."
Gondolom Budapesten élsz és/vagy dolgozol. Mert vidéki városokban felejtsd el a tömegközlekedést, még megyeszékhelyeken se tudod kiváltani az autózást ezzel, de kisebb városokban biztosan nem.
Ha meg ingázol Budapestre, akkor meg az a baj, hogy nettó drágább a tömegközlekedés, mint az autózás. Szóval epic fail. Én Esztergomban lakom, ami 45km Budapesttől, de a vonatjegy mondjuk 2500 Ft oda-vissza (óránként van vonat), ha már BKV is kell mondjuk 2 átszállással oda-vissza, akkor már összesen 5000 Ft körül vagyok, autóval meg jóval olcsóbban kijön ez a belvárost kivéve, ahol a parkolás drága. De ugye elektromos autóval is parkolni kell.
Az a baj, hogy sok kommentelő csak Budapestben gondolkodik, holott a lakosság 75% nem Budapesten él vagy nem ott dolgozik.Az egyetlen kétségtelen előnye felhasználói szemmel a villanyautózásnak az emisszió és a zaj csökkenése.
De sajnos a másik oldalon a negatív tényezők ezt masszívan ellensúlyozzák jelenleg és amíg több a negatív tényező és kompromisszum, addig az emberek többsége a saját kényelmét és idejét választja a globális, klímavédelmi szempontok helyett. Jelenleg az elektromos autózás erősen kompromisszumos megoldás ami a lakosság nagy részének anyagi vagy más okokból nem megvalósítható opció. Marad ez egyelőre a fővárosi lakosság egy tehetősebb részének játszótere.Amit meg kellene oldani:
elfogadható ár, töltés ideje, töltőhálózat, hatótávpara, szervízhálózat, hatótáv szálsőséges és kiszámíthatatlan változása az időjárás és útviszonyok függvényében stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile (ARPG)
- Dragon's Dogma 2
- Bestbuy játékok
- Gitáros topic
- Mini-ITX
- Windows 10
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...