Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Füleske

    addikt

    válasz #16820480 #45 üzenetére

    Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
    "Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? :F (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség)

  • Emericus Max

    tag

    válasz #16820480 #45 üzenetére

    "Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni."

    Gondolom Budapesten élsz és/vagy dolgozol. Mert vidéki városokban felejtsd el a tömegközlekedést, még megyeszékhelyeken se tudod kiváltani az autózást ezzel, de kisebb városokban biztosan nem.
    Ha meg ingázol Budapestre, akkor meg az a baj, hogy nettó drágább a tömegközlekedés, mint az autózás. Szóval epic fail. Én Esztergomban lakom, ami 45km Budapesttől, de a vonatjegy mondjuk 2500 Ft oda-vissza (óránként van vonat), ha már BKV is kell mondjuk 2 átszállással oda-vissza, akkor már összesen 5000 Ft körül vagyok, autóval meg jóval olcsóbban kijön ez a belvárost kivéve, ahol a parkolás drága. De ugye elektromos autóval is parkolni kell.
    Az a baj, hogy sok kommentelő csak Budapestben gondolkodik, holott a lakosság 75% nem Budapesten él vagy nem ott dolgozik.

    Az egyetlen kétségtelen előnye felhasználói szemmel a villanyautózásnak az emisszió és a zaj csökkenése.
    De sajnos a másik oldalon a negatív tényezők ezt masszívan ellensúlyozzák jelenleg és amíg több a negatív tényező és kompromisszum, addig az emberek többsége a saját kényelmét és idejét választja a globális, klímavédelmi szempontok helyett. Jelenleg az elektromos autózás erősen kompromisszumos megoldás ami a lakosság nagy részének anyagi vagy más okokból nem megvalósítható opció. Marad ez egyelőre a fővárosi lakosság egy tehetősebb részének játszótere.

    Amit meg kellene oldani:
    elfogadható ár, töltés ideje, töltőhálózat, hatótávpara, szervízhálózat, hatótáv szálsőséges és kiszámíthatatlan változása az időjárás és útviszonyok függvényében stb.

Új hozzászólás Aktív témák