- A karcsúság ára
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peat;)
veterán
Félelem miatt vásárolsz a SUV-ok közül is a nagyobb fajtából? (mert csak azokat ekéztem amire reagált a másik fórumozó, szintén elég nagy méretű példával élve)
Illetve a Te logikádat berakva egy ellenvéleménybe: A szabadság címén lehessen két tonnás tankokat venni, ami el sem férnek sok helyen a másik korlátozása nélkül, ráadásul a "másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton", tehát aki nem tankot vásárol? Egy rav4 vagy suzuki sx4 vagy egy classic ford focus tulaj akkor mind érezze azt hogy veszélyezteti a családját mert a 2 tonna az új "norma" a biztonságra?
Szerintem ez a logika azt eredményezné hogy egyre nagyobb és nehezebb autók közlekednének. Ó...illetve ez történik.
Az említett túlzott méretű suvok ezek mellett akadályozzák a forgalmat, vagy pl felfestett bicikliútba sztendred belógnak, nem feltétlen mert béna a sofőr, fizikai korlátok miatt, pl xvi ker pósa lajos ami kapott egy bicikli sáv felfestést. Lényegtelen mennyire volt jó ötlet ott van és kész és egy kamaszt pl nem érdekli a politika meg mások félelemérzete ő csak annyit ígért meg otthon hogy kizárólag bicikliúton megy át a haverhoz hétvégén, aztán vagy túléli vagy nem.Én úgy gondolom egy felső határra megérett már a szabályozás, aztán vagy lesz korlát vagy nem. De az nevetséges hogy az EU pampog a zöldségért és eközben egyre nagyobb és nehezebb autók szelik az utakat.
Én azzal is egyetértek hogy városba kisautó legyen jelentősen kedvezőbb helyzetbe hozva, aki nem ért vele egyet az rakja le a nagy autót a határban, vagy ne az agglomerációban telepedjen le.Engem az sem érdekel melyik csoport, a zöldek, vagy laposföldhívők érik el ezt a 195-ösre reagálva, ameddig engem nem korlátoznak, bántanak, veszélyeztetnek addig baromira nem érdekel ki miben hisz, vagy miben leli örömét. A VW up egyébként roppant szimpatikus kisautó, második autó lehet ilyesmi lesz majd egyszer. Használtan nem is olyan drága (weltauto) és most újra gyártják majd.
-
Vesa
veterán
Ez ennél kicsivel bonyolultabb. Városban korlátozni szeretnél az együttélés -tehát más emberek- miatt, de itt felmerül a kérdés, hogy a másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton? Két város között, vagy nagyobb távokon főutakon, autópályákon egy kisautó minden, csak nem életbiztosítás. Rengeteg az ingázó agglomerációból, akik egy darabig ilyen utakon közlekednek a városig. Ki dönti el, melyik "másik" ember érdekei élveznek prioritást? Ráadásul még az sem érv, hogy a városból kitiltjuk a nagyobb autókat és akkor majd nem tudunk meghalni a kicsikocsiban sem, ha netán egy nagyobb tömeggel ütközünk, mert tömegközlekedés és áruszállítás (teherautókkal, furgonokkal) ettől még továbbra is lesz a városban.
-
Neck
veterán
Pont ezt akartam írni. Én arra várok, hogy:
- VW Polo méretű vagy hasonló, akár 3 ajtós
- Alacsony építésű, jó városi manőverező
- ~150-200km hatótávú (értsd: -10-ben fűtéssel, 100as tempóval is tud 80-100km-t)
- bitang nagyon gyorsan tölthető (200+ kwh, a jövőre nézve)
- Elfogadható árú.autót lehessen venni.
Se SUV-ra, se kerekeken guruló aranyárú cellahalomra (Tesla) nincs szükségem. -
Uzi74
senior tag
-
Peat;)
veterán
válasz
#48584626 #191 üzenetére
Teljesen mindegy a birtoklási ok, a forgalomhatás a lényeges amit ha valaki tagad európai város + bitang autók kapcsán akkor az elfogult. Vegyen B autónak akkor ilyet az aki szeretne, városba meg másikat. A státusz hogy mekkora része fogalmam sincs, azért van ott a stb. Csak azt tudom hogy részét képezi a halmaznak. A német városlakók mindenesetre már szeretnének valamit lépni az ügyben.
-
tthom
senior tag
válasz
#48584626 #189 üzenetére
Egyfelől igazad van, ha megkereste rá a pénzt és az tetszik neki, vegye.
Másrészről a város mindig az együttélésről szólt. El kell fogadni, hogy bizonyos dolgokat korlátozni lehet / kell. Ahogy az épületeknél sem csinálhatsz akármit, vannak előírások méretekre, elrendezésre, el lehet képzelni azt is, hogy a járművekre is lehessen. (persze akkor ugye a vidékről behajtást is korlátozni kellene, az pedig nem kicsi ellenszenvet szülne)Kicsit kisarkítva, ha mindenkinek a RAM 1500 tetszik és vesz, elég hamar el fog fogyni a hely a városban, ugyanis nem arra vannak méretezve a parkolók és az utcák, legalábbis Magyarország megyeszékhelyei általában nem.
-
Peat;)
veterán
válasz
#48584626 #189 üzenetére
Ja biztos nem nagy, csak az európai városok kicsik hozzá?
(messze nem csak Bp-ről van szó)
Mindegy is, ameddig státusz stb dolog sokaknak egy autó addig ez marad, ezért nem az emberek szintjén kell vizsgálni hanem engedély szintjén.
Aki s-max-al jár sosem néztem ki, ott elhiszem hogy a család miatt van. X5-nél én nem is emlékszem olyanra hogy családot láttam volna vele közlekedni, ritkább autó, de nem ugrik be.
Meg azt sem nézem meg (úgy) aki mazda mx5-el jár pl, inkább sóvárgoknem a tank méret adja az élvezetet az úton véleményem szerint. Vezetési élményben semmiképp. De ez egyéni vélemény. Ha más élvezete másoknak hátrány okoz viszont akkor az nem oké és én is már álldogáltam egy kereszteződésnél míg a suv-jával kikanyarodott a kedves soffőr, mert nem fértem be, ugyanis átlógott a sávomba olyan 40-50 centit. Egyedül volt benne, nem családdal, lehúzott ablak, telefon a kézben, nem család. Ha család és olyan az autó is ami azt az igényt szolgálja ki még elnézném a kényelmetlenséget.
-
#48584626
törölt tag
"skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem"
Az X5 nem nagy autó, családi használatra pont megfelelő. Elég röhejes lenne ha le akarnád korlátozni kinek mekkora autója lehet.
-
#16820480
törölt tag
Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel.
Annak az lenne szerintem az eredménye, hogy betesznek hátra még 2 ülést opcionálisan, amire kb egy zsebkutya elfér talán, és kikiáltják 7 személyesnek az összes SUV-ot.Amúgy ugye 9 személyig vezethetsz B jogsival, tehát egy személyszállításra berendezett Transitot is simán (mondjuk azt szerintem tök könnyű, annyira kocka meg nagy szögben elfordul a kormányzott kerék, csak a magasságra kell figyelni), az meg azért jóval nagyobb, mint akár egy X5 is.
-
Peat;)
veterán
Már régen kellett volna szigorúbban maximalizálni az autók méretét B jogsinál.
Nevetséges hogy a batár nagy SUV-okkal szerencsétlenkednek a belvárosban, lassítják, akadályozzák a forgalmat, sok helyen lehetetlen normálisan parkolni velük és dupla helyet foglalnak el. Az elektromos autók meg ezen semmit nem javítottak, lásd a cikk példányait.Itt nem csak a tulajokat ócsárolom, vannak olyan méretű autók amikkel egy nagyon jó vezető sem tud normálisan boldogulni. Egyszerűen túlléptek egy egészséges határt, skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem.
Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel. A többinél olyan határokat húznék mint max 1,8 méter széles és max 4,5 méter hossz és max 1600 kiló. Aztán hozzanak ki amit tudnak.
-
Hallosz
senior tag
Eszem ágában sincs meggyőzni senkit.
- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd? -
Noukoum
veterán
válasz
HaliGab23 #171 üzenetére
Nyilván most sem bírja el a hálózat a fűtést és nyáron sem bírja el a rengeteg klímát. Vagyis de. Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat. Nem maradsz áram nélkül. Azért kíváncsi lennék mi történne ha az országban egyszerre indulna el tankolni 1 millió ember. Igen az történne. Miért nem láttunk még ilyet? Mert soha nem indult még el ennyi ember mert minek. Ugyan ez van az elektromos autónál. Csak ugye nem a hibát kell keresni mindenben hanem a realitást látni.
#181 Hallosz
Bárminemű összegben szívesen fogadok veled hogy 10 év múlva több tisztán elektromos autó lesz az utakon mint hidrogénautó. Ha sok pénzt akarsz keresni, milliókról is lehet szó részemről..
Picit abszurdnak érzem hogy mindenféle racionális érvek nélkül, hit alapján jósolsz. Nincs ezzel semmi baj, csak nem nagyon kell hirdetni nyilvánosan. -
Vesa
veterán
válasz
angyalpc2 #15 üzenetére
"Pláne ezeket a tank méretű szarokat. Elektromos kocsi -> kicsi városi, város közi bejárós, dugóban araszolós, rohangálós, gyerek cipelős."
Alapvetően igazad van, de pár hete, karácsonykor halt meg egy anyuka egy kiskocsiban a piros lámpánál állva, mert belerohant egy közúton gyorsulós BMW-s suttyó. Vagyis, sajnos nem csak a praktikum lehet szempont, hanem a biztonság is. Én pont nem tenném be a gyerekeimet egy kicsi kocsiba, hiába lenne praktikusabb. Egy ilyen E-SUV viszont már egész jó kompromisszumnak tűnik. Más kérdés, hogy nem 20M-ért.
-
Hallosz
senior tag
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
Végül is egyetértünk, hogy melyiküknek lesz igaza, az majd idővel kiderül.
Jómagam továbbra sem az akkumulátorra fogadok. -
Uzi74
senior tag
A tied tipikusan az a felhasználás, ahol még nem váltanék elektromosra. Dusseldorf-Bud és FRA-BUD útvonalakat csináltam egy időben gyakran, ott eleget vagy úton töltés nélkül is és ha üres a pálya lehet tolni neki 200 fölött. Ha amúgy is megállnál 2 óránként, akkor viszont mehetne elektromosan is.
Ha lecseng a covid és tudsz vonaton is dolgozni (és nincs sok cuccod) Railjet 1st vagy Business class MUC-ig, ott átszállni - menetidő 8:20, igaz nem háztól házig - mikor egyedül mentem sokszor válaszottam már autó helyett -
Somatom
veterán
-
Uzi74
senior tag
válasz
HaliGab23 #171 üzenetére
Szimplán intelligens töltő kell távoli vezérlési lehetőséggel, németeknél eleve arra kaptak az emberek támogatást, ami képes erre. Ha gáz lenne a hálózattal visszaszabályozzák a töltést és lehet simítani a görbét. 10 Eur elektronika töltőnként olcsóbb mint 2 paks...
Kisebb hatótáv, sűrűbb de rövidebb töltés = szerintem ez csökkenti az egyidejűséget, poisson eloszlásra tippelnék elsőre.
-
Uzi74
senior tag
Nem szigetüzem lenne, hanem nulla betáplálásos konstrukció - megoldható okosmérőkkel és az arra alapuló inverter vezérléssel. Németeknél már most sincs szaldó elszámolás és az azonnali saját felhasználás irányába megy minden akár energiatárolók beépítésével is - minél nagyobb az olló a vásárolt és a betáplált áram között, annál jobban megéri 5-10Kwh tároló beépítése. Ha olyan az életviteled e-autóval, hőszivattyúval 70% fölé viheted az autarkia mutatódat. (ugye a fránya tél...)
-
#16820480
törölt tag
-
HaliGab23
senior tag
"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."
Igen, persze.
És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.
Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!
MWh vs. MW!
-
Somatom
veterán
Persze, hogy nem lesz örökké rögzített ár, ahogy áramátvételi kötelezettsége sem a szolgáltatóknak. Akkor pedig a napelemnek marad a szigetüzem. De, egyébként nekem tök mindegy, hogy mi hajcsa a zautót, csak tudja azt, amire használni akarom.
A dízel áremelésének lesznek egyéb következményei is. Mivel a hosszútávú közúti szállításra még nincs általánosan alkalmazható alternatíva, ezért egy-egy gázolaj áremelés minden olyan dolognak tolja feljebb az árát, amit szállítani kell. Ha pedig hirtelen megdobják, akkor még sofőrhiánnyal is számolni kell. Azt meg láttuk nemrég angliában, hogy mit eredményez. -
Uzi74
senior tag
Ez igaz, drágább lesz az elektromos autózás is, de abban biztos vagyok hogy a fosszilis üzemanyagok árát úgy fogják belőni, hogy az még drágább legyen - relatíve olcsóbb legyen a villany. Németeknél 2026-ig 20 centtel több adó kerül majd rájuk (most a dieselen 47 cent+áfa, benzinen 65 cent+áfa). Már most 1,60 körüli a dieselár.. Szóval 15 millió e-autóig egálban lesznek az adóbevételek csak az üzemanyagból (15 millióval kevesebb diesel-benzines legalább annyi adót fizet majd, mint korábban - eautókat 0 adóval számolva, ami szintén nem igaz az áram miatt) Magyarországon sem lesz örökké rögzített ár az is biztos.
@Noukoum: akkor a worst case is már átbillenti, jó tudni
-
#16820480
törölt tag
válasz
Foglalt név #159 üzenetére
Ez így van, de itt most nice választás, ha mondjuk szeretnéd hogy a gyereked/unokád ne szívja meg túlságosan. Az alap jelenleg az, hogy minden fosszilis égetésnek mennie kell. Az iparban is, és máshol is. És akkor még mindig csak a nem rontjuk tovább a helyzetet állapotot érjük el. Pedig ez is kényelmetlen változás lesz a mostanihoz képest.
-
Noukoum
veterán
Én meg ahhoz gratulálok hogy ehhez szerintem semmi köze a magyar emberek alacsonyabb fizetéséhez, ahhoz hogy limitálva van az üzemanyagár, ahhoz hogy hulladék a forint, ahhoz hogy mekkora az infláció, ahhoz folyamatosan nő a gyártási költség mert drágább az anyag, drágább a munkaerő, növekszik a biztonsági előírás és még azt is elvárják hogy ha lehet füstösnél is csökkentsék a helyi kibocsátást ahogy csak tudják. De te légy naív és hidd azt hogy a gonosz EU miatt drágább az új autó, nagyon ügyes vagy!
Ja és külföldről modernebb autók jönnek, attól a szennyezés nem lesz nagyobb hogy lecserélik a régieket egyel újabbra. Közben meg van 20 ezer elektromos 20 ezer phev, kvótának köszönhetően. És a hibridekről nem is beszélve, ami szintén jobb a levegő szennyezettség szempontjából.
Ha ennyire zavar a levegő szennyezettsége akkor áprilisban jó helyre kell tenni az x-et. Érdekes módon máshol ha dolgozik a politika akkor annak megvan az eredménye. Romániában azt mondták hogy 30 óriásplakát helyett elektromos autó támogatást adnak. Le is hagytak minket mint ahogy kell. Nem, nem a nyugat hanem a románok. Nálunk meg propaganda megy a környezetvédelem ellen..
-
Peat;)
veterán
"azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"
???!!!!
Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?[link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.
-
Noukoum
veterán
Ne haragudj de ez mi is? Én azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost.
#83 kavalkád: Semmilyen hidrogén nem lesz nyugi. Egyébként sem tudnád otthon megtermelni és tankolni.
#89 Uzi74: Lengyelországban is bőven alacsonyabb a környezeti teher mint egy hagyományosnak.
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
#112 HaliGab23: Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása. 2010-2020 között pont negyedével nőtt meg a fogyasztás, elektromos autók nélkül. A hálózat még áll. És az átállás nálunk legalább 2050-ig tart. Ez is csak egy fránya tévhit, meg lehet nyugodni. -
Somatom
veterán
De, ez is csak átmeneti állapot. Az állam többszáz milliárdot húz be jövedéki adóból és a régebben külön fizetett útadót is beépítették az üzemanyagba. A villanyosok ezekből jelenleg semmit sem fizetnek, de ha változik a járművek aránya, akkor ennek is változnia kell, mert az állam nem fog lemondani ezekről a bevételekről.
-
Uzi74
senior tag
Örülök, hogy segíthettem
Igen, jelenlegi árazáson teljesen attól függ mire használod, hogy melyik éri meg. Ha napi szinten mész 1000km-eket sok cuccal, nagy homlokfelülettel, akkor diesel - ha évi 4-5x, akkor az alig látszik meg az átlag kilóméterköltségeden igaz pár óra elveszett az életedből - de azt a pár órát csendben töltötted. Éves szervízek EV6-nál szinte minimál tételek lesznek, néha kell fékolajat cserélni meg pollenszűrőt, az adók is kissebbek. A futómű kopik kicsit jobban, mert nagyobb a tömeg.
Amennyiben egy hasonló teljesítményű hathengeres diesellel hasonlítanánk össze az EV6-ot, még jobban nyílna az olló. -
Füleske
addikt
Karácsony előtt alap, hogy semmilyen vásárlás semmivel. Maximum nyitáskor, vagy zárás előtt fél órával.
#155 sakal83: Képben vagyok az elektromos autók problémáival. Típusfüggő, évjárat függő, ahogy a példám is. Te állítottál valamit - én hoztam ellenpéldát. Szerintem ez így fair, sőt Te még példát sem hoztál. Objektívnak messze nem nevezném az állításod, tehát az én ellenpéldám sem az, nem is akart az lenni.
A belső égésű az "ugrásban" nem ellenfél.
És még Tesla - m sincs.
Elektromos kamionok már vannak, és egyre több lesz az is.
Mint írtam már, az elektromos autóval nem a Földet lehet megmenteni, hanem a szmogtól és a zajtól lehet megszabadulni a városokban. Ennyi, nem több, a ződséget nem az elektromos autósok állítják. -
Somatom
veterán
Köszi a részletes választ!
Az utazási idő meglepett, de úgy látom, hogy ennek jelenleg csak a ződség lenne az előnye, mert tankolási költségben nem látok nagy eltérést. Plusz, a pakolhatóság. Most egy Grand Espace4 -em van, amiből kivettem három ülést. Így négyen sok cuccal is beférünk (Blablacaron is meg szoktam hírdetni az utat). Villanyosban nem találtam hasonló kalibert, de ha lenne is, az biztos többet fogyasztana. A dízellel is 1,5 - 2l plusszom van, a kollégám kombi Passat -jához képest. De, abban még hárman is szűkösen vagyunk. -
Somatom
veterán
No, igen, a zöldség. Azt hűteni is kell, ahogy a legtöbb élelmiszert. A kamion motorja Euro6. De, a hűtést biztosító dízelre nem vonatkoznak ezek a normák. Tádááám. Szvsz. aki környezetvédő élharcos, az mondjon le minden olyan élelmiszerről, amit hűtve kell szállítani (kivéve, ha villanyhűtős a kamion, de olyan még nincs itthon).
-
Uzi74
senior tag
Az első töltés fajlagosan a leglassabb, ez EV6 80%-ig tölt igazán gyorsan - a 2. 3 töltés többet tölt kevesebb idő alatt ha megnézed. Az ev6-al legalább 300 KW-os HPC oszlopokat akarsz.
Az, hogy mennyibe kerül az változó, 70%-ot beletölteni (ami tipikus 10%-80%)
Az első töltés kb 22,18 Euro ADAC e-Charge
A másik 2 az Ionity oszlop, ott alapban drágább:
de ha van Ionity power előfizetésed (amit most a kia 1 évre ad ingyen, amúgy havi 12 eur lenne)
16,12 Euro Kia Charge Easy + IONITY Power
amúgy "utcáról beesve" 42,58 Euro IONITY DIRECT
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Oesterreich/Goettlesbrunn-Arbesthal/IONITY-Goettlesbrunn-A4/37924/Télen valamivel lassabb lenne, abetterrouteplanner.com -on játszhatsz széllel- esővel, sebességekkel, hol akarsz megállni, stb, ha érdekel. Amúgy +5 C-al számolva 8:31 perc lenne (15 perccel több) és bejön egy 4. töltés is. Meg azt tudni kell, hogy itt úgy számol mindenütt tudod tartani a kívánt sebességed, a valóságban ez kevesebb lesz és a fogyasztás is jóval kevesebb lesz (és a töltési idő is - vagy jobban nyomod helyenként látva hogy van tartalék áramod). Minnél nagyobb a forgalom, annál közelebb van a dieselhez az idő. (Üres úton benzisessel BUD-MUC távot 5 órán belülre lehet hozni, de volt már 6,5-7 óra is)
Még annyit, hogy worst case úton (-5 fok, hóesésben) is teszteltem Bud-Muc-ot és úgy is túlbecsülte az ABRP a fogyaszást, nem volt hatótáv para. Tervezett sebességnem 120Km/h-t szoktam megadni, mert az átlag oda fog tendálni és menet közben nézem a tervezett SOC görbét a ténylegeshez - 130-140-et általában lehet tartani a valóságban így tervezve
-
sakal83
addikt
Nincs tapasztalatom, mert igenyem sincs még eautora. De költözés elott állok igy felmerem. Pont a szubjektivitasodat emeled ki azzal hogy egy regi luxusmonstrum fenntartasi költségeivel peldalozol. Erdemes lenne objektivnak lenni... Magam is meglepodtem hogy a regebbi eautosok bizony nem a hirdetett nem kell javitani tapasztalatokat irjak le.
Nagyvarosban kozlekedni élvezetes
hat bexxarok. 1 orat allni a dugoban es a sok hulye kozepvezeto ket beosztottas ceges oktaviassal versenyezni hogy ne ugorjon eled a dugoban az nem élvezetes... Furcsa hobbid van...
Az eauto kb olyan mitosz lengi körül mint anno a led izzo nem megy tonkre szleng volt... 2-3 evente cserelem oket mert vagy tonkremennek vagy elhalvanyulnak. Jobbnak tartom oet mint a hagyomanyost ennek ellenere? Igen. Megfelelt a hypenak? Nem. Kb mint most még az eauto. Jo biztosításkotest a teslara addig is...
Jelenleg epp az extrem zodseg hozzaallas es eroszakossag a visszataszító. Bar erdekes hogy a kamionok eseteben nagy a kuss mert nem lenne a polcon ződség:) az akkugyarak meg bizony igazi wellnessek:)
Na de részemről zartam a temat. Tovabbi jo gondolkodast az útvonalon hogy legyen eleg nafta.
Halkan azert megjegyzem hogy a alszentseg azert tetten érhető abban hogy a nagyvarosban autozni akarsz, nem tomegkozlekedni vagy epp kozel lakni a melohelyhez:) jo a ződség de annyira nem hogy felemeljuk a sexxunket?
-
Somatom
veterán
Nemtom az milyen város lehet, de tuti nem Budapest. A karácsonyi kajavásárlást akartam megejteni. 40 perc alatt jutottam el a Fény utcai piacig, ami cirka 3Km. Ott szembesültem azzal, hogy az összes parkolóház megtelt, még az utcájába sem tudtam bekanyarodni. A kimenekülés majdnem egy óra volt. Visszaálltam a garázsba, beöltöztem és a nagy hátizsákkal fordultam kettőt a bringával. Mitől lenne élvezetes ez egy villanyautóval?
-
HaliGab23
senior tag
2000MW beépített naperőmű van Magyarországon.
2030-ra 6500MW a cél.Már csak forgótartalék kellene mögé, amikor nem süt a nap, akkor ne legyünk majd kiszolgáltatva az importnak.
Rosszabb napokon 3000megát kell vegyünk.
A rezsiharc nagyon sokba fáj...Amíg a zöldek agyatlanul nyomják és minden ésszerű energiatározási formát (pl. szivattyús energiatározó) megtámadnak, nem tudom mire gondolnak, hogy zöld legyen az energiatermelés.
Télen 17h után mi a fenével akarnak majd világítani...? -
Füleske
addikt
válasz
Foglalt név #146 üzenetére
Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link] -
sakal83
addikt
Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók
Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...
Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.
A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.
-
Uzi74
senior tag
abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)
Ulm-Budapest max 150-el: -
Foglalt név
addikt
Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobiltÉn meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe...
-
Somatom
veterán
Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!
-
sakal83
addikt
Látom megy az osszeugras a topikban
igazi vs harc. Abba az ert senki nem gonfldolt bele hogy középen van az igazsag? Az elelrktromos auto jo de nem mindenre. Ezert igeny kérdése. Aki napi ingaban van annak ott az eauto aki palyazik is annak eauto es dízel kombo. A többi csak penz kérdés
Szivesen megnezem a panelban lakok töltési szokasait.
Aki meg hisz az olcsobb draga kérdésben az tanuljon gazdasagtant. Pillanatnyilag lehet vmi olcsobb meg dragabb mondjuk autokanal de hosszitavon ugyanannyi lesz a matek. Fuggetlen a technologiatol szinte. Kereslet kinalat. Ez a napelem mantra ez kulonosen vicces a rezsihqrc orszagaban. Az aram nem 40ft hanem kb 100ft. Csak nem közvetlen fizetjuk. Tehat maris 2500ftperkm az ekocsikazas. A napelem sem ingyen van plane nem a tető amire felrakod. Az kerul csak penzbe igazan... Mennyi is egy csaladi haz egy 30mos telekkel? 110-120m? Csak a garazs fwlepitese 10m..
-
Füleske
addikt
válasz
Foglalt név #142 üzenetére
Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?
-
Somatom
veterán
Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).
-
szkita
tag
Persze fasza. I30 benzines vagy Hyundai ioniq jó lesz helyette.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
kavalkád #101 üzenetére
Úgy érzem kicsit korlátolt a gondolkodásod, és elképzelésed sincsen hogy mekkora mennyiségben és nyomáson kell előállítani és tárolni. De semmi gond, nyugodtan hidd azt hogy a grafit ceruza meg 9 voltos elem tele rakja a Miraidat.
Az meg hogy nem veszélyesebb mint a gáz vagy áram no comment kategória. Látom ezeknek a területeknek is a szakértője vagy. Semmi gond, további szép napot / estét abban a hitben hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Nem is értem miért nem jár mindenki otthon tankolt Miraival
-
h1mpi
félisten
válasz
Foglalt név #135 üzenetére
Pedig gond nélkül eljutsz
-
Foglalt név
addikt
Én most jöttem rá mitől környezetkímélő az elektromos autó! Ezzel biztos nem jutna délben még eszembe, hogy leugrok Rómába
-
#48584626
törölt tag
-
Füleske
addikt
válasz
#16820480 #128 üzenetére
Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik. -
Stanlee
őstag
válasz
HaliGab23 #119 üzenetére
Ertheto, hogy ez a lehetoseg erdekes. Nem lesz viszont olyan tulzottan egyszeru, hogy pont abban az idosavban, amikor a rendszernek szuksege lenne az auto tarolasi kepessegeire, akkor biztosan a halozathoz csatlakozik a gepjarmu.
A masik, hogy a toltonek, amire fel van rakva, annak alkalmasnak kellene lennie a visszatoltesre a halozatra is. Mi van ha az otthoni tolto alkalmas ra, de mondjuk a munkahelyi meg nem?
Hogyan szamoljak majd el egymas kozott a toltot uzemeltetok, meg az auto akkujat hasznalo kiegyenlito energiat felajanlo ceg a feltoltott vagy letoltott vill. energia mennyiseget? Ma meg az se mukodik, hogy egy kartyaval vagy applikacioval hasznaljam a kulonbozo oszlopokat, akkor egy ilyen nagyon specko elszamolasi forma meg hogyan menjen?
Szoval nagyon nem egyszeru, almodni en is tudok nagyokat, de az biztos, hogy ezt a temat gyorsan nem fogja megoldani egyik halozatuzemelteto se egykonnyen, sajnos.
-
#16820480
törölt tag
Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.
-
Füleske
addikt
válasz
#16820480 #123 üzenetére
Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál) -
HaliGab23
senior tag
válasz
#16820480 #123 üzenetére
Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..
Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.
Ezért nincsenek kmes sorok.
Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások. -
HaliGab23
senior tag
válasz
#16820480 #123 üzenetére
Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.
Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.
-
#16820480
törölt tag
Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.
HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.
-
HaliGab23
senior tag
válasz
HaliGab23 #113 üzenetére
Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:
"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.
-
HaliGab23
senior tag
A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user). -
HaliGab23
senior tag
Hát pedig azt írják, hogy:
"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."
-
HaliGab23
senior tag
válasz
HaliGab23 #112 üzenetére
Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.
Jó szoftvert kell írni az egész mögé
Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.
-
HaliGab23
senior tag
Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.
Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért. -
Hallosz
senior tag
-
Hallosz
senior tag
válasz
Turbobacsi #79 üzenetére
"és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!"
Onnan ahonnan áram, vagy benzin, nem igaz? -
kavalkád
senior tag
egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.
hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.
nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.
-
-
#16820480
törölt tag
-
Füleske
addikt
-
kavalkád
senior tag
úgy fest az írásodból, mintha te nem lennél tisztában azzal hogyan kell a vizet hidrogénre és oxigénre bontani, mert különben nem írnál olyat, hogy ez abszurd dolog. általános iskolai kisérlet. gondoltam rátok hagyom a "nagy, drága és hangos gép" koncepcióját, de ha már nem engeded el akkor tessék, így működik az elektrolízis
Új hozzászólás Aktív témák
ma Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.
- Lenovo ThinkPad T14 Gen2i 14" FHD IPS i5-1145G7 16GB 256GB NVMe gar
- MSI Thin GF63 12VF 15.6" FHD IPS i7-12650H RTX 4060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- KINGSTON Fury Beast Black DDR4 64 GB (2x32 GB) eladó, GARANCIA! // KF436C18BBK2/64
- iPad Pro M4 13" 256GB wifi hibátlan 2025.06.06. Apple jótállás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2400MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 12991Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k SAS HDD, nettó 15747Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest