- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Készül a Galaxy S24 FE
- iPhone topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
janeszgol
félisten
válasz #16820480 #26 üzenetére
Akkor leírom, mi a bajom. Kérem a modikat ne töröljék ki, hiszen időt szántam rá.
Mióta vannak elektromos autók? 9-10 éve minimum. Mekkora fejlődést sikerült elérnünk? Nagyobb kijelző, sőt az egész szélvédő lehetne egy megjelenítő, akkor hangcuccok (hogy jól szóljon), meg majd wifi, mobilnet, mert IoT. De önmagát nem tudja feltölteni az autó.
Persze ha többszáz kilométerre megyek, akkor belefér a köztes töltés (na jó, nem fér bele), de otthon is töltögessem? Miért?
Elektromos amionokról álmodozunk. Atán a raktér felét majd az akku foglalja el vagy mi? 2030-ra kolonizálni szeretnénk a Marsot, de egy elektromos autó nem tudja magát teljesen visszatölteni. Nevetséges.Ez pont olyan érthetetlen számomra, mint amit anno, sőt nem csak anno, hanem ma is mondanak a napelemekkel kapcsolatban. 10 év alatt megtérül. Tényleg? Hát az tök jó. 10 év röpke idő, alig történik valami ennyi idő alatt...
A Bitcoin bányászat megmutatta, hogy ha valóban rácuppanunk az elektromos hálózatra, akkor nem csak egy várost, hanem egy országot is meg lehet bénítani. Arról nem is beszélve, hogy állítólag válság van: az EU ezen pörög már pár hóapja. Németország büszke arra, hogy lekapcsolgatta az atomerőműveit, de láthatólag a természetből vett energia nem elég.Most lehet, hogy csak a meghatottság beszél belőlem (Legendd visszatért?), de én ezeket problémának látom. És nevetségesnek. Ott a fórumtárs esete. Most tényleg ne haragudj FeRRaR1, de a Renault Zoe egy kis p*csányi autó. Ha ezzel ennyi gond volt, akkor mi van a többivel? Oké tudom 2-3 tonnás SUV-ot kell venni és le van a gond.
Tehát ma a villanyautó úgy néz ki, hogy töltjük otthon, töltjük közben, töltjük a célállomáson. Vendégségben ne itallal várjanak, hanem a 30 méteres narancssárga hosszabbítóval.Igen laikus vagyok. De nekem is csinálják ezeket, nem? Mindig a nagyközönség, a laikus hozza a pénz többségét a házhoz. Mivel ad többet? Füleske szerint azzal, hogy csendes. Váó.
Nincs smog tőle. Oké ez igaz.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #26 üzenetére
" átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk"
Ezt már láttam sok helyen leírva, csak nem látom az alapját. A gyártónak olcsóbb a dedikált platform, minden más szerintem csak marketing. Igaz, pl. a Model 3 - ban van első csomagtartó. De pl. a MEB platformú VW villanyautókban nincs. A hatékonyság a hajtáslánctól függ, lásd Ioniq vs. Ioniq 5. Ha a méretet is nézem, kiderül, hogy a hatékonyság kb. ugyanaz, elöl annyival több a hely, mint amennyivel magasabb az eleje (E-Niro - ba pl. lehet tenni utángyártott első csomagtartót), hátul nem látok változást, az akku mindenképp alul van.
"városban pont nem használom, mert ott minek" A villany hajtás legjobb terepe pont a város. Rövid távok, megállások, dugók, gyorsítások. Elképesztően más kategória, mint egy belső égésű. Túrához a hatótáv parára legjobb megoldás a nagyobb akku. (Kona 64 kWh)
Olyan dolog, hogy környezetvédelem, bolygó mentés szerintem nem létezik, működik. Saját magunk védelme létezik. A gyártók részéről meg a profit. Valahogy így: [link]#27 Hallosz: 2-3 év az nagyon kevés, szerintem nem fogok tudni beszámolni az akkuról semmi érdekeset. Ha rossz lesz, van rá 7 év garancia.
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #45 üzenetére
Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség) -
Füleske
addikt
válasz #16820480 #52 üzenetére
"idővel lejjebb menni az EV-k ára" Inkább így lehet nagyobb a profit. Lásd Tesla nyeresége tavaly. A fogyasztói ár inkább a kereslet-kínálat arányától függ, ami akku hiányában még egy darabig nem lesz jobb, az egyéb tényezőkről (chip hiány, nyersanyag hiány) nem beszélve.
" ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik."
A saját magunk érdeke miatt. Mert az ember is ennek az rendszernek a része. -
Emericus Max
tag
válasz #16820480 #45 üzenetére
"Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni."
Gondolom Budapesten élsz és/vagy dolgozol. Mert vidéki városokban felejtsd el a tömegközlekedést, még megyeszékhelyeken se tudod kiváltani az autózást ezzel, de kisebb városokban biztosan nem.
Ha meg ingázol Budapestre, akkor meg az a baj, hogy nettó drágább a tömegközlekedés, mint az autózás. Szóval epic fail. Én Esztergomban lakom, ami 45km Budapesttől, de a vonatjegy mondjuk 2500 Ft oda-vissza (óránként van vonat), ha már BKV is kell mondjuk 2 átszállással oda-vissza, akkor már összesen 5000 Ft körül vagyok, autóval meg jóval olcsóbban kijön ez a belvárost kivéve, ahol a parkolás drága. De ugye elektromos autóval is parkolni kell.
Az a baj, hogy sok kommentelő csak Budapestben gondolkodik, holott a lakosság 75% nem Budapesten él vagy nem ott dolgozik.Az egyetlen kétségtelen előnye felhasználói szemmel a villanyautózásnak az emisszió és a zaj csökkenése.
De sajnos a másik oldalon a negatív tényezők ezt masszívan ellensúlyozzák jelenleg és amíg több a negatív tényező és kompromisszum, addig az emberek többsége a saját kényelmét és idejét választja a globális, klímavédelmi szempontok helyett. Jelenleg az elektromos autózás erősen kompromisszumos megoldás ami a lakosság nagy részének anyagi vagy más okokból nem megvalósítható opció. Marad ez egyelőre a fővárosi lakosság egy tehetősebb részének játszótere.Amit meg kellene oldani:
elfogadható ár, töltés ideje, töltőhálózat, hatótávpara, szervízhálózat, hatótáv szálsőséges és kiszámíthatatlan változása az időjárás és útviszonyok függvényében stb. -
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.
Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..
Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.
Ezért nincsenek kmes sorok.
Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #123 üzenetére
Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál)[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #128 üzenetére
Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik. -
Shadowbull
addikt
-
Noukoum
veterán
-
HThomas
senior tag
válasz #16820480 #260 üzenetére
Ceed SW, az lemaradt (bár valszeg az Optimával korrektebb lenne az összehasonlítás). A felszereltség érdekes, de a Ceedet felextrázva is még mindig elég nagynak tűnik a diffi... a PHEV-hez képest már kevésbé. És mondjuk én a nagy kijelzőt, meg a vezetéssegédek egy részét simán elengedném, nem kell (és ugye a Ceed-nél ha jól válogatom a csomagokat, akkor azon is lehet spórolni valamennyit). Mondjuk most nézem, hogy az EV6 16M-os alap csomagban még nincs állítható deréktámasz a vezetőülésben...
-
HThomas
senior tag
válasz #16820480 #262 üzenetére
Hm, a listaárakat nézve, a fullos Ceed SW megáll 10 alatt... e-Niro a nagyobb akksival kb 14-ről indul, viszont az meg kisebb méret és csomagtér... háát, azt hiszem kap még pár évet a Ceed, majd ha betölti a hetedik évét akkor újra ránézek a témára. Bár tartok tőle, hogy nem nagyon lesz itt 1-2 éven belül árcsökkenés...
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #276 üzenetére
Szerkesztettem, irtam is bele egy storyt a chiphiánnyal kapcsolatban.
Szomszédunk az Amagnál dolgozik (svájci vw csoport importőrcég), tehát nyilván van kis protekciója ha autót venne (meg jó kedvezménye is ). Szaros elektromos Skodát rendelt az asszonynak, semmi extrával, 6 vagy 7 hónapot várt rá.... -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #276 üzenetére
Semmi köze nincs ennek a globális chiphiányhoz. A BMWt amúgy is jóval kevésbé érintette a dolog mint a konkurenciát.
Ahhoz van köze hogy a célcsoportnak nagyon is bejött a dizájn, és nagyobb kereslet van rá mint amivel eredetileg terveztek.
Mellesleg tegye már fel a kezét az aki látott is már ilyet élőben. Ha utána is azt mondja hogy ronda, akkor azt elfogadom.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #282 üzenetére
"miért olyan nehéz felfognod, hogy valakinek nem tetszik"
Elfogadom csak éppen teljesen irreleváns. A BMWnek volt ezzel a dizájnnal egy célja, azt pedig nagyon is elérte.
"Tudom tudom, neked azt mondták a cégnél, hogy imádják az emberek."
Ugyan honnan tudnád hogy nekem mit mondanak a cégnél? Amúgy meg az eladási számok beszélnek, ha elmegy annyi amennyit terveztek akkor mindent jól csináltak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #305 üzenetére
Gondolod ha nekiállsz személyeskedni meg kötekedni akkor azt majd szó nélkül hagyom? Mégis kinek képzeled te magad?
Európában nem lesz Szájberizé, ezt maga Musk mondta. Majd lehet hogy lesz egyszer egy kisebb, az talán lesz. De mivel az USAban sem sikerült még összehozni a dolgot, ezért gyakorlatilag mérget lehet rá venni hogy a következő 5 évben nem fog ilyesmi a Teslától Európába jönni. Persze ez nem akadályozza meg őket hogy beszedjék a pénzt, de hát ez a Tesla, ők ilyenek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #304 üzenetére
Rivian nem tudom jön-e ide, Lucid gyönyörű, messzire megy, de a nagy hatótávolságú verziója meg a Plaid-es Tesláknál is drágább. Repülő opció, ha egyedül megyek én vagy a párom, de ha a két kisgyerekkel megyünk nagyszülőket látogatni, akkor egyrészt csomagok és egyéb batyuk miatt (melyek mérete gyakran az utolsó nap is változik és inkább bővül) másrészt az otthoni közlekedés miatt (Kecskemét-Szeged, többször a 2 otthoni hét alatt) kényelmesebb autóval. Ha meg a költségeket is kiszámolom, autóval egy oda-vissza út 400 chf, repülővel (4 fő + 2-3 nagy bőrönd, szünidőben = drágább jegyek) plussz otthon autóbérlés esetleg sokkal drágább. Egyedül nem gond, csak repjegy, kézipoggyász és vonatozok, de családdal úgy macera és nem olcsóbb.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #321 üzenetére
Az a Lucid gyönyörű, de 160 ezer usd azért csak 160 ezer usd... Vannak elvi határaim (is), aminél többet nem adnék ki autóért. Nincs cégem, így sehonnan nem tudom leírni és a különbözetből inkább több éven keresztül egész klassz nyaralásokra el lehet menni a családdal, ami azért számomra inkább prioritás. Ezért is tetszett a cybertruck ár/hatótáv aránya, mert a trimotoros 800 km-es hatótávú modellje 69k usd volt. Még ha ebből (a model3 us árából indulok ki) lesz 85k chf, akkor se lehet ennyiért más ekkora hatótávolságú (az a beharangozott 800 km a valóságban inkább 600 lesz) autót venni. Jelenleg teljesen jól elvagyok a dízellel, szerintem hosszú utakra tökéletes, de arra hajtják a világot, hogy ezeket az autókat ki kell írtani.
Gyerekek meg vannak nevelve, végszükséget kivéve benzinkúton van pisi csak de tényleg ilyen utakon nem akarnak kajálni és sokszor úgy kell kizavarni őket az autóból, hogy mozogjanak kicsit. Egyébként meg máskor pörögnek, nem maradnak a fenekükön. Autóban bezzeg bevackolják magukat és elvannak ahogy öregszem, 10 óra vezetés felett minden km már csak az ellenségem. Emiatt nekem nagyon nem mindegy, hogy 10-11 óra dízellel vagy 13-15 elektromossal. Tudom nem tűnik olyan hű de nagy különbségnek, de az. Volt már, hogy teljesen kiesett, hogy tettem meg Budapesttől az m5-ösön a végét. Aki egy seggel lenyom ennyit, szerintem érti.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #353 üzenetére
Vagy én értelmezem rosszul, vagy ez a grafikon nem releváns. Ez különböző évjáratú modelleket hasonlít össze, azonos max. töltőteljesítménynél.
Ugyanannak az autónak a 10-80% -os töltési ideje kéne 150 -es, 350 -es, 750 -es max. töltőteljesítménnyel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #368 üzenetére
Elhiszem, hogy százalékban nem sok, élőben viszont az a pár százalék is rengeteg. Mi itt főleg Oltenben vagyunk, de valaki közülünk minden nap atmegy Solothurnba is rendelni/operálni. Az 40 km kb, oda vissza 80. Reggel 7-9-ig és délután 16-18-ig ennek a 40 km-nek a fele dugó. Rengetegen mennek Bern fele minden nap. És a vonatok is tele vannak. Én hetente Dornachba járok át 2x (az oda-vissza 104 km távban), Basel felé autópálya ugyanígy beáll. És minden nap. Statisztika alapján tudom, hogy pár százalék, de ez a kevés is irgalmatlanul leterheli a pályákat. De ekkora távokra ideális az elektromos autó, én hétvégente töltöm itthon heti egyszer.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #397 üzenetére
Inkább ne reklámozzák! Használtam Németországban több helyen is és tök jól működött, valóban bringautakon vitt. Nálunk viszont úgy aktiválta a Google, hogy Budapest nem lett bringás szempontból rendesen feltérképezve. Veszélyes útvonalakat tervez, miközben lenne biztonságos útvonal is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
válasz #16820480 #438 üzenetére
Aztakurva... A videó is, meg a saját story is... Tyű bazmeg.
Erről jut eszembe, nekem is van egy saját story, bolt aztán leírom."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
Ne zavard ossze, igy se kepes egy (ketto) egyszeru kerdesre ertelmesen valaszolni!
Igy folytatjuk, mindjart leirja kioktato hangnemben azt is, hogy parkolasnal is kell hasznalni a feket is... Barmit, csak azt ne kelljen leirnia, hogy oldana meg egy szogegyszeru es napi szinten elofordulo forgalmi helyzetet.Kulon kedvencem, hogy kiemelte a konstruktivan szot, aztan csak nem arra valaszolt, ami a kerdes.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
mjani1172
addikt
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
Símán. Szt. István körút a Margit híd felé. Nincs külön bringasáv. A Vígszínház után megállni tilos van, de gyakran megállnak az ottani boltokba árut szállító autók. Emiatt a buszok nem tudnak haladni, meg beállni a megállójukba. Ott én rendszeresen előzök bringával a belső sávban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!