- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz HaliGab23 #450 üzenetére
Szvsz ez nem irigységből fakadó általánosítás, mindenféle autóban van barom bőven, csak ha smartban vagy pandában barom, magát öli meg, plusz "csak" 120-al barom, nem 250-el. A német vagy japán prémiumban meg a barom lesz a túlélő és az ártatlan az áldozat, ennyi.
Ha nem bmw meg audiból lenne sok, hanem lexusosból, akkor meg arra menne a szardobálás. Szóval szvsz az van, hogy valamilyen szinten jogos a dolog, irigység nélkül is. Rx450h-ban is ne tudd meg, mennyi vadbarmot láttam (itt Angliában jóval több japán van, mint otthon. Meg is jelennek a barmok abban is). És ugye megteheti, mert ha kivasalja szerencsétlen polo-st, neki max a bónusza ugrik, a másiknak meg a családja...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"Alig varom mar az onvezeto autokat. Azt meg plane, hogy eljussunk odaig, hogy a nem onvezeto mar ki se mehet a forgalomba,"
Odébb van az még. És snszosan nem lesz ebből semmi ennek az évtizednek a végéig de lehet hogy a következő végéig sem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #453 üzenetére
Én úgy 30 évre tippelem a dolgot minimum.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #454 üzenetére
Itt nulla darab tesla fan van ebben a beszélgetésben. Az egyetlen irracionális, végletekbe menő megnyilvánulást jelenleg Te csinálod. És amikor szólva van, hogy hagyd már abba, mert semmi értelme nincs, mindig jösz ezzel a teslafan dumával. Engedd el, baromság. Igen, van pár idióta, aki azt hiszi, hogy a tesla fingotta a passzátszelet, direkt, hogy mindenkinek jó legyen, de erre nem az a megoldás, hogy páros lábbal szállsz bele olyan beszélgetésbe is, ahol teljesen objektíven van megközelítve a dolog. Azért nem, mert semmit nem érsz el azon kívül, hogy a vita színvonalát csökkented.
Van, amiben jó a tesla. Van, amiben a legjobb a tesla. Van, amiben kb közepes, van, amiben nem túl jó, és van, amiben egyenesen foshalom az egész. Értelmes vitát csak azzal és csak úgy lehet lefolytatni, hogy ezeket elismerjük, pláne ha triviális, nem szubjektív dolgokról van szó.
Az, hogy ha bármikor feljön a tesla, egy amúgy teljesen normális társaság teljesen normális társalgásába beleállsz ilyen végletes hülyeségekkel, erősen kontraproduktív, számodra is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #456 üzenetére
Teljesen mindegy. Ha holnap megtörténik a hatalmas áttörés, annak még akkor is piacra kell kerülnie, el kell terjednie, és a mostani modelleknek is ki kell futnia, utána ki kell kopnia. Egy jobb japán kocsi 30 évig simán az úton van, ha nem cseszik szét, minimális mennyiségű hibával. Még a leggazdagabb országokban is lenne vagy 10 év, mire többen lennének az önvezető autók, mint a simák, onnantól kezdve, hogy a technológia elérhető és megfizethető kb focus/golf/corolla szinten. Így belegondolva azzal a 30 évvel még sajnos bőven alá is lőttem, lesz az 40-50 is.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Nem mondtam hogy vannak itt teslafanok, vagy ha vannak is itt akkor azok pont ilyenek. Csak úgy általában írtam.
Mellesleg a videóval kapcsolatban az első reakcióm teljesen objektív volt, amit leírtam az teljesen megalapozott, nézd meg te is alaposan, nézd meg mit "lát" az autó kikanyarodás előtt, hány sávot mutat, és mikor "ismeri fel" hogy 4 sávos úton közlekedik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
k-adi
nagyúr
Ebben semmi menőség nincs. Sőt. Az, hogy technikai / AI bravúr, azt elismerem, bár szerintem itt azért kicsit a szerencse is közrejátszott és bőven volt ott utólagos korrigálás is. Történt baleset? Nem. Ettől függetlenül még nem biztos, hogy tapsolni kéne egy ilyen manőverért, ugyanis pont az lenne a lényege az önvezetés funkciónak, hogy biztonságosabb legyen a mezei embernél de ha sorozatosan vagányabb manőverek is validálásra kerülnek, mert "menő" az nem biztos, hogy jó lesz
-
k-adi
nagyúr
A komment amire reagáltam.. Kettéválasztanám, tehát:
1.
"teljesen nagyon jol mukodik"
- jól működik? Végülis igen, mert elmanőverezett a 2 kocsi között, volt elég hely, megoldotta
- jó, hogy ilyen bátor volt az AI? nem biztos, attól, hogy most bejött a manőver, simán lehet a jövőben ebből hasonló esetben egy baleset2.
"egy ertelmes ember sofor ugyanebben a helyzetben pont ugyan ezt csinalna"
ezzel azért vitatkoznék
inkább úgy fogalmaznék, hogy egy sietős / bátrabb vezető talán igen, bevállalta volna ezt(csúnyábban: egy rohanós köcsög aki egy +fél percet nem bír még ki) -
opr
veterán
Nem értem, miért? Nincs lámpa, ilyen esetben az út közepén szobrozó (talán volvo?) eleve fasz volt, azt a részt ott üresen kell hagyni, pont azért, hogy a keresztirányú forgalom tudjon haladni. Magyarországon tudtommal nincs ilyen kereszteződés lámpa nélkül, tehát teljesen más szitu, de pl Angliában van bőven, igaz általában fel is van festve sárgával az egész, hogy ne állj oda, dugóban pláne. Teljesen jól működik a dolog, pont úgy, ahogy a videóban van. Bemész középre, picit megtorpansz, kivárod, hogy mehess ha kell, és mész.
Ha nincs lámpa, keresztben dugó van, hogy máshogy mész át, mint így?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #465 üzenetére
Hallgatom a megoldást.
Magyarországon nem fogsz ilyen kereszteződéssel találkozni, szóval tényleg kíváncsi vagyok, hogy oldod meg.Szóval, a szitu még egyszer:
- 2x2 sáv
- Lámpa nincs
- dugó van (legalább az egyik irányba, de igazából teljesen mindegy, lehet mindkét, vagy akár egyik irányba sem)
- egy barom beállt a kereszteződésbe, de végülis van elég hely, hogy elférj (valószínűleg konkrétan ezért van ott ennyi hely hagyva, mert máshol nincs... Tudja Ő is, hogy elbaszta, kihozta a szituból a maximumot)
- balra fordulni szabadA feladat: kikanyarodni balra úgy, hogy nem tartod fel a forgalmat mögötted, de nem is csinálsz semmi veszélyeset.
Hajrá!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
mjani1172
addikt
Magyarországon nem fogsz ilyen kereszteződéssel találkozni, szóval tényleg kíváncsi vagyok, hogy oldod meg.
2x2 sáv
- Lámpa nincs
- dugó van (legalább az egyik irányba, de igazából teljesen mindegy, lehet mindkét, vagy akár egyik irányba sem)
- egy barom beállt a kereszteződésbe, de végülis van elég hely, hogy elférj (valószínűleg konkrétan ezért van ott ennyi hely hagyva, mert máshol nincs... Tudja Ő is, hogy elbaszta, kihozta a szituból a maximumot)
- balra fordulni szabad
Valószínűleg máshol tanultunk vezetni.
Szerintem amit írtál, azok egyike sem ment fel az alól,sőt semmi köze ahhoz (az, hogy lámpa nincs számomra a videóból nem derül ki) hogy a kereszteződésbe biztonságosan hajts be.
A másik sávból semmit nem látott. -
hallerlaller
addikt
Szerintem is kicsit vagány művelet volt, magamnak megcsinálom, de a kocsira nem bíznék ilyet. Ó dehogynincs ilyen lámpa nélkül, nálunk is van pl penny, benzinkút, lidl kikanyarodók, nincs felfestés se lámpa ezért beállnak csak hogy ne tudj elmenni.
Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i
-
Peat;)
veterán
válasz mjani1172 #467 üzenetére
Miből gondoljátok hogy semmit sem látott? Én nem tudom mi történt pontosan, ahogy más sem. De abban biztos vagyok hogy több kamerája, szenzorja van az autónak mint nekünk a két szemünk a kormány mögött és a tükerink amiket szépen végig kell nézünk a holt terekkel. Az indulásnál(a résbe behajtásnál) lehet hogy belátta a másik irányból a sávokat már és ha odaterem egy teleportáló jármű akkor is félbeszakítja a manővert, miközben a résnél is figyel hogy ne húzza meg a kocsi oldalát. Passz, de feltételezem hogy a párhuzamos információfeldolgozás már alap.
Szerintem azt kell elfogadni hogy rengeteg helyzetben idővel a gép többet lát mint mi, több információja lesz mint nekünk és gyorsabban dönt mint mi. Mi sosem fogunk egyszerre 8-10 ki tudja hány irányba látni, körbe kell néznünk, mérlegelni a másik sebességét, gyalogost nézni lelép e vagy csak áldogál a zebárnál a telefonjával, bicikliúton elsuhannak e. Ez egy jól működő rendszerben tizedmásodperc lesz.
Ennél az estnél nem tudjuk mi volt pontosan, de azt igen hogy ritkán hallani balesetről és azt is hogy 20 év múlva ez teljesen szokásos manőver lesz.
Magyar viszonyokra visszakanyarodva, a jobb kezes utak és a két méteres motorháztetős autók hogyan viszonyulnak egymáshoz? Nekem általában vagy biciklis/tragacs autó nem adja meg az elsőbbségemet jobb kéznél, vagy olyan gépjármű aminek a motorháztetőjén napozni lehetne a beachen. Nem tudom hogy a legújabbakban van e valami kamera, érzékelő az elején hogy "lásson" is valamit a sofőr, ha nem/nem használja akkor kvázi lehetetlen a jobb kéz betartás megállás nélkül egy beépített útszakaszon, ahol nem látod be "hátulról" a jobb oldali út megfelelő szakaszát. És hányan állnak meg ilyenkor? 10-ből 1-2.
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Ahogy kiállok a garázsból rögtön egy ilyen kereszteződéssel találkozom (annyi nehezítéssel, hogy a jobbról jövök is bekanyarodhatnak balra (oda ahonnan én jövök és elsőbbségük lenne). Reggelente dugó van, mert egy lámpától visszatorlódik. Csak akkor megyek be az autók közé, ha belátni mindkét irányt (az autók fölött-között), előtte nem - ha nem biztonságos, várok míg változik a helyezet (és biztos ami biztos lassan megyek, hogy az autó orrán levő keresztforgalom-radarnak legyen ideje figyelmeztetni, ha valamit benéztem volna - teslán van ilyen elöl egyébként?
Amennyiben nagyon rizikós a szitu és nem javul szimplán elmegyek jobbra és visszfordulok az első lehetőségnél, nem fogok az életem árán is balra kanyarodni -
Foglalt név
addikt
válasz hallerlaller #468 üzenetére
Kresz 40. § (5) d
"Tilos megállni: körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;"
és 9. § (7)
"Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni."
Persze ez sem érdekel senkit. -
Shadowbull
addikt
Nézd meg hogy mi van a képernyőn. Ott pontosan látszik hogyan értelmezi a szituációt. Azt sem ismerte fel amikor behajtott hogy 2x2 sávos az út.
Baleset volt már jópár. Ez a kis koccanás elég friss. Simán telibeverte a bóját.
[link] https://youtu.be/sbSDsbDQjSU
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
HThomas
senior tag
válasz Foglalt név #471 üzenetére
"előreláthatólag"... ez egy betartathatatlan szabály...
A kedvencem, amikor kétsávos út, dugó, én próbálok szabálykövető lenni, megállok a zöldnél és amikor látom, hogy lesz elég hely, akkor elindulok, közben a kedves autóstárs a mellettem lévő sávból a kereszteződés közepén bevág elém (mert a saját sávjában már nem férne be).
Aztán én meg szépen beragadok a kereszteződés közepén, és persze rám nyomják a dudát.
Őszintén, ilyen vezetési kultúra mellett nem csodálkozom, hogy a legtöbb autós foggal-körömmel védi a "megszerzett helyét" és nyomul a másik seggébe... -
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #473 üzenetére
A gépinek mondjuk nem 1-2 másodperc kell az érzékeléshez, hanem másodpercenként nem tudom hány (pár ezer rémlik) a polling rate, szóval jóval gyorsabban fel kell tudja mérni a helyzetet, mint egy ember. Egy jól működő rendszernek szerintem max azért kellene ott látványosan megtorpannia, hogy megnyugtassa az autóban ülő embert.
-
Foglalt név
addikt
A kresz egy elég jó szabálygyűjtemény. Ennél sokkal kacifántosabban kell próbálkozni, hogy hibát vagy lefedetlen részt találj benne. Az esetek többségében, ha úgy érzed baj van a kresszel, az annyit jelent, hogy számodra nem előnyös szabállyal találkoztál.
Konkrétan erre a példára nézzük a legrosszabb esetet: a másik sávból átsoroló szabálytalan volt. Ezzel neked nem kell számolnod. Te ugye úgy indultál el, hogy a keresztesődéstől számolt 5m-en belül nem állsz meg. Ergo a kereszteződés után van 5m + a járműved hossza. A manőver végén te az előre számolt 5m-en belülre kerülsz az ő járművének a hosszával. Ahhoz, hogy ezzel te a kereszteződésben ragadj és blokkold a keresztforgalmat, az kell, hogy valaki mellőled indulva egy nyerges vontatóval leelőzzön a kereszteződésben.
Ehhez vagy egy elég hosszú kereszteződés, vagy nagyon komoly menetdinamikai hátrány a járműved részéről kell hogy rendelkezésre álljon.
Esetleg csak próbálod tisztára mosni magad, magad előtt, amiért te is erősíted az általad kritizált vezetési kultúrát. -
Somatom
veterán
Nagyon jó példa. A Kresz szerint csak akkor hajthatok be egy kereszteződésbe, ha azt biztonsággal el is tudom hagyni. Csakhogy ehhez nekem legalább 18m helyre lenne szükségem a túloldalon. Ha szabályosan szeretnék áthaladni, akkor az általad említett okból a csúcs végéig állhatnék a lámpa előtt, miközben Timbuktuig gyűlne mögöttem a sor. Kíváncsi leszek arra, hogy egy önvezető kamion hogyan fog majd abszolválni egy ilyen szitut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #467 üzenetére
Jo, akkor hogy oldanad meg? Mert olyan megoldast meg nem mondtal, ami mukodik is, csak azt, hogy mit nem csinalnal...
Amugy ez pl Angliaban (es amennyire tudom az USA-ban is) egy teljesen megszokott manover, mindenki igy csinalja, olyan szinten, hogy amikor haver vizsgazott, hasonlo szituban mar a vizsgaztato mondta neki, hogy menjen mar, nem kell baszakodni. Mikor atment is azt a kommentet kapta, hogy a defenziv vezetes jo, de kicsit tulolvatoskodja a dolgokat, ha tud menni, menjen, ne feljen.
Mas a kozlekedesi kultura nagyon, nincs az a nyomulas, mint Magyarorszagon. Nekem is nehez volt megszokni az elso par honapban, de miota megszoktam, latom, hogy teljesen jol mukodik. Magyarorszagon En se mernem kitolni, mert ha mas nem, valami paraszt csakazertis alapon biztos megoldana, hogy be legyek ragadva az ut kozepere keresztbe.Amugy az altalanos megoldas Angliaban pl az, hogy akkor is kitolod, ha jonnek (itt a videon jobbrol), aztan behuzod a kocsit a ket sav koze, es rajtolsz mikor van eleg hely. Mindenki szamit ra, ha szepen, nyugodtan, esszel csinalod, nincs belole semmi baj. Mondom, Magyarorszagon nem mernem, eletveszelyes lenne. Normalisabb kozlekedesi kulturaval rendelkezo helyeken sima ugy. Meg mondjuk be is engednek, sot, videohoz hasonlo szituban, ha jobbrol latjak, hogy josz, akkor ha tudnak, savot valtanak, hogy ki tudj menni, ha nem tudnak, akkor sokszor vagy lelassit annyira, hogy siman ki tudj menni, vagy meg meg is all.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #479 üzenetére
Igen, es kepzeld, mar a megyehatart is elhagytam...
Te vezettel mar autot Magyarorszagon kivul barhol? Komolyan kerdezem, mert az eddigiek alapjan nagyon nem ugy tunik."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #481 üzenetére
Fikázáson kívül úgy látom nem futja tőled semmire, engedjük ezt el, semmi értelme olyannal sakkozni, aki köpködve leveri a bábukat és ugrál, hogy nyert.
Persze ha valahogy sikerül megerőltetni magad és valami konstruktívat írni, az jöhet, de az eddigiek alapján erre nem látok sok esélyt.
ui.: Tippem rolad perpill: Eletedben nem vezettel meg talan nagyvarosban sem, a fenti szitut fingod nincs, hogy kene abszolvalni, de ezt bevallani fajna, ugyhogy marad az agyatlan kopkodes, ennyire futja. Nem kell valaszolni, ha meg de, eroltesd meg magad, es ird le, hogy:
A) Vezettel-e mar barhol, ami nem Magyarorszag, van-e barmi tapasztalatod ilyen teren
B) Hogy oldanad meg a videoban levo szitut, hadd tanuljunk a mestertol[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
HThomas
senior tag
válasz Foglalt név #476 üzenetére
Értem én, de ez elméletben azt jelentené, hogy addig nem hajthat be a következő autó a kereszteződésbe, amíg nincs meg legalább a 10 méter szabad hely a túlvégen. Ezt teljesen életszerűtlen betartani, főleg itthon, Pesten.
Nyilván a példámban arra számítok, hogy lassan haladó sor esetén van majdnem egy autónyi hely a kereszteződés után... amire átérek a kereszteződésen, addig a sor is halad, a helyem is nő és mire a lámpa válthat, addigra átérek és nem fogok belógni, sőt, mögöttem is marad némi hely. Ha már elindultam és közben valaki bejön elém, ÉS a sor is megáll tökig (amit nem tudok előre), akkor bennragadok.
A menetdinamikai hátrány nem tudom hogy jön ide, simán lehet, hogy én álló helyzetből, nem padlógázzal indulok, ő meg addigra már elhaladt mellettem.
Arról nem is beszélve, amikor folyamatosan haladó sor hirtelen állóra fékez, és egy hosszabb kereszteződés közepén azt látod, hogy hirtelen megállnak előtted és se előre, se hátra. Vagy amikor a kanyarodók folyamatosan (szabálytalanul) kitöltik a kereszteződést, és ha nem indulsz el a zöldnél úgy, nem 5 méter, de 5 centi sincs a túloldalon, akkor a estig állhatnál a zöldnél... (kb mint amit Somatom is írt...).
Egyébként érdekes, hogy mondjuk az önvezető autó mit csinálna az adott helyzetekben, bár igazából mindegy, mert ilyenkor a humán sofőrök is össze-vissza szerencsétlenkednek...
-
mjani1172
addikt
Mit kell azon magyarázni, KONSTRUKTÍVAN, hogy álló autók,tárgyak között, (még ha csak parkolnának sem!) gondolkodás nélkül nem hajtok át? Holttér mond valamit? Ha jött volna pl egy kerékpáros akkor mi van?
Mondok egy meredekebbet, bár látom nem fog átmenni. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten gyalogátkelő hely előtt megáll az egyik sávban egy autó, akkor az értelmes sofőr is megáll vagy számít rá hogy lassítani kell, mert megjelenik egy gyalogos. Nem megy át fékezés nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
Értettem elsőre is. Azt próbáltam vázolni, hogy miért vagy te is része a problémának. Nem bántani akarlak vele, sima játékelmélet, megéri a többség taktikáját alkalmazni. Ha mindenki pofátlan, te is az leszel, különben csak hoppon maradsz.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kresz rossz vagy betarthatatlan. Pusztán minél többen nem tartják be, annál hátrányosabb a betartása egyéni szinten. Ezzel azonban a forgalom minősége romlik.
Nem véletelenül lett kitalálva a rendszer, ha nem áll a dugó a kereszteződésben nagyobb az áteresztés. Persze csak összeségében és nem annak az egynek aki befurakszik. Mivel az egyéni haszonszerzést a közös edényből nálunk történemileg jobban elfogadjuk, issza is mindenki a levét.
Más helyeken, ahol az ilyen beragadásért kapsz egy csekket, nem is állnak ennyien a tilosban. Esetenként pár száz euróért szerintem te is inkább biztosra mennél, mert ugye a lámpafigyelő kamerák ezt a helyzetet is tudják kezelni. -
opr
veterán
válasz mjani1172 #485 üzenetére
Tovabbra is annyit voltal kepes leirni, hogy mit nem csinalsz. Ha ugy kufircolsz, ahogy tarsalogsz, fasza szexualis eleted lehet.
Szoval, a ket kerdes, tovabbra is, elobb utobb talan sikerul eljutnunk valaszig:
A) Hogy oldanad meg a videoban lathato helyzetet, pontosan mit csinalnal?
B) Vezettel-e mar Magyarorszagon kivul barhol?[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
HThomas
senior tag
válasz Foglalt név #486 üzenetére
Igen, alapvetően egyetértek... de ez a szabály akkor sem egzakt, mert az 'előreláthatólag' nem egy jól meghatározott dolog.
Ha már KRESZ... az említett 5m és a többi távolsággal specifikált parkolási szabály szerintem agyrém... most azt várja el a jogalkotó, hogy vigyem magammal a centit, és méricskéljek?
Jobb helyeken ezt megoldják úgy, hogy pl városon belül felfestik színekkel a járdaszegélyt. Ahol piros, ott nem állhatsz meg / parkolhatsz. Szépen lehet így jelölni az ingyenes és a fizetős helyeket is, tök egyértelmű minden. Itthon meg totál káosz van, mindenki össze-vissza parkol, egy csomó kereszteződés totál beláthatatlan emiatt. És nem is nagyon foglalkoznak ezzel a közteresek.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
Ne zavard ossze, igy se kepes egy (ketto) egyszeru kerdesre ertelmesen valaszolni!
Igy folytatjuk, mindjart leirja kioktato hangnemben azt is, hogy parkolasnal is kell hasznalni a feket is... Barmit, csak azt ne kelljen leirnia, hogy oldana meg egy szogegyszeru es napi szinten elofordulo forgalmi helyzetet.Kulon kedvencem, hogy kiemelte a konstruktivan szot, aztan csak nem arra valaszolt, ami a kerdes.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
mjani1172
addikt
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
Símán. Szt. István körút a Margit híd felé. Nincs külön bringasáv. A Vígszínház után megállni tilos van, de gyakran megállnak az ottani boltokba árut szállító autók. Emiatt a buszok nem tudnak haladni, meg beállni a megállójukba. Ott én rendszeresen előzök bringával a belső sávban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HThomas
senior tag
Egyébként az EV6-ban mennyire jól működnek ezek a vezetéssegítő cuccok?
Én pl elvagyok nélkülük és nem is szívesen fizetek ezekért... de ha már benne van... a feleségem valszeg kihasználná, ha pl a kocsi beparkol magától. -
Foglalt név
addikt
Igazad van, de szerintem itt a szabály éppen a közlekedőt próbálja segíteni azzal, hogy rugalmasabban fogalmaz.
Az említett 5 méter, az több, mint öt méter. Ide ugye nem kell centi, ha biztonságosan vezetsz, akkor inkább többet hagysz, mint kevesebbet. Ha bizonytalan vagy, hogy megvan-e akkor úgy veszed nincs.
A kereszteződésnél pont az "előreláthatólag", ami inkább a dinamika felé terel, leveszi rólad a felellőséget, ha valami váratlan történik, pl. hirtelen megtorpan előtted a sor, mert 10 autóval előrébb valaki bevág.
Osztom a meglátást, hogy a felfestések sok esetben segíthetnek és nyújthatnak támpontot (a példában szereplő kereszteződés jelölésének lehetősége szintén része a kresznek). Van amikor azonban erre nem tudsz hagyatkozni, pl. hó fedi, vagy annyira kritikán aluli a fenntartás, hogy aszfalt sincs sok, nemhogy sárga csíkozás -
opr
veterán
Csinalt mar ebbol barmelyik gyarto normalisat egyaltalan?
Nem nagyon lattam meg videon se olyat, amelyik minden esetben, rendesen felismeri es parhuzamos parkolasnal nem hagy minimum egy egeszseges 20-30 "biztonsagi" centit a padkatol..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
duracell89
senior tag
Jelenlegi (2021 toyota), és elözö két autómban (BMW G31, Hyundai i40 facelift) is volt self-parking. A mostani teljesen jól beparkol, de a korábbiak (föleg a hyundai) valami tragédia volt. Amúgy nem is a pontosság a gond, hanem a sebesség. Talán 1-2x használtam bármelyiknél, mert én 15 év tapasztalattal bedobom egy helyre 20 masodperc alatt, míg az autó elcsesz 1-2 percet.
-
opr
veterán
válasz duracell89 #496 üzenetére
Ezt jo tudni, hogy a toyota-s rendszer legalabb jol mukodik.
Az alapjan, amit irsz, azt mondanam, hogy pont arra jo, amire valo. Tapasztalt sofornek minek, mire felismeri, hogy az ott egy parkolo, reg beraktad, valszeg jobban, mint az automatika, de ha valaki -fogalmazzunk finoman- bizonytalanul parkol, akkor az 1-2 perc egyenesen egy aldas lehet (plane a forgalom tobbi resztvevojenek ), plane ha amugy rendesen beparkol.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Foglalt név #498 üzenetére
Ezek szerint elavult volt a tudasom ilyen teren, es ma mar van hasznalhato boven. Na EZ egy nagyon jo hir, remelem hamar elterjed, neha fizikailag faj nezni, amit le tudnak szenvedni emberek a parkolassal. Nekik meg mindenki masnak is, aki rajuk var amig szenvednek, egy jol mukodo, altalanosan elterjedt ilyen parkolorendszer megvaltas lenne.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
k-adi
nagyúr
"Nem értem, miért? blablaba"
Azért még nem kellene tapsolni hozzá, mert "bepofátlankodott" 2 (ugyan álló) kocsi közé éles forgalomban... Ahogy említettem, igen, AI szempontból ez bravúros volt, de közlekedésbiztonság és "etikusság" szempontjából ez a manőver egy nagy 0 volt.
A probléma kettős, ugyanis
1)
nem szabadna ilyen helyzetnek kialakulnia, ahogy írtad is: azt a részt ott üresen kell hagyni, pont azért, hogy a keresztirányú forgalom tudjon haladni. (a fekete merci pofátlanul átment még, aztán a mögötte jövő kék ford? meg szintén bepróbálkozott utána, csak ugye az a kocsi már középen ragadt),
2)
ha pedig mégis kialakul ilyen közlekedés-helyzet (valamiért, pl. ebben az esetben legyen az véletlenül úgy gondolta a kék ford? hogy még belefér, vagy csak szimplán tolakodott és így járt), akkor se szabadna ilyen bátornak lennie az AI-nak (még.. legalábbis).Ilyenkor csipognia kéne, és rábíznia a vezetőre, hogy oldja meg VAGY ha már "totál lusták vagyunk vezetni és teljesen az SD-re bízzuk magunkat" akkor legalább jelezze, hogy veszélyes manőver lesz és kérjen engedélyt... vagy valami.
Ha most ezt meg meri tenni az AI (és még tapsolnak is hozzá), mi lesz később? Mondom ezt úgy, hogy figyelem az SD technológiát mert amúgy érdekel és drukkolok is, hogy javuljon a jövőben de a videón látható eset egyértelműen balesetveszélyes manőver volt és igenis fel fogom emelni a hangom (vagyis ugye itt komment formájában) ha ezt valaki "menőnek" vagy dicsérendő manővernek gondolja. (feltételezem azért gondolja így, mert a valós életben ha ugyanilyen helyzetbe kerülne akkor szintén bepofátlankodna 2 kocsi közé -- de ettől még a cselekedet nem lesz se közlekedésiügyileg biztonságos, se etikus)
-
opr
veterán
Azt kene megerteni, hogy mashol mas a kresz, masok a szokasok es mas a kozlekedesi kultura. Ez nem Magyarorszagon tortent, ott tenyleg eletveszelyes lenne. Angliaban meg mindennapos, ez igy megy, ezt igy kell csinalni, mindenki igy csinalja, mindenki ismeri, mindenki szamit ra. Azt kiveve, hogy eleg ritka, hogy igy bepofatlankodjon a keresztezodesbe egy auto, altalaban figyelnek ra az emberek, hogy ilyet ne csinaljanak. De ha megis csinalnak es valaki jon oldalrol, nem fog ket lampanyit varni, hogy atmehessen, ha atfer (ha nem lesz egy uj barom, aki beall kozepre...).
Ami nyilvan mas lesz, ha egy biodroid csinalja a manovert:
A) A kocsi orrat lassan, ovatosan fogja attolni a keresztben allok kozott, hogy nehogy kivasaljon valami ott szabalytalanul erkezo marhat (motoros, biciklis, villanyrolleres, akarmi)
B) Megy a szemezes ezerrel, hogy biztos legyen, hogy minden Bela latja a Jozsit.
C) Ha a tuloldalon nem lehet latni a forgalmat mikor indul, es nem tud bemenni, akkor behuzza a vasat a ket sav kozotti helyre, es ott all, amig be nem tud sorolni (ez altalaban nagyon max 5-10mp, mert gyorsan beengedik)Namost az, hogy lassabban kellett volna mennie, az ok, azt elfogadom, azzal a kitetellel, hogy egyikunk se tudja, mennyire lat micsodat, milyen a polling rate, stb. Ilyen szempontbol a kijelzore se lehet teljesen hagyatkozni, nem rajzol ki mindent.
Emellett termeszetesen figyelembe kell venni, hogy a rendszer erosen hianyos, mindegy milyen baromsagokat beszel Musk, meg elmeletileg sincs a kozelben sem az eles bevethetoseg. Nem emiatt a manover miatt, hanem amugy sem, boven vannak videok, amikor nem tud magaval mit kezdeni, vagy baromsagot csinal, vagy rosszul ismer fel egy helyzetet. Perpill eletveszely lenne teljesen rabizni az eletunket, de a fejlodest jo latni, legalabb haladunk valamerre.
A fenti nagyon minimum 30, de inkabb 40-50 ev, mire normalis, tenylegesen onvezeto jarmuvek nem csak elerheto, de elterjedtek is lesznek.ui.: A legjobb pelda a hihetetlen szintu vezetesi kulturabeni kulonbsegre? Az, hogy normalisabb helyeken ez nem "bepofatlankodott". Nem is ertenek, mirol beszelsz...
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Foglalt név #503 üzenetére
Pontosan igy!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
k-adi
nagyúr
válasz Foglalt név #503 üzenetére
Igen, ez szép is meg minden, de alapvetően nem szabadna "másra hagyatkozni". Azért kellene segítenie a kereszteződésbe balról belógó sofőrnek a jobbról kihajtót, mert az elindult miközben nem is kéne neki... dehát siet és menni kell. (ha nem sietne, a vezető közbelépett volna és átvette volna az irányítást, de úgy volt vele, hogy hú de jó poén, lássuk mit csinál az AI -- a reakciójából ítélve eléggé meg volt lepődve, tehát a vezető se számított rá, hogy így fog cselekedni az autó AI-ja)
-
k-adi
nagyúr
Itt most nem azon van a hangsúly, hogy hol történt az eset, alapvető közlekedés kultúra javulását várjuk az SD-tól, de az ilyen "tolakodós manőver" nem éppen ezt mutatja. Nem úgy kell vezetnie, mint egy ember, hanem úgy mint egy gép, azaz az emberi tolakodós, stb. agymenések nélkül. Pont emiatt lesz jobb, biztonságosabb a közlekedés.
A videóban szereplő manőver akkor lenne "okés" egy SD esetén, ha az úton a többi kocsi is SD-s lenne és kommunikálnának egymással VAGY ha a vezetés irányítását átvette volna a sofőr (és akkor az SD mentesül a felelősség alól és a többi már a vezető skilljén / hülyeségén múlik)... ugyanis SD szempontjából ez a manőver jelenleg (azaz autók közötti kommunikáció-hiány esetén) még balesetveszélyes volt...
...de tudom, kell tanítani az AI-t is
Elég nagy hype lett a videó körül, így remélem a tesla-nál is felfigyelnek rá és talán még elemzik is és javul majd az SD is ezáltal[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Ertem amit mondasz, es kizarolag Magyarorszagon igazad is lenne.
Rakjuk mar ossze legyszives, hogy ez sok helyen NEM tolakodos, NEM bepofatlankodos manover!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
HThomas
senior tag
Nekem valami szervízút szerűségnek tűnik, ahonnan kihajt, valszeg azért is áll olyan nyugisan keresztbe a kék autó...
Ez itthon is eléggé bevett manőver, kétsávos utakon is, ha áll a sor... egy tapasztaltabb söfőr még ennyit se vár, mint a videóban Tesla... talán annyi a "pofátlankodás", hogy már pont indulni készül a sor... -
opr
veterán
Uhhh, az bátor.
Magyarországon én nem is merek ilyenekkel kísérletezni, abban se vagyok biztos, hogy túlélném..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Uzi74
senior tag
válasz mjani1172 #485 üzenetére
"Mondok egy meredekebbet, bár látom nem fog átmenni. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten gyalogátkelő hely előtt megáll az egyik sávban egy autó, akkor az értelmes sofőr is megáll vagy számít rá hogy lassítani kell, mert megjelenik egy gyalogos. Nem megy át fékezés nélkül."
Ez nem mérlegelés kérdése, a Kresz szerint ilyenkor mindig meg kell állni:
"(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti." -
Uzi74
senior tag
Az EV6 tesztkörömön az adaptív tempómat, sávtartás jól működött - a kormányon sok mikrokorrekció volt viszont, az nem tetszett, egy mercedes vagy jaguar finomabban csinálja, de kisebbet-lassabban teker. Az adaptív tempomat az jobb volt mint egy jaguar-ban (az szvsz túl későn reagál), hasonló mint egy mercedes-ben. Nekem furcsa, hogy bal oldalra tették az asszisztensrendszerek gombjait. (továbbra is a mercedes tempomat karja a kedvencem, az el van találva)
A táblafelismerés is ment, igaz mikor már elhaladtál mellette - a tempómapnal illett volna korábban átadni a sebességet - a tábla után még gyorsabb leszel egy darabig.
Az adaptív fényszóró lehetne jobb fényerejű is és néha nem veszi vissza időben, egy bmw vagy mercedes laser light-ILS érezhetően fényesebb és jobb -
HThomas
senior tag
Kösz (és a többieknek is) a tapasztalatokat, jó látni, hogy haladnak ezzel is... szimpi a Kia, a Ceedemben két dolog zavar: pályatempónál már sok a szélzaj, illetve az ülés hosszú távon nem olyan kényelmes (valszeg elkényeztettek az amcsi piacos tespedős autók). Kíváncsi lennék, hogy az újabb, nagyobb Kiák milyenek ilyen téren.
-
Yeffy
veterán
Mas a kozlekedesi kultura nagyon, nincs az a nyomulas, mint Magyarorszagon. Nekem is nehez volt megszokni az elso par honapban, de miota megszoktam, latom, hogy teljesen jol mukodik. Magyarorszagon En se mernem kitolni, mert ha mas nem, valami paraszt csakazertis alapon biztos megoldana, hogy be legyek ragadva az ut kozepere keresztbe.
+1, en is ezt tapasztalom, miota kioltoztem. otthon már nem is vezetek, ha hazaugrom, minek. csak felbassza az agyamat. persze itt sem mindenki a legelesebb kes, de zongorazni lehet a kulonbseget.
kulon "jolesett" a turelmuk, mikor szoktattam at magamat a jobb kormanyos, bal oldali vezetesre. senki nem dudalt, tolt le, villogott le, megvartak, mig a hulyegyerek elmegy/atmegy/savot valt/stb.Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
k-adi
nagyúr
Nyilván most elsősorban "kresszel" (vagy azzal ekvivalens) rendelkező, (fejlett) országokról és közlekedésükről beszélünk, leszámítva a vadnyugatos mindenki megy amerre lát indiai utakat és társaik, stb... ezért ilyen szempontból mondom lényegtelen hogy HOL történt az eset, nem igazolja akkor se, ha usában vagy ha Mo-n lenne, ugyanis:
"Mert ott úgy szokás"... (mármint megszegni a kreszt?)
Akkor ott isszarmegkérdőjelezhető a vezetési kultúra, de ha az AI-t is erre tanítod akkor annak mi értelme? Nincs mit összerakni hisz az alapvető SD-t nem régiókra bontják, vagy majd lesz külön pofátlankodós-régió beállítás vagy hogy gondoltad? Az "A" régióban SD-Extra csomag azaz "néha" okés a kresz be nem tartása (=esetleges "bátrabb" manőverek), "B" régióban már nem és csak sima SD csomag jár?Viccet félretéve, nézzük újra: az út közepén áll a kocsi, ott a videó, ez tény. Biztos találkoztál már ilyen esettel, azt hitte még átfér, de nem, és szimplán beragadt. Ilyenkor ledudálják a f..ba max és megpróbál kicsit visszatolatni hogy helyet adjon, HA tud, (mert te kresz szempontjából nem tudsz mit tenni) de HA nem tud akkor azt kikerülni nem lehet(ne) se előtte, se utána (dugó kialakulásának oka) + előtte is álltak (lesúrolhatta volna akár a fekete mercit is manőverezés közben), meg kellett volna várnia míg "tiszta az út".
ÉS akkor itt jön a kérdés: MIKOR TISZTA AZ ÚT?
Nyilván akkor ha nincs a haladási irányban akadály. Azaz nincs előtte a kék ford az út közepén(!).
Igen, sajnos ez plusz várakozási idő lett volna... és innen jön a te oldalad/érved, miszerint azért gondolod, hogy ez "okés" manőver volt, mert a kresz nem mindig életszagú (sajnos) és a tapasztaltabb (vagy csak sietős) vezetők felülbírálják azt, pl. az ilyen helyzeteket (minek várni, mikor áll a kocsi sor/neki piros a lámpa/stb. és én meg úgyis elférek köztük, nem?? nem érek rá egész nap! --> lásd. "mert itt így szokás" érv), és kommentedből ítélve te is ezt csinálod (vagy pártolod a jelenséget), legyen az sietés miatt vagy csak bízol a vezetési képességeidben és megoldod... de ettől függetlenül még nem "valid" manőver és az AI "szabálykövető"(nek kéne lennie). Akkor lett volna "valid" ez, ha 1) kresz engedné 2) nem lenne közlekedés-biztonságilag veszélyes manőver (de mivel az volt, ezért megdől az 1) pont is)
Márpedig ha programozóként nézed, akkor kresz = szabály = szoftver kód = SD képesség alapja. Nyilván ezt lehet (és kell is) finomhangolni, stb. ez is egy jó eset ráDe jó, akkor egy pillanatra vonatkoztassunk el ettől a példától... Egyszerű másik példa: Piros a lámpa a gyalogos átkelőnél. Nem jön kocsi, emiatt "üresbe várakozol". Átmész rajta? Ha AI lennél, akkor a beépített kódod szerint piros = tilos.
Tehát te mint ember, lehet átmennél (felülbírálnád az AI-t) de magától az AI nem dönthetne így. (hiszen a piros lámpánál se indulna el a kocsi, hiába "nem jön oldalról senki" akkor minek várni?)
Ugyanez a helyzet itt is. Egyértelműen az út közepén előtte áll a kocsi (=közlekedési akadály). Azért indult el a videóban látható tesla, mert az AI úgy érzékelte, hogy "szabad az út" (rosszul, hisz tisztán látható a videóban hogy az út középen van a kék ford +a vezető meglepődött reakciója is ezt támasztja alá) de feltételezem (ugye ezt csak utólagos diagnosztika után lehetne biztosra mondani) a tesla-szenzorja szerint csak "félig" lógott bele az útba, így "okésnak" gondolta az elindulást. Viszont mivel elég jól megírták már az AI kódját (= "SD képességét"), így sikerült utólag úgy korrigálnia és kimanővereznie, hogy nem lett belőle gond (baleset) + ehhez hozzájön még a szerencséje is, azaz az is, hogy viszonylag azért "lazán" álltak egymás után a kocsik és szemmel láthatóan "saccra volt elég hely" a manőverhez, de ettől még nem volt "helyes" az elindulás továbbra sem.
Ezért írtam, hogy az AI szempontból bravúros a videó, mert szépen korrigált, ez tény. Viszont az is tény, hogy el se kellett volna indulnia alapból, hiába "szokás megszegni a kreszt". Most jól jött ki belőle, mert volt elég hely a 2 keresztbe álló, azaz ford-merci között ÉS utána is "tiszta volt a terep" a tovább haladáshoz.Na mindegy, igazából már túltárgyaltuk ezt, van itt 500 komment a topikban, kb. az ötöde vagy még annyi se KIA-releváns (pedig egész jó autó lett ez az EV6) + látom előre hogy ez a hajnal 4kor félig csukott szemmel írt kommentem is szét lesz cincálva úgyhogy nem látom értelmét tovább érvelni...
-
-
sakal83
addikt
Mas a Kresz... Mivel van gyakorlati tapasztalatom igy tudom hogy a tesla auto szemszoge szabalytalan volt. Engem egy motoros utott igy el erdekes volt latni hogy csak azt erzekeltem hogy a motorhazteton atesik valaki kozos hiba volt a hatosagok szerint. Biza a ket dugoban allo auto (kozte furgonok) között jott egy derek vagany motoros. Szerencsere nem lett komolyabb baja de a gerince is torhetett volna.
[ Szerkesztve ]
-
pitius
tag
Hát azért akad. Székesfehérvár, Új Csóri út.
2x2 sáv, plusz ahonnan ki akarsz kanyarodni, még egy bringa sáv is van. Reggeli órákban befelé a városba, mindig dugó van. Szóval ott (több ilyen kereszt utca is van) a balra kanyarodás csak segítséggel(a másik autós nem áll be eléd, hagy helyet és esetleg még int is, hogy mehetsz balra) vagy a pofátlan módszerrel megy....pitius...
-
k-adi
nagyúr
[Kigyulladt egy elektromos autó Budapesten]
Beton terelőelemnek ütközött, majd kigyulladt egy tisztán elektromos KIA EV6 Budapesten a XIII. kerületben, a Dózsa György út – Váci út kereszteződésénél.
Az alábbi, olvasónktól kapott videó alapján az autónak nem a nagyfeszültségű akkumulátora okozta a tüzet, mivel az a jármű hátsó részében található, a lángok pedig egyértelműen az autó elején csaptak fel.
Az interneten terjedő információk szerint a járművezető is megsérült a balesetben -
gyuszos
tag
Volt nálam egy pár napig, bő ezer km-t mentem vele.
Ha valaki idegenkedik az ilyen kormányzós cuccoktól, hát én igen, 30 év vezettéssel a hátam mögött, de azt kell mondjam, az EV6 meggyőző volt.
Ahol megvan a két csík az út szélén ott nagyon tudja a dolgát, talán kicsit sűrűn kéri a jelenlét igazolást a kormányon.
A távolságtartós tempomat, a sávváltás mind jó volt, és részemről plusz pont, hogy minden segéd gombnyomással kikapcsolható, menüben turkálás nélkül.
Az egypedálos vezetés meg egyszerűen pazar.
A konkurenciához képest ár-értékben nagyon jó autó, kár hogy piszokul megy fel az ára de cserébe legalább nem is kapható belátható időn belül. -
NemMo
őstag
Nagyon szép kis autó lett ez
Új hozzászólás Aktív témák
- Peugeot, Citroën topik
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- Spórolós topik
- PlayStation 5
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!