- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bozso68
őstag
válasz
julius75 #155 üzenetére
Nincs előítéletem, sem szemellenzőm. Helyi futkosónak van egy 2016-os I30 kombi, távra meg az e-Niro. Ennél, mivel cégautó, a futás 80%-át elszámolom, tehát az ÁFA 80%-a visszajön, ha a boltunknál töltök, a közületi áram költség. Csökken a hátrány.. Ha itthon töltök, olcsóbb a lakossági áram. Minden a megtett km-en múlik, nálam ez éves szinten kb 48000km.
Pl most értem haza, mai táv Öskü-Dabas-Öskü 269,8km, 18,3kWh/100km-es fogyasztással. -
Bozso68
őstag
válasz
julius75 #151 üzenetére
Elképzelem benne hátul az 190 magas fiamat, meg a hátsó merev híd miatt gyógyuló vesekövemet...
Az üzemanyag évente ezzel 1,8 millió lenne, szervizköltség, olajcsere, stb, összejön 5 év alatt bőven akkora különbség, hogy a racionális döntésnél kiesne egyből.
Én mindenképp kerültem életemben a turbódízel technológiát Passat-ostól, Octavia-stól, mittudoménmistől.
Hidd el, nekem ez egy tök jó játékszer, ami elvisz A-ból B-be, mint vállalkozónak, a matek is kijön.
És igen, nem ismered a közlekedési szokásaimat, családi környezetemet. És még nem is vagyok zöld. -
Bozso68
őstag
válasz
julius75 #146 üzenetére
64kWh-ás Platinum felszereltség.
Negatívum?
1. Szemembe csillog a zongoralakk borítás, és a nikkelezett díszcsík a műszerfal alatti vonalban.
2. Nem megy el 600 km-t, ha nyomom neki 150-nel, akkor csak 300km-t..
3. Ha nem kapcsolom ki, állandóan prüttyög a sávelhagyásjelző.
4. Nincs hangja.
5. Könnyen válok gyorshajtóvá.
6. Alig tud valaki lenyomni piros lámpától indulásnál.
7. Gyakran stírölnek.
8. Megnőtt az áramfogyasztás otthon.
9. Hiányzik a benzinkutak jellegzetes szaga.
10. Egyre gyakrabban kényszerülök az anyósülésbe.
11. Hozzászoktam a gyorsuláshoz.
12. Eltűnt a beférek-nemférek jellegű izgalom az előzésekből.
13. Valami állandó zörgő hangot hallottam felhős időben, aztán rájöttem, hogy a napszemüveg az a tetőbe épített tartóban.Imádom minden pillanatát, a fejegység és a kihangosító lehetne jobb.
-
válasz
julius75 #146 üzenetére
Sajnos saját tapasztalat még nincs, az enyém átvétele a héten vagy jövő héten várható (39kWh). Viszont pár hónapja követem a hazai FB csoportot, vannak azért meglepetések. A legnagyobb talán ami kibukott, az az, hogy 10-15k km környékén kopogni kezd valami a motornál. A megoldás a garanciális motorcsere. Úgy néz ki hogy minden autó érintett eddig, bár vannak a csoportban páran akik 15k környékén vannak (vagy felette), és még nem jött elő náluk. A jobb első (de lehet hogy a bal) kerékjárati ívnél benézve, és a kormányt teljesen kitekerve látható egy matrica, amin ha 710-es kód szerepel (itt nem éri meg elsütni a szakállas poént a 710-es alkatrészről, uncsi már
) , akkor szinte biztos, hogy motorcsere lesz a vége előbb vagy utóbb. Eddig még nem találtak olyat amiben ne 710-es motor lenne gyárilag, a csere után viszont 711-es jelzést kapnak az autók. Most mindenki árgus szemekkel figyeli, hogy a most átadottak vajon 711-esek e már (azaz javított motort kapnak), vagy ez a szám kifejezetten csak annyit jelent hogy motorcserén esett át az autó.
A másik ügy kapcsán óriási vita és sárdobálás volt, de úgy néz ki rendeződni látszik a helyzet. A 2020-as modellévtől kezdve 45e km VAGY 3 év elérése után cserélni kell az akkuhűtő körben a folyadékot. Itt elterjedt a hír, hogy a hazai szervizek ezt 200-300eFt-ért csinálják. A dolog nem véletlen, többen is kaptak ilyen ajánlatokat. Külföldi tapasztalatok alapján a csere tényleg kötelező, de mindenhol megáll 250-300 EUR környékén. Pont ma postolt az egyik hazai kereskedő, hogy náluk bizony 100eFt körüli összeg ez a csere jelenleg, és mindenkit szeretettel várnak. Szóval erre érdemes odafigyelni.
Bozso68: nálad játszott valamelyik fent említett ügy? Bár ha jól rémlik te is írogatsz a csoportba, a fent írt útvonalat (Öskü-Várpalota-Balatonlelle) mintha ott is szokta volna valaki emlegetni
-
Bozso68
őstag
válasz
julius75 #140 üzenetére
Tavaly szeptemberben rendeltem.
A beérkezése most sokmindentől függ. A vírus miatt a gyár se megy 100%-on, így a hajók is ritkábban hozzák Koperbe.
Az enyém már a vámraktárban van, bármikor értesíthet a kereskedő. Valaki már átvette múlt hónapban, mert korábbi hajóval jött, sokaknak még le se gyártották Koreában, pedig szinte egyszerre rendeltük. -
Nekton
aktív tag
válasz
julius75 #127 üzenetére
"Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok."Nem! Nem ezt írtam és tényleg nem állt szándékomban benneteket megbántani! Sajnálom, ha így éreztetek! A válaszomban sehol nem szerepel, hogy ostoba tulok lennél. Hozzászólásaitokból személyes meggyőződés olvasható ki. Ez pedig nem állhat szemben tudományos tényekkel.
Vesa topiktárs jól összefoglalja az energiatermelés különböző vállfajainak környezetterhelését. Én ehhez nem fűznék hozzá többet, hiszen ez egy meddő vita, mint írtam az előbb is. Nem hisztek neki. Ez nem hit kérdés. Mit lehet ezzel kezdeni? Semmit.
Cucka!
Nem! Nem beszélek magas lóról! Nem áll szándékomban.
"Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki...."
Senki nem beszél arról, hogy képtelenség lenne. A lényeg azon van, hogy a kiépítendő villamosenergia töblettermelést hogyan kell úgy megvalósítani, hogy az érdemben előrelépés legyen környezetterhelés szempontjából. Önmagában a városokból kivinni a szmogot egy jó dolog (a városiaknak), de globálisan nem oldja meg a problémát (szénerőmű mellé települt alumíniumkohó és napelemgyár mellett lakók), márpedig ha az elektromos autózás energiamérlege hasonló emissziós értékekkel valósítható meg, akkor az egész csak a szennyezés áthelyezéséről szól.Sajnálom, ha megbántottalak benneteket! Nem állt szándékomban.
-
Vesa
veterán
válasz
julius75 #128 üzenetére
"Vélhetően alaptalanul vitáztam veled, és ennek tudatlanságom az oka."
Ne viccelj már, ez egy teljesen értelmes beszélgetés volt, nincs azzal gond, ha nem értünk egyet! Én próbálok adatokkal is szolgálni, és bemutatni, hogy bizonyos technológiák előállítása bizony komoly CO2 emisszióval jár.
Csak gondolj bele pl., mennyire magától értetődő egy sivatagos, de tengerparttal rendelkező országban lepárló üzemet létesíteni, hiszen csak ki kell vonni a sót a tengervízből és öröm bódottá, no problem. Legalább is, ez látszik kívülről. De ha elkezded megnézni, mi szükséges ahhoz, hogy egyetlen liternyi édesvizet ilyen módon állítsanak elő, akkor hamar jön az arconcsapás, mert elképesztő mennyiségű energiát igényel a folyamat, hovatovább, jobban megérné még az is, ha ezermilométerekről csövön vezetnék oda, mint az olajat, de tán még az is, ha sima szállítmányozással vinnék oda más országokból. Ennek ellenére léteznek ilyen üzemek, jellemzően a gazdag arab országokban, mert van olajuk amit elpöföghetnek erre a célra, brutális CO2 emissziót okozva ezzel is.
-
Vesa
veterán
válasz
julius75 #119 üzenetére
Értem én, hogy neház ezt elképzelni, de így van, ott az IPCC jelentés, abban részletesen benne van minden. Egy atomerőmű több nagyságrenddel nagyobb energiatermelésre képes, még egyszer leírom, ha ezzel megegyező mennyiségű energiát akarsz -hagyományos- napelemekkel előállítani, annak CO2 emissziója nagyobb lesz! Ez nem hitvita, ezek tények! Az más kérdés -és ezen már lehet vitázni-, hogy bár a nuke a CO2 emisszió tekintetében jóval zöldebb, mint a napelem, de eközben van egy jelentős baleseti kockázata, és van a sugárzó hulladék problémája, ami a napelemnél nincs! Ez valós probléma. Csak itt most nem erről volt szó, hanem a CO2 emisszióról!
-
Vesa
veterán
válasz
julius75 #114 üzenetére
"A world-nuclear kiszámolta, hogy az atom a tuti.....köszönjük Emese..."
Khmmm...ha figyelmesebben nézted volna meg az ábrát, láthattad volna, hogy az adatforrás nem a world-nuclear, hanem az IPCC!
Axioma
Ez lemaradt...IPCC tanulmány 2018 Nem könnyű olvasmány, de ott vannak az aktuális részletes adatok! -
Vesa
veterán
válasz
julius75 #114 üzenetére
Ismét egy félreértés, de már kezdem megszokni. Az a 100GWh egy tőlem kierőszakolt példaszám volt, teljesen természetes, hogy ilyen léptékben nem nyerő a nuke! Azonban én folyamatosan a bolygó egészére vetítve gongolkodom a kérdésről, ezt le is írtam többször, eközben Te mégis csak lokális léptékben értelmezel. Nyilván nem opció atomerőművet építeni egy apró tanya áramellátására a szigetüzemű napelemes rendszerrel szemben. Viszont minél nagyobb mennyiségű energiára van szükség, úgy tolódik el az arány is! Sajnálom, hogy ez nem volt egyértelmű, nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz megérteni!
Azonban napelemről nem fogod soha az életben kiszolgálni a gridet, mert tervezhetetlen az energiahozama, túlságosan függ a kiszámíthatatlan elemektől! Akkukban tárolni ekkora mértékben energiát jelenleg megoldhatatlan, de gyébként is ilyen módon tárolni, majd onnan visszatolni a rendszerbe ha az időjárási viszonyok miatt szükséges, teljes zsákutca, és semmiképpen sem zöld, mert annyi akkukt kéne hozzá gyártani, ami messze több szennyezéssel járna, mint maga a probléma, amit meg akarunk vele oldani.
Normál panelekkel is zsákutca, ilyen árak mellett tökéletesen értelmetlen. Az Ausztrál találmánnyal már más a leányzó fekvése, mert 10dollár/nm áron, kvázi nyomtatással előállított napelemek esetén mind a környezeti terhelés, mind a költségek drasztikusan visszaszorulnak, így már grid léptékben is életképessé válhat. Más kérdés, hogy a tervezhetetlenség így is megmarad, ez az egyébként jelentős probléma még megoldára vár.
-
Vesa
veterán
válasz
julius75 #106 üzenetére
"- a felszerelt, megvásárolt eszközökért fizettem, amivel munkahelyet támogattam"
Ez most irreleváns, mert a különböző megoldások _összes_ CO2 emissziós terheléséről beszélgetünk. Munkahelyet pedig azzal is támogatsz, ha az erőműtől veszed az áramot, csak máshol van az a munkahely!
"- a kiépített rendszerrel ÉVI kb. 10.000kWh villamos energiát állítok elő, minden további környezet károsítás nélkül, várhatóan a következő 20+ évben"
Ez így van, viszont a rendszered már előre megterhelte a környezetet egy rendkívül nagy CO2 emisszióval, mire odáig eljutsz, hogy beindítod! Ezt a CO2 emissziót kell leosztani a rendszer élettartamára vetítve, és összevetni azzal a CO2 emissziós értékkel, amit azzal okoznál, ha csak simán vennéd az áramot a gridről! És itt van a kutya elásva, mert ha mindent beleszámolsz, akkor a végeredmény nem lesz zöld! Esetleg kicsit tisztább, de ez attól is függ, mennyi lesz annak a rendszernek a valós kapacitása és a gyakorlatban mikor fog életciklusának végére érni. Ezt előre nem tudjuk megmondani, ezzel akkor lehet számolni, amikor tényszerűen bekövetkezett.
"- NINCS semmilyen akkumulátor, mivel hálózatra visszatápláló rendszerről van szó"
Ez pozitív, de rengeteg a szigetüzemű rendszer is, ráadásul én az akkukat az e-car kapcsán hoztam fel, de lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. Mert itt most ugye arról volt szó, hogy az EV-t napelemmel tölteni mennyire "zöld", vagy mennyivel zöldebb a bolygó egészére számított szennyezésre vetítve.
"Utána mi történik, arról inkább ne beszéljünk, ugye?"
Már hogyne beszélnénk, végig erről beszélek, csak úgy tűnik, nem érted. Ahhoz, hogy a rendszert be tudd üzemelni, eleve egy jókora CO2 terhelést kell produkálni az erőművekben és a gyárakban. vagyis a rendszered indulásakor ez a CO2 emisszió már akkor szennyezte a bolygót, amikor még egyetlen kW-ot sem állított elő. Tehát az "utóélet" pont, hogy a legfontosabb paraméter, hiszen annak alapján lehet majd számolni és elosztani ezt a már eleve meglévő CO2 terhelést, a rendszer életciklusára és hatékonyságára vetítve!
Csak így van értelme számolgatni, ezt a mérnökök, tudósok meg is teszik, a probléma itt az, hogy baromi sok apró elemmel kell számolni, ami nagyban megnehezíti a teljesen pontos számításokat. Nagyságrendeket azonban már lehet számolni, és ennek alapján az már kijelenthető, hogy a bolygót terhelő CO2 emisszió _lényegesen_ nem csökken, ha mindent egybevetünk. -
Man0gatya
aktív tag
A villanyautó azért drága még mert keveset állítanak elő belőle összesen a világon nem csinálnak 1 évben 3-4 milliót se a világ új autó eladása meg 100 millió felett van. Ezért drága. de ez változni fog pár éven belül amikor az összes nagy gyártó elkezd mennyiséget termelni az igények növekedesével egyetemben az akkutermelés is fel fog futni, sorra épülnek a cellagyárak. Ha meg fogja érni az autógyártók is be fognak ebbe szállni. Tehát most van a villanyautózás hajnal reggele plusz ugye a elektromos energiát elő lehet állítani környezetkímélő, megújuló módon a föld elég nagy része sivatag ahol sőt a nap elég sokat nagy része tenger, óceán ahol vannak áramlatok ezeket mind mind fel lehet használni áramtermelésre egy napelem ha évente veszít 1%nyi hatékonyságot 50 év múlva is 50%os hatékonysággal üzemel tehát egy 10 kwos napelempark 50 év múlva is megtermel 5kwot. ami szerintem nem rossz
-
axioma
veterán
Na most meg afa-csalasban reszvetellel vadolsz, egyre jobb. Reszemrol befejeztem, neked van egy meggyozodesed es a tenyek se zavarnak, nincs mivel vitatkozni.
A kozerdeku reszere: parkolas alsohangon (csak munkahely, kedvezmenyesen) 180e, nem toltom (parhavonta tan 1 kivetellel) ingyen sehol es plane sose szamoltam vele. Csak a kb. 16kWh vs. 5-6liter (ingazasban ez nem rossz) benzin ara kozott. -
Man0gatya
aktív tag
Hát ha nézed egy elektromos autó hatótávja már most elég a legtöbb embernek ára nem sokkal több mint egy hibrid benzinesnek viszont töltőpont az egyre több lesz az akkuk is egyre csak fejlődnek és ha megveszel egy elektromos nem úgy kezdődik hogy ezt meg azt cseréld hanem beleülsz és mész mert nincs benne ami tönkremenjen ezért lesz eladhatóbb egy villanyautó 5-6 év múlva míg egy 5-6 éves robbanómotoroson már ott kezdődik hogy ez meg az már hibás cseréld ezt cseréld azt ki hogy kapj egy jó autót.
-
Man0gatya
aktív tag
Te tévedsz nagyot ugyanis ha bejön egy forradalmi akku a belsőégésű fabatkát sem fog érni ugyanis nem fogja megérni fenntartani használtan meg főleg egy nagyobb hatótávú suv meg vidéki embereknek tökéletes lesz a 4-5-6 millióért meg simán eladható lesz ugyanis a suvok nem lesznek 8-9 milliónál olcsóbbak újonnan Viszont a belsőégésűek rohamosan fognak értéktelenedni. Mert egy elavult technológiát fognak hordozni egy elektromos autóban egy akkucsere kb 1 óra akár egy modern akkura
-
axioma
veterán
OK, ennyi, csak ne sugalld azt hogy hazudok mert annyibol nem lehet, aztan csak kiderul, hogy mindossze te nem szeretnel olyat telepiteni mert szerinted az nem optimalis. En meg kivalaszthatom, kivel csinaltatom, es volt aki nem volt hajlando SE rendszert odarakni, erdekes pont a regebbi cegek igen...
-
Man0gatya
aktív tag
HA lesz akku forradalom akkor hol adod te el a 8 milliós már most használt kocsidat 4 millióért? kinek fog AZ kelleni?
elárulom neked hogy örülsz majd ha kapsz érte még pénzt. míg egy elektromos autó mivel addigra lesz töltő még bőven meg fogja érni az árát. A e-niroban van akkutemperáló szóval valószínűleg jó állapotban lesz akku is. 5-6 milliót simán lehet érte kapni évek múlva is 5-6 évesen még garanciásan
-
axioma
veterán
Varjuk meg hogy mukodik (<10 nap elvileg), es privatban reszletezhetem tovabb. Kezdjuk ott hogy ha nem darabokat veszel hanem rendszert, raadasul nem MVM hitelre hanem kp-vel, eleve nem listaarral kene szamolni. Valamint tuzvedelmi eleve ha nem az inverter a szabalyzo akkor technikailag nem is kene, de nalunk meg azert sem kell papiron sem mert siman tavolsagon belul vagyunk. Igen, probaltak minket is sokfele pluszkoltseggel etetni... szoval iden Construman (kora tavasz) kezdtuk es 10-12-es rendszerreke is adtak ilyen arat... megjegyzem az elmu sajat cege is megcsinalta volna a 17-est csak 310-es vagy 315-os mar nem emlekszem napelemekkel, darabszamra ugyanezt ugy ertve, cegekre meretezett szerzodessel (pl. betanitas meg ilyesmi beleertve) 5.2 korul talan. Ha nagyon erdekel majd ha jobban raerek elokereshetem a reszleteit.
-
axioma
veterán
Nagyon szar helyrol nezted a rendszerarat. Nekunk a 17kW lett br. 4.5M es az elmu szorakozas +0.5M, de ez csak a 3x25A miatt, utobbibol csak a merohelycsere van mindenkinek, az <200e.
Az ingyen parkolas, sulyado stb. majd akkor szunik meg, ha mar nem szmogriado-kozeliek a varosok... btw ha eleg sok lenne az elektromos auto, gondolhatnak ujra a kozlekedesi lampak utemeit, mert annyival gyorsulna a forgalom... -
Gery20
tag
Pont nem, mert napi 250km-t megy autópályán/városban vegyesen, ennek pedig elvileg 400km felett van a hatótávja, így kijön belőle minden nap gyorstöltés nélkül. A szövegértéssel vannak problémáim, de ezt azért nehéz máshogy értelmezni:
"Az új E-Niro már 9.999.000Ft-tól (39,2kWh), illetve 11.549.000Ft-tól (64kWh) állami támogatással elérhető!" -
axioma
veterán
1. Ja kerem, ha belekevered az _uj_ auto tulajdonsagait, akkor barmit ki lehet hozni. En azt nem tartom fair-nek ha azt mondod, hogy az 5M ES a kamatok a tied. Igy mar hogy a mai 5M-nak a jovobeni erteke ami 6M nominalisan, igy nem hibas, de nem mondd tobbet, mint ma 5M.
Mi nem kispalyazunk, igaz nem idealis a tajolas (K-DK), 45 fok es neha reszben arnyekos [de kettesevel kapott optimalizalot], de ezekkel egyutt pont duplaja rendszer megy fel... ket auto napi ingazasa meg amugy se kis fogyasztasu cs.haz havi szamla majd 50e most, szoval nagyobbreszt ki fogjuk hasznalni. -
axioma
veterán
Nem ertem miert kell eroltetni ezt az utcan toltes dolgot.... jo, most me'g kiserleti meg ingyen, de nagyon gyorsan mind fizetos lesz, sot biztosan dragabb is lesz, mint az otthoni toltes.
[Ami nagy baj, hogy jelenleg tobb konstrukcional dragabb, mint a benzin, vagy max. pariban van. Tehat a plug-in hibrid, amelyiknel pont lehetne hatni az emberekre hogy legalabb a varosban ahol toltheti ne a benzint pofogje, o se fogja azt valasztani. Pedig egy 3x-os szorzo van otthoni nappali aramnal is ugy kb., lenne ott kozte te'r egy kecske-kaposzta valasztasra.]
Igen, a villamosenergia torvenyeknek meg szolgaltatoknak van pluszban alkalmazkodnivalojuk, de ez elobb-utobb ugyis sajat jol felfogott erdekukben meglesz. -
axioma
veterán
Jujj ne szamolj mar egy tetelt ketszer. A most elkoltott 5M vs. a most MAP+-ba rakott penz 5 ev mulvai erteke kb. az lesz mint a kamatos MAP+ egyenleg. A mai jelenerteke 5M. Jo, MAP+ _atmenetileg_ infla feletti, de nem veletlen az emelkedo kamatszamitasi mod (ugye te ezt is lazan kezelted) meg a hosszu benntartas, mert atlagban fog jol kijonni allam bacsinak... mindenki kamatemelkedesre szamit, ha beut a valsag me'g negativ realhozam is kijohet.
Szoval a 273e-et azt ne szamold az 5M feletti penznek, nem fedez az semmit. -
-
Gery20
tag
Ezt így nem lehet összehasonlítani. Eleve ugye ebből nincs sima benzines, csakis hibrid. A magasabb felszereltséggel az alapára 8,2m Ft. Ebbe még egy csomó olyan extra nincs benne, ami benne van az elektromosban, ha azokat hozzáveszed máris 9 millió felett vagy és már csak 4 millió a különbözet. Ebből lejön az állami támogatás, máris csak 2,5 millió a különbözet, ami már csak ~6250L benzin = kb. 80ezer km. És akkor még nem kalkuláltál az olajcserékkel és egyéb alkarészekkel, amik az elektromosban nincsenek.
Egyértelmű, hogy nem jó megoldás mindenkinek még jelenleg, de nem annyira drága már mint pár évvel ezelőtt volt. Remélhetőleg mire elterjednek ezek az autók a töltőhálózat is megfelelő lesz a fogadásukra.
-
Vesa
veterán
Akkor sorry, a hahu-s rész zavart meg.
Már most is káosz a töltés, főleg, amikor menő jenő rááll és ott hagyja a kocsit, miközben dolgát végzi. Azért tartom hülyeségnek ezt a hatótáv fétist, mert ez az egész e-car rendszer jelenleg 90%-ban csak ingázásra alkalmas, vagy városon belül, de azt is csak akkor ha otthon, családiházban tölthető. Az működőképes, de ezek a nyilvános töltők...hát, sok sikert annak, aki ezzel akarja tökön lőni önmagát a 13-25milliós beruházás után. -
Vesa
veterán
Alapvetően egyetértek, ezeknél az autóknál a spórolás -kategórián belül- egyelőre nem értelmezhető az autók magas ára miatt. Azonban nem számolsz tökéletesen, mert új autó árát hasonlítod használthoz!
Ettől függetlenül tény, hogy hasonló, kvázi kisautót egy takarékos benzinessel simán meg lehet venni 7millió körül még újonnan is, tehát a különbözetből igen sokezer liter üzemanyag jön ki. Ilyen árak mellett jelenleg nem éri meg elektromos autót venni, maximum használtan, valami régebbi modellt viszonylag olcsón, ingázásra, második autónak. A hosszú utaknál pedig még mindig sokan elfelejtik, hogy hiába van töltő a távoli célállomáson, ezek jellemzően csak 2 állásos töltők, melyek ha foglaltak, akkor gyorstöltő ide vagy oda, nem 30perc lesz a dekkolás, hanem akár több óra is! És ahogy terjednek az e-autók, úgy lesz a foglalt töltő esélye egyre nagyobb.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- BestBuy topik
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Magisk
- Házimozi belépő szinten
- Íme a Darksiders 4 első előzetese
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 11 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3032, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- LG 27GX790A - 27" OLED evo / QHD 2K / 480Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DP 2.1 / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest