Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius75

    aktív tag

    válasz axioma #61 üzenetére

    Nem vádoltalak semmivel. Leírtam, hogy örülök neki ha ennyiből sikerül megépítened, és még azt, hogy mi a gondom a számokkal. Hidd el, ha vádollak valamivel azt tök egyértelműen leírom. De nem így tettem.

    Ha 180ezret fizetsz közterületi parkolásért, akkor valós előny a zöld rendszám, de ha ebben van magán, mélygarázs esetleg akkor máris árnyaltabb....
    A (fizetős)16kWh vs 6 liter is jól hangzik, amennyiben évi 30ezret legalább mész, illetve nem pl. a Mobiliti-n töltesz, mert nov. 1-től már 80,-Ft-ért kapsz is egy Kwh-t....

    Sokszor nekifutottam, hogy vegyünk e-autót, de még nem. Nincs villanyszámlám, nincs gázszámlám (villannyal fűtök), céges telefont használok, csak víz és csatornadíj maradt az autó fenntartásán kívül. De 6 éves, újonnan vásárolt autót, amibe évi 10-12 ezret teszünk jelenleg nem éri meg cserélni.

    (#70) Vesa: minden szavaddal egyetértek, egy dologgal kiegészítve.
    Egy full elektromos autóból hiányzik:
    - a motor, ami a legösszetettebb és legtöbb emberi munkát igénylő alkatrész,
    - a sebességváltó, ami szintén nem nevezhető sem olcsónak, sem egyszerűnek,
    - az üzemanyag rendszer, tartálytól a befecskendezésen át egészen a kipufogó rendszerig

    Ezzel szemben tartalmazza:
    - az akkumulátort, aminek az egységnyi teljesítményre vonatkozó ára 30%-kal csökkent az elmúlt 3 évben
    - a vezérlő elektronikát és a hajtómotort (motorokat), melyek bonyolultságukat illetően össze sem hasonlíthatóak egy robbanó motorral

    -Valamint zéró emissziójának hála egy cent kvótát sem kell utána fizetni.
    És ennek dacára mégis sikerül 25-50%-kal drágábban árulni/eladni mint egy hagyományos autót...... :Y Mert megveszik, sőt, sorban állnak érte. :C

Új hozzászólás Aktív témák