- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Man0gatya
aktív tag
Vannak itt páran akik el vannak tévedve e-nero árak:
AKCIÓS ÁRAK (ÁLLAMI TÁMOGATÁSSAL)
BRONZE 9,999,000 -
SILVER 10,299,000 11,549,000
GOLD 10,949,000 12,199,000
PLATINUM - 12,849,000 ezek a hivatalos állami támogatott árak, ezekre jöhet még pár extra de a gold ami új UVO ota rendszerrel, vezetés támogató rendszerrel minden extrával megáll 1.2800.000 körül
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/hu/hu/assets/contents/utility/Brochure/price-list/kia-e-niro-arlista.pdf
Elektromos kocsi hatótávja ugyanúgy sok mindentől függ mint egy benzinesé, de ami fontos különbség hogy benzint a kocsid nem képes termelni elektromos áramot viszont igen egy dugóban araszolva egy benzines fogyaszt 8-9 litert míg egy elektromos pár kwot mivel minden fékezéskor visszatermel. Az hogy miért a suv formát erőltetik talán azért mert népszerű? mert nem kell a földre hajolni a gyerek betételekor, ki-beszálláskor kényelmes magasan ülsz stb stb stb
Töltés: aki nem tudja otthon tölteni, de nem megy napi 50-100 kmnél többet ez már annak is ajánlható mivel heti 1x kell tölteni mint egy benzineset csak olcsóbb. Benzinest, heti 10-20000 ezerért tölt egy hasonló felhasználású ezt meg feltöltöd egy gyors, villám vagy destination töltőnél kb 3000-6000 ftért vagy éppen ingyen....aki meg otthon tud tölteni és megy évi 15-30000 kmt annak sokkal, jobban megéri ez mivel nem csak benzin árában van eltérés hanem pl. a szervizigényben is
használtan meg egyértelmű hogy elektromos jobban megéri mivel annak a hibafaktora sokkal kisebb ha belegondolsz egy elektromos motor akár 1 millió kmt gond nélkül elmegy. az alatt egy belsőégésű hányszor kíván meg teljes felújítást már csak a működési elvből eredő különbség miatt is? -
Man0gatya
aktív tag
HA lesz akku forradalom akkor hol adod te el a 8 milliós már most használt kocsidat 4 millióért? kinek fog AZ kelleni? elárulom neked hogy örülsz majd ha kapsz érte még pénzt. míg egy elektromos autó mivel addigra lesz töltő még bőven meg fogja érni az árát. A e-niroban van akkutemperáló szóval valószínűleg jó állapotban lesz akku is. 5-6 milliót simán lehet érte kapni évek múlva is 5-6 évesen még garanciásan
-
Man0gatya
aktív tag
Te tévedsz nagyot ugyanis ha bejön egy forradalmi akku a belsőégésű fabatkát sem fog érni ugyanis nem fogja megérni fenntartani használtan meg főleg egy nagyobb hatótávú suv meg vidéki embereknek tökéletes lesz a 4-5-6 millióért meg simán eladható lesz ugyanis a suvok nem lesznek 8-9 milliónál olcsóbbak újonnan Viszont a belsőégésűek rohamosan fognak értéktelenedni. Mert egy elavult technológiát fognak hordozni egy elektromos autóban egy akkucsere kb 1 óra akár egy modern akkura
[ Szerkesztve ]
-
Man0gatya
aktív tag
Hát ha nézed egy elektromos autó hatótávja már most elég a legtöbb embernek ára nem sokkal több mint egy hibrid benzinesnek viszont töltőpont az egyre több lesz az akkuk is egyre csak fejlődnek és ha megveszel egy elektromos nem úgy kezdődik hogy ezt meg azt cseréld hanem beleülsz és mész mert nincs benne ami tönkremenjen ezért lesz eladhatóbb egy villanyautó 5-6 év múlva míg egy 5-6 éves robbanómotoroson már ott kezdődik hogy ez meg az már hibás cseréld ezt cseréld azt ki hogy kapj egy jó autót.
-
Man0gatya
aktív tag
1. Az aksik is javíthatóak lesznek ugyan úgymint bármi más.. a cseréje gyakorlatilag megvan kompletten 1 óra alatt 5-10 év múlva nem ilyen akkuárakkal számolni mint amik ma vannak plusz az elektromos javítóműhelyek is sokkal többen lesznek...
2. mutass már olyan belsőégésűt ami elmegy mindenféle karbantartás nélkül akár csak 100.000kmt mert egy villanyos gyakorlatilag elmegy úgy hogy nem kell vele kötelezőre menni egy használt villanyosba beülsz és mész vele ami elromolhat benne az a futómű, hidraulika de az a kátyuk miatt, féket nem is kell használni, a motorban nincs kenés, mert nem kell bele. használtan eladhatóbb mint bármelyik belsőégésű mert nincs benne akkora rizikó az akkuk ami el -
Man0gatya
aktív tag
Mert motorokat nem lehet cserélni a kocsikban? dehogynem! Nem lehet házilag javítani barkácsolgatni akár az 50+ os kocsikat? dehogynem ne legyél már hülye ember ez is ugyanolyan iparág lesz mint most az autóalkatrész utángyártás csak nem robbanómotor alkatrészek lesznek utángyártva hanem akkucellák, inverterek, stb stg stb az autógyártók meg ugyanúgy fognak alkatrészeket árulni akinek gyári kell... annyira fárasztó az emberek idióta nem gondolkodása hogy az már fáj
A robbanómotorost nehéz úgy megcsinálni hogy az ne kopjon viszont egy villanymotort meg nehéz úgy megcsinálni hogy ne bírjon 1 millió kmt ez a különbség.
Az összes autógyártó 7-8 évet ad a főbb egységekre mint akku, villanymotor. az első generációs Liefek is taxiztak Butapesten, Amszterdamban stb helyeken ha jól van egy ilyen kocsi töltve nagyon jól bírja az ilyen igénybevételt
A legtöbb kocsit ugyan is nem hosszútávon használja az ember ritka az kocsi ami naponta megy 1-200 kmt is akár jellemzően ingázásra használják, városban főleg Magyarországon amire egy 100-150 kmes hatótávú kocsi is bőven elég a benzin meg nem lesz szignifikánsan olcsóbb, áramot viszont elő tudsz állítani magadnak, pár éven belül rengeteg ember fog visszaköltözni külvárosba, falura mert meg fogja érni villamosítani magadnak megtermelni az elektromos áramot, árammal fűteni, árammal dolgozni járni a villanyautó fogyasztása ha hálózati áramról töltöd is 1.5-2 max 3-4 liter benzinek felel meg a villanyautó megbízhatóan működik bármilyen igénybevétel esetén, hatásfoka jó bármilyen igénybevétele esetén nem kell előmelegíteni, nem fullad le nem pöfög ki káros anyagot.
Butapesten is valószínűleg előbb utóbb kitiltják az öreg dízeleket. A kocsik ára valószínűleg emelkedni fog a káros anyag kibocsájtási határérték miatt. A villanyosé meg esni fog mert tömegesen fogják termelni. -
Man0gatya
aktív tag
A villanyautó azért drága még mert keveset állítanak elő belőle összesen a világon nem csinálnak 1 évben 3-4 milliót se a világ új autó eladása meg 100 millió felett van. Ezért drága. de ez változni fog pár éven belül amikor az összes nagy gyártó elkezd mennyiséget termelni az igények növekedesével egyetemben az akkutermelés is fel fog futni, sorra épülnek a cellagyárak. Ha meg fogja érni az autógyártók is be fognak ebbe szállni. Tehát most van a villanyautózás hajnal reggele plusz ugye a elektromos energiát elő lehet állítani környezetkímélő, megújuló módon a föld elég nagy része sivatag ahol sőt a nap elég sokat nagy része tenger, óceán ahol vannak áramlatok ezeket mind mind fel lehet használni áramtermelésre egy napelem ha évente veszít 1%nyi hatékonyságot 50 év múlva is 50%os hatékonysággal üzemel tehát egy 10 kwos napelempark 50 év múlva is megtermel 5kwot. ami szerintem nem rossz
-
Man0gatya
aktív tag
Te el vagy tévedve nagyon de nagyon de nagyon pl. ha cseréled az akkudat majd egy maszek villanyautó szervizben mondjuk 10 év múlva egy felújítottra az nem 3 m lesz hanem pár száz ezer mivel otthagyod a tied amiben van egy elég komoly technológia cserébe kapsz egy felújítottat ne a mostani árakkal számolj már... hanem a 10 év múlvaival pl számítástechnika egy valaha 1milliós processzor most pár ezer ft miért mert? eljárt felette a technológia mostani kocsikba sem lehetetlen egy modernebb akkut beletenni de mivel még nincs a világon 10 millló elektromos autó sem nem alakult ki az erre épülő piac. Most jelenleg a felfutási szakasz van de 10-15 év múlva egész más lesz a helyzet akkor már lesz a piacon 30-40 millió villanyautó ami már egy komoly piac meg fogja érni utángyártani cellákat és, 10 évmúlva nem 1-2 olyan műhely lesz ahol, ilyenekkel foglalkoznak
-
Man0gatya
aktív tag
Aham igen, ipari mosógép 10 évet kibír simán 0-24es üzemben az hogy melyik gyártónak miért megy tönkre a mosógépe azt tőlük kérdezd... Mi már több mint 10 éve használunk német belpiacra szánt német mosógépet minden hiba nélkül... Szóval madárka kapufa a tények se zavarjanak első generációs leaf taxik nem csúcs technika megveszted és mész vele a futóműve előbb tönkremegy, mint a motorja. Usa tesloop flotta az egész flottában több millió km van pár aksicsere volt, Német csávó 7 év alatt ment 900 ezer kmt a teslájával...
https://www.tesloop.com/blog/2019/2/6/tesloops-high-mileage-teslas -
Man0gatya
aktív tag
Cucka a vw márkaszervízek most sem a 10 15 éves kocsikból élnek meg itt látszik meg mennyire nem vagy képben... magán autószerelők.... azt csinálnak a kocsikkal, amit nem szégyellnek... ez lesz villanyautóknál is megveszik az utángyártott cellákat belerakják a mostanik helyére akár egy újabb technológiával és lesz egy használható kocsid mert a villanymotornak nem lesz kismillió meghibásodási lehetősége, mert a felépítése teljesen más.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- További aktív témák...