Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Man0gatya #4 üzenetére

    OTA-hoz elég neki egy WiFi, vagy kell valamilyen előfizetés?

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #56 üzenetére

    Bocs, de tegyél már néha vesszőt is, mert érthetetlen amit írsz!

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #59 üzenetére

    1. De, számos dolog elromolhat az e-caron is, az sem papírból van. Természetesen, jóval egyszerűbb szerkezet, ebből fakadóan az nem képezi vita tárgyát részemről sem, hogy kevésbé költséges a javítása. Az viszont butaság, hogy semmit nem kell rajta cserélni. Kopó alkatrészeket ott is kell, futómű, egyebek, és ugye ha az akkunak annyi, akkor élből milliós kiadásod lesz. Éppen ezért, ne vakítsunk itt a használt EV-k eldhatóságával, mert az életkorral párhuzamosan először is csökken az akksik hatásfoka, tehát csökken a hatótáv, ezért vélhetően egyre inkább nem akarja majd senki megvenni és bevállalni, hogy nála fáradjon el az akku pakk. De az minimum, hogy a kockázat meg fog jelenni az használt árban (vagyis kevesebbet fog érni).

    2. Új autókról beszélünk, azokat hasonlítjuk. Márpedig, hogy ON maradjak, pont a Kia ugye 7 év garanciát ad az autóira, tehát miről beszélsz amikor azt állítod, hogy csak az e-autónál kell beülni és menni? Egy új benzinesnél is ezt fogod csinálni, hacsak nem b*szod szét az autót idejekorán (nem cseréled az olajat pl.), de az nem a tech hibája lesz! Vagyis fele áron veszek egy benzinest, megtakarítok 6-7 milliót élből, és pont úgy eljárok vele 5-6 évig komolyabb szervizköltség nélkül, mint a 13milliós EV-vel. A különbözet feléből meg tankolok amíg el nem adom (most nyilván átlagfelhasználás, átlagos km futás esetén). Ezt mondjuk megspórolhatnám a 6-7 millióval drágább EV-vel és a hozzá 6-7millióból kiépített napelemes rendszer által. Annak kiszámítását, hogy mi érte meg jobban összességében, nem végzem el helyetted!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #62 üzenetére

    1. A "mi lesz ha...", most nem téma. A jelenről vitázunk, nem pedig még fel sem talált technológiákról.

    2. Tele van a net ilyen autókkal, a kulcs a tulajdonos kezében van. Ha karbantartják az autót, akkor jó eséllyel elmegy 2-300k-t is komolyabb költségek nélkül! Saját 318-as BMW-ben jelenleg 245k km van, kopó alkatrészeken kívül még nem cseréltem benne semmit. Igaz, most lesz majd egy vezérlés csere, az benne lesz 250k-ban, de ez is csak megelőző jelleggel, mielőtt még elszakadna a lánc. 5éve csak tankolok bele, viszont tény, hogy 15k km után mindig olajat cserélek. Ezen kívül, én garanciális autókról beszéltem! Lényegtelen, hogy meghibásodik a 100k km alatt mondjuk egyszer komolyabb mértékben, mert garanciális! Vagyis az én pénztárcámat nem fogja érinteni, következésképp, számomra irreleváns, hogy azért nem fizetek, mert nem megy tönkre, vagy azért, mert tönkremegy ugyan, de a gyártó fizet a szervízben helyettem!

    A tudomány a valóság költészete!

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #62 üzenetére

    Ez az akksi javítás mindenkinek a becsípődése valamiért.
    - egy elektromos autóban az akksi az autó padlólemezében van, teherviselő elemként. Nem úgy tűnik, hogy a könnyű cserélhetőségre optimalizáltak volna.
    - az összes eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy nincs gond a jelenlegi akksik élettartamával. [link] itt vannak adatok, a Teslák 250 ezer kilométer után is 10% alatt marad a kapacitásvesztés. Most tedd mellé azt, hogy egy hagyományos autóban ilyen futásteljesítmény után a kettőstömegű, a turbó és a befecskendező rendszer is megfáradt és bármikor csereéretté válhat.

    A másik - nem, az elektromos autókat nem könnyebb használtan normális áron eladni, igazából rohadt nagy az értékvesztésük. Ez egy olyan szegmens, ahol nagyon gyors a fejlődés, gyorsan avul el a technológia, ezt tükrözik az árak is.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #65 üzenetére

    Nyilván kiszerelhető, ahogy beszerelték úgy ki is tudják szerelni. Amit nem látok, hogy bármely gyártó is azt helyezné előtérbe, hogy könnyű legyen cellákat cserélni. (Nem véletlen, elég rossz képet festene, ha ezzel reklámoznák az autókat)

    Amúgy a balesetbiztonság miatt a cellák be vannak rendesen burkolva, nem 2 csavar tartja a fedelüket. Nézd meg, mit raknak a Teslába, a cellák egy masszív fém keretben vannak, ezt rögzítik a karosszériához. Az egész alulról még be van burkolva természetesen. Szerintem abban nem fog senki 1-2 óra alatt cellát cserélni.
    (De ugye minek, ha veszel egy új Teslát, beletolsz negyed millió kilométert és még mindig 90% fölött van a kapacitásod. Szóval max. azt érdekli a cellacsere, aki sokadik tulajként 15-20 évesen megveszi az autót. Na az autógyárak pont nem nekik tervezik az autóikat :) )

  • fatal`

    titán

    válasz Man0gatya #56 üzenetére

    Aha, 1 óra a csere. Meg 3 millió forint. Szerinted a magyar piacon, ahol az autók átlagéletkora 14 év, majd 2-3 millióért fognak akkumulátort cserélni egy használt elektromos autóban, amit 5-6 millióért vettek? Teljesen hihető.

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #67 üzenetére

    Szerintem egyikünk se tudja, hogy amikor az ötödik tulaj megvesz egy 20 éves lefingott villanyautót, akkor hogyan fogja majd okosba' életben tartani az akksit.
    Az első nagy szériás, komolyan vehető villanyautó a Model S 7 éve jött ki. Plusz ami kevés villanyautó van, jellemzően rövid távokra használják a tölthetőség miatt, szóval erre érdemes visszatérni 10-15 év múlva.

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #67 üzenetére

    Egy dolgot elfelejtesz! Az autógyártók már évekkel korábban rájöttek, hogy nem az autó eladása a biznisz, hanem a későbbi szervíz és alkatrészellátás! 30-40 évvel ezelőtt még lazán karban lehetett tartani egy kocsit bontóból, mert azonos típuson és szérián belül, évekig azonos volt minden alkatrész, simán lehetett cserélni és nem kellett attól tartani, hogy nem lesz bele jó. Aztán a gyártók rájöttek, hogy ez így nem üzlet, ezért elkezdték rotálni az alkatrészeket, ezért állt elő mára az a helyzet, hogy az alkatrész beszerzéséhez már nem elég a kocsi típusa, évjárata és hasonlók, hanem kell az alvázszám! Mert csak akkor lehet megmondani, hogy pontosan abba a kocsiba mi került bele, tehát bontóból már sokkal nehezebb bármit beszerezni, mert itt nem stimmel fél centit, meg ott nem stimmel 3 furat.
    Közben szépen elkezdték alkalmazni a tervezett avulást is, tehát nem feltétlenül azért hullik szét egy alkatrész, mert ne lehetne úgy megépíteni, hogy kibírjon 200k km-t is gond élkül, hanem mert az a cél, hogy elromoljon.

    Most gondold ehhez hozzá, hogy az e-car gyártók a teslát leszámítva azonosak a normál autók gyártóival. Akkor mégis mit gondolsz, mostantól szarnak arra, hogy mennyi bevételük lesz? Mostantól jóságos Teréz anyát játszanak és az a céljuk, hogy neked jó legyen? Természetesen NEM! Olyan autót gyártani, amit nem kell szervizelni, ön-tökönlövés bármilyen gyártónak! Biztos vagyok benne, hogy ki lesz az találva, miért nem fog elmenni az az elektromotor 1millió kilométert, és mért nem fognak az akkuk sem olyan hatásfokkal dolgozni, mint jelenleg. Most a beetetési fázis megy, de ésszel végiggondolva, egy piaci szereplőnek nem célja olyasmit gyártani, amivel fele annyit se fog keresni, mint korábban!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #84 üzenetére

    Most ez itt tényleg off, de a magyar programozók legfeljebb a te fejedben világhírűek. Tudom, kiábrándító, de Magyarország egyáltalán nem IT nagyhatalom - Albániához képest nyilván jól állunk, de ne ez legyen már a mérce.

    Amúgy persze, minden feltörhető, de a folyamatos szoftverfrissítések miatt az exploit-ok nagyon hamar el is avulhatnak. Lehet, hogy a Teslát nem zavarja ez annyira, mert nekik úgysincs rendes szervizhálózatuk. De a VW-nek ott van több ezer szervize, akiknek nem lesz munkájuk. Lehet ők kevésbé jófej módon állnak majd ehhez.

    [ Szerkesztve ]

  • fatal`

    titán

    válasz Man0gatya #83 üzenetére

    Te vagy eltévedve, ha azt hiszed, hogy olcsón kapsz majd akkut 10 év múlva. Egyrészt nem valószínű, hogy hatalmas technológiai robbanás lesz, de ha mégis, akkor sem kapsz majd 200 ezerért komplett akkupakkot.

    Maximum valami kínai szart, sok sikert hozzá, hátha felrobban, mint a telefonhoz utángyártott akkuk.

    Plusz ez senkinek sem lenne érdeke, most sem kapsz gyári turbót tizedannyiért a tízéves autóhoz...

    Lehet a 3 millióval túlóztam, de te is a 300 ezerrel. Ráadásul 10 év felett ezek az autók pont emiatt a probléma miatt eladhatatlanok lesznek, az értékük a béka segge alá fog esni.

  • Vesa

    veterán

    válasz Man0gatya #72 üzenetére

    "viszont egy villanymotort meg nehéz úgy megcsinálni hogy ne bírjon 1 millió kmt ez a különbség. "

    Aha igen, azért hasal el pár év után simán még a neves gyártóktól származó mosógépben, porszívókban is! Tényleg ne fárasszuk egymást! Period!

    Axioma
    "ma is kapsz nokia3310-hez kinaiaktol"

    És Te megbíznál egy kínai vacakban, amikor közismerten a legnagyobb biztonsági kockázatot egy e-carban éppen az egyébként rendkívül gyúlékony Li-ion technológia jelenti? Mert én nem!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák