Hirdetés

Kia e-Niro fedélzeti rendszer és menetpróba

Járt már nálunk korábban egy Niro, ám a teljesen elektromos változat minden szempontból tartogat újdonságokat. Kipróbáltuk, leteszteltük.

A szent grál: elektromos autó, nagy hatótávval

Nehéz meghatározni, hogy pontosan mi a kategória, amiben a Niro indul, hiszen SUV-nek talán nem elég magas, és semmiképpen sem összkerekes, a tipikus crossovereknél egy érezhető szinttel nagyobb, tengelytávja nagy, viszont egyáltalán nem érezni hosszúnak, összességében talán egy kicsit megemelt kombira hasonlít: persze nem is ez a lényeg, sokkal inkább az, hogy nagyon sokak számára ez a tökéletes méretű autó, a jelenleg futó eGolfnál tágasabb, mégsem kell neki jelentősen nagyobb parkolóhely, leküzdi a városi akadályokat, de családostul bele lehet pakolni egy hosszabb nyaraláshoz is. Nem letaglózóan szép, de kimondottan gusztusos, és ha az ember beül a vezetőülésbe, jó eséllyel az EcoEletric feliratot fogja először észrevenni.

Kívül és belül is hangsúlyos az EcoElectric szlogen
Kívül és belül is hangsúlyos az EcoElectric szlogen [+]

Hajlamosak lehetnénk azt hinni, hogy az EcoElectric csak egy újabb jelentkező a baconszalonna, internethálózat, szenzorérzékelő és CD-lemez-vonalon, ám a valóság ennél sokkal mélyebb és logikusabb: sok gyártó közvetett kommunikációjával ellentétben egyszerűen be kell látnunk: nem minden környezetkímélő, ami alternatív hajtású. Menő a 2 másodperc körüli 0-100 a Teslától, vagy a teljes csend és nyugalom egy olyan, belül bőrrel bevont, 2,5 tonnás tankban, mint az Audi e-Tron, de az energiapazarlásnak teljesen mindegy, hogy éppen fosszilis üzemanyaggal vagy elektronnal történik, a környezetre semmiképp nincs jó hatással.


[+]

A Kia e-Niro esetén viszont tényleg tervezési filozófia lehetett az, hogy ha már az ésszerű autóiról ismert dél-koreai cég egyik tisztán elektromos modellje lesz a palettán, akkor legyen takarékos és ebből adódóan környezetkímélő is: Ez láthatóan sikerült, hiszen az eredetileg is alternatív hajtásra tervezett autó igen tágas belső térrel, normális kerékmérettel tényleg el tud 13-16 kWh/100 km körüli fogyasztással járni, így aztán nem meglepő, hogy elég volt egy nettó 64 kWh-s akkumulátorpakk ahhoz, hogy az e-Niro tényleg el tudja érni az álomszerű, 455 km-es, tisztán elektromos hatótávot.


[+]

Nagyon jó érzés úgy közlekedni a mindennapokban hogy szinte el is felejthetjük a hatótáv-monitort. A villanyhajtás eleve nagyon ügyes, lobbanékony járműveket szokott szülni, ám egy-egy elegáns gyorsítás után egyszerre akasztja meg figyelmünket az egekbe ugró sebességmérő, illetve a várható hatótáv drasztikus zuhanása. Ezen a téren zseniális lett az e-Niro hajtáslánca: megadja a meglepő gyorsulásélményt a szokásosan nulla fordulattól induló nyomatékpúppal, ám 7,8 másodperces százas sprintje nem annyira ijesztő, hogy ne lehessen egy-egy piros lámpától sietősebben elindulni a jogosítvány veszélyeztetése nélkül. Közben pedig ott van az, hogy a belsőégésű motorú autókkal gazdaságtalan és végtelenül idegesítő városi csúcsforgalomban eltöltött órák sokkal nyugodtabbak lesznek, egy 100%-ról indult, nagyon hosszú nap végén pedig 83%-os értéket leolvasni a parkolás után igazi örömforrás.


[+]

Nincs bőrrel varrott ajtókárpit, kézzel kell elhúzni a napfénytető árnyékolóját, és még a kormány sem elektromosan állítja magát, de ha szívünkre tesszük a kezünket, ezekre valójában aligha van szükség, sokkal fontosabb, hogy egyébként 13 millió forintért nem csak takarékos, de a mindennapokban hasznos szinten kiemelkedően jól felszerelt autót kapunk: benne van a bőrkárpit négy ülésfűtéssel, ráadásul az első kettőn ráadásul szellőzés is van, továbbá ott van a városi araszolásnál is használható követőradaros tempomat, elöl-hátul parkolószenzor, hátul kamerával, kétzónás klíma hátsó légbeömlőkkel, Qi-töltő a középkonzolban, meg persze a fullos infotainment rendszer, 7 évig frissülő saját térképpel, továbbá Apple CarPlay és Anrdroid Auto támogatással és JBL-hifivel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények

  • Alternatív hajtás: Idén még tucatnyi új elektromos autó lép piacra

    Szinte az összes gyártó úgy érzi, hogy nem maradhat ki a tisztán elektromos meghajtású autók piacáról, összeszedtük, hogy 2019-ben milyen modellek jönnek még ki.

  • A Toyota Aygo fedélzeti rendszere

    Teljesen a véletlen műve, hogy be tudjuk mutatni a kis Toyota rendszerét. Nem vártunk ebben a kategóriában sokat, pedig infotainment szempontból tudott meglepetést is okozni.

  • A Kia Niro fedélzeti rendszere

    Hibrid Kia, ami félig kombi, félig SUV, roppant keveset eszik és egy minden flancolást mellőző, de korrektül működő fedélzeti rendszerrel ajándékozták meg, ahol az okostelefonos csatlakozás is megoldott.

Hirdetés