- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
Exportálni-importálni lehet, része a mindennapjainknak. Tárolni nehéz, ez igaz.
Az autók hőskorában ugyanez volt, amikor mindenki lóval járt, akkor se voltak benzinkutak meg olajfinomítók meg semmi egyéb.Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni
Ha a lítiumra gondolsz, ez egy kicsit tévedés. A lítium az egyik leggyakoribb elem, annyi van belőle mint a szar, sose fog elfogyni. Az egyetlen baja, hogy a kínai lítium eddig annyira olcsó volt, hogy nem érte meg kitermelni a fejlett világban. (Elég drága és környezetszennyező dolog). Ha fogyóban lesz, a termelői kapacitás ki fog épülni, pont úgy, ahogy olajtankerek sem léteztek az autók elterjedése előtt.Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli.
Mivel a nyugati világban az emberek 60-70%-a városban él, a szűk környezet kimélése eléggé nagyon fontos dolog. Ha nem hiszed, tölts el negyed órát a Blaha Lujza téren a 7-es busz megállójában, szippants jó mélyeket ahogy elhaladnak az Euro nullás Ikarusok, rövid időn belül elektromosautó-párti leszel.
Ami tény, az a gondolat, hogy napi 40-50-80 kilométert vezetsz egy 2 tonnás autót egyedül pusztán azért hogy bejárj dologzni, na ez nagyon környezetszennyező, mindegy, mi hajtja az autót.Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év).
Ha jól emlékszem, a VW már bejelentette, hogy bele sem kezd a következő generációs belsőégésű motorok fejlesztésébe. Minden jel arra mutat, hogy a személyautóknál elég gyors lesz ez a felfutás. -
Máté94
addikt
Mert az üzemanyagcellához nem kell akkumulátor, ugye?
Oh, és egyáltalán nem földgáz lepárlásával nyerik a hidrogént, ami egy igen CO2 igényes feladat, borzalmas hatásfokkal. Ja, hogy ezt még dízel kamionokkal teríteni kellene... Aha.
Környezetkímélő. Ja, nem.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
" jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz"
Cserebe lehet kiseromuvekkel kvazi-helyben megtermelni. A tarolas az lehet gond, de ha pl. egy ingazasra hasznalt auto akkuja tud egy hetet, akkor a hetvegi megujuloval toltes is eletkepesse teszi (mar most is). Mas tarolasi modok meg barmikor johetnek (pl. ha mar hidrogenes az auto, mert vizbontas es egetes, ezek alapjan nem tunik lehetetlennek egy hidrogen alapu tarolas a nappali napsutestol az ejszakai toltesig, szigetuzemmel aka'r - nem, gozom sincs hogy hol all a technologia ehhez, csak mondtam egy out of the box otletet).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Pont megmagyaraztad a kiseromuvet... (ami nem feltetlen HMKE). Miert kene csak Pakson termelni? Ha ott termelsz dupla annyit, de nem ott hasznalod el, akkor novekszik a tavvezetek-igeny. Ha a varosok mellett "egyesevel", akkor ez nem all fent. Persze ezzel nem hataroztam meg, hogy milyen aramtermelo legyen...
Ami nekem a legjobb ervem arra, hogy aramra alljon at a futesunk (mar persze a PH kornyeki hoszigeteles lenne a legjobb elobb, sajna "csak" 12cm van) es az autok, az pont az, hogy futoanyagokbol lehet aramot csinalni, de arambol benzint/gazolajat/stb. nemigen... -
cucka
addikt
Én sem akarlak megbántani, de mielőtt ilyen szofisztikált módon hozzá nem értőnek nevezed az embereket, kéne valamit villantani a szaktudásodból.
Én nem vagyok sem villamosmérnök, sem energetikai szakember, ezért nagyra értékelnék néhány szakmai véleményt is, mielőtt leszólod magas lóról a többi embert.Pl. bennem olyan dolgok merülnek fel, hogy
- Bármilyen ellenérv az elektromos autók ellen arra lyukad ki, hogy a globális co2 termelést nem csökkenti érdemben, miközben az egész piacot a helyi közlekedési problémák és a helyi környezetszennyezés hajtják előre, nem a globális co2. Nyilvánvalóan a legkörnyezetbarátabb az lenne, ha senki nem venne új autót. A kínaiak nem azért nyomják az elektromos autózást, mert annyira érdekli őket a jegesmedvék sorsa, hanem mert Pekingben nem lehet levegőt kapni. Elon Musk is ugyanúgy szarik a jegesmedvékre, ő autókat szeretne eladni a gazdag amerikaiaknak, hogy azok hangtalanul, környezetbarátan suhanhassanak a nevadai sivatagban található golfpályához.
- Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki. Ha régen is így gondolkoztak volna, ma se lenne falun áram, mert hát több százezer villanyoszlopot meg millió kilométernyi vezetéket kiépíteni teljesen elképzelhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Konkretan ezert papolok mindig a tarifarendszerrol, mert abban dolgoztam (vezerelt kutyuk parameterezese teljes EON szinten).
Egyebkent lattam mar epiteszt aki szerint a 12 cm hoszigeteles EPS-bol mint szakember meggyozodesbol mondta, hogy olyan mintha muanyag zacskoban probalnek futni. Es meg volt gyozodve az igazarol. En meg koszonom azota is jol vagyunk, miota szaritogep van parahianyban. A szaktudas siman lehet szar oktato es elavulas miatt is.
Disclaimer: NEM azt mondom hogy a tied is az, de a van amikor szar a tekintelyelv. -
julius75
aktív tag
Szia!
Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok.
Kérlek nézd el nekem, cserébe ígérem próbálok tanulni a hibámból, és nem okoskodni többet a nálam sokkal tanultabb emberekkel szemben.
Fantasztikus érzés, mikor az én szedett-vedett baromságaimra egy igazi Villamosmérnök, egy Energetikus válaszol. Ilyen emberek mint Te, viszik előbbre ezt az országot, Tőletek teljesedik ki nemzetünk ereje!Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!
Üdv,
julius75
analfabéta, szakbarbáru.i.: csókollak! (nincs hozzá szmájli sajnos)
Új hozzászólás Aktív témák
- SkyShowtime
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- RAM topik
- Linux kezdőknek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...