- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- OnePlus One - Kína már itt One
- Milyen okostelefont vegyek?
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- One mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KROK640
nagyúr
Szerintem ez alkati kérdés is (genetika).
Emlékszem, hogy tizen éves és huszonéves koromban alig bírtam elmozdulni a 60kg-ról, ha sikerült is, akkor csak lefelé. Úgy 10 éve kezdődött, hogy már hízni is tudok. Eleinte örültem neki, de most így 88kg-san basszus, már annyira nem jó, 80 körül szeretnék lenni.
Ausztriában volt olyan 2 hónap, hogy 8kg ment lePiálni már én is sokkal kevesebbet mint fiatal koromban. Az egyik nagy attrakcióm az volt, hogy sosem voltam másnapos, meg eléggé jól is bírtam, aztán emiatt volt egy időszak mikor egészen meredeken toltam neki. De érdekes mód akkor sem híztam különösebben, bár megjegyzem, hogy talán akkor sikerült először felfelé átlépni a 60kg-t.
-
Attól nem lesz már drágább a lap, hogy +1 3,3v stabi. Ráadásul a chipset, platform 1,8, 1,05V, meg ilyenekről megy, szóval a 3,3 meg az 5V-al se vagy kisegítve, úgyis kell még tápáramkör a lapra. Meg a proci VRM-je aminek van ára, meg komolynak kell lennie.
Szerintem az ATX-nek is így kellett volna nekiállni.Ha a 12VO lapok drágák, azt én a gyártóknál keresném...
-
-
Top cat
addikt
Gyönyörű lesz, ha elterjed. A táp nem lesz olcsóbb attól, hogy csak 12V-s ágai lesznek, de az alaplap biztos drágább lesz, a plusz elektronikák miatt.
-
-
-
KROK640
nagyúr
Fuh, BP-Debrecen telekocsis hasonlók velem is estek meg ...
Tavaly meg egész Ausztrián keresztül "élvezhettem" a két elhízott 50-es nőcit két oldalt, akik ráadásul "rajtam keresztül" beszélgettek.
"ezt igy 19 evesen valahogy annyira nem ertekeltem" - hidd el, ők igenEgyszer jöttem Pestről Debrecenbe egy akkor vadi új Leuxssal, csak a hóesés és a tökörsima nyári gumi kombó miatt nem kicsit lassan haladtunk, vagy 1,5 órát késtem a tervezett érkezéshez képest, főleg, hogy sikerült úgy megtervezni az utat a sofőrnek, hogy Debrecen minden eldugott zugába ( pl Alma utca) hamarabb jártunk mint a Debrecen Plaza/Nagyálló/buszvég/Tesco -- mindegy már csak rakjál ki végre helyen.
2 éve Ausztriából hazafelé karácsony előtt vagy 3 nappal, az 1200km-es utat meg egy VW T1-el tettük meg. Valójában sokkal hosszabb volt az út, mert "ismerd meg Ausztriát" mozgalom keretében jöttünk kis utakon. Ausztria kellős közepén sötétedett ránk, majd a komplett első világítás elment elektromos probléma miatt. Kis b*szom sötét hegyiutakon korzóztunk pár km-t (halálra rémítve minden szembejövőt) amikor is megálltunk sikeresen. A tulaj és a nője 1 óráig szerelték a kocsit az út szélén, de lett első világítás, és mehettünk tovább. Tatabánya közelében a hegyekben meg alaposan eltévedtünk, de sebaj, kellett is egy kis szellőzés, mert akkor meg felfőtt a motor. (BTW a fűtés az első 3 órában olyan volt, hogy téli kabátban is reszkettem, mire Tbányára értünk meg pólóban is szakadt rólam a víz, és odakint meg mínuszok voltak). Aztán beértünk BP-re, az eredeti tervhez képest 6+ órás késéssel, de nem siettünk sehová, élveztük az utat
Egyébként a társaság jó volt, és egy igazi élmény volt ez is, pedig ritka kényelmetlen egy verda volt.
A legkényelmesebb Pestről hazautam pont ezután volt, (akkor volt, hogy nekiálltam még gamelni) ugyanis Pestről egy szép Audi A8 hozott, ráadásul az egész hátsó üléssor az enyém volt, a sofőr éjjel 1kor nyomta neki, kellemes hangerővel jó zenéket hallgatott én az út javarészét át is aludtam, így nagyon rövidnek érzetem.
Bregenzből az első volt még érdekes, Grand Puntoba hárman, a sofőrcsaj, én a jobb egyen, barátnőm hátul, de körbe rakva bőröndökkel, mert csak a cucc fele fért bele a csomagtartóba, a másik fele maradt az utastérben, a hátizsákom végig az ülembe/lábamnál. De legalább eléggé hamar elértük a magyar határt, ott röpke két óra várakozás a covid kellős közepén, utána már nem haladtunk olyan gyorsan, de már csak másabb volt.
-
-
KROK640
nagyúr
Uh, nem csodálom, én ezt nem is mertem volna.
nekem általában utasként kész rémálom mire telekocsival Bregenzbe érünk, bár ebben benne van az, hogy ide-oda is megyünk, így az 1210km az telekocsival még sosem volt 1600km alatt. A legrosszabb 2022 novemberi odaút volt, akkor hajnal 4-kor indultunk, és 23:30 fele értünk Bregenzbe. Na ott már nagyon kivoltam. A legszebb az volt, hogy másnap reggel 5-kor(!) lehetett kelni, mert 6-ra bent kellett lenni a munkahelyen. Rögtön egy laza 12 órával indítottam is.
A második nap 8-nál még marad valamicske használható a napból. Mikor legutóbb Ciprusról repültem haza, hajnal 2-kor rakott le a gép Pesten. Ott elmentem haverhoz, aludtam kicsit, meg kajáltunk, és utána go vonat, bármennyire is fáradt voltam. Még némi kerülővel is (Debrecenben rakott le az IC) itthon voltam délután 2 fele. Még gyorsan elmentem a boltba (tök üres hűtő ugye), és tök jó volt, hogy még maradt használható idő a napból.
Van amikor hazafelé a Bregenzi távot is ketté vágom és Pesten alszok egy havernál, bár abból szokott az lenni, hogy akkor nem is két hanem három napig tart a hazaút, mert akkor be kell iktatni mindig egyéb programokat is. Legutóbb mondjuk mikor beestem hozzá, akkor ezt kibekkeltem, beestem hozzá este 11-kor azzal, hogy hajnal 2-kor megy a telekocsim tovább. 4 után kirakott a ház elé, én meg voltam olyan állat, hogy feljöttem benyomtam a gépet, kinyitottam egy üveg bort és nekiálltam gamelni XD Aztán 8-9 fele reggel meg elmentem a boltba, és nyomtam tovább a napot mintha csak korán keltem volna
-
-
szebe
addikt
Ezt úgy hogy egyedül te vezettél?
Jó persze Csalagútban meg itt-ott lehet pihenni közben, de azért na.Ha megyünk a franciákhoz síelni (~1200-1300km), ott is van 2-3 sofőr/autó.
A Szlovén kiruccanást letolom egyedül, az 600 környéke, de utána már használhatatlan vagyok aznap. -
KROK640
nagyúr
Hát ha kicsit másképp alakult volna, akkor azt tudtam volna mondani, hogy két főt esetleg eltudok szállásolni egy éjszakára Bregenzben, de azóta másképp lett, szóval ez felejtős.
De egy szuszra tényleg sok lehet. Béla haverom csinál olyanokat, hogy Debrecen-Grenoble pl egy nap alatt egy OT-s Mercivel. -
KROK640
nagyúr
ÓÓÓ, ne félj, nekem is lesz jelenésem júliusban Veszprémben (hazajön egy régi fiatalkori haverom egy rövid időre Bangkokból), akkor remek lesz 2-3 napért kétszer átutazni az országot, barátnőm kedden közölte, hogy "nyárra nagy terveim vannak veled" (bármit is jelentsen ez
) és még azért létezik meló is stb.
Szóval fogalmazzunk úgy, ha jársz Debrecenbe vagy a faluban, és a csillagok úgy állnak, akkor esetleg ... Én se gondoltam nagy dolgokra, max 1 órára. De ha nem fér bele, hát nem fér bele, majd látjuk, én is csak korlátozottan tudok rugalmas lenni.Azért Londonból szép lesz idáig vezetni kocsival ...
-
Cuki vagy, köszönöm szépen, de veszek egy 5600-at a hétvégén
Egyébiránt sztem simán megér 40-et, az azért egy erős, 8/16-os proci. Kb. 10700k szint, ha jól emlékszem.
#125416 Pikari
Na az is egy jó cucc. Tweakerek egyik nedves álma kb. Bár én megragadtam annál, hogy belövöm az EXPO-t vagy az XMP-t, attól függően, melyik gyártó procija, és a többi ügyeskedést hanyagolom. -
Top cat
addikt
Ebben a hsz-ben van a link.
-
KROK640
nagyúr
Mondom nehéz ez, mert hivatalosan nincs 11th gen I3, csak 10th refresh, de van aki azt hívja 11th gen I3-nak ... 3200-as memória szinte látom, vagy GSkill AEGIS vagy Kingston Fury (azok vannak a legjobb árban, rengeteggel dolgoztam már én is, nekem is iylen van)
És igen, jól írod, - látszik, hogy fentebb megengedő voltam - mert a 200K alatti asztali gép legalább 400K laptop szinten nem 300-350 ... (valószínűleg a laptopnak a fogyasztása se csak a negyede ugyanazon feladatok közben, hanem azért több, így aki a villanyszámla spórolás miatt vesz laptopot, ajánlatos legalább 20-25 évre vennie. Még a mai lelassult fejlődés mellett sem tudnék még asztaliban sem olyan konfigot összeállítani - unlimited cash mellett sem - amivel 25 év múlva még lehetne mondjuk netezgetni meg videózni. Szerintem).Félreértés ne essék, nem vagyok laptop ellenes, de a felárat sokszor indokolatlannak tartom. Anno mikor Tibi haverom jött, hogy kéne két, de inkább három gép neki, mert munkájából adódóan három különböző hely között mozog havi szinten (mindhárom helyen pár napot töltve), akkor én magam mondtam neki, hogy három asztali gép megépítése, és up to date tartása hardveres és szoftveres szinten kőkemény rémálom lenne, és vegyen inkább a három asztali árából egy gamer laptopot. Az már más kérdés, hogy mire kifizette róla az utolsó részlet áruhitelt, addigra a GTK-s laptop már rég a kukában volt, de hát valami csilivili konzumer gamer fhos volt. (Az a bizonyos 4th gen I5, 16GB RAM, GTX960M, ami kikapott az I3 4330, 16GB RAM, GTX950-es gépem ellen, de látványosan
Ez még akkoriban volt, amikor a 4th gen volt a menő)
Érdemes ténylegesen célorientáltan gondolkodni. Ahogy annak aki rendszeresen ingázik Sopron és Debrecen között sem javaslunk villanyautót, vagy városi rohangálósnak Hummer H1-et, úgy érdemes ezt a kütyüs világban is észben tartani.
-
Értelmes ember->luxus
"Olyan nincs, hogy nincs kompromisszum, a kérdés csak az, hogy pénz, hely, kényelem, megbízhatóság, karbantarthatóság tengelyeken merre csúszkálunk.
"
Az új cucc ilyen felhasználásra nekem lassan már a "boltból kihozási felár
És ja, hosszabb távra Android tablet is heroinárban van, iPad meg 6 év... De az ára is -
"Az egy eldobhatós fos, ha meghal 2 év múlva, akkor meghal, "
Majd 5 év múlva még mindig azt akarja használni :SHa nem akarnak mindenből újat, akkor nem lett volna ennyire se drága, és ment volna a használt üzleti laptop is. 100 körül az is meglett volna.
"Vagy kap ilyen műanyag zsanéros nyeklő nyakló kalap szart, de olyanhoz én nem adom a nevem az fix."
Az hülyeség is lett volna."úgyis jobb, office meg iroda meg ilyesmi asztali géppel. "
Androidon ez nem "rosszabb" hanem a teljes szívás :S -
-
KROK640
nagyúr
Ez így teljesen olyan mint amilyen döntést én hoztam volna egy ilyen esetben.
Hivatalosan 11th gen I3 nincs, bár a 10105-öt sokan tartják annak (de hivatalosan 10th gen refresh). Ráadásul ezt a gépet akár 6C6T-re is fel tudja húzni 32GB RAMmal, ami még nagyon sok évig elég lesz neki, ha nem akar játszani (de egy jó VGAval még arra is elég lenne jó ideig) -
-
KROK640
nagyúr
Rengeteg problémamentes storyról tudnék én is írni (bár az utóbbi évben sajnos jelentősen csökkent ezek száma
-- a normálisabbja már vagy megtudja magának csinálni, vagy külföldön él) de ugye arról túl sok értelme nincs.
Egyébként ez a most futó történet is, (az olcsó tápos SSD-s de fejleszteni akar majd ember) ha egyszer végre gép lesz belőle kiköt a megfelelő topicba érzésem szerint, bár némileg rendhagyó. Ráadásul ha így haladunk augusztusra lesz kész a gép
Ahogy írtam a másik hatalmas probléma, az a szakma szeretete, hogy imádok ezekkel molyolni, gépet összerakni, papíron összeállítani stb, így aztán sokszor olyannal is vállalom ezt az egészet, akivel tudom, hogy egyszerű út helyett "érdekes story" lesz. Ilyenkor (pláne ha már nem ebből próbálok megélni) akkor az anyagi megtérülés (márpedig jöjjön ki X ft-os órabér, mert ha nem éhen halok) sem olyam fontos, mint régen, amikor ebből próbáltam megélni, több-kevesebb sikerrel.
A megélhetés oldala folyamatosan romlott, a 2003-as (pl új gép összerakása) kb 20-25000ft/gép értékről mára 5000ft/gép -re, miközben ez a régi havi 3-4ről most évi 3-4-re esett vissza, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy most mennyivel kevesebbet ér reálbéren 5000ft mint 20 éve 25 ezer... Ráadásul a Windowsokat sem kell már 2-3 havonta újrarakni, mint a régi szép időkben
Sajnos a számtech boltok is tömegesen zárnak beszinte képtelenség mondjuk Debrecenben ezekben melót találni, pláne úgy, hogy mondjuk azért az ember eltöltene évi 3-4 hónapot Ausztriában is, hogy előre is haladjon, ne csak stagnáljon, netto 4-500 ezret meg egyik ilyen helyen sem fogok kapni, még üzletvezetőként se nagyon (amiről meg papírom sincs).
Szóval marad a szakma szeretete, és az "érdekes story"k elvállalása is, amiket majd lehet mesélni az unokáinkak/fórumon. -
-
-
Ja, csak ez még mindig nem valami rettenetesen sok pénz, az a baj :S
Elméletben amúgy ez jól néz ki, de gyakorlatilag valahogy egyre kevésbé látni, hogy olyan sokan jól élnének.@F.E.K.: Havernak ezt szolgáltatócég "cég", 1 tulaj meg 3 alkalmazott csinálta, a tulajnak van 3 cége, azok között rotálja az embereket, néha elküldi őket pár hónap munkanélkülire, aztán felveszi a másikba, addig se kell utána fizetni.
A tulaj jól él, az a lényeg.@KROK640 : " Aztán ismerek olyant is, ahol a polgármester "játékpénzt" fizet nekik ami csak a boltjába levásárolható"
NAV likes this -
Villanyszerelő az 1 "hiány szakma", a nettó 400 ott a legalja fizu. (ahol nem adnak ennyit, az 1 nagyon szar hely lehet)
Medián ~600 bruttó az reális lehet, persze ennél lehet jóval kevesebbet keresni, Pest és a gazdagabb városok eléggé felfelé húzzák ezt a számot.
A leírásod alapján bérben én akkor komolyabb irodista vagyok (igaz kb. csoportvezető helyettesnek megfelelő pozícióval), és nem Debrecen, ott azért több a fizu mint itt Szolnokon.
-
KROK640
nagyúr
Na most képzeld el, amikor abba szocializálódsz bele, hogyha sokat dolgozol sincs pénzed, meg ha keveset akkor sem.
Mikor 2007-ben a heti 6-7 napot dolgoztam, pont ezt éreztem, hogy jobb lenne ha inkább kevesebb pénzért több szabadidőm lenne. Csak ugye nagyon nem volt mese, mert egyedül tartottam el a szüleimet meg az öcsémet, és a családi kassza úgy működött sajnos, hogy mindig pont akkora lyuk volt rajta, amennyit meg tudtam keresni.
Nagyon sajnálom, hogy fiatalon emiatt sosem volt pénzem, és rengeteg élményből meg olyan dolgokból maradtam ki ami a haveroknak természetes volt. Ugyanakkor részben ez a probléma tett világlátott emberré, mert eljött az az idő, amikor én osztottam be mindent, és akkor az volt az első gondolatom, hogy menjünk oda ahol gyorsabban jön a pénz. Plusz motivációnak meg jó volt, hogy azt már magamnak keresem. -
envagyok
veterán
Én is hasonlóan gondolkodom.
Inkább próbálok okosan spórolni a költségeken, mint széthajtsam magam több fizetésért. Ugyanott vagyok végsősoron, csak több időm jut a családra.
És azért aki 12 órázik vagy 6-7 napot gürizik hetente, se ideje, se energiája nincs még azon is agyalni. Pl. egy autószervíz is lehet kárkaszervizben 600k, vagy engedményes alkatrésszel, jó szerelővel 200k -
gyulaszu
senior tag
+Alusky
Mondjuk a többletet érdemes öregkorra (gyógyszerre) tartalékolni. És a magasabb jövedelem több nyugdíjat is eredményez és pont akkor kell majd kiegészítés/megtakarítás, hogy valamennyire szinten lehessen tartani az életszínvonalat.
Ezt persze nem a heti 6-7 napos munkavégzésre írom...
Hanem ha heti 40 órában lehet többet keresni. -
-
koby11h
őstag
Pontosan. Nem köteles kiszolgálni sem, bármikor megtagadhatja és ki is utasíthat a helyiségből mint tulajdonos. Ha nem teszel eleget, akkor még rendőrt is hívhat.
Szerk: Úgy értem ha valaki nem tartja be az intézmény szabályzatát vagy nem úgy viselkedik ahogy az elvárható.
-
KROK640
nagyúr
Az enyém szerint. Ha nyitok egy boltot, éttermet, akármit, ahová embereket akarok beengedni, akkor az közösségi tér lesz.
Úgymint, hogy a köznek, a vásárlóknak van. Értem én, hogy a cég tulajdona amúgy, de azért egy boltban fotózni nem olyan mint egy random ember lakásában.
Persze simán lehet, hogy hibás a felfogásom, de egyszerűen nem látom okát annak, hogy miért ne lehetne fotózni. -
Ez amúgy komplex kérdés. Nem tudom neked mi az "alul voltak fizetve" szint, de szerintem meg Németországban brutálisan túl voltak fizetve az elmúlt évtizedekben az autóipari dolgozók, mintha valami arany tojást tojó tyúkok lennének.
Számok szerint: mérnöki átlagbér: br. 70k€/év - autóipar: 80-90k€/év
Most jött ez a kis gazdasági hupszi, aztán mindenki csodálkozik, hogy 10-20.000 fős leépítések vannak. Nahát!
Saját példából beszélek, szintén a leépítés érintettjeként. Én mondtam a főnökségnek, hogy 4/5...2/3 ennyi fizuért is dolgoznék itt - akkor volt 92k€ az éves bruttóm, -, mert imádom a légkört, de nem, mert leépíteni kell a létszámot.
És én még fiatal is vagyok, csak valami senior... Bele se merek gondolni mennyit kapnak az 50-es években járó trottyosok, meg az 1 hétnél előrébb tervezni Nem tudó managerek ezrei.Autós szoftver és fejlesztés általánosan:
Azért szutyok a szoftver, mert bulgárokkal és indiaiakkal kell csináltatni, mert minden évben +150 új safety standard jön (EU vagy országos), per vevő, mindig egy kicsit másképp implementálva, nehogy platformosítani lehessen vagy termék szintű modulokat írni.Ezzel szemben a kínai oldalon a BYD áttervezte 2 autójának az inverter részén a kasztnit, hogy az UAES platform invertert be tudják építeni oda is, nehogy új variánst kelljen nekik fizetni.
Ha a német cégek összefognának, akkor egyből jön a tröszt ellenes eljárás, mint anno a csatlakozó pin standardnál (Tyco Electronics szabadalmasította, a közreműködők között: VW, BMW, Mercedes), amit beszántottak mert jaj de tröszt, jaj.
Bárcsak tudnának a hangzatos EU ipart védő szlogenek mellett ilyen összefüggésekben is gondolkodni a nagy vezetők, de nem. Na ezért nincs közös megoldás az autókba Ethernet-re se.A Tesla-nak könnyű úgy, ha ignorálják a jogi követelményeket, majd utána valahogy át-pörgőbukfenceznek a bürokrácián valami trükkel.
Az - volt - a nagy előnyük, hogy nem értenek hozzá, így bármit lehet.A szoftver fejlesztés oldalon, abszolút nem irigységből mondom, de szerintem bőven túl vannak fizetve az emberek, mert ez volt a menő szakma az elmúlt évtizedekben. Ennek hatására szépen felhígult ez is, mint a mérnöki szakma. Volt szerencsém egyetemen is és az elmúlt 10 évben is a szakma krémjével találkozni - és valaki őket is alkalmazza.
Majd most szépen elcsúszik a szoftveres szakma is gondolom, mert örökké nem fog mindenki ennyit kifizetni nekik, meg jön helyére az AI fejlesztő akármi, aztán ki tudja mi lesz a következő... -
KROK640
nagyúr
Ez marha jó, mikor elkezdtem olvasni sejtettem, hogy fordított grafikont kellett volna csinálni
Egyébként vannak idiótaságok :
pl nekünk van egy managerünk, neki a költség csökkentés a mániája. tavaly karácsony előtt vasárnap délután odajött hozzám (mikor ki sem látszottam a melóból konkrétan a logisztikának segítettem mert elúsztak), hogy menjek haza, mert a cég spórolni akar a béremen. Mondtam neki, hogy ha tényleg spórolni akarnak akkor maradok, mert ketten vagyunk egy két emberes munkára ami egy emberrel drasztikusan lelassul (ilyen két embernek 1 óra, de egynek már 4 jellegű).
Hazaküldött. És ki maradt? Manfred a 25 éve ott dolgozó műszakvezető, aki mindezek miatt eleve háromszor annyit keresett mint én, és mivel vasárnap volt, mindezt még duplázták is neki. És hát neki is 4 óra kellett a feladatra (amit ketten 1 óra alatt megcsinálunk), így neki végül 24 egység bért fizettek ki, míg ha én maradok akkor kettőnket megúsznak nyolc egységből (vasárnapra nekem is dupla, így két egységet számoltam rá) lévén egy óra alatt végzünk. De a manager boldog volt, hogy az én két egységnyi béremet megspórolta. -
-
-
-
-
quailstorm
félisten
Hát igen, már a harmadik munkahelyemen vagyok ezen jelenség miatt. Előző projecten is volt olyan, hogy nettó baromságot kért az ügyfél. Mi helyette az igazi okot, a tech debtet és elbaszást akartuk megoldani ami már amúgy is ott volt a backlogban évek óta. Drágább de végleges megoldás.
Írtam spike-ot, hogy felderítsük a darázsfészket, mielőtt belenyúlunk.
Arra nincs idő! Csak kezdjétek el és csináljátok. Kb. olyan nyomást rakott ránk mint ha release hajrá lenne. Lett is belőle 2 felmondás, pár zsákutca, egy elcseszett release és utána még 1 hónapig fixeltem azt a fost.
Aztán megint sikerült összekapni azon, hogy ami az én szakterületem, azon én másképp képzeltem el a research sorrendjét meg az implementációt (illeszkedjen már a korábban kiadott dolgokhoz az API ha már public) és sikerült megint összekapni a PO-val. Eredmény: csinálhattam meg egyedül a PO munkáját is majd felmondtam én is.
Én voltam a 17-ik ember aki ezen ügyes manager miatt mondott fel, mert egy régi motoros vezeti listán.Ész, pénz, gazdaságosság nem számít, csak a lojalitás meg a kussolás. Meg a felelősség kenegetése, hárítása.
Persze a mostani helyen se jobb egy centivel sem a helyzet, de egyelőre nem rajtam csattan.
Úgyhogy annyi a tanulság, hogy lelkiismeretesen dolgozni csak akkor szabad, ha a tiéd a project/vállalkozás. Multiban csak egy csavar vagy és ha túl jól dolgozol még szálka is lehetsz a menedzsment szemében.
-
KROK640
nagyúr
-
KROK640
nagyúr
"vagy azért, mert ezen (is) sikerült költségcsökkenteni zseni módon" - pontosan ezen vagyok kiakadva én is.
Szinte nem hiszem el, hogy ne lehetne belerakni egy autóba akár egy pár éves I3-as CPU-t, - vagy uram bocsá' akár I7-est is -, 16GB RAMmal, ami szerintem kb bármilyen infotaiment rendszerhez bőven overkill lenne.
Manapság egy új autó 8-10Milláról indul, de eléggé könnyű tizensokmillára vagy még magasabbra felugrani, nehogy már egy pár tízezer forintos CPU meg 10 ezer forintos RAM legyen már a korlát. (ami ráadásul nagy tételben biztos, hogy olcsóbb is lenne)
Mert piszkosul eltudja rontani az élményt, ha szaggatnak a rendszerek. Ráadásul jövő álló lenne, ha jön a frissítés és növekedne a hardverigény, akkor van tartalék a rendszerben.
Szinte hihetetlen, hogy elégtelen futásra is rábólintanak sokan, mire gyártásba kerül. Vagy akkor valami nagyon korai verziós szoftver megy rajtuk, aminek még kb nulla a gépigénye? Mondjuk túlméretezni akkor sem ártana. -
-
Nem vödör csavar. Ez egy jó autó, gyenge hardverrel és arra indiai minőségbiztosítási elvek alapján összecopy-pastelt szoftverrel. Az utóbbit ha lehetne orvosolni, akkor nem lenne vele gond. Pl. az óracsoporton megjelenített térképet hanyagolnám, mert szaggat, vagy legalább nem kapcsolnám vissza kb. 15 perc után, hiába választ mást a felhasználó. Igen, hiába állítok be bármit ez képes visszaváltani a defaultra.
Up!: Városban kicsi, elég fürge, nem egy szenvedés, mint a kis elektohonya Dália. 250km-ert elmegy egy töltéssel, ami elég 1 hétre. Igénytelen, de 1 óra után már jól esik kiszállni belőle, főként hátulról. Elöl többet is ki lehet bírni.
-
KROK640
nagyúr
Mint írtam baj az, hogy ezek ott kezdődnek, ahol az én jövő beli keretem végződik, és amiért már egész jó van W123/124-ből.
Egyébként most ugrott be, hogy pár éve (2017 körül) jöttem én Pestről Debrecenbe Lexusal, talán pont IS200 lehetett, arra emlékszem, hogy vadi új autó volt, konkrétan pár órával korábban jött ki a szalonból, rendesen új autó illata is volt. -
KROK640
nagyúr
Körülnéztem Lexus ügyben, abból a keretből amit W123/124-re szánnék abból tizen-huszon éves IS200-asok jönnek, és még azokból sem nagyon van választék.
Ráadásul az autó nálam olyan mint a nő : lehet akármilyen praktikus, ha nem áll fel rá a farkam, akkor a fene megetette. És hát az IS200-ra nem nagyon volt mocorgás... de azért megjegyzem.Toyotából a Prius jöhetne szóba, a 2003-2009 közötti (XW20) (egy időben volt szerencsém autózni azzal is), ott van olyan szög amiből ha félhomályban hunyorítva nézem, akkor még majdnem tetszik is.
Genesist próbáld ki. Tavaly rengeteget láttam egyet, eléggé megtetszett. (Anno ha emlékszel nem is értettem, hogy minek kellett neked a BMW)
-
Felejtsd el, ez csak a máz. Van benne valahol eldugva egy praktikus nagy szedán amit telilapátoltak sok-sok, meg még annál is több szar megoldással. Ha ezeket kiszednék, vagy rendesen megoldanák, mint mondjuk, hogy a napi számláló néha ne tűnjön el két szoftververzió között, akkor még jó is lehetne, de nem az. Arteonhoz is volt most szerencsém. Annyi a véleményem, hogy a szárnyas nyílt nem cserélném el rá.
Az elektromos Up! egy olyan kis autóra épül ahol még nem akartak csodát tenni. Kulccsal indul, rendes kéziféke van és az anyaghasználat bár kopogós, szürke, durva, de nem fog nyúlni, koszolódni, szétmállani stb. A középkonzol tetején meg van egy tartó a telefonnak, ha az fagy vagy lagol, akkor lehet cserélni.
-
KROK640
nagyúr
Nekem a VW passatról (2020) elég jó tapasztalatom van, és meg kell hagyni, hogy baromi jól néz ki, minden szögből.
De amúgy igazából amerikai autókról jóval több tapasztalatom van mint EU-sokról.A japán autókat az egekig felszokták magasztalni, pedig sokaktól olvastam már, hogy semmivel sem jobbak mint az EU-sok.
De már csak érdekelne, te mit javasolnál heti 1-2 használatra mint autót?
-
Ne higgy a látszatnak. Az csak az átverés. A hibalista hosszú és felettébb bosszantó. Itt nyöszörög, ott zörög, amott szivárod és rendszeresen lefagy, szaggat. A szerviz tehetetlen, de legalább drága. Ugyanakkor a konszern belüli Fel!, aminél nem akartak csodát tenni, meglepően klasszikus autóként viselkedik a hajtáslánc ellenére.
-
-
Alusky
senior tag
A TFSI az Audi ott meg arra gondolt a konszern akinek telik a márkára annak telik szerelőre is, legtöbbször valóban ugyanaz a motor, de a hozzávaló alkatrész kicsit más. Így lesz egy VW 300 ezres javítása egy Audinál másfél milla a semmire. Ja meg persze nem Youtube felszopott nagyarcú okoskodó szerelőhöz kell járni 30 ezres órabérben, amikor manapság majdnem nulla a többlettudásuk, mert már nem szerelnek semmit csak kiveszik meg beteszik az alkatrészt és PDF alapján sorrendben, nyomatékkal, fokkal, leírással elvégzik. Gyakorlatilag legóznak. Hát erre képes egy falusi is 8 ezres órabérben. Nekem így lett a rettegett félmilliós lánc 120-ba cserélve ami egy sima szíjas motor cseréje 5 évente, ezen meg 10 évet kibír a lánc. Való igaz 20-at kéne neki, szóval tényleg szarok, csak nem feltétlen úgy.
A kokszból még semmi nem jött elő pedig sima benzinnel van hajtva, igaz én nem ezres fordulaton baszom az édesanyámat benne, mint egyesek, hanem benzines motor benzinesként van használva, hiába jön meg a nyomatékcsúcs 1700-ra. User error a motorhibák több mint fele.A VW, Skoda stb. népautókba rakott TSI-ből volt sok jó, a mostani 1.5 kifejezetten jó, de a harmadik széria is már nagyjából hibamentes volt sokkal inkább 200 ezer fölött futnak, mint 80-at. De már a második széria is simán vehető, ha nem retkek használták előtte. Ennek a szériának az első generáció hibasorozata adta meg a védjegyét, meg mert a második és harmadik is csak egy facelift lett nem komplett újratervezés.
Ugyanezért köpik le a DCI-t pedig semmi baj nincs velük, csak a második szériának a nagyteljesítményű motorjai, meg az első széria fele ami másfajta befecskendezőt kapott azok szarok voltak és akkor a fél internet már leköpi az összeset, olyanok is akik elvileg Renault szakértők a jutúbon, de közben láthatóan f.szt se tudnak róla, ilyen a Marcello is, de pár napja a Varga Tibor meg a sok Totalcar szakértő is írja a faszságait. Az ilyeneket messze kerülni kell, sajnos pont ők adják az internetes vélemények alapját, mert őket olvassák, de ez nem egyenlő ők is értenek hozzá legjobban főleg mivel elfogultak is. -
szebe
addikt
Anyáméknak annyira bejött 16 évig a Fabia, hogy Kamiq lett az utód. Eddig nem bánták meg.
Ismerősöm egy kivétellel (MK4 Mondeo) konszerneket hajt cégesként, most jár talán a hatodiknál. Ha annyira tré lenne, nem azt kérne valszeg.
Szóval van azért ellentábáborNyilván nem fogom isteníteni ettől, mindegyiknek megvan a baja, én ezért nem húzok konkrét márka felé.
Minden autó money-drain, csak nem mindegy milyen mértékben. Meg aztán van az a szint, amit nem pénzben mér az ember, hanem idegszálakban.
-
KROK640
nagyúr
Az egyik dolog, amiért nem sietek vele, mert pontosan tudom, hogy az onnantól egy folyamatos money drain lesz, ha úton akarom tartani, de ez kb bármilyen veteránra, sőt, mai autóra is igaz. Még akkor is ha mondjuk csak 3-4 éves.
Ami a tudást és az akaratot illeti, van két unokatesóm, autószerelő mindkettő, bár az egyik nem abban dolgozik, de a másiknak műhelye van. Mellesleg náluk láttam először amerikai autót még a '80-as években egy 1956-os Buick Caballero-t. Ők pont az '70-es '80-as '90-es évek autóin "szocialázlódtak". Emellett van egy rakás ilyen-olyan szintű amerikai autós haver, és az OT-s W123 tulaj is.
Az egyik ok amiért jóa retro kocsi, hogy nem hibakódok, diagnosztikai szoftverek, elcseszett frissítések, és tonnányi elektronika határozná meg az autóm életét. (Zsolti haverom tavaly decemberben vett egy 2024-es Transportert, utaztam is benne Miskolc-Debrecen távon, de az autó elcseszett szoftver frissítés miatt majdnem többet volt szervízben mint úton --- egy új autó sem biztosíték semmire, pláne, ha ilyen bonyolult) Az sem baj, ha nincs canbus, sőt, én előnyként fogom fel.2007-ben egy W123-al jártam meg a Debrecen-Kijev-Donyeck köröcskét, és teljesen értékelhető volt. (Nem mellesleg jó volt, mert mai napig emlékszem Mar'inka-ra meg Chasiv Yarra (az tetszett), de a történelem jelen állása szerint egyik sem lesz egyhamar látogatható)
2 éve Ausztriából hazafelé karácsony előtt vagy 3 nappal, az 1200km-es utat meg egy VW T1-el tettük meg. Valójában sokkal hosszabb volt az út, mert "ismerd meg Ausztriát" mozgalom keretében jöttünk kis utakon. Ausztria kellős közepén sötétedett ránk, majd a komplett első világítás elment elektromos probléma miatt. Kis b*szom sötét hegyiutakon korzóztunk pár km-t (halálra rémítve minden szembejövőt) amikor is megálltunk sikeresen. A tulaj és a nője 1 óráig szerelték a kocsit az út szélén, de lett első világítás, és mehettünk tovább. Tatabánya közelében a hegyekben meg alaposan eltévedtünk, de sebaj, kellett is egy kis szellőzés, mert akkor meg felfőtt a motor. (BTW a fűtés az első 3 órában olyan volt, hogy télii kabátban is reszkettem, mire Tbányára értünk meg pólóban is szakadt rólam a víz, és odakint meg mínuszok voltak). Aztán beértünk BP-re, az eredeti tervhez képest 6+ órás késéssel, de nem siettünk sehová, élveztük az utat
Egyébként a társaság jó volt, és egy igazi élmény volt ez is, pedig ritka kényelmetlen egy verda volt.
Eléggé sok régi autós tapasztalatom van, mert imádom őket. Az 1963-as Mercury volánja mögött nagyon otthon éreztem magam, az 1965-ös Impalat pedig bevállanám napira is
Aztán majd kiderül mi lesz, nagyon nem sietek a projecttel, főleg, hogy még kell hozzá pénz is, szóval ez még nem holnap lesz, hanem leghamarabb is év vége felé, de lehet, hogy csak jövőre.
-
KROK640
nagyúr
Igen, ezzel tiszában vagyok, (azért köszi a listát) mert én is megteszek évente párszor egy ekkora utat, egyébként ettem már meg vasaló swiftben is. Sőt, Citroen C3-ban (első gen) és Grand Puntoval is (na az komolyan szar volt cuccokkal telepakolva, bár ott meg a társaság volt jó)
Nem véletlen W123/124 vonalon gondolkodom, de azért még más sincs kizárva, de ez a fő csapás irány.
#124159 szebe : jah, fent van az áruk
-
KROK640
nagyúr
Természetesen amcsi nagy vad lenne az igazi cél, de az a komplett project jegelve van most határozatlan időre
Hogy mi lenne? Már említettem szerintem, hogy W123/W124 vonalon gondolkodom erősen. A baj az, hogy jó lenne, ha kombi lenne, ezzel a piac 98%-át máris kiejtettem, ha ragaszkodok ehhez. Ha ehhez megnézem a jelenlegi keretemet, akkor marad összesen négy autó, de ebből az egyik halottas, a másik három pedig ... finoman szólva sem bíztató, de legalább jó messze vannak. A vége az lesz, hogy elengedem a kombi dolgot, de még az is lehet, hogy lesz egy vasaló Swift aztán annyi XD
(vagy olyan leszek mint a VGA-mnál, és lesz egy Oldsmobile Vista Cruiser az 1970-es évekből)
-
Persze, határ fos az egész, csak nincs jobb. Amit megosztasz, azt se dobja fel senkinek.
Szerintem a Fb. is felvásárolja a konkurrenciát.@mefistofeles, Pikari : A lesz*rás az egy megoldás
Van amúgy olyan feed @opr, ami az ismerőseid tevékenységét tartalmazza csak, csak nem lehet betenni alapértelmezettnek.
Amúgy pl. nekem az a kb. 350 ember, annak a 90%-át tényleg ismerem, sokkal beszélek is valamin át. Meg az oldalamat követik kb. 500-an. -
KROK640
nagyúr
Sajnos rengeteg reklám meg kéretlen videó és ilyesmi árasztotta el az oldalt. Nem segít, hogy sokan mindenféle like portálok tartalmait és egyebeket osztogatnak meg, és elfelejtik azt, hogy az oldal valójában mire lett kitalálva.
A sok trash között elvész a lényeg
A feednek eleve arról kéne szólnia, hogy az ismerősökkel mi van, illetve maximum a kit ismerhetek? (bár én ezt is külön menüponttal oldanám meg).
Reklámnak meg klubnak semmi keresnivalója sincs a feedben. (reklám mehetne oldalra, a klubboknak meg külön menüpont)Vannak ismerőseim akiket elás a facebook. Ha közvetlenül rákeresem látom mi van, de jártam már úgy, hogy az illető közben megházasodott, gyereke lett, 8× profilképet váltott, és minderről semmit sem tudtam amíg meg nem néztem direktbe a profilját, mert a facebook az elmúlt 5 évben egyetlen karaktert nem hozott róla, akár 50-60 like-os bejegyzéseit sem. (így a 3 éves házasságához és a 1,5 éves gyerekéhez egyszerre, de megkésve gratulálhattam).
De ugyanez fordítva is igaz, volt már olyan, hogy olyan ismerősöm akivel napi kapcsolatban vagyunk napok múlva tőlem tudott meg valami eseményemről/történésemről amit mellesleg kiraktam facebookra, és kapott mondjuk 20-30likeot meg 4-5 hozzászólást, de az ismerősömnek meg sem jelent. De voltak olyan bejegyzéseim is, amik simán csak eltűntek a süllyesztőben, megkockáztatom, hogy senkinek sem jelent meg.
-
Alusky
senior tag
Itt pörög rendesen 20 fölött, a 20 alattiak viszont tényleg kihaltak.
A régi képek használata alatt a középkorúak lelki problémáit értem inkább, hogy nem merik elismerni saját maguknak sem, hogy eljutottak, "megöregedtek" odáig és díszelegnek a még 10 évvel korábbi fiatalosabban és szebben kinéző képeiken.
-
BiP
nagyúr
kapcsolattartásra, kivel mivan-ra legyen használva... szerintem azt ma már kb senki nem csinálja facebookon. Insta, esetleg tiktok, ilyesmi megy ma már.
Szerintem ez lesz a generációs szakadék. Mert hogy én nem fogok instát meg tiktokot használni, főleg ilyenre, az tuti.
Nálam ez a 2 platform a magamutogatók meg influenszerek, a tiktok meg emellé még a barmok platformja, átlagember használja ezeket posztolásra meg kapcsolattartásra? Nem is tudtam, hogy lehet olyat velük egyáltalán...Hcl: +1
-
Ismerőseim, meg én is szoktak azért dolgokat kirakni. Mondjuk én oda is szerelős postokat inkább. Meg van egy page-m, oda a képeimet, de mivel nem fizetek nekik, alig van nézettsége
De különben jó példája egy sokkal több mindenre használható platform letrashelésének, ami ott folyik.
Insta, Tiktok, szerintem ezek kb. semmire nem jók. -
KROK640
nagyúr
Az ultra sorozatban sajnos ez is áldozatul esett
persze úgy volt eladva, mint egy mennyire pozitív változás, meg hogy semmi hátrányt nem jelent, mert ott a sok kis mag. Így egy 24 magos (8 nagy 16 kicsi mag) CPU immár 24 szálas, 32 helyett.
Azt "várom" mikor lesz az, hogy már csak 1-2 nagy mag, aztán azt is elfelejtik -
KROK640
nagyúr
Akkor megvenném a CPU-t mert valamennyi gyorsulást szerintem okozna ennek a vGAnak is.
Amikor anno a Phenom 9500 mellett kicseréltem a HD3870X2-t előbb HD4850-re, majd azt HD4890-re akkor teljes megdöbbenéssel tapasztaltam, hogy a három kártya között semmi sebesség különbség. Persze, mert a CPU egyiket se hajtotta ki közelről sem.
majd amikor az I3 4330 jött, akkor a HD4850 rögtön 2× annyi FPS-t adott minden játékban, a HD4890 meg 3× annyit.
Mikor a GTX950 mellől kicseréltem a I3 4330-at egy I5 10400F-re, akkor a GTX950 megtáltosodott és kb minden játékban 2× annyi FPS-t adott.
1440P-ben talán nem, de alacsonyabb felbontáson nagyon számít az is, hogy a proci mit tud.Egyébként meg a helyedben vennék egy RTX3060 12GB-ot használtan, az nem drága és ott a 12GB VRAM. Na meg RT is meg DLSS is van. Vagy ha AMD kell és drágábban, akkor valami 6700/6800XT-t.
"egy arban van a 9070XT-vel, akkor meg nem kerdes, hogy 9070XT kell" - ez meg a másik
-
Pikari
veterán
Szerintem a felső vezetőség hibája a kialakult helyzet. Nem értik meg, hogy kik veszik, és mire/hogyan akarják a felhasználók a termékeket használni.
Sok tekintetben a múltban élnek, például tegyük fel, ha "irodai" intel gépet akarsz, akkor ilyen vacak 1.5 gigahertzes i5-öket, két magos pentium G-ket akarnak rád sózni, amiknek a facebook/libreoffice megfelelő sebességű betöltésébe is már gyakran beletörik a bicskája, ráadásul nem szabványos atx házakban vannak, hogyha megdöglik benne valami, akkor cserélni se lehessen.
És ha el is találják valahol, hogy na bizony megfelelő órajel, 6 mag, akkor meg 8 giga ramot raknak mellé, ami kb annyira elég, hogy elindítod rajta a windowst, meg megnyitod benne a böngészőt 3 lappal, a thunderbirdet, máris tele van szinte az egész ram, a gép rendesen be van lakva. Persze ram foglalatból szigorúan kettő van rajtuk, és örülhetsz, ha a randomra belepakolt ram egyáltalán elindul bennük.
Persze ez részben nyilván valahol a gyártópartnerek hibája is, de minden alapvetően az inteltől függ, hogy milyen processzorokat gyárt és milyen célokra gyártja azokat, aztán ezek közül a dizájnok közül a partnerek válogathatnak a gép megtervezésekor. De ez ma már eléggé versenyképtelen, és idejétmúlt. Ezek nem képesek kiszolgálni ezek azokat az igényeket, amikre hivatottak. Irodai célra is inkább valami 4 ghz fölötti turbóval ellátott, 4 de inkább 6 magos termék illik, erre az amd-nél ott vannak a ryzen 5-ök, amik sokkal jobban le tudják fedni ezt a fajta piacot.
Ha meg kifejezetten munkaállomás címszó akarsz gépet venni, ott már valami 4, 6, esetleg 8 magos csodát kapsz, amellett ott van a csodálatos 8-16 db energiahatékony mag egy jó tíz évvel ezelőtti teljesítményszínvonallal és mindezt 5x annyiért, mint az előző kategória, úgy, hogy ez a fajta felhasználás nem igényli ezeket a fajta magokat.
És akkor lehetne menni a végtelenségig, hogy épp melyik kategóriába miért nem jó az intel.
-
Pikari
veterán
Alapvetően a technológia meglenne az intelnél, viszont az innovációik nagyon rossz csillagzat alatt születnek. Például az E magokat desktop rendszerekben erőltetni, ráadásul vagy 10et a processzorba rakni, ez példa nélküli inkompetenciára utal a vezetőség részéről - mintha olyanok akarnák diktálni az irányt, akik sosem írtak még programot. Nem kiszolgálni akarják az igényeket, hanem megváltoztatni, diktálni - egy minden tekintetben alsóbbrendű termékpaltettával.
-
KROK640
nagyúr
Ezt megértem. Én ezt a gépet 3 évre terveztem eredetileg, de kicsit sem sajnálom, hogy még most is bőven jó, mert van helye a pénznek máshol is.
2005-ben azt csináltam, hogy vettem nagyker áron gépalkatrészeket összeraktam belőle egy jó kis Pentium D850-öt feltoltam 4GHZ-re, pár napig örültem neki, majd eladtam. A hasznot eltettem, és épült a következő ilyen gép ... Na ezt előadtam jó párszor, és mivel "tesztelés céljából" mindegyiket megtartottam pár hétre, - bezzeg ha eladtam 1-2 napon belül készült az új - ezért állandóan volt itthon egy napi gépemnél sokkal jobb gép, és mivel úgyis azokon nyomultam, természetesen kellemesen egy fillért se költöttem az Athlon XP-re, a napi gépemre. Aztán jött a számtech bolt, igaz h 2007-ben kapott egy VGA-t a gép, meg 2009 elején még egy kis RAMot, de egyszercsak 2009 nyarán rájöttem, hogy egy durván elavult gépem van, ami nagyon csereérett. Na akkor nem esett jól egy teljesen új gépet kitokolni a nulláról. Viszont örülök neki, hogy így lett, mert így mai napig megvan az Athlon XP is
(amit helyette vettem? Nos, az már messze jár, sőt az utódja is messze jár, és annak az utódját hajtom). Az egyetlen közös komponens azzal a géppel az, hogy ugyanabba a házba van benne most is minden, amit akkor 2009-ben kezdtem el használni.
-
KROK640
nagyúr
Valamiért úgy emlékeztem, hogy neked valami 64GB RAMos csúcs géped van, bár lehet, hogy az a céges.
Egyébként nem rossz ez ami neked van. Nálam 10400F + 32GB RAM + RTX 3060 12GB van jelenleg, és azt kell mondjam, hogy FHDban teljesen jó. A turbo OFF mellett is simán élvezhetően megy a Spiderman 2 is, bár pont az a játék ami már nem a tükörsima 60FPS, hanem be-be esik akár 48-ra is. Igaz, ami igaz, hogy nincs DLSS sem. Ahhoz képest, hogy eredetileg 3 évre terveztem ezzel a konfiggal, már lassan 5 éves, és ha méllyen elgondolkodok, akkor rájövök, hogy perpill csak a bugie vinne egy fejlesztés felé, mert amúgy egyébként ami van még ki sincs hajtva teljesen és így is elég.
Valószínűleg a te 2-es utadat fogom járni én is, mert ebbe ugyan még belemenne 11th I7, meg akár 128GB RAM is, de sajnos(?) az I7-en kívül semmi másra nem érné meg ugrani, az meg olyan rohadt drága még most is, hogy felejtős. De van még (igaz most öcsémnél) egy RTX3080 is, meg turbo, meg OC, szóval ha szorít a cipő, akkor még van szerencsére ingyenes opcióm is.
-
KROK640
nagyúr
Gigabyte lapokkal nekem is igencsak kedvezőek a tapasztalataim. A 4th gen gépem alatt 7 évig ment, és menne most is, ha az új tulaj nem nyírta volna ki.
Asrockal nincs bajom, a jelenlegi lapomat (Asrock B560M Pro4) imádom, nagyon jól néz ki, és mindent is tud ami nekem érdekes, és az ára is jó volt. A 12th gen gépben is Asrock van, Z790 Pro RS. Azzal sem volt még semmi bajom.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Spórolós topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- iPhone topik
- Bevonják az AI-t az atomreaktorok építésébe
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W10 I CAM I Garancia!
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Honor 200 , 8/256GB , Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest