- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Yettel topik
- Poco X3 NFC - minden, ami kell
- Zeiss triplakamera az új Vivo V60-ban
- iPhone 17 képernyővédő üvegek mutatják meg a méretkülönbségeket
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Mobilarena
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én simán, alapos teszt után.
Ezek a legszarabb hibák, amikor valami néha meghal, de akkor annak megfelelően kell kezelni, egyrészt egy 500-as m.2 az én fogalmaim szerint nem kis pénz, másrészt ha nem 100% hogy rossz, akkor miért dobnám ki?
Illetve, a nem inkompatibilis, nem hibás cuccokkal is előfordulnak mostanában parajelenségek, amilyen jó minőségűek a minél gyorsabban fejlesztett szoftver és firmware elemekSzóval döntsd el, hogy akkor mi hibás, kb. évente dobhatnál ki mindent
Ld. még azok a Compaq P3-as lapok, amikben a hibás SD ramok teljesen jól mentek
@tatabike : "Szerintem a Xeonnál a proci dönti el, hány magot használ, nem az alkalmazás. "
Mikrokód+kernel. Meg nem véletlenül van pl. a Speedstep sem.". Kicsit összeszedtem magam vga-ügyileg, ideje eladogatni.
"
Van pénz lóvéraKb. mint a pózolj pénzzel, csak itt egy köteg videokártya lenne a kezedben
ON
Ez itt a Jackass, és most meghirdetünk egy kókányolt, de amúgy frankón működő telefont áron alul...
(Természetesen a hirdetésben szerepel, hogy mit csináltam rajta.) -
Akula
őstag
Hát belül azért nem ilyen elegáns 😶🌫️
Egy csomó íves bordát kellett kivágnom ami a levegő útját irányította a bolti szűrőn ketesztül, meg a ventilátor csapágyfészek is bonyolult volt. Lépcsős rezgővágót kellett vennem hozzá és utána még mennyit csiszolgatni, hogy sík legyen a felfogatás az alaplapnak. Szóval belül trágya
De kívülről semmit nem érezni belőle. Köszi! -
Mindenki azt hiszi, hogy nagy cucc, közben tök logikus az egész és egy pont után már ráérez az ember. Egy IC-t leforrasztani és kiolvasni elég alap dolog, de már erre sincs ember, ami nem megy scriptkiddie üzemmódban az bonyolult és fújj-fújj... De legalább ontopic, mert hülyét kapok, hogy hirdetik a szervizt, de nem vállalják el. Ezért nekem kell ezt is kitalálni, meg összecsipegetni az információkat.
-
Ugyanezt előadták. VCDS megmondta, hogy valami hőmérséklet szenzor a párologtatónál köszönt el. Pár ezer forint és 1 óra szentségelés, mert az A oszlop burkolatát is le kellett bontani, hogy ki tudjam cserélni a gázpedál mellett. Nem hülyéskedek, tényleg ennyire kretén a megoldás.
Ugyanez ECU programozásban. Most leforrasztottam az EPROM-ot, mert nem hiszem el, hogy nem tudják programozni. Már csak az adaptert kell legyártanom, de hétvégére az is meg lesz és égetek egy sajátot.
-
-
-
Astroboy
őstag
Szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy egy 2006-os Micrában nincs zónákra osztva a klíma.
Ebből kiindulva mindkét oldal közös nyomócsövön kapja a hideget.
Ezt továbbgondolva, a levegő áramlását 3 dolog gátolhatja:
- lezárt-eltört lamellák/rostélyok az utastérben - banális tudom, de azért ellenőrizd,
- le/szétcsúszott csövek az anyós lábtérnél, ahonnan a levegő indul és osztásra kerül,
- valami bekerült a csatornába, és gátolja a levegő útját - ez a legnehezebb eset, de mielőtt szétkapnátok a műszerfalat szerezzetek egy endoszkópos kamerát, és az utastérből támadjatok... -
Pikari
veterán
A chatgpt generáió csodalényei
Annyi sincs már ezekben, hogy "bocsi, nem tudom, hogy mi baja ennyiből, de szétcsavarozzuk és megnézzük, hátha tehetünk valamit".
És a röhej, hogy a hiba ennyiből az esetek komoly részében ki is derülne, sőt, talán javítani is tudná.
Mint ahogy vudielen mondaná, 80% of success is showing up.
-
-
Egy nagyobb autónál még több energiát lehetne megtermelni. A teteje lehet vagy 4 nm amivel 800W pek simán elérhető, a kicsi kocsinál ennek a felével számoltam kb.
A csatacirkálóm hasonló méretű. Plugin és az átlag fogyasztása 2 liter alatti, mert ahogy kell minden megállásnál megy a töltőre. Városban el lehet vele császkálni, a 100 paci még ezt is elviszi, ha nem akar száguldozni az ember még országútra is elég. Egy érdi emlekedős mókában viszont már érezni, hogy bevérzik a szeme.
TaaT: Belenéztem és szokás szerint szakmailag-műszakilag nem hozzá értő. Amit felhoz példának az pont a butaság kategória. Nem körbe kell rakni, baromság, mert a függőleges alig fog termelni. Elég, ha a most divatos nagy üvegtető helyére kerül a napelem, az nem fog többe kerülni, mint egy skyroof vagy hasonló cseréje, ha jön a jég vagy a Kamaz hátulról. Nameg azt elvárni, hogym indent megtermeljen erős butaság, ez inkább arra lenne jó, hogy nyáron pl. a klíma fogyasztását teljesen ellensúlyozza és még kicsit támogassa a jobb fogyasztást. Sokkal egyszerűbb és műszakilag működőbb, mint ahogy a benzineseknél 1%-os fogyasztáscsökkenésért küzdenek kérdéses eredményekkel.
-
Egyszer kiszámoltam, hogy egy kis autó tetejét ha napelemmel fednék be és mindig csillaggarázsban állna, akkor évi kb. 1500-1600km távot lehetne megtenni a termelt energiával. Városi autócskánál ez több, mint az átlagos futás 10 százaléka. Kicsit másként számolva: nyári napokon 25 km-ert kitermelne.
-
-
KROK640
nagyúr
Szerintem ez alkati kérdés is (genetika).
Emlékszem, hogy tizen éves és huszonéves koromban alig bírtam elmozdulni a 60kg-ról, ha sikerült is, akkor csak lefelé. Úgy 10 éve kezdődött, hogy már hízni is tudok. Eleinte örültem neki, de most így 88kg-san basszus, már annyira nem jó, 80 körül szeretnék lenni.
Ausztriában volt olyan 2 hónap, hogy 8kg ment lePiálni már én is sokkal kevesebbet mint fiatal koromban. Az egyik nagy attrakcióm az volt, hogy sosem voltam másnapos, meg eléggé jól is bírtam, aztán emiatt volt egy időszak mikor egészen meredeken toltam neki. De érdekes mód akkor sem híztam különösebben, bár megjegyzem, hogy talán akkor sikerült először felfelé átlépni a 60kg-t.
-
Attól nem lesz már drágább a lap, hogy +1 3,3v stabi. Ráadásul a chipset, platform 1,8, 1,05V, meg ilyenekről megy, szóval a 3,3 meg az 5V-al se vagy kisegítve, úgyis kell még tápáramkör a lapra. Meg a proci VRM-je aminek van ára, meg komolynak kell lennie.
Szerintem az ATX-nek is így kellett volna nekiállni.Ha a 12VO lapok drágák, azt én a gyártóknál keresném...
-
-
Top cat
addikt
Gyönyörű lesz, ha elterjed. A táp nem lesz olcsóbb attól, hogy csak 12V-s ágai lesznek, de az alaplap biztos drágább lesz, a plusz elektronikák miatt.
-
-
-
-
KROK640
nagyúr
Uh, nem csodálom, én ezt nem is mertem volna.
nekem általában utasként kész rémálom mire telekocsival Bregenzbe érünk, bár ebben benne van az, hogy ide-oda is megyünk, így az 1210km az telekocsival még sosem volt 1600km alatt. A legrosszabb 2022 novemberi odaút volt, akkor hajnal 4-kor indultunk, és 23:30 fele értünk Bregenzbe. Na ott már nagyon kivoltam. A legszebb az volt, hogy másnap reggel 5-kor(!) lehetett kelni, mert 6-ra bent kellett lenni a munkahelyen. Rögtön egy laza 12 órával indítottam is.
A második nap 8-nál még marad valamicske használható a napból. Mikor legutóbb Ciprusról repültem haza, hajnal 2-kor rakott le a gép Pesten. Ott elmentem haverhoz, aludtam kicsit, meg kajáltunk, és utána go vonat, bármennyire is fáradt voltam. Még némi kerülővel is (Debrecenben rakott le az IC) itthon voltam délután 2 fele. Még gyorsan elmentem a boltba (tök üres hűtő ugye), és tök jó volt, hogy még maradt használható idő a napból.
Van amikor hazafelé a Bregenzi távot is ketté vágom és Pesten alszok egy havernál, bár abból szokott az lenni, hogy akkor nem is két hanem három napig tart a hazaút, mert akkor be kell iktatni mindig egyéb programokat is. Legutóbb mondjuk mikor beestem hozzá, akkor ezt kibekkeltem, beestem hozzá este 11-kor azzal, hogy hajnal 2-kor megy a telekocsim tovább. 4 után kirakott a ház elé, én meg voltam olyan állat, hogy feljöttem benyomtam a gépet, kinyitottam egy üveg bort és nekiálltam gamelni XD Aztán 8-9 fele reggel meg elmentem a boltba, és nyomtam tovább a napot mintha csak korán keltem volna
-
-
szebe
addikt
Ezt úgy hogy egyedül te vezettél?
Jó persze Csalagútban meg itt-ott lehet pihenni közben, de azért na.Ha megyünk a franciákhoz síelni (~1200-1300km), ott is van 2-3 sofőr/autó.
A Szlovén kiruccanást letolom egyedül, az 600 környéke, de utána már használhatatlan vagyok aznap. -
KROK640
nagyúr
Hát ha kicsit másképp alakult volna, akkor azt tudtam volna mondani, hogy két főt esetleg eltudok szállásolni egy éjszakára Bregenzben, de azóta másképp lett, szóval ez felejtős.
De egy szuszra tényleg sok lehet. Béla haverom csinál olyanokat, hogy Debrecen-Grenoble pl egy nap alatt egy OT-s Mercivel. -
KROK640
nagyúr
ÓÓÓ, ne félj, nekem is lesz jelenésem júliusban Veszprémben (hazajön egy régi fiatalkori haverom egy rövid időre Bangkokból), akkor remek lesz 2-3 napért kétszer átutazni az országot, barátnőm kedden közölte, hogy "nyárra nagy terveim vannak veled" (bármit is jelentsen ez
) és még azért létezik meló is stb.
Szóval fogalmazzunk úgy, ha jársz Debrecenbe vagy a faluban, és a csillagok úgy állnak, akkor esetleg ... Én se gondoltam nagy dolgokra, max 1 órára. De ha nem fér bele, hát nem fér bele, majd látjuk, én is csak korlátozottan tudok rugalmas lenni.Azért Londonból szép lesz idáig vezetni kocsival ...
-
Cuki vagy, köszönöm szépen, de veszek egy 5600-at a hétvégén
Egyébiránt sztem simán megér 40-et, az azért egy erős, 8/16-os proci. Kb. 10700k szint, ha jól emlékszem.
#125416 Pikari
Na az is egy jó cucc. Tweakerek egyik nedves álma kb. Bár én megragadtam annál, hogy belövöm az EXPO-t vagy az XMP-t, attól függően, melyik gyártó procija, és a többi ügyeskedést hanyagolom. -
Top cat
addikt
Ebben a hsz-ben van a link.
-
Értelmes ember->luxus
"Olyan nincs, hogy nincs kompromisszum, a kérdés csak az, hogy pénz, hely, kényelem, megbízhatóság, karbantarthatóság tengelyeken merre csúszkálunk.
"
Az új cucc ilyen felhasználásra nekem lassan már a "boltból kihozási felár
És ja, hosszabb távra Android tablet is heroinárban van, iPad meg 6 év... De az ára is -
"Az egy eldobhatós fos, ha meghal 2 év múlva, akkor meghal, "
Majd 5 év múlva még mindig azt akarja használni :SHa nem akarnak mindenből újat, akkor nem lett volna ennyire se drága, és ment volna a használt üzleti laptop is. 100 körül az is meglett volna.
"Vagy kap ilyen műanyag zsanéros nyeklő nyakló kalap szart, de olyanhoz én nem adom a nevem az fix."
Az hülyeség is lett volna."úgyis jobb, office meg iroda meg ilyesmi asztali géppel. "
Androidon ez nem "rosszabb" hanem a teljes szívás :S -
KROK640
nagyúr
Ez így teljesen olyan mint amilyen döntést én hoztam volna egy ilyen esetben.
Hivatalosan 11th gen I3 nincs, bár a 10105-öt sokan tartják annak (de hivatalosan 10th gen refresh). Ráadásul ezt a gépet akár 6C6T-re is fel tudja húzni 32GB RAMmal, ami még nagyon sok évig elég lesz neki, ha nem akar játszani (de egy jó VGAval még arra is elég lenne jó ideig) -
-
Ja, csak ez még mindig nem valami rettenetesen sok pénz, az a baj :S
Elméletben amúgy ez jól néz ki, de gyakorlatilag valahogy egyre kevésbé látni, hogy olyan sokan jól élnének.@F.E.K.: Havernak ezt szolgáltatócég "cég", 1 tulaj meg 3 alkalmazott csinálta, a tulajnak van 3 cége, azok között rotálja az embereket, néha elküldi őket pár hónap munkanélkülire, aztán felveszi a másikba, addig se kell utána fizetni.
A tulaj jól él, az a lényeg.@KROK640 : " Aztán ismerek olyant is, ahol a polgármester "játékpénzt" fizet nekik ami csak a boltjába levásárolható"
NAV likes this -
Villanyszerelő az 1 "hiány szakma", a nettó 400 ott a legalja fizu. (ahol nem adnak ennyit, az 1 nagyon szar hely lehet)
Medián ~600 bruttó az reális lehet, persze ennél lehet jóval kevesebbet keresni, Pest és a gazdagabb városok eléggé felfelé húzzák ezt a számot.
A leírásod alapján bérben én akkor komolyabb irodista vagyok (igaz kb. csoportvezető helyettesnek megfelelő pozícióval), és nem Debrecen, ott azért több a fizu mint itt Szolnokon.
-
KROK640
nagyúr
Na most képzeld el, amikor abba szocializálódsz bele, hogyha sokat dolgozol sincs pénzed, meg ha keveset akkor sem.
Mikor 2007-ben a heti 6-7 napot dolgoztam, pont ezt éreztem, hogy jobb lenne ha inkább kevesebb pénzért több szabadidőm lenne. Csak ugye nagyon nem volt mese, mert egyedül tartottam el a szüleimet meg az öcsémet, és a családi kassza úgy működött sajnos, hogy mindig pont akkora lyuk volt rajta, amennyit meg tudtam keresni.
Nagyon sajnálom, hogy fiatalon emiatt sosem volt pénzem, és rengeteg élményből meg olyan dolgokból maradtam ki ami a haveroknak természetes volt. Ugyanakkor részben ez a probléma tett világlátott emberré, mert eljött az az idő, amikor én osztottam be mindent, és akkor az volt az első gondolatom, hogy menjünk oda ahol gyorsabban jön a pénz. Plusz motivációnak meg jó volt, hogy azt már magamnak keresem. -
envagyok
veterán
Én is hasonlóan gondolkodom.
Inkább próbálok okosan spórolni a költségeken, mint széthajtsam magam több fizetésért. Ugyanott vagyok végsősoron, csak több időm jut a családra.
És azért aki 12 órázik vagy 6-7 napot gürizik hetente, se ideje, se energiája nincs még azon is agyalni. Pl. egy autószervíz is lehet kárkaszervizben 600k, vagy engedményes alkatrésszel, jó szerelővel 200k -
gyulaszu
senior tag
+Alusky
Mondjuk a többletet érdemes öregkorra (gyógyszerre) tartalékolni. És a magasabb jövedelem több nyugdíjat is eredményez és pont akkor kell majd kiegészítés/megtakarítás, hogy valamennyire szinten lehessen tartani az életszínvonalat.
Ezt persze nem a heti 6-7 napos munkavégzésre írom...
Hanem ha heti 40 órában lehet többet keresni. -
-
koby11h
őstag
Pontosan. Nem köteles kiszolgálni sem, bármikor megtagadhatja és ki is utasíthat a helyiségből mint tulajdonos. Ha nem teszel eleget, akkor még rendőrt is hívhat.
Szerk: Úgy értem ha valaki nem tartja be az intézmény szabályzatát vagy nem úgy viselkedik ahogy az elvárható.
-
KROK640
nagyúr
Az enyém szerint. Ha nyitok egy boltot, éttermet, akármit, ahová embereket akarok beengedni, akkor az közösségi tér lesz.
Úgymint, hogy a köznek, a vásárlóknak van. Értem én, hogy a cég tulajdona amúgy, de azért egy boltban fotózni nem olyan mint egy random ember lakásában.
Persze simán lehet, hogy hibás a felfogásom, de egyszerűen nem látom okát annak, hogy miért ne lehetne fotózni. -
KROK640
nagyúr
Ez marha jó, mikor elkezdtem olvasni sejtettem, hogy fordított grafikont kellett volna csinálni
Egyébként vannak idiótaságok :
pl nekünk van egy managerünk, neki a költség csökkentés a mániája. tavaly karácsony előtt vasárnap délután odajött hozzám (mikor ki sem látszottam a melóból konkrétan a logisztikának segítettem mert elúsztak), hogy menjek haza, mert a cég spórolni akar a béremen. Mondtam neki, hogy ha tényleg spórolni akarnak akkor maradok, mert ketten vagyunk egy két emberes munkára ami egy emberrel drasztikusan lelassul (ilyen két embernek 1 óra, de egynek már 4 jellegű).
Hazaküldött. És ki maradt? Manfred a 25 éve ott dolgozó műszakvezető, aki mindezek miatt eleve háromszor annyit keresett mint én, és mivel vasárnap volt, mindezt még duplázták is neki. És hát neki is 4 óra kellett a feladatra (amit ketten 1 óra alatt megcsinálunk), így neki végül 24 egység bért fizettek ki, míg ha én maradok akkor kettőnket megúsznak nyolc egységből (vasárnapra nekem is dupla, így két egységet számoltam rá) lévén egy óra alatt végzünk. De a manager boldog volt, hogy az én két egységnyi béremet megspórolta. -
-
-
-
-
quailstorm
félisten
Hát igen, már a harmadik munkahelyemen vagyok ezen jelenség miatt. Előző projecten is volt olyan, hogy nettó baromságot kért az ügyfél. Mi helyette az igazi okot, a tech debtet és elbaszást akartuk megoldani ami már amúgy is ott volt a backlogban évek óta. Drágább de végleges megoldás.
Írtam spike-ot, hogy felderítsük a darázsfészket, mielőtt belenyúlunk.
Arra nincs idő! Csak kezdjétek el és csináljátok. Kb. olyan nyomást rakott ránk mint ha release hajrá lenne. Lett is belőle 2 felmondás, pár zsákutca, egy elcseszett release és utána még 1 hónapig fixeltem azt a fost.
Aztán megint sikerült összekapni azon, hogy ami az én szakterületem, azon én másképp képzeltem el a research sorrendjét meg az implementációt (illeszkedjen már a korábban kiadott dolgokhoz az API ha már public) és sikerült megint összekapni a PO-val. Eredmény: csinálhattam meg egyedül a PO munkáját is majd felmondtam én is.
Én voltam a 17-ik ember aki ezen ügyes manager miatt mondott fel, mert egy régi motoros vezeti listán.Ész, pénz, gazdaságosság nem számít, csak a lojalitás meg a kussolás. Meg a felelősség kenegetése, hárítása.
Persze a mostani helyen se jobb egy centivel sem a helyzet, de egyelőre nem rajtam csattan.
Úgyhogy annyi a tanulság, hogy lelkiismeretesen dolgozni csak akkor szabad, ha a tiéd a project/vállalkozás. Multiban csak egy csavar vagy és ha túl jól dolgozol még szálka is lehetsz a menedzsment szemében.
-
KROK640
nagyúr
-
KROK640
nagyúr
"vagy azért, mert ezen (is) sikerült költségcsökkenteni zseni módon" - pontosan ezen vagyok kiakadva én is.
Szinte nem hiszem el, hogy ne lehetne belerakni egy autóba akár egy pár éves I3-as CPU-t, - vagy uram bocsá' akár I7-est is -, 16GB RAMmal, ami szerintem kb bármilyen infotaiment rendszerhez bőven overkill lenne.
Manapság egy új autó 8-10Milláról indul, de eléggé könnyű tizensokmillára vagy még magasabbra felugrani, nehogy már egy pár tízezer forintos CPU meg 10 ezer forintos RAM legyen már a korlát. (ami ráadásul nagy tételben biztos, hogy olcsóbb is lenne)
Mert piszkosul eltudja rontani az élményt, ha szaggatnak a rendszerek. Ráadásul jövő álló lenne, ha jön a frissítés és növekedne a hardverigény, akkor van tartalék a rendszerben.
Szinte hihetetlen, hogy elégtelen futásra is rábólintanak sokan, mire gyártásba kerül. Vagy akkor valami nagyon korai verziós szoftver megy rajtuk, aminek még kb nulla a gépigénye? Mondjuk túlméretezni akkor sem ártana. -
-
Nem vödör csavar. Ez egy jó autó, gyenge hardverrel és arra indiai minőségbiztosítási elvek alapján összecopy-pastelt szoftverrel. Az utóbbit ha lehetne orvosolni, akkor nem lenne vele gond. Pl. az óracsoporton megjelenített térképet hanyagolnám, mert szaggat, vagy legalább nem kapcsolnám vissza kb. 15 perc után, hiába választ mást a felhasználó. Igen, hiába állítok be bármit ez képes visszaváltani a defaultra.
Up!: Városban kicsi, elég fürge, nem egy szenvedés, mint a kis elektohonya Dália. 250km-ert elmegy egy töltéssel, ami elég 1 hétre. Igénytelen, de 1 óra után már jól esik kiszállni belőle, főként hátulról. Elöl többet is ki lehet bírni.
-
KROK640
nagyúr
Mint írtam baj az, hogy ezek ott kezdődnek, ahol az én jövő beli keretem végződik, és amiért már egész jó van W123/124-ből.
Egyébként most ugrott be, hogy pár éve (2017 körül) jöttem én Pestről Debrecenbe Lexusal, talán pont IS200 lehetett, arra emlékszem, hogy vadi új autó volt, konkrétan pár órával korábban jött ki a szalonból, rendesen új autó illata is volt. -
KROK640
nagyúr
Körülnéztem Lexus ügyben, abból a keretből amit W123/124-re szánnék abból tizen-huszon éves IS200-asok jönnek, és még azokból sem nagyon van választék.
Ráadásul az autó nálam olyan mint a nő : lehet akármilyen praktikus, ha nem áll fel rá a farkam, akkor a fene megetette. És hát az IS200-ra nem nagyon volt mocorgás... de azért megjegyzem.Toyotából a Prius jöhetne szóba, a 2003-2009 közötti (XW20) (egy időben volt szerencsém autózni azzal is), ott van olyan szög amiből ha félhomályban hunyorítva nézem, akkor még majdnem tetszik is.
Genesist próbáld ki. Tavaly rengeteget láttam egyet, eléggé megtetszett. (Anno ha emlékszel nem is értettem, hogy minek kellett neked a BMW)
-
Felejtsd el, ez csak a máz. Van benne valahol eldugva egy praktikus nagy szedán amit telilapátoltak sok-sok, meg még annál is több szar megoldással. Ha ezeket kiszednék, vagy rendesen megoldanák, mint mondjuk, hogy a napi számláló néha ne tűnjön el két szoftververzió között, akkor még jó is lehetne, de nem az. Arteonhoz is volt most szerencsém. Annyi a véleményem, hogy a szárnyas nyílt nem cserélném el rá.
Az elektromos Up! egy olyan kis autóra épül ahol még nem akartak csodát tenni. Kulccsal indul, rendes kéziféke van és az anyaghasználat bár kopogós, szürke, durva, de nem fog nyúlni, koszolódni, szétmállani stb. A középkonzol tetején meg van egy tartó a telefonnak, ha az fagy vagy lagol, akkor lehet cserélni.
-
KROK640
nagyúr
Nekem a VW passatról (2020) elég jó tapasztalatom van, és meg kell hagyni, hogy baromi jól néz ki, minden szögből.
De amúgy igazából amerikai autókról jóval több tapasztalatom van mint EU-sokról.A japán autókat az egekig felszokták magasztalni, pedig sokaktól olvastam már, hogy semmivel sem jobbak mint az EU-sok.
De már csak érdekelne, te mit javasolnál heti 1-2 használatra mint autót?
-
Ne higgy a látszatnak. Az csak az átverés. A hibalista hosszú és felettébb bosszantó. Itt nyöszörög, ott zörög, amott szivárod és rendszeresen lefagy, szaggat. A szerviz tehetetlen, de legalább drága. Ugyanakkor a konszern belüli Fel!, aminél nem akartak csodát tenni, meglepően klasszikus autóként viselkedik a hajtáslánc ellenére.
-
-
Alusky
senior tag
A TFSI az Audi ott meg arra gondolt a konszern akinek telik a márkára annak telik szerelőre is, legtöbbször valóban ugyanaz a motor, de a hozzávaló alkatrész kicsit más. Így lesz egy VW 300 ezres javítása egy Audinál másfél milla a semmire. Ja meg persze nem Youtube felszopott nagyarcú okoskodó szerelőhöz kell járni 30 ezres órabérben, amikor manapság majdnem nulla a többlettudásuk, mert már nem szerelnek semmit csak kiveszik meg beteszik az alkatrészt és PDF alapján sorrendben, nyomatékkal, fokkal, leírással elvégzik. Gyakorlatilag legóznak. Hát erre képes egy falusi is 8 ezres órabérben. Nekem így lett a rettegett félmilliós lánc 120-ba cserélve ami egy sima szíjas motor cseréje 5 évente, ezen meg 10 évet kibír a lánc. Való igaz 20-at kéne neki, szóval tényleg szarok, csak nem feltétlen úgy.
A kokszból még semmi nem jött elő pedig sima benzinnel van hajtva, igaz én nem ezres fordulaton baszom az édesanyámat benne, mint egyesek, hanem benzines motor benzinesként van használva, hiába jön meg a nyomatékcsúcs 1700-ra. User error a motorhibák több mint fele.A VW, Skoda stb. népautókba rakott TSI-ből volt sok jó, a mostani 1.5 kifejezetten jó, de a harmadik széria is már nagyjából hibamentes volt sokkal inkább 200 ezer fölött futnak, mint 80-at. De már a második széria is simán vehető, ha nem retkek használták előtte. Ennek a szériának az első generáció hibasorozata adta meg a védjegyét, meg mert a második és harmadik is csak egy facelift lett nem komplett újratervezés.
Ugyanezért köpik le a DCI-t pedig semmi baj nincs velük, csak a második szériának a nagyteljesítményű motorjai, meg az első széria fele ami másfajta befecskendezőt kapott azok szarok voltak és akkor a fél internet már leköpi az összeset, olyanok is akik elvileg Renault szakértők a jutúbon, de közben láthatóan f.szt se tudnak róla, ilyen a Marcello is, de pár napja a Varga Tibor meg a sok Totalcar szakértő is írja a faszságait. Az ilyeneket messze kerülni kell, sajnos pont ők adják az internetes vélemények alapját, mert őket olvassák, de ez nem egyenlő ők is értenek hozzá legjobban főleg mivel elfogultak is. -
szebe
addikt
Anyáméknak annyira bejött 16 évig a Fabia, hogy Kamiq lett az utód. Eddig nem bánták meg.
Ismerősöm egy kivétellel (MK4 Mondeo) konszerneket hajt cégesként, most jár talán a hatodiknál. Ha annyira tré lenne, nem azt kérne valszeg.
Szóval van azért ellentábáborNyilván nem fogom isteníteni ettől, mindegyiknek megvan a baja, én ezért nem húzok konkrét márka felé.
Minden autó money-drain, csak nem mindegy milyen mértékben. Meg aztán van az a szint, amit nem pénzben mér az ember, hanem idegszálakban.
-
KROK640
nagyúr
Az egyik dolog, amiért nem sietek vele, mert pontosan tudom, hogy az onnantól egy folyamatos money drain lesz, ha úton akarom tartani, de ez kb bármilyen veteránra, sőt, mai autóra is igaz. Még akkor is ha mondjuk csak 3-4 éves.
Ami a tudást és az akaratot illeti, van két unokatesóm, autószerelő mindkettő, bár az egyik nem abban dolgozik, de a másiknak műhelye van. Mellesleg náluk láttam először amerikai autót még a '80-as években egy 1956-os Buick Caballero-t. Ők pont az '70-es '80-as '90-es évek autóin "szocialázlódtak". Emellett van egy rakás ilyen-olyan szintű amerikai autós haver, és az OT-s W123 tulaj is.
Az egyik ok amiért jóa retro kocsi, hogy nem hibakódok, diagnosztikai szoftverek, elcseszett frissítések, és tonnányi elektronika határozná meg az autóm életét. (Zsolti haverom tavaly decemberben vett egy 2024-es Transportert, utaztam is benne Miskolc-Debrecen távon, de az autó elcseszett szoftver frissítés miatt majdnem többet volt szervízben mint úton --- egy új autó sem biztosíték semmire, pláne, ha ilyen bonyolult) Az sem baj, ha nincs canbus, sőt, én előnyként fogom fel.2007-ben egy W123-al jártam meg a Debrecen-Kijev-Donyeck köröcskét, és teljesen értékelhető volt. (Nem mellesleg jó volt, mert mai napig emlékszem Mar'inka-ra meg Chasiv Yarra (az tetszett), de a történelem jelen állása szerint egyik sem lesz egyhamar látogatható)
2 éve Ausztriából hazafelé karácsony előtt vagy 3 nappal, az 1200km-es utat meg egy VW T1-el tettük meg. Valójában sokkal hosszabb volt az út, mert "ismerd meg Ausztriát" mozgalom keretében jöttünk kis utakon. Ausztria kellős közepén sötétedett ránk, majd a komplett első világítás elment elektromos probléma miatt. Kis b*szom sötét hegyiutakon korzóztunk pár km-t (halálra rémítve minden szembejövőt) amikor is megálltunk sikeresen. A tulaj és a nője 1 óráig szerelték a kocsit az út szélén, de lett első világítás, és mehettünk tovább. Tatabánya közelében a hegyekben meg alaposan eltévedtünk, de sebaj, kellett is egy kis szellőzés, mert akkor meg felfőtt a motor. (BTW a fűtés az első 3 órában olyan volt, hogy télii kabátban is reszkettem, mire Tbányára értünk meg pólóban is szakadt rólam a víz, és odakint meg mínuszok voltak). Aztán beértünk BP-re, az eredeti tervhez képest 6+ órás késéssel, de nem siettünk sehová, élveztük az utat
Egyébként a társaság jó volt, és egy igazi élmény volt ez is, pedig ritka kényelmetlen egy verda volt.
Eléggé sok régi autós tapasztalatom van, mert imádom őket. Az 1963-as Mercury volánja mögött nagyon otthon éreztem magam, az 1965-ös Impalat pedig bevállanám napira is
Aztán majd kiderül mi lesz, nagyon nem sietek a projecttel, főleg, hogy még kell hozzá pénz is, szóval ez még nem holnap lesz, hanem leghamarabb is év vége felé, de lehet, hogy csak jövőre.
-
KROK640
nagyúr
Igen, ezzel tiszában vagyok, (azért köszi a listát) mert én is megteszek évente párszor egy ekkora utat, egyébként ettem már meg vasaló swiftben is. Sőt, Citroen C3-ban (első gen) és Grand Puntoval is (na az komolyan szar volt cuccokkal telepakolva, bár ott meg a társaság volt jó)
Nem véletlen W123/124 vonalon gondolkodom, de azért még más sincs kizárva, de ez a fő csapás irány.
#124159 szebe : jah, fent van az áruk
-
KROK640
nagyúr
Természetesen amcsi nagy vad lenne az igazi cél, de az a komplett project jegelve van most határozatlan időre
Hogy mi lenne? Már említettem szerintem, hogy W123/W124 vonalon gondolkodom erősen. A baj az, hogy jó lenne, ha kombi lenne, ezzel a piac 98%-át máris kiejtettem, ha ragaszkodok ehhez. Ha ehhez megnézem a jelenlegi keretemet, akkor marad összesen négy autó, de ebből az egyik halottas, a másik három pedig ... finoman szólva sem bíztató, de legalább jó messze vannak. A vége az lesz, hogy elengedem a kombi dolgot, de még az is lehet, hogy lesz egy vasaló Swift aztán annyi XD
(vagy olyan leszek mint a VGA-mnál, és lesz egy Oldsmobile Vista Cruiser az 1970-es évekből)
-
Persze, határ fos az egész, csak nincs jobb. Amit megosztasz, azt se dobja fel senkinek.
Szerintem a Fb. is felvásárolja a konkurrenciát.@mefistofeles, Pikari : A lesz*rás az egy megoldás
Van amúgy olyan feed @opr, ami az ismerőseid tevékenységét tartalmazza csak, csak nem lehet betenni alapértelmezettnek.
Amúgy pl. nekem az a kb. 350 ember, annak a 90%-át tényleg ismerem, sokkal beszélek is valamin át. Meg az oldalamat követik kb. 500-an. -
KROK640
nagyúr
Sajnos rengeteg reklám meg kéretlen videó és ilyesmi árasztotta el az oldalt. Nem segít, hogy sokan mindenféle like portálok tartalmait és egyebeket osztogatnak meg, és elfelejtik azt, hogy az oldal valójában mire lett kitalálva.
A sok trash között elvész a lényeg
A feednek eleve arról kéne szólnia, hogy az ismerősökkel mi van, illetve maximum a kit ismerhetek? (bár én ezt is külön menüponttal oldanám meg).
Reklámnak meg klubnak semmi keresnivalója sincs a feedben. (reklám mehetne oldalra, a klubboknak meg külön menüpont)Vannak ismerőseim akiket elás a facebook. Ha közvetlenül rákeresem látom mi van, de jártam már úgy, hogy az illető közben megházasodott, gyereke lett, 8× profilképet váltott, és minderről semmit sem tudtam amíg meg nem néztem direktbe a profilját, mert a facebook az elmúlt 5 évben egyetlen karaktert nem hozott róla, akár 50-60 like-os bejegyzéseit sem. (így a 3 éves házasságához és a 1,5 éves gyerekéhez egyszerre, de megkésve gratulálhattam).
De ugyanez fordítva is igaz, volt már olyan, hogy olyan ismerősöm akivel napi kapcsolatban vagyunk napok múlva tőlem tudott meg valami eseményemről/történésemről amit mellesleg kiraktam facebookra, és kapott mondjuk 20-30likeot meg 4-5 hozzászólást, de az ismerősömnek meg sem jelent. De voltak olyan bejegyzéseim is, amik simán csak eltűntek a süllyesztőben, megkockáztatom, hogy senkinek sem jelent meg.
-
Alusky
senior tag
Itt pörög rendesen 20 fölött, a 20 alattiak viszont tényleg kihaltak.
A régi képek használata alatt a középkorúak lelki problémáit értem inkább, hogy nem merik elismerni saját maguknak sem, hogy eljutottak, "megöregedtek" odáig és díszelegnek a még 10 évvel korábbi fiatalosabban és szebben kinéző képeiken.
-
BiP
nagyúr
kapcsolattartásra, kivel mivan-ra legyen használva... szerintem azt ma már kb senki nem csinálja facebookon. Insta, esetleg tiktok, ilyesmi megy ma már.
Szerintem ez lesz a generációs szakadék. Mert hogy én nem fogok instát meg tiktokot használni, főleg ilyenre, az tuti.
Nálam ez a 2 platform a magamutogatók meg influenszerek, a tiktok meg emellé még a barmok platformja, átlagember használja ezeket posztolásra meg kapcsolattartásra? Nem is tudtam, hogy lehet olyat velük egyáltalán...Hcl: +1
-
Ismerőseim, meg én is szoktak azért dolgokat kirakni. Mondjuk én oda is szerelős postokat inkább. Meg van egy page-m, oda a képeimet, de mivel nem fizetek nekik, alig van nézettsége
De különben jó példája egy sokkal több mindenre használható platform letrashelésének, ami ott folyik.
Insta, Tiktok, szerintem ezek kb. semmire nem jók.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Elemlámpa, zseblámpa
- TCL LCD és LED TV-k
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7410 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Vállalom FRP Lock os telefonok javítását ingyen kiszálással és akár helyszíni javittással
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 7000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest