Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Na de ezt mondtam hogy erre alkalmatlan. Veszek egy autot, beleulok, en nem "irok ala" semmifele EULA-t, mert nekem mar nem fog feljonni a figyelmeztetes. Vagy csak kolcsonkapom ismerostol egy hetvegere, akkor me'g az se jatszik hogy ugyis reset (ami nalunk is kb. csak a radiobeallitasokat reset-elte... meg tan a napi szamlalot is kulon kellett, mar nem emlekszem, de azt se hiszem hogy az EULA-ra kulon gondoltak hogy az elfogadottsag resetelodjon).
Masreszt meg ha el KELL olvasni es ezt leirja a szoveg elejen, akkor szerinted nincsenek elegge vedve attol, hogy nem OK, hanem "lapozz" gomb van az aljan, vagy auto lapozodik es a masodik oldalon van csak az OK?
Mind1, szerintem tultargyalva. Inkabb e-autozzunk -
pengwin
addikt
Az EULA nem azért van ott, hogy téged vagy az autó mindenkori sofőrjét bármiről tájékoztassa, hanem azért, hogy a gyár bevédje vele a szebbik felét.
Dokumentációt írok, és teli van értelmetlen hülyeségekkel a szövegünk, amiket jogi okokból kell belerakni a dokumentumokba, hogy a cég tudjon rá mutogatni, mondván ők szóltak...
-
Reggie0
félisten
Nyilvan megoldhato, csak meg mindig nincs aki kifizetne. Azert egy multinal kicsit mas a fejlesztes menete, akik csinaljak a kezelofeluletet valoszinuleg sosem talalkoznak az idegen nyelvek tobbsegevel, az elkeszul egy masik reszlegen. A visszacsatolas pedig baromi lassu, egy ilyen kenyelmi dolog pedig eleg alacsony prioritasu hiba, akar evekig is eltarthat mig lecsapodik valahol.
-
axioma
veterán
válasz
#06658560 #174 üzenetére
OK, visszatertunk a lenyegre. Most ez olyan tajekoztato ami engem erdekel, vagy olyan amit kotelezoen az arcomba kell nyomjanak? Ha engem erdekel, akkor nyilvan lapozok vagy megvarom a lapozodast (es igen, ha uj auto nem ismert szoveg akkor en megnezem, teny az eula-kat - foleg amikor gyenge angolom volt es nem atombombarol kell donteni - nyilvan nem, de a papiron elem tolt szerzodeseket, szolgaltatoi papirokat elolvasom, boven atlag feletti odafigyelessel). Ha az a lenyeg hogy OK-zzam le, akkor meg _rossz_helyen_van_, mert nem vezetonkent dobja ki, csak egyszer, tok mind1 hogy lapozos vagy nem, jogi jelentosege nincs.
Szoval tovabbra se ertem az indoklast, miert ne lenne megoldhato. Raadasul azzal, hogy magyarul/nemetul tobb karakter, attol meg a tartalma, a vezeto altal raforditott ido kb. azonos, milyen alapon nem mind1 a formatum? -
axioma
veterán
válasz
#06658560 #169 üzenetére
Mi koze ennek az eula-hoz? Mert ami bekerult peldaszoveg azon nem latszik hogy random tajekoztatonal tobb lenne. Tevedek? [Nem is latnam ertelmet az autoban eroltetni az elfogadast, nem az az egy vezetoje lesz annak a kocsinak orokre, aki elso uzembe helyezeskor talalkozik vele...]
-
-
dabadab
titán
"PC-n ugyan igy problema tud lenni meg mindig a karakter kodolas/ekezetek kezelese."
Mondjuk lehet, hogy el vagyok kényeztetve a Linuxszal, ahol mindenki kb. tizenöt-húsz éve átállt az utf-8-ra, de ez pont nem szokott gond lenni.
A gond inkább az, hogy rendes technikai fordítot baromi nehéz találni: az átlagfordító nem érti a technikai szöveget, aki meg érti, az meg általában nem tud fordítani (vagyis nem képes arra, hogy egy idegennyelvű szöveget, amit amúgy ért, képes legyen épkézláb magyar mondatokban visszaadni). -
Reggie0
félisten
Nyilvan vannak kivetelek, de eleg csak visszagondolni a korai mobiltelefonok magyar nyelvu menuire. Teli roviditesekkel, logikatlan/ertelmetlen szavakkal. Egyszerubb kezelofeluletu eszkozoknel meg mindig bele kell ferni x karakterbe, es akkor megy az izzadas a lokalizalassal. PC-n ugyan igy problema tud lenni meg mindig a karakter kodolas/ekezetek kezelese.
-
Uzi74
senior tag
Ha nem túl vastag a kabát akkor valószínűleg nem okoz problémát, ha vastag kabát akkor más lehet a helyzet (jó, akkor pontosítsunk, Európában), lásd az alábbi ADAC teszt: [link] Alapvetően nem az övfeszesség a probléma, hanem hogy máshol fekszik fel az öv (felnőtteknél is)
-
dabadab
titán
"Arrol mar nem is beszelve, hogy a legtobb szoveg google translate-tel keszul, amit meg biztos ami biztos alapon egy kinai korrekturaz, tehat tobbnyire szar is. Jo reggelt kivanok, ez megy mar 30 eve a szoftveriparban"
Kb. tíz évvel ezelőtt dolgoztam egy fordítóirodának, ami az IBM dolgait fordította magyarra, ott mondjuk egészen biztosan nem ez volt, az teljesen profi módon működött. -
Reggie0
félisten
válasz
jaffa 2843 #162 üzenetére
Pont ezt mondtam: informatikaban minden termek ilyen, az idegen nyelvbol csak a problema van. Nyilvan nem fizetnel meg tobbet az autoert, hogy egy ujrairt magyar UI-t kapjal. Neked is rossz lenne, ha az evi 10-100 auto arara kene leosztani a fejlesztes dijat. Igazabol ok errol annyira tehetnek mint mi. Tessek ugy fejleszteni a magyar nyelvet, hogy ne okozzon fejfajast ha lokalizalni kell ra. Sajnos a fillerbszas es szivatos nyelv ezt eredmenyezi. Mindenhol a vilagon.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
jaffa 2843 #157 üzenetére
Pontosan. Jo lenne mar felfogni, hogy a szoftvereket alapvetoen nem magyarul keszitik, tehat ha van egy adott szovegnek adott terulet kijelolve, akkor oda kell besuriteni a forditast a lokalizacio soran. A feluletet ugy tervezik, hogy az alapnyelvvel(altalaban angol vagy nemet) toltik fel es meretezik. Egy kis szaros orszag miatt nem fogjak ujraprogramozni az egeszet. Arrol mar nem is beszelve, hogy a legtobb szoveg google translate-tel keszul, amit meg biztos ami biztos alapon egy kinai korrekturaz, tehat tobbnyire szar is. Jo reggelt kivanok, ez megy mar 30 eve a szoftveriparban.
-
-
axioma
veterán
Ket dolgog miatt nem tudok igazat adni abban, hogy ettol veszelyes:
1. amcsi, ahol nem is hasznalnak sokszor ovet, a legzsak(!) ugy van idozitve, nem ugy mint EU-ban, ahol az ov lassitasa bele van szamolva
2. ki mondta hogy laza ovvel megyek? en pont az vagyok aki akkor van bekotve ha erzem az ov huzasat (es mellesleg nem pufajka a kabat sem)
+1 gyerek ki tud igy esni, mert boven van hozza ter, de a felnott nem, mas a geometria -
-
Reggie0
félisten
válasz
jaffa 2843 #155 üzenetére
Attol meg, hogy szamitogepet szerelnek az autoba, az meg nem lesz auto, hanem egy szamitogep.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
jaffa 2843 #153 üzenetére
Mondjuk aki informatikai eszkozt magyarul hasznal, az meg is erdemli
-
-
Uzi74
senior tag
A kabátban vezetésnek biztonsági vetülete is van, a biztonsági öv-légzsák nem arra van időz-ítve hogy vastag kabátban vagy. Én fázós vagyok, de mindig leveszem indulás előtt, hamar bemelegszik az autó.
Itt mondjuk gyerekre van kihegyezve, de felnőttekkel is problémás.
[link] -
Kiskokó
veterán
válasz
voyager4.4 #148 üzenetére
Majd jön az önvezetés azt csá
(mármint mikor már kormány se lesz a kocsiban)
-
voyager4.4
senior tag
Az Isten mentsen meg az ilyen teljesítményű autók tömeges elterjedésétől.
Lelki szemeim előtt látom, ahogy a 18 éves, elkényeztetett politikusivadék beleb@ssza bármibe ezt a monstrumot.
-
axioma
veterán
válasz
sfdrakex #145 üzenetére
A pasik valoban szeretnek felvagni azzal hogy egy szal pulcsiban rohangalnak telviz idejen (meg persze sapka nelkul, aztan jon a meglepi hogy tobb a kopasz pasi mint no oregkorban), de en fazos nobol vagyok, szoval igenis feloltozom, es vezetek kabatban, annyi hogy telre van egy szo"ro:s kormanyvedom hogy az se legyen hideg
Mobilt meg nyilvan mindenre hasznalom, inkabb arra akartam utalni, hogy gyerekkoromban nem volt fel fokos hiszterezisre allitott homerseklet se otthon se a kocsiban, es az az igenyem nem nott ki. A netezes utkozben az viszont siman felmerult mint igeny. -
sfdrakex
nagyúr
Utcán parkol az autóm, de utálok kabátban vezetni, sőt nem is nagyon használok kabátot, csak póló és kapucnis pulcsi amit télen hordok, vezetni pólóban szeretek, így fűtés nélkül nem lenne komfortos
, sőt jól jön az ülésfűtés is. Nekem is volt kispolszkim, ettől még szoktam menni 80 nál gyorsabban, és a klímát is szeretem, meg az autóm többi extráját, mai abban nem volt. Okostelefont is csak telefonálásra használsz, tárcsázós appal, mert az első telefonod, még tárcsás vezetékes volt?
Klíma tud bajt okozni, jól kell beállítani a légbefúvókat, és a hőmérsékletet akkor nincs baj, ha magadra nyomatod okozhat sok gondot.
-
axioma
veterán
válasz
sfdrakex #142 üzenetére
Kinek mi a kenyelem, mi a megszokott. Hacsak nem garazsbol garazsba mesz vele, tehat kell az utcai homerseklethez oltozkodes, akkor nekem egyszerubb abban vezetni. Klima plane megszokas kerdese, az elso autom kispolszki volt, aztan valahogy nem kezdtem el hasznalni, sot nemregiben randa ketoldali tudogyuszim lett egy megfazasbol a ceges, pedig nem is utolagos takolmanybol klimazas miatt. Szoval mar csak ezert is kerulom. Na meg ritkan kozlekedek a nap kozepen, akkor a legkondis irodaban ucsorgok... reggel-este meg mar enyhebb.
Aki garazsbol garazsba megy, ott persze megertem, hogy kozte is tartani akarja a homersekletet. -
Kiskokó
veterán
Na mi történik itt?
Autós tesz ezen az oldalon ?
Meglepődtem, ha lesz időm végig olvasom.Mellékesen hagyom itt
Aki szerint az "Audi egy túlárazott Sokda" az még nem ült Audiban, vagy nem képes felfogni azokat a különbségeket amik vannak -
axioma
veterán
Latszik hogy nem vagy e-autos
A "beragadsz a dugoba" az pont ugyanannyi (sot inkabb kevesebb a kis sebesseg miatt) fogyasztas, mintha vegigzuhannal rajta 50-nel.
En 17 km-re lakom a munkahelyemtol, es tegnap sokat kerultem (3 utas lepakolasa kerulokkel, napkozben bankba elmenni), igy lett a 55km-em. Igaz, klimat eletemben 2x kapcsoltam talan osszesen, a sima ventillator meg nem viszi a megteheto km-eket lentebb. Telen volt hogy futottem - az elso par percben, nem folyamatosan, es meg mindig belefer.
Ha alapvetoen 8 orat dolgozol egy helyen, nem pedig az a munkad hogy szaladgalj a varosban, akkor eleg lesz a 100km. Meg ugye lehet tolteni, ha kiderul hogy evente haromszor pont olyan napod lesz. A videki ut az persze mas. -
pengwin
addikt
Én a XI. kerületen kerületen belül 2*7,5km-t bringáztam munkába és vissza.
Egyszer elmentem nagynénémhez, máris 48km volt a napi táv.
És ezek nagyon célirányosan tervezett útvonalak voltak.Szóval nem elrugaszkodott igény a városon belüli használathoz a 200km-es hatótáv. Bekapcsolod nyáron a klímát, kicsit beragadsz a dugóba, emellé esetleg nem csak 7 km-re laksz a munkahelyedtől, és máris kevés a 100km.
-
batai15
félisten
válasz
TheBikerider #137 üzenetére
Kolléga mégis hosszú komentek során próbált mindenkit meg győzni :)
-
Márton
nagyúr
És egy kinnthagyott tábla sebességkorlátozását már nem kell betartani? What? Változott a kresz?
-
Kinek mi a sok. Én már utálok vezetni.
Fiatalabb koromban, 20 évvel ezelőtt kb., kimentem a világból autóval, vagy motorral, de most már nem. Annyit megyek, amennyit muszáj. Nekem nem élvezet a vezetés, hanem már csak egy szükséges rossz.
Ne hidd, hogy nem tudom, mi az, egyhuzamban vezetni 16 órát pl., mert csináltam ilyet is.
Esetleg kényszerből tenném meg újra, de egyébként nem.
(Biztosan van még olyan, aki úgy van vele, mint én.) -
Uzi74
senior tag
Németeknél már most úgy van, ha 11KW-nál nagyobb töltőt akarsz otthonra telepíteni, csak akkor adnak engedélyt ha az támogatja a load balancing-ot - van rá egy VDE szabvány. Az meg hogy ki mikor töltsön lehet dinamikus árazással befolyásolni, ha az célod reggelre legyen tele a kocsi, neked mindegy azonnal vagy éjféltől kapod az áramot - ha meg sürgős fizetsz többet. Már most van olyan töltő (és áramszolgáltató), ami az áramtőzsdére van bekötve.
-
sfdrakex
nagyúr
Ember függő. Sok embernek a vezetés egy kényszerű dolog, azért vezetnek mert muszáj, stresszesen teszik ezt, számukra fárasztóbb is. Nekem pl szórakozás, imádok vezetni, persze elfáradok én is közben, de számomra nem stresszes, nem azért vezetek mert muszáj, hanem mert szeretek vezetni.
-
batai15
félisten
200km autópályán egyhuzamban sok ? What ? Vezettel már egy értelmeset ?
Tudod mi a sok ? Horvát vagy Montenegró az én peldamon 1000km durván meg 14 órás utazás . Na az a sok ! -
Igazad van. Mikor Norvégiában dolgoztam Eidsvollban (kb.2200km.), 3 óránként megálltam....
Egyszerűen majd meg bolondultam, hogy folyamat vezetek. Már előbb megálltam volna legszívesebben, de ez lett megtervezve, hogy 3 óránként kicsi pihi.Mondjuk egyszer volt olyan, hogy Lengyelországba indultam reggel 6-kor és másnap reggel 5-re értem haza, 2000km oda-vissza és 4-szer álltam meg. 2-szer pakolni, 2-szer tankolni. Azt a kínlódást...Soha többet nem csinálnám meg.
-
axioma
veterán
Tulmeretezes ugy ertve hogy a tervezetthez kepest nemigen megy, a konkret inverter tipust be kell jelenteni, es csak az lehet rajta amikor hozzak az oda/vissza vevot, raadasul ez osszefugg azzal is hogy mennyi vetelezesi teljesitmeny (igazabol amperszam) kell legyen nalad, amit nagyon nem olcson mernek (mar 10kW rendszerhez - sot mar 5 felett szerintem -kell 3 fazis, onnantol meg csak 16/25/32 lepcsok vannak, amperenkent es fazisonkent kb. 4500 plusz koltseg...). Mas kerdes, hogy a napelemek nevleges teljesitmenyet siman osszeadjak, ha a telepites iranya miatt sose lehet csucsterheles akkor is. Szoval a valos csucsot kb. sose kapja az inverter... vagy specko esetben az ev par napjan egy rovidebb ideig, ha egyaltalan nincs pont akkor felho.
-
ncc1701
veterán
Plusz, sokan nem tudják, de ha egy félvezetőt 20 fokkal jobban lehűtünk, akkor duplázódik az élettartama. Azaz rá kell akasztani egy pc ventit az inverterre.
Másik, h nem akkorát kell használni, amit ajánlanak, hanem rá kell dobni egy 50% plusz túlméretezést. Az jobban fogja bírni a kissebb terhelést. -
osztraksajt
őstag
Felesleges gúnyolódnod és személyeskedned, teljesen érthetően leírtam, külön bekezdésbe téve jelezve hogy a kettő nem összetartozik. De egyébként most jut eszembe, arra is volt példa hogy a nejem jött velem ilyen furgonos túrára, legalább volt idő nagyot beszélgetni amire sokszor a hétköznapokban már egyszerűen nem jön ki a lépés.
Bármily hihetetlen szoktam/tunk üzleti ügyben IS és nyaralási céllal IS Olaszországba járni. De ha nekem nem hiszed el nyugodtan kérdezz rá Bacsisra, (remélem az ő szava már elég neked) volt már többször is jövet-menetben beszaladtam/tunk hozzá.
-
nkmedve
őstag
"Szóval én sem dobnék rá 30M-t a kocsira, egyelőre villanyautót én is inkább városi használatra terveznék, arra viszont kiváló lenne.
"
Szerintem nagyjából egyetértünk a dolgokban, főleg a fenti idézetben. Én mivel városban nagyon keveset autózom így nekem nem mérvadó, de tény hogy arra már most teljesen jók ezek az autók. -
_Atesz
addikt
Egy Magyar-Horvát útról szólt alapban a diskurzus, azt lehet teljesíteni egy megállással, max 2. Szóval az a plusz 15-30 perc, nem olyan sok..
Persze aki sokat utazik nagy távra (mondjuk ingázik Ny-Német-Magyar közt), annak már nem olyan ideális.
Üzletembereknek (akik szintén sokat utaznak) megint nem ideális.
Ezeknél a plusz megállásoknál egyelőre sokkal nagyobb gondot jelent a töltőhálózat hiánya. Másik probléma lehet, hogy a téli mínuszokban csökken a cellák kapacitása, olyankor még annyit sem mész a kocsival..
Szóval én sem dobnék rá 30M-t a kocsira, egyelőre villanyautót én is inkább városi használatra terveznék, arra viszont kiváló lenne. -
Reggie0
félisten
Szerintem a foutas tokoles a legkevesbe faraszto, nem csoda, hogy a kamionosok egesz nap tudjak csinalni. 130-al palya, vagy 90-nel fout, tok ugyan az, nem nehezebb, mint egesz nap jatszni a szamitogepen, kb. koncentracioban is ugyan annyi. Egyiknel sem kell figyelni, csak nezni az elottem menot es kovetni. Mentem mar mind a kettovel egyhuzamban 1600km-et, es a nap vegi faradtsagot leszamitva meg se kottyan.
Viszont tettem meg ezt az utat 180-200 korul is 240 feletti csucsokkal, hat az sokszor farasztobb. -
nkmedve
őstag
Szerintem onnan indult ez az egész diskurzus, hogy az EV-ket autópályázás közben elég gyarkan és elég sokat kell tölteni. Még ha azt is vesszük alapul, hogy mindenki megáll 2 óránként 10-15 percre, az nem lesz elég az akku szinten tartására, tehát valószínűleg ezeket a megállókat sokkal hosszabbra kell tervezni ami már legtöbb embernek messze nem ideális.
Legális határ közeli autópályás sebességgel haladva még a legjobb EV-k sem igazán hoznak 300km-nél hosszabb hatótávot (a legnagyobb akkus Model S-el esetleg 400 kihozható, de reálisan az is inkább 350, mivel nem akarod teljesen 100%-ról 0-ra meríteni). Tehát jóformán minden 2 órában kell legalább 80%-ot tölts az akkuba, hogy elérj a következő pontig. A Model S esetén ahogy olvastam, a 150KW-os superchargerrel kb. 40 perc kell 0-80% töltéshez (20-100-hoz viszont jóval több).
Elég nagy különbség van aközött, hogy 10 percre megálsz WS/torna/kávé/cigi/stb. szünetre, vagy pedig leragadsz mindenhol fél-egy órára azért mert várod, hogy teljen az akku.
Szóval attól függetlenül hogy ki milyen gyakran szeret megállni, szerintem egyelőre még ideális esetben is (ugye Tesla S-ről beszéltem fennebb, és 150KW-os töltöállomásokról) elég körülményes a hosszabb autópályázás egy EV-vel, kell ez még fejlődjön hogy ilyen utakra is alkalmas legyen. -
axioma
veterán
válasz
atos19881101 #117 üzenetére
Emiatt kell a flexi rendszert venni, aminel nem az inverterben benne van az optimalizalo ami ezzel amugy is a minimumra megy, hanem a modern, kulso optimalizalos, ahol az inverter igy sokkal kevesbe kritikus (es draga) eleme a rendszernek, az optikra meg adnak 25 ev garit. Persze tul pici rendszer ezzel nem epitheto, de nem is az 5/10 evvel ezelotti telepitesek muszaki szinvonalabol kell ma kiindulni.
-
_Atesz
addikt
válasz
#24845312 #115 üzenetére
Lehet, hogy örömmel vezetsz, de attól még elfáradsz a figyelésben, koncentrációban. Egészségileg pedig nem tesz jót a folyamatos egy helyben ülés. Ez itt a lényeg. Ha megállnál 2-2,5 óránként egy 15 percre (kis torna, séta, 1-2 korty ital, wc, stb..), semmivel sem lenne kevésbé élvezetes az utazásod, ebben biztos vagyok, sőt, még jobban élveznéd.
-
#24845312
törölt tag
Erre annyit lehet csak mondani, hogy aki nem bírja, ő ne vezessen (sokat). Mindenki saját magán érzi, hogy mennyire fáradt, mennyire tud koncentrálni, stb. Nem egyformák az emberek.
Én szeretek vezetni, örömmel elindulnék bármikor bárhova Európán belül, akár most ebben a percben is. A legkisebb mértékben sem éreznék tehernek mondjuk egy Győr-Párizs, Győr-Thesszaloniki, stb., utat levezetni, sőt, imádnám minden egyes percét az elsőtől kezdve az utolsóig. Kb mint egy jó könyv, egy jó film, egy jó játék amibe ha belekezdesz, és nem tudod abbahagyni, mert annyira jó. Kikapcsolódásnak mondjuk én sem mondanám (egyiket sem), hisz folyamatos odafigyelést igényel, de ez szerintem elvárható az élet minden területén, legyen szó bármiről is. -
vicze
félisten
válasz
Csapoati #111 üzenetére
Minden nemű kijelzővel minding a erős napfényben való láthatóság a kérdéses. Mikor az alacsonyan álló nap rásüt.
Szerintem a kijelző láthatósága és tisztasága (már ha tiszta a tükröd) sose lesz olyan jó mint a sima tükör, és akkor a meghibásodási problematikát fel se vetettem.
Szóval futurisztikus meg minden, de hogy jó-e?
-
vicze
félisten
válasz
#24845312 #112 üzenetére
"Ha valaki számára a vezetés stresszes"
Szerintem az a normális ha valaki számára az, legalább X ideig amíg nincs gyakorlata stresszes a vezetés, mert akár emberéletekkel játszol és ez ott lebeg a fejedben.
Személy szerint utálok vezetni, mert csak A-ból B-be eljutás számomra és semmi élvezet nincs benne. Ettől függetlenül ha kell 5-6órát gond nélkül levezetem. Stresszt max. a skót felföld egysávosain szerpentinen ködben(ez mind együtt) érzékelem, de remélem ezt elfogadjátok hogy normális.Egy csöppet túl lett már fújva ez az eszmefuttatás.
Nem vagyunk egyformák, se fizikailag, se koncentrációban, aki bírja vagy élvezi vezessen nyugodtan 5-6órát nyilván van elég tapasztalata, hogy megítélje a saját képességeit, és hogy biztonságos-e.
Akinek pedig szüksége van a gyakori pihenőre nyugodtan álljon meg, és pihenjen és esetlegesen ne veszélyeztesse magát és másokat az úton dekoncentráltsággal vagy fáradsággal.Amúgy pl. sokaknak nem tanítják meg mennyire fontos helyesen beállítani az ülést és a kormányt, hogy hosszú úton is kényelmes legyen. Pl. mivel többen használjuk a kocsit, így nem minding állítgatom vissza ezeket mert munkába járás 20percéhez nem kényelmetlen, de 30perc után elég gyorsan észreveszem, hogy ez így nem lesz jó, mert elkezd nagyon kényelmetlen lenni. Pár minimális állítgatás és 6óra se gond.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Baltazár123 #102 üzenetére
Nincs ebben semmi hőstett, direkt írtam, hogy nem veszem ezeket rekordszámba, nincs ebben semmi rendkívüli szerintem. Nem tudom miféle stresszt jelent egyesek számára a vezetés, én valahogy ezt még nem tapasztaltam meg, pedig bejártam már szinte egész Európát. Ha valaki számára a vezetés stresszes, akkor inkább ne vezessen, mert az olyan idióták művelik azt, hogy orrba-szájba dudálgatnak, a fékre ugrálnak, üvöltöznek, stb., stb. Ha 1,5 óránként meg kéne állnom csak azért, mert egyesek szerint így a helyes, na az már tényleg stresszessé tenne. Túl vagyok a 4. X-en, és balesetet még soha nem okoztam, még csak egy kis koccanást se. Ha éhes voltam, tankolni kellett, wc-re menni, telefonálni, matricát venni, stb., stb., akkor úgyis megáll az ember, de csak amiatt megállni, mert már 1,5 órát levezetett valaki egyhuzamban (ami egy vicc időtartam), szerintem ez nem életszerű. Eleve ha lenyomsz 10-15 órát, más a fáradtsági szinted az út elején, és más a végén. Ha a vége felé megáll az ember ilyen időközönként, teljesen érthető, na de aki már az út elején is 1,5 óránként megállogat, ő az út végén már 5 percenként fog körülbelül, annak meg semmi értelme, akkor maradjon inkább otthon, ha ennyire életképtelen.
-
Csapoati
nagyúr
Ültem ilyenben a minap a Frankfurt IAA-n, hát le vagyok nyűgözve a beltérrel. Mondjuk a kiállítási darabnak nem volt klasszikus értelemben vett visszapillantója, hanem csak egy kamera volt a "tükröházba" beszerelve, aminek a képe az első ajtó műszerfal felőli végén volt. Elég futurisztikusnak hatott.
-
axioma
veterán
Ez mar nagyon off, volt jo irany ablakuveg-ugyileg, a Construman is voltak sok eve szoval magyar forgalmazos kontaktom is volt, de valahogy nem lett belole tomegtermek: http://www.eagfacades.com/Technologies/heat.html
Pedig kisebb suly, jobb hoszigeteles, kisebb vastagsag. Aztan megis eltuntek a sullyesztoben. En vevo lennek ra a mai napig... -
dabadab
titán
-
_Atesz
addikt
válasz
Baltazár123 #102 üzenetére
Így van, hiába kényelmes egy kocsi, akkor is kb. ugyanabban a pozícióban ülsz vezetés közben. Talán a masszírozós ülés egy picit jobb, de ott még mindig nem mozogsz.
Rendkívül monoton is tud lenni a vezetés autópályán, ha meg közúton mész, akkor folyamatosan figyelni kell, az meg fárasztó.
Ezt a sietést sem értem, eleve ha az ember nyaralni megy pl., nem az lenne a cél, hogy pihenjünk, jól érezzük magunkat? Aztán hogy kezdődik? Nyomjunk le x km-t megállás nélkül, rohanjunk..
Sportot űznek az egészből, aztán jönnek a tragédiák, a gyorshajtások, a stressz.
Amit még észreveszek, szinte mindenkinél, hogy nem kezdenek el időben készülni, megfelelő időt rászámolni a váratlan eseményekre, és ebből lesz egy késés.. Na, akkor jön elő, hogy gyors megállás, aztán nyomjuk gyorsan a nagy távot. Butaság, előrelátás hiánya, felelőtlenség. (mert ugye emberünk nem csak a saját életét, de az utazó többi emberke életét is kockáztatja, a forgalomban résztvevőkről nem is beszélve) -
axioma
veterán
1. Nyilvan valamikor lehet, de ugy altalaban nem igaz hogy lehetne, pl. a 120x150 ablakainkat meg se csinalnak uj keret/vasalattal sem 3 retegure, a suly miatt keptelenseg es hulyeseg is lenne
2. Az uvegfelulet annyival jobb szigeteltsege nem segit ha az ablakkeret meg nem a hozza'' tartozo jol zarodo, jo hoszigetelo es nagy benyulasu (marmint az ablak a keretbe) kiepitesu, a mostani nyilvan nem ilyen (1.4-es)
+1 ami megy tonkre, mert lathatolag ezt a sulyt se birjak, amint ki sikerult fizetni a napelemes kolcsonoket csereljuk full kiszerelessel 3 reteg kozepen felnyilo/buko ablakokra, rendesen eps-belelt ablakkeretbe, szoval ha mar hozzanyulunk akkor ugy hogy ertelme is legyen (fal 30nf+12EPS) -
axioma
veterán
válasz
Baltazár123 #97 üzenetére
Peldaul nalunk a ket auto ingazasa plusz a haztartas villanyszamlaban 45e korul plusz/minusz. Ezen felul fizetjuk a gazt (na ja, 2005-ben nem volt me'g elerheto aron passziv haz, sot 3 retegu ablak sem, aki most epit az nyilvan gazt se vezet az epulethez ha egy kis esze van).
A rezsibe szamold bele a benzint is, ha azzal jarsz, nalunk csak abbol heti 370km osszejon. Az 5 literes benzinfogyasztassal szamolva is kapasbol havi 30e Ft lenne.
Btw a 17kW-os (nagyon nem kicsi, 10-rol indultunk de ujraszamoltuk meg egyeb muszaki feltetelek miatt itt lett az optimum) napelemrendszert is 5M alatti aron vallaltak, elmu/szekrenycsere stb-kkel lesz picivel felette, es jelen allas szerint me'g felaron eladni is fogunk az arambol, bar ez fugg a tajolasi vesztesegtol. -
axioma
veterán
válasz
Baltazár123 #82 üzenetére
Ha jelenrol beszelunk, haztartasi kiseromure szaldos elszamolas miatt nincs tarolas de van ejjel is aram (pontosabban a halozat tarolja ha ugy nezed, bar a valosagban inkabb csokkented a nagy tavolsagu szallitast, mert amit te nem, azt a szomszedaid hasznaljak el); 18 ora az valoszinuleg csak normal konnektor volt (tesztelesre nyilvan nem vesz 3f fali toltot, a tulajnak/tartos hasznalonak az azert opcio). A bekerulesi ar az a napelemrendszer megvasarlasa.
Nyilvan valtozhat, onnantol elkezdik az emberek gyujteni a kiszanalt hibrid (esetleg elektromos) autok akkujat. -
Baltazár123
őstag
válasz
#24845312 #101 üzenetére
Az a gond, hogy mindenki valamiféle hőstettnek fogja fel, hogy egy menetben levezet nagy távolságot. Mondjuk a 70l-es passatokkal nem kunszt letolni 1000km-t vagy akár sokkal többet autópályán tankolás nélkül egyhuzamban. A kocsi bírja. A vezető meg csak hiszi, hogy bírja. A vezetés stressz és ez még akkor is így van, ha bemeséljük magunknak, hogy minket úgy egyébként pihentet a vezetés. Egészségügyi okokból és baleset megelőzési okokból is érdemes pihenni legalább pár perce 1,5-2 óra vezetés után.
Az nem hőstett, hogy mondjuk valaki letol egy ültében egy Budapest-Frankfurt távot, hanem nagyfokú ostobaság és felelőtlenség is egyben. Ahogy az sem hőstett, hogy valaki 8 órát tud a székében ülni munka közben, hanem valami egészen más dolog az, amit később az eü-vel kell megbeszélnie. -
#24845312
törölt tag
Családdal (nagyszülő, kisgyerek) biztos más lenne, ez tény.
Amiket írtam, ezeket nem veszem rekordszámba, ezek csak laza autókázások. Mi szlovének fele megyünk mindig, mert arra nincsenek fizetőkapuk, megveszem a matricát itt Győrben, aztán legközelebb meg a szlovén határnál, aztán kész, lehet menni megállás nélkül a tengerig (Koper). Onnan meg csak egy köpés (kb 20 km) akár Olaszország, akár Horvátország. Tehát a magyar határtól számítva 2,5-3 órán belül a tengernél vagy, értelme nem lenne szerintem megállni. Eleve amikor volt még Győr-Budapest buszjárat, az is kerek 2 órás menetidővel ment, de a Budapest-Makó vonalat is megjártam sokszor busszal még 2000 környékén, és az is 4 órás út volt.
A 4251 km-es útnak csak az eleje volt húzósabb, mert az egy Győr-Thesszaloniki volt egyhuzamban, ami majdnem 1200 km (csak tankolni álltunk meg, pár perc kaja, aztán nyomás tovább, hogy még világossal odaérjünk). -
_Atesz
addikt
válasz
osztraksajt #98 üzenetére
"Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 "
-
Baltazár123
őstag
100e havi rezsi? Miben laksz te, egy kastélyban? Egy kb120nm ház, külső fal szigetelés nélkül a legdurvább -20 fokokban volt kb 50e a gázszámla egy hónapban, amiben a fürdés is benne van. Nyáron meg 3-4e forint maximum. Áramszámla 10e per hó mondjuk, ha légkondit számolok, akkor legyen havi 15e forint mert nem kell egész évben hűteni. Az 5 millió az én esetemben röpke 20-25 év, de akkor nem számoltam azzal, hogy az 5 millió mennyit kamatozna közben. Te vagy érdekelt vagy ebben mert ezt árulod vagy szereled vagy megvezettek, de nagyon.
-
_Atesz
addikt
válasz
#24845312 #88 üzenetére
Egyet kellene megértsetek (de úgy látom nem fog menni), hogy nem az átlagot képviselitek. Pláne családdal nem mennének a rekordok.
A cikkben pedig Magyar-Horvát út volt említve egy seggel, az kb. 500-550km Pestről számolva. Mindehhez képzeld hozzá a családot..Amúgy utánaszámolva 6 nap alatt 4200km az napi 700, 2-3 megállással, simán jó lennél villanyautóval is, szóval nem hangzik durvának.
-
rezsije 0Ft/hó
Hát ez azért nem így szokott menniNem szoktál sokkal nagyobbra méretezni a napelemek kapacitását, mint a ház fogyasztása. Ha minden villanyos, akkor télen masszívan mínuszos. Kb. hatoda akkor az egy nap alatt megtermelt áram, mint nyáron. És akkor mindent villannyal kell kifűteni éjjel-nappal... Nyáron nem termel meg annyit, hogy az a téli időszakot fedezze.
-
pomorski
őstag
Köszi a tesztet!
-
sfdrakex
nagyúr
Aki telerakja a tetőt, főleg újházon, az mindent villanyosra csinál, fűtést is. A napelemekkel ha a rezsije 0Ft/hó, akkor egy téli szezonban, azonos méretű gázzal fűtött házhoz képest simán havi 100 ezer marad a zsebben. Legyen 100 ezer egy panel, tegyen fel 30 darabot, az 3 millió, egyéb költségekkel legyen 5 millió. Havi átlag 40 ezres spórólással 10 év alatt jön vissza az 5 millió.
-
dabadab
titán
"10 év után, ha visszafizette az árát"
Én még nem láttam olyan valós számítást, ahol ez a tíz év tényleg összejött volna és ez NAGYON erősen alapult arra a feltételezésre, hogy a masszív állami támogatás továbbra is rajta lesz az átvételi áron (és de, változhat, már most felröppentek ilyen pletykák, hogy a kormány tervez valami ilyesmit).
De mindenesetre az "ingyen" az sehogy sem jön ki, az legfeljebb önámításnak jó. -
ncc1701
veterán
válasz
Baltazár123 #85 üzenetére
Nem nagyon fog változni, EU nagyon nyomja, németeknél/osztrákoknál pokoli sok napelem van a háztetőkön.
De persze nyilván nem fog így maradni, állam bácsinak a jövedéki adó nagyon zsíros falat, megéreznék, ha kimaradna.
-
ncc1701
veterán
válasz
Baltazár123 #82 üzenetére
Ha valakinek van 20-30 millája teslára, akkor legyen 1 ahhoz is, h tetessen fel egy rendes fali töltőt otthonra. A 3 fázis a kocsi árához képest elhanyagolható összeg.
Nem kell, h télen termeljen a napelem, nekem megtermeli a vellanyt nyáron. Év/év alapon kell nézni a rendszert.
-
#24845312
törölt tag
4251 km-t vezettem le 6 nap alatt, 10 országot érintve. És élveztem minden percét.
De szoktunk menni autókázni Győr-Trieszt-Győr vonalon is (Szlovénián keresztül), ahol csak tankolni/matricát venni állunk meg, illetve Triesztben. Utána meg nyomás vissza, mert másnap már meló. Tehát nincs ott alvás, meg hasonlók, hanem csak egy laza nyári tengerparti kirándulás. -
nkmedve
őstag
Persze, nem vagyok én sem a vonat, sem a repülő ellen. Voltam már vonattal pl. Münchenben, teljesen kényelmes és gyors volt (repülővel is sok helyen).
Ebben az esetben nem volt opció a vonat/repülő, mert az 1350km-es napot megelőzte egy kb. 4500km-es egy hetes európai körút. Valamint hazafele hoztam egy csomagtartónyi cuccot az egyik ismerősnek.Ilyenkor nem bánnám ha az önvezető autók gyorsabban fejlődnének, én azt sokkal inkább várom mint az elektromos hajtás elterjedését.
Nagyon szeretek vezetni és biztos nem engedném, hogy az automatika menjen mindenhol, de pályán, dugóban ki tudna segíteni. Ha nem én kéne levezessem az adott több ezer km-t akkor még talán nem is zavarna ha elektromos lenne az autó, korlátozott hatótávval és pályán csak 100-zal döcögne (ha még "tankolni" is megállna magától az igazi megváltás). Én közben szépen aludnék, filmet néznék, dolgoznék, stb. Persze ilyen nem lesz egyhamar...
-
Baltazár123
őstag
Közben rájöttem, hogy inverteres megoldásról beszélt a fórumtárs, nem direkt töltés napelemről. Annak azért van egy olyan kockázata, hogy most még persze, támogatják és az ELMÜnek kötelező átvennie, de ez bármikor megváltozhat.
30óra töltés, szorozva 2-2,5-el, el lehet molyolni vele otthon egy darabig, amíg feltölt. -
sztanozs
veterán
válasz
Baltazár123 #71 üzenetére
Otthoni toltovel most 30 ora a toltes pl erre a tipusra, dupla kapacitas dupla toltesi idot jelentene a jelenlegi technologia mellett (10 km kapacitas / h).
-
Baltazár123
őstag
Na igen, de most 7-800km hatótávról beszélünk, ami a mostaniak duplájánál is több. Tesla is mennyit tölt otthon sima hálózatról? Ha jól emlékszem, aki tesztelte 18 óránál is többről beszélt és ezt szorozd meg 2-vel. Ráadásul napelemről még talán ennél is lassabb tölteni.
Télen, borús időben mit teljesít a napelemed? Éjszaka? Ha meg tárolós rendszered van, akkor biztosan nem ingyen van az áram, mert annak van bekerülési ára is.
Én úgy látom, hogy az otthoni töltés a jövőben csak kiegészítésnek lesz jó, de jó hogy lesz ilyen opció is. -
ncc1701
veterán
válasz
Baltazár123 #71 üzenetére
Amíg otthon napelemről kvázi ingyen tudom tölteni a napi ingázásnak megfelelő távot bele, addig nem látom értelmét, h publikus helyen töltsek, drágáért.
Ha távolra megyek, az más. -
axioma
veterán
De, 1M autobol 500e egyszerre gyorstolt az bizony kb. lehetetlen esemeny. Forditsuk meg! 1. mennyi km-t kell ahhoz megtenni az eppen toltesen levo autoknak 2. milyen szabalyok kozott kell ez kialakuljon (pl. az aramszolgaltatok jelenleg NULLA alkalmas tarifat tudnak arra adni, hogy csak a volgyidoszakban toltsek, nincs is ilyen csak a szocialisan - futes/melegviz - kialakitott vezerelt, ami egyreszt pont este keletkezo csucsba vetelez bele, masreszt meg NEM engedelyezett az e-auto fali toltorol toltesere se! -- siman lehet ugy arazni hogy ne is akarjon egyszerre igeny kialakulni)
[3. ha egyszerre akar, de nem tud (engedjuk), mert pl. az autotoltes tul sokat vetelez mar igy nem engedi a toltohalozat, akkor meg mindig ott a kerdes hogy mennyi varakozassal varhato hogy megis aramhoz jut - szerintem a kis peak-ek minimalissal athidalhatoak] -
dionaea
őstag
Szép autó és a cikk is tetszik. Sajna nem a zöldség miatt tolnak ilyen autókat hanem mert divat kezd lenni. Ez álltal van egy piaci szegmens aki megveszi. Egyébként a nagy audi VW koncermnek kellet egy nagy pofon hogy elkezdjen fejlődni, bár ez inkább majmolás mint fejlődés. Ezek már nem azok az autó gyártók mint 20-30 éve ezek éhes autó gyártók- De hát a világ is ilyen lett.
-
Baltazár123
őstag
Valószínűleg nem így fog ez működni, hanem amikor az e autókat fel lehet tölteni 7-800km távolságra normális idő alatt (mondjuk max 10 perc), akkor az otthoni töltés mindössze kiegészítő opció lesz és nem is lesz rá szükség feltétlenül, csak ritkán. Annyiban lesz jobb, hogy kényelmesebb és talán költséghatékonyabb lesz és ez mondjuk előny lesz a benzinessel szemben, mert otthon nem tudok benzint tankolni.
Az e autók áttörését jelenleg az ár és a hatótáv gátolja. 700km körül már nem lenne gond a hatótáv szinte senkinek. Városi környezetben meg már 500km is elég lenne és akkor az otthoni töltés nem lenne fontos, csak kiegészítésnek. Hetente egyszer egy 10-15 perc töltést ki lehetne bírni. Addig iszok egy kv-t a büfében. -
Nagy jó autó, nagyon tetszik... a teszt sem rossz, ha lenne pénzem akkor sem ilyet vennék.
-
Elég, ha egyszer akarnak egy hónapban, már megbicsaklik a rendszer. De akkor legyen 500ezer autó 10 kW-al. Ha van több, mint 1 millió elektromos autó az országban, akkor ez, nem lenne egy nagyon ritka esemény. Ez 5 GW-al növelheti a jelenleg átlagosan 5,5 GW napi villamos fogyasztási igényt, ami nem oldódik meg csak úgy magától
-
axioma
veterán
"200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény"
Szerinted 200e db _egyszerre_ mikor akarna _villamtoltessel_ tolteni? Ertem ezalatt, hogy hany darab (villamtoltesre alkalmas, a hibrideket rogton vegyuk is ki) elektromos auto kellene legyen az orszagban, hogy akar elvi szinten ilyen merteku igeny fellepjen?
Masreszt a tartalek kepezheto (lenne) ugy, hogy tobb vezerelt jellegu kapacitast epitenek be (pl. legkondit is, az is allhat negyed orat ha jol van meretezve). -
Az áramárakat amúgy is fel kéne emelni, ha tényleg zöld termelést akarnánk. Olcsó áramot most a kifutó erőművek termelnek, amik már visszahozták a tőkeköltségüket, nagyobbrészt szénerőművek. Nyilván, amikor emiatt relatíve alacsony az áramár, akkor új szereplők nem nagyon akarnak belépni a piacra, mert nem éri meg. Állami szabályozás, támogatás nélkül meg jönnek majd az áramszünetek meg a brutál égbe kilövő áramárak, amikor meg elkezdenek a régiek kihullani és nincs meg a pótlásuk.
A szén ellátásbiztonsági szempontból egy nagyon jó dolog, de a tiszta szén technológiák nagyon drágák. És azokra lenne szükség, meg a CCGT-kre, atomra meg az időjárásfüggőkre a hálózatba beilleszthető arányban (Nem Leeroy Jenkins féle német módra). -
sztanozs
veterán
Ok, akkor másképp. Kapacitásban van elméleti tartalék, viszont ez a kapacitás nem üzemeltethető értelmes keretek között huzamosabb ideig, mert:
1) nem férünk bele a CO2 kvótába -> gyakorlatilag az elektromos autókat csak plusz fosszilis termeléssel tudnánk ellátni
2) nem gazdaságos -> az emiatt megemelkedő energia-árakat ugyanúgy mindenkinek el kell szenvedni, nem csak a prémium-rétegnek -
Azok nagyobbrészt gázerőművek, vagy elavult olajtüzelésűek, ami nem épp emissziómentes. És Magyarország erőműparkja egyébként is (az európaihoz hasonlóan) kimondottan elöregedőben van. Szóval villanyautók nélkül is szükség lenne 10-15 éven belül néhány GW-nyi villamosenergia termelő erőmű létesítésére. Paks 2 éppen csak Paks 1-et fogja pótolni, mellette is fel kéne még húzni jópár erőművet.
Meg ha kiszámolod, hogy mondjuk 200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény, akkor hamar rájössz, hogy kevés az a 30% többlet
Egy erőmű létesítése meg nem olyan rövid idő, szóval már éppen ideje lenne elkezdeni a projekteket.(#60) sztanozs
Van tartalék, csak azt még drágább lenne beindítani. De hol vannak azok az idők, amikor még az anti-atom lobbisták azzal ágáltak Paks 2 ellen, hogy sosem térül meg, mert milyen alacsony az áram ára... Már akkor is megmondtam, hogy az akkori alacsony villamosenergia árak átmeneti jelenségek együttes hatása csak. -
vicze
félisten
válasz
Napfénysüti #46 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy szép-szép, de nincs pénzem zsiráfra.
-
_Atesz
addikt
Igen, írtam is szerkesztve, de akkor itt is. én néztem el, jól értetted, előtted levő kollega nem vágta.
sztanozsForgalomtól tenném függővé. Nagy forgalmú kutakra kezdetben elég lenne 2-3 töltő, kis forgalmú kutakra 1-1 db. Ha igazolhatóan rosszul megy egy egyedi üzemeltetésű kútnak gazdaságilag, akkor ott nem tenném kötelezővé.
Államilag 0 támogatás.. Keresnek annyit a kutak, hogy bőven futná rá.
Annyi, hogy a fogyasztott áramot természetesen az autósnak kellene megfizetnie (lehetne bankkártyával fizetni közvetlenül egy ott levő terminálnál), esetleg arányosan egy nagyon minimális költségét a rendszer kiépítésének/karbantartásának. (mondjuk 100ft/töltés) -
sztanozs
veterán
Magyarország elektromos hálózatában nem hogy tartalék nincs, de a folyamatos importkényszer mellett a szomszédaink is sz@rrá szivatnak.
-
G4bi89
senior tag
A kiépíttesse szót pontosan ezért húztam alá. Én értettem, hogy a kormánynak kellene kötelezni a benzinkutakat, bevásárlóközpontokat stb.
Csak éppen nem az 51hsz-re kellett volna válaszolnom. (Reggeli KV itt is kevés volt, nah)
#56: Magyarország hálózatában például van 30% tartalék. Többi országban nem tudom mi a helyzet, de a legfontosabb, hogy van időnk. Azért mire 1/3 -a elektromos autó lesz a teljes járműparknak az odébb van.
Akkumulátor kényes pont szerintem is, de "állítólag" 10 milliárd villanyautóhoz elegendő a lítiumkészlet.
-
sztanozs
veterán
kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki
Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy ezt konkrétan hogyan képzeled el. Írjanak ki tendert gyorstöltő-hálózat létrehozására? Hozzanak arra törvényt, hogy minden üzemanyagtöltő állomáson legalább X db Y típusú töltőt kell létesíteni? vagy ha nem mindegyiken, akkor mi alapján lenne meghatározva, hogy melyik kútra vonatkozik és miért vonatkozik. Támogassa ezt az állam valamivel (támogatás a létesítésre, vagy a kapacitás kiépítésére), vagy csak kötelezzen?
A kérdés azért érdekes, mert sehol máshol nincs állami beavatkozás, ezért érdekes, hogy itt miért is kellene (azon kívül, hogy a minimális prémium-villanyautós réteget az állam támogassa). Szvsz amikor a piac majd megérett erre, akkor lesz gazdasági érdek is a kiépítés irányába. Valamint hiába is lenne állami kiépíttetés, ennek hasznát a nép (úgy általánosságban) nem venné hasznát, hiszen ettől nem csökkenne az elektromos járművek ára. -
_Atesz
addikt
Akkor te sem tudsz szöveget értelmezni. Ez azért elég szörnyű..
Kiépítse = a kormány építi ki.
Kiépíttesse = kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki.
Szerintem tökéletesen fogalmaztam..
Szerk: most látom az előző hsz-re válaszoltál, akkor lehet ő nem érti, ez esetben sorry.
osztraksajtMint írtam, az üzleti út más, ezt eddig sem kérdőjeleztem meg.
Azért a cikkben levő autó inkább családi, ebben talán egyetértünk. -
Kíváncsi vagyok hova fejlődik majd a villany. Mivel a városban élő népesség részaránya egyre nagyobb, ezért adja magát a hajtás.
Szerintem van azért a villanyautók részarányának egy egyensúlyi határa (talán 1/3-a a teljes járműparknak), ami felett már komoly problémák jelentkezhetnének. Nem tudom, hogy pl. akkumulátorral bírná-e a világ. Meg, ha emissziómentesen akarnának ilyen brutális villamosenergia mennyiséget biztosítani, akkor már most érdemes lenne agyba-főbe építeni az atomerőműveket. -
nkmedve
őstag
Ez így van, ahogy mondtam nekem nem opció, másnak attól lehet.
Még ha az extrém hosszú utakat nem is veszem figyelembe (nem olyan gyakori azért), akkor is én nagyon keveset használom városban az autót és inkább közepes 300-600km-es távokat megyek amelyeknél elvárom, hogy egy "tankkal" végig tudjak menni.
Végülis csak azt akartam mondani, hogy nem biztos hogy feltétlenül kell eröltetni ezt az "oldjunk meg mindent full elektromos autóval" mentalitást, mert lehet végeredményben károsabb lesz mint egy értelmes kombinációja az elektromos és belsőégésű motoroknak (ie. hibrid). -
dabadab
titán
"Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha"
MINDIG, minden technológiánál lehet találni olyan extrém eseteket, ahol az adott technológia valami miatt pont nem jó. Olyan helyzet is van, ahol az autó egyáltalán nem jó, csak a ló - ennek ellenére mindenki autóval közlekedik, mert a szükséges esetek kellően nagy részét lefedi, a maradékot meg megoldják valahogy.
-
nkmedve
őstag
Nekem a rekord idén nyáron volt egy Berlin-Kolozsvár úton, ami kb. 1350km és 13 óra alatt sikerült megtenni (Berlini idő szerint 9-körül indultam, este 10-re értem Kolozsvárra). Volt fél óra ebédszünet és kb. 3x10 perc tanokolás/WC szünet, szóval nagyjából egy órát vesztettem el pihenőkkel.
A megtett távból kb. 250km-en nem volt autópálya, másik legalább 100-on pedig útjavítások voltak 60-80-100-as korlátokkal (a Cseh részen rengeteg). Ugyanakkor viszont egy vasárnapi nap volt, viszonylag mérsékelt forgalommal (bár nyáron a vasárnapok is forgalmasak tudnak lenni, helyenként akkor is az volt, pl. a Román részen alig lehetett haladni).Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha:
1. A hatótáv egyelőre még ideális körülmények között is nagyon gyenge
2. Még 150KW-os töltőkkel is rengeteg idő elveszne a töltéssel
3. Pályán nem tudsz folyamatos 130-al menni (annál jobban pedig főleg nem, pedig néhol van rá lehetőség), mert az kb. lefelezi a hatótávot egy konstans 100-as tempóhoz képestNagyon kéne már valami fejlettebb akkutechnológia, a líthium szerintem csak városi közlekedésre alkalmas, ha kicsit is hosszabbat akarsz menni vele akkor már tonnányi akkut kell pakolni az autókba (erre hosszú távon nem is biztos, hogy van elég kinyerhető líthiumunk).
Egyelőre inkább látok fantáziát a hibridekben (csak ugye ezekben még több az alkatrész ami meghibásodhat), pályán mehet a belsőégésű, városban/dugóban pedig egy normális méretű akku mellett elboldogul az elektromos. -
G4bi89
senior tag
válasz
Emericus Max #50 üzenetére
-
Emericus Max
tag
Már miért lenne az a kormány feladata, hogy kiépíttesse a töltőket? A benzin kutakat sem a kormány építteti és üzemelteti, hanem gazdasági társaságok. Ez üzlet, kissé ördögi kör is. Amíg ilyen drágák az elektromos autók, addig a hazai bérszínvonal mellet csak nagyon kevesen engedhetik meg, viszont amíg nincs sok e-autó az utakon addig a gazdasági társaságoknak nem éri meg bővíteni a töltő hálózatot. Azt meg végképp nem szeretném, hogy a szar bérekből befizetett adóból épüljön a tehetősebb rétegeknek töltő hálózat. Már csak azért sem, mert hazánkban pont ez a tehetősebb réteg az, aki csak nagyon minimális vagy semennyi adót nem fizet. Értem én a környezet védelmi szempontokat, meg a globális felmelegedés elleni harcot meg mindent, csakhogy a megoldás az ilyen e-autók árának drasztikus csökkenése lehetne vagy a magasabb állami támogatás a vásárlásnál. De addig amíg 2-3 normál autót veszek 1 e-autó árából, vagy egy luxus autót egy Nissan Leaf árából, addig ez a nagy többségnek nem alternatíva.
-
osztraksajt
őstag
Semmi gond nincs ezzel, nem vagyunk egyformák. Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 (valóságban GPS szerint inkább 135), tehát még nem is 200-al jöttem mentem vele, és nem haltam bele, pedig nem hivatásos sofőr vagyok csak épp én voltam bevethető.
De nyáron Velence(olasz) környékére szoktunk járni Debrecenből, két megálló szokott lenni, egy Nagykanizsánál a határ előtt, egy meg a szlovén-olasz határ mellett a szlovén oldalon a Nova Gorizia MOL kúton tankolás-mosdó erejéig, de ott is csak azért mert sokkal olcsóbb az üzemanyag mint az olaszoknál.
Én konkrétan meg is zavarodnék a 2-300 kilométerenként 5-20 percre meg kellene álljak.
-
Baltazár123
őstag
Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg. -
Napfénysüti
nagyúr
Kicsit úgy vagyok ezzel az e-tronnal mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra nem kéne.
-
axioma
veterán
válasz
Lacccca87 #39 üzenetére
Annyit meg az ion is tud (3x20). Az aram meg a dugozaskor is km-aranyosan fogy. A Vac az mar mas, oda kene rex vagy hibrid - azert az se mindegy, hogy az Ampera meg Foldvarra is jelentosen csokkentette az utikoltseget a 60km (plane Bp-n at) szakasz elektromosan megoldasaval.
-
babosmiki
addikt
Nagyon jó teszt, jó volt olvasni! A kocsi meg nem nekünk való, sajna..
-
D.Va
őstag
Augusztusban 35 fokban nyomtam le 2105-ös Ladával 200km-t megállás nélkül úgy hogy néha még a fűtést is be kellett kapcsolnom mikor melegedett a motor nagyon. Szóval minden volt az úton csak kényelem és komfort nem, de probléma és kényeskedés nélkül így is simán lenyomtam a 200 km-t megállás nélkül... (fele út sima utak + fele út autópálya (m3))
-
_Atesz
addikt
válasz
Lacccca87 #35 üzenetére
"amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel"
Ha ennek a nagyobb része nem autópályán történt, az már finoman szólva is perverz és káros az egészségre (visszeres vérrögképződés, stb.).
Amúgy nem arra gondoltam, hogy nem lehet, hanem arra, hogy általában nem szokás maratoni távokat menni. Sportból persze, én is tudnék menni 400-500km-t, de a francnak sincs kedve megálló nélkül letolni.
Annyi kompromisszumot meg simán meg lehet kötni egy villanyautóért, hogy 250km-ként megállj fél órára. Ha valaki üzletember, az persze más téma. -
Lacccca87
addikt
Nem
pénzügy
. 200KM azért kellene mert van hogy elrohangálok BP ról Vácra vagy asszony miatt körbe kell menni a városon ha bevásárolunk
. De lehet bőven elég lenne a 100-150 is. Igazából napi munkába járás most kb 20km oda vissza + 20 al számolok ha van kitérő is, mert hát Bp nagyváros és észre se vesszük mekkora távolságok vannak benne.
-
hemaka
nagyúr
Szép nagy elektromos krumpli.
-
Lacccca87
addikt
Pont az idén toltuk le Veszprém-Medulin utvonalat cirka 550 KM 8-9 dugóba futottunk bele klíma nélkül de azért kellett az a 2 megálló igaz 10 óra volt az út
de speciel amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel. 500Km még annyira nem vészes. Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van.
-
axioma
veterán
Ion (2011) 2.25-ert es Ampera (2013.12) 3.85-ert (tavaly oktober es iden februar), utobbi 55-60km valos csak elektromos tavval. Igaz, neztem mindketto elott a piacot honapokig, ezzel nyertem ugy 10%-ot (meg akkor meg szelidebb volt a forintarfolyam is), de a 8M-ba ma is siman belefernek.
Eladott autok Suzuki Alto es 2001-es Prius. Viszont azota - otthoni arammal - a parom is kevesebb mint 1 liter benzin araval megy egy nap 2x25 km-t, en meg plane a 2x17-t. Nem beszelve arrol hogy en kedvezmenyesen 15e-ert tudtam parkolni a melohelynel, most ingyen. -
_Atesz
addikt
válasz
Eugene Roe #25 üzenetére
Kérdezd meg a boltosokat, hogy kinek kellett kifizetni az új pénztárgépeket, kinek kell szervizeltetni őket, stb.
Még te nem láttál/tapasztaltál eleget.
Kopi31415Eddig csak a hozzám hasonlók véleményét hallottam, most hogy beírtam ide, a föld alól is előbukkannak az egy seggel 500km-t menők. Érdekes.
Amúgy Németország picit más kávéház, ott annyival mész, amennyivel tudsz, a cikkben Magyar-Horvát út volt.. Ott egy picit máshogy mennek a dolgok. -
Ez használtra is igaz. Ott még durvább a különbség arányaiban, mert egy ugyanolyan villanyautót akár 3x-os áron kapsz, mint belsőégésűt. Nézegettem volna második autónak villanyt anno, e-Upot, Fiat 500e-t vagy Peugot-nak azt a kis villanyát. 3,5-5 millióba kerültek 7-8 évesen. Ugyanezt kb. másfélért adták szívó benzinnel.
Nem tudom te mit csíptél meg, de nagyon szerencsés lehetsz.
-
axioma
veterán
-
GSP
aktív tag
Szép kis autó
-
Jelenleg csak az vesz villanyautót, aki tényleg ezt akarja, nem az, akinek a felhasználás alapján érdemes lenne. Mert olyan eszméletlen felára van, amit a vásárlásnál semmivel nem lehet megindokolni.
Nézzük pl. a Golf - e-Golf párost. Az utóbbi 100 kW-os (136 LE), alap listaára kb. 12,5 millió. A belsőégésű motoros változatoknál ugyanezt kb. 7,5-8 millióért kapod meg.
Kérdem én, mikor fog az a közel 5 milliós különbözet megtérülni? Soha. -
axioma
veterán
válasz
Eugene Roe #25 üzenetére
Jelenleg szerintem 20e sincs (rendszamon en eddig 18 kiadott betuharmast lattam zoldben), es ennek is szamottevo resze hibrid, aminek nem kell a gyorstoltes, megy inkabb tovabb benzinbol. Azokat az autokat amik mar az utakon vannak, ugy vettek, hogy nem szamitottak a (gyors/villam) toltohalozatra. A kesobbi autok eladasahoz inkabb lenne ertelme kotni a fejlesztest...
-
cellpeti
nagyúr
jo cikk, érdekes. Jövő felé mutató technológia. De emberek, kinek készülnek ezek? 40, azaz 40 millió forintról beszélünk.
-
Eugene Roe
őstag
-
axioma
veterán
válasz
noPublicFG #9 üzenetére
??? A hazi rofi is egy fazis. Az utcai toltokbol is van szerintem olyan, de most inkabb nem eskudnek.
A mi fali toltonk konkretan 1x32A-t tudna, de a type-I autok csak 1x16-t kezelnek (es a tolto az type-I "tankpisztollyal" jott de ezert nem fognak mas belsot gyartani hozza).
A 3 fazis sokkal macerasabb, mar kiepiteni haztartasba is pl. a 3 fazisu fi-rele miatt, epp benne vagyunk napelem-rendszer telepitese miatt. -
_Atesz
addikt
válasz
Eugene Roe #22 üzenetére
Hihetetlen, hogy nem tudtok szöveget értelmezni: [link]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..
Ha ebből az országból indulunk ki és az átlagot vesszük, még talán van is alapja annak, amit írtál, egyébként semmi. Én évekig vezettem Európa nagyobb városaiba, ha 200 kilométerenként megálltam volna tötymörögni, kb sehova nem értem volna oda, csak akkor álltam ki, ha már nagyon kellett nekem is, meg az autónak is. Főleg az utolsó 4 évben, ezért nekem ezek a villamos autók (még) mindig nem alternatíva. Az asszonynak az van (Leaf), de az pont arra jó, hogy munkába járjon, bevásárolni, gyerkőcökkel ide-oda etc... Mert ezzel - vagyis egy "villanyossal" - elindulni egy hosszabb útra? Én biztos nem. -
ncc1701
veterán
Az a baj a 3 német presztizs márkával, h itthon úgy lejáratták a zsíros nyakú parasztok, h akkor sem járnék velük, ha ingyen lennének. Az ára persze kellene.
-
-
bkercso
nagyúr
De sz@r lehet ilyen kompromisszumokat kötni...
-
_Atesz
addikt
Az legalább 8 órás út, ez nekem elég hihetetlen, hogy a kicsi DVD-t nézett egy 8 órás műszakon át és a többi gyerek is elvolt. A korábbi felsorolásból kimaradt a bagózás, nálunk különösen sok a dohányos.
Én a nyáron mentem muterral, meg húgommal németbe, én vezettem, és kifejezetten jól esett megállni kb. 200 kilométerenként. WC, cigi (én nem dohányzok, de ők igen), kaja, kis mozgás, stb. Lazán elröppen fél óra, az idő alatt azért lehet töltögetni egy elektromos autót is gyorstöltéssel. -
_Atesz
addikt
Leszedáltad a kölköket, vagy mi?
A családosok különösen sokszor szoktak megállni, és viszonylag nagyobb időkre. Szóval úgy látszik ide a fórumra csak országúti maratonisták járnak..
Szerintem mindjárt jön a következő, aki asszonykórussal ment egy Föld-körüli útra, és csak egy hurrikán miatt álltak meg. -
Köszi a tesztet!
Egyáltalán nem vagyok Audi párti, viszont most először érzem azt, hogy ez egy Audi (Prémium kategória), nem pedig egy túlextrázott Skoda.(#1) axioma
"nalunk Type-I miatt csak 1x15A"
Sajnos nem ismerem a jelenlegi szabályozást, de nem veszélyes egy fázisra kötni a villanyautót? (Vagy az is lehet, hogy nem értettem a leírásod ezen részét.) -
_Atesz
addikt
Ha autópálya mellett laksz, nincs forgalomelterelés, nincs sebességkorlátozás (csak az van..), baleset, egyéb okból torlasz, stb.
Ilyen útszakasz csak elméletben létezik, vagy nagyon ritka.Hogy on is legyen: nagyon jókat hallottam eddig a tesztelt alanyról, én vígan kiegyeznék vele. Az pedig a mindenkori kormány feladata lesz, hogy kiépíttesse a benzinkutakra a töltőket.
-
_Atesz
addikt
" amivel el tudnak menni megállás nélkül a horvát tengerpartra"
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős.. -
axioma
veterán
Visszataplalas: teljesen egyeni, hogy kinek mi jon be. En pont szeretem az elektromosban, hogy ha nem nyomom a "gazt" (menetpedalt), akkor lassit, igy tudok jol lavirozni a varosi ingazasban. Parom forditva, o gurulni akar mint Bog, az ove (csak hibrid, Ampera) szerencsere elektromos uzemben is olyan. Persze mikor keresztben hasznaljuk valamiert akkor jon a panaszkodas
De teny, eleg lenne egyszer (vagy mondjuk kulcsonkent) allithatonak.
Piros pont az 5 ulesert, ha mar tavolsagi.
Mondjuk azert AC es AC toltes kozott is van kulonbseg. Soknak tunik a 10 ora, kerdes hogy ennek az autonak vannak-e fokozatai mint az Amperanak (annak defaultja csak 6A), de ha normal haztartasi rofibol eszik, akkor az (jellemzoen, biztonsagi okokbol) max. 10A. Viszont ha a 30M-s autohoz 100-200e koruli fali toltot (megfelelo keresztmetszetu betaplalassal) beszerez a tulaj, akkor AC ellenere tovabb csokken a toltesi ido (nalunk Type-I miatt csak 1x15A tud kihasznalodni, de harom fazis mindket oldalon tovabbi gyorsitas, es meg mindig nem gyors/villamtoltes).
[Ez a topik miert is a Navigaciok ala kerul be?]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- MSI CYBORG 15 A13V
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest