Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz ncc1701 #130 üzenetére

    Talán majd 20 év múlva errefele is elterjednek az ilyenek. Akkor majd tényleg irreleváns lesz az okfejtésem, addig viszont... ;)

  • nkmedve

    őstag

    válasz _Atesz #126 üzenetére

    "Szóval én sem dobnék rá 30M-t a kocsira, egyelőre villanyautót én is inkább városi használatra terveznék, arra viszont kiváló lenne. :)"

    Szerintem nagyjából egyetértünk a dolgokban, főleg a fenti idézetben. Én mivel városban nagyon keveset autózom így nekem nem mérvadó, de tény hogy arra már most teljesen jók ezek az autók.

  • nkmedve

    őstag

    válasz _Atesz #118 üzenetére

    Szerintem onnan indult ez az egész diskurzus, hogy az EV-ket autópályázás közben elég gyarkan és elég sokat kell tölteni. Még ha azt is vesszük alapul, hogy mindenki megáll 2 óránként 10-15 percre, az nem lesz elég az akku szinten tartására, tehát valószínűleg ezeket a megállókat sokkal hosszabbra kell tervezni ami már legtöbb embernek messze nem ideális.

    Legális határ közeli autópályás sebességgel haladva még a legjobb EV-k sem igazán hoznak 300km-nél hosszabb hatótávot (a legnagyobb akkus Model S-el esetleg 400 kihozható, de reálisan az is inkább 350, mivel nem akarod teljesen 100%-ról 0-ra meríteni). Tehát jóformán minden 2 órában kell legalább 80%-ot tölts az akkuba, hogy elérj a következő pontig. A Model S esetén ahogy olvastam, a 150KW-os superchargerrel kb. 40 perc kell 0-80% töltéshez (20-100-hoz viszont jóval több).

    Elég nagy különbség van aközött, hogy 10 percre megálsz WS/torna/kávé/cigi/stb. szünetre, vagy pedig leragadsz mindenhol fél-egy órára azért mert várod, hogy teljen az akku.
    Szóval attól függetlenül hogy ki milyen gyakran szeret megállni, szerintem egyelőre még ideális esetben is (ugye Tesla S-ről beszéltem fennebb, és 150KW-os töltöállomásokról) elég körülményes a hosszabb autópályázás egy EV-vel, kell ez még fejlődjön hogy ilyen utakra is alkalmas legyen.

  • nkmedve

    őstag

    válasz fotel #81 üzenetére

    Persze, nem vagyok én sem a vonat, sem a repülő ellen. Voltam már vonattal pl. Münchenben, teljesen kényelmes és gyors volt (repülővel is sok helyen).
    Ebben az esetben nem volt opció a vonat/repülő, mert az 1350km-es napot megelőzte egy kb. 4500km-es egy hetes európai körút. Valamint hazafele hoztam egy csomagtartónyi cuccot az egyik ismerősnek.

    Ilyenkor nem bánnám ha az önvezető autók gyorsabban fejlődnének, én azt sokkal inkább várom mint az elektromos hajtás elterjedését. :) Nagyon szeretek vezetni és biztos nem engedném, hogy az automatika menjen mindenhol, de pályán, dugóban ki tudna segíteni. Ha nem én kéne levezessem az adott több ezer km-t akkor még talán nem is zavarna ha elektromos lenne az autó, korlátozott hatótávval és pályán csak 100-zal döcögne (ha még "tankolni" is megállna magától az igazi megváltás). Én közben szépen aludnék, filmet néznék, dolgoznék, stb. Persze ilyen nem lesz egyhamar...

  • nkmedve

    őstag

    válasz dabadab #53 üzenetére

    Ez így van, ahogy mondtam nekem nem opció, másnak attól lehet.
    Még ha az extrém hosszú utakat nem is veszem figyelembe (nem olyan gyakori azért), akkor is én nagyon keveset használom városban az autót és inkább közepes 300-600km-es távokat megyek amelyeknél elvárom, hogy egy "tankkal" végig tudjak menni.

    Végülis csak azt akartam mondani, hogy nem biztos hogy feltétlenül kell eröltetni ezt az "oldjunk meg mindent full elektromos autóval" mentalitást, mert lehet végeredményben károsabb lesz mint egy értelmes kombinációja az elektromos és belsőégésű motoroknak (ie. hibrid).

  • nkmedve

    őstag

    válasz bkercso #41 üzenetére

    Nekem a rekord idén nyáron volt egy Berlin-Kolozsvár úton, ami kb. 1350km és 13 óra alatt sikerült megtenni (Berlini idő szerint 9-körül indultam, este 10-re értem Kolozsvárra). Volt fél óra ebédszünet és kb. 3x10 perc tanokolás/WC szünet, szóval nagyjából egy órát vesztettem el pihenőkkel.
    A megtett távból kb. 250km-en nem volt autópálya, másik legalább 100-on pedig útjavítások voltak 60-80-100-as korlátokkal (a Cseh részen rengeteg). Ugyanakkor viszont egy vasárnapi nap volt, viszonylag mérsékelt forgalommal (bár nyáron a vasárnapok is forgalmasak tudnak lenni, helyenként akkor is az volt, pl. a Román részen alig lehetett haladni).

    Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha:
    1. A hatótáv egyelőre még ideális körülmények között is nagyon gyenge
    2. Még 150KW-os töltőkkel is rengeteg idő elveszne a töltéssel
    3. Pályán nem tudsz folyamatos 130-al menni (annál jobban pedig főleg nem, pedig néhol van rá lehetőség), mert az kb. lefelezi a hatótávot egy konstans 100-as tempóhoz képest

    Nagyon kéne már valami fejlettebb akkutechnológia, a líthium szerintem csak városi közlekedésre alkalmas, ha kicsit is hosszabbat akarsz menni vele akkor már tonnányi akkut kell pakolni az autókba (erre hosszú távon nem is biztos, hogy van elég kinyerhető líthiumunk).
    Egyelőre inkább látok fantáziát a hibridekben (csak ugye ezekben még több az alkatrész ami meghibásodhat), pályán mehet a belsőégésű, városban/dugóban pedig egy normális méretű akku mellett elboldogul az elektromos.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés