Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz bkercso #41 üzenetére

    Nekem a rekord idén nyáron volt egy Berlin-Kolozsvár úton, ami kb. 1350km és 13 óra alatt sikerült megtenni (Berlini idő szerint 9-körül indultam, este 10-re értem Kolozsvárra). Volt fél óra ebédszünet és kb. 3x10 perc tanokolás/WC szünet, szóval nagyjából egy órát vesztettem el pihenőkkel.
    A megtett távból kb. 250km-en nem volt autópálya, másik legalább 100-on pedig útjavítások voltak 60-80-100-as korlátokkal (a Cseh részen rengeteg). Ugyanakkor viszont egy vasárnapi nap volt, viszonylag mérsékelt forgalommal (bár nyáron a vasárnapok is forgalmasak tudnak lenni, helyenként akkor is az volt, pl. a Román részen alig lehetett haladni).

    Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha:
    1. A hatótáv egyelőre még ideális körülmények között is nagyon gyenge
    2. Még 150KW-os töltőkkel is rengeteg idő elveszne a töltéssel
    3. Pályán nem tudsz folyamatos 130-al menni (annál jobban pedig főleg nem, pedig néhol van rá lehetőség), mert az kb. lefelezi a hatótávot egy konstans 100-as tempóhoz képest

    Nagyon kéne már valami fejlettebb akkutechnológia, a líthium szerintem csak városi közlekedésre alkalmas, ha kicsit is hosszabbat akarsz menni vele akkor már tonnányi akkut kell pakolni az autókba (erre hosszú távon nem is biztos, hogy van elég kinyerhető líthiumunk).
    Egyelőre inkább látok fantáziát a hibridekben (csak ugye ezekben még több az alkatrész ami meghibásodhat), pályán mehet a belsőégésű, városban/dugóban pedig egy normális méretű akku mellett elboldogul az elektromos.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák