Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jelenleg csak az vesz villanyautót, aki tényleg ezt akarja, nem az, akinek a felhasználás alapján érdemes lenne. Mert olyan eszméletlen felára van, amit a vásárlásnál semmivel nem lehet megindokolni.
Nézzük pl. a Golf - e-Golf párost. Az utóbbi 100 kW-os (136 LE), alap listaára kb. 12,5 millió. A belsőégésű motoros változatoknál ugyanezt kb. 7,5-8 millióért kapod meg.
Kérdem én, mikor fog az a közel 5 milliós különbözet megtérülni? Soha. -
Ez használtra is igaz. Ott még durvább a különbség arányaiban, mert egy ugyanolyan villanyautót akár 3x-os áron kapsz, mint belsőégésűt. Nézegettem volna második autónak villanyt anno, e-Upot, Fiat 500e-t vagy Peugot-nak azt a kis villanyát. 3,5-5 millióba kerültek 7-8 évesen. Ugyanezt kb. másfélért adták szívó benzinnel.
Nem tudom te mit csíptél meg, de nagyon szerencsés lehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Kíváncsi vagyok hova fejlődik majd a villany. Mivel a városban élő népesség részaránya egyre nagyobb, ezért adja magát a hajtás.
Szerintem van azért a villanyautók részarányának egy egyensúlyi határa (talán 1/3-a a teljes járműparknak), ami felett már komoly problémák jelentkezhetnének. Nem tudom, hogy pl. akkumulátorral bírná-e a világ. Meg, ha emissziómentesen akarnának ilyen brutális villamosenergia mennyiséget biztosítani, akkor már most érdemes lenne agyba-főbe építeni az atomerőműveket. -
Azok nagyobbrészt gázerőművek, vagy elavult olajtüzelésűek, ami nem épp emissziómentes. És Magyarország erőműparkja egyébként is (az európaihoz hasonlóan) kimondottan elöregedőben van. Szóval villanyautók nélkül is szükség lenne 10-15 éven belül néhány GW-nyi villamosenergia termelő erőmű létesítésére. Paks 2 éppen csak Paks 1-et fogja pótolni, mellette is fel kéne még húzni jópár erőművet.
Meg ha kiszámolod, hogy mondjuk 200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény, akkor hamar rájössz, hogy kevés az a 30% többlet
Egy erőmű létesítése meg nem olyan rövid idő, szóval már éppen ideje lenne elkezdeni a projekteket.(#60) sztanozs
Van tartalék, csak azt még drágább lenne beindítani. De hol vannak azok az idők, amikor még az anti-atom lobbisták azzal ágáltak Paks 2 ellen, hogy sosem térül meg, mert milyen alacsony az áram ára... Már akkor is megmondtam, hogy az akkori alacsony villamosenergia árak átmeneti jelenségek együttes hatása csak.[ Szerkesztve ]
-
Az áramárakat amúgy is fel kéne emelni, ha tényleg zöld termelést akarnánk. Olcsó áramot most a kifutó erőművek termelnek, amik már visszahozták a tőkeköltségüket, nagyobbrészt szénerőművek. Nyilván, amikor emiatt relatíve alacsony az áramár, akkor új szereplők nem nagyon akarnak belépni a piacra, mert nem éri meg. Állami szabályozás, támogatás nélkül meg jönnek majd az áramszünetek meg a brutál égbe kilövő áramárak, amikor meg elkezdenek a régiek kihullani és nincs meg a pótlásuk.
A szén ellátásbiztonsági szempontból egy nagyon jó dolog, de a tiszta szén technológiák nagyon drágák. És azokra lenne szükség, meg a CCGT-kre, atomra meg az időjárásfüggőkre a hálózatba beilleszthető arányban (Nem Leeroy Jenkins féle német módra). -
Elég, ha egyszer akarnak egy hónapban, már megbicsaklik a rendszer. De akkor legyen 500ezer autó 10 kW-al. Ha van több, mint 1 millió elektromos autó az országban, akkor ez, nem lenne egy nagyon ritka esemény. Ez 5 GW-al növelheti a jelenleg átlagosan 5,5 GW napi villamos fogyasztási igényt, ami nem oldódik meg csak úgy magától
-
rezsije 0Ft/hó
Hát ez azért nem így szokott menni Nem szoktál sokkal nagyobbra méretezni a napelemek kapacitását, mint a ház fogyasztása. Ha minden villanyos, akkor télen masszívan mínuszos. Kb. hatoda akkor az egy nap alatt megtermelt áram, mint nyáron. És akkor mindent villannyal kell kifűteni éjjel-nappal... Nyáron nem termel meg annyit, hogy az a téli időszakot fedezze.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Windows 11
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Ingatlanos topic!
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Vírusirtó topic
- World of Warships
- Yézi: RTX VSR: a fícsör, amiről senki sem beszél
- További aktív témák...
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan