Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeltaPower

    őstag

    válasz Bencom ™ #8119 üzenetére

    Röviden összefoglalva: egy sokfelhasználós online stratégia nem egyszemélyes feladat, főleg nem kezdő php fejlesztőnek.

    "Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8119 üzenetére

    akár több-százezres felhasználói nagyságrendre méretezve miben érdemes leprogramozni?
    Ha tényleg ilyen brutális terhelésre számítasz, és php-zni akarsz, remélem van 25milcsi+ zsetonod a dec/alpha serverre :)

    Az egyik dolog, amit át kellene gondolnod, hogy egészen biztosan böngészősre akarod-e csinálni? Lehet egy bináris app fejlesztéssel jobban el lehetne boldogulni. Ha csak nem sok milcsis a szervered, akkor egy hagyományos webszerver szoftver nem lesz képes bírni azt a terhelést, amit előirányoztál. Pláne nem emberi reflexekhez képest real-time.

    Ha biztosan böngésző, és sok milcsis géped sincsen, akkor C++-ban kellene írni egy 1.1-s webservert, és dll classok formájában írni a weblapokat hozzá (pluginként betölteni). Nézd meg pld a Nadirim-ot. Ők is C-ben írtak egy webszervert, és az futtatja a flash gamet.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Bencom ™ #8124 üzenetére

    Megnéztem ezt a nadirimet, egész érdekes, de én abszolúte nem ilyen fajta dologra gondoltam, sokkal inkább valami ilyesmire: Erepublik.com

    Ez egy rendkívül leegyszerűsített, mármár bugyuta valami, számos klónja létezik, de mikor még nem volt ennyire lebutítva, a harcrendszere ennek is hexa alapú volt, és lépkedni kellett a térképen... most már csak egy "fight" gombot kell nyomogatni, ami röhejes, ha belegondolok, milyen volt régebben...

    Szóval az alap oldal valami ilyesmi lenne, csak visszahoznám a hexás mapot teljes világtérképpel (valami google map szerűen kisebb részekre osztva persze, és leegyszerűsített "háttérképekkel", plusz domborzatot adva az egésznek) amin rögzítve lennének az egyes nyersanyagok, városok, a karakterek épületei, infrastruktúra, és dinamikusan mozognának rajta az egységek (vicces volt a megoldás, amit ebben a Naridimban láttam, hogy mindenhol gyönyörű, részletesen kidolgozott képek, erre a karakterek nem mozognak vagy járnak (még a jó kis HOMM3-os 2d-ben sem) hanem csak "lebegnek" ide oda... de mondjuk az én stratégiai vackomban ez a lebegés sem lenne feltűnő, térképen való tilitolihoz tökéletesen elég lenne, az meg, hogy megvannak e animálva az egységek már nem különösebben terheli a szervert, csak nekem kell megcsinálni a kis gifeket, vagy bármilyen formátumot, aztán hozzárendelni őket egy bináris kódhoz, és majd azt a felhasználók gépei egyénileg lejátsszák, gondolom én...

    szerk.: ha megnézitek az erepet, és ott a térképet, az ne tévesszen meg benneteket, az csak egy régiókra osztott valami, a régi harcmodul nem ezen zajlott, hanem a térkép 1-1 "kiragadott" részén, amit hexákra osztottak, bár én inkább hajlok az olyan megoldásra, ahol a teljes térkép váltás nélkül mindig elérhető, és kinagyítható (aztán, valóba, mint pl a google maps-nál) csak az adott rész töltődik be, amire ránagyít a játékos, és a hexák sem lennének láthatóak, hanem kb úgy működne a "közlekedés" mint ahogyan a linkelt naridimban is.

    [ Szerkesztve ]

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8124 üzenetére

    Biztos én nem vagyok képben a fogalmakról, de egy rts szerintem még többet húz, mint egy rpg. Durván többet. Meg pláne egyáltalán real-time akarsz vezérelni valamit szerver oldalról? A szerver nem szokott saját akciózgatni. A hagyományos webszerver nem arra van kitalálva. Egyáltalán nincsen olyan funkciója.

    Az egyetlen eszköz, amit használni lehet rá, hogy elindítani kliens oldalon egy xmlhttprequest-et, és szerver oldalon addig váratni azt a kérést scripten belül, míg letelik a hozzá rendelt idő szelet (kliens oldalon a javascript callback-jére lehet rádrótozni a tennivalót).

    Ha te ezt meg tudod írni php-ban, akkor valamit nagyon tudsz.

    (Szerk.)
    Ez az e-republic oldal nem akar tovább engedni a sign up-ról. Le van halva vagy én nem tudom. Nálam fehér képernyő és semmi. Most nem tudom megnézni.

    [ Szerkesztve ]

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • fordfairlane

    veterán

    válasz Bencom ™ #8119 üzenetére

    Erre többen kapásból rávágták, hogy a PHP az egyik legjobb megoldás.

    Pedig valószínűleg erre egy J2EE alapú megoldás jobb. Egyrészt ilyen összetett programhoz egy jobban megkonstruált OO nyelv nem árt a fejlesztés során, másrészt ilyen igénybevételnél nem árt a skálázható alkalmazásszerver, amik elsősorban ezen a platformon léteznek.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8128 üzenetére

    Akkor mégis én értem nagyon félre ezt az rts dolgot, mert én úgy tudtam, hogy az rts-nél még ha vannak is time frame-ek, nincs szinkron "harci kör".

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8130 üzenetére

    Ha már ennyire beleélted magadat a gondolatba, akkor már úgyis csak az van, hogy állj neki, és majd meglátod. Php-n kívül szükséged lesz java scriptre, action scriptre (flash), és 3d modellekre macromedia formátumban mentve.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • Tele von Zsinór

    őstag

    válasz Bencom ™ #8119 üzenetére

    Többszázezer felhasználó rengeteg. Már a százas-ezres határon mozgó szimultán felhasználószámnál problémáid lesznek és el kell kezdened beállítani több szervert, de ekkora számnál még ez sem lesz elég.

    Ennyi felhasználónál nem ideális választás a php. Példaként hozom a facebookot: semmi realtime nincs benne, és a becslések szerint 30.000 szerverük van (HipHop előtti adat). Egész egyszerűen a php egy ilyen feladathoz lassú.

    Jobb megoldás, amit többen felvetettek már, javaban / c++ban / bármi nem scriptnyelvben megírni a szerveroldali részét.

    Semmiképpen nem egyemberes feladat egy ilyent összerakni, különösen nem, ha kezdő vagy. Mögöttem van már pár év tapasztalat, de nem állnék neki legalább 4-5 szakember nélkül.

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8149 üzenetére

    Nem tudom minek az iskolát túllihegni. Ha valamit meg akarsz tanulni, ne egy gagyi okj sulira nyomasd a pénzt, hanem szerezz egy normális könyvet (akár Szabó Ervin könyvtárban találsz 100 számra, és oda elég csak egyszer befizetni a tagságot egész évre), és olvasd végig, csak hogy az alapokkal tisztában legyél. Utána már a webes doksikból is folytatni lehet. De az alapokra mindenképpen normális könyveket javasolnék.

    Amire készülsz, ahhoz nagyon kelleni fog a szál kezelés, a socket programozás, és el kell tudnod boldogulni a memória modell építéssel, tudnod kell bánni a dll-ekkel, és legalább egy SQL szerverrel. Bele kellene ásnod magad az adatbázis tervezésbe is a transact sql ismeretek mellett. Ezen kívül szükséged lesz a megfelelő RFC dokumentumokra is, hogy tisztában legyél a webszerverekre jellemző kommunikációval (a header elemeit tudni kell lekezelni). És persze ez mind csak a szerver oldali rész. Kliens oldalon továbbra is html + java script + action script.

    Talán már írták előttem is elegen, de én is leírom. Ez nem egy embernek való feladat. Én pld biztosra veszem, hogy meg tudnék írni egy webszervert akár asm-ben, de a hajam égnek áll az ötlettől, hogy akár C++-ban nekiessek. Irgalmatlan mennyiségű jobb sorsra érdemes idő megy el vele, és lehet jobban járnál, ha valami gyakorlatiasabb dolog után néznél. Pld PHP-ban lehet nem fogod megírni álmaid alkalmazását, viszont pénzt lehet szedni belőle, míg a C++ nem tartozik a különösen keresett ismeretek közé. Létezni létezik, de a hirdetések 85%-a nem pont azzal van tele.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • mobal

    MODERÁTOR

    válasz Bencom ™ #8153 üzenetére

    mindenre van megoldás :P facebook alapok... [link]

    "Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

  • mobal

    MODERÁTOR

    válasz Bencom ™ #8157 üzenetére

    PHP -t mindenképpen. + javascriptet, kezdésnek jquery -t.

    "Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

  • mobal

    MODERÁTOR

    válasz Bencom ™ #8160 üzenetére

    Azért csak szépen lassan. Először érts meg valamilyen procedúrális (struktúrális?) programozási nyelvet, majd objektum orientáltat. Kezd mondjuk C -vel és utána C++, Java szerintem. Megkönnyítenéd vele a dolgod :))

    "Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

  • PazsitZ

    addikt

    válasz Bencom ™ #8160 üzenetére

    Szerintem felesleges könyvtárral bejlódni, nem feltételezem, hogy túl sok mindent találsz. A neten viszont találhatsz ezeregy pdf könyvet. Persze többnyire angolul. De doksi olvasáshoz úgyis hozzá kell szokni, ha fejleszteni akarsz szvsz.

    Bár már vagy egy éve, de volt egy próbálkozás hip-hop php-vel saját részre, de akkor nem tudta lefordítani a kódot hibátlanra. Persze azóta millió push mehetett már bele.

    Egyébként a véleményem megosztom a nagy projektről, bár ahogy látom, mások is elmondták és nem győztek meg.

    Egyedül, ekkora projektnek nekikezdeni, kezdőként halál.
    Már csak azért is, mert ha haladsz vele, akkor a fejlődésed során a régi kódodat magad akarod majd átírni, mert érezni fogod a hibáékat benne. Ezáltal gyakorlatilag egy végtelen ciklusú refactorhoz jutsz és végül sosem lesz kész terméked.
    Vagy nem refactorálsz, csak nyomatod és tegyük fel kész lesz. Ekkor egy tervezés nélküli, nem átgondolt, kusza kód lesz az eredmény, ami több sebből vérzik majd.
    (#8161) mobal +1 által említettekről nem is beszélve.

    Terhelés: szerintem a terheléses dolgokon elég lesz akkor aggódnod, ha oda jutsz. Ha véletlenül el is éred az általad kitűzött felhasználóbázist, az nem egyik napról a másikra lesz. Kezdésnek jó ideig elég a php, lehet finomhangolni, DB-t, használni data és code cache-t egyebek...

    Tehát érdemesebb lenne kisebb projektekkel megtanulni, minimális alapokat és utána belekezdened a nagy projektbe szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    - http://pazsitz.hu -

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8153 üzenetére

    Az utóbbi pár hónapban olvasni lehetett egy-két felszólalást még nagyon illusztris szóvivőktől is, és én is meglepődtem rajta, hogy már napirendre került a ".net kuka, java kuka, php sose volt más, kérjük vissza a C++-t" kérdés, de mire az kiforrott téma lesz, lefolyik még egy kevéske víz a Dunán.

    A C++ majd akkor fog labdába rúgni, amikor átalakulnak a humán interface-ek. Eltűnik a monitor, a billentyűzet, az egér, lesz helyettük 3d interface rendszer. Lévén a 3d nagyon eszi a processzort is, és a memóriát is, az elején egészen biztosan meg fognak hervadni még a .net és java is, nem hogy a böngészős alkalmazások. Talán még az assembly is vissza fog jönni! Páran már arra spekulálnak, pedig előreszámítható, hogy még hosszú évekig semmi sem lesz abból.

    Ez a webes játék ötlet, amin elfiloztál, hogy 100ezres felhasználót te ki akarsz szolgálni, ennek révén csak azért jött be a C++, mert szimplán nem lesz más esélyed. De mint te is írtad, nincs különösebb tapasztalatod abban, mennyire durva az a dolog, amit akartál. Itt most elárultuk neked: extrém durva. De csak ezért jött elő a C++, semmi másért.

    [ Szerkesztve ]

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8164 üzenetére

    A 100e felhasználót én úgy számoltam, hogy szerveren egyidejűleg 100e folyamat fusson. Ha te úgy számoltad, hogy cakk-pakk a teljes community 100e, az nagyon más. Olyankor napi összesben talán fel fog logolni 30k körül, akikből az egy idejűleg logolt player 10k-t valószínűleg nem fogja túllépni, és az egyidejű szerver kérések 3-4k limit alatt maradnak. Az úgy már nagyon más, mint egy idejűleg 100e kiszolgálás.

    Normális webszerver egy normális szerver vason szerintem el tud boldogulni vele. Gondolom fizetősre van tervezve a dolog, és ahogy nő a felhasználó számod, tudni fogod lecserélni a freeware apache + mysql párost valami normálisra. Később aztán jobb szerver vas is jöhet. Ha nem átlagos tesco gazdaságos számítógépekben, meg community szutyok freeware webszerver + mysql-ben gondolkodsz, az a fentebb említett 100..1000 felhasználó sokkal több is tud lenni. Azt a 3-4e-t egyetlen szerver is elbírhatja.

    Végső soron az a kérdés, mit teszel olyankor, amikor brutálisat ugrik a felhasználó számod, mert történetesen pont bejött neked a cucc. Rts-ekben átlag úgy osztják a terhelést, hogy limitálják a szerver loginok számát, és azt mondják, hogy első 5k player beléphet, a többi meg majd jön akkor, amikor valaki kilépett. Addig a többi player mehet egy szerver2-re játszani. Ha a game nem olyanra van tervezve, hogy kötelezően egyetlen szerveren kell mindenkinek lennie, akkor még freeware dolgokkal és tesco gazdaságos szerverekkel is nagyon sokat ki lehet szolgálni. Game design kérdése.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Bencom ™ #8166 üzenetére

    Utsó kérdésedre válaszolva: igen, a saját géped is szerverré tehető.

    A többire: akár elfogadod, akár nem, azért javasolta eddig nagyjából mindenki, aki hozzászólt, hogy előbb kicsit kisebb projektekben gondolkodj, mert nem lehet egyből ilyen durván fejest ugrani az ismeretlenbe. Vagy lehet, de akkor megvan az esély rá, hogy nagyot koppansz. Az meg lehet, hogy fájni fog.
    Amíg egy programozási nyelv alapjait sem ismered stabilan, addig szinte garantált, hogy az eleinte összeírogatott kódjaid nagy része később mehet a kukába. Haladó programozó is milliószor írja át a kódját, és jön rá, hogy van jóval egyszerűbb módszer is, plusz nagy projektnél a tapasztalt programozó is könnyen elveszti a fonalat, hogy mi nem stimmel. Kezdőként meg egy óriásprojekt átlátása lehetetlen.
    Több területen is tapasztalatot kellene szerezned a programozásban ahhoz, hogy azt lehessen mondani, hogy már belevághatsz.
    Ebben az esetben nem a szokásos magyar kishitűség beszél belőlünk, hanem szimpla reális hozzáállás. :) Hacsak nem vagy valami egetverő géniusz, akkor ennek nagy kockázatai vannak az alapján, amiket elmondtál: egyelőre nincsenek tapasztalt fejlesztőid, partnereid, túl kevés a programozási ismereted, minimális a programozói tapasztalatod - nem hangzik túl jól egy monstre projekthez. Ezért van szükséged a gyakorlásra, alapok lefektetésére, komolyabb felfejlesztésére, aztán csak utána jöhet a többi.

    "ezért nem érdemes c++-szal foglalkozni, mert az nagyságrenddel nehezebb a többinél? "
    Ez ízlés és tehetség kérdése... De az igaz, hogy egy menedzselt kódban sokkal kevesebb dologra kell odafigyelni. Meg pl. C#-ban könnyű úgy kódot írni, hogy úgy érzed, még a széket is a segged alá tolják.
    Ha valaki jól megtanulta a programozás alapjait, akkor C++-ban is könnyen ír alkalmazásokat, viszont jóval több a hibázási lehetőség.
    A C++-ban jól megírt alkalmazás viszont jóval gyorsabb tud lenni egy Java-s vagy C#-os alkalmazásnál, ez tény.

    "arról tud valaki valamit, amit fordfairlane említett az elején? arról még mindig egy szót sem tudok..."
    [link]

    "én pl elvből nem fizetek soha ingyenes játékért, de mindig megdöbbenek, hogy hányan, hány forintot/eurót ölnek akár hetente 1-1 ilyenre..."
    Elvből? Nem vágom. Mi ennek az elvnek az alapja? :F
    Elég sok ingyenes alkalmazás van, amiért a fejlesztő(k) szívesen fogad(nak) el támogatást, ha már időt ölt(ek) bele - amennyiben az elkészített alkalmazás bevált, megfelelt a célnak, és gyakran használod, akkor meg is érdemli a támogatást...
    Ezek szerint elvből nem donate-elsz? Furcsa dolgokat olvasok itt... :)

    Sk8erPeter

  • mobal

    MODERÁTOR

    válasz Bencom ™ #8164 üzenetére

    Szia! Az oké, én nem is lebeszélni akarlak de a saját tudásom, tapasztalataim alapján beszélek. Én is tanultam, C -t és C++ -t, Javát de szerintem az ott megszerzett tudás marha kevés.

    "Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

  • Tele von Zsinór

    őstag

    válasz Bencom ™ #8166 üzenetére

    Csak erre az egyre válaszolnék, a többit kb. kimerítettük, és csak önmagunk ismételjük:

    Nem akarom több szerverre szétosztani a játékot, úgy értem, ez nem ilyen "szigetek mindenütt, aztán harcolj az xy szerveren" dolog lenne

    Az, hogy te egynek látod, nem jelenti, hogy valóban egy szerver, lásd google, facebook, avagy bármi komolyabb oldal. Kulcsszavak: replikáció, load balancing.

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8166 üzenetére

    A startup-ok tipikusan úgy szoktak menni, hogy elkezded egy olyan apróban, és olyan könnyűben, amilyenben egyáltalán lehetséges. Ha életed első szárnypróbálgatásaiba fognál bele, akkor pld csináld ezt:

    1. http://www.easyphp.org/download.php letölt + feltelepít otthoni kicsike gépre.

    2. http://psycho.unideb.hu/munkatarsak/erdelyi_norbert/targyak/HTML_programozas_az_alapoktol.pdf letölt saját gépre, és végig olvas. Gyorstalpaló HTML-ről. Action scriptekkel kezdetben ne foglalkozz. Statikus képeket felhasználni is bőven elég lesz.

    3. http://download.chip.eu/hu/Nvu-1.0_534872.html letölt + megnéz, ezzel lehet HTML lapokat szerkeszteni. Kicsit gyakorolni, amíg érzed a dolgok felépítését. Hogy a dolgok szétbontható, és elkülöníthető részekből állnak. Tudni kell látni az egész rész mögött a részleteket, és azok összességét. Amíg nem áll rá a szemed, hogy elkülönített részleteket láss az egész helyett, addig vakon tévelyegsz. Az úgy nem játék.

    4. http://www.fzolee.hu/download/download.php?fname=./PHP_programoz%E1s_kezdoknek.pdf és amúgy is körbeleshetsz az fzolee lapon, mert akad ott bőven, amiket olvasgathatsz. Még SQL is.

    5. Szerintem ennyi anyag + a saját ötleteid már elégségesek lesznek, hogy fel tudd mérni, mi mindenre lesz még szükséged életed első website-jához. Egyáltalán valós látótávolságba kerülhetnek a dolgok miután a html + php doksit végig olvastad.

    6. PHP doksiról ha visszaolvasol 1-2 hétnyit, találsz linkeket ebben a topicban, töltsd le, amelyik tetszik, és keress neten PHP programozási példákat kezdeti gyakorlásnak. Temérdek sokat lehet találni.

    Ha idáig megvagy, akkor már lesz egy-két saját weblap, login példa, és sql kezelési példa is a hátad mögött. Egyenlőre ezekkel legyél meg, hogy tisztán láthasd, mi minden várhat rád.

    Ha idáig eljutottál, akkor majd jer vissza, és innét folytathatjuk. Addigra már tudni fogsz úgy kérdezni, hogy legalább esélyünk van neked valódi segítséget adni. Perpillanat én azt érzem, hogy kvázi kívülálló vagy egy szakmai környezetben. Hogy egy alkalmazás most erep vagy warcraft vagy akármi, az nem tartozik egy szakmai környezetre. Azt a te dolgod lesz lebontani ezernyi apró részletre, és mindegyik részlettel _egyesével_ meg kell majd küzdened. A fentebbi doksikkal + jó logikai érzékkel tudnod kell addig elboldogulni, hogy legalább a 90-95%-ot te magad át tudd látni, és a maradék 5%-nyi problémát is szét tudd bontani egészen egyszerű és szakmailag objektív kérdésre, és azt azon a nyelven meg tudd fogalmazni. Ezt jelenti tudni kérdezni. Legalább eddig el kellene jutnod, és addig hagyd az összes többi kérdést a nagyon távoli jövőre.

    És most kezdd az 1. ponttal. Hajrá.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Bencom ™ #8173 üzenetére

    Az ingyenes dolgokért fizethető adományokat nem arra értettem, hogy az milyen szép dolog, ha fizet az ember azért, hogy egy játékban előnyre tegyen szert. Igaz, ezzel is támogatod közvetett módon a játék alkotóit, karbantartóit, de inkább arra gondolok, hogy ha valaminek valóban nagy hasznát veszed, használod hétköznapjaidban, akkor azért az nem egy rossz dolog, ha valamit vissza is csepegtetsz; persze nem kötelező, csak aki valamennyit rá tud szánni, de minimális reprezentatív összeg is valami. Régen szartam az ilyesmire, én sem fizettem semmiért, ha nem volt muszáj, aztán változtattam az álláspontomon. :D
    Egy példa: nővérem laptopjának vinyóját egy hardveres probléma esetén (alaplapot kellett cserélni, tök ugyanolyanra) a szervizben tök feleslegesen formattálták, majd újrahúzták rajta a Windows-t, így rengeteg adatát bukta, többek közt fontos fotóit; na, próbálkoztam kismillió profi, fizetős és ingyenes adatvisszaszerző programokkal, hogy visszahozzam az adatokat, de sajnos a legtöbb elvérzett; aztán megtaláltam a Linux-alapú Photorec-et, ami pont ilyenre lett kitalálva, és ezzel az adatainak nagyjából 85%-át sikerült visszaszerezni (egyetlen bajunk az volt, hogy ronda, generált neveket adott a visszaszerzett fájloknak, így elég sok fájlt utólag át kellett nevezgetni, de gondolhatod, hogy ezt akkor a legnagyobb mértékben leszartuk, mivel legalább sikerült visszaszerezni az adatokat). Máskor ugyanettől az alkotótól igénybe vettem a TestDisk-et is elszállt partíciótábla megmentésére, amikor bár nem reménykedtem már benne, de sikerült ezt is megmenteni... Na ekkor úgy döntöttem, hogy ez a fejlesztő megérdemel annyit, hogy támogassam őt valamennyivel, persze túl sok pénzt én sem tudtam erre áldozni. De legalább valamennyivel hozzájárultam, hogy inspirációt kapjon a további fejlesztéshez. Írt is egy köszönőlevelet. :D Szóval érted, van az az eset, amikor az ember úgy érzi, hogy még ha ingyenes is egy program, megérdemli, hogy mégis költs rá valamennyit, így megvan az a kellemes érzésed, hogy eldöntheted, mennyit tudsz szánni rá.
    Na, de ne OFF-oljunk. :P

    Ezt a könyvet már másnak is ajánlottam, amennyit olvastam belőle, az alapján jól összeszedett áttekintő anyag az alapismeretek elsajátítására: [Nagy Gusztáv: Web programozás alapismeretek].

    Sk8erPeter

  • Lacces

    őstag

    válasz Bencom ™ #8177 üzenetére

    Jó eszed van, gyorsan el lehet jutni.

    Én nem vagyok jó képességű programozó, de az én agyam gyorsabban vette be a Java-t, mint most a php-t. De az asp.net mvc - azzal sok kínom volt, azt félbe is hagytam :D
    A Nagy Gusztáv-os jegyzet tényleg jó.
    Php Solutions
    Én is most tanulom. És gyakorlati szinten, szerintem ez a legjobb a könyv :D. Jó másikat nem is nagyon kerestem. De ez... Ez nagyon jó! A példakódok is működnek. Kivéve amikor adatbázishoz mysqli-vel akar csatlakozni. De én amúgy is a PDO-t szeretem.
    Nagyon jó. (már pár angol könyvet forgatam más nyelveknél. De ez magasan veri az összeset. Kezdőknek nagyon jó! Én szívem szerint ezt az 1.hsz-be is kiraknám)

    Egyedül még Murach féle sorozatra tudom azt mondani, hogy gyakorlati szinten jó.
    Jquery-s Cookbookot magyarul is tudom ajánlani, de ott sajnos sok szerző van... 1-1 témára felbontva, szerzője válogatja, hogy melyik mennyire jó könyv.

  • Lacces

    őstag

    válasz Bencom ™ #8184 üzenetére

    Valahogy így kell kinézni a html fájlodnak:

    <!DOCTYPE HTML>
    <html>
    <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>Delete Blog Entry</title>
    <link href="../styles/admin.css" rel="stylesheet" type="text/css">
    </head>

    <body>
    <h1>Delete Blog Entry</h1>
    <!-- És ide jön a többi HTML kód-->
    </body>
    </html>

    Lezáró HTML tagok is voltak?

    w3schools - HTML szekció Angol nyelvű oldal, de nagyon hasznos, itt ki is tudod próbálni azokat, amiket ide írtál HTML tag-eket. Kábé a Nagy Gusztávos könyvben is befigyelnek ennek az oldalnak a tartalma :)

    [ Szerkesztve ]

  • Lacces

    őstag

    válasz Bencom ™ #8189 üzenetére

    Meg ha a másik 2 fórum valamelyikébe beírsz, akkor egy rövid html kódot is beküldhetnél nekik :D Így láthatatlanban nehéz segíteni :P
    És használd majd a programkód gombot a szmájlik felett, azért sokan hálásak :)

  • Lacces

    őstag

    válasz Bencom ™ #8192 üzenetére

    Hát nem tudom, de én alapból úgyszoktam, hogy van az IDE (Fejlesztő eszköz, legyen az NVU vagy bármi...)
    Ha ott írok valamit, speciel a HTML-ben, akkor elmentem.
    Aztán egy böngészőben megnyitom a fájlt, amit módosítottam, és ott megnézem az eredményt.
    Meg szerintem ezt így célszerű is, hogy mindig ott nézed meg, hogy hogyan néz ki :P

    Csak ne felejts el menteni az IDE-ben és ctrl+F5-t (vagy sima F5-t vagy frissítés gombot) nyomogatni a webböngészőn. Én jelenleg ezt csinálom :D. Meg amikor a jQuery-t tanultam(azt is átkéne újból néznem XD) ott csak ez a megoldás létezett :D rászoktatja az embert a "jó használatra"

    Szerk:
    Kötöszködni nem akarok. de inkább ezt használd(ez a biztos):
    <!DOCTYPE HTML>
    Nincs szóköz a ! jel és DOCTYPE HTML között, jah és nagybetű. Én még mindenhol így láttam. a Te verziód új az én szememnek :D

    [ Szerkesztve ]

  • coco2

    őstag

    válasz Bencom ™ #8184 üzenetére

    Az nvu automatikusan pakolja bele neked a tag-eket, azokat annak nem kell beírnod. Ha beleírsz bármi olyasmit, akkor azt direkt idézőjelezi meg nem tudom, hogy pont az és úgy kerüljön ki browser képernyőre is. Az az nvu olyasmi, mint egy Winword, csak éppen Webword. Ha tag-eket saját kézbe akarod venni, akkor notepad-ot használj. Esetleg pingálj pár dolgot nvu-val, és ne webbrowserrel nyisd meg, hanem notepaddal. Akkor látni fogod, mit is csinál. Meg tölts le egyszerűbb weblapokat is HTML formátumban, és nézd meg azokat is notepaddal. Hamar bele lehet jönni.

    És nem, nem fog kelleni 2-3 hónap majd a php doksihoz sem. Egy alig 100 oldalas magyar nyelvű szöveg file szerintem nagyon egyszerű és lényegre törő magyarázatokkal. Max 2 nap alatt át lehet rágni, aztán nekiállsz gyakorolni, kicsi logikai érzékkel 1 hét, és már oda neked az oroszlánt is.

    Amit az 1. linkemben találsz, nevezetesen az EasyPHP csomag, az egy apache webszerver + mySQL SQL szerver, meg még pár dolog, de azt én sem tudom, és amúgy sem kell semmire :D

    Ha fut az EasyPHP, akkor csináld ezt:

    1. Óra mellett "e" betűre jobb klikk, "Administration" menü pontra bal klikk. Bejön az admin felület. Az már a te gépeden futó saját webszervered admin felülete.

    2. Azonnal a legelső pont a "LOCAL WEB" egy mappát mutat neked, amit kotorj elő a winchestereden (nálam történetesen a C:\Program Files\EasyPHP5.2.10\www\-re mutat), rakj rá egy parancs ikont (jobb klikk a mappán kívülről, parancs ikon létrehozása), és azt a parancsikont rakd ki az asztalra. Hasznos kis dolog az, majd meglátod. Ha ezzel megvagy, klikk rá, és azonnal egy olyan mappába léptet bele, ami a te saját webszervered root-ja.

    3. Rakj bele a root-odba mondjuk egy proba.html file-t (igazából bármit firkanthatsz bele, a tartalma irreleváns, csak legyen valami). Aztán írd be a webböngésződbe: http://127.0.0.1/proba.html. És hoppá az ott már a te oldalad a saját webszerveredről. Lehet benne html tartalom, php program, lévén van fent a gépedem már mySQL is, azonnal PDO-zhatsz, meg ami tetszik.

    Hajrá.

    កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។

  • PazsitZ

    addikt

    válasz Bencom ™ #8197 üzenetére

    Ha syntax highlight kell, akkor szinte bármilyen normálisabb szerkesztő támogatja a html-t.

    Ha pedig meg akarod tanulni, akkor ne ilyen nvu-t meg ilyesmit használj, ami látatlanban kiegészítgeti automatikusan a kódot, hanem mondjuk notepad++ -t.
    Vagy programozáshoz úgyis előbb utóbb érdemes elővenni valamilyen IDE-t, akkor eclipse, netbeans, jó lehet.

    Most látva, megközelítőleg, hogy hannan indulsz, lesz az több is, mint 3 hónap, sőt.
    De mint mondtam, amit anno én is írogattam kódot, bár működik (pl. PH movies oldal), de a kódot nem szívesen mutatnám meg senkinek :DDD .

    [ Szerkesztve ]

    - http://pazsitz.hu -

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Bencom ™ #8200 üzenetére

    freeware bizony, már használom is, most egy hosszabb szöveg megformázásával és könyvjelzőzésével kísérletezek, tökéletesen sikerült elsőre, attól eltekintve, hogy elfelejtettem, hogy a sortörést nekem kell beszúrnom egyenként, nem elég az enter :DDD ezzel asszem eljátszadozom egy darabig :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés