Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Bencom ™ #8200 üzenetére

    freeware bizony, már használom is, most egy hosszabb szöveg megformázásával és könyvjelzőzésével kísérletezek, tökéletesen sikerült elsőre, attól eltekintve, hogy elfelejtettem, hogy a sortörést nekem kell beszúrnom egyenként, nem elég az enter :DDD ezzel asszem eljátszadozom egy darabig :)

  • Bencom ™

    őstag

    válasz PazsitZ #8199 üzenetére

    Nem is akarom én hogy helyettem bármit megcsináljon, engem max ez a highlight érdekel csak, mint segítség! :) Akkor azt mondod notepad++, és abban lehet html meg php-t gyakorolgatni? Remélem freeware :DDD

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Lacces #8193 üzenetére

    "Hát nem tudom, de én alapból úgyszoktam, hogy van az IDE (Fejlesztő eszköz, legyen az NVU vagy bármi...)
    Ha ott írok valamit, speciel a HTML-ben, akkor elmentem.
    Aztán egy böngészőben megnyitom a fájlt, amit módosítottam, és ott megnézem az eredményt.
    Meg szerintem ezt így célszerű is, hogy mindig ott nézed meg, hogy hogyan néz ki "

    Pontosan ezt csináltam. Ezért nem értettem, miért nem működik? Aztán inkább az NVU-ból kimentettem egy .txt-be, átírtam a kiterjesztést, és láss csodát, utána már megjelent, amit akartam. Előtte is, meg utána is .html-ben mentette (mármint az NVU is abba mentett, meg a .txt-ből is azt csináltam) tehát elvileg ugyanaz a két program, mégis, az egyiket megjelenítette, a másikat nem :F

    XHTML miatt azt olvastam hogy célszerű inkább mindent kis betűvel írni és úgy megszokni mert abban csak az az elfogadott.

    coco2: akkor már értem, mi az a másik program amit meg a tanárom küldött nekem, mert az is ugyanezt csinálja úgy látszik, hirtelen nem tudtam, mit kezdjek vele :DDD a másik az appserv win32

    És így már értem, hogy miért nem akarta megjeleníteni, azt hitte, hogy én ezeket akartam megjeleníttetni, mindjárt más... :DDD Notepadban viszont nem színez, és ahogy én láttam ilyen kezelőfelületeket ott bizony színezett szépen, ami azért is lenne jó mert egyből látom a színéről, mi micsoda, vagy hogy nem hagytam e véletlenül nyitva valamit valahol.

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Lacces #8190 üzenetére

    persze, egyébként meg se nyitotta volna :DDD

    de kipróbáltam egy trükköt, Nvu-ból kimásoltam mindent txt-be, letöröltem a .txt végződést, átírtam html-be, és láss csodát, amit leprogramoztam, böngészővel megnyitva működött! Pontosan úgy, ahogy vártam tőle... Na akkor most mi van? :DDD

    szerk.: nem, úgy látszik a programmal van valami, vagy nem arra akarom használni amire való, vagy fogalmam sincs mi baja...

    egyébként nagyon egyszerű dolgot "programoztam" csak hogy kipróbáljak 1-2 kódot:

    <! doctype html>
    <html>
    <head>
    <title> Teszt oldal </title>
    </head>
    <body bgcolor="green" background="http://4.bp.blogspot.com/_JboMOxc4Rsc/S9_BhLAa1MI/AAAAAAAAAV8/sSOxoiBhJ5Y/s1600/green_grass.jpg" style="background-repeat:no-repeat; background-attachment:fixed"> </body>

    </html>

    Ennyi az egész, és a várt formában is működik: megjelenik egy háttérkép, és kiírja felül, hogy teszt oldal. Ennyi is volt a célom vele egyelőre. De az Nvu által mentett verzió nem megy, csak magát ezt a kódot mutatja böngészővel, ha meg .txt-ben írom meg és lecserélem a kiterjesztést, egyből megy...

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Lacces #8185 üzenetére

    nem pont így nézett ki, de szerintem az lesz a hiba hogy a leges legfelső sort lehagytam valahogy :DDD :B

    szerk.: viszont így sem színezi a tag-eket, és nem is alakítja át megnyitás után :( Valamit akkor rosszul csinálok...

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8171 üzenetére

    Na most valamit nem értek... az első progit letöltöttem, ha elindítom, fut az óra mellett, de ez mit is csinál igazából? Utána elolvastam a html doksit amit linkeltél, aztán most nekiálltam volna gyakorolni a harmadikként linkelt progival, suliból már relatíve ismerős a kezelőfelület (bár ott mást használunk) erre elkezdtem beírni az imént tanult html tag-eket, és semmi nem történt (mármint nem váltott színt, meg semmi) aztán elmentettem hogy megnézzem, mit csináltam, megnyitom böngészőből a html formátumot, erre ugyanaz jelenik meg, amit begépeltem (tag-ekkel, mindennel együtt, és nem pedig az, amit leprogramoztam... szóval szöveg jelenik meg ugyanúgy, mint a kezelőfelületen, ugyanaz) akkor itt most valamit nagyon nem értek :DDD

    Lacces: 2-3 hónap az szerintem simán belefér, többre számítottam, thx :)

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Lacces #8180 üzenetére

    Ez azért némileg megnyugtató, bár hogy ki mennyit ért a gyors alatt... :DDD

    Köszi!

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Sk8erPeter #8175 üzenetére

    Persze, de más ha egy hasznos programról van szó, vagy más, ha egy játékról... meg én azt is figyelembe veszem (ha tudok róla) hogy valami milliárdost támogatok, vagy olyat, aki tényleg rá is szorul (és nem a csövesekre gondolok sajnos nagyon sok hajléktalan van de a 95%-uk maga tehet róla, és a maradék 5% meg érdekes módon nem kéreget, de ez már az offon belül is off :DDD )

    El fogom olvasni akkor ezt is, amit linkeltél, amit coco2 linkelt, az egyiket már át is futottam, aztán tartottam egy rövid kis szünetet... bár meglepően hamar a végére jutottam, és nem tűnt túl bonyolultnak (a html-ről beszélek) így felmerül bennem a kérdés, hogy szerintetek, mennyi idő alatt lehet a semmiből eljutni egy stabil, megbízható alap szintig? Én eddig azt hittem, hogy évek kérdése, de ha a többi is ilyen lesz, akkor kis gyakorlás egy egy hónapon belül már magabiztosan fog menni szinte minden, ami nekem kell, a többi meg majd jön idővel...

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Sk8erPeter #8168 üzenetére

    Az jó ha saját gépemen is tudom tesztelgetni, mert egy dolog az idő, amibe telik, meg egy másik az anyagi oldala, amíg nem fut fel a dolog, nem kell komolyabban beruháznom... :)

    Azt pedig értettem, és teljesek jogosnak tartom, hogy mindenki azt mondja, hogy ne kezdjek bele egyből ennek, nem is az volt a célom hogy egyből fejjel a falnak, és majd lesz valami, ezt már korábban is leírtam, hogy nem egyből a legnehezebb részével akarom kezdeni, vannak terveim szerint egyszerűbb modulok is benne, amit szép apránként majd összeállítok egy nagy dologgá, és ha már telesen magabiztosan megy az egész, akkor befejezem / nekikezdek a nehezebbik részének.

    Osztályfőnököm jóvoltából most rátettem a kezem 3 dvd-nyi c, c# és c++ oktatóanyagra, azzal remélhetőleg már el fogok tudni indulni valamerre, a másik tanárom pedig webtervező, ő emailben ígért nekem óriási pdf fileokat html-ről, php-ról és java-ról, az is egy jó kiindulási alap és legalább a könyvtárakkal sem kell kísérleteznem (egyébként az egy dolog hogy a BME könyvtárában minden megvan, szégyen is lenne, ha nem lenne meg, a miskolci egyetemi könyvtárban is minden megvan, de nyíregyen a megyeiben nem hiszem hogy túl sok ilyen könyvet találnék... )

    Linket megnéztem, így már tudom hová tenni :)

    Az utolsó részre meg annyi, hogy én egy elég csóró családból jöttem, nem véletlenül mondják rám hogy skótzsidó vagyok, nem szívesen adok ki a kezembe pénzt, csak ha szükségesnek érzem. Ha van egy játék, ami ingyenesen játszható online, akkor nem fogok pénzt fizetni azért, hogy másokkal szembe előnybe kerüljek, mert abból nekem nem lesz sem ételem, sem benzinem sem kocsim se házam stb, csak egy virtuális (ráadásul abban a játékban meglehetősen unfair) dologra szórnék ki pénzt az ablakon. Az egy nagy beruházás, és elég nagy bevételeik vannak, sőt, ahogy egyre jobban leépítik az oldalt, egyre egyértelműbb, hogy csak a pénzre mennek, emiatt megszüntettek sok olyan modult, amik régen közkedveltek voltak a játékosok köreiben, szóval már csak ezzel is tiltakozom (mármint azzal hogy nem költök rá) az ilyen lépések ellen :DDD

    Mobal: erre mondtam én is, hogy nem suliban tanulom, attól hogy a tanárom segítségét kérem a témában, meg tananyagot kértem tőle, ennek még magamtól fogok utána járni, ahova én járok ott csak java-t flash-t és hasonlót fogunk tanulni bevezetés szinten, a többit már én teszem rá magamtól.

    Tele von Zsinór: igazad van, ezen tegnap én is gondolkodtam, pl azt simán meg lehetne oldani hogy földrajzi fekvés alapján megosztani a szervereket: a csatán kívül kvázi minden elférne egy helyen, a csata ami a húzós rész, ott pedig ha másmiatt nem, a fairplay érdekében meg lehetne határozni hogy egy csatába maximum 5000-ren vehetnek részt, legyen mondjuk ez egy magyar-román összecsapás, míg ha az amcsik háborúznak a világ másik végén, az már átkerülhet egy másik szeróra, csak magát a világtérképet nem akartam széttagolni, de a logikára amit mondasz este már én is rájöttem, csak már késő volt :DDD

    Coco2: na ilyen jellegű útmutatásra számítottam, át fogom rágni magam rajtuk, köszi!

    Szóval még egyszer leírom, nem egyből a legnehezebb részébe akartam belecsapni (bár tény hogy az a "legizgalmasabb" része, meg az lenne talán a lelke az egésznek) hanem ez a végső cél, aztán odáig szépen eljutni fokozatosan, gyakorlással, meg előbb a könnyebb részeket megírni, stb!

    Köszi még egyszer mindenkinek a válaszokat! :)

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8165 üzenetére

    Ingyenesre tervezem, magát a regisztrációt, de hogy magát eltartsa az egész/ profitot hozzon két lehetőség van, az egyikkel mindenféleképpen élni fogok: a prémium szolgáltatások... prémium fiók, itt egy pici előny, ott egy pici előny a többiekkel szemben, én pl elvből nem fizetek soha ingyenes játékért, de mindig megdöbbenek, hogy hányan, hány forintot/eurót ölnek akár hetente 1-1 ilyenre...

    A másik az a reklámok beszúrása, de ahhoz meg szponzor kell... ismerek 1-2 embert, aki a reklám szakmában dolgozik szóval még ez sem lehetne annyira lehetetlen megoldani, de személy szerint engem rohadtul tud idegesíteni mikor egy oldal tele van reklámmal...

    szóval reményeim szerint a játék el fogja magát tartani annyira, hogy egy normális hardver/szoftver hátteret meg tudjak neki engedni, addig meg majd vándorol az olcsó szerverektől a használhatóig a játékosszám növekedésével.

    Nem akarom több szerverre szétosztani a játékot, úgy értem, ez nem ilyen "szigetek mindenütt, aztán harcolj az xy szerveren" dolog lenne mint pl a travian, vagy sok más hasonló, hanem pl mint az erep, hogy beregelsz a saját országodba, és a globális térképen harcolsz a többi ország ellen (vagy éppen szövetséget kötsz velük, stb)

    Szóval ha hirtelen ugrana meg a létszám, és nem tudnék vele mit kezdeni, akkor maradna az, hogy nem tudnak belépni míg más ki nem lépett ,de ilyet nem szívesen vetnék be. Ezért is szeretném lehetőség szerint eleve olyanra tervezni, hogy ha sok felhasználó lesz hirtelen, akkor se legyen fennakadás.

    Akkor ezek szerint mégis csak ássam bele magam a php-java-flash kombóba, és a c++ csak végső esetként jusson eszembe, akkor ha már (a ti értelmezésetekben százezres/egyidejű) milliós nagyságrendű a felhasználók száma?

    arról tud valaki valamit, amit fordfairlane említett az elején? arról még mindig egy szót sem tudok...

    Még egy nagyon alap láma kérdés így hirtelen beugrott, bár ez már némileg off-topic: amíg nagyon kis felhasználószámról beszélünk (full társaság 100-1000 fő, nem egyidejűleg) akkor egy stabil, gyors netkapcsolattal akár a saját gépem is szerverré tehető, ha másra nem béta-tesztelés erejéig, vagy egy kis tőke-halmozás céljából, és hogyha felfut a dolog, csak akkor átköltöztetni valami normális szerverre?

  • Bencom ™

    őstag

    válasz mobal #8161 üzenetére

    korábban írtam hogy tanultam alap szinten pascalt, majd később c-t, szóval a nagyon alap dolgokkal már tisztában vagyok (emlékszem pascalban annó még egy "játékot" is programoztam, ahol egy x kergetett egy O-t és volt "multiplayer" billentyűzetről irányítós verziója, meg egy "singleplayer" "mesterséges intelligenciás" verziója, de az egész nem lehetett több vagy 80 sornál szerintem)

    PazsitZ: erőltetni a fene, csak eddig akárkit kérdeztem, azt mondta, könyv, könyv, én is jobban örülnék valami letölthető, mintsem kikölcsönözhető/megvásárolható dolognak, az angol tudásomon még csiszolni kell, de szerintem elboldogulnék vele. Ha tudsz linkeket, azt nagyon megköszönném!

    Akkor tanuljam meg a php-t majd a c++-t, majd írjam meg php-ban, mert az a könnyebb, aztán konvertáljam át hip-hop-ban, ami tele lesz hibával, de mivel ismerem a c++-t, majd ki is tudom őket javítani, és így időt/energiát spórolhatok meg, de a program "gazdaságosabb" lesz az erőforrásokkal? Ha jól értelmeztem ezt...

    Értem én hogy nagy vállalkozás, de megnézted például az erepet, amit linkeltem? Bugyuta, primitív játék, de vannak benne jó ötletek, amik szerintem egyszerűen megvalósíthatóak, pl újságíró vagy politikai modul... kb egy blog szintjén van az a rész, mégis megtölti élettel, vagy a fejlesztési fák majd az egységeknél, ezek is csak statikus dolgok, a.k.a. kisebb kalandok. Ezeket szépen apránként megcsinálom, ezen kitanulom amit kell, aztán majd a harc modult utoljára hagyom, mivel az a nagy kihívás, igazából azzal számol mindenki, holott az csak a jéghegy csúcsa, addigra remélhetőleg már menni fog olyan szinten, hogy elbírjak vele, így nem kell az előzőeket javítgatni, és nem is lesz átgondolatlan, mert a könnyebbtől megyek majd a nehezebb felé.

    Valóban nehéz eltántorítani engem attól, ha valamit elhatározok, és estem is már pofára, de mint mondtam, papír alapon már annyi ilyen stratégiai szabályrendszert dolgoztam ki, és olyan jól beváltak, primitívek, mégis realisztikusak voltak, és azt remélem, hogy ha kivehető belőle az emberi tényező (vagyis a rajzolgatás, a számológép kezelése, nem utolsósorban az elfogultság... ) akkor egész jó kis játékok válnának belőle, akár sok ember számára is, ezért is szeretnék belefogni, meg azért is mert, mint írtam, előreláthatóan túl sok szabadidőm lesz, amit mással aligha tudnék eltölteni az adott... speciális helyzet miatt...

    coco2: tehát akkor a c++ a legjobb, és (nekem) csak az felel meg elvileg, de egy "átlag" akármihez, bőven elég a többi is, amit leírtál, és ezért nem érdemes c++-szal foglalkozni, mert az nagyságrenddel nehezebb a többinél? Egyiket sem használtam még, így nem tudom, ezért kérdezem...

    Egyébként a 100ezres nagyságrendű felhasználókat nem tudom, ki hogy értelmezte? Én úgy, hogy 100ezer regisztrált tag, akikből mondjuk jó esetben 10-20ezer belép napi szinten, és csúcsidőben olyan 10ezer felhasználó egyidejű kezelésére számítok (erepublik statisztikából indulok ki továbbra is). De mivel azt mondtátok, php-val egy adott szerver max 100-1000 ember egyidejű "lekezelésére" képes, így továbbra is marad a c++ vagy valami trükk...

    szerk.: PazsitZ: erre én is gondoltam, hogy először kicsiben megcsinálni, aztán majd átalakítani a nagyra, de aztán arra gondoltam: ha bejön, és nagyban kell megoldani, akkor a kommentek alapján nem jöhet szóba más csak a c++, ami teljesen más nyelv, mint a php. Magyarul akkor nekem előröl kellene kezdenem az egészet, c++-ban (hacsak az említett hip-hop cucc mégis működik, mert akkor "egyszerű" átállni) így semmivel sem lennék előrébb. Plusz egy ilyen átállás sok időt venne igénybe, amíg le kellene lőni az egészet. Erepen voltak olyan időszakok, hogy 10 percenként beiktattak ilyen 1-1 órás "maintenance" szakaszokat, amikor nem volt hozzáférhető semmi, és emlékszem, milyen hangulat volt a játékosok között, meg hogy hányan hagyták abba akkor, "fizető vendégek" is, ezt egyből szeretném elkerülni/megkerülni/átugrani stb...

  • Bencom ™

    őstag

    válasz mobal #8159 üzenetére

    hát az ofőmet megkértem, hogy hozzon c++-hoz anyagot, szóval akkor már abba is belenézek, biztos ami biztos, egyik ismerősöm meg be akar iratkozni a helyi nagykönyvtárba, és mondta hogy majd szétnézünk, ott van e valami használható...

    java-t elvileg fogunk is tanulni suliban valamilyen szinten, ezt a jquery-t nem ismerem.

  • Bencom ™

    őstag

    válasz mobal #8155 üzenetére

    magyarul mégiscsak inkább PHP-t tanuljak, mert az könnyebb (?) és aztán ez a program majd úgyis átkódolja nekem az egészet, hogy hatékonyabb legyen?

    coco2: akkor mégse jó? :DDD

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8151 üzenetére

    tudom, ebben a suliban teljesen mást tanulok, csak megkérdeztem az ofőt, hogy neki van e ehhez valami anyaga, és jófejségből felajánlotta, amivel rendelkezik, azt már magamtól fogom átnézni/megtanulni stb.

    Igen, felfogtam hogy nem egy embernek való feladat, meg nagyon sok időt vesz igénybe, de ahogy kinéz, semmi mást nem fogok tudni magammal kezdeni ezen idő alatt, szóval akkor már inkább "hasznosan" töltsem el az időmet, mint az abszolút semmivel. Egyébként pont előtted írták, hogy a php helyett most inkább átállnak c++-ra mert hogy az mennyivel erőforrás-takarékosabb, akkor erre idővel más is rá fog jönni és inkább c++ra lesz szükség, mint egy sokkal "gazdaságtalanabb" megoldásra, nem?

    Vagy akkor aki ezt mondta, az tévedett, de én nem értek hozzá, én itt csak kérdezek.

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8126 üzenetére

    az erep, amit linkeltem elvileg jó kell hogy legyen, pl most is be vagyok jelentkezve... tény hogy néha "maintenence" meg egyebek miatt le van halva, de a link jó volt, ellenőriztem is, nem tudom, mi baja lehetett...

    tanáromat megkérdeztem, c++-szal kapcsolatban tud majd anyagot adni, valami egyetemi előadást vettek fel, meg egészítettek ki, még nem láttam de így hallás alapján jónak tűnik, akkor abból már el lehet indulni, a php meg ezek szerint felejtős!

    Java/flash pedig lesz a másik sulimban (flash már van is), meglátjuk azzal mire fogok menni...

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8131 üzenetére

    Beleélni beleéltem magam, de az még édes kevés, pont ott van az első bökkenő, hogy abszolút nem tudok programozni, c-ben (alapban, nem pluszplussz meg egyebek) meg pascalban tanultunk gimiben / egyetemen egy kicsit, az pont annyira elég, hogy tudom hogy létezik, meg ismerek pár parancsot, meg a szintaktikát, aztán csókolom. Ebből el lehet indulni megtanulni a valóban (ez esetben) használható nyelveket, másra szerintem nem elég... ezért is kérdeztem, hogy milyen nyelvet tartotok az adott feladat megvalósítására, mert mivel egyiket sem ismerem, akkor eleve azt kezdem megtanulni, ami erre a legalkalmasabb.

    Flash-t tanulunk már most is, illetve nagyon régóta használok PS-t, szóval nálam a grafikai megjelenés a legkisebb gond, több éves tapasztalatom van ilyenekben, inkább a mozgatásukat/működésüket leprogramozni a necces, egy swf-et, vagy gifet bármikor összedobok, vagy egy háromdés modellt is meg tudok csinálni (autocad, akár google cketchup, csak hogy a legegyszerűbbet és legelterjedtebbet mondjam, de azok alapján bármelyik programban megtanulható, hogyan dobjak össze egy háromdés valamit, bár én egyelőre továbbra is 2d-ben gondolkodom).

    Szóval az hogy mi hogy nézzen ki, nálam nem probléma, a munka a programozásban és annak megtanulásában van.

    Tele von Zsinór: valóban rengeteg, ezzel tisztában vagyok. Tudom, hogy más dolog mondjuk 10-100 felhasználóra megírni valamit, meg más 100ezerre, ezért is mondtam, hogy ez a cél (pl az erep, amit linkeltem, a fénykorában 400ezer aktív felhasználót számlált, ez a szám azóta kb 60-70ezerre esett vissza, igaz, az jókora beruházás is volt, de már az amatőr klónjai közül is eléri pár a 10ezres felhasználói létszámot annak ellenére hogy rendkívül gyatra megoldásokat használnak bennük.)

    Tehát én elkezdhetném megírni 10 felhasználóra, valszeg egyszerűbb is lenne, működne is, csak amikor már 100 felhasználót kell kiszolgálni, az egész összeomlana, aztán állandóan újra kellene programozni az egészet, hogy megfeleljen az elvárásoknak, ezért is szeretném egy bakugrással egyből úgy megírni, hogy sok felhasználót elbírjon minimális erőforrás-igénnyel, ezért is keresem az erre a célra legmegfelelőbb nyelvet, hiszen való igaz, hogy a nyersanyag (szerverek, stb) kerül igazán sokba, nem pedig az, hogy én nekiállok, és finomítok rajta.

    Amit coco2 is felvetett, hogy szerver oldalról is írok valamit, nem script nyelvben, és mutatta rá azt a játékot, azzal nekem semmi bajom nincs, sőt maga a játék tetszetős megoldásokat alkalmazott, de azt sem igazán tudom, hogy mit meg hogy, tehát előtte azt is meg kellene tanulni, amivel semmi gond nincs, csak mivel már most is években gondolkodunk, valóban csak olyannal akarok behatóbban foglalkozni ami szükséges is ehhez.

    Brown ügynök: mármint az FB? mert ahhoz semmi addont nem kell (elvileg) letölteni, ha ilyen trükkökkel így lehet csökkenteni az erőforrás-igényt, és ugyanúgy kompatibilis bármelyik böngészővel, akkor valóban ez a kézenfekvő megoldás!

    Sk8erPeter: a suliba, ahova járok, nincs semmi, csak két számtech terem, meg néhány tanár. Okj-s rendszerű suli, gyakorlatilag még ők is a netről szedik a tananyagot, amit leadnak, szóval ilyen hogy könyvtár, vagy bármi használható, az nincsen. A másik suli (kettőt viszek most egyszerre) az szintén hasonló, de azok legalább adtak ki tankönyvet (jó drága is volt és pont a tanárunk írta, milyen meglepő) abban viszont alig alig érintik ezt a témát, ahogy elnéztem :(

    Ez egyértelmű, hogy nem fogom egyből egyedül megépíteni a transzszibériai vasutat, és hogy rengeteg tanulás/gyakorlás kell hozzá, hogy eljussak egy olyan szintre, ahol ezt meg tudom már oldani, most a nulláról indulok, de elindulni mindenképpen el kell valahol valamikor :) Azért is most jutott ez eszembe, mert úgy néz ki, hogy lesz 3-4 év "üresjárat" az életemben, és ha szerencsém van akkor addig tudok ezzel napi sok sok órában foglalkozni... azt meg, hogy mit értünk gyakorlás alatt... gyakorlás lenne ennek az oldalnak is az összehozása szépen apránként, aztán ahogy egyre többet tudok, úgy fejlesztem tovább / illesztem egybe a részeit... tényleg nem egyik napról a másikra gondolkodok, hanem évekre előre tervezem ezt az egészet, valahol viszont akkor is el kell kezdeni :)

    A hét másodperces az pont az amire te gondoltál, nálunk még így emlegették, bár ott is elmondták, hogy igen, végül is az már csak 3, vagy néha még kevesebb, de ez nem csak honlapokra, pl bevásárlóközpontokra, vagy bármilyen termékre igaz, ezért sem úgy akarom megoldani hogy a honlap egy letöltéssel, vagy egy 2 perces loading-screennel induljon... az hogy a játékon belül lesz már java script is, az kvázi elkerülhetetlen főleg a harci modulnál, de addigra már el akarom érni hogy ne hagyják el az oldalt :)

    Szóval akkor eddig azt mondjátok, hogy hagyjam a php-t, és inkább c++ -ra, és javara álljak rá?

    Fordfairlane említett még valami J2EE rendszert, arról sem hallottam még soha, hogy az mi vagy mit tud?

    Köszi a válaszokat!

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8129 üzenetére

    nem, jól érted, az rts eredetileg real time strategy, de erre mondtam hogy magának a játéknak a szempontjából már tök mindegy, hogy valódi rts vagy rövid körökre osztott valami e?

    Mellesleg, mikor az erep a hexás rendszert használta az is körökre volt osztva, de volt egy durva lag benne csúcsidőben, és 1-2 kör között néha 10-20 percre (egyes játékosok elmesélése alapján több órára) is elhúzódott az idő, ami elég sok ember agyvizét felforralta, szóval eleve akarok majd valami automata-csata funkciót beletenni, ahol ugyanígy csak megnyom egy gombot, aztán az irányítás vagy egy századparancsnok kezébe kerül, vagy pedig automatikusan köztes értékekkel kiszámolja a csata eredményét, ezzel is sok számítást spórolva meg valószínűleg az emberek nagy részénél.

    Csak mivel én rövid köröket tervezek, nem óra hosszúságúakat mint az általános, körökre osztott stratégiákban, így ez már kvázi-rts lenne... de gondolj csak a travian-ra, az is mmorts, BÁR ott mindig csak kvázi 1-1 játékos között zajlanak a csaták, és a vonuló egységek sem jelennek meg a térképen, csak azt tudjuk hogy "úton vannak", harcoltak, majd "úton haza" és megérkeztek.

    mindenesetre most húzok aludni, mert elvileg holnap is sulim lenne, aztán meglátjuk, hogy fordfairlane mond e valamit arról a rendszerről amit említett, mert tényleg még csak nem is hallottam róla eddig, és minden lehetőség érdekel, köszi az eddigi véleményeket/segítséget!

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8126 üzenetére

    Hát elnézve a játékot, amit linkeltél, ez is realtime, MMORPG, és ennél azért én egy jóóóóval egyszerűbb dolgot szeretnék alkotni, nem pedig még ennél is bonyolultabbat, és ha itt megoldották, hogy fusson minden szépen, akkor valahogy csak le lehet programozni, ennek a mikéntjét szeretném kideríteni/megtanulni :)

    Realtime, vagy nem realtime: ami egyszerűbben megoldható, vagy kézenfekvőbb... az, hogy most realtime kattingatnak és telik az idő, vagy egyperces/félórás körökre osztom a csatát (mert ez ugye a húzós rész az egészben) az már a játék szempontjából részletkérdés (bár a leprogramozás és működés szempontjából gondolom egyáltalán nem mindegy...)

    Én sem tudom, hogy mi hogy működik, ezért kérdezem, mik a lehetőségek ;)

    fordfairlane: nem hallottam még ezekről, szóval örülnék ha bővebben kifejtenéd!
    Ha lenne szakértő ismerősöm, akkor nem itt kérdezősködnék, aki meg ködösen hallott a témáról, az a php-t javasolta és óva intett a jávától, nagyjából most ennyit tudok. Aki "beavatottabb" a témába, és kérdeztem, azok tanárok, akik tanítják ezt is, de nem túl behatóan, illetve nem ez a szakterületük.

  • Bencom ™

    őstag

    válasz Bencom ™ #8124 üzenetére

    Megnéztem ezt a nadirimet, egész érdekes, de én abszolúte nem ilyen fajta dologra gondoltam, sokkal inkább valami ilyesmire: Erepublik.com

    Ez egy rendkívül leegyszerűsített, mármár bugyuta valami, számos klónja létezik, de mikor még nem volt ennyire lebutítva, a harcrendszere ennek is hexa alapú volt, és lépkedni kellett a térképen... most már csak egy "fight" gombot kell nyomogatni, ami röhejes, ha belegondolok, milyen volt régebben...

    Szóval az alap oldal valami ilyesmi lenne, csak visszahoznám a hexás mapot teljes világtérképpel (valami google map szerűen kisebb részekre osztva persze, és leegyszerűsített "háttérképekkel", plusz domborzatot adva az egésznek) amin rögzítve lennének az egyes nyersanyagok, városok, a karakterek épületei, infrastruktúra, és dinamikusan mozognának rajta az egységek (vicces volt a megoldás, amit ebben a Naridimban láttam, hogy mindenhol gyönyörű, részletesen kidolgozott képek, erre a karakterek nem mozognak vagy járnak (még a jó kis HOMM3-os 2d-ben sem) hanem csak "lebegnek" ide oda... de mondjuk az én stratégiai vackomban ez a lebegés sem lenne feltűnő, térképen való tilitolihoz tökéletesen elég lenne, az meg, hogy megvannak e animálva az egységek már nem különösebben terheli a szervert, csak nekem kell megcsinálni a kis gifeket, vagy bármilyen formátumot, aztán hozzárendelni őket egy bináris kódhoz, és majd azt a felhasználók gépei egyénileg lejátsszák, gondolom én...

    szerk.: ha megnézitek az erepet, és ott a térképet, az ne tévesszen meg benneteket, az csak egy régiókra osztott valami, a régi harcmodul nem ezen zajlott, hanem a térkép 1-1 "kiragadott" részén, amit hexákra osztottak, bár én inkább hajlok az olyan megoldásra, ahol a teljes térkép váltás nélkül mindig elérhető, és kinagyítható (aztán, valóba, mint pl a google maps-nál) csak az adott rész töltődik be, amire ránagyít a játékos, és a hexák sem lennének láthatóak, hanem kb úgy működne a "közlekedés" mint ahogyan a linkelt naridimban is.

  • Bencom ™

    őstag

    válasz coco2 #8123 üzenetére

    A böngésző azért az alapötlet, mivel az emberek látatlanban nem szoktak szeretni letölteni egy bármit a gépükre, viszont ha böngészőből kapásból minden nélkül játszható, azt már szívesebben próbálják ki.

    A másik meg hogy nem RPG-t tervezek, hanem RTS-t, esetleg rövid körökre osztott változatot, ami azért lassabban "mozog" mint az emberi reflexek... és igen, épp ezért mondtam hogy már így belegondolva is biztosan baromi gépigényes, ezért is szeretném a lehető legprimitívebb módon megoldani a dolgokat, hogy minél kevésbé terheljem a szervert. Ha meg már összejönne valóban a 100ezres nagyságrend, akkor remélhetőleg telne is 25 millás szerverekre :DDD

    Nem ismerem a Nadirim-ot, de meg fogom nézni, egyébként hasonlóra gondoltam én is, hogy böngészőből, esetleg valami kisebb addonnal, vagy választási lehetőséggel, hogy aki gyorsabban futó játékot akar, az letölthet valami kieget, és így az ő gépén mennének végbe a gépigényesebb folyamatok (esetleg másokéi is, hehehe ;] ) és csak a végeredményt küldené meg a szervernek, ami feldolgozná (de ennek a pontos menetét nem ismerem, tényleg nagyon nagyon kezdő vagyok, vagy még az sem a témában).

    Csorba: a JAVA-val fenntartásaim vannak... pl mobilok közül sokkal nem kompatibilis, hosszú rémisztő betöltési-időket látok magam előtt, plusz azzal kapcsolatban sincsen semmilyen programozási tapasztalatom... de egyébként én is gondoltam rá, csak ismerőseim/ tanáraim sem nagyon tudták ajánlani ilyen célokra (egyik suliban multimédia fejlesztést tanulok, ott pl óva intettek tőle honlapszervezésnél a "7 másodperces szabály miatt")

    szerk.: úgy látom ez a nadirim valami MMORPG, én nem igazán ilyenre gondoltam, inkább MMORTS... mint mondjuk.... a panzer general II, hasonló "színvonalon" csak nem kettő hanem 100ezer felhasználóra (és más egyéb, de sokkal kevésbé "terhelő" modullal)

  • Bencom ™

    őstag

    válasz DeltaPower #8120 üzenetére

    Igen, ezzel az egyetlen részével a dolognak tisztában vagyok, de úgy néz ki, ha sikerül időben megtanulnom valamennyire, akkor lesz rá kb 3-4 évem, hogy megvalósítsam... aztán ki tudja, talán kerítek addigra pár embert aki ért is hozzá meg részt is venne ilyenekben :)

    Magyarul tudom, hogy ez baromi összetett feladat, és időigényes, nem is egyik napról a másikra akarom összehozni, de valahol csak el kell kezdeni, nemde?

  • Bencom ™

    őstag

    Üdv!

    Bevallom nem olvastam végig a topicot, (és az első hsz linkjei vagy egyáltalán nem működnek, vagy csak nyomtatott irodalomra hivatkoznak, ami engem nem igazán segít ki) de lenne pár kérdésem:

    Egy ideje több online stratégiai játékot nyomok, vagy inkább "társadalom szimulátort", ami valaha egy nagyon jó elgondolásnak indult, mára azonban egy lebutított, jellemezhetetlen sz*r szintjére süllyedt (ha valakinek ismerős az erepublik, akkor tudja). Mivel egyre több (és jobb-rosszabb) klónja készül ennek a játéknak, belegondoltam, milyen nehéz lehet egy ilyet leprogramozni?

    Mindig is jó érzékem volt a stratégiai játékokhoz, akár készítés terén is, több papír és számológép alapú stratégiai játékot/szabályrendszert alkottam (többnyire a bonyolultságuk és a papír-alapú kidolgozás miatt inkább csak saját magamnak) különböző valóságból vett adatok és képletek alapján, hexa és négyzetrácsos térképekre milliónyi egységgel, és ezért arra gondoltam, hogy egy ilyet, összekombinálva egy társadalom-szimulátorral érdemes lenne egy online játékká megírni.

    Az első kérdés tehát az, hogy ezt (több modul, újságírás, gazdaság, fejlesztések, hadi egységek, emberek, épületek, valós világtérkép, hexás csaták stb) akár több-százezres felhasználói nagyságrendre méretezve miben érdemes leprogramozni?

    Erre többen kapásból rávágták, hogy a PHP az egyik legjobb megoldás. Itt jön azonban a következő probléma: életemben nem használtam még, azt sem tudom szinte hogy mi az. Programozni korábban Pascalban és C-ben tanulgattam alap szinten, szóval ezt is biztosan meg lehet tanulni valahogyan, de semmilyen szakirodalmat nem találtam még erről, ami elég meglepő számomra, így nem nagyon tudok honnan elindulni... az anyagi oldala miatt pedig nehezen beszerezhető nyomtatott irodalom nem-igen jöhet szóba (hacsak valakinek a környéken nincsen kölcsönbe, azt szívesen venném).

    Most olyan suliba járok ahol nagyon alapszinten, sokkal később tanítani fognak némi php-t de szeretném minél előbb elkezdeni a tanulást és gyakorlást, mert később ezzel komoly terveim lennének (ha meg nem járható út amit itt leírtam, akkor jobb, ha már most megtudom :DDD )

    Tehát a lényeg: egy eléggé összetett online játékot szeretnék leprogramozni, ami tartalmaz térképet, és "statikusabb" modulokat is, nagy felhasználószámra tervezném, és anélkül hogy a böngészőn kívül bármilyen más programot kelljen használni (lehetőség szerint) de ne gyilkoljon le egy szervert, tehát viszonylag egyszerű és nem gép/netigényes folyamatokra lebontva működjön, plusz a felhasználók gépét se erőltesse meg túlzottan, mindezt php-ban amihez semennyire sem értek, tehát az alapoktól kezdve meg kellene tanulnom.

    Na ehhez keresek vállalkozó szellemű embereket, aki elmagyarázza mit hogy lehet, esetleg tud nekem mutatni megfelelő szakirodalmat, vagy besegítene, netán ötletei vannak ezzel kapcsolatban. Bocs a hosszú posztért, remélem mindent beleírtam, és nem néztek teljesen hülyének :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés