- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Az a baj megszerettem és sajnálom lecserélni
Lassan viszont itt az ideje az új téliguminak, vezérlésnek stb. Meg szeretnék bele rakni radart, hogy most többet kell a szűk belvárosi helyekre beállni vele. De még ha ezt az összeget összeadom és félrerakom a képzeletbeli utódra akkor sem vagyok sokkal előrébb. Első autónak jó volt egy 14 éves, de ha végül lecserélem, akkor azt is sokáig szeretném megtartani úgyhogy valami fiatal lenne.
-
Ja, de 1.5 (DSG nélkül) csak a t-roc-ban van ami 14 centivel hosszabb ...Meg 2 misivel drágábban indul (nyilván almát körtével, mert a t-cross 1.0 95 pacival, a t-roc meg 1.5 150 lovacskával indul, és a felszereltség is jobb, de ebből olyan 1.2-1.4 milla megmarad azért összekonfigurálva).
Fő gond mondjuk hogy t-roc nem tetszik annyira... -
TrollBalint
addikt
ajjaj.... 50 az nálam 5.-ben valahol 1500 és 1000 között van. Sportba használjam akkor városban? Az nem gond, ha sport módba indulász után, hideg motorral rakom?
vlevi: ha manuális váltóm lenne, nekem se okozna gondot, de automata van és maga váltogat magának.... a manuális mód meg ... hát lehet egy próbát még teszek vele, de eléggé fájdalmas
-
TrollBalint
addikt
MIt jelent az alacsony fordulat? Mert én úgy érzem, nagyon határeset a 5.-ben az 50-es tempó, de ugye ez felvált... néha ilyenkor próbálok menni legalább 55-tel (óra szerint), de ezt nem mindig lehet forgalomba megtenni.
És akkor jól értem, ha emelkedőn visszavált az nem gond. Csak felfelé ne váltson? -
imyourfriend
őstag
Lényeg hogy javításnál tejeljen a tulajdonos, és legyen olyan kényelme, hogy váltani se kelljen neki.. idézvén: "hogy néz ki egy modern autóban a váltó?"
Kérdezném akkor: hogy néz ki egy autóban a kormány, miért nem önvezető az autó? Miért kell koptatni az ember kezét a kormányzással?
Kérdés persze irónikus, szerencse van manuális váltóval szerelt autó pl az MWW váltó felújítva két év garival 350 ezer forint, ezért a dsg-hez egy-egy alkatrészt kap az ember ebben a "modern elkényelmesedett világban".
-
TrollBalint
addikt
-
TrollBalint
addikt
Heti egyszer szoktam jellemzően mélygarázsozni. (igazából pont hogy emeletes, szóval kifelé jövet jövök le
). De sok benne a vízszintes szerencsére. Eddig végig egyesbe mentem (manuáalba én is) végig, de ha jönnek mögöttem, akkor azért nem szarakodnék, ha meg odalépek zabálja a benzint.
Viszont, akkor mi a különbség rámpázás, meg ha emelkedőn megyek fel városban? Ott nekem szokott váltani, de még nem jöttem rá milyen elv alapján. Van amikor visszavált, van amikor nem, pedig kb. ugyanannyival megyek. Először azt hittem hideg motornál jobban visszavált, de aztán rá kellett jönnöm, hogy mintha ez se számítana. Viszont, ha vált, akkor mindig már az emelkedőn (értelem szerűen). Ha dolgozni megyek, tuti van a városban emelkedő, nem is egy, amivel talákozom és az Octavia pont 50 környékén vált fel 5-be és 42 körül le (emelkedőn nem mindig ezeket tartja), és jellemzően még hideg motorral találkozom ezekkel az emelkedőkkel...
Remélem nem a váltó szarakodik, mikor indítom az autót, mintha remegne egy nagyon-nagyon picit, kb. fél-egy percig, aztán elmúlik... -
tibbike01
őstag
Mész az autóval, működik az távolságtartó tempomat, gyorsít fékez, akár állóra is. A sávtartó szépen bent tart a sávon. Rezeg a kormány, ha kimész a sávból. A holtér figyelő azonnal jelez. Mutatja a sebességhatárokat, van lejtmenet vezérlő, visszagurulás gátló....stb és te még kuplungolni meg váltogatni akarsz? Kb impossible.
Szerintem kb 5 év és eladhatatlanok lesznek a manuális váltós autók.
-
Seatnál meg éppen ingyen van a dsg, de nem lehet mást kérni extrában ajándékba csak azt. Ha minnél olcsóbban irányba megyünk (1.0 115 lovacska, 8 misi környékén, ami ugye kb vitara árszínvonal), akkor azért elég nagy pazarlásnak érezném azt mondani hogy kösz nem kell 800k ajándékba. Próbálnám úgy felfogni hogy az első nagy javítás grátisz (ha meg szerencsém van akkor nem is én csinálom hanem a 2. vagy 3. tulaj).
Januárban mentem én is egy 1.5 tsi dsg T-roc-kal (kölcsönzött), nem volt egyáltalán szörnyű. Városban kicsit darabos volt, de jobb volt sokkal mint pl a BMW X1 duplakuplungosa amit másfél éve folyamatosan alázgatok...
-
bazz 3.0 touareg már 2 millió körül van. Na annak nem lesz hasmagasság baja seholsenem. Se.
-
Golf G8? Mondjuk ott is kb ugyanazt a 66-67-et írták mint a T-crossra meg az Aronára (1.0 halkabb mint az 1.5 tsi).
BigBlackDog: Cupra/Seat-nál voltam (Szabó), ha komolyodik a helyzet rákérdezek van e tesztautó Arona. Kb a legnormálisabbak voltak a legutóbbi fél évben, finoman köszön, tud-e segíteni, szépen válaszol a kérdésekre, stb.
Szek. Focvis: mennyi volt az emelés? , konfigurálgatás közben nekem is gyanús volt de pl. pont a golf miatt nem esett le. Golf most esélytelen ha nincs itthon magasított futómű (végcélpont akadálypálya miatt vidéken).
-
Köszönöm!
Van egy hozzávetőleges infó kb mennyibe kerül mostanában egy 2 literes dízel vezérléscsere, az összes szükséges mellékessel (pl vízpumpa úgy tudom nem kötelező de azért érdemes lehet hasonló okokból)?
Amúgy CFGB de nem hiszem hogy nagyságrendi különbség lenne a motorkód szerint. -
Reggie0
félisten
Nekem az odiban van. Baromira erzodik a kulonbseg, igaz 255/35r19-es a gumi. Foleg szerpentinen jo terheles valtasnal, vagy ha nagy dilataciok vannak az autopalyan, nem leng annyira ki a kasztni es hamarabb is lecsillapodik a lengedezes.
Az elettartamara sem lehet panasz, mar 360k van a gepben, bar a jobb hatso futomuben a gumiharang elszakadt, majd a heten jelentkezek be szerelohoz.Van a porschemban is(ott PASM-nek hivjak), de abban csak ki-be lehet kapcsolni, nincsen tobb profil. Abban is erezni, de abban a gepben mar alapbol meg tudnam szamolni hany hangyan hajtok at.
-
A pályán a menetszél szerintem jól "dolgozik", a kigurulás jó. Csak ezt próbál ki, mikor megérkezel a hütte parkolójába a jó kis szerpentinen felfelé.
Szinte mindenki csont nélkül leállítja a motort, én olyankor szoktam kb. 2 percet járatni.
Egyszer néztem ilyen helyzetben a turbina hőmérsékletét. A motor leállítása után szépen elindul kicsit felfelé, ugye a hőt nem viszi már akkor el az olaj. -
-
tasiadam
veterán
Amigy latott mar ember fia olyat, hogy olyan onpusztitast vegzett magan egy motor, ami soha nem volt/lett javithato?
Pl en meg normal hasznalattal kikonyokolt tdi-t sosem lattam, sem mas motort. A par hiresen szart meg ismerik az emberek. De meg a beharangozott 3 hengeresek sem robbantak fel 150e km utan, mint vartak. -
Akos1994
aktív tag
Köszi, tehát akkor hiába 125LE, hatos golnál biztos, hogy az is CAXA?
1.2TSI-t is néztem, az elsőre még egyszerűbbnek is tűnt, lévén, hogy feleannyi egy vezérlés csere, nincs okoskerék stb..viszont sok egyéb nyűgje van? ..de hát basszus, akkor már inkább egy 15 éves A3 cabrio 1.6 szívó 102le, csak nincs kedvem pályán 130-al üveghangon közlekedni az 5-ös váltóval, kurva sok ehhez az 1450kg, tuti be is kajálna 8-9 litert vegyesben..
Agyf.sz amúgy hogy nincs megbízható benzines kabrió ami nem lenne 15-20 éves, 1-es/3-as sor4 BMW kuka, Prince 1.6 szívó kuka (Mini, Pug 308), rönót nem veszek, Volvo C70 2.4b sor5 nem akarok fenntartani + nagyon kevés a benzin+kézi váltós darab, utolsó Saab-oknak kilőtt az ára.. Keménytetőset nem is akartam aztán már kínomban mindent nézek... -
-
-
-
Asbee
veterán
Ezek szerint. Mondjuk a pisztolyra ránéznék mi van rajta
Új, NYÁRI PRÉMIUM DÍZEL üzemanyag!
Kifejezetten a hosszú nyári utakra tervezve.
Magasabb energiatartalommal, a még jobb teljesítményért és kedvezőbb fogyasztásért.
Továbbra is biodízel mentesen, a még hosszabb eltarthatóságért, a motor és az üzemanyag-ellátórendszer még nagyobb védelméért.
A kampányban részt vevő töltőállomások listáját itt találod.
*A nyári EVO Plus prémium dízel üzemanyag előnyei a téli EVO Plus prémium dízel üzemanyaghoz képest értendők.
Az EVO Plus prémium üzemanyag előnyeit befolyásholhatják az üzemanyagon kívüli tényezők. -
TrollBalint
addikt
Vettünk tegnap egy ilyet, ma meg kipróbáltam. Tényleg fasza kis cucc, tetszik
Elől 2,5 bar, hátul meg 2,3 bar volt a nyomás. (2,3 és 2,6 között kellene lennie a leírás szerint)
Hogy teszteljem kicsit a cuccot, felfújtam 2,4-re hátulElől - hátul ugyanannyinak kell lennie a nyomásnak? (remélem igen, mert akkor fújhatok újra
)
426os: valamit tényleg tud ez a cucc, mert rá lehet függni na
Valakinek kell valamit fújni? Egy bármit?
-
426os
őstag
Eddig én is kb 2-3 havonta vagy nagyobb utak előtt néztem tankoláskor, de most beszereztem egy Xiaomi kompresszort és annyira élvezem a használatát, hogy hetente nézem a nyomást kb mindenben (bringa, roller, kocsi)
Majd elmúlik, de az biztos, hogy kevesebb macera, ezért gyakrabban fogom nézni, mint korábban...
-
rbalint88
addikt
De az fl elotti, nem? Mert az technikailag egy felfujt eUp.
A fl utanibol ki lehet hozni ecoproban 280-300-at, de oszinten az a plusz 30km nem er meg annyi lemondast (korlatozott ero, klima off)CharlieDrop: ugyanigy hasznaljuk mi is, Bp es Bp-Zsambek-Bp foleg. Utobbi kor 60-65km utvonaltol fuggoen, 3 ilyen ut es ami kozott kell Bp maszkalas megvan egy toltessel.
-
victorhun7
tag
-
1stVikman
senior tag
Nálam golfnál 22-re állítva, befújás irányát nem kiválasztva, légterelőket oldalt ablakra, középen felfelé állítva (melegtől függően) 2-4es fokozaton használva tökéletes.
Kollégám 3as octaviája mindig zavaróan szemembe fújt, egyes ventilátorral is. Hőfokkal is játszani kellett. -
ArthurShelby
addikt
Hány fokra szoktad állítani a klímát?
Azt hittem anno (én kis naiv), hogy van egy érték (pl 22fok), amire auto módba állítva egész nyáron (sőt akár télen is) kellesmes idő lesz a kocsiban.De állandóan állítgatom. Nem szeretem a hosszútávú utaknák, ha a fejemre fújja. Most épp azzal próbálkozok, hogy 22fokon láb+fej 1-es fokozaton. De ilyenkor is ki-be kapcsolgatom a klímát (ac gomb), mert vagy megfagyok, vagy megsülök.
-
Morris
veterán
Ez most ütött.
Ugyanis több helyen pont ezzel menőznek, hogy nem csak felraknak egy irt progit.
Nekem mondjuk nincs ezzel bajom. De akkor legalább ne kamuznának.
Meg akkor ne hangsúlyozzák ki hogy minden motor más és más ugyanazon motor tipuson belül.
Én elhiszem hogy vannak apró különbségek ket full ugyanolyan motor között, de na... -
gyulaszu
senior tag
Annál az autónál ez hogyan volt észrevehető?
Kikapcsolt klímánál bekapcsoltad és akkor automatikusan bekapcsolt a klíma?
Ha be volt kapcsolva mindkettő és kikapcsoltad a klímát, akkor lekapcsolt az aircare? Nálad volt visszajelzés, vagy ezt csak akkor láttad, ha visszamentél a menüjébe? -
426os
őstag
Biztos van benne adatgyújtő doboz, meg az én Golfomban is.
Apropó, tudja valaki, hogy a kijelzőn minden indítás után megjelenő Car-net-es üzenetetet, amit le kell okézni (kiírja, hogy welcome főuser) ki lehet valahogy iktatni? Baromi idegesítő, hogy ott van az utazás végéig, ha nem okézom le és teljességgel haszontalan feature.
Gondolkodom egyébként, hogy megérne-e évi 60€-t az előfizetés, amivel távolról láthatom az autó állapotát és nyithatom/zárhatom is. Ezen kívül más hasznos funkcióját nem látom, a nyitás/zárás is egyszer lett volna hasznos eddig.
-
Szada85
aktív tag
A Cupra is 2019-es, de egy felszereltséglistát sem találok az autóról sehol, nem hogy ezt, hogy van-e benne kukucskadoboz.
Nem is maga a doboz léte a zavaró, az alap funkciója még "hasznos" is, ha baleset után kinyerhetöek az adatok, amik segíthetnek a rekonstruálásban.
A "gondom" azzal a(z egyelöre) fantazmagóriámmal van (nyugi, tudom, hogy a Föld nem lapos), hogy már most a biztosításkötésnél volt választható extra, hogy önként rádugok egy OBD-s kütyüt az autóra, ami loggolja a vezetést, és ez alapján lehet kapni kedvezményt, ha ügyesen-okosan vezetek...
Na most az ilyen önkéntes dolgokból egy, minden újabb autóban megtalálható feketedobozzal pikk-pakk átvezethetö "permanens" dolog is lehet (és látva az EU ámokfutását akár ICE témában, akár másban, sajnos képes vagyok belelátni), hogy ilyenre is használva lehetnek ezek a dobozocskák, és máris nem arról fog szólni az Autós topik napi hírfolyama sem, hogy kinek mennyi a fogyi, hanem, hogy egy padlógázas ellövés mennyivel dobta meg a biztit... -
1. Most még értelmezhető ára van (~6,5 méter lehet reális*). Ez a legfőbb oka.
2. Jövőre cserélnék, 2025 őszén 10 éves lesz. Eddigi legöregebb autómat 8 év 10 hónaposan adtam el (Saab), a Golf pár hónap és átveszi a stafétát.*Az is megfordult a fejemben, hogy idén meghirdetem, veszek valami olcsó-nem-annyira-szar autót télire, addig sómentes időben járok a Mazdával, és jövő tavaszra rendelek egy G8-at. Talán megtartom a Clubsport felniket magamnak.
#217856 K Norbi Tudtommal igen.
#217857 Szada85 Csak ki lehet valahogy kapcsolni. (A Mazdában vannak ilyenek, hogy sávtartó, holttérfigyelő. Mind kilőhető, menüben némítható.)
A G7-ben a biztonsági öv bimm-bamm is kikapcsolható, bár én visszakapcsoltam, mert fontos és úgy gyári. -
TrollBalint
addikt
Inkább tele tankolom, mint mégegyszer elmenni tankolni, mert hosszú útra mindig teli tankkal indulok el. Ez már a 2x120 km-es útra is vonatkozik. Számítok rá, ha lerobbanok a pályán, valami dugó miatt, akkor ne kelljen még azon is parázni, hogy kifogy az üzemanyag
De sikerült megnyugtatnotok, úgy hogy hamarosan akkor megyek is tankolnimolnarpeter: ez a pöcökkel való cselezés nem tudom mi, egyik volt kollégám tankolta úgy a céges autókat, hogy kattant, majd ráadta a gyújtást és még bele tudott tankolni nem tudom hány litert. (utána mondjuk napon álltak a kocsik, de hát ezek cégesek voltak
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- 12 GB-os RTX 4070Ti - garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest