- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bnorci71
addikt
válasz
1stVikman #226697 üzenetére
ésszel kel ezért kel a nyomatékkulcs, ha nem jön akkor jöhetnek a csoda módszerek vagy szerelő, van szeelő akinek van spéci levegős kulcsa ami szépen kis nyomatékkal de ütve kiszedi. Lehet én is az aksis fúróval recegtettem nem is emlékszem....
Én vettem kerámia pasztát azzal raktam össze, ártani nem használ -
bnorci71
addikt
válasz
1stVikman #226658 üzenetére
én hidegen estem neki, na jó nem szó szerint hanem nyomatékkulccsal, tudom kifelé nem pontos, de mégis csak ad valami támpontot. Vagy 6-8 éve egy izzítót a nyomatékkulcsommal egy kiszereltet próbálgattam mikor szakad, a meghúzási nyomatéktól elég messze nem emlékszem pontosan, de szerintem a dupláját kibírta. Semmi varázslás nem volt előtte és kijött mind a kettő a harmadik 2 héttel korábban volt cserélve az nem volt kérdéses csak mondom legyen már egyforma amiket cserélek.
-
bnorci71
addikt
válasz
1stVikman #226480 üzenetére
Ha már ott jársz cseréld ki a másik kettőt is.
Nekem vétel előtt cserélték rá 2eKm hozta a következő a hibát.
Lehet vele jönni menni az indítás lehet kicsit döcögősebb meg talán ezek a modern motorok utóízzítanak is de az csak a károsanyag kibocsájtás miatt
én NGK-ra szavaztam januárba -
Lacess
tag
válasz
1stVikman #226477 üzenetére
A vezérlés felől számold, talán pont a kettesét az egyik legegyszerűbb kivenni, nincsenek annyira útban a dolgok. A csatlakozó lehúzásához elvileg kellene egy célszerszám(fogó) de ügyes kézzel megoldható. Csak ne a vezetéket húzd!
A 3-as henger a nyomásjeladós. A jeladó nélkülit 17Nm-rel, a jeladóst 12Nm-rel kell meghúzni.
Több cikkszámmal is szerelték, az a biztos ha kiveszed, leolvasod róla és az alapján rendelsz.Szerk.: az 1másodperc azért odab@sz...
-
1stVikman
senior tag
válasz
1stVikman #226477 üzenetére
Közben találtam doksit DTSB-hez, bár nem passat, de gondolom mindegy. [kép]
Megerősítést nyert, hogy a 3. hengerben lévő a spéci izzítógyertya, szóval a 2. sima.
Vezérlés felől vannak számozva a hengerek, előző hsz-ben nyíllal megjelölt csatlakozó alatt van a beteg.
17Nm a meghúzási nyomaték.Már csak egy cikkszámot és ajánlott márkát kérnék.
Illetve használhatom - e a kocsit? -
BigBlackDog
veterán
válasz
1stVikman #224981 üzenetére
Köszi szépen a tippet. Anno még néztem ezt is, de nem akartam ragasztani a műbőrre (leadásnál majd le is kell szedni és nem szeretném, ha sérülne). Én végül egy huzatba tett gumihabot tettem a könyöklőre, a két oldalán pedig kétoldalas tépőzárral van rögzítve az ajtó műanyag részéhez. Amíg kell, addig még kibírom most már.
Mindenesetre meglep, hogy (a régi) Passat esetén is lejjebb van ezek szerint.
-
-
válasz
1stVikman #224526 üzenetére
Garanciális még? Ha nem, akkor semmi fontos nem történik az ellenőrző szerviz során, amit Te ne tudnál s.k. megoldani.
Szerdán viszem köztes olajcserére a Golfot (~3800 km). Gyári szűrő és megfelelő olaj a boltból, maszek cseréli, kb. 24+10 k Ft. Márkaszervizben ugyanez bőven 100+.
-
tibbike01
őstag
válasz
1stVikman #224526 üzenetére
Azt cserélnek, amit akarnak. Igazából az árajánlat készítőjétől függ, hogy mit ír a munkalapra. Akkor vagy jó, ha felkészült vagy és te diktálod, hogy mit csináljanak, vagy mit ne, de ugye az emberek 90% nem ilyen és ezt ki is használják.
A gyári intervallumokat le tudjuk neked írni, ha megírod milyen autó, milyen motorrral. Nálam pl a levegőszűrő 5 év vagy 90ezer km és nyilván minden látogatásnál cserélni akarták volna 40ezer ftért, de nem kértem és magamnak kicseréltem itthon 12ezerért gyári szűrővel.
-
1stVikman
senior tag
válasz
1stVikman #223492 üzenetére
Időközben kicseréltem az akkut is, előtte feltöltöttem, ahogy Qru és simonjoe javasolta.
Exide EK720 agm lett.
Vcds-sel átírtam a kapacitást 68-ról 72 Ah-ra, a gyártót JCB-ről TU3-ra (amit csak az újabb klón kábellel engedett) és a sorozatszámnak beadtam az exide sajátját (betűk /számok), nullákkal kiegészítve a szükséges 10 karakterre. Előtte csupa egyes volt benne. [kép] [kép] [kép] [kép]
Technológia maradt "fleece" - en.
A régi akku még a gyári 10 éves varta volt. -
Lacess
tag
válasz
1stVikman #224342 üzenetére
Az állítóelem nem vészes, viszont a cserét roncsolás nélkül nem lehet végrehajtani. A tankajtó belső részén van 4 elgyengített rész. Ott kell megfúrni, majd kipattintani a komplett tankajtót. "Hivatalosan" ilyenkor kényszercserés a tankajtó, annyi, hogy a fényezett külső borítás lepattintható, majd áttehető az újra.
De ha el tudod viselni a 4 lyukat(amit amúgy csak tankoláskor látsz, és igen, a legtöbben elviselik...) akkor csak az állítóelem kell. -
Lacess
tag
válasz
1stVikman #224307 üzenetére
Csatlakoznék az előttem szólókhoz: az aktuátor tönkrement. Ismert hiba sajnos sok éve, modelltől függetlenül. A te eseted még a jobbik, legalább nyitni lehet, és ha minden igaz ilyenkor még hibát sem tárol be rá a hálózati. Csere a megoldás. Van a ki kicseréli, de rá sem dugja a csatit, ilyenkor ugye nem zárja be a tankajtót a központi zár. Mindig nyitható marad, de nem fenyegeti a veszély, hogy nem tudja kinyitni akkor, amikor a legjobban szeretné.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
1stVikman #223492 üzenetére
Megkérdezem itt is, hátha tudja valaki
Tehát, ahogy olvastam, 2026 novemberig kivezetik a PHEV autók zöld rendszámát.
Gondolom ha most vennék új PHEV-t akkor már nem is kapna zöldet. (?)
De mi van ha használtat vennék zöld rendszámmal? Azt is le kellene cserélni az átíratás során, vagy maradhatna 2026 novemberig?
A "zöld rendszámra" járó kedvezmények (pld adó) is csak akkor vezetődnek ki, vagy az megszűnt azonnal? -
grizlisandor
veterán
válasz
1stVikman #222644 üzenetére
Már kétszer nekifutottam neked megkeresni a dolgot, néztem én is a gyártó oldalán, de sehol nem jelölik mit és hogyan értenek, de csak harmadjára mentem rá a google képkeresőre, ott meg feldobta.
Nem értem, ha mindenki a teljes hosszt adja meg, akkor miért kell csak a papír hosszát megadni?!
Cikkszám és kereszthivatkozás stimmel, elvileg nem lesz vele baj, vagy másik gyártó termékèt válaszd.
-
grizlisandor
veterán
-
válasz
1stVikman #222623 üzenetére
Kompletten visszakapcsolja a következő indításkor.
Azóta most azt teszteltem, hogy csak "kijelzésre" állítom. Sajnos azt is visszakapcsolta. De ez tényleg tolerálható.Szerencsére az alsó sor kikapcsolva marad, mert változó sebességhatárok mellett roppant idegesítő tudott lenni.
-
rbalint88
addikt
válasz
1stVikman #222581 üzenetére
Az durva, nekunk eGolf van (2019-es, facelift modell, kb comfortline belter sok extraval), kozepvezetoknek van a cegnel Arteon Shooting Brake R-line (2021-esek), azokban azert erzodik, hogy egy polccal feljebb vannak, de a Golf is mar eleg jo, igy nem teszed le a hajad a nagy ugrastol
-
rbalint88
addikt
válasz
1stVikman #222560 üzenetére
Par pont eseten feldereng a gyanu arnyeka, hogy a ket auto nem azonos felszereltsegi szintu. Esetleg a Golf Highline, a Passat pedig valami Business modell? Akkor el tudom kepzelni, hogy vannak ilyen olcsositasok, azt nem gondolnam, hogy egy futo modellt visszabutitanak
-
válasz
1stVikman #222575 üzenetére
Ja ja, azt gondolnád a képe alapján még van egy méter, de jobban megfigyelve csak 20 cm; meg kell szokni. Szerencsére ebben segít a 360-as, annak a felülnézeti képe pontos. Az új Golfban is kanyarodnak a vonalak.
#222570 Corsa02: Ma nem hisztikézek.
De tényleg nem értem, miért késik a tolatókamera képe egy 7 évvel frissebb modellben. Pont fordítva lenne logikus.
-
válasz
1stVikman #222560 üzenetére
Tolatókamera?
A 2015. évi Golfban fluid és élő a kép; a 2024-esben röcög és késik, az az érzésed, hogy először fellövik keskenysávon műholdra, majd onnan sugározzák vissza a képernyőre. (AliExpressen postával, áfával 20 dolláros alkatrészről beszélünk.)
A 360° kamera viszont jó dolog a bénán parkolóknak (nekem). -
-
4D4M
senior tag
válasz
1stVikman #222483 üzenetére
A gagyi legolcsóbb (:
Torque meg Car scanner volt eddig. -
4D4M
senior tag
válasz
1stVikman #222480 üzenetére
Egyelőre az ELM327-ig jutottam. Játékszernek oké, de pl hibakódot már nem tudott kiolvasni. valamikor kapok kölcsön egy vgate-et, arra még kíváncsi vagyok. Még az bizonytalan számomra, hogy mennyi múlik itt a szoftveren és mennyi a hardveren. Van-e értelme más appokkal szórakozni...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
1stVikman #221958 üzenetére
Érdekes hibák, főleg, hogy 600 körüli alapjáratnál írja be őket, ami elvileg már a lefulladás közbeni állapot.
Első körben én a fojtószelepet kivenném, kimosnám, újra kalibrálnám.
Ha nem oldja meg a gondot, akkor keresni tovább az okát. Az említett szelep szokott letörni és ott szív falsot a rendszer, kikeményedik az olaj betöltő sapkán a tömítés, vagy a fojtószelep ház alatti tömítés. Berakódik a MAP szenszor dzsuvával... elég hosszú a sor, mert bárhol lehet tömítetlenség. Szerencsére olajos szokott lenni a problémás terület, tehát olajpárát keress.
-
rostiron
őstag
válasz
1stVikman #220636 üzenetére
Szia.
[ilyen] volt benne. Gyanítom hogy ez nem belevaló, de a 3-mm elég soknak tűnik.
De bárhol nézem mindenhol jónak írják az ngk-t amit vettem. ( PZFR5D-11 )
Nagyon arra hajlok hogy jó, de ha már beteszem és mégsem akkor bukam a 20k.
Az a része hosszabb ami befelé megy.
-
-
Audience
aktív tag
válasz
1stVikman #219955 üzenetére
Van egy kalkulált hamutartalom plusz van benne egy differenciál nyomásmérő. A kalkulált hamutartalomtól függ mikor indítja - ha a feltételek megfelelőek - a regenerálást. Ez tehát nem mért hanem egy paraméterekből számolt érték! Tehát nem fix intervallumra indítja!
-
1stVikman
senior tag
válasz
1stVikman #217586 üzenetére
Sziasztok!
Hétvégén megejtettem a cserét, gatya volt mindkét oldal. Nem tudom mióta lehetett rossz, tavaly műszakin még átment.
Szerelés ~2 óra volt, ebben benne van, hogy 2x kellett szétszednem, mert a egyszer teleszkóp tetejéről maradt le a porvédő kupak, egyszer meg a felütésgátlótról sikerült leugrasztani a porvédő műanyagot!Meg volt közben egy kis szünet tartva.
Bilstein lett végül a kiválasztott, köszönöm mindenkinek az ajánlást!
Néhány kép, mert nem mindenről csináltam:
[kép], [kép], [kép], [kép], [kép]Meghúzási nyomatékot jobb híján az Mk1 fabia szerelési útmutatójából vettem, így a felső csavarok 30Nm+90°, alsó 40Nm+90°-ra lettek behúzva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen egeret válasszak?
- EAFC 25
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nintendo Switch 2
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- További aktív témák...
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest