Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch
- Macrodroid
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HWSW
tag
-
HWSW
tag
válasz FoLey-v #98162 üzenetére
Nézz szét alkatrészboltban, mennyibe kerülnek futómű/fék/motor/stb. alkatrészek egyikhez/másikhoz. Ha nem te szereled, akkor a szerelőd óradíjával már tisztában vagy. C Veki hátul független felfüggesztésű, lehet locsolni rá pár deákot (H Astra nem tudom milyen).
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Sziasztok! X16XEL, Astra F, lépcsőshátú. Jön ugye az üa. a tartályból pumpa, szűrő, ez a fajta injektor sor sorrendben. De innen hogy megy vissza a tankba? Injektor sorból még 1000 menne vissza a benzin, de ha visszakötöm a visszafolyó ágát, akkor nálam a szűrőnél megy el a felesleg. Durva dugulás van azon az ágon, de sehol nem találok valami rajzot, hogy onnan hogy jut vissza a tankba a benzin.
[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz FoLey-v #94836 üzenetére
Azzal a kiszereléssel óvatosan, mert addig adják meg a műszakit, amíg a tartály hitelesített. Ha kiveszed, nem fogják tudni megállapítani, hogy meddig hiteles.
De ha eddig se kötöttek bele, akkor ezek szerint okosított műszakin megy át az autó, ha kiszerelés óta műszakizott egyáltalán. No meg LPG-s CO-t hogy mérnek majd?
---
Nekem mankó kerék van egy zsákban az anyós ülés mögött. Az utobbi 11év/690e km alatt egyszer sem kellett a pótkerék.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
-
HWSW
tag
válasz betyar1974 #93946 üzenetére
De ha nem találsz Hellát, ne ess kétségbe, mert alig van. Ellenben rengeteg Carello (ez is gyári) és Valeo van, minőségben ezekkel sem lőhetsz mellé. Pölö: https://auto.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Opel_F_Astra_fenyszoro_98348919.htm
Ez FL utáni, nem tudom, neked milyen van.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz OPiiPO #93434 üzenetére
Pölö: https://alkatreszek.hu/vkba_6715_skf_nd
Kérdem én, mi mehet tönkre egy integrált jeladóban?
Egy ilyennek - a nagy csere előtt - azért nekiesnék: https://www.youtube.com/watch?v=kTXmwAzdRzM[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz _seth_ #82521 üzenetére
Most olvastam az előző hsz-t, és egyből arra gondoltam, hogy ott nem az érzékelő lesz a ludas. Ha bovdenes, akkor próbáld meg kézzel kinyitni max-ra a motortérből (nálam, X16XEL-nél megy). Ha akkor sem sikerül, akkor ott vmi mechanikai hiba van. Ha sikerül, akkor is, de akkor a bovden van szarul beállítva, vagy a fojtószelepnél, vagy a gázpedálnál. X16XEL-nél van egy kis állítócsavar is a szelepnél.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz mohabá 007 #81422 üzenetére
Isten ments, hogy lecserélje!!! Ez így tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Sziasztok! Tegnap sötétben jöttem haza és feltűnt, hogy szinte semmit sem látok. Nem a szememmel van a gond, az F Astrában jól látok, de a Bi-Xenonos (AFL) Signumban (faceliftes) kb. ilyen fejjel jöttem végig: . Vártam már, hogy végre sötétben is mehessek vele, de ez nagyon nagy csalódás volt.
Sajnos nem tudom bemutatni, hogy milyen gyenge volt a világítás, de hasonlításképp annyit tudok mondani, hogy egy H4 ehhez képest nappali fényt biztosít. Amikor elmentem egy H1/H4/H7 mellett, akkor az én fénycsóvámat észre sem lehetett venni az úton.
Annyit szeretnék kérdezni, hogy ez ennyit tud? Vagy már nagyon megöregedtek az izzók, csere?[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Sziasztok!
DVD 90 (Navi), vagy bármely rádióhoz (C Veki, H Astra, B Zafira) középső, nagy gombot, vagy csak arra gumiborítást hol lehet beszerezni? A válaszokat előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Sziasztok! Ha puhább fékbetétet szeretnék venni, akkor milyet keressek? Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
-
HWSW
tag
-
HWSW
tag
válasz F_Gergely #53242 üzenetére
A szárítószűrőnek semmi köze sincs az autó párásodásához. Az csak az elvileg ZÁRT rendszerben szűri meg a hűtőközeget a kisebb szilárd dolgoktól, valamint a benne lévő silica gél megköti a nedvességet, ami bejuthat az elvileg zárt rendszerbe. Mivel a gél a súlyának x százalékát képes csak megkötni, ezért illik időnként cserélni. Ha nem jut be nedvesség, akkor nem kell cserélni. De ha már kellett tölteni a rendszert, akkor valószínűleg jutott be, csak kérdés, hogy mennyi. Tehát ne a szárítószűrőtől várjuk el, hogy az utastérbe jutó levegőt szárítsa. Arra ott a klíma.
De azt őszintén remélem, hogy senki sem hagyja belső levegő keringetésen párás/esős időben, vagy egyáltalán télen a szellőzést, mert akkor ne csodálkozzon, hogy párásodik klíma nélkül.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
MV6-nak nem okoz gondot tartani a 240-et... Még így, 20 évesen sem.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz erikke17 #50180 üzenetére
Szopok én is rendesen a kib@szott sapka miatt. Volt a gyári, amivel az autót vettem, már az is körbe volt különböző anyagokkal tekerve, de mellette is gyöngyözött. Sebaj, vettem egy utángyárit. Az meg út közben gondolt egyet, és szétvált a teteje az aljától, ömlött be az utastérbe a füst, azt hittem hirtelen, meggyulladt vmi a motortérben. Akkor perpill az első autósboltban vettem még egy gagyit, ami bírta egy darabig, de az is elkezdett izzadni. Akkor vettem egy normálisabbat (Febi), az még egyben van, de a tömítés megkeményedett, megint tiszta olaj a szelepfedél. Mivel a sapka még egyben van, csak egy tömítést rendeltem, ma elvileg megjön.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Declare #46936 üzenetére
2005: belekerült a gáz, ~250e (Medic-Car). Németeknél klímatöltés, papíron szintén ~250e.
2009: megvettem, óra szerint 207e. 220e-nél óracsere, mert meghülyült, akarom mondani meghülyítettem (spirál hangos volt, ifjú Padavanként megkentem, zsírt bedolgozta a km órába = alapjáraton gurulva 90-et mutatott, csere, "új" óra 197e)
2011.06: új munkahely, ~210e. Nemsokára (talán augusztus) HF tömítés kakukk, gőzmozdony lettem. HF felújítás, dugattyúk gyűrűzése, új tömítések, SK. Aki a szelepeket bemarta, azt mondta, hogy még min. 100e km-ig OK lesz.
2012.10.01: [link]
2013.09.30: [link]
2013.12.27: [link] HF csere, többe kerültek a tömítések, mint a HF (szerencsémre találtunk egyet a közelben, Szakál Metál által bevizsgált, beleütve a sorszám, 10e huf.) Végül is többet ment el, mint 100e.
2014.10.01: [link]
2015.06.24: [link]
2015.09.24: passz, meg kell nézzem, kb. 465e.Olajfogyi: természetesen van, szárazabb az égés, nincs mi hígítsa az olajat. No meg a főtengely szimeringet és az olajteknő tömítést is ki kéne már cseréljem...
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Az ekokkal sincs baj, csak az emberekkel. x16xel-ről tudok nyilatkozni, egy ~6e Ft-os (4 literes Mobil 10W40 ára) szelepszár szimering (reinz) csere után már nem kellett ~4 liter olaj 10e km-re (ment bele 3,5 liter cserekor, majd 10e km alatt még egy flakon), most max-ról leeszi min-re, de hát gázzal járok, így nincs mi hígítsa az olajat, elnézem neki. Ja, és még a hengerfejet sem kellett leszedni hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Declare #44397 üzenetére
Még ehhez annyit, hogy - nem személyeskedésből írom - szerencsére sok ember van, aki így gondolkozik, mint te. És ez addig lesz jó "nekünk", amíg így van. Állambácsinak valahogy nem érdeke ez a fajta üzemanyag, ezért próbálja minél jobban megnehezíteni a helyzetünket: kétszeri 50%-os ÁFA emelés (szerencsére ez nem nagyon látszódott meg az árakon), sorozatengedély eltörlése, stb. De én, amíg kevesebbet fizetek tankolásonként még egy "traktornál" is, addig megyek vele. Ha már ez nem lesz, valszeg én is traktoros leszek.
haddent...meg bonyolultabb. Itt pl. nem is olyan vészes, 350e. De elég kaki az üa. ellátás, 1 kezemen meg lehet számolni, hány CNG-s kút van itthon.
[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz F_Gergely #44393 üzenetére
Irigylem a problémákat , mélygarázsba simán bemegyek, ha tiltva is van (90 helyett megyek 100-al is, pedig az is tiltva van ), mert jobban biztosított az LPG-s üa. rendszer, mint a benzines.
48 literes pótkeréktartály + mankókerék. Soha nem okozott _NEKEM_ gondot a helyfoglalás, pedig járkálok bőven. Durrdefektem még nem volt (kopp, kopp, kopp), ha lesz, akkor lehet szentségelek, amíg kicserélgetem a kerekeket, de simán elnézem az autómnak. Vagy a spórolt pénzen hívok egy sárga angyalt.
Hogy drága-e az átalakítás, attól függ, mennyit mész. ~25e km a határ, ahol megtérül. Ha ez megvan fél év alatt, akkor hamar lehet örülni.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz haddent #44391 üzenetére
LPG. Amióta megvettem az autót (2009), de az autóban 2005 óta van (már kellett benne tartályt cserélni ). Gázra visszavezethető hiba nem volt, jól beállított rendszernél nem is kéne, hogy baj legyen. Ereje szintén beállítás kérdése, ha akarod, a mai rendszereket erősebbre is állíthatod, mint benzinnel, természetesen többet is fog enni. Állíthatod, hol legyen nyomatékosabb, utazótempónál takarékosabb, stb. Hátrány? Én semmit nem érzek hátránynak, amit általában sorolni szoktak.
Plusz feladatok vannak vele: a szűrőket húszezrenként cserélni kell, műszaki előtt el kell vinni egy szemlére. Az első tartályhoz 10 évig nem kell nyúlni, akkor vagy cseréled (kb. 30e), vagy nyomás próbáztatod egyszer 5 évre (15-20e), és utána csere. Gyújtásra nagyon érzékeny, tapasztalatom szerint ha csak 90%-os valami (trafó, kábel, gyufa), azt gázon azonnal észreveszed (rángat), de benzinnel még vígan mész. Nagy melegben lomhább (eccerű fizika, a gáz melegben tágul, ugyanannyi injektor nyitási idő alatt kevesebb gáz jut az égéstérbe), télen fürgébb. Mindez egy 96-os F Astra, X16XEL. Ha nem hidrotőkés a motor, akkor szelephézagot kell állítgatni töktuggya hány km-ként: amikor a MAP érték eléri a felső határt.
Az átépítés kb. 220e környékén van 4 hengernél. Oda kell vinni, ahol tökéletesen beállítják, ha szarul van belőve, átok lesz.
Hirtelen ennyi.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz PhaetonV10 #41723 üzenetére
Mi a töcsnek akkora váltó alá/mellé? Igaz, az enyém f Astra, de egy F15-ös bőven elég annak a 150 Nm-nek.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Üdv Urak!
Érdeklődnék, hogy van-e itt valaki, aki jókora kedvezménnyel tud vásárolni bárdiéktól? Ha lehet, akkor Hajdúböszörmény/Debrecen környékéről!
Előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz 7Sony7 #37588 üzenetére
Kicsit ellentmondásos, mert a hígabb olaj kisebb hideg oldali viszkozitást feltételez, ami ugye annyit tesz, hogy hidegen hamarabb felépül a nyomás, ergo hamarabb kialszik a lámpa. De ha te ki fogod tudni mutatni a különbséget egy 5W és egy 10W-s olaj között az olajnyomást visszajelző lámpára hagyatkozva, akkor le a kalappal előtted. Azért, ha más nem is, kellene oda kb. -30 fok, nem? Az eléggé sűrűn előfordul kis hazánkban. Alaszkában hadd menjen bele a 0-ás olaj, itthon felesleges. Csak hát fogyasztói a társadalom, és valahogy el kell adni a drágább olajat úgy Honoluluban, mint Ojmjakonon.
Az már más tészta, hogy a motorgyártók megálmodnak különböző szabványokat, hogy miknek kell megfelelnie az olajnak, amiknek már nem tudnak a fél szintetikus olajok (mert félig ásványi, tehát magasabb pl. a hamutartalmuk). És ezek a szabványok inkább a részecskeszűrők és a katalizátorok élettartamát hivatottak növelni. Így nem ajánlott, hogy egy euro6-os motorba beleöntsél mondjuk egy 15W40-et, mert hamar hazavágja azt, amiért az euro6-os. Holott a viszkozitása szerint pl. a máltaiak nyugodtan önthetnék bele...[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #37526 üzenetére
Ha a nyár közepén akarsz megfelelő kenést, akkor édes mindegy, mert a 0w40-nek, meg az 1000w40-nek (ha lenne ilyen) is ugyanolyan a meleg oldali viszkozitása.
Van itt 2 táblázatocska, eléggé egyszerű, de mivel nem vagyunk motortervező mérnökök, segíthet megérteni:
Forrás: [link][ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #37514 üzenetére
Miért ne? Ha -20 fok alá süllyedne a hőmérséklet legalább azt kéne beleönteni.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
Ha csak talpast (trapéz gömbfejet) cserélsz, akkor szerintem teljesen felesleges. Az egy eléggé fix pont. Azon mi a tököt állítana egy futóműves? Ha kormányösszekötőt cserélsz, akkor ott bizony kell futóművet állítani.
---
Én anno komplett lengőkarokat vettem, nem egy ökör ára, igaz anno a 16e volt a 2 Rüville, így kapott 2 új szilentet is, meg csomó időt megspóroltam, hogy nem kellett furkálni.[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35627 üzenetére
Én csak azt írtam, ami nálam beszart egy hosszabb pörgetés után. Igaz, ezzel az autóval már én körbeautóztam a Földet min. 8x, 2009-ben vettem 200e km-el, holott 2005-ben már 250e volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35623 üzenetére
Ha meg van pakolva, meg nem gyári ET-s felnit használsz akkor akár arra is. De pl. nekem a szíjfeszítőm (hosszbordás) adta meg magát. De még van ott generátorcsapágy, szervoszivattyú csapágya.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35611 üzenetére
A motor bírni fogja, csak azok a csúnya, vén csapágyak egy idő után elkezdenek hangosan morogni a pörgetés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz diablo1984 #28260 üzenetére
Azt nem ismerem. Újfehértón volt egy hf. felújításom, 2 hetet kellett rá várni, annyi munkájuk volt. Jól dolgoztak.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #27815 üzenetére
KM óra spirál. Én úgy vettem az enyémet, hogy valami toldott spirál volt benne, ami 2x olyan hosszú volt, mint a gyári. Nekem is bő 30 km/h-t csalt felfelé. Vettem egy bontottat, azóta is ok.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz diablo1984 #27512 üzenetére
Aki takarékoskodni akar, és azért vesz kocsit, akkor az már eleve hülye. Maradjunk annyiban. Én is simán belevágnám a gázt egy 3.2-be, mert hülye lennék fizetni a benzinen azt a pár százalék kis adót. A gázon is van, de még nem annyi.
[ Szerkesztve ]
-
HWSW
tag
válasz diablo1984 #27497 üzenetére
Baszki, mit bírsz ezen rugózni! Már hogy a picsába ne lenne takarékosabb, mint egy dízel? Majd ha viszed a traktort szervizeltetni, meglátod!
A gáznak nem csak az az egy előnye van, hogy olcsóbb a benzinnél. Ennél azért lehetne egy kicsit szélesebb is a látóköröd.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest