Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Keem1

    addikt

    válasz Indian74 #96422 üzenetére

    Bocs, hogy belevau, csak fél szemmel láttam a történteket. De nekem egyből feltűnt, hogy olyanba akarnak belekényszeríteni, amit nem akarsz. Ugye tönkrement a készülék, tehát a fogyasztói szerződésben ez hibás teljesítés.
    - Kijavították a hibát? Nem
    - Kicserélték azonos készülékre? (nem tudom miért, de) Nem

    Ezentúl, ha olyan ajánlatot kapsz, ami neked nem szimpi, elállhatsz a szerződéstől. Ez már nem biztos, hogy jogi részben van, de minimum etikailag kéne elfogadottnak lennie, hogy minimum azonos kategóriára, vagy feljebb cserélendő (akár ráfizetéssel), de semmiképp sem lefelé. Az nonszensz.

    Ha nagyon nem tetszik amit kínálnak, elállsz a szerződéstől és új fogyasztói szerződés keretein belül veszel olyat, ami neked tetszik. A kulcsszó itt a hibás teljesítés. Ez fogyasztóvédelem, nem Telekom. Egy cég ÁSZF-je jogszabállyal szembe nem mehet.

    A Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja/mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha:
    - a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta;
    - vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni;
    - vagy, ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Új hozzászólás Aktív témák