- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
PeterPH
senior tag
Némileg érintve vagyok a témában
2010-ben adtam el az 5 éves MII 1.4 kombimat, és ültem át régi szerelmembe egy E39 523iA lumuzinba. Majd 2013-ban ezt lecseréltem egy E39 525iA touring-ra. Tavaly e mellé vettem az 1.5DCi ClioII-t rohangálós, nemsajnálós autónak.
A váltást kicsit sem bántam meg, de racionálisnak semmiképpen nem nevezném, nem is erről szólt.
Kellő hozzáértéssel, jó alkatrészforrásokkal nem vészes az E39 fentartása, de még így is jelentősen magasabb lehet mint egy Megane-é.
A Megane-hoz hasonlóan az E39 mögött is jelentős, segítőkész közösség áll (angliában is), így nincs megoldhatatlan probléma.
Egyszóval ha szerelem, akkor igen, ha racionalitás, akkor nem. -
rob210
Topikgazda
Ne haragudj, eddig egy értelmes srácnak tűntél, de ha az E39 egyáltalán felmerült mint lehetséges darab akkor komoly baj van az üzleti érzékeddel, hogy finoman fogalmazzak.
Egyszerűen nem egy kategória a két autó.
Az E46 már más dimenzió, de én szvsz messzire kerülném a BMW-t azt csak nagyon vastag zsebbel lehet fentartani, normálisan, mert ha csak ki akarod taposni a szemét, és pár hét 2-3 hónap után továbblépni akkor uccu neki, kint nincs értéke a kocsiknak, de hosszú távra azokba se ülnék át.
Továbbra is azt mondanám a döntés a tiéd, de mi a túrónak kockáztatni rizikózni megint, hogy belenyúlsz valami szarba.
Főleg ha az Ódit meg akarod csináltatni.
Akkor erősnek ott lesz az ódi elrohangálósnak megbízhatónak meg a megane.Egyszóval nem értem most mi ez nálad.
Tudom, hogy régóta rá vagy kattanva a BMW-re, de én óvva intelek tőle. -
tresh
veterán
ha 2000 körüli faceliftes e39 ről beszélgetnénk 540i v8-as motorral és nem számít a benya ára akkor kéne nekem is de csak hétvégi hobbi autónak. Amúgy vagy 530 dezső vagy 540i alatta lomha hiába kapar hátul ha nincs kraft
Amúgy meg "hülye" ne légy ha kell a nyomaték akkor 2liter Tamást veszel a rönyóból és minden gázfröccs élmény lesz..
-
rob210
Topikgazda
Na akkor adok neked ész érveket az érzelem helyett.
A Renault sokkal fiatalabb nem kérdés melyik lesz tovább autó.
Ne a presztizs számítson, mert az út szélén állva b@szhatod a presztizst amikor egy renaultos vontat el.A másik mi egy hónap eltéréssel vettünk autót a báttyámmal.
Én a renaultra nemrég leírtam mennyit költöttem.
Azt pedig, hogy a tesóm mennyit a bmw-re azt nem írnám ide le, nem férne ki.
Cserébe én 7.5-el eljárok ő meg 9.5 el.
Egyszó mint száz ha megakarod magad szop@tni vegyél öreg széthajtott bmw-t.
Feszíts benne és érezd a feelinget.
Mert feeling lesz azt aláírom, de se anyagilag se érzelmileg nem fogsz jól kijönni a dologból, ha szopó rollerre tesz a vas.A döntés persze a tiéd, az érzelmek nagyon befolyásolják az embert, csak múlandóak.
Ha gondolod szívesen elküldöm a bmw hibalistáját az enyém mellett felsorakoztatva privátba, de ide tényleg nem pötyögöm be.Bár azzal is tisztában vagyok, hogy te dieselfüstös vagy és nyomaték fan, de nem olyan rég mintha a megbízhatóság lett volna fontos neked..
-
Ck.
addikt
Na megnéztem, mostmár az enyém is búg.
Csak bekapcsolt klímával, csak az utastérbol. Síró, búgó halk hang, amit nők egyáltalán nem hallanak.
A kompresszor hangja lenne?
Ha kinyomom a klímát, azonnal elhallgat.
Audiban is ilyen es az előző Nissanban is ilyen volt. Korábban nem érdekelt, de mostmár tudni akarom mi ez es mennyire normális.
Nem kell semmi fulsuketito csorompolesre gondolni, csak halk, alig hallható morgó sírás. -
#10726912
törölt tag
Nem lesz baja, jó az úgy is. Minél tovább töltöd az akkut, annál kevesebb ampert vesz fel, így a kezdetekkor egységnyi érintkezési felület meg kétszereződik, majd négyszereződik. Ha addig nem melegedett túl a csipesz, amíg az első egy-két órában max közeli töltőáramot adott át az akkunak, akkor később biztosan nem lesz baja.
-
Ck.
addikt
Egy csonttá merült akksiról van szó. Reggel raktuk fel. Ha azt mondjátok, hogy egészségesebb fektetett csipesszel tölteni, akkor átköltöztetjük egy másik helyiségbe ahol elfér és éjszakára még úgy töltjük tovább. Kérdés, hogy ha megszakítom emiatt pár percre a töltést, aztán folytatom, azzal károsodik-e...
De ha jó így is, akkor marad állítva. -
rob210
Topikgazda
Ne lázíts komolyan mondom megőrülök, ennyiért még az is megéri ha elbontásra veszi meg az ember.
Csak gondolkozz mennyit is fizettél a rugókért?
Kerekek teljes belső áhh Szemét országban élekHa kompletten veszel bele egy motort lepapírozod és minden szép még akkor is nevetségesen olcsón van egy II-es meganod.
Csak lenne baloldalt az a kurv@ kormány. -
mycso
Topikgazda
Lehet, hogy az 1.9-esek valamivel problémásabbak is, bár ott is inkább az első generációval van baj (120ló).
Illetve az igazi árkülönbség inkább az egyébb apróságokból adódik.
Pl. átlagos felhasználás mellett az 1.5@106 mindenre elég és ugye kevesebbet iszik, bizti+egyéb adókra kevesebbet kell fizetni, mint 1.9-re.
Esetleg még az alkatrészek is gondolom olcsóbbak, bár ezt pontosan nem tudom, hogy pl. fék-futómű alkatrészek tekintetében milyen különbségek vannak. -
rob210
Topikgazda
Hát a CSaládban van egy 1.9 DCI Scenic II-es illetve a volt családomban.
Azzal milliószór több probléma volt már, mint itt a fórum összes 1.5 dcijé-vel.
Egyszóval nem tudok róla nagy összefoglalót írni és komoly tapasztalatokkal sem rendelkezem, de az a példány pl. egy rakat szar, pedig bevizsgált renault márkaszervízből lekért valós kilométeres végig márkaszervízben vezetett szervízkönyves volt amikor megvették.Igaz a gazdi nem a leg hozzáértőbb, de hát annak ellenére sok olyanhiba jött elő rajta aminek nem kellett volna.
100.000 -ként azon pl kötelező a vezérműszíj csere.
Egyszóval nem biztos, hogy a legjobb motorja a renaultnak.Holott az 1.9 DTI meg az állom, a világból kimegy igénytelen hangos de teszi a dolgát.
A sok környezetvédelmi előírás meg technikai fejlesztés néha megöli a használhatóságot.
(nekem ez a tapasztalatom) -
tresh
veterán
Alma az almával
Dieselnek is meg van az előnye és a benyának is. Amúgy halkan megjegyzem a turbós benyák egyre jobbak lesznek de most nem a 0,8-1,6-os kis cm3-s sz@rokkról beszélgetünk
Pl én az enyémet 1.8T re bármikor cserélném ha beleférne a dupla fogyi. Kulturáltabban jár erőben ugyan ott van sőt.. viszont nekem nem éri meg az a +5 liter városba
-
rob210
Topikgazda
Hát uram ezt most erősen megcáfolom.
Én például nem tudnám a dieselt kihasználni.
Nem szeretném 4-5 havonta teljes takarításnak alávetni a lekormolódás miatt. ( A részecske szűrős gépeket most ne is említsük, mert az egy külön szopó faktor városban, a hajadat leeszi, gondolom tudod miért. )
Magyarán a felhasználási szokások miatt igen is van értelme a benzines autónak.Kollégám egy diesel toyotával jár be dolgozni kb. ugyan az a távolság, mint ahonnan én járok.
A kocsija egy szakadék rom, egyszerűen nem megy úgy le van rakódva minden abban a kocsiban már, hogy szerintem menthetetlen.Én a benzinesemmel agyon verem pedig ez benzin 107 ló az övé meg egy 2.0 D-4D (93KW/126LE) egyszóval messze nem egy kategória.
Ráadásul olyan hangja van mint a szecskavágónak. Pedig a srác gondos gazdája figyel az olajcserére is, csak egyszerűen nem megy hosszú távokat ahol ki tudna "égni " a rendszer.Én továbbra is tartom, hogy városba benzines hosszú távra diesel autót vegyenek a népek.
Nem szeretem a dieselt, de elismerem az erejét és előnyét a benzinessel szemben, viszont nem minden esetben érdemes dieselt venni.
-
rob210
Topikgazda
Akkor a rugótörés Bejött.
Ha van szerszám hozzá akkor max. 2 óra kicserélni.
Én a toronycsapágyakat cseréltem még amikor megvettem a kocsit mind a két oldalt értelemszerűen, az egy óra volt. De javaslom, hogy a jobbost is cseréltesd ha nem akarsz a jövő héten meg amiatt újra szervízbe menni.
Jobb helyeken eleve szettben adják a rugót. -
mycso
Topikgazda
Mi, egyik haverommal egy sima krokodil emelővel, pár kulccsal, meg egy házi rugóösszehúzóval a ház előtt pár óra alatt (3-4óra, közben beszélgetés, ez+az) cseréltük ki a 4 rugót, tehát szakműhelyben gondolom valamivel kevesebb idő...
(#36151) Sly189: barcikai, úgyhogy megeshet. Már beadta kereskedésbe, mert kellett neki a pénz (talán lakásvásárlás projekt). Tehát a kereskedés árulja ennyiért.
Én meg azon gondolkodtam el, hogy az enyémért mennyit adnának, talán 8-900ezret (vagy még annyit sem), így már szint biztos, hogy megmarad tavasszal.
Illetve lehet meghirdetem 1.1-1.2 körül, meg benézek pár kereskedésbe, max. összejön egy jó üzlet, de kétlem.mod.: én is 1.5M-ért vettem...5éve
mod2: mondjuk én 260k km-el -
rob210
Topikgazda
Ilyen esetben ha kattog akkor rugótörés lesz, ha fordulatszám arányos a kattogás akkor féltengely.
Ha meg kanyarfüggő a kattogás akkor kormány összekötő lesz szerintem főleg ha húz is a kocsi.Nézd meg reggel hogy ha megrángatod az emelőn akkor a kormány mennyire mozog.
Illetve akkor is kattog-e.Én utoljára egy szilentel megúsztam a kátyút meg a lemezfelnim kikalapálásával.
-
diablo1984
veterán
valaki írta, hogy ott van(és meg kell emelni hozzá, hogy könnyen cserélhető legyen), én személyesen nem tudom, nekem lagunám van és annak a hasa alatt van a hátsó tengely közepénél!
amúgy a benzinszűrőt viszonylag ritkán kell cserélni, az enyémben is évek óta nem volt, igaz pollenszűrő és gyertya sem..... hát mindre ráfért a csere, most szép, egyenletes és erős a járása!
-
diablo1984
veterán
akár, ha nem tud elég benyát átpréselni magán! de nem csináltál olaj és szűrőcseréket megvételkor? mert ki tudja mennyi van bennük, filléres tétel az össz áruk és legalább tudod, hogy újak.....
én a lagunámról már a kezdeteknél tudtam, hogy átmeneti lesz nálam, de így is mindent lecseréltem rajta, össz olaj, szűrők, új szíjjal, minden! talpasokat műszaki miatt kellett, ne az sem nagy tétel volt.....
-
tresh
veterán
-
diablo1984
veterán
akár mindkettő lehet, mert a gyertyán keresztül tudja a hibát a gyújtótrafó is produkálni! könnyen ki tudod deríteni, veszel bele egy sor gyertyát! ha utána is csinálja, akkor trafó(de tudtommal a trafó kihagyni szokott, van hogy 3 hengerezik a gép meg ilyesmi)
mikori a gyertya benne?
-
Sgt. Chris
aktív tag
Próbálni én se próbáltam, de így képek alapján nagyon egyben van...aztán persze puding próbája az evés. Például én csodálkozom, hogy a Megane-om kormányoszlopa max.-ra felhúzva is alacsonyabban van, mint a tesóm Grande Puntóján, így eléri combomat... mondjuk nem zavar, de azt gondoltam, hogy nagyobb helyem lesz, erre mégse. Na ez nem panasz, mert szeretem, ha elöl és fent van az ülésem is, nem a kocsi végéből fogom a kormányt :-)
-
mycso
Topikgazda
Na ja, itt is van baj...
"égessenek el ha hazudok, Ford mondeo 2 literes benzines nem ,hogy nem tudott megelőzni de még többször le is gyorsultam, Opel Wectra 2 literes benzines porrá lett alázva minden helyzetben ott hagyta a megane az 1,4-es motorral-al, Honda Crx 1,6 16v ott maradt gyorsulásban és végsebességben is. Ford Fusion 1,6 16v már előzött tehát gyorsabb volt {én gonosz voltam}és nagyon ott hagytam még párszor próbálkozott de későb feladta."
Pozitív irányba is felesleges hazugságokat leírni.
-
bejoe08
újonc
Ma voltam a Teleki téri Bosch Car Service-ba. A tulaj segítőkész de azt mondta, hogy ehhez olyan mélyen bele kell nyúlni a rendszerbe amire az Ő eszközei nem képesek. Illetve esélyes, hogy lezár az autó rendszere és akkor csak szállítani lehet a márka szervizbe. A márka szervizes tötymörgésre csak egy mosolyt volt hajlandó reagálni
. (azt azért kiszúrtam)
Marad a testelések átnézése és ha az sem segít akkor a márka szervizes vakrepülés, de az biztos sokba fog fájni -
diablo1984
veterán
nem azt mondtam, hogy gond az előzés, de alakulhat ki olyan helyzet, hogy bizony a körülmények úgy hozhatják, hogy egy előzésből tragédia lesz!
kellő odafigyeléssel is megeshet, de jobbkormányos autót mindenkinek esetben itthon hullana a nép nem gyengén, így mivel sokan óckodnak tőlük itthon az esetek többségében alkatrészként végzik a brit autók! -
diablo1984
veterán
én vezettem már kinnt, bolondbiztos a dolog, a körforgalom tudna megvezetni, de pont az is irányba terel, így gond egy szál se!
a jobbkormányos cuccal az a gond itthon, ha valamit előznél és kinézel mögüle, mire látsz valamit, több mint fél autó már a másik sávban van, így ha valami jön is, csak egy előzés előkészítésével okozhatsz egy frontál puszit! itthon veszélyes üzem, bár engedik forgalomba helyezni, de én tiltanám(ettől kevésbé veszélyeset is tiltottak már a történelem folyamán).......
-
diablo1984
veterán
a turbós mindig bonyorultabb a szívónál, maga a turbó és kötelékei miatt is! a szívó benzinesnél egyszerűbb nincs a földön, csak ott fordulaton jönnek a lovak, a turbó ezt a szintet viszi lejjebb, de bonyolítja a dolgot, azzal, hogy plussz egy hibaforrás, ami egyszer tönkre fog menni, melegíteni kell a motort is miatta, kényesebb mindenre!
mycso: kinnt fenntartani sok egy kocsit, nem megvenni, viszont rossz oldalon van a kormány, hogy hazzahozza az ember, ezért cumis.....
-
mycso
Topikgazda
B@sszus, ez nagyon durva, hogy mennyire semmi áruk nincs ott az autóknak.
Indexen dícsérték a2T motorokat, hogy jó konstrukció. Bár arra nem kaptam azóta sem választ/linket senkitől, hogy mik a fizikai különbségek a 165 vs 224 lovas között.
Indexen egy 165lovas van valakinek, ő aszondja, hogy szedi a lábát, bár nyilván való.
Kényesség meg a szokásos: turbó, lendkerék --> ha nem vigyáztak rá akkor cumi, ha vigyáztak rá, akkor no problem.CC-ből is van ám 2T 165 lóval.
CC-n tavaly én is őrlődtem, de egyelőre nem tudtam meggyőzni magam, hogy kell az nekem.
-
rob210
Topikgazda
-
FrankMonzano
őstag
Pozso 307-rol nagyon vegyes vágott a velemeny. A megane-t nem ismerem. A 4es golfot szinten nem. Jelenleg is francia autom van, gondoltam kiprobalnek mast. 307-re (2005 elottiek) nagyon panaszkodnak, hogy hulladek az elektronika, folyamatos bajai vannak. Ez mennyire igaz? Megane vs 307 megbizhatosagra mit mondasz?
-
FrankMonzano
őstag
Vegyes erzelmek. Az auto tetszik meg minden, de pl. a nepiteleten a 3!! oldalnyi 1 csillagos velemeny van, lehurrogva az autot. Szidjak a dizet, benzinest egyarant. Foleg az elektronikat, de a futomu, kormany , egyeb reszekre is kiternek. Megint elbizonytalanodtam. Bar hozzateszem a 307-et is ugyanigy szidjak itt.
-
tresh
veterán
Motorkod esetleg van?
mind 120lovas elso kiadasok? Kivancsi vagyok milyen motorral szereltek ezert kene motor kod. Itthon 2 1.9 dci-t szervizelek baratoknak ebbol egy kb 350k körül all km teren masik valamivel kevesebb egyi belpiacos masik nemet. Kotelezon ill futomu cuccokon kivul nem nyultam meg nagyon mashoz...ezert erdekelne.
-
mycso
Topikgazda
A motortéri biztidoboz a ph2-ben fejjel lefele van, így nem ázik be, viszont ha ott biztit kell cserélni, akkor az egy félnapos játék...mintha a csomitartó ajtóba menő kábelköteget is módosították volna, mert ph1-nél szakadós-törős
Hogy konkrétan még mik lettek javítva nem tudom, de miden fórumon azt hangoztatják, hogy a ph2 a jó, mert egy csomó mindent javítottak (de senkitől nem láttam, hogy konkrétan miket).Diesel motoroknál volt valami upgrade, de azt sem tudom pontosan, hogy mi...
pl. ugye 101 lovas dci-ből lett 106lovas, 6gangos, kéttömegűvel.De legtöbb esetben az összes fórumon (külföldin is), csak a külső változásokat találom:
első lámpa, első lökös (ezek cserélhetőek, ha mindkettő cserélve van)
hátsó lámpa (ez nehézkesen cserélhető, mert más a kábelköteg)
műszer egység (ez tudtommal nem cserélhető)
belső világítás (nari vs fehér)
központi kijelző
fejegység -
diablo1984
veterán
külsőre egy kicsit nagyobb szögben van döntve a díszrácsbetét az elején, a hátsó lámpa alakra azonos, csak krómos keretet és áttetsző búrát kapott a felső rész, belűlről kissé csinosították, de ugyanaz!
max az alkatrészek annyiból tartósabbak lehetnek, hogy pár gépsor már termelt több millió alkatrészt, hátha a tartósságra is figyelhettek, de mint láttad az ablakemelő pl éppoly silány!
-
FerNandor
őstag
Igaziból qurvanagy csalódás volt. Balf@sz voltam, a megane osszetörése után, kicsit megzuhantam meg kétségbe estem és vesztemre tetszettek nagyon a lagunák, de balf@sz voltam és belenyúltam egy külföldről behozott f©s, sz@rba. Igazából a legnagyobb baja az volt, hogy csúszott a kuplung, leharcolt volt. De alapjában csalódtam a lagunában. Pl egy ablak volt csak impulzusos, a kártyán úgy volt luk, hogy ha raktam rá lógót, nem tudtam bedugni, kb nem volt benne pakolórekesz stb stb, nem is akarok róla beszélni, már sikerült is nagyjából elfelejtenem. Eggyel nagyobb kategória mint a megane mégis egy dynamique gyengébb volt. Csak meg akartam szabadulni tőle.
-
_NCT
addikt
Nekem is ez a tapasztalatom, mintha IFA-t vezetnék ilyen -5 -10 °C körül....Persze gondolom ez a Renault váltók sajátosságai is, hogy a váltójuk nem a legjobb.
Régebben mikor idejártam még ment a Xado-s kezelés, nem tudom azóta (azt hiszem) Rob nyomatja-e még, vagy teljesen hasztalan télen. Már én is gondoltam rá, néha megilyedek mikor váltok, szó szerint érzem ahogy a váltó dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Autós topik
- YouTube
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Milyen légkondit a lakásba?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Google Chrome
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest