- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Eleglide C1 - a középérték
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
szőröscica
addikt
válasz Kakaduku #36972 üzenetére
Nincs értelme, egy karbantartott motor normál gázolajjal is elmegy sok-sok százezer km-t anélkül, hogy összefosná magát. Én végigtankoltam már mindent, aztán szépen ráálltam az Auchanos gázolajra, tökéletes. 5.97 az elmúlt 70 ezer km-en az átlagfogyasztásom, egy 1.5 tonnás, 150 lovas autótól azért az nem rossz.
-
szőröscica
addikt
válasz Kakaduku #36975 üzenetére
Ezeken a ,,noname" kutakon rengetegen tankolnak, van forgalom, nem rohad benne hónapokig az üzemanyag.
Nekünk bőven fél millió km feletti üzemeltetési tapasztalatunk van CR dízelekről, Auchanos és metrós gázolajjal futnak, hiba nélkül. Nem raknám a saját chiptuningolt autómba, ha nem tudnám, hogy semmi baja nem lesz tőle.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Savanya #37064 üzenetére
Én 1.9dci-ben használtam Elfet, 10 ezer km alatt annyira elfáradt az olaj, hogy mindig komoly változás volt a motor járáskultúrájában, ha olajat cseréltem. Aztán átváltottam Castrol Edge-re, és az sokkal jobban bírta, nem volt igazán hallható/érezhető különbség, mikor szintén 10 ezer km után ledobtam. Egyszer költségtakarékossági okokból Total 5w40 ment bele, ami az Elf 5W40 tesója (szerintem ugyanaz, csak más flakonban), utána megváltás volt az új olaj, ami most épp Eneos Sustina. Rettentő finoman jár vele az autó, imádom.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz bandi94 #37105 üzenetére
Igen, de ha egy IFA-t meg kellett volna előznöd egy nem teljesen kihalt úton, akkor izzadtál volna.
Egyébként adott esetben szerintem ízlés kérdése, hogy mit vesz. Az 1.5 dci egy éhezőművész, de sok más pozitívumot nem tudnék róla mondani, tipikusan az a motor, ami azt hiteti magáról, hogy húúú de nagyon tud menni, aztán a kezdeti tolás után le is kókad mint a pöcsöd mikor nagymuter rád nyitott rejszolás közben.
Mindkét motor egyforma erős, a dízelnek is ugyanúgy masszívan vissza kell pakolgatni, ha nagyobbat előzni akarsz, akkor meg az 1.6 benzint is berakja hármasba és elforgatja 150-ig. A magasabb fogyasztásért cserébe van egy sokkal kulturáltabb, egyszerűbb autója. Ki kell próbálni mind a kettőt és el kell dönteni, csak alaposan meg kell nézni, mert mint mondtam, az 1.5 becsapós. Hármasban/négyesben le kell padlózni, hirtelen megjön a nyomaték, azt hiszed, hogy hű, itt tüzijáték lesz, aztán amilyen gyorsan jött a tolás, olyan gyorsan el is tűnik.
R-Linket vegyél, az jó dolog egyébként. Meg tolatóradart. És ülésfűtést. A tempomatot se felejtsd el.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Toobee #37112 üzenetére
Az enyém 2005-ös, első tulaj vagyok, lassacskán 200 ezer km lesz benne. Olyan mint egy igazi ribanc. Mindig van valami rejtélyes baja, és ezek valahogy mindig ehhez a dci motorhoz kapcsolódnak. Mikor jó, akkor nagyon jó, a faceliftes belső csodás, éjjel főleg, szóval mikor gondtalanul szelem vele a km-eket, akkor imádom, de mikor már épp kezdeném feltétel nélkül szeretni, akkor hirtelen előjön valami nyűgje, hogy ne feledtesse, ki a főnök valójában.
És sajnos halmozottan hátrányos helyzetű, a Clip nem ismeri, a DDT csak hibát tud olvasni belőle, de semmilyen valós idejű monitorozásra nem alkalmas, amire a Lagunákkal igen, a Bosch KTS nem tud mit kezdeni vele, és a Nissan Consult sem kezeli teljeskörűen. Van valami program, ami elvileg jól bánik vele, de nem tudom a nevét, egy szervizben a szerelő valami szocsót emlegetett, ezt a szót többször is hallottam a szájából, de sajnos nem sikerült megtalálnom, hogy mi lehet ez a szoftver.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Amarth #37166 üzenetére
Miért ne lenne értelme? Attól hogy régi, még nem kell szar olajat tenni bele. Az Elf 5W40-esek kellemes középkategóriás olajak, nagyon jó ár/érték aránnyal. Egyébként a Totalé az Elf, szóval azonos árkategóriában kb. ugyanazt az olajat kapod Total és Elf néven is. Azért mert régi autód van, nem kell fost önteni bele. Nem összeg egy ilyen Elf olaj, nyugodtan vedd meg.
-
szőröscica
addikt
válasz forceberg #37179 üzenetére
Bizony, kattanás és kattanás között óriási különbség van, főleg dieselnél, mert a gázolaj habzik mint a fene.
Pontosan mérni valóban ugyanannál a kútfejnél lehet, és nem is kattanásig kell tankolni, hanem teljesen tele.
A 3.2-es fogyasztás rendkívül aranyos, egy 4.2-t még el is hinne az ember ilyen körülmények mellett.
-
szőröscica
addikt
válasz forceberg #37183 üzenetére
Vaaaagy nem csak kattanásig tankol, hanem csurig tele. Így gyakorlatilag más kutakon is tankolhat, bár eltérések ott is lehetnek, ha pl. kicsit ferde a talaj. És nyilván nem 4-5 litereket tankolva kell próbálkozni, hanem legalább fél tankig lejárva. De ez így szomorú végeredményt fog hozni, mert nem lesz több 125 köbcentis robogót megszégyenítő adat, ellenben lehet, hogy korrelálni fog a Spritmonitoros számokhoz.
-
szőröscica
addikt
válasz Sgt. Chris #37280 üzenetére
Semmi baja nem lesz, nyugodtan görgőztesd meg. Inkább egy szett felújított gyári felni, mint egy utángyártott fos.
-
szőröscica
addikt
válasz diablo1984 #37430 üzenetére
Az 1.9-nek két baja lehet jellemzően. Meghal a turbó a túl hosszú olajcsere miatt, vagy a töltőnyomásszenzor csatlakozójának tövénél megtörnek a vezetékek, és emiatt mindenféle rejtélyes check injection hibákat dob, a fogalmatlan szerelők meg cserélnek benne össze-vissza mindent, ahelyett, hogy megforrasztanák azt a szart. Még az EGR kokszolódhat el, 50 ezrenként ki kell takarítani, vagy el lehet forgatni (ezt ugyan nem támogatom, nem kell telefosni a város nitrogén-oxidokkal). Egyébként a befecskendező-rendszer, a kettőstömegű lendkerék, és egyéb dízeles bizbaszok teljesen tartósak, azokkal csak jópárszáz ezer km után szokott gond lenni.
Alapos diagnosztika után (Clip és DDT) meg lehet venni nyugodtan, ha van egy szakid, aki vágja a Renaultokat.
Laraxior ne bohóckodj a bluetooth-os szarokkal, használj DDT-t. Fent vagy a Lagunaclubon, nézz utána.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz norbert1998 #37634 üzenetére
Ez nagyon tuti kis gép, igazán meg lehet hülyülni a kormánya mögött, egyszer vezettem ilyet.
-
szőröscica
addikt
válasz norbert1998 #38602 üzenetére
Ilyen OBD-s kütyükkel én sem mókolnék, átveri az ECU-t, valamelyik szenzor adatait meghamisítja, és így kényszeríti többletüzemanyag befecskendezésére. Nagyon nem tesz jót a motornak.
Nekem egyébként chippelt az 1.9 dci-m, 100 ezer km-t tettem bele így, de legközelebb inkább alapból elegendően erős autót veszek, nem berhelem.
-
szőröscica
addikt
Hello!
Megane II 1.9 dci-n lévő hatos váltóval kapcsolatosan kérdeznék. Ez nem a PK6, mint ami a Lageszokon van, hanem valami más. Nem tudom tették-e más motorokra/modellekbe is, vagy sem. Jobb hátul, a hatos mellett van a rüki.
A kérdés az, hogy találkozott-e már valaki azzal, hogy a hatodik fokozatot kidobálja nagyobb gázadásra? Ha igen, milyen költségekkel járt ennek javítása? Elég volt a kulisszát cserélni, netalán csapágyazni kellett a váltót?
A Nissanomban ilyen váltó van, és tegnap ezt adta nekem karácsonyi ajándékként.
-
szőröscica
addikt
válasz roberto211 #43696 üzenetére
Keresd meg Songo-t a forum.lagunaclub.hu-ról.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...