- iPhone topik
- Egy óra, két rendszer
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Komoly akcióval érkezik Magyarországra a Honor Magic V5
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #16925 üzenetére
A Check Engine lámpa (motor kontroll lámpa) jelentheti a káros anyag kibocsátó rendszer hibáját, illetve az autó elektromos rendszerében, gyújtásában, üzemanyag ellátásában, kipufogó rendszerében történő bármilyen meghibásodás esetén kigyullad. Pontos diagnosztikához márkakereskedésekben van motorkód hibakiolvasás, vagy ha van kütyüd(ismerősnek) akkor azzal ki kell olvastatni.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Ghandi #16882 üzenetére
A 2006 utániakban van megcserélve a két műszer.
Nekem ILYEN
Asszem nálam középen, nem a konkrét ajtót mutatja, hanem egy fix nyitott ajtós piktogram van ott.más: update és tuner listes fejek, csatlakozása, bekötése, mintha ugyan az lenne, csak más a fej hátulján a csatlakozók elrendezése
( #16883 ) rob210: pedig a ph1 m2-nél nagyon soknál ilyen óra csoport van benne, meg thaliákban láttam még, tehát igen, így jött ki a gyárból. Benzines óracsoportjuk volt egy csomó legyártva, így azt pakolták mindenbe.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #16805 üzenetére
Hidd el, hogy az olaj szar, mert azóta, hogy nem az van benne soha nem villant fel az olajnyomás jelző.
Azóta próba képen tettem bele ELFet mégegyszer, ugyan az volt a hiba.Lehet csak az én Renaultom allergiás az ELF-re de az enyém nem szereti.
Én meg így nem használom, mert másik olajjal nem csinálja, ergo hiba javítva nem teszek bele ELF-et. -
Josi
aktív tag
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
veterán
válasz
Ghandi #16666 üzenetére
Valeo is off ugyan az a fos sagem csak matricázva van vagy átcsomagolva
szürke meg nem tudom mi volt a másik szín de a lényeg hogy se valeo se sagem mert mind kettő egy és ugyan az..egy kalapsz@r nekem is az adtam meg magát kidobtam bele tettem egy minőségi angol gyújtó trafót és lás csodát hibátlan
De amit írt rob az is jó beru vagy denson és az made in japan
ESP: 7-8 at meg issza simán főleg városba és ha nyomod akkor szerintem max 9-10liter de megy is cserébe csak hát ezekből is vigyázni kell mert tele van bojrészer tulajjal aki csak hajtotta de a többi dolgot lesz@rta
FerNandor: az a film nagyon nagy egyik kedvencem
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Ghandi #16632 üzenetére
Köszi!
rob210: Jé, ez is minőségi? Azt gondoltam ezt még megnézni se szabad.
Mehet ez is Bociba?
( Az hogy ez nem borát meg amin mentes, az mennyit számít? Más fagyállóknál ezek sincsenek benne )szerk: Múltkor láttam teszkóba is hasonlót, alu barát, kilós és 5 kilós kiszerelésben. Abban szintén nem volt borát meg amin. Akkor akár azt is lehetne, vagy inkább azt hanyagolni kellene?
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #16479 üzenetére
Szia.
Jótanácsok, termosztátból csak jó minőségűt szabad venni, saját bőrömön tapasztaltam még a golfnál 3at cseréltem 1hónap alatt. Akkor vettem bele Valeo-t ezt javaslom a Renaultba is, nekem is az van.
A másik fele az, hogy a rendszer takarítását én úgy oldottam meg, ahogy a legegyszerűbb.
Azaz levettem a csövet a termosztátház előt összecsatlakoztattam egy slaggal kinyitottam a csapot és nyomattam bele a vizet amíg trutyis volt. Ezután kompresszorral kinyomattam amennyire lehetett, majd amikor már nem volt benne érdemleges mennyiség, friss megfelelő fagyállós ioncserélt keverékkel feltöltöttem.Az eredmény jó lett
A csoda tisztító szerekkel jelen helyzetben az a baj, hogy leszedik a korróziót is az alkatrészek belső felületéről. Amitől pont hogy eldugulni fog a rendszer.
Ha olyan állapotban van a radiátor azt már cserélni kell nem takarítani.
De persze ez csak az én véleményem -
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #16058 üzenetére
Attól, hogy digitális vagy manuális az érzékelő rendszere szinte ugyan az.
A manuális hőmérő és a digitális hőmérő is ugyan azt csinálja, jelzi mekkora a hőmérséklet.
Az, hogy melyik technikával teszi az tök mindegy.
Igazság szerint ha jól tudom 8°C alat nem lenne szabad bekapcsolnia.
(de ebben nem vagyok biztos!)Beállítás kérdése egy klímás be tudja úgy állítani, hogy még mínusz 10-ben is elkezd neked hideget fújni, csak az rohadtul nem egészséges!
Ha beülsz a kocsiba nyáron és elkezdi a mínusz-os levegőt benyomni akkor tuti, hogy azonnal megfázol vagy tüdőgyulladást kapsz. -
mycso
Topikgazda
válasz
Ghandi #16033 üzenetére
Nekem elég szépen/gyorsan leszedi a párát, viszont ahogy írod először az ablak közepéről, a széléről picit később. (klímát kapcsolva, meg pár másodperc alatt)
Mondjuk a fűtőradiátornak nem sok köze van a páramentesítéshez, meg a levegőmennyiséghez.
Egyébként ha a vízhőfokod neked sem áll be középre és nehezen melegszik, akkor termosztát, nem radiátor. -
g.gergo
senior tag
válasz
Ghandi #12517 üzenetére
Üdv,
Tudna vki a következőben segíteni? A történet röviden: Volt egy eredeti óraegységem, amin nem volt ford.számmérő. Engem idegesített a dolog, ezért lecseréltem egy olyanra. Ezen meg, mivel fed.compos-ból való volt, nem tudtam funkcionálni a számlapon lévő gombot, azaz napi km. számlálóra nem tudtam váltani. Szereztem egy másik óraegységet.Mivel az előzőnek nagyon tetszett a fehér számlapja, ezért ezt átépítettem az újba. Hogy ne legyen azért teljes az örömöm, akadt ezzel is egy kis gondom. Kcsit gyengébben világítanak benne a ledek (km/h és ford. számmérő helyén), ezért magán a számlapon is gyengécske kicsit a háttérvilágítás. Fényvezetési gondokra gondoltam először az eltérő számlap miatt. Ez kizártam azzal, hogy csak a nyáklapot kötöttem rá a stekkerekre. Szemmel láthatóan gyengébb voltak a ledek. Hát mondom leszarom, átforrasztom a előzőből a 4 db. ledet, ami a ford.számmérőt és a km/h számláló részt világítja meg. Hát baszki nem ugyanolyan gyenge?! Megnéztem az ledek előtti smd ellenállásokat, értékek ugyanazok. Esetleg vkinek vmi ötlete? Gondoltam veszek vmi ultrabright (nagy fényerejű) ledeket, aztán lesz ami lesz. Csak nem tudom, mi számít az átlagosnál, a jelenleginél nagyobb fényerőnek? Ezeket néztem: 1, 2. Jah igen, thalia 1.5 dci, 2004.12. havi, ha számít. Köszi
-
biker
nagyúr
válasz
Ghandi #12354 üzenetére
"Kerestem Zolit a maglódi szerelőt de állandóan ki van kapcsolva
Megváltozott volna a száma? Esetleg tudna valaki segiteni abban hogy hogyan tudok elmenni hozzá? Vagy cím vagy elmagyarázva az utat,én a 17kerből mennék a pesti úton kifelé,onnan kijutok Maglódig,de onnan hogyan tovább?"Én sem tudom elérni, holott ígért nekem valamit
maglód-körforgalom-gyömrő felé ki, majd a gyógyszertár után balra figyelsz erősen, lesz egy Y féle utca betorkollás, kiírva Üveges, meg M38 konditerem, ott bemész, és elmész a nagy zöld kerítéses házáig, aminek száma harminchárom -
dbius
veterán
válasz
Ghandi #12125 üzenetére
NÉzz körül itt, korrekt árak vannak, a lagunámhoz innen vettem műanyag dobbetéteket, mert itt volt a legkedvezőbb.
-
tresh
veterán
-
mycso
Topikgazda
válasz
Ghandi #10919 üzenetére
Én ezt az árat onnan veszem, mint írtam, hogy nekem ennyibe került.
A kuplung az más téma azt ne keverjük ide, csak az általános dolgokat kérdezte. Ennyi erővel akkor sorolhatnánk a turbót, üa szivattyú, csúcsokat, stb. ... tehát az más téma. Gondolom átnézeti, ami meg rejtett hiba marad azzal nem tud mi kezdeni, úgy is javítani kell.
Az meg, hogy rossz kuplunggal megéri-e megvenni, elég relatív. Van olyan eset, hogy megéri. -
tresh
veterán
válasz
Ghandi #10627 üzenetére
Na igen, extrák terén a francia részleg mindig jobb volt
98-as meganomba pl sebességérzékelős ablaktörlőlapátok vannak
meg ilyen apróságok ... mondjuk amikor meg vettem és kicsit esős volt az idő azt néztem hogy amikor gyorsítottam feljebb kapcsolta a lapátok törlő sebességét amikor meg lámpánál meg álltam lejeb vette..először azt hittem hogy rossz a kapcsoló aztán a elolvastam a német leírását és írta hogy ez egy extra ja mondom ok
AMD Power: hát én az 5ös golfot se tudom isteníteni főleg nem benzines verzióba..családba van egy 1.6 16v 100le erőtlen gyenge a motor..3000fölött kezd el élni és akkor persze zabál is átlag 10-11 liter (pályán egész jól eszik kb 7-8 liter klímával) és azért azok a műanyagok elemek amik bent vannak hát nem tudom hogy is mondjam nem éppen a hude minőségi német gépbe ülök érzést keltik főleg hogy ez a kocsi most éri el 3 évesen a 65 km-t szóvla nincs rommá használva még is recseg ropog+az ülések hát vezessen le az vele 100km-t akinek két anyukája van...szörnyű fapad. ja és hozzá teszem bőr+automata váltó kivételével full extrás autóról beszélünk
Viszont a szervója mit a vaj nagyon tuti az az egy amit áttehetnének a megane-omba
-
tresh
veterán
válasz
Ghandi #10606 üzenetére
Amit rob írt plusz még egy jó lehetőség adott : ha az eladó állítja hogy szakszervizben volt szervizelve a gép akkor alvázszám alapján minden információt új korától kezdve meg tudnak mondani. Pl mikor mit javítottak volt e sérülve...illetve ez csak az én logikám de amíg gyári garis ugye állt. szakszervizbe viszik a kocsit 3 év vagy 100ezer km ha jól emlékszem... szóval ha van 4-5 éves autó és az előbbi két feltétel valamelyikét figyelembe vesszük gyorsan kiderülhet mennyire reális az a km amivel hirdetik az adott gépet
-
tresh
veterán
válasz
Ghandi #10411 üzenetére
Egy jól meg tervezett 25 ös ládával amit azért elég kompakt elfogadható méretbe meg lehet oldani, nem fogja elfoglalni a csomagteret plusz egy gyors csatis megoldás és hibátlan...sajnos a "rendes" mélyhez kell a láda.
mycso :kombiba pedig van hely bőven én nem farigcsálnám fölöslegesen a hátsóajtókat..de ha nem akarsz szórakozni a mélynyomó kibe tételével akkor ahogy írták 4 db normális közép kat. hangszórókkal és egy jó 4 csatornás erősítővel kellemes hangzást lehet összehozni az utazás idejére -
mycso
Topikgazda
válasz
Ghandi #10407 üzenetére
Nekem ugye kombi van, így a kalaptartó-hangszóró bukó...
Az ajtóba én sem cseréltem, mert ekkora méretbe nem igazán sikerült olyat találnom, ami árban és tudásban is jó lenne. (egyébként asszem a pioneer-nek van olyan hangszórója, ami teljesen passzol a gyári helyre, csak az is kicsi, meg elég drága, amiért ilyen spéci a mérete.)
Egyébként szerintem a gyári szett is nagyon szépen szól és jól is szól, vannak mélyek, magasok és a közép is, relatíve hangosan is megmarad a dinamika.
Így én egy erősítő+mélyláda párost raktam csak be. Viszont a tápkábelt el kellene nekem is valahol normálisan vezetni, majd valamelyik nap megnézem.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Ghandi #10403 üzenetére
És a tápkábelt hogyan hoztad be a tűzfalon???
Te is valahol a kuplung pedál környékén??? Meert valai azt írta, hogy M2-ben ott lehet, nekem ott sehol nem sikerült....
A magas kicseréléséhez nem kell a műszerfalat kiszedni, óvatosba ki lehet szedni, megane klubbon volt fent képekkel róla kis okosság, de asszem már nem él a link. (viszont nekem valahol asszem megvannak a képek).
Illetve az ajtóban a hangszórócserére is azt írják, hogy még 13-asra is nehéz kicserélni, mert vagy olyan kell, amin ultrakicsi a mágnes, vagy kiemelő keret + melegítgették hőlégfúvóval a hangszóró mögötti műanyagot. Viszont arra se nagyon lehet terjeszkedni, mert akkor az ablakot akadályozza...
(közben megvan, EZ volt az, de már nem él a képek linkje...) No közben meglettek a képek: [link]
M2 első ajtó kábelezése: [link] (ez hátha jól jön)
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #10245 üzenetére
Az nem lehet, hogy az immod makacskodott?
Bár azt írtad hogy nem tekerte a motort, tehát az inkább bendix lenne, lehet, hogy az önindítód kapott vizet, ezért nem indult be, de miután mentél vele 2 kilómétert kiszáradt.
Végülis a motortérben nincs hidegHa legközelebb előfordul ez a jelenség, próbáld ki, hogy egy villáskulccsal megkocogtatod az önindítót.
HA utána beülsz indítasz és megy akkor keress fel egy elektromost mert haldoklik a bendix az önindítón és nem húz be.Minden esetre érdekes jelenség.
-
tresh
veterán
válasz
Ghandi #10245 üzenetére
Hmm értem, hát akkor felettébb érdekes a történet bár én még mindig kétlem hogy az esőhöz köthető a dolog..amikor nem indult akkor semmi hiba kódot nem dobott fel nem jelzett vissza a kocsi? Ha nem akkor passzolom bár ha még egyszer elő jönne a dolog akkor aksi saru le picit vár majd vissza és akkor indítani..
-
tresh
veterán
válasz
Ghandi #10243 üzenetére
Hát ilyen beázásról csak a jó öreg 4-es fosvágen-nél hallottam mert annak sz@r helyre sikerült tenni az elektronikáját vezérlő panelt és beázik..de az meg is áll és se előre se hátra...rönyónál ilyet még nem hallottam, nem hinném hogy ez a vízhez/esőhöz kötődő probléma mert 2 perc alatt nem szárad ki+ ha vizet kap az elektronika az meg látszik...volt már ilyen máskor is?
honeker: lehet van ott más is amiért visszajelzett a lámpa,de a feszültségszabályzó tuti kuka mert az 14-14,5 fölött nem kéne hogy töltsön
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ghandi #10130 üzenetére
NA uram a II-es megane már OBD II-es csatlakozóval van szerelve és nem hogy kábel nem kell hozzá de szakértelem sem.
Bluetoothos OBD IIes eszközzel laptoppal, de ha ennyire nem vagytok benne elcsodálkoztatlak androidos telefonnal is ki lehet olvasni a hibákat kiütni sőt programozni is lehet az ecut.
(illetve nem programozni de állítgatni.)A programok:
Mo Diag professional, renault clip, meg még vagy 2-3 van de azokat már elfelejtettem nekem csak ez a két progi van meg.,
Illetve a telefonomon a torque. -
g.gergo
senior tag
válasz
Ghandi #10130 üzenetére
Üdv,
Kolléga jól mondta az előbb. CLIP-es diaggal a lelke mélyére is be lehet menni. Ha megvan az adapter, ami már 50-60e-ért is elérhetők (kínai utánzat), akkor már csak a sw kell, ami "elvileg" letölthető. Ez a gyári diag. És csak ez. Az univerzálisok nem mondom, h nem érnek semmit, de fenntartásokkal kell kezelni őket. Attól még, hogy "sima laptoppal diagnosztizál" nem jelenti azt, h sima univerzális van neki, mert a gyári is pc-be kell bedugni, mivel usb-s. -
FerNandor
őstag
válasz
Ghandi #10130 üzenetére
én csak a Clip eszközröl tudtam, ami tud mindent, elvileg hozzáfér mindenhez, olyan, mint a szervízben. ha az megvan, ahhoz lehet tölteni le frissebb szoftvereket. más eszközröl nem tudok, nem hiszem, hogy egy sima szoftver meg egy kábel + laptop képes lenne ilyenre, vannak még asszem iylen univerzális dolgok, de szerintem azokkal cska hibakódot lehet kiolvasni, az viszont szerintem, mivel univerzális, nem kell neki külön renault soft. de lehet hogy hülyeségeket beszélek, inkább nézem is a meccset
-
mycso
Topikgazda
-
Reaper04
aktív tag
Ja, értem.
Az írás a kesztyűtartós dologról szintén érdekel. Én sem tudtam mi az, először azt gondoltam valami kimaradt, de itt a topicban segítettek, hogy valószínű a hűtést szolgálja
mycso: A leírásban olvastam, hogy a lufik kapcsolóját is le kell szedni.
Te is leszeded? Vagy hogy történik nálad a csere ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Philips LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- A SAMA jóvoltából konkurenciája jött a Thermalright léghűtéseinek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Konteó topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Xiaomi 14 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Xiaomi 14 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Intel Core i5 3470 confidential Ivy bridge Quad Core
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest