- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Yettel topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Elindult a Qi2 25W tanúsítványok kiosztása
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.imi
addikt
válasz
Kronos3000 #97944 üzenetére
Én Liqui Moly Engine Flush Plus és a Xado 40201 VitaFlush-t használtam.
Xado volt az első, kb tejszínes állagú olaj folyt le. Minimum 20km-t kell tekerni a vassal, ezt tudjad.
Mivel 12e volt már az olajban, első a biztonság alapon nem is forgattam 2200 fölé, nehogy az a hatalmas olajszűrő esetleg eltömődjön és átszakadjon. Biztos én vagyok a fontos260e van a motorban, soha nem használtam hasonló adalékot, valószínűleg ezért is lett ilyen szép a használt olaj.
Utána sokkal nyersebb hangja lett a motornak.Három olajcserével később jött a Liqui, annak csak 10 perc alapjárat kell meleg motornál és engedheted le. Annál már messze nem volt annyira gané az olaj, de oldott le szemetet. Ott sem a normális állagú olaj folyt ki.
-
Benir8
senior tag
Itteni ajánlott cucc, tényleg hatásos, szépen le szedte a kormot. Kap még egy kezelést.
Xado Verylube anticarbon spray
Köszi rob210 -
kisgyerek85
senior tag
válasz
forceberg #92321 üzenetére
Láttam egyiknèl nekem válaszoltál. Azóta 240e km van benne. Egyszer ott öntöttem bele xado üzemanyagtisztítót. Majd mostanában olyan 10-15e km-rel ezelőtt. Szèpen indul, nem ingadozik az alapjárat. Tankolás utóbbi időbe szinte csak ès kizárólag Metro kúthálózatán törtènik.
Ebbe is ès a sajátba is minden második alkalommal cserèl a szerelőm üzemanyagszűrőt (30e km) -
t.imi
addikt
Eltelt egy hét. Nem sok, kb 400km ment bele a Xado vitaflush mosás óta.
A motor kicsit ércesebben szól, mintha eddig egy pokróccal lett volna letakarva.
Rugalmasság javult. Direkt kivártam pár napot, ebben volt reggeli 5 fok és délutáni 26 is.
Kisebb gázt kell adnom ugyanolyan gyorsulás eléréséhez.
Városban már már zavaró a milliméteres játék a pedállal.
Rob megnézni diaggal, ha lesz 1x ideje.
Akkor lesznek számok is.
Érzek javulást, de senkit sem akarok rábeszélni!! -
t.imi
addikt
válasz
MasterMark #92205 üzenetére
Ilyenről még újságban sem olvastam, jó nagy cumi lehetett
11.5:1 volt a Simsonon, ott ugye ez a veszély nem állt fenn.Na, kész. Kauffernél Xado betölt, max 2000rpm-el hazajöttem 44km-t.
Jó tejszínes volt az olaj, kíváncsi vagyok lesz-e hallható, érezhető változás. -
t.imi
addikt
válasz
rob210 #92186 üzenetére
Nézem a Xedo oldalát.
Aszongya hogy : Olajcsere előtt javasoljuk a Xado motor mosó használatát amely egyrészt feloldja a motorban lévő szennyeződéseket és lerakódásokat, amik a régi motorolajjal eltávoznak az olaj lecserélésekor, másrészt a benne lévő revitalizálóval segítségével az olajban lévő fémkopadék akár 60-70%-át visszaépítheti a hengerfalra.
Most kicsit megdöbbentem, mint egy 30 éves időutazás Metabond időkbe. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
kisgyerek85 #88629 üzenetére
Vettem bele XADO ATOMEX MULTI CLEANER tisztítót. Pont jól jött ki, mert ma kellett tankolnom is. OMW sima dízellel telenyomtam. Meglátom javít e valamit.
Beszélgettem Főnivel, én értem az álláspontját, Ő azt nem érti ha egyszer árulnak egy terméket, legyen az bármennyire is olcsó, de beépíthetetlen, mert a kocsi nem fogadja el, akkor miért lehet forgalmazni azt a terméket? -
Benir8
senior tag
XADO VITAFLUSH MOTORÖBLÍTŐ-t ki hogyan használta?
Olvastam a leirást. Árt ha reggel hideg motorral betöltöm, megyek vele 25 km-t munkahelyig, leparkolom, aztán délután haza ujabb 25 km-t?
Pénteken is megismétlem, szombaton pedig olajcsere lesz. -
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #86920 üzenetére
Na jah. Átment rajta párszáz liter, plusz ami a visszafolyóágon keresztül még egyszer megjárta a maga útját. Ha így nézzük, ez a mennyiségű trutyi tényleg nem sok, a dolga pedig pont ez, hogy megfogja, és ne a mechanikát koptassa, amit az üzemanyagnak kell kennie.
Engem az zavar, hogy amikor a gyári szűrőt kicseréltem, beletoltam a Xado tisztító adalékot, majd egy adag homkokszemcse méretű szir-szart fogott meg, akkor nem volt benne ennyi, kb 120l elhasználása után, pedig akkor annyira retkes volt, hogy a kézipumpának a visszacsapó szelepét úgy kiakasztotta, hogy darabjaira kellett szednem, hogy egyáltalán újra légteleníteni tudjam.
Előtte sem volt benne ennyi üledék. Ez most tényleg inkább az is, hogy költséghatékonysági okokból a kutak, és tartálykocsik szűrőit sem takaríthatják/cserélik ahogy kell, plusz, valószínűleg a biokomponensek előkészítése sem annyira precíz.
A lényeg, hogy a szűrő teszi a dolgát, és most gyakrabban kell cserélni, mint eddig. -
Revesz
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék majd váltóolajat cserélni a kocsiban(2010 megane 3 1.5dci 81kw), de nem tudom milyen váltóolaj lenne a legjobb. Xado-t nézegettem, de hogy abból melyik meg milyen mennyiség kéne azt nem tudom. 1.9 litert olvastam, meg szintjelzőként azt amikor kifolyik a feltöltő nyíláson.
Cserélni kéne a leeresztő csavart is gondolom meg a pillangó műanyag dugót is igaz? Ezeket sehol sem találok, se bárdinál, sem kauffernél. Tudtok ebben is segíteni?
Köszi előre is.
-
Xantomas
őstag
válasz
Revesz #85660 üzenetére
Vegyél VIF-et.
Viccen kívül… vegyél VIF-et.
Ez a Liqui Moly azért jó, mert gyenge, nincs benne semmi lutri, cserébe nem ér semmit se. Akkor már inkább a Xado Atomic tisztítója. Az átmos mindent, nekem pl még a résolaj mennyiségét is azonosra hozta a négy befecskendezőnél, szóval azokat is átpucolta. Hátrány, hogy az üzemanyag kézipumpa visszacsapó szelepét taccsra vágta, mert abban akadt meg egy nagyobb adag lepedék góc.
Jók, és hasznosak ezek az adalékok egy olyan motornál, tanknál, ami rendszeresen tele van töltve prémium üzemanyaggal, fele alá nincs sosem fogyasztva, jók az üzemanyagcsövek, tiszta a gázolajszűrő, nincs a tankban lerakódás, üledék, lepedék.
Ezek általában mindent lemosnak, tisztítanak. A baj akkor van, amikor megindulnak a pár négyzetmilis szutykok a csövek belső faláról, tankról. Jobb esetben az üzemanyagszűrő megfogja, rosszabb esetben, a szűrő utáni részen indul meg és a nagynyomásúban ragad meg, vagy a befecskendezőben. A szerencséd van, átmegy, esetleg a visszafolyó ágban kijön a befecskendezőből, vagy ha megakad, akkor működés közben, szép lassan tovább oldódik és apránként kidolgozza magát.Nyáron öntsd bele, nagyobb melegben, tele tankhoz, az ajánlott mennyiség negyedét, frissen cserélt üzemanyagszűrővel, amikor pályázol sokat, hogy át is tudjon melegedni az egész rendszer a meleg visszafolyó ágtól. Ha leürült a tank, mehet bele a rendes arány és ha az is elfogyott, cserélj szűrőt, mert évek letapadt mocska fog benne landolni.
Amúgy, ezekben a tisztító adalékokban nagyjából ugyan azok az anyagok vannak, mint a prémium üzemanyagokban, csak arányok mások.
Egy jó példa az életből: ha túltolják a vérhigítót, de nem kapsz elég véhalvadásgáltlót mellé, garantált a stroke. Ha mindkettőt túltolják, mellé el is vérzel. Viszont egész jól el lehet éldegélni kisebb szintű érelmeszesedéssel. -
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #85488 üzenetére
Elméletben rákészültem. A gyakorlat meg majd hozza, hogy elméletben minden könnyebb.
42x2-es szénacél cső + 35.5mm-re kifúrt anya, ami felfekszik a csapágy állórészére. Azzal megy a helyére satupadban.Lejönni meg kerékpár kormánycsapágy villanyak csésze lehúzóval, b opcióként, menetes szárakkal meghosszabbított csapágylehúzóval. Vagy flex-szel több darabban.
Bevallom, jobban félek attól, hogy nehogy az legyen, hogy a féltengely is sérült már. Ettől függetlenül telenyomom Xado zsírral a csuklókat, a cseréig kibírja azzal. -
Xantomas
őstag
Mivel más korábban más is megtette:
Csináltam egy költségkalkulációt a kocsira, összeszedtem végre minden számlát, minden blokkot, beírtam táblázatba, ami eddig rá lett költve.
Bár gyűjtöttem a blokkokat is, meg írkáltam rájuk a km állásokat, a jórészükről eltűnt a felirat nagyrésze.2017 nyarán vettem 176e km-rel.
most 2021 februárban van benne 243e km.
Ez idő alatt az összes költség, kivéve az üzemanyag, levonva a biztosítási események visszítérítéseit (kátyúkárok, meg ráparkolás), ebben benne az olajcserék, munkadíjak, Xado adalékok, 2 szett nyári gumi, egy szett téli, de még a védőkesztyű, féktisztító, ablakmosó folyadék is, kötelező biztosítás, és autópálya matricák, 921398 ft.
Ebben még nincs benne a jövő havi forgalmi vizsga költsége, sem egy sávelhagyási bünti, amiért vészvillogóval, buszmegállóban álló buszt előztünk meg záróvonalnál (három autó egymás mögött), sem egy elrontott rendszám miatti autópálya büntetés.Bennem, az élt, hogy meglesz az évi 20e km átlagban, de úgy néz ki, hogy nincs, az utóbbi 1 év, ezt szépen le is húzta, sőt, alig használtam. 3.5 évre leosztva, ez évi 263e Ft, km-re leosztva 13,7 Ft/Km.
A blokkok, alapján, kb 4100l üzemanyag ment el, ez hozza is, a 6l körüli 100km-re vetített átlagfogyasztást. Ennek kb fele prémium, fele sima. 400 Ft-os átlagárral számolva, ez 24,4Ft-ra jön ki km-enként.Összességét nézve, tehát, az elmúlt 3.5 évben, 38,1 Ft/Km költsége volt az autónak. Nem tudom, hogy ez rossznak, vagy jónak számít-e. A Totalcal egy 2014-es minta kalkulációja alapján, ez akkor, benzinesre 77Ft/km
A kiadási görbét nézve, az elején volt magas bekerülési költség, amikor cserélni kellett a szokásos részeket, valamint a 200e km körüli nagyszervíz, és a kátyúkárok, majd az azt követő szervizek, illetve futómű javítások. Eddig minden futóműhiba visszavezethető volt, egy korábbi kátyúkárra, szóval, ha okosaban teszem, plusz lenne cascom, akkor minden, ami sérült, kismértékben is, akkor azt annak terhére lehetett volna, és elméletileg javították volna.
Ezzel is kalkuláltam egyet, de ez nem hiszem, hogy tükrözi a valóságot. Ha minden futómű alkatrész cserémet, és annak költségét levonom 3 évi kalkulált casco költségből, és annak 10%-os önrészét veszem, akkor az jön ki, hogy BP-en sajnos kifejezetten megéri M2-re cascot kötni, mert akkor a futómű alkatrész, valamint szakadt gumi, felütött felni, stb stb költséget tekintve, 200e ft-tal lennék beljebb.
Szerk: Áttúrtam az összes korábbi, a kocsi életéből származó számlát, garipapírt.
Valamiért átsiklottam felette, hogy volt már benne valamilyen váltó szimering, és szinkrongyűrű cserélve, 102e km-nél, még az Osztrák tulajnál, valamint akkor kapott új kinyomót, kuplungot, és kettőstömegűt. (Ez megmagyarázza a plusz feliratokat a váltón) A 14-15e km-es olajcsere ahogy kell, az elején befigyelt, de a harmadik csere után már 10e km-ként lett cserélve. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #78622 üzenetére
Erről beszéltem, sőt én még olyan helyeken sem olvastam, hogy valami megadta volna magát, pl az indító, ahol megy a tákolás-gányolás ezerrel, mert nincs pénz fentartani az autót. Generátor szabadonfutó, főtengely szíjtárcsa, bakok, ezek amiket a motor(térben)cserélni kell. De hát ezt te nagyon jól tudod.
----
(#78620) Somatom
Amúgy én 604 ezernél raktam le szinte tökéletes állapotban. És nem kíméltem, de 9-10 ezrenként xado olajcsere, 5 ezrenként légszűrő és ha valami kis biszbasz hangot hallottam, már ment is a szerelőhöz, de....
..az sohasem a motorból jött. Inkább futómű, mert az egy fostákolmány, főleg magyar városi utakra, pályára való a laguna 3 2.0dci és ennyi...
Ráadásul 131 le helyett 223le és 470 nm-re volt felhúzva 2015-ben. 2019-ben küldtem nyugdíjba. -
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #77766 üzenetére
7701071133 -ból milyet?
Ha jól értelmezem, ez egy 6007 2RS csapágy, és van egy bontatlan SNR. Berakhatom, vagy inkább vegyek cikkszámosat? Ahogy nézem, a gyári is 6000e Ft körül van, ez meg eleve több volt.Az egyik gumi zárógyűrű nem tudom mióta, de a csapágy mellett pörög, a csapágy meg rozsdás, és van egy "kis" játéka.
Oldalról hozzáférve kipucoltam, már amennyire lehetett, brigéciol, wd40, féktisztító, lila xado zsírspray, és visszatoltam a porvédőt, de pár km után szerintem úgyis kilöki, de most épp csendben van, legalábbis bent nem hallani, és a difinek tulajdonított zörgés is megszűnt.
Egyelőre még nem tudom hogy szedem ki anélkül, hogy szét kelljen bontanom A mindent.
Ha kibírja, akkor ez is együtt lesz a kuplung + bölcsőszilent cserével, úgyis akkor akartam a féltengelyeket is újrazsírozni. -
Kronos3000
senior tag
Xado [link] Atomex váltóolaj-szivárgás tömítő-vel van tapasztalata valakinek, a rudazatnál megjelenő szivárgás esetében? Segít vagy pánzkidobás?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #76247 üzenetére
Robibá!
Ezt már egyszer 'eljátszottuk", te most újra összehasonlítottál egy benzines 1.6-ost, egy tuningos 2.0 dci-vel, ami alapon is durván háklis a minőségi olajra. Régebben leírtam, volt benne elf. 200km/h felett ez az olaj olyan hamar megdöglik, pár ezres után, hogy öröm nézni, illetve hallgatni a traktorrá változó motorhangot. Ilyen az LM és a xado-val soha nem volt.
De független a tuningtól is ezt tapasztaltam mindig. Pl az elf sxr 5w40 nem azért kerül fillérekbe egy luxury drive-hoz képest, mert feneket nyalnak a rőnó a tulajoknak. :-)
De ezt pont neked kell írni... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #76240 üzenetére
Hogy mi történik én azt nem tudom megjósolni...
Semmi. Van jó pár ismerősöm, aki ezeket soha nem figyelte/figyeli és nem is érdeklik ezek a jóváhagyások. Soha nem panaszkodtak motorhibára, inkább dicsérték az olajakat.Az biztos, hogy inkább LM 5W30, mint a gyárilag ajánlott elf 5W40 moslék, de ez saját vélemény.
Ezt az L molly-t is addig használtam, amíg bele nem lett töltve az 5W40 xado luxury drive. Mondjuk kipróbáltam a motul-t is, de a xado a legjobb. Annak még Renault jóváhagyása is van egyébként.
És nem random olajról van szó, hanem az L molly-ról, ami a világon az egyik legjobb.
-
Shamat
aktív tag
válasz
rob210 #76233 üzenetére
Köszi! Én csakis Xado-t használok az én autóimban. Mehet a Laguna-ba ez az 5w-40 Xado? Ha nem ajánlod, akkor marad az ELF.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #76124 üzenetére
valaki esküszik a Xado, Liqui Moly-ra is.
Jelen!
Csak épp benéztem, mint valamikori Renault tulaj.De a "vadállat" továbbra is ott figyel a garázsban, tökéletes állapotban a mai napig. 607 ezerrel a háta mögött. Néha azért kiviszem pályára és megküldöm, mint az Istennyila. Imádja :-D... -
#89309696
törölt tag
válasz
DonThomasino #76121 üzenetére
Az SXR900 full szintetik, a Castrolra panaszkodtak, hogy csökkent a brand színvonala, a Renault motorjai nem járnak szépen tőle. Én sose próbáltam mondjuk, a többiek mondták ezt.
Rakhatsz bele Totalt is az a helyettesítője az Elfnek, valaki esküszik a Xado, Liqui Moly-ra is.
A viszkozitás, az API, az Acea és a Renault RNxxxx minősítés stimmeljen. -
Xantomas
őstag
válasz
#89309696 #74889 üzenetére
Szerelő helyett mérnöknek? Erre ne vegyél mérget
Inkább egymás mellett a kettő. Gyakorlat nélkül nem sokat ér az elmélet, sőt igazán alkotni is csak akkor tudsz mérnökként, ha már szerelőként megismerkedtél az árnyoldalakkal, konstrukciós hibákkal.
A magyar valóságról pedig:
Pénteken én is rászántam magam egy egész napos autószerelésre, átnézésre, ha már az utazós szabi meghiusult.
Anno Robi említette, hogy biztos volt már a kocsiban váltó cserélve, mert sárga filces jelölések vannak rajta. Sorozatszám alapján is tuti, mert nem egyezik a beszerelttel. Sőt. Anno amikor lecseréltem a váltóolajat, akkor nem foglalkoztam vele, hogy a leengedett kicsit sűrűbb az olaj, mint ami kellett bele. Egy idő után hangja is lett, nem durva, de zavart. Eddigi diagnozisok: féltengely, kerekcsapàgy, féltengely vezetőcsapágy (nem ugrik be hogy hívják pontosan, ami a hosszabbik féltengelyen van), fékbetét, műanyag elemek, kettőstömegű, kuplung, kinyomócsapágy, főtengely csapágy, motortartók. Lecsekkolták ezeket, motor-váltó kapcsolat megbontás nem volt még, aztán ment tovább a találgatás, meg a rezsióradíj.
Próbaképp ment bele egy fecskendő Xado ex120 a váltóolajba, hogy az megbontás nélkül kizárja a váltókopást. Gyönyörűen el is hallgatott fokozatosan a morgás, mostmár csak nagyobb gázadásoknál, és motorféknél van hangja 1800 körül. Ergo nem kuplung-kinyomó-kettőstömegű triumvirátus. Öröm az ürömben, hogy akkor megy mellé még egy-két adag, aztán, ha kezd a kuplung, vagy a kettőstömegű szórakozni, akkor felújított váltóval is számolni kell.
Ha nem cserélek váltóolajat, nem derül ki, hogy a kopott váltóba lett vastagabb olaj rakva, hogy csendben maradjon. (Aztán a fene tudja hog emiatt mi kopott jobban) Csak azt nem értem, hogy ez miért nem érződött rajta, miért nem volt pl szinkron probléma, az meg hogy néha nem tudtam 3-ba meg 5-be betenni kanyarban, betudtam a saját bénaságomnak, mert elakadt a váltókulisszában a kar.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000 #73446 üzenetére
A valvoline nem rossz olaj más kérdés, hogy én 5w40 de inkább 5w30 at tennék bele.
Az adalék nem rossz, ha nem rossz.
De inkább a xado cuccaiban hiszek.
Viszont a hidegre való tekintettel, mindenképpen 5w.... olajra cserélném azt a 10w40 et.
Ha lehet mielőbb, bár látod ezek a motorok mindent kibírnak -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Matska #71840 üzenetére
A mai nappal boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as L3 2.0dci-nek (150Le), 141.000 km-el.
Először is gratula hozzá, de van pár észrevételem és nem rosszindulatból írom, hanem, mint talán az ország elsők közt a szalonból kiguruló Laguna 3-asával és több, mint 620 ezer kilométer utáni tulajként (is) bőven kiismertem az autót
Ha ez valós adat, mármint a 141 ezer, akkor baromira szerencsés vagy és jól kifogtad, ha az autó itthon került forgalomba. De...akkor ezt főleg városban használták, amit 2.0dci kb enyhén kifejezve is gyűlöl. Ha kintről hozták be, egyszerűen nem létezik, hogy ennyi legyen benne, én sok év óta annyit járkáltam ki külföldre és sok használt autókerekedést megnéztem, de még soha, ismétlem soha nem találkoztam olyan Laguna 3 2.0 dízel autóval (ph1), amibe ne lett volna minimum 300 ezer kilométer, de inkább több.
Egyszerűen ezeket pályára találták ki, nem ebbe az országba és főleg nem magyar városba. Márpedig Európa szerte, ha valaki vett ilyet, az bizony kicseszett hamar tolta bele az autópályás kilométereket, de...
Ez az autó ettől boldog és ettől nem lesz szinte (soha) baja. A motorja, ahogy írtad láncos, én 600 ezer után mindent kicseréltettem rajta, mert megígértem neki, de kb semmit nem kellett volna cserélni.
Lánc meg az egész vezérlés, kettős tömegű, turbó, kuplung, a szíjhoz tatozó összes forgó alkatrészt, mindegy felsorolni is nehéz. De nem kellett volna, mert ezeknek semmi bajuk nem volt. Pedig 2015-ben feltuningoltattam 474nm és 223 lóerőre és úgy nyomtam bele legalább 250-300 ezret. De a gyári alkatrészek simán bírták ezt a terhelést, márpedig én 10 elindulásból 8-szor kinyomtam a szemét. Pályán tartós 230 felett (németeknél) és soha nem lett semmi baja.
Soha nem volt olyan, hogy nem indult volna be, soha nem volt olyan, hogy leállt volna, vagy teljesítményt vesztett volna, mindig bődületes erővel és betonbiztosan teljesített bárhol, bármikor, egyszerűen ez a motor kimegy a világból, de ahhoz foglalkozni is kell vele...2 éve csak is Xado luxury drive 5W 40 ment bele 9-10 ezrenként, előtte motul. 5 ezrenként légszűrőt cseréltem, és minden harmadik olajcserénél üzemanyagszűrőt is. nekem volt olyan hónapom, hogy háromszor is megtörtént az olajcsere, mikor éjjel-nappal mentünk. Manapság..Néha azért "kihozom" egy pár száz kilométeres pályás kiruccanásra, de már tényleg alig használom. Eneos sustina 5w 40 ment bele 2 hónapja, és én eddig azt hittem, hogy az előbb említett xado-nál csendesebb már nem lehet. Hát tévedtem, talán ezt az olajat imádja a legjobban. Végül is japán motor, japán premium olajjal. Egyszerűen gyönyörűen jár.
Azt a gyári fos elfet meg felejtsd el, főleg, ha városban többet használod, mert hamar megdöglik az az olaj. De most akkor ez FAP, vagy nem FAP-os. Ha nem, akkor euro 4 és ne sajnáld tőle a premium olajat, sőt semmivel se spórólj, ha javítani kell. A futóműve gyenge, (magyar)városban használatkor gyakran huppogni fog valami. Belül a k anyja és képes zörögni a sok televágott bóvlinak nevezhető anyagminőségtől, de ha a zselés bakot kicseréled, akkor ezek legtöbbje elkussol. A többit meg ki lehet tömködni, de ha a zselés megint kezd gyengülni, újból jobban fog rázkódni az autó és újból ami csak tud zörögni fog.Tankolni mindegy hol tankolsz, itthon a premium gázolaj is gagyibb, mint pl a német sima, ha határ menti lennél, azt mondanám, hogy menj osztrákba tankolni mindig. Egyébként shell premium, néha omw premium, amit tankolni szoktam bele.
-
#32577792
törölt tag
válasz
mateo91 #70527 üzenetére
A 2.0dci motor nissan termék, legendákat mesélnek a megbízhatóságáról. Nekem 1.5dci-vel van a faceliftes L3, én szeretem az autót.
A 131 sokszor volt valójában 150 lovas, de azzal sem egy gyorsulási bajnok.
Láncos vezérlés, ami elvileg örök élet meg egy nap, gyakorlatban azért érdemes cserélni őket. Az már DPF-s, amiről laguna fórumban olvashattunk rémtörténetet talán kettő autónál, de egyre tuti emlékszem. Motorikusan elég jó konstrukció. Szerkezetileg pedig semmi különös nincs náluk. Nálam a szokásos cseréken felül a klíma kompresszort kellett cserélni, kétszer adta meg magát, egyszer újat vettem, az 1 év 1 hetet bírt, végül sikerült javítani, így picit olcsóbb lett, mint egy új. Motortartó bakok amik szintén cserések szoktak lenni, lengéscsillapító rugók viszont eltörhetnek idővel. Nálam is volt már, 2011-es, 200e km-el. Futóműve nem a szokásos franciás, inkább mondanám feszesnek, főleg a Laguna2-höz képest. Olajcsere gyári 30e km-t el kell felejteni, én felezni szoktam. Használati módtól függően érdemes olajat is választani hozzá. Tény, hogy a gyári Elf olcsóbb, de az is tény, hogy egy átlag felhasználó (én pl.)észrevétele az, hogy amíg az Elf a csere időszak végére, olyan 3-4dl-t elfogyasztott nálam (ismét jelzem, 1.5dci) addig egy drágább Xado esetén semmit eddig. Maradt a végére amiért szeretjük a párommal: maradt olyan franciás, nőies (elnézést a hölgyektől), szeret itt-ott morogni, zörögni, ciceregni. Van akit zavar, mi megszoktuk 10 év Laguna használat utánMár hiányozna, ha nem csinálná. Néha rászólok, hogy lecseréllek egy másik nőre... Aztán vagy elhallgat, vagy nem
Van fórumtárs, aki szétszigetelte, mert őt zavarta
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #69261 üzenetére
(#69245) eTrade
Már nem sok értelme lenne, mert az autón kicseréltettem mindent. Ettől függetlenül, ha nem nyugdíjaztam volna, kb 800 ezer környékén állna az óra és a gyári alkatrészekkel. Amikor kicserélték, a szerelő azt mondta, ha nem látja nem hiszi el és ha figyelembe veszi, hogy ez több, mint 600 ezer után ilyen, akkor ez elmegy 1 milliót bontatlanul, pl a vezérműláncon egy kis kopás annyi nem látszott, turbó is, mint az új, kettősön volt egy minimális kopás etc..., de...
Azt én mindig hozzáteszem, hogy ebből a 600 valahány ezerből, legalább 550 ezret autópályán mentem, de ott nagyon és mindig úgy indultam el itthonról, hogy az itthoni moslék üzemanyag még véletlenül se kerüljön bele. Nekem teljesen mindegy ki mit mond, hogy már pedig ugyanolyan, hát egy nagy büdös lfszt olyan, én évek alatt rendesen éreztem mindig a különbséget. 4-5 ezrenként légszűrő, 9-10 ezrenként légszűrő és olajcsere, 30 ezrenként meg minden, tehát üzemanyagszűrő is. Kb két év óta csak a xado luxury drive ment bele, előtte motul, volt olyan hónap, hogy ez háromszor is megtörtént.
(#69251) Gombinyó
Ez motor japán, minden más francia, ami körbeveszi, hát elég szarok is (néhány alkatrész), gondolok itt a tetves zselés bakra, ami 1 évig húzza, az említett, pl ajtóhatároló anyám bravojában 2007 óta meg sem szólalt, egyébként annak sincs semmi baja 225 ezer után. (1.2) és ráadásul ő inkább városban használta, sajnos az sincs már nagyon használva, mert megöregedtek a szüleim. A kiszabott zörgések, amiért belepakolták ebbe a frankó autóba sok gagyi szarjukat, hát felrúgnék valóban pár embert a rönónál. Fehér Farkas te talán ismersz?
És még annyit tennék hozzá, hogy keresztül-kasul bejártam szinte európát, de főleg Németország és ahol láttam Laguna III-ast eladó és pedig láttam jó sokat, azokban még a legutolsó darabokban is volt minimum 300 ezer kilométer.
Ezzel csak azt akarom mondani, ha te itthon kereskedőnél vetted, vagy kintről hozattad (nem hoztad), és abban a hitben vagy, hogy ezekben nincs legalább 400 ezer, akkor gondolkodj egy kicsit. Egyszerűen ezeket az autókat pályára tervezték, akit vett kint egy laguna-t az ment vele és kint lehet ám menni jó sokat, csak úgy szalad a kilométer az órába. Persze lehet kifogni kevés kilométerest, csak azt olyan ritka, hogy nem is létezik. Ennek az autónak nem kell más, minőségi olaj, meg üzemanyag, de az már itthon elég szar, én shell prémiumot rakok bele, ha már megyek vele és tankolni kell, de legfontosabb, hogy ezt pályán meg kell küldeni néha és nem hatba 130-cal. És akkor kimegy a világból.Néha rossz érzés fog el, mikor nem "őt" választom, mikor bepattanok a mercibe, eskü, mintha szomorúan nézne rám (ennek az autónak lelke van), de ma csak is "vele" megyek mindenhova!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #68986 üzenetére
Kezdek Eagle lenni
Ezt most mire érted?
Egyébként átfutottam a topikot nagyjából, nem sok olvasatlan volt, csak 2400 valamennyi...
Olvastam a műszakiról is...Jah így van.
2 napja vizsgáztattam le, mert épp a napokban néztem rá és láttam, hogy aug 17-ig érvényes, így 1 hónapon belül onnan indul újra 2021-ig. A jószágon minden megvan csináltatva, majd 1 millióba került (ha mindent beleszámolok), de ezt megígértem neki, aztán ment vissza a garázsba.Egyébként mercizek, ott meg olyan fogyasztásaim vannak, hogy én ritkán látok 20 liter alatti átlagot. A gyári kerekeket felniket eladtam, Németországban egy erre szakosodott cégnél átnézettem és ami kellett, azt ott megvettem rá, most 20-asok vannak rajta, nagyobb fékekkel, plusz megtunigoltattam 510-ről 670-re, 700nm-ről lett 920. Mentem vele pályán 325-tel óra szerint (gps 312), de nekem kellett lassítani, mert olyan pulzusom lett, hogy azt hittem szívrohamot kapok. 290-ig semmi bajom nincs, ez az autóban ekkor még nem érezhető, de innentől felfelé már szinte kilométerként elkap az érzés, hogy itt elég egy rossz mozdulat. Csak a négy kerék felnivel jóval többe került, mint amit a (legyen az ára 2 millió) laguna ér.
Visszatérve a lageszra, azt mondja a szerelő ezen ő semmit nem csinálna, mert egyszerűen annyira egyben van a gép, hogy ezen kár megbontani bármit is, meg ő ilyen lagunát még nem is vezetett, ami ennyire ment volna. De mivel nem akartam, hogy az összes évek alatt bevásárolt cuccok, ott rohadjanak el a polcon, ezért mondtam neki, hogy letojom, de minden cserélve legyen. (kettős, turbó, vezérmű, váltó, szíj és az összes hozzátartozó forgó fasság, minden cső én már ne mis tudom, vízpumpa, új termosztát, új fagyálló, olaj (csak is xado), minden szűrő. Az összes bak, a nagy zselésben semmi zselé nem volt már másfél év után! A k...a anyjukat a rönónak, de tényleg! Ez a világ leggagyibb szarja ez a bak, ráadásul muszáj cserélni ezek szerint évenként, különben aki erre haklis megőrül a rezonanciától. Szóval kicserélt alkatrészek mind azt mutatták, hogy mintha nem is lett volna használva az autó. Ettől függetlenül a változás nagyon is érezhető, eddig is vadállat volt, most még "azabb", csak jóval csendesebben teszi.
Még a vizsgáztató is mondta, hogy elképesztő, mennyire egyben van a gép, mikor meglátta a 602 ezret az órában, jah kb egész évben nem mentem vele egy ezrest. A sikeres vizsga után lőttem róla egy képet.
Bár Michelin gumikat rendeltem anno még rá, közeb visszamondtam, mert a gumis ajánlotta a Momo. Nem hittem neki, de mondom, ha gáz akkor azonnal leveszed, az első 500 kilométer után szidtam mint a bokrot, azt mondta várjak még, aztán 700 környékén úgy elcsendesedett, hogy nem akartam elhinni, milyen kiszabott jó gumik ezek. Siklik rajta a gép szinte, de GY esőben jobban tapadt az biztos, ettől függetlenül baromi jó gumik. -
MaXX81
tag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kiszedtük a ventit, megint ugyanaz, mint a múltkor. Tizenvalahány tüskés levél benne, aztán felnézek abba az ütegbe, ahol a venti van, ott is levelek a rácson keresztül, szerencsére a porszívó áttudta szívni.
Aztán a pollen, na bammeg ott mi volt, fullosan tele nem is annyira a szűrő, hanem a tartály, de nyilván ez mind a szűrőből esett ki, ahogy kihalásztam mind a kettőt. Levél, bogár, szemét, hulló virág hegyek...
Porszívónak volt dolga, de most minden tiszta.Elindítom a klímát, meg a xado very lube szellőztetőrendszer tisztítót ráteszem a könyöklőre AC be maxon a venti belső körön,, 20 percig megy. Érdekes egyébként, hogy a motortérben a (talán kisebb?) venti nem is kapcsolt be, a nagy az ment, lehet ennyi is elég volt most 20 fok körül, de annak nincs is hangja, én arról írok, aminek főleg nyáron van hangja klíma elindításkor. Na szóval az most 20 perc alatt nem érezte, hogy be kell kapcsolnia.
Ezt a részét nem vágom, bocs, ha hülyén fogalmazok...Ez valami hőmérsékletfüggő, hogy a hangosabb venti mikor kapcsol be? Mindegy, durván fújta a hideget szép csendben. Ez a xado belső légtér és szellőztetőrendszer tisztító meg igen büdös fajta...nyeltem is belőle kinyitáskor... fúbazzeg az durva volt.
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Renault Megane 1999 1.6e K7M702(8 szelepes)
Ma megjött a kompresszió mérőm, ki is próbáltam üzemmeleg motorral. 4x le is mértem, az elején még csak próbálgatás volt, 3. és 4. mérésnél ugyanazt az eredményt adta ki: (lendkerék felől)
1.henger: 11,5 bar
2.henger: 12,5 bar
3.henger: 13 bar
4.henger: 13,5 bar
Ahogy látni 2 bar eltérésen van az 1. és a 4. henger. Könyv szerint 1,5 bar lehet a max, nem túl jó jel.
Szerintetek hengerfejes lesz vagy a szelepek lettek kopva? Xado revitalizálóval próbálkozzak? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Nordik #64804 üzenetére
Egyszer használtam az olajukat..., de én csak XADO-t teszek bele.
-
just
aktív tag
Rob, illetve aki már rakott Xado olajat a kocsijába: Ez már tartalmazza a revitalizálót amit egyébként külön meg lehet venni? Kipróbálnám legközelebb, most Motul van benne azzal teljesen elégedett vagyok.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #64191 üzenetére
Csak terhelten érezni. Terheletlenül szépen végig felpörög.
Annyi van még, hogy szóltak, hogy néha savanyú szaga van a kipufogónak (akkor pont a xado injektor mosója volt a gázolaj mellé betöltve), én mondjuk ezt még nem éreztem, gondoltam arra is, hogy tele a dpf, nem tud elég gáz távozni, megváltozik az útja és az rezonáltatja be, de akkor regenerálnia kellene, azt pedig tavasz óta nem tette. Igaz, szinte állandóan pályán használom, és 130-140 közötti tempóban 5.8-6.2 körülit ír a pillanatnyi fogyasztás mérő. (Az ennél gyorsabb tempót meg úgyis letagadom.) Amikor regenereált, akkor más is volt a hangja, és ugyan ilyen tempónál 8 fölé ugrott.
Át tud ez spontán is égni, ha annyira eltömődött, úgy, hogy ne dobjon hibakódot?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ugye, 1 hete raktam be azt a képet, hogy mentem a lagesszal majd 700 kilométert...
Azóta (szegény) kint minden nap szarrá fagyott. Ma reggel 10 felé úgy döntöttem azzal megyek, feltéve, ha az aksi nem döglött meg.
A világ legtermészetesebb indulását produkálta, vajsima járással, mint írtam körbe befagyott ablakokkal, bent az utastérben -2 fok volt, tehát pöcc röff, mintha előtte álltam volna le sok-sok kilométer után.
A nem létező kalapom megemeltem az autó, motor és az aksi előtt, gondolom a VIF és a XADO is hozzájárultak/nak ehhez a vajsima induláshoz. Az elmúlt 10 év alatt soha nem volt olyan, hogy az autó egy napnál tovább ne legyen beindítva, ráadásul kint a szabad ég alatt állni egy hétig...Ezért ma a Lagesszal mentem mindenhova (főleg pálya) és tök jó volt vele autózni még mindig, ezt oda találták ki, az p...csán rúgásos gyorsulása mindent visz
Viszont megjött a szokásos Tesco parkolóba beálláskor az a rogyadozó hang, lassú menetben beállva és eltekerve a kormányt. A laguna 3 tulajok tudják miről beszélek, de én még mindig nem tudom, hogy "kinek-minek" nem tetszik ott a hideg?
Porvédő gumira gondolok.. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gaaabeeesz #63365 üzenetére
Azt a kocsit alaposan át kéne mérni.
Kompressziót, beméretni a porlasztókat a turbót szakemberrel és eldönteni érdemes-e rá költeni.
A xado nem csodaszer, de javíthat a kopotságon, a te esetedben nincs mit vesztened, és bejön eltolhatod vele akár 1-2 évvel is a generált. -
mdav88
aktív tag
válasz
Gabady #63348 üzenetére
Ez az elsődleges ajánlás, de már kicsit tudatosabban, lehet hogy jobb választás lett volna a 5w40, pont a hőtermelés végett. Legközelebb megkapja, bár előreláthatólag most nekem sem fog eszetlen sok pályakm belemenni.
De inkább az előélet a lényeges pont ebben
Jó eséllyel a gyűrűk állapota nem újszerű már, de azt várom a Xado cuccoktól, hogy ezt kb helyrepakolják.
-
mdav88
aktív tag
Beöntöttem a Xado vitaflush-t hajtottam pályán 40km-t. És bár lehet placebo, de hogy valahogy csendesebb lett az fix. Vettem új olajat, revitalizálót, meg váltórevitalizálót is, nagyon kíváncsi leszek...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63270 üzenetére
Az biztos, hogy jó cucc. De a vitaflush-sal járkálni kell előtte, legalább 100km-ert, max 1000-ret, csak azért véstem ide, mert ez nem az a cucc, amit olajcsere előtt 10-15 percig járatni kell alapon a motort, aztán olajcsere. Ezt én sem tudtam, ezért is írtam le, hogy meglepődtem, hogy nekem ezzel autóznom kell, illetve akkor a legjobb, ha ez pályán történik nagyobb fordulatokon. Xado pdf
A beöntés a motorba egyszerű, mert mintha dobozos kólát nyitnék és öntenék ki, de én pont szabadban csináltam és jött egy nagyobb szél. Ugye ez szinte mint a méz, vagy még durvább, tömörebb állagú ragadós zöldesszürke trutymó vagyis szinte ugyanúgy ragad, mint a méz, hát nekem ráfújt egy kicsit a motortakaróra a hirtelen jött szél, rendesen ráragadt, alig bírtam letisztítani.
Szóval frankó cucc ez is, olajcserekor érdemes megnézni a régi szűrőt.
Csak azért írtam le, hogy aki még nem használt ilyet, valamennyire képben legyen... -
mdav88
aktív tag
Urak!
2.0 16v benzines motor mosasara, esetleg revitalizasara milyen eszkozok ajanlottak?
Xado-kat nezegettem elsosorban, 2-3deci olajfogyasztas miatt/1000km. Mondjuk mostanaban eleg sok autopalya km volt ...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mivel az autógyártók sorban dobálják a dízel motorokat a kukába, legutóbb már Honda is a Toyota után, akik aztán letettek az asztalra jó pár kiváló dízelt, csak két variáció lehetséges.
A Renault olyan dízelt fejlesztett, ami megváltja a világot és tisztább, mint egy új pelenka működés közben, ami eléggé elképzelhetetlen. A második, hogy milliós nagyságrendben rohad a Renault raktárakban a fel nem használt és parkolópályára tett dízelek tömkelege ezért még azzal is jóval előrébb járnak, ha sok tíz-százezer eladást produkálnak új autóként, mintha az egészet bedózerólnák.Németeknél már szinte dízel utálat van, nyilván agymosás szinten is elérték ezt és ez vírusként terjed és egyre gyorsabban. Valakik ki akarják nyírni a dízelt (Wall Street, dízelbotrány etc...) és az nem a káros anyag miatt van, mert az egy baromság...
Bár lehet, hogy rosszul gondolom, de furcsa lenne számomra, egyúttal kellemes meglepetés és fricska a többieknek, ha a Renault kitalált volna valami olyat, amitől rohanna mindenki dízelt venni.Egyébként a xado luxury drive és a VIF (köszönet még egyszer Mágusnak az ajánlásért) együttesen megtették a hatást, szerintem, amikor 10 éve kihoztam a kereskedésből ennek nem volt ilyen selymes járása, illetve csak xado olajjal sem, tehát...ehhez mind a kettő kellett. Tegnap nagyon frankó volt vezetni így a lageszt.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Van még egy ilyen képem is, ezt is ma csináltam, valamilyen frankó oldalt fekvő testhelyzetből...
Csak látni akartam, hogy mindenhol száraz-e minden. Kovács meg a gagyi alkatrészei, jól leoboáztatott!
Öröm az ürömben., hogy XADO helyett olcsó ELF volt benne, az előzőnek nagyon nem örültem volna, ha az folyik szanaszét... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Vasárnap óta, ennyi kis olaj fojt ott ki, addig míg nem ér ide az a tömítés, körberagasztottam öntapadós hőálló tömítéssel itt. Talán lehet, hogy tényleg szökött egy picit a turbónyomás, mert hazafele ugrott, mint a vadállat.
De nem mertem 155-nél jobban, amilyen "mákos" vagyok még újra belefutok egy traffiba. De nyilván 250-ig ment volna mint akit seggberúgtak, mert azt érezni lehet...
Szóval mint régen, most olyan...érdekes, hogy amikor reggel mentem valami eszméletlen vajsima járása volt, vissza már nem annyira, de jóval simább, mint volt. Ezért mindjárt rá is tankoltam OMW simát, plusz ment bele az VIF, ami ezek szerint tényleg kiváló cucc, bár gondolom a xado is kezdi észhez téríteni a motort.. (köszönet még egyszer Mágusnak az ajánlásért).Szóval első kép, ennyi jött vasárnap óta a többi meg ami igazán érdekelt, mindenhol totál száraz volt és szép tiszta, ahogy letörölgettem. Azok a rozsda foltok miatt kell aggódnom a teknőn, vagy jobb, ha rendelek mindjárt azt is? Nem egy nagy tétel árban, kb 20 ojró..
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Gombinyó #62976 üzenetére
Nekem nem szokott fogyni az olaj, de most, hogy itt ott csordogál (amit nyilván meg kell szüntetni), biztosan látható is lesz. Legutóbb, amikor kicseréltem az ELF-re és tényleg erről nem is írtam, milyen meglepetés ért most xado cserekor, de arról igen, hogy 1 éve sikerült eltörnöm a gyári olajszűrű házat, amit aztán ismerős műanyagos megcsinált, nem szép kívülről, de az meg a kutyát sem érdekli, nem akartam, hogy még azzal is menjen az idő, hogy méretre csiszolja és úgy nézzen ki, mint a gyári.
Kovács-nál rendeltem egy ilyet [link], hogy majd azért legyen ott egy frankó? ház is. Nos, ez az utánagyártott szar elsőre még nem is akarta elkapni a menetet, aztán csak sikerült.
Feltűnt, hogy csipegeti az olajat, de hát alig jártam vele, leszedve a pajzsot ért a meglepetés, hogy a k anyja is olajos volt alul mindenhol, a pajzson lévő szivacsot is széjjel marta, az felfogta az egészet. Elsőre nem tudtam, hogy honnan, vagy mitől, azt hittem a teknő, de összemérve a gyárival, a gyári egy picit magasabb is, ráadásul akkor lettem biztos benne, hogy ennek volt baja, mert betekerve, az utángyártott ganénál a piros nyíl mutatja, hogy a gumitömítés után is volt olaj, a gyárinál meg nem. És a tömítés után nem lehet már olaj, függetlenül attól, hogy ott van még egy kis rés, vagy mi, mire teljesen felfekszik becsavaráskor. De egyébként is eszembe jutott, hogy az ÚJ FRANKÓ HÁZ lehet a ludas, ha nekem eddig nem folyt olaj, most meg minden olajos volt.
És pajzs ide, vagy oda, bejut oda rendesen a menetszél, szóval gondolhatod mire letörölgettem mindent, mert még az alsó váltó tartó bak is úszott az olajban.
Na ezért kell hanyagolni az utángyártott (jelen esetben valami spanyol) gané. Mégis honnan veszik a méreteket, ha ennyire nem stimmel? -
#89309696
törölt tag
Normális ha van olaj, mivel te világ életében drága olajat meg adalékot adtál neki így lehet, hogy nem volt, de amúgy normális. Viszont idővel mindenképp lesz, mert örökké nem megy semmi. Lassan 600 ezerrel más autók a második turbót eszik meg. Aztán lehet csak az Elf folyt ki, a Xado nem fog. Ezt így nem lehet megmondani.
MILF korban van az autó. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyébként meg ennek a 2.0dci-nek van a világ legelcseszettebb nívópálcája, csodálom, hogy 10 év alatt még nem törtem bele. Az egyik oldalon mutat szint felett a másik oldalon két jelöléssel lejjebb, fordítva egyet már csak egy omg...
Az előbbi képhez annyit, hogy ez ilyen apró szivárgás, de létező és törölhető abból a kis félkör résből minden aláfekvés után.
Mivel most fent van a pajzs így nem látható, de majd 1 hét múlva megnézem...Már arra is gondoltam, hogy a vitaflush esetleg feloldott valamit. A xado olaj mindenesetre máris szebben duruzsol, de most kell egy kis idő az elf után.
Érdekes egyébként az illata a xado-nak, aki használt már az tudja miről beszélek...Kb, mintha illatosító (is) lenne a motorban. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62875 üzenetére
Ma beleöntöttem bő 2 kupaknyit VIF-et, plusz kb 25 litert tankoltam rá (sima dízel shell), de csak össz-vissz 40km-t tudtam menni, azért nyilván jóval többet kell menni, hogy a hatása meglegyen. Diagon nem volt benne semmi, csak memorizált hiba, ami ugye azt jelenti, hogy valamikor volt, de jelenleg nincs. Persze ott is az EGR mittoménmármilyen hülyeségét írta, meg olyat is, hogy valamikor hiba a bal oldali lévő ajtóban a lámpa. .Jah volt ilyen, befújtam WD40-nel, azóta jó.
Meg volt valami klíma gondja, meg szellőző valami is , de egyszer valamikor, aztán eltűnt, mondjuk nekem soha nem volt gondom a klímával...Az EGR meg remélem bírja még jó darabig, mert semmi kedvem most azzal (is) időt pazarolni, majd ha egy kicsit melegebb lesz..
Ma délelőtt megjöttek a xado olajak, azt holnap megcsináljuk, de ebben az évben már semmi.Jah és emlékeztek arra morgásra, amiről írtam, még be is vásároltam ékszíj meg minden hozzá tartozó lófüttyöt, potom 60-70 ezerért, erre ezt a hibát a légszűrőház alatti gumibak, amin áll az egész, na az ott már nem úgy tartja a házat, ahogy kellene és a ház és turbó közti cső, annyira beremgtette, hogy ezt csinálta ezt az idegesítő morgó hangot 920-940 körüli fordulaton. Egyelőre egy erős szivaccsal jól kitámasztottam a légszűrőházat, de néha olyan erős a rezonancia, hogy még így is néha-néha hallani, de már így is ég és föld a különbség... Redvás légház adott ilyen hangot, meh! Az ékszíjnak és a többinek semmi baja. Mindegy, ezek is mennek a polcra egyelőre...
-
polonic
félisten
válasz
Xantomas #62871 üzenetére
Nekem 1,6 dci van, ugyanúgy 130 lóerős és DPF-es és a váltó is ND.
Én is Fulltech FE-t használok és verylube turbot öntöttem mellé. Tényleg elcsendesítette kb egyből a motort.
Mondjuk mostanában írtam, hogy már csörgősebb lett a motor. De már 11 ezer km van az olajban.Egyébként kicsit csipegeti, a nívópálca max szintjéről a felétől 1 mm-rel lejjebb van a szint most. De szerintem ez még belefér. Mit gondoltok?
A váltóban 100 ezernél cserélt olajat Robi nekem, elég fekete volt. Ugyanilyen olaj ment bele nálam is plusz XADO váltó revitalizáló. Bár ez már nem található a xado oldalán. Ilyen volt még a kaufferből.
Mi a különbség ezek között?Egyébként nekem finomabb lett tőle a váltás. Puhábban jár, csak úgy pakolgatom a fokozatokat.
-
norbert1998
nagyúr
No srácok. Xado meg üzemanyagnyomás elég volt.
Azt mondjátok meg nekem, hogy kuka-e az a lámpatest, amin (egyelőre csak érzésre, még nem szedtem szét, az majd akkor jön, hogy a spuris anyag kiürült és cserélem az üzemanyagszűrőt is) belül a foncsor olyan rozsdásnak tűnik és vörösen meg is fogja az ujjamat, ha jól láttam a félhomályban? Projis lámpáról van szó.
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Ha már ennyire üzemanyag+adalék a téma
Én most ezt
próbálom ki.Tankolni pedig a Mol prémiumot használom már több mint egy éve(nekem bevált)
Olajat is xadót használok (XADO 5W-40 Luxury Drive) az Elfel nekem is hangosodott a motor 6000km után.
Az autó 1.5dci 82 paci. -
Xantomas
őstag
válasz
polonic #62869 üzenetére
1.9 dci 131 FAP motor ND0 váltó párosba:
Motorba: Elf Full Tech FE 5W30 + Xado 27ml-es Firs stage motorba való adalék. (ezt a kombót most már másodjára tolom, először olyan 3000km-et használt olajhoz töltöttem, a következőhöz már csak Verylube Turbot fogok tenni)
Váltóba: Elf Tranself NFJ 75w-80 + Xado 27ml-es Firs stage váltóolaj adalék. (Tudom hivatalosan nem adalék, de én annak hívom)Váltónál a legszembetűnőbb az az, hogy amikor túl gyorsan, túl bénán váltok, akkor sokkal halkabban, tompábban, simábban reszelődnek a fogaskerekek, és 3-as, 4-es fokozatban eltűnt legalábbis jóval halkabb a váltó búgása 2000-es fordulat körül, úgy 6-700 km megtétele után.
Hátránya, hogy halkabb a motor, a váltó, így megnőtt a hallható futómű zaj, meg a beltér zörgése.
(#62870) ΞΔGLΞ
Nem igaz, anno Totalcaron sem írtak sokkal jobbat a Xado-ról. Emlékezz vissza a MAZO-s nagyon kreatív szóviccre.Nem ismerik, nem reklámozzák, a kereskedelmi médiának meg a reklámbevételekből van a lé, plusz adott a japán autóba japán olaj elv is, a Suzuki meg az Eneost ajánlja. A Renault meg az Elf-et, a PSA a Total-t (ami kb egy csoport az ELF-fel, és mindkét márkából megvannak az ikertermékek). Az Opel meg eddig a GM saját olajait, meg most a PSA felvásárlással ezeknek a Total alternatíváját ajánlja.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #62864 üzenetére
Az a baj, hogy olaj az a legolcsóbb kopóalkatrész a motorban amivel a legnagyobb kárt lehet tenni a motorban.
Kb ugyan az, mint hűtéstechnikában a hővezető paszta. Egy ideig mindegyik ugyanolyan jó, aztán a degradálódás függvényében változnak a paraméterei. Az adalékok határoznak meg kb mindent.Én is Xadot használok (igaz, csak adalékot az előírt elf olajok mellé), nekem eddig bevállt, de szkeptikusan állok hozzá, ezért jó tisztában lenni vele, hogy akár marketing szempontból, akár tesztelési hiányosságokból az autógyártók egy olajjal tesztelik, és minősítik az adott terméket a gyártási szórásuk mellett.
Én azért erősen bízok benne, az erős AVTOVAZ érdekeltség miatt a közös alapú motorroknál idővel berülnek a xado termékek is, de ez a jövő zenéje, meg kb a Rosznyefty-en múlik.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Xantomas #62857 üzenetére
Értem amit írsz, de én azóta magyar és angol nyelven is beírtam hogy XADO ALAP GYENGE ROSSZ etc...
De bármit kidobott a sok "millióból", ott ezek a szavak nem szerepeltek, csak dicséret volt. Egyszerűen most olvastam először ilyet és egy oltári nagy szemétségnek tartom, ahogy Forceberg is írta: Másik olaj reklámozása volt a cél.
Azt gondolom, ha a kérdező ott ELF olajat említ, vagy bármelyik másikat, amit nem ő ajánl, azt lehúzza/lehúzta volna szintén a csába.Csak úgy megjegyezve...
Egyébként amerikában a xado még drágább, még BF keretein belül is, mint itthon. Na, azok meg aztán minden szart inkább fillérekért árulnak, hogy a hülyeamerikai, inkább USA terméket vegyen, de a xado ott is a legdrágább.
-
Xantomas
őstag
Attól még igaz lehet, hogy az alapolaja az tényleg nem prémium kategória, az megint más, hogy a saját adaléka annyit ad hozzá, hogy a prémium olajakat veri, legalább is súrlódó felületek kopása tekintetében. Hogy mit művel a DPF-fel, vagy pont az olajlehúzó gyűrűk átmenő furataival 5-10 éves távlaton, azt még mindig nem tudjuk. Állítólag semmit, de utóbbinak elvileg csökkentenie kellene az átmérőjét, a fémkerámia réteg beépülése miatt.
Nem szabad elfelejteni, hogy a Xado egy EU-n kívül gyártott, némileg ismeretlen eredetű olajat használ, nem EU-s szabvány szerinti minőség ellenőrzéssel, szóval, azért benne van a faktor, hogy olyan olaj van benne amilyen épp jön a tartályban. Ezzel kapcsolatban már olvastam GazpromNeft olajokról, amire valljuk be, elég nagy esély van, az pedig az olajok La Fiesta borválogatása. Azt is meg lehet inni, meg vannak akik arra esküsznek.Én mondjuk a főtengely csapágyazására vagyok kíváncsi, azzal mit művel. Tavasz-Nyár környékén szeretném lebontani az olajkartert, mert amikor endoszkóppal benéztem oda, volt azért ott olajsaracska mikor leengedtem az utolsó olajcserénél, annak a mocskát meg úgyis bele/visszamossa a friss olajba.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Néhány gondolat még...
Azt írja: Azonban a XADO (is)
Vajon még mely márkát tart, vagy márkákat tarthat gyengének ez motorolajidióta?
-----------Az egész annyira üti egymást, mert a xado a legdrágább olaj a piacon, amikor elkezdtem használni, arra szó nem volt, hogy mennyit változott az autó minden szempontból jobbnak, több százezer km után is, ha igaz lenne, amit ír, xadoék már rég lehúzhatták volna a rolót, vagy fillérekért árulhatnák a gyenge löttyüket, mert rég lehúzták volna róluk a keresztvizet, akik kipróbálták a terméküket. A jó drágán csalódni valamiben, az hamar kiderül!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
FRENK1988 #62850 üzenetére
Nem akarom védeni xado-t, de ha még így is van, hogy akármilyen gyenge is az alap, olyan adalékokat kevernek hozzá, vagy kotyvasztanak össze, amitől körberöhögi az összes premiumnak nevezett foslét. De..
Soha, sehol nem olvastam még olyat, de még angolul beírva sem, hogy a xado valamiben is gyengét használna.
Ez a fsz egy fizetett idióta és ha kérdezője ráhallgatott, akkor ő még nagyobb. A xado meg beperelhetné minőségrontásért. Ha valamiben is igaz lenne ez a gyengeség, bárki tapasztalta volna és rég ki/megbukott volna. -
FRENK1988
veterán
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62790 üzenetére
Arra én is kíváncsi vagyok, csak azt nem tudom, hogy mikor fogom tudni tesztelni?
Szerinted mennyi kedvem van átülni a csendből és a vadi újból a főleg hidegindításkor csattogó, zörgő , xar utakon hupogó renault-ba? Az egészet azért csinálom, hogy az óra átforduljon végre 600 ezerbe, de az még 5000 km,
Ami így nagyon lassan megy, remélem xado, vif után ég és föld lesz, mert különben nem vagyok saját magam ellensége, hogy ezt hallgassam, imádom az autót a mai napig, de ezek a hangok az őrületbe kergetnek, vagy füldugóval ülök be...kis off:
Azért érdekes látni és megnézni ilyet is. Veyron-ba 21 ezer dolcsi csak az olajcsere, plusz kell bele vagy 20 liter olaj, de ehhez hogy szét kell bontani az autó és hány csavart kell hozzá kitekerni...omg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62751 üzenetére
+ még Ungawától várom az RN0720-as Xadoról a véleményt, miután kész a gépe.
Milyen, melyik olajat használja?
És mi van a gépével?Én 1 órája rendeltem meg Xado 2x4 liter luxury drive, + VitaFlush+ szűrő, pp-on kifizettem rögtön, ugrott 35000 valamennyi...Pipa vagyok magamra, hogy feleslegesen dobtam ki pénzt az elf-re, plusz így a két flaska verylubeturbo is megy a levesbe, na meg szűrő, kb 20k mínusz...
Plusz ezt az olajat mintha csipegetné is, valami nagyon nem kóser ezzel az sxr-rel...
-
Akkor már inkább egy Fuchs-ot próbálnék ki.
Bár nem neked való, de igazán kipróbálhatnád a Full Tech FE-t.
Neked 5W40 az előírás, de a Full Tech FE Limo párját(TopTec 4400), ha minden igaz próbáltad már.
Csak azért, mert van itthon egy kanna FE, de gondolkodom, hogy veszek helyette egy Motul Specific0720-at.
+ még Ungawától várom az RN0720-as Xadoról a véleményt, miután kész a gépe. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62724 üzenetére
Frankó :-D
De az biztos, hogy ezt a foslé elf-et nagyon hamar kivágom a motorból, mert konkrétan nálam is ilyen volt xado-val és nem gondoltam, hogy ekkora különbség lesz, ha most kivételesen sxr-t kap. Felesleges pénzkidpbás volt és mindig bejön az olcsó húsnak HÍG a leve, de akkor is javulgat az autó, nyilván az adalék is kezdi megtenni a hatását.
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Savanya #62664 üzenetére
Én már nem tudom, de az biztos, hogy csattog rendesen, ahogy írod is, főleg most hidegben, ha meg 1500 fölé nyomom menet közben, akkor jön az az érdes hang (is), míg be nem melegszik, de akkor sem tűnik el teljesen.
Liqui moly 4400-zat, vagy motul-t fogok majd belerakni, azokat is imádta, vagy amit Robi mondott, az FE-t.
Az előbbi kettőből van 2-2 literem bontatlanul, tehát még 5 liter kell hozzá, csak emiatt xado-ra most nem áldozok 35 ezer körül... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #62657 üzenetére
Megnéztem ma, de én így laikus szemmel xart se látok. Az erősebb hang is főleg ahideg motorból jön.
De ettől függetlenül, szerintem én valami rettenet gány üzemanyagot tankoltam legutóbb a mol-on.
Reggeli indítás, autó direkt kint áll, 1-2 fok, pöcc-röff ahogy mindig is, de az egész hangos, ahogy jár.
Elmentem venni injektor tisztítót, vynn"s 3 deci, utána omw, igen omw, előtte beleönt majd tankol sima dízel...
Pályára ki, de érzem, hogy nincs az a gyomros gyorsulás, vagy már bebeszélem magamnak, mindenesetre az autó megy, de 200 körül a szélzaj miatt motorhang sincs. Visszaveszek 3000 ezres fordulatra, de ilyenkor még még mindig 170 körül megyek.
Természetesen üzemi hőmérsékleten, meg ahogy az olaj is jobb lesz, az autó is tűrhető állapotba kerül.
Jah, azt nem írtam, hogy most a gyárilag ajánlott elf sxr-t 5w40 került bele, mert minek xado, ha nem járok vele.
Hát eltudom képzelni azt is, hogy az elf már hidegben is ennyivel ganébb. Vettem vele verylube turbo-t Egyelőre nem érzem a hatását. Vagy vegyek 1 liternyit még?
Kb 80km után mintha lenne valami változás pozitív irányba, néha nagyon megtud lódulni, de amikor várom, akkor meg nem olyan, ettől függetlenül csak km órából érzem és látom, hogy nagyon megindult mégis.
Áááá én már nem értek semmit, de azt tudom és biztosan, hogy városban, itthoni üzemanyagokkal gyilok ennek a motornak és havi 400-500km autópálya sem elég.
A premiumnak nevezett, hazudott itthoni ganék, főleg mol, ami eddig tetszett neki, ott valami nagyon nem stimmel mostanában.
Ha lesz időm majd, ami nagyon nincs, természetesen megy majd diagra valahova... Bár, mint írtam az injektor tisztító és a sima dízel, ha már csak az lesz benne, majd kiderül mit alkotnak, eddig ha pici is, de van valami változás, ahogy írtam és ez nem placebo, mert én aztán mindent hallok, memorizálok. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
shifty! #62274 üzenetére
Az elf egyik legnagyobb baja, 3000-4000 km után lehet ki...ni és cserélni újra. Ha meg nagy terhelésnek van kitéve, akkor még előbb.
Persze, aki keveset jár vele, annak simán ez ajánlott, felesleges elit xado-val, vagy motul-lal etc ...olajokkal etetni, de max 5000 után cserélni illik. Egyszerűen lehet hallania motorhangján, hogy az olajnak annyi, kenése közelébe nem lehet, mint új korában. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #62273 üzenetére
Annyira megoszlóak a vélemények az üzemanyagokról, hogy én már nem is olvasom. Faxbukon írja a srác, hogy tankolt shell-t és nem érezte azt a gyorsulást, amit eddig, ráadásul gyorsításkor egy jó nagy kormot is okádott a kipufogó. A másik hasonlót írt MOL-ról, mármint, hogy nem érzi a "löketet". Ha viszont kormolt is, ott valami más gebasz (is) lesz. Emiatt újra visszatérnek és tankolják az OMW-t. Aztán írtam oda, hogy nálam meg pontosan (a magyar) OMW premiuma, amire egyébként sztrádaszerte egyre többen panaszkodnak, az egyik legnagyobb ganélé!
------------Ungawa fórumtárs is xado csere és mol/shell ég és föld különbséget várt azonnal szinte. Hát ez nem így megy, egyrészt az olajnak be kell épülni, ami a gyár szerint 1000km legalább, de én szerintem van az két ezer is, mikor brutál lágy járása lesz a dízelnek, akkor már le is cserélhető akár másik olajra, mert a revitalizálás megtörtént. A váltakozó üzemanyagokra meg a számítógép is mindig reagál, és utánaállít. Emiatt lenne jó, ha kutakon mindig ugyanaz a minőség lenne, de ez olyan balanszos és ingadozó kutanként, hogy itt megint előjön a morgós, csattogós dízelplus hang, nevezzük így. Viszont én azt vettem észre, hogy shell-nél nagyon stabil a "minőség", mol-nál már szokott lenni eltérés, de emiatt próbálj meg úgy tankolni, hogy mindig arra a kútra járj.
Szerencsére a volvo-nál nem kell ezzel törődnöm, sima shell v power-t rakok bele, oszt jóvan. Egyszerűen bent nincs hang, ami kintről beszűrődhetne, kint is fülelni kell, hogy halljad motor járását, pedig ez is "csak" egy kétliteres négyhengeres motor. Csak épp 320 valamennyi lóerővel, de a belteret azt valami brutál mód leszigetelték. Engem egyvalami idegesít, a majd 14 literes fogyasztás (ez inkább város egyelőre), ma kérdeztem rá, volvoék szerint, ez fokozatosan csökkenni fog pár ezer km után, bár az is igaz, hogy szeretek meglépni pirosnál, élvezem a csendes suhanást....sajnos, rezonancia, meg műanyagok zörgése itt ismeretlen fogalom...de ez akkor is soknak tűnik nekem egyelőre. Majd elválik...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #62263 üzenetére
Azért a xado-nak, ha most ment bele először, kell simán 1000 km (amit pályán lenne a legjobb megcsinálni), de inkább több szerintem, mire "beépül", de ez rá is van írva a dobozára...Ha azonnali, vagy gyors hallható(bb) csendességet szeretnél, akkor tölts bele verylube turbo-t 2 flaskával...
-------------------A slick 50-et, fél éve előttem töltötte bele az ismerős egy dízel opel astra-ba (2011), na annak olyan fasza kattogós járása volt 350 ezer után, hogy rossz volt hallgatni. Hát ez a slick nem tudom mit csinált vele, de olyan kussba lett a motor 2 perc járás után, hogy nem akartam elhinni. Mivel megoszlóak a vélemények róla, én nem próbáltam ki, meg nem is akartam már a xado mellett kísérletezgetni, de a srác azóta ment vele 50 ezret és azt mondta a motorját erősebbnek is érzi, ráadásul a csendesség és a jóval finomabb járás is megmaradt.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62266 üzenetére
Épp nem olyan régen írtam, hogy amióta nem járok ki és itthon tankolok szinte, már a xado ellenére is legszívesebben leköpném néha, olyan morgós, hangos a motor. Az üzemanyag, egyszerűen szar Srácok ez a legfőbb gondja! Ezek a dízelek nagyon haklisak rá. Aki közelebb van az osztrák határhoz, tankoljon 3-4-szer csak ott, magyar fost felejtse el, elég simát is, aztán döbbenjen...Viszont azt sem győzőm elégszer leírni, hogy ezeket hetente minimum 2-szer mg kell küldeni legalább 100-150 km pályán.
Város és magyar üzemanyag konkrétan gyilok ezeknek a motoroknak. A spuritól az enyém rosszabb lett, nem is használtam 4-5 alkalomnál tovább. De az is biztos, hogy az 1.5 és a 2.0dci-k totálisan másképp viselkednek szinte mindenben...
Meg azt is észrevettem az utolsó hónapokban, hogy minimum 2 literrel többet is zabál, mondjuk nagyon nem érdekelt eddig sem ez a része, ha nem pályán vagyok, akkor fél alatt én már tele lököm, de mostanában nagyon sűrűn járkáltam vele a kutakra és ez szinte csak város, heti kétszer muszájból pályára mentem vele, ami kb 300km. Az nem sok, de ott is láttam, hogy többet zabál, mint amit megszoktam "nyugaton"... -
#32577792
törölt tag
Na megvolt az olajcsere. Xado ment bele, mivel a közvetlen tőlük rendeltem, kaptam egy tisztító folyadékot is ingyé, így annyi volt, mintha máshol rendeltem volna, azzal együtt.
Kíváncsi leszek rá. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #62164 üzenetére
Én pont az ellenkezőjét írtam, amíg a 89 fokon nyitó volt benne, nyáron szinte folyton ment a venti és a középállás felett volt a mutató, az autó is érezhetően nem is rosszabb volt, hanem morgósabb, nyomaték is inkább később ébredt öntudatra, és a kenés is ezáltal nyilván rosszabb lesz, illetve az olaj hamarabb kuka...
A 83-as viszont pont középállás, nyáron már-már nagyon extrém esetben kapcsol be a venti, az üzemi hőfokot, ami nekem a középállás (mi más), azt hamarabb eléri. Soha a büdös életbe nem tennék bele 89-90 fokon nyitó termosztátot, mert egyszerűen nem jó ennek a motornak. (2.0dci), amit akkor az atc-és is megerősített, csakhogy én azóta elmentem 83-as termosztáttal legalább 580 ezret és soha semmi gondom nem volt.
De ahogy te is írtad, ez 2.0dci és nyilván nem bohóckodásból van az alkatrész kereskedőknél 89 és 83 fokon nyitó termosztát.
-----------Más:
Amióta nem járok ki, az autó egyre szarabb, mármint olyan értelemben, hogy nem megyek hosszabb útra, tankolom az itthoni premiumnak hazudott ganékat és most kezdem értelmezni, hogy többen miért is írják azokat, amiket én soha nem tapasztaltam. A motor néha már a xado ellenére is olyan hangos és undorító dízel hangja van, hogy legszívesebben leköpném kiszállás után, de hát erről nem az autó tehet. Az itthoni fasza utak máris megtették hatásukat, valami máris hupog hátul hallom inkább, emiatt gondolom a bakok is erőteljesebben dolgoznak és/vagy már kezdik megadni magukat. Nincs az autóra jellemző, pl zselés cserekor a szinte benzines sima járás. Alapjáraton rezonancia, silány műanyagok újra életre keltek, utálom az egészet.
Az autó ettől függetlenül továbbra is, mint egy vadállat, de csak pályán és ott el is csendesül...Tegnap egy fehér Talisman-nal volt egy kis verseny féle, hozzáteszem soha nem szoktam ilyenbe belemenni, de a fentebb leírtak miatt direkt kivittem pályára a gépet, hogy legalább egy százast 2500-3000 fordulaton lenyomjak vele...
A pálya kijáratnál már toltam le, próbált gyorsítani, de hát nem ment neki úgy, ahogy az enyém megtud lódulni, végül mind a ketten elsuhantunk a rendőr mellett 220 felett, hogy most azok csak épp készültek a méréshez, vagy már mértek, azt nem tudom, de majd kiderül.
A pihenőbe kiálltam, erre ő is. Gondoltam, mit fog kérdezni...rendőr és motor...Egy 35-40 körüli srác vezette, mit gondolok, szerintem bemértek-e minket?
A franc tudja, de én úgy láttam csak készülődtek.
Az enyémben milyen motor van? Az öve 200 lovas benzines.
Áhh ez egy sima 131 lovas 2.0dízel, na akkor elég bután nézett, :-D, de mondom nyugi fel húzva 220 főlé és nálam a NM (470) az inkább. ami hirtelen megindítja ezt a bódét.
Mondta is, hogy kegyetlenül jól megy a gépem, hát én azt tudom, de az ő vasa meg nagyon simán járt.
Régen volt nekem 1.6 talisman, hát annak még új korában is már elég szar hangja volt, de a sok városi autózás, amit a feleségem tett bele, mint írtam főleg város, hamar leamortizálódott az autó és így már nem is csodálom, hogy a lagunam ezt nagyon nem szereti.Nem városba való, és főleg nem ebbe az országba való a lagesz 3, hanem pályára, sima frankó betonra.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
zaskar #61788 üzenetére
Csere után, ha az nem valami bóvli olaj, szinte mindegyiknek szebb lesz a hangja, sőt itt még az elf is jeleskedik itt nagyon is jól, de amikor a motor kapja a jelentős terhelést, akkor ott a motul már rég kiröhögi az elf-et sok ezer km után is, de én csak xado-t rakok már bele több éve, igaz, hogy egy ilyen csere 35 ezer szűrővel együtt és ez egy durva hónapban 3X-or is megtörtént már, ami így már 100 ezer forint felett volt csak olajcsere 1 hónapban, de olyannyira észrevehető a különbség, ahogy a motor jár, ahogy az autó megindul, ahogy az egész motortér száraz (lett) pár hónap után mindenhol, előző kettőnél voltak azért néha rendesen is a turbó mögött olajpára "köpködések" , amire az volt a válasz, hogy normális Szerintem meg nem az. 594000 km után a motorhoz még mindig nem kellett nyúlni!
Nagyon erős, imádom, ahogy az ülésbe passzíroz, ahogy dízel létére csendesen meglódul, kár, hogy az egész autó nem japán, csak a 2.0dci motor, mert akkor a többi sem lenne gagyi zörgős bóvli francia cucc., akármennyire szeretem a lagunát, de emiatt nagyon is utálom.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #61776 üzenetére
Én, annyit írtam, hogy az ELF max 4000 után kifulladt nálam, vagyis észrevehető volt, hogy a kenés az már szar volt, a xado meg bírja, de én 200 felett megyek tartósan. Szerintem az elf (is) jó olaj, de max amit írtam 4000-ig, utána csere, nemhogy 30 ezer. km.
Egyébként ma szétkaptam a ventit, kiesett belőle, kb 15-20db az a tüskés, hosszúkás levél féle.
Megtisztítottam, kifújtam, hogy csöpögött az olajtól, csatiját wd40-nel, vissza, most olyan csendes, mint új korában...se. -
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #61743 üzenetére
Azért ne feledd, hogy neked 1.5dci van, ami azért más konstrukció mint a 2.0dci. Lehet, hogy ami jó annak, az nem jó nekünk.
Én a II-es Laguna 1.9dci-be madaras tesó gázolajat nyomtam szinte végig. Néha ezt-azt, picike difik voltak, ami szinte hibahatáron belüli is akár lehetett.
Én is gondolkodom, hogy párat visszamegyek.
Eddig egy A24 kft-s kúton tankoltam, ott vettem észre, hogy 3-4dl-el kevesebbet fogyasztott, ez már egy 5.8-as átlagnál, kiesik a hibahatáron.
Elvileg (!) a diesel osztrákból jön be hozzájuk.Olajcsere előtt vagyok, néztem Motult, Xadot és picit talán utóbbi olcsóbb, viszont nem olcsó
De lehet bepróbálom.
Robi!
Érdemes, kell előtte tisztíttatni valamivel a motort, vagy egyik le, másik bele? -
rolio1
tag
Sziasztok. Csak olvasgattam eddig, és nálatok láttam hogy ajanlottátok a xadot. Nekem scenic 2 1.5 dCi-m van, 60 lovas. Van benne több, mint 200e km, de igyekszem rendben tartani. Pénteken volt olaj + szűrők cseréje, gondoltam jó alkalom lesz a csodakrém próbájára is.
Eddig nem hittem egyik adalék hatásában sem, de ez! Szó szerint megújult a motor! Simább a járása, több a nyomaték. Eddig a klíma elindítását komolyan megérezte, torpant, ez elmúlt. Hétvégén 200km alatt, mintha kölcsön autóval mentem vna.
Köszi mindenkinek -
#47205632
törölt tag
A te tapasztalatodból hadd ne induljak már ki kérlek, ennyi erővel a te tapasztalatod se ér semmit és hülyeség. Szélsőséges a felhasználási mód és egy darab az autó. Ebből mit vonjak le? Majd ha meghajt valaki 6 másik Lagunat fél millióval Xadoval és nélküle és megvannak az eredmények akkor vonhatunk le belőle. Egyáltalán nem biztos, hogy a Xado tartotta össze a kocsit, attól hogy csendesebb lett és megszűnt az olajpára (ami alapból eleve normális).
Hanyagoljuk is, mert nem fogok rá válaszolni, Robi meg úgy is törli a picsába. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
csendesebb simább járású lett a motor...
Biztos azért, mert rosszat tettél neki. Nem is értem ezt az érvet, de akkor ne használd.
A munkahelyeden meg nem tudom milyen gépek vannak, de ott ha szarrá megy valami, akkor meg lesz javítva, függetlenül attól, hogy valami jót, jobbat, vagy még jobbat tenne neki, mert van rá pénz, nyilván. Most nem a xado-ról van szó. Engem meggyőzött, de hamarosan úgy sem érdekel már ez a része, hogy egy dízelnek mi a legjobb. Csendet és sima suhanást akarok még ezeken az utakon is...
----------(#60988) gixxergabi
Az a kesztyű egyébként ajándék, nem az adalék büdössége ellen van, de én is kesztyűben fogom és töltöm be már, ráadásul amennyit én rendeltem már a kauffer-tól, lassan konyítanék egy kesztyű boltot. :-D
-
mycso
Topikgazda
Én igazából egy dolog miatt nem tudom ezeket a plusz adalékolós dolgokat feltétel nélkül elhinni, hogy csodaszerek és asszem ez elgondolkodtató.
Nálunk munkahelyen vannak 100milliós, vagy akár milliárdos gépek, amikbe az előírt gyári ajánlás alapján történik olajcsere az előírt olajra és pont.
Ha valami kopás, meghibásodás előjön, akkor jön a milliós nagyságrendű javítás. Márpedig ez évente be is esik, mert mondhatni extrém módon vannak használva, vagy legalább is a max teljesítményük környékén.
Bármilyen hihetetlen, de még egyik mérnök sem dobta be, hogy ne fizessünk milliós karbantartásokat, inkább vegyünk 3.000Ft-ért egy gélt, amitől minden patent lesz évekig...valószínűleg nem véletlenül.
mod.: a megane-ba használtam én is xado-t. Egy biztos, hogy csendesebb simább járású lett a motor, viszont más pozitívumot én nem tudok említeni.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Xantomas #60975 üzenetére
gyakorlatilag hallottam ...amit az illető elméletileg hallott a Piri nénje szomszédjának a régi szobatársától...
De egyébként bárki mondta, egy nagy bullshit a hozzáértése. Legalább 300 ezret raktam a gépbe, ami csak xado és más semmi. Még a turbó melletti olajpárának is nyoma veszett 5-10 ezer után...Olyan bivalyerős és csendes most is, mint új korában sem, mikor kigördültem a szalonból. Régen én is azt hittem, hogy ezek baromságok, lehet, hogy van ilyen, de xadoék valamit k...ra tudnak, amit más nem!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #60759 üzenetére
Áááá nem, sőt!
Írtam többször is, hogy szinte alig látom a családom emiatt. Szerintem én már többet ne nem is akarok menni. A renault-os pályafutásomnak (is) év végén vége. Elég volt a dízelből is, csendet akarok végre, attól függetlenül, hogy az enyém elég csendes jószág, köszönhetően a több, mint 90%-ban tankolt külföldi naftának és a xadonak...De elég volt ebből is. Csend, erő és finom futást szeretnék, vezettem azóta jó pár jószágot, ami tudja ezt. és a befutóm is úgy néz ki megvan -
Új hozzászólás Aktív témák
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Tomb Raider I-II-III Remastered Deluxe Edition / Bontatlan/ Számla /
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest