- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
robertka
tag
Sziasztok, tudtok Pesten belül Renault bontót, ahova betudnám vinni a kocsimat?
-
robertka
tag
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75830 üzenetére
Köszönöm szépen, hogy leírtad, akkor nem állok neki a parkolóban. Jól gondolom, hogy egy rendes műhelyben szerelőnél ez kb 150-200 lenne? Ennyit már nem akarok rákölteni megint. 300 körül elvinnék szerinted vagy mi lenne a reális ár, nem akarok senkit átverni leírok mindent korrekten.
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75823 üzenetére
Köszönöm szépen. Lehet megpróbálkozom vele, még a végén tanulok is valamit. Nekem a hajtókar csapágy csere kb 6 óra volt. Gondolom akkor inkább szorozzam meg kettővel a szerelési időt. A kettős tömegűnél a külső fogaskoszorú az cserélhető vagy csak kompletten, mert kis kopást láttam rajta. Esetleg nagyvonalakban letudnád írni a folyamatot kérlek?
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75821 üzenetére
Sajnos sejtettem, az olajteknő aljában voltak szép számmal ilyen de azért inkább kisebb darabok. A főtengely kivétel egy ilyen csapágycseréhez képest amit meg tudtam csinálni mekkora kihívás? Ha magamnak csinálok kb mennyit kellene még rákölteni szerinted csak nagyjából kérdezem.
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75815 üzenetére
A váltó felől első két csapágy és tengely rész szinte új a képeken a szebbik. A másik kettő ami egymás mellett van azok az alsók azon a képen amin 3db látható, a felsők sokkal szebbek arról is ott a kép. Illetve ott látható a tengely a bal oldali rész a szép a jobb oldali az ami csúnyább a tengelyen és mellette még egy ilyen. Link.
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75808 üzenetére
Mentem vele 2km-t és megint hallani a csattogást. Amennyire én megtudom állapítani nem a nagynyomású szivattyúból jön a motor vezérlés felőli oldalából a szelepfedélnél is hangosabb mint a másik oldalon de alul is jól kivehető. Tudom, hogy a távdiagnosztika nem hatékony de csináltam még egy videót hát ha közelebb visz a megoldáshoz. Link.
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75808 üzenetére
A telefon az aksin volt, nehéz megmondani mert a váltóhoz közelebbi két hajtokar csapágy szinte új volt, a másik kettőn azért latszódott a kopás sokkal jobban picit meg is lapult az egyik. Szóval ha esetleg az megint rossz lenne akkor is a vezérlés oldaláról hallanám.
most kimentem a kocsihoz beindítottam de nem jelentkezett a hang semmilyen fordulaton. Lehet csak meleg motorral jönne ki?
Esetleg a 13. ker környékén tudtok ajánlott szerelőt aki ilyet megtuda állapítani? -
robertka
tag
válasz
robertka #75805 üzenetére
Bocsánat ez a jó videó link.
-
robertka
tag
Sziasztok, kicseréltem az 1.9 dci kocsiban az olajpumpát Kolbenschmidt re és a hajtókarcsapágyakat is természetesen új gyári csavarokkal raktam össze.
Járattam egy órát alapjáratom szép hangja volt majd mentem is vele kb 15km-t aztán ilyen lett a hangja 1500 fordulat felett kopog. Ezt a főtengelyt akkor köszörültetni kellene vagy ez más kopogás? Videó.
Ha már nem szeretnék vele foglalkozni mennyit érthet így, jó nyári gumik ma kerültek fel rá. korábban írtam a listát ami ki lett cserélve de a futómű fékek rendben vannak? -
robertka
tag
Úgy látom az olajteknő leszedéséhez ki kell csavarnom az alsó motortartó három csavarját, ezt bátran megtehetem nem kell fölülről a motort felfogatni?
-
robertka
tag
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a hajtókar csapágyon látom, hogy a felső és alsó meg van különböztetve. A felső az a dugattyú felőli, az alsó meg ami azon a részen van amit letudok csavarozni?
-
robertka
tag
Megérkezett minden szerszám és alkatrész a javításhoz hajtókar csapágy, csavar, olajpumpa teknőtömítés, paszta, nyomás kapcsoló, szűrő. Vasárnap nekiállok. Az olajpumpa cserénél kell valamire figyelnem jobban? A szerviz könyvben megtaláltam a meghúzási nyomatékokat de kell ebbe tölteni olajat előre felszerelés előtt?
-
robertka
tag
válasz
molnarpeter #75579 üzenetére
Köszönöm, neked is rob210, azt hittem az enyémben van DPF
Akkor a kiskönyv szerint a Elf Evolution SXR 5W-40 lesz a jó. -
robertka
tag
Csak, hogy biztosra menjek mert visszaolvasva többféle információt is láttam.
Az F9QB800 1.9dci 88kW ba az ELF EVOLUTION FULL-TECH FE olaj a megfelelő ugye? -
robertka
tag
válasz
rob210 #75491 üzenetére
Igen az F9QB800 1.9dci 88kW.
Most már megrendetem a HK csapágyakat meg a csavarokat hozzá, kicserélem úgy olvastam 200 körül nem árt de ha nem érdemes akkor az olajpumpa 40e költségét szívesen kihagynám de ha kell kell.
Az összes szűrút is megrendeltem mindenből Purflux-ot de gondolom az a szelep nincs ebben benne külön kell beszereznem? -
robertka
tag
válasz
molnarpeter #75488 üzenetére
Szerelő azt mondta beragadt az olaj nyomás szabályozó szelep, elvileg van egy rugós szelep az olajpumpán, meg egy olaj nyomás szelep a blokkba csavarva de szerintem az utóbbi csak érzékel nem avatkozik be. Miután feltöltöttem olajjal beindult és járattam pár percig nem jött elő a hiba. De én nem vagyok szaki. De ehhez a szerelőhöz nem viszem vissza.
-
robertka
tag
válasz
molnarpeter #75478 üzenetére
Köszönöm, nálam túlnyomás volt az olajszűrő mellett kinyomta az összes olajat. Itt olvastam, hogy volt másnak ilyen túlnyomás problémája volt és az olajteknő takarítás, olajpumpa csere orvosolta, bár volt olyan akinek ez sem. Milyen kulcs volt a speciálisan hegesztett? A túlnyomás jelezné valami a műszerfalon amúgy?
-
robertka
tag
Ha már leveszem az olajteknőt lecserélném az olajpumpát is, ez szintén kivitelezhető házilag? A le felhelyezésnek vannak buktatók esetleg? A LORO, MAXGEAR, FAI gyártók pumpái elég jó árok vannak amit még tudnék rendelni az a SASIC, KOLBENSCHMIDT de ez a kettő kb dupla áron van, ezek között van ajánlott gyártó?
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75457 üzenetére
Köszönöm, még csak most rendeltem meg az alkatrészeket majd csak jövőhétvégén állok neki szerintem, időm több van mint tapasztalatom
Amúgy ez az olajnyomás kapcsoló hogyan korlátozza a nyomást, az értem, hogy 0,5 bár-nál nyit egy kontaktust de az olajpumpát lánc hajtja ha jól tudom, csak minden kép el akarom kerülni hogy ismét előforduljon ez a túlnyomás hiba ha friss olaj és csapágy kerül bele. -
robertka
tag
válasz
rob210 #75455 üzenetére
Akkor veszek új csavarokat ezek ilyen nyúló csavarok lesznek ha jól gondolom. Ha már ott vagyok levegyem a főtengely csapágy alsó részét, hogy ránézzek ha igen oda is tudnál meghúzási adatokat mondani, vagy ne piszkáljam? Az a 4 hely a blokkon hol van nem jó ha egyenletesen mindenhol kenem? Visszaolvastam az olajteknős hozzászólásokat de nem találtam.
-
robertka
tag
válasz
Xantomas #75426 üzenetére
Köszönöm, meg is rendeltem az E-torx készletet ez úgy is hiányzott.
Próbáltam utánaolvasni a szerelési könyvekben amit neten találtam de nyomatékokról senki nem írt, az olajteknőhöz találtam egyedül ahol 15-18 Nm írnak de a hajtókarokhoz nem találtam semmit, neked meg vannak esetleg?
A folyamat annyi, hogy leengedem az olajat, leveszem az olajteknőt azt elmosom, hajtókarokról leveszem az alsó részét és itt kézzel fel tudom tolni a dugattyút, hogy a felső részét is kitudjam venni a csapágynak? Csavarokat érdemes cseréni?
Új olajszűrő és teknőtömítés meg olaj és azt az olajnyomás szenzort még kicserélem.
Valóban csak ennyi lehetett a hiba, hogy ez a szenzor valamiért megállt és felszökött a nyomás mert új olajjal beindult persze nem mentem vele de 1 percig járattam és nekem jónak tűnt más alkatrész nem okoz túlnyomást az olajtérben?
A főtengely csapágyakat nem ilyen egyszerű cserélni ugye?
-
robertka
tag
válasz
Xantomas #75383 üzenetére
Köszönöm, neked is rob210, igen fejben nekem is ekörül állt össze csak azt hittem valamit nem számolok bele.
Mivel még nem csináltam ilyet a hajtókarokhoz vagy az olajteknőhöz kelleni fog E-torx kulcs vagy sima hatlap kell oda is?
Illetve ami most tönkrement az olajnyomás kapcsoló, ez egy érzékelő vagy egy olyan szelep mint a termosztát? -
robertka
tag
válasz
molnarpeter #75378 üzenetére
Köszönöm szépen. Igaz, rontani biztos nem fogok, megpróbálom. Az olajpumpa nyomásszabályozó szelepét sem nagy kihívás kicserélni?
-
robertka
tag
válasz
rob210 #75352 üzenetére
Nekem a szerelő nagyságrendileg többet mondott erre a cserére ha valóban ennyi akkor ezt megcsináltatnám. Esetleg te vállalsz is ilyet? Ha ezek után eladnám nem akarok senkit becsapni nem akarok letagadni semmit mennyi lehetne az ára. Feljebb váltanék már egy kategóriával.
-
robertka
tag
Sziasztok, egy hónapos Megane 2 motorhibás lett. Beragadt az olajpumpa nyomásszabályozó és kifújta az olajat kb 100m-t mentem még így vele majd olajcsere után beindul de kis kopogó hangja van sajnos. Szerelő azt mondta, hogy minimum hajtókarcsapágy de lehet hogy lesz más is lenne.
Most beindul de szeretnék tőle megválni és a segítségeteket kérem a beárazásban.
Ezek voltak cserélve: 165 000 turbó, 195 000 légtömegmérő, 196 000 EGR, 198 000 izzótó gy., olajszűrő, első féktárcsák fékbetétek, hátul betét, vezrélés vízpumpával, motortartóbak vez. oldal, hátul rugók és lengéscsillapítók, elől szilentek, talpas gömbfejek, hátsó bal féknyereg, kormány légzsák szalagkábel, bal toronycsapágy, rugó, axiálcsukló, kormányösszekötő JE ablakemelő mec. első szélvédő. JFJ398 a rendszám most 202 000 km van benne.
2020.09.30. ig van műszaki a javításokról számla is van. Tudok videót küldeni a motorjárásról.Szerintetek mennyiért tudnám eladni így? Köszönöm szépen.
-
robertka
tag
Sziasztok, szeretnék hűtőfolyadékot cserélni a 2 es meganomban 1.9dci, olvastam, hogy többen a total-os fagyállót ajánljátok de abból két félét találtam COOLELF AUTO SUPRA és GLACELF SUPRA AUTO mind egy melyiket veszem.
Illetve ha mielőtt feltölteném szeretném átmosni azt sima ioncserél vízzel tegyem van van valamilyen ajánlott mosó adalék? Köszönöm. -
robertka
tag
Helló, Megane 2 nél az üzemanyag tanksapka fix részénél a két villás szerkezet eltört, szeretném cserélni. Lehetséges csak ezt a fix belső részt cserélni a kihajtható nélkül, esetleg ha nem, a fényezett takaró idomot átrakni másik szerkezetre vagy inkább keressek azonos színű darabot?
-
robertka
tag
Sziasztok, lehetséges utólag egy megane II 1.9 dci 2004 be ESP rendszer szerelni? Gondolom, hogy nem csak egy kapcsolót kellene beszerelni a kérdésem arra irányulna, hogy ésszerű anyagi ráfordítással megoldható-e. Köszönöm szépen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3016, 98% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest