Hirdetés
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- One mobilszolgáltatások
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Telekom mobilszolgáltatások
- OneSport OT07 - szevasztok, hollandok!
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
Aktív témák
-
Larry303
addikt
válasz
Donald #23435 üzenetére
d7k van nekem is és pont egy 16-85 -el vettem kitben...nekem nagyon jól megvannak együtt, a berázások sztem mind felhsználói hibák...amit állványról toltam és berázódott az meg egyértelműen tükör miatt volt de az nem is ezzel hanem a 300as obival jött ki, amin ugye vr sincs
-
Kleroo
veterán
válasz
Donald #23427 üzenetére
Most,hogy így mondod valaki már panaszkodott ilyenre.
Csak nagyon homályos(még azis,hogy itt,avagy indexen. Azt hiszem egy 55-300 játszotta ezt,hogy bizonyos értéken bemoccant),hogy ki és mikor.
Viszont ez így elég durva hiba lenne,hogy 3obi 2 vázon is beremeg...... passz -
Kleroo
veterán
válasz
Donald #23425 üzenetére
Én tudtam tűzijátékot fotózni 1/20-al 140-180mm környékén.(55-200 VR.sajna állványt nem tudtam vinni,így csak tanultam ,hogy hogyan KÉNE
)
Párat 1/13al is próbáltam de azok már 90%ban bemoccantak.18-105el pedig 1/8-on szinte mindig ki tudom tartani olyan 30mm alatt.És sokszor 1/4el is.
Nem tudok mit mondani rá. nem ismerem a készítőket.
Lehet nekem van jó technikám(No cigi,no részeg)
-
madgie
titán
válasz
Donald #23214 üzenetére
Szervezés kérdése, mi kijelentettük, hogy a polgári után elhúzunk bő másfél órára, akkor a legjobbak a fények. Pár embernek fura volt, de a vőfély csinálta a hangulatot, míg odavoltunk. Lehetőség nem volt nagy kaland, kikocsikáztunk előtte a legközelebbi faluba, kerestünk egy kis tanyát, a gazdával szépen megbeszéltük, egy üveg jó házipálinkát vittünk nekik, szívesen láttak minket.
Nálam egyébként az vágta ki a biztosítékot, amikor aznap a kozmetikus kijelentette, hogy nála nem lehet fotózni, mert ő nem tud úgy dolgozni. Hát mi ő, szívsebész? Felken egy kis mázt oszt csók. Mindegy, addig is fogtuk magunkat a fotóssal és még egyszer lecsekkoltuk a tanyát
-
aleister
veterán
válasz
Donald #22762 üzenetére
Értem. Nem az ár miatt foglalkoztatott ez a gondolat, hanem mert abban az a bolt, ahol a polárszűrőimet veszem majd, csak ilyet tart. Találtam olyan D3100-es markolatot, ahol feltüntetik, hogy ez jó az 5100-hez is. Akkor ezek szerint ez nem általános érvényű.
Kleroo: Köszi neked is!
-
Octopus21
aktív tag
válasz
Donald #22217 üzenetére
Az igen.
Párizsban is volt sok Japán, általában a sárga logós szíj lógott a nyakukban. Rengetek Nikon DSLR gépet láttam náluk, a japánoknál tényleg szinte csak az volt. Másoknál láttam elvétve Canon-t is. Ott nem számítottam menőnek a kis gépemmel
Bár a legtöbb gépet a kicsi 18-55ös obival láttam. Egypár meg az enyémnél nagyobb obival rendelkezett. Ja és 1 darab profi Nikon gépet láttam nagy obival. Legalábbis az alakjáról gondoltam, hogy profi kategória. Össze se lehet keverni
Akkor Japán esküvőt láttam. A pár limóval ment, mögötte meg jöttek a nagy audik, mercik. Ezek szerint szeretik a német kocsikatNa és az egyik audiból lógott ki egy kis japó egy Sony félprofi kamerával. Olyan szar nézni hogy valahol így élnek. És látszott rajtuk, hogy ez nem tétel nekik.
Hazajöttem majdnem elsírtam magamLehet érezni a különbséget. De nem akarok belemenni ebbe megint, mert felhúzom magam
-
L4mie
veterán
válasz
Donald #21062 üzenetére
jah, igazság szerint ugye az amatőr kategória belépő szintű gépe ^^ (mellesleg imádom)
Ugye mérete miatt a csajoknak is jobb mint mondjuk egy D7000 (bár bevallom még nem fogtam másik vázat
), lehet a csajszik jobban buknak a vörösre
De remélem, rózsaszín, neonzöld, világoskék nem lesz belőlemert az már cink.
-
Throme
veterán
válasz
Donald #21062 üzenetére
Szerintem nem rossz.
Mindig is tetszett hogy pl a pentax variál ezzel az egyhangú feketével és mellette más színekben is kiad vázakat. Vagy éppen a canon fehér telék.
Most a nikon is nyitott. Nem mondom, hogy ebben a színben megvenném, de egy másik lehet bejönne.
A canon is kihozta az 1100D-t más színben, az alap fekete mellett. -
madgie
titán
válasz
Donald #20884 üzenetére
Figyelj, ha szerinted ez sima maszkolás, akkor megeszem a cipőmet. Az matek, hogy pixelre nem ugyanannyi lesz a három képarány, de nem fapados "vágjunk a 3:2 tetejéből 16:9-et oszt jóvan" technika, hanem olyan, mintha a 12-24-es nagylátó helyett 10-20-at raknál föl (szélességben persze, magasságban fordítva). Választhatsz, éppen mi kell és igenis k*rva jól használható dolog, csak hát persze Nagy Tükörreflexiában nem szokás semmit elfogadni, amit nem a NiCanon sz*rt ki. Az meg, hogy az utómunkát hozod fel, mint negatív dolgot... hol élsz? Már a fekete-fehér filmet maszkolták, keményítették nagyapámék. Ajánljunk Polaroid-ot? Az utómunka sokszor legalább olyan fontos része a jó képeknek, mint maga a hardver. Egyedül az eszet, a kreativitást nem lehet pótolni, minden más sokadlagos szempont. Ezekhez meg pont nem lényeg, milyen képarányú a géped, miért 20%-kal kisebb a szenzor benne, vagy miért nem XY van ráírva a vállszíjra, hanem ZW. A cipekedést meg hagyjuk meg a hangyás amatőrnek, én is az voltam, évekig 12 kilós szett-táskával jártam dolgozni, most meg bevágom az ebéd mellé a szimatszatyorba a komplett cuccot, oszt vígan elbringázok a világ végére (a képeim meg szemernyit sem lettek mások). Az, hogy neked kell a munkádhoz a 80-200/2.8, nem jelenti azt, hogy nekem, vagy más kocafotósnak is 24/7 cipelni kéne.
Félre ne érts, nem vitázni, vagy kioktatni akarlak, csak kivágta a "Jaaaj, 4/3-ast neeeee!", meg a 9x13 képre való dumád kivágta a biztosítékot. Ha az én képeim túlságosan utómunkásak, talán lesd meg az övéit, egy ideje már párhuzamosan használ Canon 7D-t, meg Oly E-3-at, a repülős képeinél képtelenség megállapítani, mikor melyiket használt. Meg egyébként is, a jajjnégyharmadne makrói már körbejárták az országot kiállítás formájában, ahol - mondanom sem kell - nem 9x13 méretben szokták kirakni a képeket a falra.
-
Lethal Gene
aktív tag
válasz
Donald #20884 üzenetére
Kircsi a kép! Asszem jólesz nekem is a D5100 + 18-200 kombovics...
Egyébként kb 1 hónapja aktívan néztem a teszteket, fórumokat, hogy kiválasszam, hogy milyen gépem legyen....ez is olyan mint a Mountain Bike teleszkóp vásárlás...van az alap model...aztan a nem túl sokkal drágább, ami "sokkal jobb"...aztan annál már csak tényleg picit drágább, ami viszont "sokkaldesokkal jobb"...annyiért meg kihagyhatatlan..
Canon kilőve a pontatlan AF és a nekem nem tetsző kép miatt (kicsit fakóbb az én ízlésemnek)...indultam a D3100 ról...119 a váz...hasznaétam 110 körül...igen ám, de szar az LCD, nem az igazi a videjó mód sem...ok, akkor legyen D5000, az még olcsóbb...a D90 szenzora van benne, hoppá ez tök jó...DE a LCD ugyanugy béna, a videjó mégrosszabb...magas isonal meg jobb a D3100 képe...hm...akkor legyen D90? jobb lcd, több funkció, de mégroszabb vid...hoppá miez itt...D5100..és el is jutottunk a 110-es és pláne 80-90e D5000 ról a D5100-hez...ugyebér, szuper LCD, a D7000 világverő szenzorja, magas ISO-nal is szuper kép...fronyó videjó...ez lesz a tuti....ok, akkor ez lesz....aztan megszólalt a kis hang a fülemben, hogy néztem-e már a Canon 600D-t...hm...ez csak 500 font ebayról...parameterekben jobb, videoban jobb..(manual A és S videjo közben!) de magas ISO-nal rosszabb képminőség, a hírös pontatlan Canon AF...hm hm..melyik legyen... aztan győzött a D5100 képminősége (és a miniature effect a videóban
) úgyhogy ezt vettem...
Most az ojjektív vásárláson rágom az agyam...de szerintem 18-200 VR lesz...
Hobbi fotózás, család, gyerekek, kutya...a 3.5 induló blendébe besegít beltérben a D5100 magas ISO képminőségben, így talán majd sikerül végre normálisan lefotóznom a halaimataz akváriumban...
(eddig a Pana TZ7-tel mindig bemozdultak...
)
-
madgie
titán
válasz
Donald #20858 üzenetére
"Sajnos én fotoriporter vagyok, szóval nekem az iso sokat számit. És ha valaki nemcsak nappal fotóz, annak is."
Szóval akkor a 4/3 méretű érzékelő kvázi hulladék "nem nappal", a DX viszont már nem? De ha már vesz valami kicsit, ne a 4/3-ot vegye, hanem kompaktot? Ajánlom figyelmedbe az alábbi képet, a DX és a 4/3 kvázi egy kicsi ligában focizik az FX-hez képest (DX =APS-C, FX = FF, csak "Nikon nyelven" írom), a kompaktok viszont jóval lejjebb tanyáznak a körömnyi érzékelőjükkel.
Most hirtelen az jut eszembe, amikor jó négy éve meglőttem ezt, vagy ezt. Teljesen "alkalmatlan" géppel készült képek, a legelső 4/3-os géppel (Oly E-1). Vagy lehet koncertre sem kéne járni a mostani Micro 4/3 géppel. Mint már megírták, van olyan, aki APS-C-ról váltott "lefelé", sőt, olyan is, aki mindkettőt használja a mai napig (meg fullframe-et is). Tudni kell, mire van szükségünk, mit akarunk elérni. Valaki azt szereti mondjuk egy koncerten, hogy leghátulról egy nagytelével vadássza le a célpontot (méret nem számít), van aki egy kihajtható LCD-s géppel, nagylátóval az első sorban operál (neki viszont átok a tükrösök mérete). Felejtsük el, hogy a saját preferenciánkat erőltessük másra: ha neki eszébe jut a 4/3, mint alternatíva, igenis menjen el, fogdossa meg a gépeket, lövöldözzön velük, nézzen utána, melyikhez milyen áron milyen objektíveket vehet. Mert nagy ám az öröm egy D7000-szintű szenzorú gép megvétele után, de amikor khm, bocsánat, fos Tamron/Sigma 70-300-akat aggatnak rá, az több, mint szomorú. Egyébként nehogy azt hidd, hogy innen jöttem én is, elég pöpec szettem volt (Canon 40D - Tokina 11-16/2.8 - Tamron 17-50/2.8 - Canon 85/1.8 - Sigma 150/2.8 macro), mégis ott kötöttem ki, hogy túl nagy, túl sok, túlságosan nincs kihasználva. Előtte, utána volt már 4/3, meg sok DX vázam is (Nikon, Minolta...), nincs ultimate cucc.
Ja, és egy kis elmélet: hagyd már ezt a "kocka" formátumot! A 4/3 nem azért 4/3, mert 4:3 az egyetlen képarányú szenzorlehetőség, az én Pana GH1-em is multi acpect szenzoros, tehát például veszteségmentes 16:9-ed van, mert nem vág, hanem "szélesebben lát". Tehát az objektívek sem azért kisebbek, mert "kockát" rajzolnak. A fenét, adott képkört rajzolják, nekik pont mindegy, hogy 4:3, 3:2, vagy éppen 16:9. Másrészt közeli portréknál a 4:3 pont jobb, mint a 3:2. Mindegy, túlfostam a szót, így sem tartottam be az ígéretemet, hogy kussban maradok, pedig már baromira unom, hogy lassan öt éve minden hétre jut egy 4/3-os városi legendás anti-fan
-
Kleroo
veterán
válasz
Donald #20848 üzenetére
Szerintem sincs sok értelme egy D90 szintbe belekergetni,mert hogy az a jó....
De most nem akarok flamelni a kis 4/3os gépekről,de sokan váltottak tükrös gépekről,és nem sírnak a "hiányzó" képminőség után. Szerintem 400as iso alatt nagyítóval kéne keresni a különbségeket. És magas iso-n sem rosszak a képek. Egy sima bridgetől fényévekre van.És egy DX-hez meg igencsak közel(ha kizárólag a képminőséget nézzük). Ha nem hiszed,olvass bele egy ilyen topikba. Én megtettem,mert szintén szkeptikus voltam....és meg is lepődtemStátuszkijelző meg szimpla kényelmi eszköz a hobbi fotózáshoz. Jó ha van,de én nem hiányolom. Profiknak már biztos számít az a plusz energia amit a kijelző elvenne.
-
Kleroo
veterán
válasz
Donald #20824 üzenetére
Tapasztalatod?
Throme: Igen. Szerintem is elég nyilvánvalóan látszik a kolléga üzenetéből,hogy mire kellene majd az új gép. Szerintem egy D3100 is sok lehet. A D90 plusz szolgáltatásai meg pláne.
Én is Decemberben vettem a gépet,imádok fotózni,nagyon ráálltam a témára,és csak most futok bele olyan dolgokba amikhez kellhet jobb váz. De én még így sem váltanék. Max majd a D7000re ha lezuhan az ára,vagy az utódjára.
Jelenleg objektívekre,minőségi kiegészítőkre költök -
Throme
veterán
válasz
Donald #20356 üzenetére
Ken Rockwell oldalán olvastam régebben, hogy a D5000 képminőségben megüti a D300 szintjét jó fényviszonyok esetén. Az új szenzor meg többet tud ennél is. Ezért is pártoltam a D5100-at a D90-nel szemben. Sajnos többször kell az iso-hoz nyúlni és "tekergetni" felfele. Pl nem fényerős telével (mert ugye az f5.6 az nem f2.8) mozgó téma, vagy amit Te is említesz...stb.
Nem tudom az D300 vakus képek milyenek lettek, de nem biztos, hogy úgy visszaadják a koncertképet, mint a tiéd....
Milyen volt fotózni státusz lcd és +tárcsa nélkül? Mennyire érezted kellemetlennek a kisebb keresőt? Valamint használtál LV-t és kihajtott LCD-t?Portré finomságát hogy érted? Mi a különbség, már ami nem az objektíven múlik?
Azért várjuk meg, hogy a D5100 is annyi idős legyen mint a D200 és elválik, hogy a gumi borítás elválik
. De ha így is lesz - valamivel - kisebb költséggel fog járni.
Úgy hallottam, hogy idén tavasszal jelentették volna be a D400-at, de közbeszólt az erőmű katasztrófa. Lehet augusztusban vagy ősszel előrukkolnak valamivel...
Kíváncsi vagyok én is rá, bár nem lesz olyanom. Főleg a szenzorra! -
Sucuka
senior tag
válasz
Donald #19037 üzenetére
Igazából az UV szűrő tényleg csak a védelem miatt érdekel, amire komolyabban szeretnék költeni, az egy CPL lesz, de még várat magára.
A múlt héten sikeresen üzleteltem egy 67mm-es COKIN P szettet 3 szűrőlappal, 9k-ért, meg egy vaterás üzletem során mindössze 5K-ért!!! egy alig használt Lowepro Mini Trekker táskát. (A táska valójában 10.000-ért volt hirdetve, de én csak 5.000- kp-t adtam érte, mert egy GARMIN SD-kártyás térképet sikerült elpasszolnom, és az nekem nem került semmibe, mert egy régi készülékből maradt rám...) Összességében jó üzletek voltak szerintem -
andorra
őstag
válasz
Donald #19025 üzenetére
Na igen, kérdés azonban, hogy valóban a legdrágább-e a legjobb vétel egy adott típusból, pl. a Hoya Pro1 ?
Sucuka:
A válasz megadása, abba a nehézségbe ütközik, hogy ehhez a Google-ba be kell írni: uv filter test, majd el kell olvasni az első találatot :-)
http://www.lenstip.com/113.1-article-UV_filters_test.html
Miután ezen öt perc alatt átrágtam magam a Google toolbar fordító segítségével, én a jóval olcsóbb, tesztgyőztes Hoya HMC UV-0 típust venném.
-
-
L4mie
veterán
válasz
Donald #18918 üzenetére
Ott ott
Tegnap el Westendbe, mert sajna csak 6 kor tudtam elindulni akkor meg már minden más zárva volt, mondom megkérdezem azt a 220V-os garit,
Háát bolti...kérdem ez mit takar?
A boltba kell hozni ha baj van vele,
kérdem, hogy mi van ha az egész 220 tönkremegy 1.5 év múlva, hát akkor csak 1 év gari volt a gépre. KK köszi, pápá!
Séta jéé ott egy másik bolt és dejó, itt is 128.9, és milyen fura itt NIKON garit adnak.
+ korrekt, jó-fej eladó.
Szóval D3100 el csatlakozom és majd ontom a bénábbnál bénább kérdéseket, előre is bocsi. -
Peethy
őstag
válasz
Donald #18526 üzenetére
Nem látok ellentmondást kettőnk véleménye között
Lényegében ugyanígy gondolom. Hozzáteszem, a Nikonnál lehet látni egy olyan tendenciát, hogy minél több objektívbe raknak fókuszmotort, szerintem pont a D3xxx/D5xxx sikere miatt (lásd 50 1.8 AF-S). Ugyanakkor az ára kb. 1,5x annyi.
-
charlie_hu
aktív tag
válasz
Donald #18516 üzenetére
Mailt írtam március környékén a Nikon Kft-nek, hogy náluk van e ilyenre lehetőség, stb. de ők is azt írták, hogy csak rendelésre hoznak (azt viszont akár egy héten belül), viszont próbára nincs lehetőség. Ezután álltam neki nikonokkat forgalmazó boltokat felhívni. a jobb eset az volt, hogy tudták mi az...
Az a baj, hogy ez elég ritka igény, így csak rendelésre hozatnak a boltok, árukészletnek nem. De megpróbálom ezt a fentebbi céget, szerintem ők kimaradtak.
-
aginor
veterán
válasz
Donald #18176 üzenetére
A hazai Nikon elég nagy... Nem lehet tőlük jó árakat kapni, még visszatérítéssel sem, én ugyanakkor mindenkit óva intenék a 220volt és társaitól a nem hivatalos garancia miatt. Amikor a D80-at voltam kimappoltatni akkor hozott be egy csóka egy 220-as D90-et, majd szépen kiderült, hogy nem hivatalos Nikon garancia van rá, így elküldték a fenébe. Mondjuk a vevő nem tehet erről, szerintem egy magát komolyan vevő márka nem tehetné meg, hogy a majd fél milliót költött vevőt cserben hagyja, mert szerintem ezt tették, lehet többet nem vásárol Nikont.
Ez a D300-as példa durva, de azért szerintem nem ez a jellemző, sajnos mindenhol vannak ilyenek, ezen nem kell meglepődni. Az apáink erre a szarra szavaztak amikor a rendszerváltás mellet tették le a voksukat (téma politikai része lezárva, nem akarok ebből vitát nyitni senkivel). Minálunk olyan volt, hogy csóka megrendelte majd 40k-ért az E8400 processzort, két nap múlva vissza küldte, hogy neki nem kell, mert nem sokkal gyorsabb mint a jelenlegi, becserélné valami négymagosra. Tekintve, hogy bontott és beépített volt, így nem akartunk foglalkozni a dologgal, brahiból megmondtuk neki, hogy 12k-ért visszavesszük tőle, többért nem. Mi volt erre a válasza? Csípőből rávágta hogy ok, őt nem érdekli, hogy több mint 20k-t bukik a dolgon (így lett olcsón E8400-em). Ezt csak azért írtam le, hogy vannak olyan emberek akiknek a pénz mindegy, én spec örülök neki, hogy nem tartozom közéjük, mert ezek nem érzik a pénz értékét, sem azét amit rajta vesznek, örülök neki, hogy véres-verejtékes munkám és spórolásom gyümölcsével fényképezek, még ha az "csak" egy D80-as is.
kavarc: most már tényleg nagyon érdekelnek azok a képek, mintát akarunk!
Igazából ilyen körülmények között az ISO a legjobb barátod, majd utólagosan zajt szűri. Lightroom-ban egyszerre akár több száz képre is meg tudod csinálni és elég jó hatékonysággal dolgozik a szoftver. További trükk még, hogy a képeket amikor jpeg-be konvertálod (mert ugye RAW-ban fotóztál?) kicsinyíted, nem hiszem hogy mind a 16mpx kellene, így a zaj szemcséi még kevésbé látszanak, valamint az esetlegesen nem tűéles képek is szebbek lesznek.
Vakuzni külső vakuval éppenséggel lehet, csak nem érdemes, mert a hátteret úgysem világítja be, és olyanok lesznek a képek, mintha barlangban fotóztad volna. Javaslom, hogy ha lehet, akkor menj el a valamelyik próbára és fényképezz, annak nincs tétje viszont sokat lehet tanulni belőle, kockázat nélkül tudsz különböző beállításokat kipróbálni. -
kavarc
aktív tag
válasz
Donald #18174 üzenetére
Kedves Donald és Többiek!
Nem sértődtem meg, csupán elmondtam a véleményem, ugyanúgy, mint Te.
A képek nem lettek rosszak, mindössze az ÉN igényimet nem elégítette ki maximálisan, mert tudom, hogy lehetett volna jobb is. A családnak tetszett, ez a lényeg. A kompaktos pédámmal valóban kicsit túloztam; nyilván nem így van. Egyébként az alap problémám az volt, hogy a gyerkőcök szeme becsillant, kb olyan volt, mint a vörösszem effekt, csak nem vörös, hanem kiégett tiszta fehér.
Amennyiben valaki szeretne konkrét tanácsokkal ellátni, azt megköszönöm.
D3100+55-300 + állvány. Színház, 20. sor, kb 30 méterre a színpadtól. Csináltam néhány póba képet (amikor nem a saját gyerkőcöm volt műsoron) és azokból számomra világos volt, hogy kell legalább 1/125, de inkább 1/200-as záridő, mert bemozdultak a gyerkőcök. Ezért választottam 'S'-t. ISO MAX1600-ra lett állítva, értelem szerűen az összes kép 1600-on készült, persze blende teljesen nyitott. Most már tudom, hogy vakut nem ajánlott használni, de hogyan tudom a legjobbat kihozni ilyen körülmények között a képekből? Két dolog miatt is érdekel: szeretnék minél többet megtanulni, másrészt szinte biztos, hogy nem ez volt az utolsó ilyen színházas történet.
köszönöm
Üdv,
kavarc -
Sucuka
senior tag
válasz
Donald #18176 üzenetére
Ez utóbbi azért kicsit durva ezzel a 19-20 éves sráccal... Én "vért izzadva" szedtem össze "röpke" 3 hónap alatt a D7000 + 18-105 kit árát úgy, hogy nyomtam a melót napközben (nem keresek túl sokat) aztán idehaza meló után késő estig a maszekot, hogy meglegyen az ára. Tudatosan választottam ezt a vázat (elérendő tudásomnak megfelelően), utánaolvastam, kuncsiztam használatit a gép megléte előtt, fórumoztam, képeket nézegettem stb. (köszi Zola007), más meg besétál a boltba, és azt sem tudja, mire ad ki súlyos pénzeket, csak azért veszi meg, mert látta, hogy másnak is ilyen van, és az micsoda menő...
Hát tényleg no comment!De ha már itt tartunk:
Cirka 4 évvel ezelőtt megismertem egy komoly szakiparost, aki a magaterületén komoly referenciákkal rendelkezik. Egy gázkészülék-szerelő mesterről van szó. Azon a környéken, ahol ő dolgozik, szinte az egyetlen ilyen szakember egy több 10.000 főt számláló városban és környékén. Este 10-ig is melózik, de hétvége a családé. (Nem keres keveset ebben a tekintetben.) Anno vett egy D200-at, kérdeztem tőle miért kell neki ekkora gép? A válasz: a gyerekeit akarja fotózni, meg az élményeket megörökíteni. Rá másfél évre betörtek hozzájuk, és ellopták a gépet. Másnap bement a boltba, és kihozott egy D300-at. És nem 3 hónapig gyűjtött rá.... -
aginor
veterán
válasz
Donald #18164 üzenetére
Részben. Nyilván vannak olyan munkák amihez elengedhetetlen a profi, vagy a profi szintű amatőr, de azért egy fűzőcseréhez nem fogom suszterhez vinni a cipőmet. Amúgy meg a helyzet nem ilyen egyszerű, mivel az ipari érdek nem az, hogy te fotóst hívj, hanem, hogy minél többen vegyenek ilyen D3100-5100 szintű gépeket mert az jó a gyártónak, mert akkor befigyelhet még pár obi a remélt jobb képekért meg egy vaku, és akkor még nem is beszéltünk az igazi nagy üzletről : a kiegészítők. Úgy látom Te is az iparban dolgozol így lehet tudod, hogy kiegészítőkön min 50% a haszonkulcs (titok, hogy hol dolgozol? jöhet priviben is). Egyik főnököm mindig azt mondogatta, hogy a legdrágább az ingyen.
Én a fotósokkal kapcsolatban nem ilyen nagy nevekre gondoltam, hanem a sima mezei valóban pofi fotósra. Tisztában vagyok vele, hogy évek vannak benne mire valaki eléri azt a szintet és nem akarja elkótyavetyélni a tudását, de így meg felkopik az álla. Már nem lehet azt megcsinálni mint 10-20 éve, hogy sokat kérünk a melóért, mert akkor inkább jön az ismerős meg a kókler. Ez a tendencia nem is fog változni, max még olcsóbb gépek lesznek és akkor még ott van a MILC őrület is és az emberek máris ontják a digitális szemetet magukból. Örök igazság, hogy gépet veszel nem tudást. Én kötelezővé tenném a tükrösök mellé egy fotós könyv elolvasását az kicsit javíthatna talán a dolgon.
A szüléses példa azért sántít mert a gyerekre bármi pénzt ki fogsz fizetni, mert nincs választásod, azt a szomszéd nem tudja elintézni kompromisszummal, míg a fényképezést igen.
Egyébként sajnos nagyon sok olyan szakma van, ahol a kóklert nem lehet egyből felismerni és utólag már nem is tudsz mit tenni vele, a fotós is ilyen. Ha nem fizeted ki, nem adja oda a képeket. Mehetsz perre, de attól még nincsenek képeid, olyan ez mint a műhibaper, megkapod a kártérítést, de attól még nem nő vissza a karod amit tévedésből amputáltak. Itt sajnos előre kell gondolkodni, még az a szerencse, hogy a fotóstól legalább lehet referenciát kérni.
Már én is gondolkodtam, hogy el kéne menni fotósnak, tele a piac pancserokkal, ha ugyan abban az árban minőségib munkát nyújtok, akkor nem lehet gond a megélhetéssel és a felszerelésre sem kell olyan sokat költeni, ha nekik megy egy D40-el, akkor nekem is mennie kell egy max. D300-al. Kár, hogy eddig az általános szakmai igényességem nem engedte, de lehet meg kéne próbálni. -
Zola007
veterán
válasz
Donald #18162 üzenetére
elnézés ha félreérthetően fogalmaztam, a "szakmai" szempontot nem fényképészeti/fototechnikai alapon értettem, hanem mint valós szakma, tehát "hivatásos" nézőpontból.
ezért is írtam, hogy tisztelet a kivételnek, sajnos a "profi" fotósok minimum fele nem ilyen, mint amilyennek leírtad és éppen ezért nyílik tér a kóklernek/amatőrnek a hivatásosok porondján is.A fotósnak mondtuk, hogy nem vagyunk megelégedve vele, s körülbelül annyi lett volna a vége az ő részéről, hogy akkor visszaadja a pénzt, de megtartja az anyagot. Szerződés nem volt és kisváros lévén válogatni sem nagyon lehet, akkortájt nagyjából ők voltak hozzáértő és eszközzel is rendelkezők. A videófelvételről visszanézve érzékkel kapta el a kevésbé jó pillanatokat, nem volt takarás, több szereplős előadás lévén mindig volt valaki, aki megfelelő pozícióban volt.
Ettől függetlenül a mai technikai lehetőségek mellett elég gyakran meg lehet oldani a dolgot ismerősi körben. Minden az igény szinttől függ, sima emlékként az emberek 90%-nak tökéletesen megfelel a haver/nagybácsi/unokaöccs egy alap vázzal és egy fényerős fixxel.
S számukra felesleges erőltetni a "hivatásos kell a jó képhez" dolgot, mert egyszerűen nincs igényük magasabb kvalitású fotókra. S ezért nem is lehet őket hibáztatni, még ha utólag derül ki, hogy néhány képet jobban is meg lehetett volna oldani.Azt szoktam mondani, hogy amíg nincs viszonyítási alap, addig az aktuálisan elérhető a tökéletes mindenkinek. Visszatérve az orvosos példára: ritkán szoktak panaszkodni egy / kötés / varrat / gipszelés / felírt gyógyszer minőségére, pedig az esetek 80-90%-ban lehet szebbet, jobbat, precízebbet.
-
kavarc
aktív tag
válasz
Donald #18155 üzenetére
Kedves Donald!
Túl sok építő jellegű dolgot nem tudtál hozzáadni a témához. Ez itt nem a profi fotósok zártkörű fóruma, ha jól tudom. Rosszul esett, hogy az ultra nagy szakértelmeddel meg sem próbáltál egy-két jó ötletet adni, hogy esetleg legközelebb hogyan is próbáljam, vagy az adott helyzetből az adott géppel mit lehetett volna kihozni. Jah, hogy nálad ez is pénzbe kerül? Akkor szerintem látogass más oldalakat...
Tehát, ismétlés képpen: a fényképek kizárólag családi felhasználasra készültek, azért, hogy a gyermekem megörökíthessem. Az elmúlt 2 hónap alatt 6! fellépése volt, különböző helyszíneken, különböző körülmények/fényviszonyok mellett. Nem gondolom, hogy ezekhez fotóst kellett volna felfogadnom, még akkor sem, ha éppenséggel jobb(?) képek készülnek. Nem gondolom, hogy a rendelkezésemre álló anyagiak mellett több milliós technikát kellene tartanom, csak azért, hogy családi képeket készítsek. A nevezett alkalom számomra valóban egy új helyzet volt, tisztában voltam vele, hogy nem készülnek majd makulátlan felvételek a rendelkezésre álló technikával. Viszont imádom a gyermekeimet és lehetőség szerint minden alkalommal próbálok kattogtatni, ha szerepelnek valahol.
Nyilván meg lehet kérdőjelezni a szakértelmem. Nem vagyok "profi" fotós, mégcsak lelkes amatőrnek sem nevezném magam. Az alapvetésekkel azonban tisztában vagyok és nem csak azért mert elolvastam a használati útmutatót.
A negatív és frusztrált hozzászólásaidnak mégis van egy pozitívuma. Nevezetesen én megtanultam értékelni az általam készített képeket, melyek a gyermekeim és feleségem körében osztatlan sikert alkottak. És ez a fontos, nem a Te véleményed...
-
aginor
veterán
válasz
Donald #18152 üzenetére
Bármelyik lehet, de azt se felejtsd el, hogy jelenleg Magyarország nem a gazdagok földje, így legtöbbünk nem engedheti meg magának, hogy mondjuk mind a két gyerek fontosabb eseményeire drága fotóst hívjon, meg vannak olyanok is akiknek nem magasak az igényeik vagy spúrok, de ők más tészta. Te benne dolgoztál, mennyi lehet mondjuk egy ballagás tarifája, csak kíváncsiság képen? Azt sem szabad elfelejteni, hogy ha tudják ismeretségi körben, hogy tükrös géped van, akkor azt hiszik, hogy "ni itt az ismerős, akivel megspórolhatjuk a fotós költségét", pláne úgy, hogy nem értenek a fotózáshoz és az átlag ember igényszintje is teljesen más. Egy olyan képtől amitől én a föld alá süllyedek, az átlag ember jónak tartja még, és a megrendelő elégedettsége a fontos.
A fotósokkal az a baj, hogy nagyon magasan hordják az orrukat, meg vannak győződve önnön tökéletességükről és ehhez mérik az igényességet és a tarifákat is.
Nem hajlandóak olyan melókat elvállalni, amit ezek a leszólt valakik, vagy ha igen, akkor a profizmusukhoz és felszerelésükhöz mért gázsit kérnék, amit a megrendelő nem fog kifizetni, így megy az ilyenekhez. A jelenlegi helyzetért a profi fotós is ugyanúgy felelős, mint az igénytelen megrendelő, vagy a kóklerek kezébe olcsón gépet adó gyártók.
Mondjuk nem ártana definiálni a profi fotós fogalmát sem, mert így nincs értelme tovább beszélgetni. Az elfogadott ugye, hogy az a profi, aki ebből él meg, de ez nem minőségjelző, nem értelmezi, hogy mi a profi minőségű munka. A fenti definíció szerint akkor már én is voltam profi (bár nem hiszem, hogy elérném azt a szintet, amivel már annak merném hívni magamat).
Az önjelölt fotósok/művészek között sajnos mostanában nagyon elterjedt az áltökéletesség, hogy egy normális képet nem tudnak értékelni. Nem egyszer jártam úgy, hogy a belinkelt képem technikailag jó volt és a kompozícióval sem volt baj szerintem, de megkaptam, hogy szar mert nem elég művészi, meg hogy turistafotó, csak azért mert a Gödöllői Királyi Kastélyról készült emberi gyújtótávon, nem 10mm nagylátóval vagy hasonló álművészi trükkel..
Ne érts félre, nem Veled van bajom, vagy a fotósokkal, csupán próbálom a véleményemet elmagyarázni. Annyi mondjuk biztos, hogy ha én fotóst fogok hívni (pl: esküvőre) akkor nem egyszer vagy kétszer fogom megnézni ki legyen az, én nem fogom kóklerre bízni mert az átlagnál magasabbak az igényeim. -
Throme
veterán
válasz
Donald #18155 üzenetére
Nem tudom azt figyelted-e, hogy a többiek (andorra, charlie_hu) próbáltak építő jelleggel segíteni a fórumtársnak, aki segítséget kért (fogalmazhatok úgy is, hogy fejlődni kíván mert érzi, hogy valamit nem jól csinált) egy szituációban.
Te szimplán leszólod, hogy hívjon fotóst, mert ugye Te is az voltál.
Ha már szakember vagy, legalább mondd el Te hogy csinálnád az adott konfiggal, vagy esetleg mit próbáljon venni jó ár/érték aránnyal, ami elég az adott feladat kielégítő/elfogadható megoldásához. Ebből még más is tanulhat (pl engem is érdekelnek az ilyen építő hsz-ek). -
Zola007
veterán
válasz
Donald #18152 üzenetére
Elnézést, hogy belevauzok, de nem kellene szerintem egyből a szakmai oldalról megfogni ezt a kérdést. Sok fórum olvasom, hogy védik a mundér becsületét. Tisztelet a kivételnek és előrebocsátom nem ellened írom a következő sorokat! (én is képzett fotóst fogok hívni az esküvőmre)
Mi a szalagavatónkra hívtunk anno hivatásos, iskolát végzett, több mint 10 éve praktizáló profi fotóst és videóst (az egyik megyei TV munkatársait). Megfizettük a nem kevés alapdíjat és valami több ezres költséget/db a másolásvédett cd-k minden egyes példányáért.
Akkor halvány lila sejtelmem sem volt a komolyabb technikákról, de így utólag visszanézve már nem adnám a kezébe az összeg felét sem. Az eredmény sok rossz ütemben elkapott pillanat és egy statikus videófelvétel lett. Holott megkapták a forgatókönyvet előre, megbeszéltük, hogy mindenkiről legyen legalább 5 kép és próbára is benéztek.
Én sem gondolom, hogy bármiféle pancser vegye el a kenyerét egy esküvő vagy rendezvényfotósnak, de akkor aki ebből él, nyújtson mindig profi szintet, s ne rutinból tolják le a 379. esküvőt, rosszul beállított sablonképekkel. Első esetben megérdemli a pénzét, utóbbiban ne pofázzon a törekvő konkurencia ellen.
Ha pedig adott egy 20-30 gyerekes produkció, kíváncsi lennék, hány szülő fizetné meg, hogy külön fotósa legyen. Hiszen egy ember nem tud mindenkinek megfelelni, mert persze minden szülő azt kérné, hogy az ő gyereke legyen a fő téma fotók legtöbbjén.
Ha pedig valakinek rendszeresen szerepel a gyermeke, nem is teheti meg, hogy havonta kiadjon tízezreket egy hivatásosnak, még ha az profi képeket is csinál.
-
kavarc
aktív tag
válasz
Donald #18133 üzenetére
Kedves Donald!
Azt hiszem egy kicsit el vagy tévedve: ez nem fizetős, vagy baráti megbízás volt. Mindössze a saját gyermekem szerettem volna megörökíteni egy fellépésén. Magamnak, magunknak csináltam a képeket.
A fényképezőgép nálam maximum hobbi, de inkább mindennapi kiegészítő, ha úgy tetszik háztartási eszköz. Ugyan keveset konyítok hozzá, de azért azt minimálisan elvártam volna, hogy egy 200ezres szett csinál olyan képeket, mint a szomszéd 30ezres kompaktja. Ha komolyan gondolnám a dolgot és ebből is akarnék megélni, akkor bizonyára nem egy kétobis D3100-as kitet választok. Ellenben egy családi "megmozdulásra" nem fogok profi fotóst felfogadni... annyira jól még sajnos nem megy.Szóval nincs harag, csak a helyén kezeljük a dolgokat, rendben?!
Üdv. -
aginor
veterán
válasz
Donald #18133 üzenetére
Szomorú hírt kell közölnöm, de,,, Szóval, ezek senki elöl nem veszik el a kenyeret, mert jellemzően az ilyen eseményekre amúgy sem hívnának fotóst, nem tudom Te hol élsz.. Annyi történik csupán, hogy a család telefonos képei helyett egy kicsit talán jobbak készülnek, míg a család nyugodtan tudja élvezni az eseményt.
A "fotós"-ról meg csak annyit, hogy tavaly nyáron voltam esküvőn, ahol már a rendezvény alatt megmondtam, hogy nem fog a profi fotós ("aki ebből és hasonló dolgokból kéne, hogy megéljen, vette a fáradtságot és tanult, beleölt egy zsák pénzt abba, hogy olyan felszerelése legyen, hogy képes legyen egy ilyen munkát megcsinálni") valami nagyot durrantani, le is ugattak, hogy ne fikázzam már. Majd kész lettek a képek, abból kaptunk mi is egy válogatást ami olyan hibákkal volt tele, mint ferde horizont, be/kiégett részek, amúgy is sablonosak voltak a képek minden kreativitástól mentesek, így ezek csak a hab voltak a tortán és az illetőt már nem először hívta a család..Ez viszont sajnos nagyon igaz: "Vagy az ismerettségednek..."
-
Kleroo
veterán
válasz
Donald #18133 üzenetére
Hát most nem személyeskedve,de sok ostoba megrendelő van.
Van is egy agydemoralizáló példám.
Haverom,aki mondhatni orvosilag butus kicsit.Semmi köze nincs a kütyükhöz. 0 érzéke van.
A telefonjával fényképezgetettt. A nővére vett egy D3000-et,mert szeretett volna minőségi képeket.
Ma,1 évvel később ott tartunk,hogy az összes képén ott van a vízjel,hogy xy photography,és pénzeket keres vele.
Miközben halvány lila gőze sincs az egészről!! Nulla!! mintha kiszel tündét beültetnék schumacher helyére.
Automata módban fényképez mindent. Mindent középre komponál. Túristaképeknek is írtógagyi dolgokat művel.Mindezt azért,mert rocker ismerettségi körében neki van "profi" gépe,ami egyenlő náluk azzal hogy profi képek.És komoly summákat is kap. Vmi luxusribit is kell majd fotózni(nem is mondom, a szobájában tervezi, semmilyen fotós eszközzel)
ÉS 150k előleget már kézhez kapott.
Na én az ilyeneken kapok agygörcsöt,hogy itt van ez a buta tök,és ő kap ilyen melót helyettem.
Én kenem vágom az egészet(amatőrebb szinten)Egyszerűen csak gyakorolni kell, tapasztalat kell.És csak itt a ph-n van vagy 10 ember aki csodajó képeket csinál. A hivatásos profikat meg sem említve.......
És egy ilyen "fotós" kapja a munkákat meg summát.(tényleg úgy kell elképzelni,hogy odamegy,kattintgat összevissza mint marinéni,és mindenki elájul a minőségtől...)
Ja,és mondta nekem,hogy" elhatározta,hogy vesz egy nullával többes gépet.....őő ja nem... eggyel kevesebbeset"(d300). ez így kb szószerint volt....
Na ez a dühítő.
kavarc kollégának csak a felszerelése nem alkalmas,de gondolom nem automata módban kattogtat minősíthetetlen képeket -
DJ Reinhardt
tag
válasz
Donald #17991 üzenetére
Hogy a szűrő javítaná a tömítettséget, az szerintem placebó-hatás.
A frontlencsék nyugodtan tekinthetők légzárónak (a normál használat körülményei közt), a levegő és vele a por a külső tubusok illesztésein át jut be. A 18-200-nak pedig van is két ilyen ki-be járó tubusa, a kerületük összesen kb 35 centi hosszú.
Szóval csak fegyelmezetten zoomoljunk -
Degeczi
nagyúr
válasz
Donald #17974 üzenetére
a szemüveg folyamatosan rajtad van - az obin viszont ott a sapka, amikor nincs használatban (ami lágy műanyagként összehasonlíthatatlanul jobban védi, mint egy élesen törő, kemény üveg szűrő - vagyis adott esetben pont a "védelem" teheti tönkre a frontlencsét)
van néhány több évtizedes obim is, nem karcolódtak - miért is tették volna?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Donald #17969 üzenetére
normál szél által odahordott por, Mari néni nyála szerencsére gond nélkül eltávolítható
ezektől nem sérül a bevonat, nem kell annyira félteniha szemüveges vagy, gyakran az sem olcsóbb, mint egy obi - és ott sem teszel külön védőt elé, ésszerű gondosságal használod ahogy van
-
TeeJay
félisten
válasz
Donald #17594 üzenetére
ilyesmire gondoltam és ez még megfizethető kategória
[link]
+
[link]a softbox jobban tetszik mert akkor előre lehetne fordítani a vaku fejét és úgy még elég nagy teljesítményen fog villanni az SB-900
na meg később hölgyek fotózásához is hasznosabb lehet nemde?
a másik fejjel meg felfelé kell fordítani a fejet, szóval egyelőre nem tudom mi lehet a jobb -
Ijk
nagyúr
válasz
Donald #14773 üzenetére
"Egy profi D700 alatt nem vesz gépet, de inkább D3-nál indul."
Ezzel nem értek egyet, nem is ragozom tovább.Azzal egyet tudok érteni, hogy sportfotózásnál mindig jól jön a zajszegény magas iso, ezt nem is tagadtam soha. Az más kérdés, hogy szerintem csupán kedvtelésből sporteseményeken fotózni túl drága felszerelést igényel. Az én értékrendemen túlmegy egy ilyen felszerelés ára, amatőr szinten ilyen célra. Ettől függetlenül természetesen mindenki arra áldoz amit leginkább szeret csinálni. Természetesen kitűnő gép a d300, és egy 80-200 f2.8 alá már mindenképpen megéri megvenni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Donald #14723 üzenetére
az AF-ről még csak annyit tudunk, h több pontja van - önmagában ettől még nem feltétlenül jobb, mert nem hatalmas különbségről van szó, és könnyen lehet, h a kétszeres fölbontású fénymérő jobb AF követést tesz lehetővé, vagy pl. a finomabb kontúrok alapján jobb automata célpontfölismerést (akcióban hasznos lehet)
ott a "videó nélküli picit olcsóbb": D300 a neve...
-
aginor
veterán
válasz
Donald #14702 üzenetére
Igen, ilyenen én is gondolkodtam, de terepre nem tudom hogyan tudnám kivinni, de még agyalok rajta.
Az eszményi megoldás egy fix 2:1 vagy 3:1 leképzésű objektív lenne, ami sajnos Nikonra nincsen, így marad a trükközés.
A Sigmás kérdésemre tudja valaki a választ?forceberg: sajnos a DCR leginkább a közelpontot befolyásolja, nem a leképzést, ha jól tudom.
-
aginor
veterán
válasz
Donald #14695 üzenetére
Makró objektívem már van, egy Tamron 90 személyében, de most a nagyítást szeretném növelni, hogy a valóban kis dolgokat is lencsevégre kaphassam. Köszi a linkelt obit, de objektív már van, amúgy is kicsit drágán adja az eladó, ezek olyan 30k körül szoktak menni, a 3,5 verzió 20-25 között.
forceberg: a tamron 90 kategóriája egyik legjobb darabja (én csak két jobbat tudok nála, de azok is csak hajszállal élesebbek), így ha abban nincs tartalék, akkor semmiben sem.
A sigma terekonverterek tényleg csak sigma optikákkal kompatibilisek?
-
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Donald #14634 üzenetére
kár, h csak 4 Mp-es képeket lőtt vele...
bár az már ennyiből is majdnem biztos, h a fölbontásnövekedés ellenére javult a zajszintje az elődökhöz képest, így közvetlenül nem lehet hovatenni,
sőt, vmi érthetetlen okból nem állandó rekeszt használt, így egyre nagyobb ISO-n már az erős rekeszelés miatt is életlenedik, nem feltétlenül csak a zajcsökkentés mosása miatt - ezért még önmagához képest sem lehet besorolnimindenesetre roppant biztató, mert amúgy 4 Mp már rengeteg dologra elég
-
brutte
aktív tag
válasz
Donald #14375 üzenetére
Azt mondod Donald, hogy mondjuk a Nikon D90 gyártását befejezik? Már csak a raktárat söprik ki? Akkor elképzelhető, hogy Karácsonyra már nem marad?
Pedig az volt kinézve a fa alá magamnak. Amúgy kb úgy megy, hogy pl a D90 utódjaként kiadnak egy olyan gépet mint az egyel feletti kategória régi gép, mint most pl a D300. Pluszba rátesznek még egykét dolgot ami kötelező , hogy haladj a korral
-
Ijk
nagyúr
válasz
Donald #11009 üzenetére
Műtermi viszonylatban majdnem mindegy képminőséget tekintve, hogy D200 vagy D90. A D90-nek mondjuk jobb a képminősége magas érzékenységen és vannak szituációk, ahol jól jöhet ez az előny. A nagyobb lcd sem éppen hátrány.
Azért ajánlottam normál vakukat, mert az könnyen hordozható, ha kint akar csattogtatni. A 220-as cuccokat elég macerás hordozni.
TeeJay: Bizonyos szinten elég egyetlen SB600 is neked. A beépített vakuval lesz CLS-ed, az sb600-nak meg veszel egy állványt és egy ernyőt. Esetleg egy másik állvány egy fényterelővel még olcsón kijön és sokat segít. -
TeeJay
félisten
válasz
Donald #11009 üzenetére
szerintem meg a D90 jobb mint a D200
CMOS érzékelő
VGA felbontású kijelző
Exspeed proci meg még pár dolognem fogok 100ezer képet csinálni, csak azért akarok gépet venni mert már elegem van a kompaktok zajos képeiből, illetve érdekel a fotózás és szeretnék beletanulni.
főleg a portré meg az egész alakos képek érdekelnek, a tele fotó nem izgat és a makró sem igazán. azért néztem ki a D90-t mert prizmás a keresője, CMOS érzékelő nagyon király lett, a kijelző is első osztályú, és a mérete nem olyan nagy dög szóval kényelmes cipelni
vakuból bőven elég egy rendszervaku, nem profi fotóra fogok hajtani, csak a csajoknak csinálok képeket és kész.
szerintem nekem bőven elég lesz a D90
Aktív témák
Hirdetés
- HP notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Hosszabb előzetest kapott a Silent Hill f
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- Steam topic
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Canon EOS M50 MII MILC fényképezőgép + Canon EF-M 18-150 mm f/3,5-6,3 IS STM objektív eladó
- Canon EF-M 55-200mm IS STM objektív, gyári dobozában, Canon ET-54B napellenzővel
- Nikon D700 váz, 66 ezer körüli expoval, gyönyörű szép állapotban
- UTOLSÓ ÁR, NÉHÁNY NAPIG! Nikon D750 + MEIKE markolat + 3 akkumulátor, újszerű állapotban, dobozában!
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ /1835 / 4500 / 4000 / 5200 / 600 expoval )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest