- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Magisk
- Új AMOLED kijelzős Garmin óra érkezett, itt a Forerunner 570
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 70mai Omni 4K - körszem-őrszem
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csacsi77
senior tag
Egész "jó" bevezető ár az EOS R+adapter+kitobinak.
-
-
p_adam
addikt
válasz
Donki Hóte #37296 üzenetére
Az egy abszolút más funkció, az EOS 30-ban úgy tudom, hogy felhasználó szemét (annak irányát) használja a fókuszpont kiválasztására (a három közül azt hiszem, szóval ez valóban nem sokat ér).
Ez viszont a kamera által elemzett elektronikus élőképen (ugye nincs tükör) a 'célszemély' (közelebbi) szemét fogja megtalálni a teljes képen (a rengeteg sok AF pontot felhasználva és köztük váltva) kb. kell elképzelni, mint az arcfelismerő rendszer továbbfejlesztését ami arcot fókuszba hozza, de nem elég (orra fókuszál, stb.)
Tehát pl. egy 50/1.2-vel is eléggé könnyedén elérhető a hajszálpontos fókusz FF szenzoron is, csak így elég idegesítő használni, ha mindig csak egy képet lő és utána újra elkezdi keresni, mintha folyamatos módban ezt csinálná, kb. pont így van értelme.
Szóval igen, tényleg óriásit fejlődött a technika - és ez még csak a kezdet
-
válasz
p_adam #37287 üzenetére
az EOS R révén "kiderült", hogy újabb firmware-el majd elérhető lesz a sorozatfelvétel üzemmódban a követő szem autófókusz
Privát véleményem szerin a szem követő autófókusz nem sokat ér.
Annak idején nagy durranás volt ennek a bevezetése az EOS 30-ban, de nekem sosem működött rendesen
Kínlódtam egy darabig a beállításával, de aztán hagytam a francba, kikapcsoltam ezt a funkciót és maradt a szokásos középső fókuszpont.
Nem vitatom, hogy fejlődött a technika azóta, de kétségeim vannak a dolog működőképességével kapcsolatban.
-
*Ropi*
félisten
válasz
p_adam #37291 üzenetére
Ezt nem követtem, hogy hányan szálltak ki a projectből...Igen, az 5D4 korai szériái még a folyamatos 4K felvételt sem bírták: cserélni kellett a szenzor hűtését ahhoz, hogy ne álljon le a felvétel (a C-log megvásárlásával ezt automatikusan megteszi a Canon, csak szervizbe kell küldeni hozzá).
-
p_adam
addikt
válasz
tvamos #37292 üzenetére
Méretben és árban is nagyon jelentős a különbség, tehát nem igazán üti a kettő egymást.
A Sony-nál ugye közös, de ez a FF esetében jár bizonyos nemkívánatos tulajdonságokkal.Persze nem zárhatjuk ki, hogy majd a távoli jövőben lesz majd crop szenzoros RF gép, vagy csak simán lesznek olcsó FF gépek olcsóbb objektívekkel (az utóbbinak egyelőre az ellenkezője látszik), az talán már tényleg a hosszú távú nyugdíjazást vetné előre.
De ugye eleve nincs belőle olyan sok EF-M objektív, ha valaki a nagyobb, de ár/értékben legjobb EF (EF-S) objektíveket 'gyűjtögeti' ami örökké a Canon fő előnye lesz, akkor neki mindegy. Nem is tudom, csinálnak-e hozzá 50 vagy 85-ös objektíveket, ha egyszer gond nélkül adaptálhatók. -
p_adam
addikt
válasz
*Ropi* #37290 üzenetére
Az 5D IV-el igen (azért is linkeltem), de az összes többivel nem hiszem, már nem olyan intenzív és sok résztvevős a dolog, mint az 5D III esetében volt, a szoftver meg csak bonyolultabb lett. De ha pár hónap alatt összedobnának valami stabil sok extra dolgot tartalmazó firmware-t, én biztos örülnék neki
Videó felvétel terén viszont a hardver által meg van szabva, hogy mit bír el (a gyárin kívül nem sokat)
-
p_adam
addikt
válasz
*Ropi* #37288 üzenetére
Igazából azzal, hogy ennyi különböző modellt csináltak újabb szoftverrel, stb. gyakorlatilag kivédték ezt (egyszerűen nem éri meg vele foglalkozni kategória)
Talán egyedül az 5D Mark IV, amivel kezdhetnek valamit, ebben még Digic 6 van.
De mire kb. komolyabban használható státuszba kerül, már régen lesz más opció, meg maga a kártyák adatátviteli sebessége is olyan, hogy éppen elviszi az MJPEG-et (magyarul nem túl valószínű, hogy folyamatos videó kinyerhető belőle mert nem 1080p-t olvas ki, mint a Mark III, meg nem is hiszem, hogy annyira népszerű már és boldogan kísérleteznének vele). -
p_adam
addikt
válasz
Mirman #37285 üzenetére
Jó belépő szintű mirrorless gép (kevesebbet tud, de mégis kifinomultabb, mint az M5) de ennél többet nem is ér, 300e+ szerintem teljesen irreális ezért a szettért, szóval jobb, mint a többi itthoni ár, de nem feltétlen ott van a zavar, szerintem idő kérdése, és ennyi lesz mindenhol.
Kíváncsi vagyok, mi lesz most, hogy az EOS R révén "kiderült", hogy újabb firmware-el majd elérhető lesz a sorozatfelvétel üzemmódban a követő szem autófókusz és az elektronikus zár is, fognak-e ezzel az ugyanúgy Digic 8 processzoros géppel bármit is kezdeni, de a Canon-t ismerve gyanítom, hogy majd csak az M5 Mark II-ben jár majd
-
Mirman
őstag
Tripontnal valami zavar lehet az erőben mert M50 + 15-45 + adapter + EF 50mm 1.8at 249ért adják ami bő 60ezerrel kevesebb mint máshol.
-
wms
senior tag
Ropi, a 80D-nek más a zárszerkezete, mint a 77D-nek? Úgy, ahogy a topik összefoglalóban írtad?
-
wms
senior tag
Egy barátom belépne a tükrös táborba, de 77D és a 80D között tipródik. Ő a 80D-t preferálná, de én ajánlottam neki a 77D-t, mivel nekem is az van. Van számottevő előnye manapság az időjárás állóságon, gyorsabb sorozaton és a nagyobb akksin kívül a drágább modellnek?
-
*Ropi*
félisten
-
fulton
addikt
Sziasztok
Meg tudná valaki mondani nekem hogy a Hama Star 75 állványomnak ilyen kamera befogó csavarja vajon jó erre a telefontartóra amire az van írva "1/4 állványmenettel"?
Ti mit ajánlanátok a hama állványomra, amivel a telefonom (Samsung A5 2016) biztonságosan be tudnám fogatni. -
p_adam
addikt
Eddig ez volt az 5D IV esetében is, aztán mégis használták, nekem konkrétan magával az ugrás mértékével volt a problémám videó és fotó (vagy 1080p és 4k) között.
Egy másik fórumon egyébként ugyanerre kaptam egy frappáns reakciót egy iparban dolgozótól.
"Ha tényleg videó és fotó között váltasz munkára, akkor utána kézben tartva filmezel, használható lesz ez?"
Meg kell hagyni, nem minden esetre - pl. vloggerek válasza egy szavas lenne rá- de szerintem igaza van, hobbira igazából a 1080p is rendben van, legalább a rolling shutter is kevesebb.
Szóval probléma, de azzal hogy mirrorless és EF-S is megy rá, már könnyebben áthidalható, mint korábban. Ebben a kamerában (meg úgy általában a Canon gépekben) nem az a lényeg, hogy mi nincs, hanem, hogy ami megmaradt a gyilkos "C" árnyék rávetülése mellől, az legalább még mindig jó
Példának okáért: igaz hogy csakis a nem kimondottan videós 1DX II tudja a 1080p 120fps-t (és közben AF-et) de mégis az a 120fps valahogy finomabban közvetíti a lassított mozgást és jobb minőségű, mint a legtöbb sokkal olcsóbb konkurens gép.
-
p_adam
addikt
válasz
#92251648 #37263 üzenetére
Ha valakinek megfelel a 6D II DSLR "dupla" autófókusz rendszere (más a kereső és a Live View) és kezelése (nincs joystick), akkor csak állóképekre az is megfelelő, mivel két kártya ugyanúgy egyikben sincs, kb. ugyanakkora súlyú (az adaptert beleszámolva) és sokkal olcsóbb. Állóképek tekintetében nem érzem annyival jobbnak az EOS R-re kísértetiesen hajazó 5D IV-et, ha az ember nem tologat mindent mindenfele. De azért vannak más fontos különbségek.
-
#92251648
törölt tag
válasz
papaya #37261 üzenetére
Hogy mi számít drágának... Rendszerszinten 200e Ft szinte elhanyagolható különbség. Nem tudom, hogy a Canon R hivatalosan a Nikon Z6, vagy a Z7 vetélytársa. Szerintem mindkettő lőtávon belül van neki, de erre csak a jövőben kapunk érdemi választ, amit majd mindenki a maga szempontjai alapján súlyoz. Engem pl. hidegen hagynak a videós paraméterek, másnak meg ez a lényeg. A magam véleményét és esetleges döntésemet majd akkor fogom kialakítani, ha legalább fél napig nyomogathatom az R vázat. Addig csak érdektelen számháború zajlik, amiből (saját káromon) kinőttem.
Én igen nagy előnynek érzem a Canonnál, hogy nem kell lecserélnem a komplett objektív készletemet, meg az összes kiegészítőmet, ha esetleg MILC-re váltanék, tehát nekem ezzel a lépéssel igen sok pénzt spóroltak. 100-200 € egy ilyen adapterért aprópénz ahhoz képest, amennyit egy full optika cserén buknék.
Hogy az 5D család mennyire mondható Pro masinának, szerintem szintén kérdéses, de most mindegy.
-
p_adam
addikt
válasz
papaya #37261 üzenetére
Nem erről van szó, a két cég máshogy gondolkodik.
A Canon esetében mindig meg van határozva, hogy melyik modellnek nagyjából mi a célközönsége.Egy csomó ember videózik Canon gépekkel, és most a korábbihoz képest elérhetőbb ársávba került egy olyan darab, ami minden eddiginél többet tud (4:2:2 10-bit külső felvevővel) és könnyebben használható erre a célra (természetesen bizonyos korlátozásokkal) a színek, követő AF amennyire lehet tökéletes, stb. És emellett igen jó állóképek készítésében is, tehát emiatt is meg lehet vásárolni, ha valakinek elegendő a tudása.
Meg ugye ez a kettő egyben.
De még vlogolásra is biztosan lesz, aki képes és megveszi (vagy lecserél egy 6D Mark II-t), mert ez EF-S objektívekkel is kompatibilis, tehát 4k-ra is jó akár crop akár FF objektívvel, de 1080p-re úgyszintén.A Nikon ehhez képest stabilizálással és olcsóbb árazással "nyit", viszont a régebbi objektívek nem feltétlenül olyan szélesen támogatottak mint a Canon, ezért is került ki már most egy teljes 3 éves roadmap.
Videóban óriási ugrás, de azért nem ez lesz a szabvány, amit használnak.Persze egy régebbi modellt szürkeimportban diszkont áron mindig meg lehet venni (sőt, ajánlott is, ha valaki a "best buy" kamerát keresi a kockázatok figyelembe vételével), mint egy vadonatújat, ami mögé egy új rendszert fejlesztenek, ez eddig sem volt semmivel se különb szóval ezeket az összevetéseket se értem, nyilván ez is lesz majd ilyen boltban. Valószínűleg még így is drágábban, de videóra összességében csak sokkal modernebb és könnyebben használható, szóval nem mindig csak az árat kell nézni...
-
papaya
senior tag
válasz
#92251648 #37259 üzenetére
Nem elrugaszkodott? Tehát egy Z6-tal egy ligába nevezett gép +200e Ft-os többletára az teljesen rendben van?
Lelkes amatőröknek szánt vázért 900e-t fizetni sztem csöppet durva. Ennyiért azért régen pro gépet adtak lásd 5dm3.
Amúgy 5dm4 van most már szürkén 2e € alatt is.
Sony feladta a leckét a pro szinten is használható A73 váz árazásával. De Canon azért sem állt bele a versenybe, inkább azzal próbálkoznak, hogy az ő rendszerük mennyivel jobb mint a Sony féle. Hát elég merész, de győzzenek meg róla
-
Mirman
őstag
Amúgy nem értem a kifakadast az árakon. A vázat leszámítva minden ugyanúgy van arazva mint az eddig egyetlen FF milc rendszeren.
-
#92251648
törölt tag
-
amulet
senior tag
Sziasztok, megmaradt a nikon szettből egy Yongnuo RF-603 II vakukioldó, ez kompatibilis a canon rendzserrel? Ratettem az m50-re, studio vaku kioldására kellene, és kb 10-ből 4x működik.
Ez azert van mert az m50-re nem jó ez a fajta kioldó, vagy kioldó nikon verziója miatt van? -
p_adam
addikt
válasz
*Ropi* #37240 üzenetére
Meg egy másik összehasonlítás a C100 Mark II előnyeivel az 5D IV-el szemben, áthúzva amiket ez az új R megoldott.
Előnyök:
profibban néz ki (sajnos ez számít)
ergonomikusabb videóra
üzemidő
wide DR profil
XLR bemenet (de csak a vázon nincs, csak a tetején)
videós szenzor, szebb 1080p, rolling shutter, ISO (bár nem sokkal)
kisebb crop
két kártyára felvételEVFND szűrő - bár felárértEF-S kompatbilitásC-Log benneMásik oldalról, kiemelve aminél ez még jobban elhúz
nagy, nehéz (gimbal)
nincs 4k
nincs 4k 10-bit kimenet
belső 1080p kodek gyenge
nincs 120fps (igen, a 720p is jobb a semminél)
követő AF csak a kép közepén, arckövetés csak nagyon kevés és lassú EF-S STM objektívvel
régi kereső és LCD
lehet vele képet lőniGondolom előbb-utóbb csak csinálnak egy C100 Mark III-at a videó minőséget technikát felhozva, amihez ez egy elég jó kis B-cam lehet.
Nem, a külső felvétel 10-bit 4:2:2 tehát pl. még a C200-nál is jobb, aminél kötelező a 8-bit vagy belső RAW az opció.
-
p_adam
addikt
válasz
*Ropi* #37238 üzenetére
Egy ND szűrő adapter 449 euró (gondoljuk bele, hogy mennyibe kerül egy sima adaptert összerakni egy akkora méretű kis szűrővel)
Rendkívül ötletes találmány (bár nem ez az első, csak az utángyártott olyan is) videóra vagy lassú záridőre.
Pl. timelapse, ami Canon módra idióta módon szintén direkt be van limitálva 4k JPEG módra, ahelyett hogy RAW file-okat írna, akár elektronikus zárral. Gondolom külső vezérlővel persze megy, de tényleg felesleges lenne, persze a Sony-nál ez még viccesebb (durvább), ahol volt erre egy jó kis belső applikáció, és egyszerűen kivették és nem csináltak helyette újatPersze egy 11-24mm-re való külső szűrő szett ezerszer kényelmetlenebb, bár más, átmenetes szűrők is rátehetők. Szóval még a lehúzás mellett is jó.
Az az igazság hogy nyirbálás ide vagy oda, nagyon jó videót csinál még az 5D IV is frenetikusan jó követő fókusszal (meg ami működik benne, az tényleg hibátlanul működik), igaz hogy C4K 4:2:2, de nézzük ehhez képest a többi dolgot:
-EVF
-kihajtható LCD
-focus peaking
-emészthetőbb fájlméretek
-C-Log az árban
-az olcsó EF-S objektívek mennek simán (némi ellensúlyozása a cropnak)
-részben emiatt is lényegesen könnyebb gimbal-ra tenni (a jövőre nézve jó lenne egy Ronin-S kistesó)
-ND adapter
-AF és ISO még javult valamennyit és eddig is kiváló volt (Digic 8)
-UHS-II SD
-10 bit 4:2:2 kimenetSajnos fotó/videóra még mindig az 5D IV a jobb(nyilván azt szeretné a Canon, hogy még ez is fogyjon), mivel többek közt benne van a két kártya, van benne joystick (wtf), AF-el majdnem kétszer annyi fps, és a tükrös AF lényegesen sokrétűbben konfigurálható és gyorsabban ugrik olyan helyzetekben, mikor közelről távolra gyorsan kell váltani.
Ami szerintem a legnagyobb videós gond, hogy a rolling shutter még mindig jelentős, itt már kezd mindenki elhúzni mellette.
De nem is kell túlságosan mindent a 4k perspektívából szemlélni, még a gyengébb FF 1080p-ben is elég izmos kamera (a 6D II-höz képest sokkal jobb minőség), nyilván nem csak a kamerát kell nézni, hanem azt az óriási rendszert, ami mögötte van.
Reálisan nézve egy 1DXII szenzor C-Log-al jelen időben még plusz pénzért se raknának ilyen gépbe, mert az már tényleg veszélyeztetné a videós vonalukat. Sajnos az 50D és 5D III óta ez megy, és ettől még ugyanúgy használják, mert jók. -
*Ropi*
félisten
válasz
p_adam #37237 üzenetére
Ezt az EOS R árat mire írtad? 449 túl kevés, 449x visszont sok(k)...Sokkal inkább 2229 USD tűnik nyerőnek.
Fotózásra jó gép, viszont a videós funkciók elkeserítőek: 4K-ban 1.8x crop, az eddigi 4:2:2 helyett már csak 4:2:0). Szenzorstabilizálás sincs, csak digitális, ami viszont még nagyob crop factort eredményez.
Canon EOS R: first sample images posted.
-6EV-s AF a bányában. Azért kezeljük a helyén a látottakat: Etter láthatóan egy Capa szintű (közepes) fotós, viszont zseniális tudósító. Érzelmi oldalról nagyon könnyen emészthetően mutatja meg a témát annak ellenére, hogy a komponálásra nem sok időt / energiát fordít (pl. a 2.8-on meglőtt nagytotálnál szerintem a többség 5.6 alá nem ment volna, vagy a portréknál sem centizi ki ennyire a záridőt).
-
p_adam
addikt
EOS R (V-ND) – €449*
Ouch, bár a kényelemért cserébe várható volt. -
p_adam
addikt
válasz
p_adam #37229 üzenetére
Az audio csatlakozók teljesen rendben vannak, meg legalább a HDMI se micro. A stabilizálás kicsit javulhat, érzékeli hogy mennyit mozog a szenzor és tovább küldi a stabilizátornak. De csak a következő (drágább) verzióban fogja korrigálni is
Egy "C" változat stabilizált 1DX II-höz hasonló szenzorral két kártyahellyel és a vele járó extra dolgokkal C-Log-al kiegészítve még ütősebb gép lenne, mondjuk úgy is áraznák (akár 2x annyiba is kerülhetne), de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy majd lesz valami ilyesmi, meg egy olcsóbb modell is, de sokkal limitáltabb videóval. -
p_adam
addikt
itt van még pár infó és diszkréten megerősíti, hogy lesznek még más EF-M optikák is (persze csak az eddigihez hasonló, jól kimért tempóban)
Diszkrét trollkodás az EOR R bemutató videóban is. Nem konkrétan, de megemlítik, hogy a nagyobb átmérő miatt majd egyszer lehet bele stabilizátort is tenni
-
p_adam
addikt
válasz
papaya #37230 üzenetére
Úgy látom, az okosabb adaptereken is szép summát akasztanak, ha szerintem a szűrőket külön kell hozzájuk megvásárolni. De a Canontól pontosan ezt lehet várni, az újdonságot mindig meg kell fizetni (elég rágondolni, hogy most mennyit ér az első Sony vagy Fuji tükör nélküli váz).
-
papaya
senior tag
The EOS R is available to pre-order from 12th September 2018 and available to purchase from 9th October 2018 with the following RSPs:
EOS R body and mount adapter – £2,349.99/ €2,729.99
EOS R body, mount adapter and RF 24-105mm f/4L IS USM lens – £3,269.99/ €3,819.99
RF 50mm f/1.2L USM lens – £2,349.99/ €2,729.99
RF 24-105mm f/4L IS USM lens – £1,119.99/ €1,319.99
Mount adapter EF-EOS R – £99.99/ €119.99
Control mount ring adapter EF-EOS R – £199.99/ €239.99Available to purchase from December 2018 with the following RSPs:
RF 28-70mm f/2L USM lens – £3,049.99/ €3,549.99
RF 35mm f/1.8 MACRO IS STM lens – £519.99/ €599.99Tehát 899e Ft kb csak a váz.
-
p_adam
addikt
válasz
Fotonhámozó #37228 üzenetére
Egy részét már előzetesen is lehet látni de ez pont az a dolog, amit bármerre el lehet húzni annak függvényében, hogy a tesztelő kinek a jobb 'haverja'.
Kb. az hogy ha szenzor stabilizálás, új akksi és dupla kártya slot hiánya gond vagy nem eléggé kompakt és nincs hozzá elég natív bajonettes optika és nincs elég fps, meg valami ami már valamilyen szinten 'bejáratott', akkor Sony.
Ellenben ha fontos a kevésbé összehúzott váz, a lehető legjobban integrált rendszer régebbi optikákkal a legjobb videó követő AF-el és színekkel, amikhez biztosan lesznek még érdekes optikák, akkor Canon. A Canon véknyabb szenzor borító üveget használ (és miért változtatnák meg), emiatt a manuális optikák jó eséllyel élesebbek lesznek a széleken és nem vignettálnak annyit, mint a szűkebb E-mount bajonetten.
A 4k crop kicsit sem meglepő, az adapter megoldás eléggé frappáns, de ami szomorú, hogy a rolling shutter nem változott az 5D IV-hez képest, és az sem tiszta, hogy az audio csatlakozókkal mit csináltak.
Mindezek mellett mindkettő elég ütős fotó/videó kamera (meg egyre több más gép is van).
-
Fotonhámozó
senior tag
Vajon a gyakorlatban mi lesz a verdikt a Sony A7 Mk III és eközött a gép között?
-
p_adam
addikt
válasz
Warton #37226 üzenetére
Most mutattak be egy új EF-M optikát, egy szóval nem, ugyanúgy megy tovább, az optikák árazásából meg látszik, hogy egyelőre az R rendszert nem a vékony pénztárcára szabják, óriási az űr a kettő között.
Amíg valaki veszi, addig ugyanúgy gyártani fogják tovább és a kis méretet kereső hobbifotósoknak jó választás, vagy azoknak akik egy csomó más Canon gépük is van meg egy-két EF optikát szeretnének egy olcsóbb elektronikus keresős gépre felrakni.
Mondjuk lehet pont ez az oka, hogy még nem csináltak tükör nélküli belépő EF (EF-S) bajonettes gépet a 200D helyére, az már némileg nyirbálná ezen gépek és optikák értékesítését.
-
Warton
őstag
Ezzel vajon az EF-M-et kinyírja a Canon? Eléggé logikus lenne, gondolom RF Mountba is tudna APS-C szenzort tenni és akkor belépőszinten is jó lenne ez a mount.
-
*Ropi*
félisten
-
csacsi77
senior tag
-
marciart11
aktív tag
válasz
Donki Hóte #37217 üzenetére
Képminőség romlást nem észleltem, elég sokat van tekerve, ha lefelé van a gép akkor a tubus le is ereszkedik.
-
válasz
marciart11 #37215 üzenetére
Azt először nem tetted hozzá, hogy egy hat éves obiról van szó
Ha viszonylag sűrűn végigtekerik a két végállás között, vagy sokat használják tele állásban, akkor előfordul, hogy az obi egy idő után meglötyögősödik. Ez a lötyögés, kotyogás viszonylag kis hatással van az elkészülő képre, ha nem érzel negatív hatást, akkor ne foglalkozz vele.
-
ngáborz
tag
Sziasztok!
Canon EOD 6D-re milyen gimbalt ajánlanátok? A kritérium nem sok csak legyen jó és ne relatív drága.
-
marciart11
aktív tag
válasz
Donki Hóte #37214 üzenetére
2012 es gyártásu obi jó pár éve meg van mostanában tünt fel. Javítható?
-
válasz
marciart11 #37213 üzenetére
Vidd vissza, nem szabad lötyögnie!
-
marciart11
aktív tag
Másnak is lötyög a 24-105 tubusa?
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
Karcub #37183 üzenetére
50-ért tudok ismerősi körben eladó gyönyörű állapotú Tokina 100 mm f/2.8 macro AT-X Pro D optikát, egyetlen hibája, hogy az AF nem megy, ezt leszámítva viszont patika (makrózásnál az esetek nagy részében úgy is manuál fókuszt használ az ember). Abszolút pormentes belül, lencsék teljesen tiszták, kívül nem karcos a tubus stb. Idehaza kevésbé ismert üveg, pedig jobb a képminősége és krémesebb a bokehja a többi közismert gyártó 100 f/2.8 macro lencséinél.
-
Terapeuta
őstag
-
csacsi77
senior tag
válasz
Mirman #37202 üzenetére
Igen és is így gondolom, ez egy tükör nélküli 6D MII.
Annak 2000 $ volt az ára, ez mondjuk lesz 2200$. Az 2200 €, amihez hozzáadva a világbajnok ÁFÁ-nkat kijön, hogy kb. 900 eFt lesz a kezdő ár. Mondjuk a Canon jó fej és 799.990 Ft-ért nyitja nálunk...
Csak működjön rendesen az EOS-R adapter.
Picit még várok a beszerzéssel. -
Mirman
őstag
válasz
Terapeuta #37200 üzenetére
Ebben teljesen igazad van , de arányaiban ugyanakkora a hézag a 6d és 5d közt mint az 5d és 1d közt . Nagyjából dupla árral lehet számolni mindenhol. 1 millió körül van az 5D IV, ez a modell pedig gyönyörűen be fog illeszkedni a jelenlegi termékpalettaba szerintem 600-800 ezer forint magasságában.
Ennél többet nem igazán lehet kérni érte a jelenlegi specifikációk alapján . Ez egy tükör nélkül 6D II egy kicsit jobb szenzorral a specifikációk alapján.
Ne felejtsük el hogy ezzel az FF tükör nélkül részén akár minél nagyobb részesedést szerezni , az pedig a 2-2500 dolláros arkategoriaban lehet a legjobban megtenni.
-
p_adam
addikt
válasz
Mirman #37199 üzenetére
Szerintem irreális abba az ársávba várni, ha papíron nem is, de a gyakorlatban sok dologban jobb lehet nála (vegyük pl. az LCD-t, sokkal jobb minőségű, tökéletesen reagál az érintése, forgatható). Majd később lesz olcsóbb modell is.
És mivel az EF bajonett 100%-ban támogatott ezért még így is sokkal olcsóbb, mint a Sony.
Videót a Canon a profi vonalon kívül eddig sem tudott két kártyára rögzíteni, mégis még most óriási számban látni mindenhol, ez pedig egy sokkal modernebb megoldás (és ugyanúgy ez az ára a korai belépésnek)
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Jövedelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Politika
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- Zelda Játékok
- További aktív témák...
- OLCSÓBB!!! Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
- GT710 passzív videokártya
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HP ProoBook 745 G7 laptop /Ryzen 3 4300U/4GB DDR4/256GB NVMe (Erősen "B" kategóriás esztétikailag)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest