- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SkyLine3000
addikt
Ha elhagyják a mechanikus zárat és kvázi olyanok lesznek, mint a mobiltelók, végre nem kell majd ilyenekkel foglalkozni.
Addig a milceknél is ott a mechanikus zár, ami továbbra is elromolhat. Mire a 700D-m eladósorba kerül, talán nagyobb lesz a választék, mint vázak, mint obik tekintetében és akkor esetleg váltok.
Bár, az még nem most lesz.
-
-
duni84
aktív tag
vacakolni bármelyik elkezdhet, mert a váztól annyi infót kap, hogy előre vagy hátra. ha folyamatosan felülírja az infót, akkor ott inkább a feldolgozó algoritmus lesz vagy mechanikia hiba. (canon) 24-105 és 24-70 2.8 (első szériás) obijaink rövid ideig voltak, de mindketten csinálták ezt bizonyos felületeknél, meg szembe fénynél 5d mk2-n és 7d-n is, pedig azok aztán szuperkompatibilisek voltak egymással. tamron 24-70 f2.8 lett helyettük, meg idővel c24-70 f2.8 mk2 (ezutóbbi a mai napog megvan. zoom gyűrűn a gumit cserélgetem rajta 4-5 évente. 1v, 3, 7dmk2, 5dmk3, 5dmk4, R5 és R6ii vázakon is jól működik. szerintem amíg át nem megy rajta egy villamos, addig használatban marad. ahogy a sigma 50 art és 20 art is
). a tamron 24-70 jött ki az első IS-es általános zoom obival ebben a kategóriával, kipróbáltam, mert papíron mindenben jobb, mint a c24-70 f2.8 mk2, de végül a kompatibilitási problémák és katalógus adatok ellenére maradt a canon
nem 3rd party reklámember vagyok, de van rengeteg kombó, ahol jobbat kapsz minden szempontból, máskor meg a nyers adatok és netes tesztek alapján számítasz valamire, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy 1 éve a szekrényben porosodik.
btw mondjuk 50mm "megfizethető" kategóriában (f1.4) a sigma magasan veri minőségben a canon gyáriakat. írom ezt úgy, hogy volt canon 1.8, 1.4, 1.2 is, meg a sigma art előtti és art 1.4 is. ezek közül pl az af lassúsága miatt a canon 50 1.2 is ment a 3rd party mellől. még 1DX-en is használhatatlanul lassúnak bizonyult a mindennapokhoz.
szóval veszélyes kijelenteni, hogy "semelyik" vagy "mind". főleg ha 1st hand experience nagyon kevés eszközzel van. én is keveset kommentelek, mert amiről nincs saját tapasztalatom, arról miért is nyilatkoznék?
-
duni84
aktív tag
ne haragudj, de attól, hogy több topic-ba beírod, hogy a 3rd party obik nem támogatottak milc-re adapterezve még nem fognak "nem működni". ez egy fórum. mások is olvassák. nem érdemes félrevezetni a látogatókat.
a "not supported" nem egyenlő a "not working"-gel. naná, hogy a gyártó azt mondja, hogy not supported, mivel masszív pert kapnának a nyakukba, ha supported lenne.
rengeteg hivatásos használ világszerte sigma és tamron obikat RF vázakon munkára (köztük én is canon EF és natív RF objektívek mellett). ha nem működnének, akkor senki sem használná (köztük én sem)
mondjuk hozzátartozik, hogy én sem próbáltam végig az összes RF foglalatos vázat, se obit. de objektívet inkompatibilitás miatt nem adtam el az elmúlt huszon évben (sokkal inkább nem használás, képminőség, af sebesség miatt), de az enyém is csak egy vélemény. -
KTTech
veterán
Az én 17-55-öm is jó volt, Ropi vette meg innen a fórumról és még használta évekig, mert az övé fókuszált összevissza
A 70-200/4L IS-em szintén jó volt a 40D/50D/5DmkII és RP/R8-on is, ahogy a 24-105/4L IS USM is az 5DMkII/RP/R8-on, az 50/1.8MkI értelmezhetetlen volt az 5DmkII-n, de tökéletes az RP/R8-on.
Szóval még Canonon belül is rendesen van szívás. -
KTTech
veterán
Tudnám sorolni, milyen 3rd partyk nem működtek jól nekem annak idején a dSLR-eken, amik másoknál jól működtek... pl. Sigma 17-50/2.8, Sigma 50-150/2.8, Sigma 17-70/2.8-4... de ide sorolhatom a Canon 70-200/4L-t is, ami nálam éppen össze-vissza fókuszált a 40D-n, egy másikon meg jól működött. De olyan Canon 17-55/2.8-ról is tudok, ami ugyanezt csinálta.
-
Picturemaker
őstag
Bocs, de ezt így kijelenteni nettó hülyeség!
Van pár Tamron és Sigma obim is. Egyikkel sincs semmi baj, kétféle R-es vázon!
Ne általánosíts (azt hiszem erre pár napja már felhívták a figyelmed.), mert mellé lősz, másokat pedig megvezetsz (nyilván nem akarsz rosszat, de így jót sem teszel).
Natív RF objektívvel is lesz mellément kép. -
Steve0514
csendes tag
"Canon EOS 6D típusú fényképezőgép AF rendszer kalibrálása várhatóan bruttó 20.000-40.000 FT közötti összegbe kerülne." ... "Az SD kártya ajtó cseréje – amennyiben más meghibásodás nem áll fenn – bruttó 25.000 Ft-ba kerülne, azonban ha kéri a váz AF beállítását , úgy abban az esetben az SD kártya ajtó cseréje kedvezményesen bruttó 15.000 Ft-ba kerülne." Ezt a választ kaptam.
-
SUPREME7
őstag
Úgy tűnik ez is sz@r ... nem néztem meg, hogy nincs a kompatibilitási listán a 800D, megvettem a licence-t, de azt írja "FAILED"
El vagyok átkozva...
A gépet természetesen felismeri, típus, sorozatszámot olvassa, felraktam neki az usb drivert is amit kér, de az expó számot nem tudja olvasni
-
-
-
zafiridas
csendes tag
igazad van csak "sajnos" 2009-ben vettem elöször canon dslr-t (450D) és azota szaporodtak az ef-s obik és ff-re váltás esetén minden elkéne adnom és én még harmad áron sem tudom eladni ha valami nem kell ,igy most már inkább ef obikat akarok venni.de szerintem nem könnyü dönteni hogy egy használt 10 éves canon 100-400 vagy egy uj sigma 100-400.kb azonos az ár és használt sigmát nem találni a piacon .vagy hasonlo .kizárolag repülögép fotozásra kell.77 D-t használok .ha ez segit valamiben.
-
-
-
-
Próbáltam barátom R6-ját, a 120fps-es EVF tényleg sokkal jobb már, mint amit régebben próbáltam talán Sony, na ott majdnem elhánytam magam pár perc után.
Nekem ha minden igaz lassan megjön az EOS R, én is a keresőtől félek a legjobban, de az az arc/szem felismerős AF annál jobban érdekel, hogy milyen. -
bagaba1
tag
Nem járok minden hétvégén 2 esküvőre, így minden bizonnyal jódarabig kiszolgál majd a következő váz is. Ennek ellenére nem véletlenül olcsóbb egy használt váz, tagadhatatlan hogy nagyobb a rizikó mint új esetén, pláne ha már lejárt a garancia. Szóbajöhet az is hogy használtan veszem, akkor viszont egy R jóval drágább már mint egy RP vagy egy 6d2. Egyelőre az ár másodlagos, inkább a valós használat közbeni tapasztalatokra lennék kíváncsi.
-
Az teljesen igaz, hogy a Tamron 16-300 egy régi obi, csak az a bökkenő, hogy a mégrégebbi Tamron 18-270 obival meg tökéletes a 80D fókusza
Egyébként jobban is szeretem a Tamron 18-270 obit használni, annak olyan erős a stabilizátora, hogy érzem a kezemen a pici rántást, amikor kimozdítom az obit a stabilizált pozíciójából. Ennek az ára mondjuk az, hogy jobban eszi az akkumulátort a stabilizátor.
A képminőségük meg olyan, amilyen, jó fényben, lerekeszelve, középen elég éles a kép.
-
-
Köszi azért.
Light Optimizert utoljára Panasonic FZ38-on próbáltam,
ahol szépen javított is rajta, de sajnos kiszámíthatatlan lett az eredmény. Hol sötét volt hol világos, így kikapcsoltam inkább, hogy kiszámítható legyen az eredmény. (Cannonnál lehet ez jobban működik.) -
Off-Off mindkettő, Picutre Style: Standard (-2 Sharpness módosítással).
LR-ben megnéztem. Érdekes módon ezt az egy képet sikerült jó expoval exportálnia, de az összes többi sötét vele is (csak azokból még nem tudok feltölteni, olyat ami jól szemlélteti):
[850D - LR rawból exportált JPG (módosítás nélkül)]
Érdekes egyébként, hogy LR-ben, amíg a "kis" preview van addig jó a kép. Amint az Embedded Preview-ra kattintok és betölti rendesen a képet, utána sötétedik be.
-
Ha ez alatt az "Optics" menüpontban a "Use profile corrections"-t értjük, akkor most kipróbáltam, de sajnos az nem segít rajta. Ha bekapcsolom, akkor kb 1%-ot világosít rajta, látszik is, hogy tolódik a hisztogram enyhén, de még nagyon messze van az eredetitől.
Viszont a nehézség az benne, hogy nem csak az expot húzza le, hanem mintha minden másba is belenyúlna. Egyszerű expo korrekcióval hamar kiégetem a képet ha olyan világosságúra húznám vissza, mint amilyen az eredeti volt.
Kipróbáltam más appokkal is közben, Capture One egészen jól tudja beimportálni, ott kb annyira világos a lesz kép, mint amilyen a kamerából kijött JPG, csak az túlszaturálja kicsit és ahhoz még annyira se értek, mint a PS-hez.
-
KTTech
veterán
Ez esetben máshol lehet az eb elásva. A kamera profil nem szükséges a helyes megnyitáshoz, csak a Canon féle színvilág létrehozásához.
Sajnos az EOS RP-hez sincs profil (bár a link szerint van, de a 11.1-ben még nem töltötte be, és a megfelelő mappában sincs benne), de mivel hasonlít a szenzora a 6DmkII-höz, így némi masszírozás után már megy a nagyjából Canon színvilág is... viszont expóban nincs eltérés a kettő közt. -
-
balazsovics
tag
Annyit tudtam meg,hogy a zaj nem jellemző, inkább az elmosás, részletek a gond. Nyilván minden látószög kellene neki :) , de a jobb zoomok még drágábbak.
Táj/virág,ilyesmi érdeklik, szerintem az 50es alkalmas lehet rá. Sose volt canonom,ez az obi (50 1.8) apsc-n 50,vagy még fel kell szorozni?Szerintem kezdjük egy jó obival, aztán ha látja,hogy lehet fejlődni, lesz majd kerete vázra is. Az obi meg majd mehet át az új gépre.
-
stimpyx
csendes tag
https://www.dpreview.com/articles/0483301097/quick-look-canons-new-compressed-raw-format
30-40% tárhelyet nyersz vele, cserébe elcseszett jpeg szerű artifactokat kapsz, amik erős pushnál ki fognak jönni. Volt már több olyan képem amit máshogy nem lehetett megmenteni. Egy 4 terrás vinyóra ráfér 200.000 kép, amiket ugye leválogat az ember és azt tartja meg amit érdemes. Ha leválogatott képből 200 ezernél többet gyártasz egy évben és sorban veszed a 4-8-12 terrás vinyókat akkor megkövetlek, neked tényleg kell a veszteséges.
Én szvsz a veszteségest bekapcsoltam, leteszteltem, menő volt a végtelen buffer, aztán kikapcsoltam mert nem vagyok sportfotós.
-
KTTech
veterán
Volt olyan képem, amin ennyit húzni kellett (általában lefele, azt jobban is viseli a Canon, mint pl. a Sony szenzor, az a másik oldalra van optimalizálva). Sajnos benéztem, amikor készítettem, és nem volt megismételhető. De általában lesz*rom, hogy egy kép esetleg zajos, nem az teszi jóvá, ha zajmentes (vagy CA mentes)...
Gyorsan változó körülmények közt sokszor van olyan, hogy nem sikerül elkapni a hajszálpontos expót / nincs időm expókorrekciózni. Persze nem tájképnél/városképeknél - viszont ott is van, hogy az égbolt és a téma közt túl nagy a kontrasztkülönbség, derítésre nincs esély sem, de otthon gépen korrigálható elég jól, főleg az LR11-ben...
-
KTTech
veterán
Igaz, elnéztem, egész pontosan 797 kép fér egy frissen formázott 32GB-os kártyára.
Soha nem használtam még a veszteséges RAW-ot, mert ha olyan helyen járok, ahova nem biztos hogy visszamegyek, a lehető legjobb minőséget szeretném magammal vinni. Szóval annak aki nem profi sem helypazarlás.
-
stimpyx
csendes tag
Akár veszteséges tömörítést állítasz akár nem, CR3 lesz a fájltípus az újabb gépeken.
A veszteséges tömörítés szvsz sportfotónál éri meg ahol brutálisan növeli a bufferbe férő képek számát / kiirási sebességet.
Ha turistáskodsz és percenként 1-et kattintasz nincs értelme spórolni, ha expót kell húzni utána vagy árnyékokat húzol fel jobb a veszteségmentes.
-
duni84
aktív tag
-
-
Surfym@n
senior tag
3 éve használom az 1dx relatíve szűk af mezejét teljes elégedettséggel. Esküvőt, lovassportot és portrékat fotózok. Sigma 50/1.4-el sem jutottam el odáig (zoomokkal pláne), hogy a kompozíciót újra kelljen gondolnom az AF terület mérete miatt. Ami azon kívül esne, az már kompozíciót illetően nem az én stílusom (nem készítek olyan képet, ahol a fókuszpont/fókuszsík ennyire a kép szélére kerülne). De még ha így is lenne, akkor is még mindig ott van utófeldolgozásnál a vágás eszköz ;)
-
-
duni84
aktív tag
szőrszál hasogatok picit
pl az 5dmk4 legszélső fókuszpontja portré módban kereken 19%-ra van az érzékelő hasznos területének a szélétől, ami bent van így a felső 1/5-ben. landscape módban 26%-ra a hasznos rész tetejétől van, ami bent van a mágikus felső harmadban. a többi dslr-re fejből nem emlékszem, de az 5dmk3 fókuszpontjai is hasonlóképp helyezkedtek el és az egy majdnem 10 éves váz.
canon (és nikon) évtizedek óta híres arról, hogy nem építeken bele olyat a termékeikbe, aminek nem tudják elkérni az árát. márpedig ha a vásárlóréteg nem fizetne valamiért, akkor a gyártók nem fogják törni magukat, hogy belerakják a termékeikbe (pl saroktól sarokig fókuszpontokkal telepakolás).
az "ősidőkben" tény, hogy hiányzott rengeteg modellrő a szélső harmadik elérő fókuszpont, de amiket utoljára használtam (eos 1v és eos3), azokon mindegyiken portré módban 30%-kal a tetejétől volt az utolsó AF pont, landscape-ben meg kerekn az 1/3 vonalnál.
a legtöbb objektívnél meg eleve cseszheti az ember (APSC vonalon gyakorlatilag mindegyiknél), hogy a kép szélén is van AF pont, mert a kép minősége arrafele egyszerűen romlik annyit, hogy úgysem oda fog komponálni. ha mégis így teszünk, akkor élességben ugyanott leszünk real life körülmények között, mintha menne a klasszikus focus & recompose.
-
Ha meg tudták volna csinálni fizikailag, akkor a régire is nagyobb lefedettséget raktak volna, de akkor még ez nem volt lehetséges.
Meg részben felesleges is volt, mert régebben (az automatikus témakövetés hiányában) abból indultak ki a gyártók, hogy amit le akar fényképezni az ember, azt igyekszik a kép közepén tartani.
-
KTTech
veterán
A Dual Pixel II AF fizikailag a szenzoron ugyanaz, mint a sima, a readout sebessége (dupla) és a feldolgozás viszont sokat változott, utóbbi a Deep Learning/témafelismerő algoritmusnak köszönhetően,illetve nagyobb a lefedett terület is vertikálisan (88% helyett 100%).
Sebesség terén az EOS RP és az R5 pontosan ugyanolyan gyorsan dolgozik (0.05s), de az előbbi lassabb readout sebessége miatt a témakövetés pontatlanabb, és mivel nem olyan fejlett a témafelismerés, nem ragad rá annyira a témára (föleg nem egy állat szemére).
-
"Hagyatkozz az automatikára Auto ISO-val, ha ennyire nem megy a jó beállítás megtalálása."
Csak nem akartam 1/250 alá menni a 200mm miatt, és ISO 5000 felé menni a zaj miatt. Még nem sokat fotózgattam rosszabb fényviszonyok között, most is csak tesztelgettem, hogy mit bírhat a gép. Vakuzni meg végképp nem akartam.
"Az is tény, hogy ilyen kevés fény esetén nem optimális egy f/4 obi"Sajnos az 50 1.8 STM az kevés lett volna, ezért kellett a 70-200 f4L, bár nem gondoltam volna, hogy ennyire szarok lesznek a fények egy szalagtűzőn.
Igen! Köszi
-
m3ss
veterán
nem hiszem, ha latnank a basic fulet gyorsan kiderulne. egy kis +shadow, -vignette es jon is a szinzaj sotet reszeken. iso5000-en a dinamika tartomany 5d2-on mar nem igazan jo..
tenyleg, canonhoz van ef bajonettes filmes obi,(24/28/35/50 mm) amin van rekesz gyuru? hirtelen nem emlekszem ilyenre..ef bajonett volt meg filmes gepekre is, nem? vagy ott mar csak elektronikusan volt rekesz allitas? tiltre kellene nekem sonyn. vettem egy ef2fe adaptert. azt hittem majd fd obikkal (fd2ef) menni fog, de nem
kiprobalnam az adapterem mielott ramozdulok a nikon vonalra.
-
copass
veterán
utoljára: senki nem mondta hogy szar a stabis obi, de "használtnál" nagyobb a kockázata hogy kifogsz egy olyat amit elejtettek. ezért nem árt körültekintőbbnek lenni, minimum egy camerakft bevizsgálás. mert minél bonyolultabb egy eszköz, annál nehezebb javítani.
érveket hoztam fel, amibe beleforgattál egy csomó baromságot. pl: 8 éves cipő...WTF
nem bírod elviselni azt hogy másnak, más fontosabb mint neked.
ezért ráerőlteted a saját véleményed, zéró tapasztalattal. guglizásra alapozva...
hozod a kötelezőt, mint mindig. hadd ne idézzek... -
kigyi_23
addikt
Nyilván ami nincs az nem tud elromlani. Biztosan autót is úgy vesz ne legyen benne ABS, mert volt már olyan amiben az elromlott... Jól van van ilyen is nem vagyunk egyformák. Ami elromlik azt meg sokba kerül javítani főleg ahhoz képest amiben az nincs is... Nem tudok belekötni neki van igaza!
-
copass
veterán
ja hogy akkor már az úgy van ahogy te mondod. mert te és pár ismerősöd nem járt így...krvanagystatisztikaialap...
ismered a mondást, ha nem használsz valamit akkor nem romlik el!
nálam döglött meg stabi, af kábel, stb. magától, nem vertem földhöz,stb. mind használt volt.
egyszer volt balesetem: 5dm2 + 40 mm fix kiesett a kezemből pattant 3--4 et a csempén. majd fótóztam vele egy 1 órát gond nélkül!ha stabis lett volna, a stabit üti ki elsőnek, ha szerencséd van csak az megy szarrá.
Rúzsának jobban hiszek. stabis obit kúrva nehéz és drága javítani."Ha általános lenne a bedöglés"
nem ezt mondtam: "leesik nem mondja el mert nem látszódnik rajta.pl. napellenzőt üti meg, az is elég hogy belül a stabit hazavágja."
megint szelektíven értelemezed, úgy hogy beletudj magyarázni valami hülyeséget. -
copass
veterán
cipő évszakfüggő. nekem nyáron skechers szellős ~2 éves, télen bőrcípő 4 éves.
jó igen lehet egész évben strapabíró túracipőben nyomni, de az nem feltétlenül egészséges...
de én mivel home office-ban vagyok így kevesebbet hordom. de amikor melóba jártam,télen-nyáron birnga(hóban,fagyban,esőben,nyáron, kamáslival,szélkabáttal), helyszíni bejárás,stb. ide-oda akkor bizony ~2 év volt egy 30k cipő is."valamint ha túladsz rajta akkor ugyanúgy több pénzt kérhetsz érte a non-IS-hez képest"
amíg nem döglik be a stabi...ez nagyobb kockázatot jelent. de ne hasonlíts már össze egy stabist egy nem stabissal, két különböző obi. gyakorlatban észrevehetetlen a különbség.
megint egy olyan dolgot erőltetsz aminek semmi értelme, mert egyén függő.
leszarom hogy mennyivel drágább és élesebb ha nincs rá keretem...
nem bonyi, de mégse akarod megérteni. -
copass
veterán
jajj ezt a bullshitet nekem ne...
cipő példa baromság...8 év? ne röhögtess már!bármilyen cipő 2-3 év maximum, ha folyamatosan használod. (persze a szekrényben kibírja
) ez kábé majdnem minden fogyasztási cikkre vonatkozik. mert kopik ha használod...
mindenki eldönti szépen magának, mennyi a max kerete rá. nekem nem éri meg F4-re a +50k a stabit. mert a stabinak számomra nincs hozzáadott értéke + kockázatos használtnál.
mert ha tönkremenne akkor nem tudnám eladni, csak drága javítás után. soha nem tudod hogy mi történt vele, leesik nem mondja el mert nem látszódnik rajta.pl. napellenzőt üti meg, az is elég hogy belül a stabit hazavágja."sok esetben a "drágábbal" járunk jobban"
nem feltétlen van ez így így, pl: 16-35 2.8, 70-200 2.8 IS -et, ritka fos a rajzuk nyitva. II-III persze már jobb, de hát az annyi is. -
vhooper
tag
-
zodo
nagyúr
Apc-s váz végett a 70-200mm ~112-320mm-t kapok ha jól gondolom.
IS nélkülit kicsivel 200k felett látok vagy használtan 130k körül de ki kell fogni a gyors és pontos AF-el rendelkezőt, patika állapot ellenére.
IS verzió ~320k 5 év garival de nem vagyok pro csak alkalmanként használnám viszont hosszútávú befektetésként még beleférne a keretbe.
Néztem már jó pár tesztképet mindkettő típusról de félek hogy a java szoftveresen turbózott.
Lehet bérelnem kellene előbb egyet hogy a saját tapasztalatok alapján döntsek. -
vlevi
nagyúr
Nagyon régóta nem követem a Canon OBI-kat (Praktikert még kevésbé
), de a 18-135 IS STM egy nagyon jó objektív. Nekem ezer éve az van.
A 70-200 IS USM nem tudom melyik USM. Mert volt USM jelölés az STM előtt is, de azóta is készítettek USM jelölésű objektíveket, ami viszont már jobb, mint az STM.Én 450D-n használom, ahol olyan nagyon nem hiszem, hogy előjönne az L betű extra tudása. Az viszont, hogy 135 helyett 200 a vége, az nem sok. Ahova a 135 kevés, oda általában a 200 is. Én legalábbis így vettem észre a saját képeimet nézegetve. A 18-135 mellé van még korábbról egy 55-250, és azt néztem, hogy ritkán használtam ezt az obit, de akkor szinte mindíg 250-re kitekerve, de még ott is ki kellett vágni a kép közepéből azt, amit fotózni akartam.
A 18-135 egy nagyon jó általános utazó objektív, ami jobb, mint a kategória átlaga. -
copass
veterán
erre azért ne fogadj nagy értékben...egyre rafkósabban terjednek ezek, hivatalos oldalról is dobott át engem egy olyan oldalra ahol megnyitás közben háttérben már futott is volna a zsaroló script...
Donki Hóte:
viktor még szorított is neki, ó ne fárassz már! -
copass
veterán
nézd meg a videót amit linkeltem korábban, úgy benyeli a zsarolót mint kacsa a nokedlit.
a defender minta alapján azonosít, a kaspersky meg viselkedést figyel ezért hatékonyabb.
sokkal jobban teljesít a kaspersky. -
És amikor Párizsban vagytok, akkor az asszony fényképezi le az Eiffel tornyot, mert te nem veszel gépet a kezedbe az utazások alatt
Vannak a nyaralások alatt bőven olyan témák, amiket nem lehet kihagyni, le kell fényképezni.
Nem vagyok repülőgép buzi, de amikor pár éve Korfun voltunk, akkor kimentünk repülőgépeket fényképezni (Korfun olyan a repülőtér, hogy leszállni csak a tenger felől lehet, a repülőtér előtt 500 méterrel viszont van egy gát a tengerben, ahová be lehet menni és feletted kb. 100 méterrel húznak el a leszálló repülők).
Kár lett volna ezeket a képeket nem elkészíteni
-
tvamos
nagyúr
Teljesen "beleszerettem" a onedrive azon szolgaltatasaban, hogy elokeresi az aznap keszult kepeket. Persze, emlekszem az eszemenyekre... de ez, hogy eszembe juttatja, milyen klasszat kirandultunk tavaly elott ugyan ez nap... az piszok jo. Meg akkor is, ha a legjobb pillanatrol epp lemaradtam, es emlekszem ra, nem felejtem el sosem, de megsem jut pont az eszembe.
Nagyon franko dolog a jo memoria, a fenykep meg szinten szuper dolog. Neha eloveszek veletlenszeruen kepeket, es nezegetem. Foleg, miota egyedul vagyok... meg a COVID dolog miatt megjobban magam vagyok.
(#41116) Donki Hóte
Aki kertben (sőt, még a lakásban is) futkorászó gyermeket akar fényképezni, az biztosan nem fix obival teszi ezt, hanem egy minimum háromszoros átfogású zoom obival
A legtobbjuk mobillal fotoz, tehat fix objektivvel. Ahoz kepest egy zoom nagy elorelepes. Onnan a kovetkezo lepes az, hogy a sokkal nagyobb meretu, ISO-ban es dinamikaban is jobban teljesito szenzorra tesz egy fenyeros fixet, hogy ne kelljen villogtatni, vagy hasznalja a fenyevekkel jobb (tudom, a fenyev tavolsag mertekegyseg...) vazba beepitett vakut, esetleg akar mar derit is, vagy hasznal kulso vakut taviranyitoval... 1000 lehetoseg van ma mar aranylag megfizetheto aron, es mind-mind mukodhet mar teljesen automatikusan. Nem kell mindent manualban csesztetni. Mire belonem manualisan az expo-t el is mulna, amit fotozni akarok, a gep meg megcsinalja 200ms alatt.De mondom, ezek az en szempontjaim, ha most keresnek megint gepet, akkor meg tudnam fogalmazni, az egy masik kerdes, hogy elhajtanatok tanulni... pedig nem ez a problema. Ha sokat gyakorolnek... de nincs ra ido, es kedvem sincs hozza, es ez nem is opcio annak, akinek nem a fenykepezes az elsodleges hobbija.
-
Surfym@n
senior tag
A fotózásról elég egyszerűen gondolkozol, ami nem gond, de még érvelsz is mellette, az már neked lesz kellemetlen, mikor rólad alkotnak ezalapján véleményt...
A fotózásnak létezik művészibb oldala is, nem csak dokumentarista / képriport vonal. Még az utóbbihoz is kell valmilyen fantázia, elgondolás - afféle rendezőelv -, ami alapján a képriportot elkészíted. Egy jó 10-12 képből álló képriport is szavak nélkül elmondja azt a történetet, amit a fotós közölni szeretne a nézővel. Nem csak 1 perc alatt ellőtt 12 kockáról szól a sztori...
A jó kép már a fejedben ott van, csak elő kell hívni. Ha az ember megnéz hetente 1-2 ezer jó fotót a neten minden nevesebb oldalról, azzal nagyot fejlődik a képi világa. Mikor már több hete űzöd ezt, akkor ha arra fogékony vagy, fel fognak tűnni bizonyos összefüggések. Mitől lesz egy kép sikeres, lenyűgöző, amin nem görgetsz tovább, hanem megakasztja a szemed. Ha ezek után kezdesz utánaolvasni olyan részeknek, mint képkompozíció, kompozícios szabályok stb, akkor nemcsak a száraz maszlag marad meg a fejedben, hanem a korábban látott képekben is fel tudsz ismerni ilyeneket. Aztán máris másképp fogod nézni a képeket. Ezek után jössz majd arra rá, hogy mi nem jó egy képen (itt lehet letérni egy mellékvágányra, ahol tucatnyi fotelfotós tanyázik). S a végén, mikor elmész kirándulni, megállsz egy izgalmas helyen, s beugranak képek, amik arra ösztönöznek, hogy Te is alkoss valami hasonlót. De nem átlagost, hanem valami különlegeset, amilyet eddig még nem láttál... papíron, weben, de a fejedben már ottvan. Ha azt sikerül "kiexponálnod" akkor már az jó kép lesz.
A fotózásnak van szociális vagy társasági oldala is. Ha mindenki úgy gondolkozna, hogy minek fotó elég ha visszaemlékszem rá, akkor sokat kell mesélned, s legalább olyan jól, ahogy a regényírók tudnak, hogy akinek mesélsz, az el tudja azt képzelni, amit Te láttál. Nem véletlenül mondta azt egy nagy fotós (Ansel Adams), hogy a képen mindig két ember van jelen: a fényképész illetve a néző. Az emberek többsége nem (csak) magának fotóz, hanem azért, hogy a kép segítségével megoszthassa gondolatait. (Nos ez is kinek jobban megy, kinek kevésbé - most nem ez a lényeg.)
Biztos van még több oldal is (üzlet, reklám, kommunikáció, oktatás) lényeg, hogy előbb tájékozódj, aztán érvelj. Jobban jössz ki belőle... -
tvamos
nagyúr
-
-
tvamos
nagyúr
Oke, csak nem mindenki akar fotos lenni, aki gepet vesz. En is, mit kezdjek a pozolos videoval, ha portret soha nem fotozok??? Engem nagyon zavar, hogy mindenkibol fotost akarnak faragni, aki csaladi fotokra keres egy gepet, es ajanlanak neki egy olyan gepet, ami piszok lassu, meg utomunka nelkul eleg kerdesesek a jpegek. Holott van olyan vaz is, ami automata allasban is okozna neki oromet, meg sikerelmenyt, es nem marad le vele mindenrol az allitgatas miatt, vagy csak azert, mert eltelik 3-5 masodperc, mire elkeszul az elso kep, ha bekapcsolod. Utanna meg jonnek vele, hogy akkor eleg a mobil... Loszart!
Na mindegy, nekem ez a velemenyem. -
copass
veterán
ezt is érdemes átnyálazni.. 5dmIV-el fotózták be a környezetet az unreal engine-hez.
ILM-re jellemző hogy maradnak a jól bevállt dolgoknál, mindent lefejlesztenek maguknak és vfxnél nagyon fontos a pontos szín visszaadás.
sonysok nem értik meg azt hogy mi az hogy egyből jó a színed.
ezért állt át sok sonys videós inkább 1dx-re, hiába drága de a színei azok büntetnek. -
Peet91
aktív tag
Most lehet hogy ledobom az atomot, vannak azért hasznos dolgok az új gépekben, amitől bár implicit, de jobb lesz a kép. Példaként annyi hoznék fel, hogy van egy MILC-ed, jól működő Eye-AF-el, ami remekül a kezed alá dolgozik, nem te basztatod a négyzetet minden beállításnál. Ami miatt pedig jobb lesz a kép, az az, jobban oda tudsz figyelni a modelledre, hogy instruáld, ha mozog nem kell lekövetned a fókuszponttal, illetve két beállítás között is kevesebb időt/energiát visz el, lassabban fáradtok el mindketten, több fér bele egy alkalomba.
Egyébként egyetértek a fentiekkel, de annyival kiegészíteném, hogy a modernebb dolgok nem csak az élesebb optikákat jelentik, vagy a nagyobb felbontást.
-
duni84
aktív tag
jaja
a tényleges dolgokra ott van az inspiráció gyűjtés, esetleg másodfotósként/werk fotósként "árnyékmunka" valaki mellett, ahol tényleg ragadhat is valami az emberre + az, hogy ha már sejti valaki, hogy mi a különbség a jó, a nem jó és a tucat között, akkor szervezhet magának az ember olyan gyakorló terepet (táj, sport, utca, portré, koncert, épület, makró, akármi). más úgysem fogja ezt megcsinálni az ember helyett, ahogy a honlapokon sem fognak írni róla + a workshopok sem feltétlenül erről szólnak (habár azokat is lehet kiindulópontnak vagy inspirációnak használni, nem feltétlenül kell felülni a copy-paste vonatra)
-
Azta
Imádom, amikor valaki csak azt idézi a forrásokból, ami az azt ő igazát bizonyítja
Merthogy a forrás [link] így folytatódik
Bokeh has also been defined as "the way the lens renders out-of-focus points of light"
Vagyis bizony a bokeh éppúgy jelenti az életlen részeken lévő fénylő pontok megjelenítését is
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest