- Honor 400 Pro - gép a képben
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zodo
nagyúr
válasz
#92251648 #41329 üzenetére
Köszi mindenkinek a válaszokat, észrevételeket!
Sajnos ritkán, tavaly óta meg pláne.
Általában nappal (9-18 óra közt) pl. hungaroring vagy drift események.
Kutya séták (50+ résztvevő) vagy kutyaiskola, terelő versenyek.
Úgy átlagban amolyan "riporter fotós" vagy "kínai turista" módban fényképezek szóval amit látók kattintok.
Van a fix 24mm stm és 18-135mm stm.
Korábban volt a kit obi 18-55mm és egy 55-250mm stm de ezeket eladtam.
Gondoltam a 70-200mm f4 kiválthatná a 18-135mm-t. -
-
-
ANT81
csendes tag
válasz
#92251648 #41293 üzenetére
Konnyen lehet.
Ha hetekig/honapokig kerdezgettem volna masokat (akik nagyreszt mind mast tanacsolnak), es nezegettem volna videokat a lenyegesen ujabb gepekrol.
Most kivetelesen impulzusvasaroltam
Szep videokat lattam mar a cuccal, igy a fentieket leszamitva talan nagy(obb) baj nem lesz. -
kigyi_23
addikt
válasz
#92251648 #41168 üzenetére
Nincs olyan váz aminél nem kell kompromisszumot kötni. Mindegyiknél van valami defekt. Vagy az ára olyan amit már épeszű ember hobbi célra nem ad ki, de még ott is a legtöbb esetben van valami amiért lehet húzni a szánkat. Hát ez egy ilyen világ. Van itt olyan kolléga aki 350D-vel esküvőzött sokáig pedig azt aztán bottal se piszkálnák meg itt sokan. Az R egy nagy csalódást keltő készülék lett, de csak azoknak akik felültek a Hype vonatra és túl sokat vártak tőle. Árkategóriában majdnem jól elhelyezett cucc. Egy kártyás és hiányzik belőle ez az, de hát nem is másfél milla mint az R5
Egy százassal lőttek fölé, ha ez 500 körül lenne nagyon szimpatikus darabnak tűnne egyből, ha pedig 500 alatt akkor meg pláne nem lenne kérdés annak aki egy régebbi canon-ról váltana csak azért, hogy frissebb, jobb, újabb FF váza legyen.
-
murdock25
tag
válasz
#92251648 #41161 üzenetére
Mint EOS R tulaj azért megjegyezném, hogy az EOS R-t hívhatjuk sok mindennek, de játékszernek azért nem. Ok, tudom, hogy single card slot meg a burst mode is nagyon elmarad, de azért ezek sem szükségesek mindenkinek, ill. bizonyos kompromisszumok mellett is használhatóak az adott feladatra (pl. sportfotózás).
S ahogyan Peet91 is írta, számos tekintetben az 5D mkIV tudását hozza az EOS R. Ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy az R 600 körül mozog, az R6 pedig 1 milla, akkor azért érdemes elgondolkodni. -
Darkside1984
csendes tag
válasz
#92251648 #41161 üzenetére
Köszi!
Ami még eszembe jutott. MILC-en EF obik mennyire működnek jól adapterrel? Főként az autofókusz sebességére gondolok. Van egy 100-400L mkII-őm és kettéhasadna a szívem, ha el kellene adnom.
Sony A7 mkIII-n is gondolkodtam EF adapterrel, de ott állítólag csökken a fókusz sebessége.
(panningelni szoktam, ahhoz kellene a gyors fókusz) -
PuMbA
titán
válasz
#92251648 #41119 üzenetére
Én sem szeretek annyira sima emlékeket / helyeket fotózni, főleg nem nagy mennyiségben. Egyrészt az élményt teljesen meg akarom élni és nem a fényképezéssel foglalkozni, másrészt telefonnal 2mp alatt lekattintom és ennyi. Az meg hogy utazás közben fényképezéssel foglalkozzak, kizárt dolog. Elmegyek aztán teszegetném az állványt meg keresném a kompozíciót.... nem azért megyek el, hogy otthon megnézzem, hogy hol jártam, hanem hogy amíg ott vagyok, minden percben ott legyek és szívjam az atmoszférát / élményeket magamba elsőkézből és nem OVF-en vagy EVF-en keresztül. Felmegyek a netre és meg tudom nézni fényképről azt a várost, ahol jártam vagy Google Maps-en.
-
m3ss
veterán
válasz
#92251648 #41104 üzenetére
azert nem elkepzelhetetlen scenario, hogy vki napkozben kiviszi napra a fenykepezot, felcsavar egy 1.8as fixet es nyitva fenykepez. plane kisebb szenzorral, ahol siman vehetsz 1.2-es 1.4-es uvegeket nem is horror aron. plane milcekkel, ahol konzisztensen talalsz nyitva is.
kb osszes gyarto ujabb fix obijai siman jo kepminoseget adnak nyitva is. most hogy van-e ertelme nyitva/kozel nyitva fotozni mar kerdeses, total szubjektiv. de ahogy latom forumon a tendenciakat, rengetegen vesznek fix obikat, total nem elkepzelhetetlen nekem hogy kellhet nekik az 1/8000 is. -
zümzümm
senior tag
válasz
#92251648 #41089 üzenetére
Szoval a nagyobb dinamika tartomanyt, a tobb fokusz pontot, a gyorsabb pontosabb af-t, stb...ami egy "komolyabb" vaz velejaroja, csak egy gyakorlott profi fotos tudja kihasznalni, a kezdo es amator pedig nem.
Ezert hat minden kezdonek kotelezo jeleggel max 1000D- kene vennie kit obival? Sot inkabb 2000D-t. Vagy legyen inkabb 4000D?Mert baj az, ha az ember keresi a szamara legtokeletesebb szettet, legyen szo barkirol?
-
válasz
#92251648 #41089 üzenetére
Azért kiváncsi vagyok arra, hogy itt a fórumon mikor és ki ajánlott 1000D gépet egy kérdezőnek is
Ha jön egy érdeklődő, akkor rögtön megkapja, hogy ne X000D, vagy X00D gépet vegyen, hanem minimum X0D gépet, mert a három, vagy négy számjegyű gépek nem tudják az 1/8000 záridőt.
40 éve fotózgatok, még az életben sem volt szükségem arra, hogy 1/8000 záridővel fotózzak
-
copass
veterán
válasz
#92251648 #41070 üzenetére
egósok lemorzsolódnak idővel, mert mindenki látja hogy szar!
PhotographicMercadillo-t követem egyedül, eredeti képek kerülnek fel. -
copass
veterán
válasz
#92251648 #41055 üzenetére
ismerős!
néz a vázra mi van írva, látja hogy 70-200 úúúú elfordulok a másik irányba!
nagytöbbség leragad a technikai gyűjtésnél, arról meg nehéz lejönni.
szerintem a fotózás technikai része kimerül abban, hogy ismerd az iso/rekesz/záridő szentháromságot és a vázad.
innentől kezdve jön az hogy tehetséges vagy-e.
mert hiába éles a képed, de közben meg látszik hogy erőletett fos. -
zümzümm
senior tag
válasz
#92251648 #41052 üzenetére
Vannak ilyen olyan fétisiszták a fotográfiában is. Ki mire izgul...
Nekem eddig "3D-érzet" fétisem volt. Aztán jött a részletesség fétis. Pedig már azt hittem kinőttem, de mostanában újra elkezdett izgatni. Ezzel csak az a baj, hogy lehet akkor kicsit be kell áldoznom a 3D-ből :/ -
válasz
#92251648 #41045 üzenetére
Mivel a bokeh elsősorban ízlés kérdése, ezért nincs abban semmi kivetnivaló, hogy szerinted nem tesz hozzá a kép értékéhez, viszont azt is el kell fogadni, hogy sokak szerint pedig a bokeh megléte igenis emeli egy kép esztétikai értékét.
Amúgy a szép bokeh megléte jó minőségű objektívre utal (vagy gondos utómunka eredménye
) így elmondható, hogy az emberek többségének a bokeh jelensége a "jó" fotó egyik ismérve
Az biztos, hogy egy bokeh-es kép mindig érdekesebb, mutatósabb, mint egy bokeh nélküli.
#41048 zümzümm
Hány éves vagy te királyfi, hogy még hiszel a
meséknekilyen teszteknek -
PuMbA
titán
válasz
#92251648 #41045 üzenetére
Ha egy bizonyos stílusban dolgozol, akkor jobban néznek ki a torz bokeh elemek
Én észreveszem egyből, hogy minden tökéletesen normális a háttérmosásban vagy van benne egy kis "torz karakter". Videófelvételen is. Ugyanolyan vizuális elem, mint bármi más a képen. És itt nem a bokeh nagyságára és csak a fények által keltett bokeh-ra gondolok, hanem az összes életlen részre a képben.
-
válasz
#92251648 #40968 üzenetére
Nyílván semmi se lehet tökéletes
De azt nézem, hogy a 80-100k expós 6D-k férnek bele a keretembe, de annyival inkább nem vennék gépet. Most van egy debreceni 5Dmk2, abban 60k expo van és ad hozzá markolatot, azt szerintem megnézem, fogdosom és ha kézre áll lehet meg is veszem.Sajnos pestre nem tudok felutazni egy vázért
-
-
-
zümzümm
senior tag
válasz
#92251648 #40667 üzenetére
Na igen, ha 30mpx lenne, lehet én is cserélném az öddémet(IV), de így biztos nem fogom. Kell azért a részletesség hát na.
Az R5 pedig kb megfizethetetlen kategória számomra is. Talán majd 5 év múlva beesik az ára a mostani 5DIV szintjére.
Egy biztos, hogy használtan nem fogok venni R5-öt. Túl jók a videós képességei... lehet hogy többen veszik majd filmezéshez, mint fotózáshoz. És nem akarok 10-20e expos, de szénné égetett szenzoros R5öt venni használtan. -
Peet91
aktív tag
válasz
#92251648 #40667 üzenetére
Szerintem bőven megfér egymás mellett az R és az R6, szóval érthető, hogy egy ideig még gyártják.
Amúgy egy fura kérdés a nagyérdemű illetve a topicgazda felé, de nem lesz majd.időszerű összevonni a topic-okat? Mármint egy MILC-est és a DSLR-est, tekintve, hogy elég nagy átvándorlás lehet a jövőben, mert nem nagyon lesz új canon DSLR már, viszont elég sok téma van ami mindkét tábor számára releváns. -
Peet91
aktív tag
válasz
#92251648 #40664 üzenetére
Érdekes, mert szerintem az R6 kicsit fura pontokon lett megvágva, ahhoz, hogy az R fölé tegyük. Gondolok itt arra, hogy az R 30 mpx vs R6 20mpx, utóbbiban nincs top LCD, ami érthetetlen egy félprofi vázban, kiváltképp, hogy elfért volna. Cserébe nyilván az elmúlt két év "innovációit" értsd, lemaradását a Sony-val szemben sikerült bepakolni, mint az IBIS, és a non-crop 4k, de a lényeg, hogy kicsit most bajban lennék, ha bele kellene szuszakolnom az R-t és az R6-ot egy egyértelmű kategóriába.
Szerintem a közeljövőben, ha az R discounted lesz, akkor az lesz a fotós középkategória, az R6 pedig a videós, és akkor így megvan a preferált feature set mindkét vásárló tábornak.
Összességében viszont elégedett vagyok mindkét új vázzal, az R5 egy beast, csak hát szükségem van mindkét vesémre, szóval maradok az R-nél még egy darabig.
-
p_adam
addikt
válasz
#92251648 #40664 üzenetére
A szabadalmak alapján a Canon is rétegelt szenzort fejleszt, ami sokkal gyorsabb, és az AF is fejlettebb lehet tőle. Az A9 szérián kívül nincs másik ilyen cserélhető objektíves gép (egyelőre)
Így az R1 lehetne az első Canon, ami ilyen következő generációs szenzort kaphat, de ez még nem most lesz, meg a gyors teleobjektíveket is fejleszteni fogják hozzá.
Egyébként egy újabb generációs APS-C vázat (gondolom MILC-t) sem lenne nagy kunszt csinálni az R5 szenzorából (A RED Komodo szenzor is az R5 egy kisebbített változata széles képaránnyal)
Így kb. pont 20 Megapixel lenne, mint a 7D Mark II, de lenne benne 4k60p videó (teljes szenzor, az R5 is tud így APS-C crop módban felvenni) meg jobb dinamika és ISO, minimum 12fps mechanikus és 20fps elektronikus zárral (de valószínű még több is)
Igen érdekes lesz nézni 4 év múlva, hogy hova jut majd a következő R5 és R6 generáció, gondolom sok "intelligens" dolgot átvesznek az okostelefonoktól.
Kicsit igazságtalannak tűnik az 1DX III árazása az R6-al összevetve
A tükör+kereső+AF szenzor, nagy váz és akksi, gyors mechanikus zár, CFExpress kártyahely, jobb LCD stb. még mindig nem kerülhetne több, mint kétszer ennyibe.
Persze belekalkulálták, hogy az egyikből 20x ennyit fognak eladni és pont erre használják a marketing anyagot, hogy mennyire jó, hogy a top DSLR szenzora és processzora meg AF módja stb. került bele egy ilyen "olcsó" gépbe - és még IBIS is van hozzá...
Ha a Nikon D6 szenzora kerülne egy MILC gépbe, abból sajnos semmi jó nem sülne ki (se videó, se használható AF), így az még jobban túl van árazva, de tudják is, hogy nem adnak el belőle sokat. -
PuMbA
titán
válasz
#92251648 #40325 üzenetére
Értem egyébként a helyüket ezeknek az új gépeknek, mert van. Például ezekben a legújabb DSLR-ekben már Live View-ban is van arc / szemkövetés; tapizható, forgatható kijelző; jobb alacsony ISO-s teljesítmény; Bluetooth, Wifi, NFC kényelmi funkciók. Szóval akinek ez kell, annak ilyet kell vennie.
Viszont az "új gép jobb lesz nekem" hibába is pont én estem bele. 2018-ban a 2017-es 77D-t vettem először, mert DIGIC 7, hú, de jó meg milyen könnyű, illetve jó pár vadi új fícsör, ami kellhet. Ja, de hányszor is használtam végül a forgatható és a tapizható kijelzőt? Alig. Ugye utána jött a régebbi 80D, most még a még régebbi 2014-es 7D Mark II, amiből sikerült beszereznem használtan a második darabot is, szóval megnyugodtam
-
-
-
*Ropi*
félisten
válasz
#92251648 #40311 üzenetére
Két éve a karácsonyi vásárban szakadó havas esőben fotóztunk jegyest Ildivel: az 5D4-eken és 5D3-akon szó szerint folyt az eső meg az olvadt hólé, semmi bajuk sem lett (mondjuk a rajtuk lévő markolatok és az üvegek is gyáriak, így időjárásállóak voltak). Egyébként az összes vázunkkal (a 40D-ktől kezdve) túl vagyunk már jó pár, esőben és / vagy havazásban tartott fotózáson. Az 5D4-ekkel a homokvihart is kipipáltam, ez már a váz megtisztítása után készült, csak a két joystick-ból nem jött ki (meg a cipőmből, amiből utána szó szerint ki kellett öntenem).
-
-
válasz
#92251648 #40195 üzenetére
Formavilágilag DSLR, ami ha jól tudom Bridge forma.
Célterület: Portré, táj, sport, égbolt, csillag, hold, a későbbiekben koncert, esküvő, stb. Szerintem kimerítettem a minden kategóriátNincs berögződés, mindenevő vagyok. Macro-kat is gyakran szoktam és videózni is.
Fontos lehet a FullFrame, kihajtható érintőképernyő, teljes manualitás lehetősége, EF EF-S kompatibilitás (csak mert ehhez vannak objektíveim), FHD 60FPS vagy 4K 30FPS videózás. Vakupapucs szintén fontos de nem kizáró ok, hogy neki ne legyen beépített. Körülbelül így ennyi.
-
-
PuMbA
titán
válasz
#92251648 #39958 üzenetére
Ja, megkezdődik majd a tömegesebb váltás, de nem a kevesebb pénzűeknek, mint nekem
A MILC terjedés miatt viszont örülök és hihetetlen, hogy eBay-en rakat számra vannak Németországból 30-50k expós, kiváló állapotú 7D Mark II-k 250k-ért. Fél millából van két db profi géped... nem semmi idők. Komolyodó sportfotó miatt 2db-ra be fogok nevezni.
-
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
#92251648 #39197 üzenetére
Pont hogy egy olyan ritka dologról beszélünk fotózás témakörében, ami nem szubjektív és nem ízlésről szól. Objektíven szét lehet választani, mikor lehet 3-as felosztásról beszélni és mikor (sok)réteges kompóról, melyik igényel jobb hely(zet)felismerést. Ebből a szempontból az UWA megköti a kezed, ha belegebedsz, akkor is. Van az a 8-10 bevált UWA-s fogás, amit csak ismételned / alkalmaznod kell a helyszínen és kész is van a csilivili kép. Telével nem ennyire egyszerű a helyzet. Nemhiába írta más, hogy egy idő után ezek a nagylátós képek unalmassá válnak. Ha pedig egy fotós egymás után nyomatja az ilyen képeket, felveti a kérdést, hogy van-e érzéke a dologhoz, van-e fotós szeme vagy csak a tankönyvi klisét durrogtatja. Mutatnál pár saját képet, amit "ezen a korszakon" való átjutás után készítettél?
-
#53366784
törölt tag
válasz
#92251648 #39134 üzenetére
A Sigmat már próbáltam, van egy kis bizonytalanság bennem, mivel nem volt következetes az élességállítása, nem mindig ott lett éles a kép, ahová én állítottam. Általában single point-ot használok, szemre fókuszálok, de gyakran inkább a szemöldök volt a sokkal élesebb.
Nem kalibrálási hiba volt, hanem ahogy írtam, következetlen volt. -
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
-
-
-
válasz
#92251648 #37801 üzenetére
egy izlandi jégbarlangban naplementében 70D-vel a kezemben
Ez volt a hiba
Sosem voltam izlandi jégbarlangban (és az ár miatt valószínűleg sosem leszek), de az interneten rákeresve a témára, feltűnő, hogy minden jobban sikerült kép állványról készült.
Vagy azért, mert 4-10 másodperces záridőket alkalmaznak, vagy azért, mert 3-4 képből fotóshoppolják össze.
Pedig ezek a fotók 5D gépekkel készültek, mégse kézből lőtte őket a fotós.
-
copass
veterán
válasz
#92251648 #37801 üzenetére
nem te vagy az első aki benézte a 70D szenzorát.
egy fotóriporterrel komoly csatát vívtunk hogy nem kell fullframe mert a 70D is jó magas iso-n. azért én megkérdeztem hogy mi neked a magas iso? hát 3200 felé ő még nem tekerte...óóóó mondom és mutattam neki egy 5000-es képet az 5dm2-vel...nagy csend lett.
ismerek olyan fotóst aki elment egy fizetős (ő úgy fogalmazott hogy "lehetősége volt") izlandi fotós túrára és hiába vitte a csúcs felszerelést, kábé ugyanazt lőtte meg mint mindenki más.... -
-
HdRew
őstag
válasz
#92251648 #37801 üzenetére
Mondjuk szerintem azon kívül, hogy pénzt buktál rajta, nem vesztettél sokat. Most gondolj bele, valakinek megtetszik a fotózás, beleinvesztál x összeget, aztán rájön, hogy meló mellett nincs annyi ideje, hogy kiismerje a gépet és a tudásának a határait feszegesse netalántán. Szóval nem hülyeség az elején kevesebbet költeni rá, és, ha megtetszik a dolog, akkor lehet komolyabb összeget fektetni a hobbiba. Szerintem egyáltalán nem döntöttél rosszul.
-
m3ss
veterán
válasz
#92251648 #37775 üzenetére
"Utóbbi esetben jön a feljebb csere, rossz esetben akár többször is, komoly buktával"
ezt irta duni is, de nem teljesen ertem mirol beszeltek. nem csak fenykepezogepeknel, sehol sem allja meg ez a helyet sztem ahol ilyen utemu fejlodes van. valamit szarul csinaltok, ha ti ugyanannyit buktok a hasznalt kamerakon. rosszat vesztek, rosszkor.
nem buktam osszesen annyit a hasznalt d70,d90,d300,5d1,eosm, 5d2 vonallal 2-3 ev alatt, mint amennyit egy uj 6d-n sikerult 1 ev alatt. ugy hogy akciosan vettem es le is szamlaztam. -
copass
veterán
válasz
#92251648 #37775 üzenetére
minden a pénzen múlik, ha futja rá vegye. fullframe-et is lehet ződben nyomni!
mert ahhoz mocskos nagy tehetségnek kell lenni ám hogy azonnal kompóisten legyél!
egy átlag felhasználásra doszt elég egy belépő vagy középkategóriás váz.
de a színházi fotózás nem átlag felhasználás!
és itt kezdődnek a gondok, amikor mindent akarunk a váztól. gyors legyen,ne legyen zajos és olcsó legyen!
hobbiról beszélünk.
mert aki munkára sajnálja a pénzt technikára az simán hülye! -
Warton
őstag
válasz
#92251648 #37741 üzenetére
A mostani gépemnél nem tapasztalom azt, hogy azért lenne szar a kép, mert 70D. Az 550D-nél volt ilyen eset. Sokkal inkább azt érzem, hogy azért szar a kép, mert a világítást nem sikerül jól beállítani, vagy régebben főleg leginkább azért rossz a kép, mert 21M. Mióta 200 2.8L van azóta jobb a helyzet. Az objektíven sokkal több múlik mint a gépen, persze nyilván a profi kamerák által ISOban nyújtott 2-3+ FÉ segíthet, de ez is csak akkor ha valaki mindenképpen a fekete macska sötét fenekében vaku nélkül akar fotózgatni. Normális, mindennapi életben a különbségek a profi és az amatőr vázak közt elenyésznek és sokkal inkább az objektív minősége, illetőleg a fényképész tudása válik döntővé. Persze jó lenne egy 6d/5d és valószínleg egyszer lesz is, de még nem jött el az ideje számomra.
A gép és objektív csere pedig műfaji sajátosság. Aki hobbiszinten űzi ezt nyilván csereberéli a dolgait és általában bukik is rajta, főleg, ha újonnan vásárolgat. A használt obikkal azért olyan sok lóvét nem lehet bukni, ha az ember türelmes és nem megy bele oltári nagy hülyeségekbe. Eléggé be vannak állva az obiárak és nem nagyon változnak. Egyszer egyszer beleszaladhat az ember a tutiba, de viszonylag ritka, meg sok időt rá kell szánni az aprós oldalak böngészgetésébe. A nagyobb bukták a gépcseréknél vannak, mivel a gépek árai nyilván lefelé mennek ahogy jönnek az újabb modellek, meg ahogy telik az idő. Az én gépem is már minimum 50ropival ér kevesebbet a 2 évvel ezelőtti árszinthez képest, ez van.
-
m3ss
veterán
válasz
#92251648 #37741 üzenetére
milyen temaban fotoztatok? madar meg sportfotozas? mert nem latom hogy pl portrezashoz, tajkepezeshez, termekfotozashoz, targyfotozashoz, makrofotozashoz stb. barmilyen huha technika kellene. pont hogy inkabb a fotoson, fenyek kezelesen stb. mulik az egesz. semmivel sem csinalok jobb kepeket most normalis felszerelessel, mint anno d70-nel. portrekat azert csinalok jobbat, mert ugyesebb lettem nem a felszereles vagy jobb optika miatt.
nyilvan egyszerubb otthon a csemetet lefotozni egy arcfelismeros fokuszrendszerrel, mint egy sok eves tukrossel. nem kell kalibralgatni sem. de ezeket leszamitva sztem oriasi valtozasok nem tortentek. sotetben meg mindig vilagitani kell csoda szenzorok ide v oda..sztem pont nem az a mufaj ez, ahol megeri megvenni elore sok evre egy friss sok szazezres kamerat. minden evben uj modellek, oriasi aresesek, ertekvesztesek. 10bol9 juzernek a forumon siman overkill egy a7 3/a9. nem sajnalom toluk, de objektiven nezve ugyanazt meg tudjak fotozni egy a7II-vel is, amin buknak 2 ev alatt mondjuk 40ezret, mig a masikon meg parszazat.
nem ertek egyet a zenes hasonlattal -
Warton
őstag
válasz
#92251648 #37736 üzenetére
Viszonylag óvatos vagyok ilyen kérdésekben. A fő indok az, hogy mi van, ha az adott rendszer valamilyen okból nem tetszik. Pl. nekem egy időben volt fujim is a Canon mellett. És nem tudtam vele megbarátkozni, pedig nagyon szerettem volna. Nem tetszettek a színei, a gép kialakítása sem jött be és állandóan küzdöttem vele. Nem a legcsúcsabb gép volt, így viszonylag kis összeg volt lekötve a cuccban és amit buktam azt bérleti díjként fogtam fel. Ha több pénzt öltem volna bele akkor valószínűleg nagyon csalódott lettem volna és az idő múlásával a gépek is avulnak és az áruk se felfele megy, még a felső kategóriásoknak sem, ergo veszteség mértéke is nagyobb. Persze biztos van kivétel.
Egy új rendszer legtetejébe beleugrani szerintem csak nyomós indokkal és megfelelő körültekintéssel érdemes. Ezt próbáltam megfogalmazni csak egy kicsit elkapott az indulat.
Nem gondolnám, hogy raklapnyi pénzt bukna az, aki egy szerényebb géppel kezd. Nyilván bukik rajta lóvét, de igazából minden műszaki eszközön bukunk, hacsak nem havonta adjuk-vesszük őket. Ezzel szemben rengeteget tanultam az 550D-vel és kb. három év után tudtam megfogalmazni, hogy mik azok a funkciók, amik hiányoznak. Pl. az ISO 6400-al történő fotózás, meg az 1/8000s-es záridő nem tartozott közéjük.
Összegezve az a véleményem, hogy a reális igényekhez mérten érdemes kiválasztani a vásárolandó eszközöket és nem feltétlenül a pénztárcához.
-
-
m3ss
veterán
válasz
#92251648 #37467 üzenetére
"Én negyed évente szoktam kalibrálni a szettem, de ritkán mászik el. "
akkor lelkes vagysajnos kell is. de 2 kameranal 4-5 objektivnel ez egy remalom. baromi sok ido, expo. foleg ha bedokkolsz pl egy sigmat egyik vazra, masikra nem lesz jo. vagy canon gyari uvegekkel nekem olyan is volt, hogy beallitottam 2m-re akkor 8m-en konzisztensen tolta vmerre a fokuszt. ha 8m-re allitottam be akkor 2m-en nem tudtam fotozni
es akkor meg ott az arc/szemfelismero jobb milceken. annyira megszoktam faraszto lenne anelkul embereket fotozni.
keresni foglak. -
#86322688
törölt tag
válasz
#92251648 #37459 üzenetére
Há én is úgy vagyok vele, hogy próbáltam megszokni a milc-et...tényleg, elég sok volt, utoljára egy A7..de egyszerűen nem megy, pedig tényleg erőltettem... m4/3, sony, eos, fuji..de nem megy, be kell látnom..vettem egy d600-at és kész..elég volt...mindegyik szuper volt, de hiányos..,problémás stb...6d is jó lett volna de most ez jött.
-
p_adam
addikt
válasz
#92251648 #37311 üzenetére
Pont ez az a kamera, amit elsősorban használ
Azt mondja, hogy LiveView módban pontosabb az autófókusz az f1.2-es fixekkel. Csak ekkor ugye úgy kell használni, mint egy amatőr, ezáltal kissé fura öszvér (nálam ezért is keltette fel az érdeklődést az EOS R). De ár/értékben az ilyesfajta objektívekhez nem létezik jobb. -
p_adam
addikt
válasz
#92251648 #37309 üzenetére
Nem teljesen lapos a raw file, van benne kontraszt, alapból rendben van a kinézete(a szemnek kellemes enyhén meleg színvilág), tehát ízlés dolga, hogy sokat szerkeszt rajta az ember, vagy keveset. Példák itt
-
p_adam
addikt
válasz
#92251648 #37263 üzenetére
Ha valakinek megfelel a 6D II DSLR "dupla" autófókusz rendszere (más a kereső és a Live View) és kezelése (nincs joystick), akkor csak állóképekre az is megfelelő, mivel két kártya ugyanúgy egyikben sincs, kb. ugyanakkora súlyú (az adaptert beleszámolva) és sokkal olcsóbb. Állóképek tekintetében nem érzem annyival jobbnak az EOS R-re kísértetiesen hajazó 5D IV-et, ha az ember nem tologat mindent mindenfele. De azért vannak más fontos különbségek.
-
papaya
senior tag
válasz
#92251648 #37259 üzenetére
Nem elrugaszkodott? Tehát egy Z6-tal egy ligába nevezett gép +200e Ft-os többletára az teljesen rendben van?
Lelkes amatőröknek szánt vázért 900e-t fizetni sztem csöppet durva. Ennyiért azért régen pro gépet adtak lásd 5dm3.
Amúgy 5dm4 van most már szürkén 2e € alatt is.
Sony feladta a leckét a pro szinten is használható A73 váz árazásával. De Canon azért sem állt bele a versenybe, inkább azzal próbálkoznak, hogy az ő rendszerük mennyivel jobb mint a Sony féle. Hát elég merész, de győzzenek meg róla
-
*Ropi*
félisten
válasz
#92251648 #37027 üzenetére
Ha jobban megnézed, így is be van mozdulva (a bal lába).
(#37028) voriae: Voltak nálunk 1.4-es Sigma ART-ok is, de azoknak az AF sebességével ezt nem kaptad volna el.
(#37031) fapaci: Fel voltak szerelve a rádióvezérelt vakuink de nem nagyon használtuk őket, hogy ne szúrjunk ki a cinematográfus srácokkal a folyamatos villogással.
-
Warton
őstag
válasz
#92251648 #37031 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, nekem mostanság nagyon beépült a vaku használat, de valóban lehet, hogy abban az adott szituban nem biztos, hogy jó lett volna.
Nekem ha már 2000 körüli ISO-t kéne használnom, akkor egyből a vaku kerül elő. KB. ez a tűréshatárom a 70D-nél, amíg még használható képek születhetnek. Utána már csak fekete-fehér max, de inkább az se.
Filmnél pedig eleve nem tudok ISO-t tekerni, 1/15 beltérben nem opció, úgyhogy ott is vaku a megoldás számomra minden hátrányával együtt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Megújult a PROHARDVER!
- Hegesztés topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- 3D nyomtatás
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nyaralás topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
- PlayStation Plus Premium előfizetések
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest